دانشآموزان رفتار بر تاثيري چه مدرسه
دارد؟
كه كودكاني امريكا در گذشته سال ده طي
ميكنند زندگي خود پدربزرگ و مادربزرگ با
است يافته افزايش درصد 40
رسيد شما نامههاي
شد تشكيل "ايران گلستان" نشريه دادگاه
دانشآموزان رفتار بر تاثيري چه مدرسه
دارد؟
جامعه به موفق فرزندان نسل يك از بيش كه خانوادهاي در
.بدانيم مهمي عامل را وراثت نبايد است ، داده تحويل
.است انگيزه سايرين براي خانواده اعضاي از يكي موفقيت
را خود علاقه تا ميكند قادر را كودكان خانواده سنتهاي
براي.دهند پرورش تلاش و تمرين با را آن و كنند دنبال
نبايد بود داروخانهدار پسر لابيگ ميشنويم وقتي مثال
بلكه است ، ارثي شيمي در او توانايي و استعداد كنيم تصور
.برود علاقهاش دنبال به داد امكان او به خانوادهاش محيط
با او نميدانند ، چيزي شيمي از كودكان اكثر كه سني در
.شد آشنا شيمي در نظرش مورد موضوعات از بسياري
استعداد اما بودند ، علاقهمند موسيقي به موزارت والدين
موسيقي به او ميخواستند خانوادهاش.نبود ارثي او
.كردند آشنا موسيقي با و تشويق را او پس.شود علاقهمند
همان از آنان كه درمييابيم موفق افراد زندگي بر نظري با
سالگي در 4 آنان.كردند شروع را آموزش كودكي اول سالهاي
ساير براي بودند كوچك خيلي كه هنگامي.مينواختند پيانو
موقت و گذرا آنان علاقه.مينوشتند داستان خانواده اعضاي
و داشتند يادگيري براي انگيزهاي خود بلكه.است نبوده
.است بوده جامع آنان آموزش
ميكند فكر كه كودكي محدوديتهاي نميتواند معلمي هيچ
به كه معلمي.كند برطرف دارد ، پيشرفت براي كمي استعداد
را خودش كار "نداري استعداد رياضي در تو":ميگويد كودك
تجربه مورد اين در خودم من.ميكند دلسرد را كودك و راحت
اين به "كاملا.بود ضعيف رياضيام سالي چند.داشتهام
خوشبختانه.ندارم رياضي در استعدادي كه بودم رسيده نتيجه
"كاملا ميتوانم كه شدم متوجه فراوان حيرت با روز يك
"كاملا را من نظر موفقيت اينكنم حل درست را مسئلهاي
رياضي به علاقهاي "قبلا كه من.كرد عوض رياضي به نسبت
براي فرصتي هر از و ميبردم لذت آن از حالا نداشتم ،
از يكي نتيجه در.ميكردم استفاده تواناييام افزايش
.شدم رياضي در شاگردان بهترين
را كودكان بين تفاوت ميتوان هم پرجمعيت كلاسهاي در حتي
بهتر بشناسيم ، را كودكان خصوصيات ما اگر.داد تشخيص
پرجمعيت كلاسهاي گرچه.كنيم اداره را كلاس ميتوانيم
نميشود ، مشخص شاگردان برخي مشكلات و است موفقيت مانع
با و.بشناسد را شاگردانش همه امكان حد تا بايد معلم ولي
و علاقه نميتواند صورت اين غير در.شود صميمي آنان
است خوب بسيار من ، نظر به.دهد پرورش را كودكان همكاري
مدارس برخي در.باشند داشته معلم يك سال چند كودكان كه
فرصتي معلم رو اين از و ميشود عوض معلم ماه از 6 پس
و درك را مشكلاتشان بشناسد ، را كودكان كه ندارد
كودك با سال چند معلمي اگر.كند دنبال را پيشرفتشان
برطرف را او زندگي روش اشتباهات ميتواند راحتي به باشد
ايجاد اجتماعي همكاري جو كلاس در ميتواند راحتتر و كند
.كند
يا "معمولا ميشوند رد كه كودكاني كه ميداند معلمي هر
كودكاني از كمي تعداد.دارند مشكل مدرسه در يا خانه در
ميشوند ، نااميد آنان.ندارند مشكلي هيچ ميشوند مردود كه
به خوبي نظر و ميگيرند كم دست را خود تواناييهاي
شدن رد مانع كه است مشكل البته.ندارند همكلاسيهايشان
كلاس در كودك نميدانند ضروري معلمان برخي.شويم كودك
و پيدا را اشتباهاتش كنيم كمك كودك به بايد.بماند قبلي
با تا بگذاريم آزاد را او و كند ارزيابي را خود فرصت
.كند پيشرفت خود تلاش
زرنگ و تنبل گروه دو به را شاگردان كلاسها ، از بسياري در
خانواده كودكان يا تنبل شاگردان گروه در.ميكنند تقسيم
فقير خانوادههاي.هستند كندذهن كودكان يا فقير
زيرا.كنند آماده مدرسه به ورود براي را كودك نميتوانند
به رسيدگي براي فرصتي و دارند زيادي مشكلات والدين
نبايد.ندارند زيادي تحصيلات خود يا ندارند فرزندان
شاگردان گروه در ندارند رفتن مدرسه آمادگي كه شاگرداني
عدم ميتواند خوبي به آگاه ، معلم.آورد بهشمار تنبل
همكاري با كودكاني چنين.كند برطرف را كودك آمادگي
.ميشوند آمادهتر زرنگ همكلاسيهاي
.دهد تشخيص را كودك زندگي روش ميتواند تجربه با معلم
طرز روحيات ، و حالات از ميتوان را كودك همكاري ميزان
ديگر كودكان از كه فاصلهاي كردن ، گوش كردن ، نگاه
و توجه ديگران ، با ارتباط برقراري توانايي ميگيرد ،
.داد تشخيص او تمركز
ميكند ، گم را كتابش يا فراموش را وظايفش انجام كه كودكي
.كنيم پيدا را او تنفر علت بايد.ندارد مدرسه به علاقهاي
علاقه خود به و است منزوي نميكند ، بازي بچهها با اگر
و است وابسته شود ، كمك او به ميخواهد هميشه اگر.دارد
.باشد حمايت مورد دارد دوست
درس باشند تحسين و تشويق مورد وقتي تا كودكان برخي
توجه مورد كه زماني تا لوس كودكان از بسياريميخوانند
صورت اين غير دراست خوب خيلي درسشان باشند معلم
كسي و باشند نداشته شنوندهاي اگر.ميشود شروع مشكلشان
در و ميدهند دست از را خود علاقه نكند ، توجه آنان به
ولي است مشكل آنها براي رياضي اغلب.ندارند پيشرفتي درس
بايد اگر اما.برميآيند حفظي درسهاي پس از راحتي به
نگرش اگرميكنند عقبنشيني كنند حل خودشان را مسئلهاي
نشود ، اصلاح دارد نياز ديگران توجه و حمايت به كه كودكي
را ديگران و ميدهد ادامه را خود روش هم بزرگسالي در
كه كودكي نياز اگر.كنند حل را مشكلاتش ميكند وادار
هم بر را كلاس نشود ، برطرف باشد توجه مركز دارد دوست
همكلاسيها و ميشود ديگر كودكان بدرفتاري باعث و ميزند
او.نميدهد تغيير را او رفتار تنبيه.ميكند اذيت را
كودكان برخي.ميدهد ترجيح شدن گرفته برناديده را شكست
.ميدهند ادامه زندگي با مبارزه به تنبيهشدن صورت در فقط
لذت.ميدانند پيروزي براي مبارزهاي يا بازي را آن
كه كودكاني.است تنبيه رنج از بيش گرفتن قرار توجه مورد
در ميقبولانند خود به ميجنگند ، معلمان يا والدينشان با
.بخندند گريه ، جاي به شدن تنبيه صورت
نباشد ، والدين با مبارزه از ناشي تنبلياش كه كودكي
از موفقتر اگر بسياري.ميترسد شكست از و است جاهطلب
موفق اگرميدانند خورده شكست را خود نباشند ، ديگران
شكست را آن باشد ، داشته بهتري عملكرد كسي ولي شوند
تجربه را شكست واقعي احساس هرگز تنبل كودك ميدانند ،
از اونميشود روبهرو امتحاني با زيرا نميكند ،
به را تصميمگيرياش و ميكند فرار مشكلات با رويارويي
با ميتواند نكند تنبلي اگر "مسلمامياندازد عقب
ميكردم تلاش اگر":ميگويد تنبل فرد.كند مبارزه مشكلات
و ميداند اهميت كم را آن بخورد ، شكست اگر ".ميشدم موفق
به من شكست" ميگويد و ميكند حفظ را خود نفس به اعتماد
".توانايي عدم نه بود تنبليام دليل
درس بيشتر اگر":ميگويند تنبل شاگرد به معلمان گاهي
هيچ بدون اگر "ميشدي كلاس شاگرد زرنگترين ميخواندي ،
درس با چرا دارد ، او به نسبت نظري چنين معلم تلاشي ،
دهد؟ تغيير را او نظر خواندن
قرار تشويق مورد ميكند تلاش كمي وقتي تنبل شاگرد
در كه كوشايي و فعال دانشآموز به كه حالي در.ميگيرد
.نميشود توجه ميكند تلاش حد همان
دارند دوست كه را كودكاني ميتوان كلاسي هر در "معمولا
اغلب.داد تشخيص بگيرند عهده بر را ديگر شاگردان مسئوليت
ديگران بر ميتوانند كه دارند دوست را موقعيتهايي آنان
در بزرگسالي در آنان.كنند وضع قانون و كنند پيدا تسلط
دنبال به.دارند مشكل اجتماعي روابط و كار مشترك ، زندگي
خود برتري و كنند پيدا تسلط ديگران بر كه هستند موقعيتي
كودك ميبينند وقتي خانواده اعضاي گاهي.دهند نشان را
ميخندند كودك به.ميبرند لذت ميكند رياست آنان بر لوس
.ميكنند تشويق را او و
مانع بايد ما.هستند مختلفي كودكان كلاسها در هميشه
كودكان براي بعدي مشكلات يا شكست باعث كه شويم رفتارهايي
صورت اين غير دراست راحتتر كودكي در آن اصلاح.ميشود
.دارد دنبال به بدي نتايج بزرگسالي در
.است مستقيم بزرگسالي و كودكي در اشتباهات بين ارتباط
براي.كند ايفا مهمي نقش كودك اصلاح در ميتواند معلم
پيشنهاد كودكان به است كلاس در تنبلي دانشآموز اگر مثال
علت بپرسد كودكان از او.شود بحث تنبلي مورد در كه كند
را رفتارش كدام تنبل فرد چيست؟ تنبل فرد هدف چيست؟ تنبلي
به و ميگويند را خود نظرات كودكان دهد؟ تغيير بايد
و است مشكلساز او كه نميداند تنبل كودك.ميرسند نتيجه
مسئله به او.ميشود مطرح كلاس در بحثي چنين او خاطر به
.ميگيرد ياد را زيادي مسائل بحث از و ميشود علاقهمند
.نميگيرد ياد چيزي شود دعوا او با "مستقيما اگر
آدلر آلفرد :نويسنده
موءدب الهام :مترجم
سايكولوژي :منبع
كه كودكاني امريكا در گذشته سال ده طي
ميكنند زندگي خود پدربزرگ و مادربزرگ با
يافتهاست افزايش درصد 40
و پدربزرگها كشورها از زيادي شمار در :اجتماعي گروه
هم امريكا در ولي دارند ، سهم كودكان پرورش در مادربزرگها
.است شكلگيري حال در زمينه اين در نامطلوبي روند اكنون
كودك والدين از غير -خانواده ديگر اعضاي كه طوري به
.كودكانند از نگهداري به مجبور
"ان.ان.سي" تلويزيون از نقل به خبر مركزي واحد گزارش به
و مثبت جنبههاي از يكي مادربزرگها و پدربزرگها ديدار
;است بوده معمول قديم از كه رود مي شمار به زندگي خوب
در اكنون هم مادربزرگها و پدربزرگها با نوهها زندگي ولي
.است آمده در كابوس صورت به مسن افراد اين براي امريكا
زندگي خود براي ديگر آنان امريكا ، در مادربزرگها گفته به
به وقت دير شب و برميخيزند خواب از زود صبح ;نميكنند
نوه نگهداري 56 به مجبور آنان از برخي ميروند ، رختخواب
.هستند ساله تا 8 گرفته ماهه از 8 خود
زندگي خود نوههاي با كه مادربزرگهايي و پدران تعداد
يافته افزايش درصد امريكا40 در گذشته سال ده در ميكنند ،
در كودكان والدين رفتن ميان از علت به افزايش اين.است
.است مخدر مواد مصرف يا ايدز بيماري اثر
وجود امريكا در قبيل اين از خانواده ميليون سه اكنون هم
اين از بسياري كه است آن مشكل كارشناسان ، گفته به ، دارد
تقاضاهاي و فراوان مالي فشار زير فرتوت ، و مسن شهروندان
.هستند نوههايشان به مربوط زياد
بيماري به نفر سه نفره ، پنج خانواده يك از مثال عنوان به
.هستند مبتلا آسم
علت به كودكان گونه اين بيماري كه است داده نشان مطالعات
.است آنان خود والدين نكردن رسيدگي
نيست ، كودكان مختص تنها خانوادهها اين در نبودن سالم
پدربزرگها سلامت رواني ، و مالي زياد فشارهاي بلكه
.ميكند تهديد هم را ومادربزرگها
و پدر گونه اين درصد كه 60 ميدهد نشان بررسي يك
قند بيماري از درصدشان و 20 بالا خون فشار از مادربزرگها
.ميبرند رنج
و مادربزرگها و پدربزرگها بيم علت به بيماريها اين
دارند بيم آن از اينان است محدود عمر از آنان اضطراب
ثمر به را خود نوههاي تا ندهد را آن كفاف عمرشان كه
.رسانند
رسيد شما نامههاي
كامياب ليلا (؟)حسيني غلامرضا سيد -(تهران) -ه -رضا
سيد (كرمانشاه هرسين) ع-ع (تهران) ميرزائي حميرا (تهران)
ولي (بابلسر) صادقي فاطمه (تهران) ماهيني حسيني احمد
جواد (مورت روستاي ايلام) دادگر شهرداد (تهران) درويشي
فروغالزمان (بابلسر) صادقي فاطمه (شيراز) نادرينيا
(اراك) بيات زهرا (خرمآباد) دالوندي علي (مشهد) ضرغامي
پروين (تهران) عطار حسيني وحيد (؟)ر -پروانه (؟)ق -سوكند
(؟)همتي ياسمن (دماوند) فولادي محمد (شهر فولاد) داوديفرد
حسين (چالوس) بنكول عباس (؟) دانشمند وحدتي شهريار
كاوه (تهران) نصرالله حاجي شكوه (اراك) پاكنژاد
-الف(تهران) بهمن زهره (تهران) تجليل مهدي (تهران)تيموري
پاكنژاد حسين (تهران) محسن (تهران) عمومي پزشك الف
(تهران) اصلاني منصور (تهران) صادقي ميرمحمد مهدي (اراك)
بيگي علي رحمتالله (رشت) دلسوز (تبريز) حسننژاد عليرضا
سهيل سيد (تهران) مرشت همتي ياسمن (؟) دلسوز فريبا (؟)
(تهران) سحاكيان كارولين (تهران) رضايي
شد تشكيل "ايران گلستان" نشريه دادگاه
تعاوني شركت شكايت به رسيدگي دادگاه :اجتماعي گروه
صبح "ايران گلستان" محلي هفتهنامه از "شهد گلستان"
.برگزارشد گلستان استان دادگستري يك شعبه در پنجشنبه
در گلستان استان مطبوعات دادگاه قاضي مقدم ، محمدحسين
زنبورعسل تعاوني شركت شكايت متن باقرائت جلسه ابتداي
از دفاعي چنانچه نخعيخواست آصف فروزان از "شهد گلستان"
.كند بيان دادگاه محضر در دارد شكايت مورد
از قبلا هرچند:گفت ايران گلستان نامه هفته مديرمسئول
عنوان به ولي است نشده اتهام تفهيم برايمن دادگاه طريق
به نسبت مقتضي درفرصت تا گفت خواهم را مطالبي دفاع ،
مورد خبر:گفت وي.كنم تقديم را دفاعيهاي شكايت موارد
رسانيو اطلاع منظور به خبر اصل يكي دارد بخش دو شكايت
.نباشد هم درست تحليل آن ميتواند كه خبر تحليل ديگري
شركت اين به كه وامي تومان ميليون رقم 800 آيا:پرسيد وي
جنگلهاي از كه زميني هكتار چهار يا است گرفتهكذب تعلق
اين:افزود وي است؟ شده شركتمنظور اين براي توسكاستان
است "اقتصادي رانت" نوعي وام اين است آمده خبر در كه
كجاي هيچ در بنابراين ماست ، تحليل ندارد اقتصادي وتوجيه
كه داريم مداركي ما و نشده كستوهين هيچ به خبر اين
.كنيم اثبات را شده درج موارد ميتوانيم
درخواست به بنا شهد گلستان شركت مدير بايزيدي جمال سپس
:گفت ميداند كذب "مشخصا را موارد كهكدام دادگاه قاضي
و اقتصادي رانت توجيهاقتصادي ، عدم بحث خبر اين در ما
راكذب كشور و منطقه مسئولان حمايت بودن دار معني
.هستيم رسيدگي خواستار و ميدانيم
شاكي سخنان استماع از پس دادگاه هياتمنصفه اعضاي و قاضي
آينده هفته به را حكم صدور و اعلام را ختمجلسه متهم ، و
.كرد موكول
|