نشست افتتاح مراسم در مهاجراني
كشورهاي
اطلاعرساني ارشد كارشناسان
دوران اكنون ايران جمعي رسانههاي:اسلامي
ميكنند تجربه را خود شكوفايي اوج
ايجاد اصفهان و تبريز در هنر دانشگاه
ميشود
در دانشگاهها شدن اسلامي از درستي تصوير
نيست دست
پرسشهاي به انقلاب معظم رهبر پاسخهاي
دانشجويان
سلول تحقيقات به مربوط اخلاقي نگرانيهاي
انسان ساقههاي
دبيرستانها در ايمني و زلزله مانور
امتحانات برنامه پرورش و آموزش سوي از
شد اعلام ايثارگران راهنمايي مدارس نهايي
كمك كتابهاي انتشار وضعيت نقد سمينار
ايران در درسي

نشست افتتاح مراسم در مهاجراني
كشورهاي اطلاعرساني ارشد كارشناسان
دوران اكنون ايران جمعي رسانههاي:اسلامي
ميكنند تجربه را خود اوجشكوفايي
ترويج ايران اسلامي جمهوري مقدس نظام :فرهنگي علمي گروه
همواره را جمعي رسانههاي جايگاه پيشبرد و اطلاعرساني
ايران جمعي رسانههاي و است داده قرار ويژه عنايت مورد
معاصر تاريخ در را خود فعاليت و شكوفايي اوج دوران اكنون
با اسلامي شكوهمند انقلاب كه موهبتي ميكنند ، تجربه كشور
.است آورده ارمغان به آنها براي بيان و عقيده آزادي اعطاي
عطاءالله دكتر اسلامي ، جمهوري خبرگزاري بهگزارش
مراسم در ديروز اسلامي ، ارشاد و فرهنگ وزير مهاجراني
وزيران اجلاس پنجمين ارشد كارشناسان نشست كار به آغاز
مطلب ، اين بيان با سخناني طي اسلامي كشورهاي اطلاعرساني
خبرنگاران و عضو كشورهاي هياتهاي بالاي سطح حضور:گفت
كه است ويژهاي عنايت موءيد اسلامي ، كشورهاي از خارجي
جهان نوين شرايط در اطلاعرساني امر به اسلام جهان
.ميدهد
ايجاد اصفهان و تبريز در هنر دانشگاه
ميشود
مصوبه براساس عالي آموزش گسترش شوراي :علميفرهنگي گروه
به سهند صنعتي دانشگاه هنر دانشكده تبديل با خود ، اخير
به اصفهان پرديس تبديل با نيز و "تبريز هنر دانشگاه"
.كرد قطعي موافقت "اصفهان هنر دانشگاه"
اين عالي ، آموزش و فرهنگ وزارت عمومي روابط گزارش به
در "فني دانشكده" ايجاد با را خود قطعي موافقت شورا
دانشكده" اردبيل ، شهرستان در اردبيلي محقق دانشگاه
معلم تربيت مركز ايجاد 9 و كاشان دانشگاه در "مهندسي
.كرد اعلام پرورش و آموزش وزارت به وابسته
دكتري دوره كه كرد موافقت همچنين عالي آموزش گسترش شوراي
صنايع و علوم و (س)الزهرا دانشگاه در اقتصاد رشتههاي در
.شود برقرار تهران دانشگاه در غذايي
در دانشگاهها شدن اسلامي از درستي تصوير
نيست دست
- اسلامي فرهنگ و جامعه سميناردانشگاه ، دبير با گو و گفت
پاياني بخش
;اشاره
معيدفر ، استاد سعيد دكتر با گو و گفت نخست بخش ديروز
فرهنگ و جامعه دانشگاه ، سمينار دبير و تهران دانشگاه
در آذرماه هشتم و هفتم روزهاي در كه را اسلامي
.خوانديد شد ، برگزار مدرس تربيت و تهران دانشگاههاي
در علم كردن بومي گو ، و گفت پايانياين بخش در امروز ،
و بحث مورد مطلوب ، دانشگاه يك هاي ويژگي با دانشگاهها
.است قرارگرفته نظر تبادل
چيست؟ آن كيف و كم و فرهنگي انقلاب مورد در نظرشما *
(شد آغاز سال 59 در كه) فرهنگي انقلاب ما من ، نظر به *
سري يك با فرهنگي انقلاب "قطعاكرديم شروع زود قدري را
و نيفتاد اتفاق شدهاي مطالعه اهداف و برنامهريزيها
به نسبت بود واكنش نوع يك فرهنگي انقلاب اين گفت ، ميشود
اسلامي انقلاب اول سالهاي در كه ناهنجاريهايي و شرايط
و جامع برنامهريزي يك بدون كه واكنشي.آمد پيش
آغاز را حركت وقتي دادو رخ شده انديشيده و همهجانبه
تعريف را آن انجام چگونگي و انقلاب خواستيم تازه كرديم
.كنيم
فرهنگي انقلاب كه بگوييم نميتوانيم رويكرد ، اين با لذا ،
.كرد ايجاد ما دانشگاههاي و فرهنگ در اساسي و جدي تحول
در تحول ايجاد و مسير اين طي براي كه بفرماييد *
پيش راهكارهايي چه كشورمان در علم كردن بومي و دانشگاهها
داريم؟ رو
مساله به را جامعه مساله نتوانيم كه زماني تا ما *
آينده در جدي تحول شاهد هيچگاه كنيم ، تبديل خودمان
ملي اقدام يك عنوان به قضيه اين به بايد ما.بود نخواهيم
.كنيم نگاه
كار به "صرفا جنجالها اين همه از دور به ما دانشگاهي اگر
يك كه زماني تا.افتاد نخواهد اتفاقي باشد ، مشغول خودش
در كه نيفتند فكر اين به جامعه متفكرين از حداقلي اجماع
به كنند ، بازنگري را كارشان بايد و هستند اشتباه
.رسيد نخواهيم نتيجهاي
نيستند ، كه ما دانشگاهيان "صرفا متفكرين از شما منظور *
و سياستگذاري بخشهاي سطح در فرهنگي مشكل دچار ما چون
.هستيم تصميمسازي
كه است اين ما مشكل و است طور همين متاسفانه *
جامعه فكري بخشهاي از دور به اوقات گاهي ما سياستگذاران
.ميكنند اقدام و ميگيرند تصميم
ميبايست هم ما سياستگذاران بين در فكري تحول اين "مسلما
.شود انجام
آغاز اينجا از بايد شروع ، براي شما اعتقاد به يعني *
كنيم؟
نيازهاي سر بر حداقلي اجماع يك به بتوانيم ما اگر.بله *
.رفتهايم را راه از بخشي برسيم جامعه اساسي
قرار اولويت در چيزهايي چه علم ، كردن بومي روند در *
يا است اولويت در دانشگاهها كردن اسلامي آيا دارند ،
ديگر؟ موضوعات
اين به معطوف امروز دنياي در علوم تحول علمي نظر از *
كنند ، معطوف پيرامونشان مسائل به را خودشان آنها كه است
.كند نزديك جامعه مسائل به را خود ميبايست علمي معرفت
دارد؟ قرار اولويت در چيز چه ما جامعه در حالا *
كم آورده بوجود اسلام دين كه تحولاتي ، ما كشور در *
دين و بودند قرآن شده تربيت ما مفاخر از بسياري و نبوده
و است علمي تحول براي مثبت رهيافتهاي از پر اسلام مبين
.است نافع علم ، علم ايناست بخش رهايي
تحولات براي اساسي مبدا يك عنوان به را اسلام ما اگر
پيشرفتهاي اساس اين بر ميتوانيم بگيريم ، نظر در جامعه
.باشيم داشته خوبي
چيست؟ ديني ارزشهاي با علم تطبيق از منظور دكتر آقاي *
هم ديندار بايستي عالم يك كه بپذيريم را اين ما اگر *
ميانديشيد ، علمي موضوعات به كه اندازه همان به و باشد
به باشد ، برخوردار هم اسلام و قرآن اصول به پايبندي از
.بود خواهد حساس خود جامعه مهم مسائل به طبيعي طور
از درستي تصوير آيا چه؟ يعني دانشگاه شدن اسلامي "اصلا *
هست؟ دست در مقوله اين
اسلامي پيرامون كه فراواني بحثهاي عليرغم متاسفانه *
از درستي تصوير هنوز است ، گرفته صورت دانشگاهها شدن
مراكز در بايد تحولاتي چه كه اين و دانشگاه شدن اسلامي
نشده ارائه گيرد صورت مقصود اين به نيل براي دانشگاهي
.است
اسلامي تربيت امكان دانشگاههايمان در بايد ما من نظر به
براي بايد منتهيكنيم فراهم آموختگانمان دانش براي را
شده انجام اقدامات با كه كنيم تعريف را فرايندي كار اين
(ع)صادق امام دانشگاه الان "مثلا باشد داشته تفاوت قبلي
...دهد انجام را كار اين كرده سعي
نمونه يك را (ع)صادق امام دانشگاه ميتوانيم يعني... *
بدانيم؟ ايران در اسلامي دانشگاه
به علاقهمند افرادي دانشگاه اين دانشآموختگان.بله *
.هستند ديني و اسلامي مسايل
كنار در كه است دانشگاهي اسلامي ، دانشگاه از شما منظور *
كند؟ تربيت اسلامي اخلاق با را متخصص انساني نيروي
.باشد داشته وجود هم اسلامي تربيت يعني بله ، *
هدفي چنين به فعلي موجود شرايط با است ممكن چطور *
.برسيم
مدرك گرفتن براي ما دانشجويان اكثر امروز معتقدم من *
حين بتوانيم ما كه درصورتي اماميآيند دانشگاه به
به را دانشآموختگانمان اسلامي ، پرورش با دانشجو تحصيل
حل به نسبت خود اسلامي اخلاق با كه كنيم تبديل متخصصاني
مشكلات از بسياري باشند ، واقف و حساس هم جامعهشان مسايل
.شد خواهد حل ما موجود
علم؟ كردن بومي يعني اين *
.بشود شروع جايي يك از بايد علم كردن بومي حال هر به *
مشكل هنوز ازدانشگاههايمان ما خروجيهاي كه وقتي*
تحصيلي رشتههاي در لازم تخصصهاي از و دارند علمي
اخلاق و تربيت به اكتفاكردن صرف نيستند برخوردار خودشان
است؟ كافي كشور علمي تحول براي اسلامي
علم دنبال شود ، تربيت اسلامي اخلاق با كه دانشجويي *
.مدرك نه است ، موءثر
اينها به دانشگاهها در را موءثر علم ما اينكه به مشروط *
اخلاق دادن با ميتوانيم ما كه است اين منظور آيا بدهيم ،
اگر ببريم؟ بالا را علمآموزي كاركرد افراد به اسلامي
دانشگاههاي كه كرد مطرح توان مي را سئوال اين است اينطور
به و دادهاند افزايش را كاركرد اين چطور دنيا بزرگ
رسيدهاند؟ اينجا
آينده در كه ميدانند و دارند اجتماعي اخلاق آنها *
فني و علمي گره از گرهاي يك و باشند موءثر بايستي
.كنند باز كشورشان
نداريم؟ را اجتماعي اخلاق اين ما يعني *
را ما دانشگاهي نيروهاي نفت ، صنعت به اتكاء ببينيد *
مولدي دانشگاه هم ما دانشگاه لذا و بارآورد مدركگرا
اخلاق يك بنابراين.باشد پاسخگو جامعه مشكلات به كه نبود
بتواند كه نداشته وجود ما جامعه در مولدي اجتماعي
در.كند هدايت بهدرستي هم را ما دانشگاههاي محصولات
و بگذراند را واحدها كه است اين فكر به دانشجو ما كشور
كاري كار ، چندان محتواي با بگيرد ، مدركي هم كار آخر
.ندارد
در درسي برنامهريزي سطح از ما دكتر آقاي *
اين به آيا ، بالاتر سطوح تا داريم اشكال دانشگاههايمان
نخواهد باقي شعار حد در بازهم اسلامي اخلاق ترويج ترتيب
چنين در اسلامي اخلاق ايجاد فرضپساز بر آيا ماند؟
علمآموزي كاركرد افزايش به ميتواند امر اين شرايطي
شود؟ منجر
و علم داشته ، ما جامعه در دانشگاه و علم كه چرخهاي در *
.است نبوده مولد اخلاق
اقتصادي اجتماعي ، سياسي ، ساختارهاي در تحول نيازمند ما
يك ايجاد براي را زمينه ما صورت اين در.هستيم...و
جامعهاي چنين در.ميكنيم فراهم صحيح اجتماعي اخلاق
منظور لذا.ميشود شمرده ارجح فردي منافع بر جمعي منافع
ما.كنيم ايجاد را تحولي تصنعي بهطور كه نيست اين من
اخلاق به "عملا افراد كه كنيم فراهم را شرايطي بايد
معارف تدريس با اينكه نه كنند ، رفتار خود ديني و اجتماعي
.كرديم ايجاد تحول كه كنيم فكر
دانشگاههاي ما موجود دانشگاههاي كه گفت ميتوان آيا *
هستند؟ غيراسلامي
اما.هستيم مسلماني انسانهاي فردي اخلاق در ما خب ، *
هنوز اجتماعي اخلاق منظر در و اجتماعي بهلحاظ
اسلامي دانشگاههاي دانشگاههايمان ، كه بگوييم نميتوانيم
.هستند
.متشكرم *
صحرايي فريبا :از گو و گفت
پرسشهاي به انقلاب معظم رهبر پاسخهاي
دانشجويان
5
كه -كشور در دستجات و گروهها اختلافات پي در روزها اين *
بدنه از كه چرا نميباشد ، مهمي مساله من ديدگاه از خود
حركاتي گاهگاهي -ميگيرد صورت رشد كه است اختلافات همين
ميشود احساس كه ميشود زده و ميگيرد صورت حرفهايي و
رهبري ، به زدن تكيه با راست ، اصطلاح به اجتماع و جمع
بين در من و دهند جلوه موجه را خود خلافهاي ميخواهند
.كردهام مشاهده گاهگاهي نااميدي و دلسردي حالت يك مردم
را چپ نه و راست نه و هستم شهيد خانواده خود من البته
اسلام مبناي بر كه هر است ، اسلام من اساس.ندارم قبول
اين آيا نميدانم ، ولي ميدانم ، موجه را او كند ، حركت
اسلام خلاف ميخواهد كه دستهاي و گروه هر به نيست صحيح
مردم ذهن در ناكرده تاخداي شود ، داده تذكر كند ، حركت
اصل و رهبري معظم مقام به نسبت دلسردي و دلتنگي كوچكترين
و خلافكار و مغرض انسان كه چرا نشود؟ ايجاد فقيه ولايت
-نميكند فرق -باشد كه گروهي هر به متعلق مقامپرست ،
است اسلام بر اصل كه زيرا بگيرد ، قرار نصيحت مورد بايستي
احساس نقيض ، و ضد حركات اين از نيز شهدا خانواده ما و
.ميكنيم دلسوزي عبارتي به و دلتنگي
نظام دستجات و جناحها و گروهها همه با رهبري نسبت *
تلاش "عملا بايد جناحها و گروهها.است يكسان اسلامي ،
منطبق بيشتر هرچه اسلامي نظام معيارهاي با را خود كنند
رهبري به آنان شدن نزديكتر براي راه بهترين اين كنند ،
بر اصلاحطلب ، و سنتي يا راست ، و چپ تعبير.است
اختلاف.نميكند تطبيق اسلامي نظام درون جناحبنديهاي
كارهاي و قدرتطلبي و معارضه با اگر گوناگون ، نظرهاي
غير در و شود؟ رشد مايه ميتواند نباشد ، همراه غيراخلاقي
.داشت نخواهد عايدي زيان ، جز صورت اين
اجراي براي ايراني مسلمان زنان مستحضريد ، كه همانگونه *
الهي احكام طبق بر پوشش و حجاب رعايت به ملزم الهي ، حدود
ولي هستند ، جهان زنان سرآمد شك بدون امر اين در و هستند
صرف به نياز خود حق گرفتن براي همواره كه مظلوم قشر اين
در ريشه چندان كه ضوابطي براساس دارد ، بسيار نيروي و وقت
پوششي از استفاده به ملزم ندارد ، عالم پروردگار گفتار
چيزي چنين كه آگاهيد بخوبي خود شما و است شده تيرهرنگ
دوره يك در ولي نيست ، اهميت حائز كوتاهمدت در چه اگر
چنين حاصل -...سال ، چهل سال ، سي -عمر از طولاني زماني
و زنان چرا.است جامعه در سرزندگي و نشاط روح كاهش امري ،
مكتب معنوي پرتوهاي براساس بايد كه -جامعه اين مردان
پاكي و سپيدي و سلامت و درخشندگي و نور يادآور توحيد ،
مگر رفتهاند؟ فرو تيرگي و بيرنگي در چنين اين -باشند
رنگي به را هستي پديدههاي از يك هر پروردگار ، كه اين نه
رها را روز و آفتاب و نور درخشندگي چرا آفريده؟ زيبا
شما نفرماييد "لطفا كنيم؟ تاسي تيرگي و شب به و كنيم
.كنيد انتخاب پوشش مناسب ، رنگهاي به ميتوانيد و آزاديد
در شاغل زنان اجتماعي ، الگوهاي ما جامعه در كه وقتي تا
را تيرگي برجسته ، شخصيتهاي همسران و سياسي امور
مراكز حراست و نگهبانيها و اداري قوانين و برميگزينند
عنوان را قهوهاي و سياه مجاز ، رنگهاي صدر در اداري
براي زحمت و شدن طرد جز كردن ، شنا جريان خلاف ميكنند ،
اعلام جمع اين در را نظرتان است ممكن.ندارد زنان
منشا شما كه باشيم داشته اميد ميتوانيم آيا بفرماييد؟
اين زنان براي را روشن رنگ به پوششهايي و باشيد حركت اين
(مردان) ديگران به آزادي ، چنين آيا سازيد؟ ممكن جامعه
زد؟ خواهد آسيب
نيست ، الزامي حجاب ، حفظ براي آن ، رنگ نه و چادر نه*
و زن شهوتآلود اختلاط از پرهيز است ، لازم و مهم آنچه
برابر در آنان شهوتانگيز رفتارهاي از اجتناب و مرد
چه و پوششي چگونه ببينند معيار ، اين حفظ با.است يكديگر
.است شايستهتر رفتاري چه و رنگي
اتخاذ رهبري دوران در جنابعالي كه رويههايي از برخي *
است ، متفاوت (عليه رحمتالله) امام رويه با فرمودهايد ،
يا است ، بوده دولت نظر زير "قبلا مستضعفان بنياد "مثلا
اختيارات دادن و دستگاهها به بيشتر اختيارات اعطاي "مثلا
.فرماندهي
.است نبوده دولت زيرنظر نيز امام زمان در بنياد*
به است؟ چگونه عالي جناب زيرنظر دستگاههاي بر نظارت *
.ميخورد چشم به آنها در فراواني ضعفهاي حقير ، نظر
مختلف دستگاههاي نظارت بر علاوه دستگاهها ، بر نظارت*
به -آن غير و كشور كل بازرسي و مجلس جمله ، از -ناظر
.ميگيرد صورت رهبري دفتر ويژه بازرسان گروه وسيله
دفتر به داريد ، سراغ دستگاهي از را مواردي شما چنانچه
.كنيد ارائه
و همراهان و ياران ،(ره)خميني امام حضرت رحلت از بعد *
كنار مسئوليتها تمام از يكباره به ايشان دستاندركاران
و آنها بيتفاوتي و دلسردي باعث مساله اين و شدند گذاشته
از بعضي بيشك كه است ، شده آنها همفكر اجتماعي گروههاي
ناشي كشور ، مديريت و جامعه فعلي نارساييهاي و گرفتاريها
شده عمل اينگونه چرا بفرماييد "لطفا.است مساله همين از
است؟
رهبري هميشه كشور ، اداره در و است نبوده چنين هيچگاه*
امام خط به پايبند و متعهد نيروهاي كليه حضور بر اصرار
.است داشته
و سياستها برخي دليل به اخير ، سال يك طي متاسفانه *
ميشود ديده -فرهنگي مسئولان بخصوص -مسئولان عملكردهاي
اهداف از دوري و غربي فرهنگ سمت به جامعه فرهنگي جو كه
اين در حضرتعالي نظر "اولا.ميرود پيش انقلاب اصلي
بالاخص و حزباللهي اقشار تكليف "ثانيا چيست؟ مورد
چيست؟ دانشجويان
آن ايران و اسلام و انقلاب دشمنان قطعي برنامه امروز*
فعاليتهاي قالب در را خود خصمانه سياسي هدفهاي كه است
كنند ، دنبال فرهنگي ابزارهاي از استفاده با يا فرهنگي ،
و مردم همه تكليف.است همين فرهنگي تهاجم از مقصود
و گسترده تهاجم اين با مقابله متعهد ، نيروهاي "خصوصا
شيوههاي با است لازم البته كه است ، شده برنامهريزي
.باشد برنامهريزي و تدبر با همراه و صحيح
راجعبه روشن و قاطع موضع يك محترم جمهوري رئيس چرا *
يا است ، نظام كلي سياستهاي از اين آيا نميگيرند؟ امريكا
خودشان؟ شخصي نظر
خصومتهاي درباره را خود نظر بارها جمهور رئيس آقاي *
همه و نظام كلي سياست و داشتهاند بيان امريكا رژيم
.است روشن امريكا قبال در آن مسئولان
سلول تحقيقات به مربوط اخلاقي نگرانيهاي
انسان ساقههاي
در جديد پژوهش ميگويند دانشمندان :خارجي رسانههاي واحد
درمانهاي ابداع به ميتواند ساقهاي سلولهاي رشد مورد
درمان نوعي.شود منجر بيماريها از انواعي براي تازه
برخي ايجاد به Multiple Sclerosis بيماري براي احتمالي
.است انجاميده اخلاقي نگرانيهاي
و امريكايي پژوهشگران سيانان ، تلويزيون گزارش به
سلولهاي توانستند مشترك تحقيقاتي طرح يك جريان در آلماني
آزمايشگاه در را آنها و بردارند را موش جنيني اوليه ساقه
كه گرفت صورت خاصي سلولهاي در سلولها ، اين رشد.دهند رشد
اين.ميكند محافظت آنها از و ميپوشاند را عصبي الياف
Multiple Sclerosis بيماري دچار كه افرادي در سلولها
.ندارند وجود هستند ،
سلولهاي و برداشتند ديگري مهم گام سپس پژوهشگران
فاقد كه كردند تزريق موشهايي فقرات ستون به را رشديافته
سلولهايي توانستند موشها كه شد آن نتيجه.بودند سلول اين
محل در نهفقط امر اين دهند رشد بودند ، آن فاقد كه را
دكتر گفته به.گرفت صورت نخاع پايين و بالا در كه تزريق
سلولهاي مورد در زيادي اهميت يافته اين مكاي ، رونالد
سهولت روش ، اين مزيت يك كرد خاطرنشان وي.دارد انسان
جاندار بدن در آنها رشددهي و جنيني اوليه سلولهاي برداشت
.است
.است غيراخلاقي جنيني سلولهاي از استفاده برخي ، اعتقاد به
به مالي اعتبار اعطاي پيش سالها از امريكا كنگره
دانشمندان برخي.است كرده ممنوع را تحقيقات اينگونه
.نگرانيهاست بعضي به اشتباه پاسخ ممنوعيت اين معتقدند
كمكهاي اعطاي شيوه در است بهتر ميكنند پيشنهاد آنان
.شود بازنگري موارد اين در فدرال مالي
به را كمك اعطاي احتمال مالي ، كمك مشاورهاي هيات يك
انتظار.است كرده بررسي انسان ساقهاي سلولهاي پژوهش
رئيس به آينده هفته چند ظرف آن نهايي گزارش ميرود
.شود ارائه امريكا جمهوري
دبيرستانها در ايمني و زلزله مانور
هدف با ديروز صبح ايمني و زلزله مانور :فرهنگي علمي گروه
و زلزله وقوع هنگام در ايمني نكات با دانشآموزان آشنايي
و 499 هزار در 15 زلزله از ناشي تلفات از پيشگيري
.شد برگزار پيشدانشگاهي مركز و هنرستان دبيرستان ،
بهصدا با ايمني و زلزله مانور ما ، خبرنگار گزارش به
برگزار دبيرستانها در "زلزله برابر در ايمني زنگ" درآمدن
.گرفتند قرار تحتپوشش فراگير ميليون حدود 5/4 آن طي و شد
امتحانات برنامه پرورش و آموزش سوي از
شد اعلام ايثارگران راهنمايي
مدارس نهايي
راهنمايي سوم پايه نهايي امتحانات :فرهنگي علمي گروه
آغاز جاري سال ماه دي يازده شنبه روز از ايثارگران مدارس
.ميشود
تهران ، شهر پرورش و آموزش كل اداره عمومي روابط گزارش به
:است زير شرح به امتحانات اين برنامه
تجربي ، علوم دي ، يكشنبه 12 ديني ، تعليمات دي ، شنبه 11
دي ، سهشنبه 14 نگارش ، آيين و املاء دي ، دوشنبه 13
دي ، پنجشنبه 16 فن ، و حرفه دي ، چهارشنبه 15 جغرافيا ،
دي ، سهشنبه 21 رسم ، و رياضيات دي ، دوشنبه 20 تاريخ ،
دي ، پنجشنبه 23 و عربي دي ، چهارشنبه 22 اجتماعي ، تعليمات
.انگليسي زبان
كمك كتابهاي انتشار وضعيت نقد سمينار
ايران در درسي
جهاد يادگيري و مطالعه مركز سوي از :فرهنگي علمي گروه
معاونت باهمكاري و معلم تربيت دانشگاه واحد دانشگاهي
نقد سمينار نخستين اسلامي ، ارشاد و فرهنگ وزارت فرهنگي
سهشنبه امروز ايران ، در درسي كمك كتابهاي انتشار وضعيت
نظران صاحب و ناشران موءلفان ، از جمعي حضور با آذرماه نهم
.ميشود برگزار
تالار در امروز عصر الي 17 ساعت 14 از كه سمينار اين در
شهيد خيابان در واقع معلم تربيت دانشگاه شهريور هفده
شد ، خواهد برگزار سعدي و انقلاب تقاطع به نرسيده مفتح ،
سليقهدار ليلا خانم و فضليخاني آقازاده ، مجدفر ، آقايان
و سخنرانان حضور با ميزگردي سپس و كرد خواهند سخنراني
.شد خواهد داير سمينار در شركتكننده موءلفان و ناشران
|