دادگاه راي از اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير
كرد تاسف و تاثر ابراز
نوري عليه
قضائيه قوه:مطبوعات آزادي از دفاع انجمن
قوه اين در قانون خلاف اقدامات گسترش از
كند جلوگيري
و روزنامهها تعطيلي مورد در آزاد تريبون
روزنامهنگاران شغلي امنيت
است؟ آمد معلمكار كدام
كنيد مراقبت خود از
:تهران تربيت و اصلاح كانون رئيس
است ضروري اطفال دادگاه در مشاور قاضي حضور
شد تبرئه ، ابرار شد شناخته مجرم شلمچه

دادگاه راي از اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير
كرد تاسف و تاثر نوريابراز عليه
و مخالفيم خرداد روزنامه تعطيلي و نوري آقاي بازداشت با
تفسيرآن و معني كه كنيم اتخاذ را شيوهاي نبايد معتقديم
باشد مطبوعات آزادي تحديد
ارشاد و فرهنگ وزير مهاجراني عطاءالله :اجتماعي گروه
ويژه دادگاه راي از خبري نشست يك در دوشنبه روز اسلامي
.كرد "تاسف و تاثر"ابراز نوري عبدالله آقاي عليه روحانيت
دادگاه كه مورد دراين نوري باآقاي من: گفت مهاجراني
رسيدگي مطبوعاتي جرايم به تواند روحانيتنمي ويژه
.موافقم كند ،
خبرنگاران سئوالات به كه اسلامي وارشاد فرهنگ وزير
پنجمين ارشد كارشناسان نشست حاشيه در خارجي و داخلي
كنفرانس سازمان عضو كشورهاي رساني اطلاع وزيران اجلاس
وي نظر كه خبرنگاري سئوال به درپاسخ ميگفت ، پاسخ اسلامي
بود ، پرسيده روحانيت ويژه دادگاه منصفه هيات درباره را
درمحاكمه وي نبود ، منصفه هيات با نوريمشكلشان آقاي:گفت
غيرقانوني "اساسا روحانيترا ويژه دادگاه كه گفت خود
را روحانيت ويژه دادگاه منصفه هيات بالطبع كه ميداند
.ميشود شامل نيز
ارشاد و فرهنگ وزارت عنوان به ما:گفت مهاجراني دكتر
روزنامه تعطيلي و نوري آقاي وبازداشت ازمحاكمه اسلامي
معتقديم و شيوهمخالفيم مابااين.متاثريم و متاسف خرداد
تحديد تفسيرآن و معني كه كنيم اتخاذ را شيوهاي نبايد
و بيانيه با را وزارتخانه موضع ما و باشد مطبوعات آزادي
درآستانه اقدام اين اينكه بويژه.كردهايم مطرح مصاحبه
صورت اسلامي كشورهاي اطلاعرساني وزيران اجلاس برگزاري
كشور خارج و درداخل را مناسبي فضاي امر اين كه گرفت
روزنامه تعطيلي و نوري آقاي بازداشت موضوع و نكرد ايجاد
اطلاعرساني وزيران مهم اجلاس برگزاري رغم به خرداد
.شد خارجي رسانههاي اول خبر تهران ، در اسلامي كشورهاي
يا و هست قانوني دادگاه اين كه بحث اين در من:افزود وي
دادگاه اين كه زمينه اين در اما نميشوم ، وارد نيست
نوري آقاي با كند رسيدگي را مطبوعاتي جرايم نميتواند
.موافقم
روحانيت ويژه دادگاه كه منصفهاي هيات:گفت مهاجراني
ميكند انتخاب دادگاه خود كه است منصفهاي هيات دارد ،
شهر ، شوراي رئيس توسط مطبوعات دادگاه منصفه هيات اما
انتخاب دادگستري رئيس و اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير
.ميدهد منصفه هيات به بيشتري وجاهت كه ميشود
سه اين كه اعضايي:گفت اسلامي ارشاد و وزيرفرهنگ
نويسنده ، حقوقدان ، پزشك ، نظير ازاقشاري ميكنند نفرانتخاب
.ميشوند ديگراقشارانتخاب و وكيل
حاضر درحال كه مطبوعات قانون دراصلاحيه:گفت مهاجراني
بيني پيش دارد وجود اسلامي شوراي مجلس در رسيدگي براي
ساير و انقلاب دادگاه و روحانيت ويژه كهدادگاه است شده
و كنند رسيدگي مطبوعاتي جرايم به ميتوانند محاكم
كه شدهاست سعي جديد مطبوعات قانون اصلاحيه در بنابراين
روحانيت ويژه دادگاه اينكه براي راهحلي قانوني لحاظ به
كند ، رسيدگي را مطبوعاتي محاكم نميتواند حاضر درحال كه
.كنند پيدا
تاكنون سال ازاول اگرچه:گفت اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير
انتشار مجوز روزنامه ده اما شدهاند تعطيل روزنامه چهار
جديدي روزنامههاي آينده هفتههاي در و كردهاند دريافت
.شد خواهد نيزمنتشر
حريمها ، رعايت با خواست مطبوعات از حال عين در مهاجراني
.نكنند ايجاد مطبوعات آزادي برايتحديد را زمينه
ديگري پرسش به پاسخ در اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير
امتياز لغو روزنامه شمسالواعظين ، سردبير محكوميت درباره
و است مديرمسئول با جرائممطبوعاتي مسئوليت:گفت نشاط شده
.كند محكوم را سردبير و نويسنده نميتواند مطبوعات دادگاه
قضائيه قوه:مطبوعات آزادي از دفاع انجمن
قوه اين در قانون خلاف اقدامات
گسترش از
كند جلوگيري
صدور با مطبوعات آزادي از دفاع انجمن :اجتماعي گروه
زنداني حكم و نوري عبدالله زندانيشدن مورد در بيانيهاي
.شد احكام اين سريع نقض خواستار شمسالواعظين
و قانوني توصيههاي رغم به:است آمده بيانيه اين در
محاكمه در كشوري حاكم قوانين رعايت جهت در كه خيرخواهانه
شد ، ابراز نوري عبدالله آقاي خرداد روزنامه مديرمسئول
مقامات كه است آن از حاكي ايشان عليه صادره دادنامه
به توجهي كمترين فقط نه روحانيت ، ويژه دادگاه و دادسرا
قانوني خيرانديشيهاي بلكه نكردهاند ، ايشان دفاعيات
نيز را عمومي افكار و اجتماعي سازمانهاي و نهادها
اصل 168 به اشاره ضمن بيانيه اين در.انگاشتهاند ناديده
صلاحيت فاقد را روحانيت ويژه دادگاه اساسي قانون و 172
محاكمه و دانست ي نور مطبوعاتيآقاي اتهامات به رسيدگي
. كرد اعلام اساسي قانون نقض مصاديق از را نوري آقاي
اين بر علاوه:است آمده بيانيه اين از ديگري بخش در
براي كه مجازاتي ميزان و نوري عبدالله آقاي مجرميت اعلام
اين جريان در كه است آن از حاكي است ، شده منظور وي
عزم به را خود جاي قانوني ، موازين و حقوقي قواعد محاكمه
.دادهاند پنهان غيرقضايي اهداف و سياسي اراده و
ماشاءالله براي صادره حكم با رابطه در بيانيه اين در
در غيرمتعارف عملهاي شدت از پس:است آمده شمسالواعظين
آقاي كه صادره دادنامه ايشان ، از مقدماتي تحقيقات جريان
به نشاط روزنامه در مطلب يك انتشار دستور جرم به را شمس
قانون آشكار و صريح استنقض كرده محكوم زندان سال 5/2
مطلقا مورد اين در نامبرده اتهام اولا زيرا.است مطبوعات
رسيدگي منصفه هيات حضور با بايد يقينا و بوده مطبوعاتي
مطبوعاتي جرايم به منصفه هيات حضور بدون كه دادگاهي.شود
آقاي طرفي از.است ذاتي صلاحيت فاقد كند ، رسيدگي
و است بوده نشاط مديرمسئول نه كه شمسالواعظين ماشاءالله
قانون ماده 26 صريح حكم به شكايت ، مورد مطلب نويسنده نه
و بوده كيفري مسئوليت فاقد مورد اين در "كلا مطبوعات
.نيست مجازات قابل
آزادي از دفاع انجمن:است آمده بيانيه اين پايان در
با كه مينمايد پيشنهاد رهبري خبرگان مجلس به مطبوعات
تاسيس موضوع اساسي ، قانون يازدهم و يكصد اصل به توجه
تضييع موجب كه را آن پيامدهاي و روحانيت ويژه دادگاه
گزارش مردم به را نتيجه و بررسي است ، شهروندان حقوق
.نمايد
جمهوري محترم رياست به مطبوعات آزادي از دفاع انجمن
و اساسي قانون و 121 اصل 113 براساس تا مينمايد پيشنهاد
به اساسي قانون بر نظارت هيات كارشناسانه نظرات براساس
و نهادها و قضائيه قوه به اساسي قانون آشكار نقض دليل
را آن نتيجه و اخطار قانون ، نقضكننده ذيربط ارگانهاي
.نمايد گزارش مردم به
و روزنامهها تعطيلي مورد در آزاد تريبون
شغليروزنامهنگاران امنيت
رابطه در ايران روزنامهنگاران صنفي انجمن آزاد تريبون
روزنامهنگاران شغلي امنيت و روزنامهها تعطيلي با
.ميشود برگزار چهارشنبه
بدنبال كرد اعلام روزنامهنگاران صنفي انجمن دبيرخانه
دادگاه به فراخواندن و بيكاري روزنامهها ، پياپي تعطيلي
چهارشنبه روز رابطه اين در آزادي تريبون روزنامهنگاران
صنفي انجمن محل در تا 15 ساعت 13 از آذرماه 10
خيابان - كشاورز بلوار در واقع ايران روزنامهنگاران
.ميشود برگزار پلاك 78 - هفتم كوچه -كبكانيان شهيد
دعوت مطبوعات اهالي كليه از روزنامهنگاران صنفي انجمن
و باشند داشته فعال حضور جلسه اين در تا ميكند
حرفهاي استقلال خصوص در را خود نقطهنظرات و پيشنهادات
.كنند بيان روزنامهنگاران شغلي امنيت تامين راههاي و
است؟ آمد معلمكار كدام
كارآمد معلمان ويژگيهاي به نگاهي
.نميباشد پوشيده كسي بر آن ضرورت كه است مهمي شغل معلمي
است تجربياتي شكلدهي "عمدتا موءلفين ، نظر از ضرورت اين
آموختگان دانش در رفتاري مطلوب تغييرات به منجر كه
جنبه معلم نقش كه است آشكار ضرورت همين بخاطر.ميشود
و افراد و اجتماعي گروههاي از بسياري و كرده پيدا نهادي
از مشخصي كلي انتظارات مختلف ، دانشآموختگان و دانشجويان
نظر به اما.دارند باشد بايد و هست معلم يك كه آنچه
.ميگردند مشكل دچار عمل در نظر مورد كلي انتظارات ميرسد
با خود حرفهاي يا تحصيلي حيات طول در ما همه زيرا
كلمات با آنها از كه شدهايم مواجه اساتيدي و معلمان
پيش اساسي سئوال يك بنابراين ،!كردهايم ياد "بد يا خوب"
هستند يكسان "اصولا يكديگر با معلم دو اين آيا كه ميآيد
دارد؟ وجود آنها بين تفاوتي اينكه يا
ميتوان آيا هستند؟ كارآمد و باهوش معلمان همه آيا
معلمان اينكه يا كرد تصور معلم يك شايستگي براي ملاكهايي
ديگري بر يكي شايستگي براي مشخصي ملاك و يكسانند همگي
دنيا به معلم افراد از برخي "ذاتا آيا ندارد؟ وجود
ياد بهتر آنرا بعضيها كه است حرفهاي معلمي ميآينديا
كه ميباشند حياتي و مهم مطالب سئوالات ، اين.ميگيرند؟
تحقيقات كلي بطور.داد دقيق پاسخهاي آنها به ميبايست
توان با مقايسه در معلم شخصيت و هوش كه داده نشان اخير
برخوردار كمتري اهميت از درس كلاس در او كاربردي و عملي
تحقيقات ، اين ،(1375) گلاور و برونينگ عقيده به.است
ميشود تدريس كيفي تفاوت موجب كه را مهارتهايي از بسياري
قادرند خوب معلمان مكدانلد عقيده به.ساختهاند مشخص
پاداش طريق از و داده افزايش را دانشآموزان يادگيري
آموختن ، براي بيشتر امكانات دادن و دانشآموزان به دادن
و برونينگ عقيده به.ببرند بالا را آنها انگيزه سطح
آنها از كه خوب معلمان نظر ، مورد نقشهاي كنار در گلاور ،
تفكر قدرت قادرند ميبريم ، نام كارآمد معلمان نام به
به و سازند تسهيل را او رشد داده ، پرورش را دانشآموزان
بررسي منظور به.برآيند كلاس اداره عهده از خوبي
تعمق با را آنها باشد صلاح شايد نظر مورد ويژگيهاي
عليرغم نموده تصريح فونتانا چنانچه زيرابنگريم بيشتري
و كارآمد معلمان ويژگيهاي خصوص در شده انجام پژوهشهاي
اين.است موجود اندكي اطلاعات و يافتهها هنوز موفق ،
از بيرون در زيادي عوامل زيرا نيست تعجبآور البته مسئله
سن ، :مانند ميسازند ، پيچيده را وضعيت كه دارند وجود معلم
دانشآموزان ، اقتصادي /اجتماعي زمينههاي و توانايي
آنچه فونتانا عقيده به...و مدرسه محيط تدريس ، موضوع
ميكند عمل شرايط از مجموعهاي صورت به معلم يك براي
ديگر ، شرايط در معلم همان يا ديگر معلم براي ميتواند
و مهم كيفيات و خصوصيات حال ابن با.باشد نداشته كارآيي
و نموده بحث آنها مورد در ميتوانيم كه دارد وجود مشخصي
:از عبارتند كيفيات اين.بزنيم دست تعميمهايي به
دكتر عقيده به.دانشجويان و دانشآموزان جذب توانايي (1
به شاگردان جذب كارآمد معلمان ويژگيهاي از يكي سيف ،
يادگيري فعاليتهاي در آنان شركت ادامه و درس جلسات
كارآمد معلمان گلاور ، و برونينگ عقيده به.ميباشد
آنها به فراگيرند بايد ايشان دانشآموزان را آنچه قادرند
شاگردان و كرده عمل يافتهتر سازمان آنها.سازند منتقل
آنها شاگردان كه نحوي به نموده توجيه روشن خيلي را خود
را كار آن چگونه و دهند انجام بايد كاريرا چه ميدانند
دانشآموزان ، به درس اهداف انتقال توانايي.دهند انجام
كلاس ، در شركت براي دانشآموزان برآمادگي عميقي تاثيرات
انجام بايد كه مطالعاتي بر نيز و كلاس در ايشان كار بر
هر براي كه ميدانند كفايت با معلمان.دارد دهند
لازم كه جا هر و كرد شروع كجا از بايد را درس دانشآموز
را تدريس سرعت و ميآورند روي انفرادي آموزش به آيد
همين به ميكنند ، تنظيم دانشآموزان پيشرفت با متناسب
متفاوت مهارتهاي با مطالب چون دانشآموزان ، همه دليل
.ميشوند برانگيخته فعاليت به دارد ، تناسب ايشان
شايد گلاور ، و برونينگ عقيده به.فكري مهارتهاي پرورش (2
دانشآموزان تفكر قوه پرورش را تربيت و تعليم هدف بتوان
قواي رشد براي ويژه به معنادار ، يادگيري چون و دانست
موفق معلمان ميباشد ، اهميت با دانشآموزان فكري
بدين.سازند معنادار را آموزشي فعاليتهاي ميتوانند
طوري را دانشآموزان جديد يادگيري كارآمد معلم يك منظور
تا باشد داشته همساني آنها قبلي دانش با كه ميكند هدايت
در منطقي نحوي به را جديد دانش بتوانند دانشآموزان
محتاج مداوم يادگيري زيرا.دهند سازمان خود حافظه
.است يكديگر با مطلب منطقي سازماندهي
معلم يك خصوصيات از ديگر يكي.آن ارزيابي و يادگيري (3
يادگيري ارزيابي و شاگردان تحصيلي پيشرفت به توجه كارآمد
و دقت با خوب تدريس شد گفته آنچه با مطابق.ميباشد آنها
"دايما كه شكلي به ميشود ، ارزيابي توجه خور در وسواسي
وضعيت اين در.داد صورت آن در را لازم تغييرات ميتوان
مطلوبي و سريع فيدبك خود يادگيري مورد در دانشآموزان
كارآمد معلمان گلاور ، و برونينگ عقيده به.ميكنند دريافت
برخوردار دانشآموزان ارزيابي براي لازم مهارتهاي از
و.كنند تعيين را ايشان يادگيري ميزان قادرند و بوده
از عبارتند عمده بطور ارزيابي و اندازهگيري وسايل
و تحقيقاتي پروژههاي درسي ، تكاليف كلاسي ، امتحانات
و ابزارها از بدستآمده اطلاعات.استانداردشده آزمونهاي
خود تدريس روش تا ميكند كمك را خوب معلمان بالا وسايل
پسخوراند دريافت با دانشآموزان يادگيري.كنند تنظيم را
.ميگردد تسهيل دقيق ، ارزيابي از ناشي (فيدبك)
معلمان بهترين ميتوان ميرسد نظر به.مداوم يادگيري (4
به.ميكنند يادگيري صرف را خود اوقات كه دانست كساني را
تدريس ، شروع با معلمان از برخي متاسفانه ميرسد نظر
روزگاري كه جزوههايي به و ميسازند متوقف را يادگيري
حال در جهان دليل همين به.ميسازند بسنده كردهاند تهيه
در را ايشان سرعت به و ميگذرد آنها كنار از تغيير
را كارآمد تدريس آمادگي ديگر كه ميدهد قرار وضعيتي
رشته به مربوط تحولات "معمولا كارآمد معلم يك.ندارند
بهبود را خويش مهارتهاي "دائما و ميكند تعقيب را خود
عبارتي به.هستند آموختن حال در همواره آنهاميبخشد
.هستند كردن شاگردي حال در "دائما آنها ديگر
مطلوب ، كلاسي داراي "معمولا كارآمد معلمان.كلاس اداره (5
در آنچه به نسبت كارآمد معلمان.هستند پربار و منسجم
قادرند و هستند حساس بسيار ميافتد اتفاق ايشان كلاس
به كافي توجه اغلب معلمان اين.كنند رفع را مشكلات
كمك و فرصتها افراد همه به كه اند حساس و داشته شاگردان
قابل و راحت خوب ، معلمان نظر اين از.شود داده مساوي
و صبور معلماني اينان.ميكنند جلوه اطمينان و اعتماد
به آنها.هستند خود نقش اجراي از عالي الگويي و بردبارند
به نسبت گينات عقيده به و كرده توجه دانشآموزان موقعيت
كمك شاگردان به و داده نشان مراقبت و توجه دانشآموزان
همكاري ديگران با ميتوان چگونه كه فراگيرند تا ميكنند
محيطي آنها.بود مفيد و خوشحال حال عين در و داشت جمعي
و شوخي آن در كه شاديآفرين و لذتبخش ميكنند ايجاد
به و داده تقليل را كلاس و معلم ميان مرزهاي مشترك تفريح
كه ميكند كمك كلاس به نشود زيادهروي آن در كه شرطي
همين.كنند تصور همراه و دوست يك صورت به بيشتر را معلم
و يافته افزايش كلاس در دوستان با همكاري آمادگي نحو ،
كنترل در موجود مشكلات به كه حوادثي تعداد بدينترتيب
.مييابد تقليل ميانجامد ، كلاس
قرار بحث مورد اينجا در كه كارآمد معلمان ويژگي آخرين (6
از بسياري عقيده به.است معلمان كلاسي رفتارهاي ميگيرد
از بعضي بين معناداري همبستگي آموزشي ، پژوهشگران
.دارد وجود آنها شاگردان تحصيلي پيشرفت و معلمان رفتارهاي
Rasenshine and) فرست و رونشناين از نقل به سيف دكتر
با كه را معلمان كلاسي رفتار يا آموزشي متغير ، 8(Furst
دادهاند نشان معنيدار همبستگي و رابطه شاگردان يادگيري
:از عبارتند متغيرها اين.كردهاند معرفي
.كلاس در معلم توضيحات روشني -الف
.آموزش روش در انعطافپذيري -ب
و دست سرو حركات دركلاس ، تحرك شامل كار ، در اشتياق -ج
.صدا نوسان
و يادگيري بر تاكيد شامل عمل ، در مسئوليت احساس -د
.شاگردان فعاليت
تا مطالب يادگيري براي شاگردان به دادن يادگيري فرصت --ه
.تسلط سرحد
به شاگردان تشويق شامل شاگردان ، عقايد از استفاده -و
.آنها نظريات تائيد و نظر اظهار
مطالب كردن مرور شامل دهنده سازمان مطالب از استفاده -ز
.يكديگر با درسي مطالب ارتباط ايجاد و
كه سئوالهايي جمله از مختلف ، سطوح داراي سئوالهاي طرح -ح
.ميشود شروع چگونه و چرا كجا ، چه ، با
مهمترين كه ميرسد نظر به آمده عمل به تحقيقات مطابق
يادگيري با را همبستگي بيشترين كه معلم آموزشي متغير
در معلم كه است مطالبي و توضيحات روشني دارد شاگردان
.ميدهد قرار شاگردان اختيار در خود آموزش
آزاد دانشگاه علمي هيئت عضو -آتشپور حميد سيد
تربيتي علوم رشته دانشجوي -جوهر شيوا:همكاري با
:استفاده مورد منابع
علينقي ترجمه.تربيتي روانشناسي.گلاور و برونينگ (1
.خرازي13750
فصلنامه."معلم شايستگي ملاكهاي".اكبر علي سيف ، (2
.تربيتي 3 علوم و روانشناسي
.محمدي13750 حمزه ترجمه.كلاس كنترل.ديويد فونتانا ، (3
سروش ترجمه.دانشآموز و معلم روابط.هايم گينات ، (4
.جيبي
.سرمد زهره ترجمهتربيتي روانشناسي.دانلد مك (5
.ييلاق شهني ترجمه.آموزش براي روانشناسي.لفرانكويس (6
.1370
كنيد مراقبت خود از
باشيم خودمان
احساس "غالبا داريم ، متقابل وابستگي كه ما از بعضي
فريب باور اين با را خود و كردهايم گم چيزي ميكنيم
ما بدينسان.كرد خواهد كامل را ما ديگري شخص كه ميدهيم
داشتن دوست و پذيرفتن آن چاره تنها كه ، را روحي ورشكستگي
.ميكنيم جايگزين ناسالم روابطي با است ، خودمان
عادتهاي يا قديمي رفتارهاي اشياء ، اشخاص ، به ما از بعضي
.ميكنيم تغذيه ديگران از انگلي مانند و ميچسبيم بد
و مبهم روابطمان مرزهاي كه ميشود سبب ديگران به چسبيدن
تفكيك هم از را افراد نتوانيم و گردد ناسالم و نامشخص
سرزنش را يكديگر "متقابلا كه ميگردد آن موجب نيز و كنيم
و ميسازد فلج را طرف دو هر ديگران ، به چسبيدنكنيم
و قلبي آزردگي كه ميانجامد خفقانآور روابطي به سرانجام
.ميآورد بار به نوميدي
شر از خود كردن خلاص يعني وضع اين از رهايي و بهبود
ديگران به.گذشته رفتارهاي و قديمي عادتهاي روابط ،
.بچسبند ما به نميدهيم اجاره نيز ديگران به و نميچسبيم
لحاظ به يابيم ، خلاصي ديگران به چسبيدن از كه هنگامي
خودشان كه ميدهيم فرصت ديگران به ميكنيم ، رشد عاطفي
را ديگري.باشيم خودمان ميدهيم فرصت نيز خود به و باشند
ديگري آن اما است خوبي چيز البته كردن شريك خود زندگي در
.بودهايم يكپارچه موجودي "قبلا ما.نميكند كامل را ما
و باشيم خودمان ميتوانيم نيز ديگري به چسبيدن بدون
.كنيم زندگي خود وجودي ابعاد با متناسب كه بياموزيم
ياري نكته اين دريافت در را ما متقابل ، وابستگي از رهايي
خودمان ميتوانيم كامليم ، موجودي اكنون هم كه ميدهد
ديگري ، انسان هيچ به چسبيدن بدون كه بياموزيم و باشيم
.كنيم زندگي خود وجودي ابعاد با مناسب
رابينسن ب دكتر نوشته
غيبي منوچهر دكتر:ترجمه
:تهران تربيت و اصلاح كانون رئيس
است ضروري اطفال دردادگاه مشاور قاضي حضور
از تهران دختران تربيت و اصلاح كانون :اجتماعي گروه
مجرم زنان با معصوم دختران همنشيني و همزيستي
.ميكند درزندانهاجلوگيري
كانون از بازديد جريان در تهران عمومي دادگاه مشاور
هماكنون كه دختراني تعداد:افزود تربيتدختران و اصلاح
نزديك آينده در و است ميبرند 25نفر سر به كانون اين در
مكان بهاين اوين زندان از مختلف بزههاي با ديگر نفر 40
.شد خواهند منتقل
در نيز تهران تربيت و اصلاح كانون مقارهعابدمدير منصور
دختران نگهداري محل كانون اين:داشت اظهار بازديد اين
قضاييارشاد مجتمع طرف از "بعضا كه است سالي سن 18 زير
.ميشوند منتقل مركز اين به قاضي حكم طي
يك با هماكنون كانون اين:كرد تصريح عابد مقاره منصور
عمومي ، و زنان متخصص پزشكان كادرمراقبين ، مسئول ،
آغاز را خود كار مددكاراناجتماعي و روانشناس روانپزشك ،
سويمسئولان از بيشتر رسيدگي و توجه به نياز كه كردهاست
.دارد
قاضي كنار در اجتماعي مددكار حضور ضرورت بر تاكيد ضمن وي
بزهكار كودكان مورد در قاضي سوي از صادره تلطيفحكم براي
حضور بر اطفال دادرسيدادگاه درآيين هرچند:افزود
امااين شده اشاره حكم صدور در مددكار يا مشاور كارشناس
قاضي حضور بايد قانون.نيست الزامآور قاضي براي مسئله
اصلاح كانون مدير.كند الزامآور را قضايي محاكم در مشاور
مستحق نوجوانان و كودكان اين از بسياري:افزود تربيت و
تلاش با براحتي و نبوده تربيت و اصلاح كانون به تحويل
به ميتوانند خيرخواه افراد معاضدت و مددكاراناجتماعي
.خودبازگردند خانوادههاي آغوش
شد تبرئه ، ابرار شد شناخته مجرم شلمچه
مسئول مديران جرايم به رسيدگي دادگاه :اجتماعي گروه
اعضاي حضور با ديروز صبح شلمچه و ابرار نشريات
ويژه) تهران عمومي دادگاه شعبه 1410 در هياتمنصفه
.شد برگزار (مطبوعات
مدافعان و شاكيان شكايت استماع از پس منصفه هيات اعضاي
شكايت مورد در":كرد اعلام شرح اين به را خود راي متهمين
شلمچه هفتهنامه مسئول مدير از مطبوعات بر نظارت هيات
منصفه هيات اعضاي تقليد ، مراجع از يكي به اهانت بر مبني
را نامبرده آراء اكثريت با و مجرم را متهم آراء اتفاق به
.دانست تخفيف مستحق
آذربايجان استانداري برنامهريزي معاون شكايت مورد در
ندانست ، مجرم را متهم آراء ، اكثريت با منصفه هيات شرقي ،
شلمچه هفتهنامه مديرمسئول اتفاقآراء به حال عين در
اشخاص حرمت حفظ و مطبوعاتي اخلاق دقيق رعايت به نسبت
".داد تذكر
روزنامه مسئول مدير اتهامات خصوص در همچنين منصفه هيات
آراءدر اتفاق به حال عين در ندانست مجرم را متهم ابرار
حفظ و مطبوعاتي اخلاق رعايت به نسبت شكايت مورد سه هر
ابرار روزنامه مسئول مدير به حقوقي و حقيقي اشخاص حرمت
.داد تذكر
|