داد كاهش ميتوان را بيكاري بحران
شما با سخني
...صفحه اين درباره
!دارد؟ توجيهي چه تاريخي آثار غارت
ارائه را دانشآموزان ارزشيابي راهكارهاي
كنيد
نامهها ميان از كوتاه
داد كاهش ميتوان را بيكاري بحران
ناشي عمده طور به بيكاري مساله يافته توسعه كشورهاي در
.است توليد چرخه از انسان حذف و تكنولوژي پيشرفت از
اتوماتيك و روباتيك سوي به حركت صنعتي دركشورهاي امروزه
صورت بيشتري شتاب با خدماتي و توليدي فعاليتهاي نمودن
و "كاملا كارخانجات روزمره تعداد شدن اضافه با.ميگيرد
انساني نيروي نقش صنعت عرصه به اتوماتيك "تقريبا يا
ديگري نكته.ميشود كمتر ماهر و غيرمتخصص نيروهاي "خصوصا
وجود همواره است كشورها اينگونه از برخي در بهويژه كه
حقوق افزايش كه ميشود باعث جامعه در بيكار درصدي
.باشد كنترل تحت وكارگران كاركنان
بودن غيرمولد بيكاري اصلي علت نيافته توسعه كشورهاي در
در كشورها اين فقر علت به.است كشاورزي و صنعت
جغرافيايي موقعيت يا و كافي منابع نداشتن و سرمايهگذاري
ودر ميكند افت شدت به كشور اقتصادي فعاليتهاي نامناسب
حال در كشورهاي در.مييابد افزايش بيكاري ميزان نتيجه
قرار فوق جوامع از دسته دو مياني حد در واقع در توسعه
اين طرف يك از.باشد كمتر ميتواند بيكاري مشكل و دارند
نيستند جهان اول تراز صنعتي كشورهاي جزء كشورها از دسته
نقش هنوز وخدمات توليد در انساني كار نيروي بنابراين
داراي كشورها دسته اين چون طرفي ازميكند ايفا اساسي
موقعيت يا و هستند وسيع سرمايهگذاريهاي براي كافي منابع
جهت مناسب بستر كه است گونهاي به آنها جغرافيايي
ركود بنابراين دارد فراهم را اقتصادي و تجاري فعاليتهاي
مشكل تنها.است مولد كشور درمجموع و ندارد وجود اقتصادي
مساله فوق شرايط داشتن عليرغم كشورها اين در بيكاري
در مستقيم نقش جمعيت بيرويه افزايش.است جمعيت ازدياد
.دارد توسعه حال در كشورهاي "خصوصا كشورها بيكاري
آنچه.نباشد اهميت حائز چندان خود خودي به بيكاري شايد
و سوءاجتماعي اثرات ميكند تشديد را بيكاري معضل كه
لحاظ از كه كشورهايي در.است جوامع در بيكاري خانوادگي
بيمههاي دادن با دارند قرار بهتري موقعيت در اقتصادي
امكانات نظير امكاناتي آوردن فراهم و بيكاران به بيكاري
به بيكاري ضايعات است شده تلاش آموزشي و وتفريحي ورزشي
شايسته برخورد بيكاري معضل با چنانچه اما.برسد حداقل
خواهد روزافزون فساد جناياتو آمار يقين به نگيرد صورت
فردي ، سوء اثرات از جلوگيري روشهاي خلاصه طور به.شد
:باشد زير قرار به ميتواند بيكاري اجتماعي و خانوادگي
افراد به زندگي نسبي تامين براي بيكاري بيمههاي دادن -1
بيكار
ورزشي و تفريحي و آموزشي شرايط و امكانات كردن فراهم -2
تحصيلي وامكانات زمينه آوردن فراهم -3
به شده كنترل برنامهريزي تحت افراد مهاجرت بودن آزاد -4
هستند كاري زمينه داراي كه كشورهايي
كشورها ساير از كاري نيروهاي بيرويه ورود از جلوگيري -5
برنامهريزياجرا پايه بر و خوبي به چنانچه روشها اين
.رساند خواهد حداقل به را بيكاري ضايعات و مشكلات شود ،
موءثري بسيار گام تحصيل ، زمينههاي آوردن فراهم بهويژه
در اجتماعي فساد و جنايات آمار كه چرا.است جهت اين در
.بود خواهد كمتر كرده تحصيل افراد
بايد بيكاري كاهش كه كرد توجه نكته اين به بايد طرفي از
اقتصادي روشهاي و مولد سرمايهگذاري طريق از و شده حساب
غير واقع در بيكاري كاهش صورت اين غير در.باشد ديگر
.مينمايد بروز جامعه در ديگري نوع به مشكل و بوده واقعي
در انساني نيروي منطقي غير افزايش با چنانچه مثال براي
قيمت دهيم كاهش را بيكاري بخواهيم خدمات و توليد بخش
خود پديده اين كه يافته افزايش خدمات و كالا شده تمام
.آورد خواهد بار به واجتماعي اقتصادي گسترده ضايعات
قمي آقائي عبدالله
دانشگاه علمي هيات عضو
شما با سخني
...صفحه اين درباره
گفتن براي حرفي كه آنها است ، مردم همه به متعلق صفحه اين
را روشي و راه و انتقاد پيشنهاد ، ميخواهند ، يا دارند
است اين بر ما تلاش.كنند ارائه اجتماعي معضل يك حل براي
اين در مينويسيد ما براي كه را آنچه دوبار ، هفته هر كه
اينكه براي و جا بودن محدود علت به.كنيم عرضه صفحه
نمانند ، طولاني انتظار در شما پيشنهادهاي و خواستها
"نامهها ميان از كوتاه" ستون در شما نوشتههاي از بخشي
يا نامه دريافت اولويت گرفتن نظر در با و ميشود درج
نامه اگرميكنيم درج را شما نوشتههاي و آثار مقاله ،
به را پاسخ باشد ، داشته كتبي پاسخ به نياز نوشتهاي يا
همه آگاهي براي.كرد خواهيم ارسال فرستنده نشاني
...و طرح عكس ، نوشته ، صفحه اين براي كه علاقهمنداني
اعلام را آثارشان رسيد بار ، يك هفتهاي ميفرستند ،
طرحهاي و عكسها از صفحه ، نياز به توجه با و ميكنيم
.كرد خواهيم استفاده نيز نوشتهها كنار در شما ارسالي
عزيز خوانندگان انتقادهاي پيشنهادها ، از برخورداري
ارتباط در صفحه اين با كه علاقهمنداني عموم و همشهري
.است مغتنم ما براي بود ، خواهند
!دارد؟ توجيهي چه تاريخي آثار غارت
همراه به و ميافتند راه تهران از نفره چند گروهي "اخيرا
نزديك دخمهاي در دارند اختيار در كه اطلاعاتي و نقشه
به شايد ميكنند ، اكتشاف به شروع مهاباد حومه در روستايي
ثروتي آن فروش از و بيابند دفينهاي كه اميد اين
اثر بر گروه اعضاي از يكي جستجو مدتي از پس !بياندوزند
و نجات به موفق كه بيآن بقيه و ميسپارد جان هوا كمبود
.ميگردند خارج دخمه شونداز خود دوست جنازه كردن ياخارج
آثار ، كه:ميسازد متبادر ذهن به را سئوالاتي واقعه اين
و بيحفاظ آنقدر بايد چرا باستاني موقعيتهاي و ابنيه
دستبرد آنها به بتواند راحتي به هركس كه باشند بيدفاع
و مطامع فداي را ملتي تاريخي سجل و وهويت بزند
چيز چه آثار اين وانهدام سرقت با كند؟ شخصي سودجوييهاي
را ما موقعيت و بنماياند ما به را گذشته ميتواند ديگري
دهد؟ نشان تاريخ گستره و بستر در
نيز را منطقه از ديگري نقاط تاريخي آثار غارت موج
رسيده آن وقت.نميشود مورد يك اين به منحصر و فراگرفته
اين غير در باشيم ، چاره فكر در و بگيريم جدي را خطر است
خويش تاريخ از آگاهي حصول براي كه گذشت نخواهد چيزي صورت
!كنيم مراجعه ديگر كشورهاي موزههاي به بود خواهيم ناچار
نيكبخت مصطفي -مهاباد
ارائه را دانشآموزان ارزشيابي راهكارهاي
كنيد
چهارشنبه 17 شماره در پرورش و آموزش وزارت عمومي روابط
دنياي بيست نمره وقتي" مطلب به پاسخي ماه 1378 شهريور
نظر از كه بودند نوشته را "ميزند هم بر را كودكان شاد
اتريش بينالمللي مدرسه در را خو تحصيلات از قسمتي كه من
خواستم اين بنابر.نميباشد صحيح وجه هيچ به گذراندهام
:برسانم اطلاع به جوابيه اين مورد در را خود توضيحات
وزارت اختيار در ايران در آموزشي سيستم حركت سياست -1
كمك موءسسات گونه قارچ رشد و ميباشد پرورش و آموزش
در كه حالي در ميباشد سيستم اين شديد ضعف نشانه آموزشي
وجود شكل اين به موءسساتي چنين "اصولا پيشرفته ممالك
.ندارد
و نبود نمره "اصلا ما كارنامه در دبستان دوران در -2
دانشآموز درس و رفتار درباره معلم توضيح شامل كارنامه
نمره داشتيم ، نمره نوع دو راهنمايي دوره دربود كلاس در
كوشش مقدار "سعي" نمره.درس نمره و دانشآموز كوشش و سعي
ولي ميداد ، نشان درس نمره به رسيدن براي را دانشآموز
نمره است مهم اينجا كه چيزي تنها آمدم ، ايران به وقتي
بيست نمره فقط و كرد خرد را من اعصاب "واقعا و است بيست
در.است مهم والدين و دانشآموز معلم ، براي اينجا كه است
معلمها از زيادي تعداد دبيرستان و راهنمايي دوره طول
معدلش كسي چه كه گفتند و كلاس سر آمدند اول روز كه بودند
ميكردند حساب آدم را دانشآموزان آن فقط و است بالاي 19
.ميرسيدند آنها به سال آخر تا و
هيچگونه متاسفانه پرورش و آموزش وزارت عمومي روابط -3
مستمر ارزشيابيهاي جهت مناسب راهكارهاي مورد در توضيحي
در ندادهاند ارائه دانشآموزان فعاليتهاي تدريجي و
فرهنگ و آموزشي مطالب صدر در بايد موضوعي چنين كه حالي
.گيرد قرار جامعه
خلاقيت قوه تقويت كه شوند متوجه مسئولين زماني اميدوارم
بدون حافظه قوه تقويت از مهمتر بسيار دانشآموز رفتار و
.ميباشد تفكر
پاكزاد طوبا
نامهها ميان از كوتاه
...نخست گام بهعنوان
جامعه كمدرآمد اقشار براي مسكن تامين درباره تاكنون
مطرح جمعي ارتباط وسايل در مسئولان قول از زيادي بحثهاي
گام بهعنوان مسئولان ، اگر ميرسد بهنظر امااست شده
اجرا و حمايت را تعاونيها توسط مسكن تامين طرحهاي نخست
.دادهاند انجام مهمي خدمت درآمد كم اقشار به كنند ،
استان پرورش و آموزش كارمند كه اينجانب مثال بهعنوان
تعاوني بهحساب تومان ميليون به 4 نزديك ميباشم تهران
و پرداختهام تهران پرورش و آموزش منطقه 4 فرهنگيان مسكن
دريافت وام اعضاء نام به هم تومان ميليون سه تعاوني اين
اينجانب به آپارتمان واگذاري از تاكنون اما است ، كرده
.است نموده خودداري
پرورش و آموزش كارمند
كنيم اصولي را انتقاد
از بسياري كه ميشود حاصل نتيجه اين ژرف بررسيهاي با
عبارت به يا غيراصولي انتقادهاي براثر خانوادگي اختلافات
در انتقادها اگر است بديهي ميدهد رخ غيرعقلايي واضحتر
اثرات "حتما شود ، مطرح خوب بياني با و فرد خود حضور
با و جمع ميان در اگر انتقادها اما بردارد ، در مثبتي
بههمراه زيادي سوء اثرات باشد ، همراه تندي و ملامت
.ميشود مناقشات از بسياري زمينهساز و داشت خواهد
كنيم مطرح مستدل و منطقي بهصورت را انتقادها كه بكوشيم
.باشد بخش اثر تا
فرد نوروزي سليمان -بجنورد
!بود تبعيض نوعي
و زنان حقوق تامين به نسبت اخير سالهاي در آنكه رغم به
بحثهاي اجتماعي ، فعاليتهاي در قشر اين مشاركت افزايش
در ما جامعه زنان كه حالي در و بودهايم شاهد را زيادي
مردان همپاي اجتماعي و فرهنگي سياسي ، عرصههاي از بسياري
كه ميبينيم گاهي اما ميورزند ، تلاش آنان از برتر گاه و
در كه همچنان نميشود ، گرفته جدي زنان حقوق هنوز عمل در
بوديم شاهد تهران در "ايران تغذيه كنگره" برگزاري آستانه
گردهمايي اين در شركتكننده زنان براي خوابگاه تامين كه
تبعيضها اينقبيل !شد روبهرو مشكلاتي و موانع چه با
قبيل اين در "اصولا و نميباشد علمي مجمع يك شاينده
.شود بايدتجديدنظر زنان به نسبت نگرشها
تهران -تغذيه كارشناس بانوي
است؟ مهمتر كدام
اينقبيل و دانشجو دانشگاه ، مورد در اساسي پرسش يك
آگاه و كارآمد استادان تامين آيا.دارم فرهنگي محيطهاي
اينكه يا ميباشد اهميت واجد بيشتر دردانشگاه تدريس براي
كساني بسا ، اي و كنند كنترل را دانشجو پوشاك دايم عدهاي
تحريكات با نيستند ، جلف لباس پوشيدن فكر در "اصلا كه را
هر و نمايند حساس خودشان غيراصولي و عصبي برخوردهاي و
.باشيم زمينه اين در معكوس نتايج شاهد روز
كرج -آشتياني محمود
!سرگردان و حيران ماندهايم
كرديم ، پرداخت بيمه حق كشيديم ، زحمت كرديم ، كار سالها
سالهاي و شويم بازنشسته پيري روزگار در كه اميد اين به
اما بگذرانيم كمتري سختي و دغدغه با را باقيماندهعمر
ما بازنشستگي موعد خدمت سال الي 35 بعداز 23 كه حالا
شركت چون ميگويد ، اجتماعي تامين سازمان است ، رسيده فرار
به نميتوانيم است ، نكرده واريز را شما بازنشستگي حق نفت
كه است مدعي نفت شركت بپردازيم ، بازنشستگي حقوق شما
پرداختي اگر ميگويد ، هم اجتماعي تاميناست كرده پرداخت
ما اينكه خلاصه !كنند ارائه را مربوطه ليست گرفته ، صورت
!...سرگردان و حيران ماندهايم
نفت شركت بازنشسته كاركنان از نفر 50
|