دوره هفدهمين مراسم در جمهوري رئيس
بايد :ايران اسلامي جمهوري سال كتاب انتخاب
كمك انديشه آزادي براي امن فضاي ايجاد به
كنيم
-ايزديان الدين جلال دكتر با گفتوگو
با كردن زندگي ;دانشگاه رياضي استاد
!نياموختهايم را رياضيات
سال روزهاي در هفته روزهاي ضرب حاصل
دركشور روستايي توسعه مهندس اولين
نمايشگاه گشايش مراسم در معين دكتر
دانشگاهها پژوهشي و علمي دستاوردهاي
و آموزشي نظام در تحقيقات سهم افزايش
است ضروري كشور اجرايي
مهاجراني دكتر حضور با عباسي رضا گنجينه
شد بازگشايي
يازده در آزمون بدون نور ، پيام دانشگاه
ميپذيرد دانشجو رشته

دوره هفدهمين مراسم در جمهوري رئيس
بايد:ايران اسلامي جمهوري سال كتاب انتخاب
كمك انديشه آزادي براي امن فضاي ايجاد به
كنيم
نوشتار و آورند مي پديد انديشمندان "نوعا را نوشتار
است آدمي وجود متعالي جنبه كننده منعكس
مادي و معنوي نيازهاي تامين براي :فرهنگي علمي گروه
و آزادي براي امن فضايي ايجاد به بايد پديدآورندگانش ،
.كنيم كمك انديشه خلق
روز جمهوري ، رئيس خاتمي ، سيدمحمد والمسلمين حجتالاسلام
و سال كتاب معرفي دوره هفدهمين پاياني مراسم در گذشته
ايران اسلامي جمهوري سال كتاب جهاني جايزه دوره هفتمين
:گفت مطلب اين بيان ضمن شد ، برگزار وحدت تالار در كه
شنيدن كتاب ، اين جاويدان شعار و كتاب ما آسماني معجزه
.است آنها ميان از قولها احسنترين گزينش و سخنها همه
سامان ، به اقتصاد يك در كه اين به اشاره با جمهور رئيس
و دايره طبيعي صورت به و برخوردارند معقول درآمد از مردم
:گفت ميآيد ، پديد كتاب نشر عرصه در مناسبي سامان و رابطه
نرسيدهايم ، اقتصاد در مناسبي و مطلوب درجه به چون ما
بدنه به دولتي كمكهاي و تسهيلات يارانه ، با بايد لذا
.بايستد خود پاي روي بتواند كه برسانيم مدد نشر
ذكر آدمي تودرتوي و پيچيده وجود تجليگاه را گفتار خاتمي
و كرد ياد گفتار تثبيت و تكثير عنوان به نوشتار از و كرد
عصرها تمامي براي و همگان براي قضاوت فرصت نوشتار:افزود
اگر است ، عمومي امري گفتار ، :افزود وي ميكند فراهم را
دارند ، تفاوت يكديگر با فيلسوفانه سخن و عالمانه سخن چه
نوشتار و ميآورند پديد انديشمندان "نوعا را نوشتار اما
.است آدمي وجود متعالي جنبه منعكسكننده
و كرد ياد جامعه در مبارك امري عنوان به نقد از خاتمي ،
براي و اثرپذيرند خوانندگان از توجهي قابل بخش :افزود
كتاب و فكر وضع سامانرساندن به نيز و مشكلات از جلوگيري
بالابردن موجب اين ، و شود همگاني بايد نقد عنصر دانش ، و
.ميشود او درك افزايش و خواننده بينش
و ملي فرهنگي ، ديني ، هويت عقلانيكردن از خاتمي ، سيدمحمد
و كرد ياد ضروري امري عنوان به كنوني دنياي در آن تقويت
به اعتماد دادن و تاريخي فرهنگي ، ديني ، هويت شناخت:گفت
از ميتواند است تحول حال در كه جامعهاي به نفس
.كند جلوگيري اجتماعي بحرانهاي
وزير مهاجراني عطاءالله دكتر جمهوري ، رئيس سخنان از پيش
جامعه و مستقر جامعه به اشاره با اسلامي ارشاد و فرهنگ
طيبه كلمه طمانينه ، با و متعادل جامعه نماد:گفت بيقرار
آن شاخسار و خاك در ريشهاش كه است درختي مانند به و است
.مردم دستان در ميوهاش و است آسمان بر
برد نام انديشيدن براي فرصتي عنوان به كتاب از مهاجراني
تمدن درخشانترين پديدآورنده عنوان به ايرانيان از و
اسلامي تمدن اعتلاي اوج چه اگر:افزود و كرد ياد اسلامي
بررسي و نقد فضا همين در اما بود ، چهارم و سوم قرون در
تاريخ كتاب در بدوي عبدالرحمن فيلسوف ، و شده نيزايجاد
"الملحد" وي به كه الراوندي كه است كرده نقل ملحدين
دينيو و كلامي مباحث نقد به آرامش كمال در ميگفتند
.است فضايي چنين محصول اسلامي تمدن و بود مشغول فلسفي
:گفت (ع)اميرموءمنان حضرت دوم خطبه به اشاره با مهاجراني
خود دانش از" :گفتهاند خويش روزگار نقد در علي حضرت
وقتي و نميپرسيم نميدانيم آنچه از نميكنيم ، استفاده
آن مگر نميكنيم چاره را آن ميشويم ، روبرو مخاطرهاي با
.شود آوار ما بر كه
:گفت كتاب داوري امر بشريبودن به اشاره ضمن مهاجراني ،
اگر و است بوده روبرو محذوراتي با سال كتاب انتخاب هميشه
بر دليلي نشده ، انتخاب سال كتاب عنوان به كتابي
بر داوران از گروهي نظر بلكه نيست ، اثر آن غيركيفيبودن
.شود انتخاب سال كتاب عنوان به اثر اين كه گرفته قرار اين
ارشاد و فرهنگ وزير مقام قائم مسجدجامعي مراسم ، ادامه در
رئيس از نشر ، نامناسب وضعيت از گلهمندي ضمن اسلامي
به يارانه نيز و كتاب خريد كميته بودجه كه خواست جمهور
بودجهاي رديف آن براي و گرفته جدي را ناشران كتاب كاغذ
.بگيرند نظر در
جهاني جايزه دوره هفتمين برگزيدگان مراسم ، ين ا پايان در
ايران اسلامي جمهوري سال كتاب دوره هفدهمين و سال كتاب
.شدند معرفي
-ايزديان الدين جلال دكتر با گفتوگو
با كردن زندگي ;دانشگاه رياضي استاد
!نياموختهايم را رياضيات
رياضي ، مفاهيم براي فارسي واژههاي ساخت و كارگيري به *
است نبوده همراه موفقيت با هميشه
توسعه روند در رياضي دانش علم ، تاريخ طول در ;اشاره
نقش گوناگون جوامع در فنآوري و علمي تحولات سير و علوم
دوران در علوم جانبه همه توسعه.است كرده ايفا بسزايي
علم از استفاده نمودهاي بديهيترين جمله از معاصر ،
را ما آن ، به جهاني اقبال و دانش اين گسترش.است رياضيات
بكاويم علمي عرصههاي در را خود جايگاه كه ميدارد برآن
.بكوشيم نيز آن در تجديدنظر يا و تقويت به نسبت و
رياضيات ، جهاني سال عنوان به سال 2000 نامگذاري
فعلي موقعيت در ژرفكاوي براي محركي عنوان به ميتواند
دكتر ميآيد ، پي در كه وگويي گفت در.باشد كشورمان در علم
رياضيات در مباحثي تبيين به ايزديان جلالالدين
.ميپردازد
جديد ، اصطلاحات شدن وارد و دانشرياضي دامنه گسترش *
بهطور و مجدانه رياضيات علم دانشمندان كه ميكند ايجاب
نظر كنند ، اقدام دقيق و مناسب واژههاي گزينش به مستمر
چيست؟ مورد اين در عالي جناب
علت به رياضيات ، جمله از پايه علوم تمامي در امروزه *
جديدي مباحث و مفاهيم برقآسا ، پيشرفتهاي و سريع حركت
كه دارد زباني در ريشه آنها ، نامگذاري كه ميشود مطرح
بنابر.ميانديشند آن با و ميگويند سخن آن با دانشمندان
واژهها شكلگيري در رياضي نظريات اصلي خاستگاههاي اين ،
كشورهاي بزرگ مشكلات از يكي امر ، ايناست اهميت حائز
مضاعفي ومشكلات هستند علم مصرفكننده كه است غيرپيشرفته
و ساختن آموزش قابل و علمي زمينه آن درك با ارتباط در را
بهرغم نيز ، ايران دردارند پيش در آن بردن كار به
واژههاي ساخت و كارگيري به رياضيات ، در علمي غني پيشينه
نبوده همراه موفقيت با هميشه رياضي مفاهيم براي فارسي
گذشته در را منسجم و هماهنگ عملكردي جهت ، اين در و است
حركتي شاهد اخير ، سالهاي در چه گر نبودهايم ، شاهد
اين بر تعصب من نظر به.هستيم جهت اين در اميدواركننده
درآوريم ، فارسي به را رياضي بويژه علمي واژههاي همه كه
را ما محققان توان و انرژي همه و نيست خردمندانه چندان
را رياضيات ميتوان مورد ، اين در و ميدارد مصروف خود به
عملكرد گروه هر براي و كرد دستهبندي مخاطبان نوع نظر از
رياضيات مورد در مثال بهعنوان.نمود اعمال را آن مناسب
دانشگاه اول سالهاي و دبيرستان سطوح در رياضيات و عمومي
رياضي انجمن توافق مورد كه فارسي مناسب جايگزينهاي
به و ابداع باشد ، فارسي ادبيات و زبان فرهنگستان و ايران
تحصيلات سطح در رياضي پيشرفته مباحث براي اما كاربرد ،
و جهاني واژههاي دكترا ، و ارشد كارشناسي تكميلي ،
را محققان ارتباط "طبيعتا كه برد كار به را بينالمللي
.ميسازد ميسر سهولت با خارج جهان با
جهاني سال بهعنوان سال 2000 اعلام اهداف از يكي *
نقش به جهان مردم عموم توجه جلب يونسكو ، سوي از رياضيات
فكري دغدغههاي جمله ازاست آينده قرن در رياضيات
رياضيات روز نام به روزي نامگذاري رياضي علم دانشمندان
چيست؟ مورد اين در عالي جناب نظر.است كشور در
در رياضي علوم دانشمندان و رياضيدانان براي معتقدم من *
عنوان به خاصي روز نامگذاري از مهمتر دغدغههايي كشور
كشور در هنوز رياضيات.باشد داشته وجود بايد رياضيات روز
مردم ، عامه ديد از و است نيافته را خود واقعي جايگاه ما
و است مختلف آزمونهاي و كنكور در موفقيت براي وسيلهاي
نيز ميپردازند رياضيات به كه كساني از بسياري براي
با كردن زندگي ما هنوز.است معاش امرار براي وسيلهاي
صنعتي و علمي زندگي در رياضيات.نياموختهايم را رياضيات
تحصيلكنندگان وافقكار است نيافته را خود اصلي جاي ما
نظر از حال هر به.است محدود بسيار زمينهها اين در
شاخههايي گراميداشت يا بزرگداشت به صوري پرداختن بسياري
ايجاد آن واقعي اعتلاي و رشد زمينههاي وقتي علم ، از
.داشت نخواهد آن توسعه و رشد تسريع به كمكي چندان نشود ،
باشد داشته وجود ضرورتي چنين كه صورتي در حال عين در
روز بهعنوان را ايراني رياضيدان تولد روز ميتوان
.نمود نامگذاري رياضيات
دامنه دقت ، و تجرد قطعيت ، رياضيات ، خصيصه بارزترين *
اين دلايل.است آن بيپيرايه زيبايي و كاربردها وسيع
.كنيد ذكر را خصوصيات
براي جامع و عام تعريفي ارائه كارها ، دشوارترين امروز ، *
ارائه آن از دشوارتر است ، علم از شاخه يك يا تخصصي يك
.باشد درك قابل نيز مردم اكثريت براي كه است تعريفي
انتزاعي رياضيات خصوصيات از داشتهايد بيان كه همانگونه
و است گوناگون زمينههاي در آن كاربرد قابليت و آن بودن
منشاء واقع در.است اول طبيعي نتيجه خصوصيت دومين "دقيقا
و باشد انتزاعي تفكر يا و كاربرد ميتواند رياضي نظريات
طرح وسايل و ابزار كه است رياضي فكر يك ايجاد ادامه در
اصول نمودن مشخص اساسي ، مفاهيم گوناگون تعاريف با آن
روشهاي استفاده ، مورد و مرتبط زمينههاي موضوعه ،
كاربردي روشهاي سازگاري و شده طراحي هدفهاي به دستيابي
اين كه ميگيرند قرار استفاده مورد رياضي منطق اصول با
از فارغ آمده ، دست به نتايج.است همراه مجرد تفكر با همه
كه گونهاي به است ، محقق برگيرنده در وشرايط مكان و شخص
كار توان لحاظ از و تحقيق مشخص ظرفيت با شخص هر براي
خطاست ، از دور به نتايج اين.باشد دستيابي قابل رياضي
ابزار به و است نيامده دست به آزمايشگاهي تجربه از زيرا
خود موضوع ، اصلي چارچوب در و نيست وابسته آن اندازهگيري
نيز ، كند درك را آن كه فردي براي.دارد وقطعيت است مطلق
و جايگاه و محيط از چون و است برانگيز تحسين و زيبا
كه مختلفي مدلهاي در كاربرد قابليت پس است ، فارغ تجربه
حل در غيرفعال زوايد حذف و مجردسازي با گوناگون مسايل از
.ميباشد ميشوند ، ايجاد مسايل
معين ما محض شهود وسيله به رياضيات" است معتقد كانت *
باشد مخالف رياضيات با كه چيزي هر تصور بنابراين "ميشود
.كنيد تشريح را نظريه اين "لطفا.است غيرممكن
قرنها ، طي در رياضي قوانين خللناپذيري و رياضيات *
از ديگر بسياري و كانت.است بوده فلاسفه تحقيق موضوع
در "براور" نظير جديد ، شهودگرايان جمله واز گرايان شهود
بسياري در كه "پوانكاره" نظير گراياني صورت و رياضيات
به امر اين بر دو هر هستند ، يكديگر با تقابل در جهات
قوانين دقيق اعتبار كه يافتهاند دست مشترك اعتقادي
اين در ولي.نيست شك قابل طبيعت قوانين عنوان به رياضي
دارند ، مختلفي نظريات دارد وجود كجا در رياضي دقت كه
بر صورتگرايان و "بيجونيه" عقل در را گرايانآن شهود
كانت مانند شهودگرايان نظريات از بسياري البته كاغذ ، روي
هندسه كشف بهخصوصاست ديده آسيب رياضيات پيشرفت با
.آورد وارد آن بر اساسي ضربهاي غيراقليدسي
بزرگ نگراني فلسفي نظريات از بسياري حال ، عين در
كه ميشود مربوط فلاسفه خود به اين ، و نيستند رياضيدانان
يا رياضيات از بخشي به را اصالت خود ديدگاههاي براساس
مختصات از يكي من نظر به.بدهند رياضيات از ديگر وجهي
برخاسته مسايلي پاسخگوي ميتواند كه است اين رياضيات مهم
شده شناخته نسبي يا و نيوتني مكانيك اصول با كه طبيعت از
ما براي هنوز كه مكانيكهايي شايد و باشد سازگار است ،
بودن مستقل دليل به رياضيات واقع ، در.نيستند شده شناخته
انساني ، انديشه عظمت از برخورداري و مشاهدات و تجربه از
نيز آن ظهور زمينه حتي كه است مواردي در كاربرد قابل
.شود كشف روزي است ممكن ولي نيست ، پيشبيني قابل
روش يگانه كانت شهودگرايي كه اين به توجه با بنابراين
بدست فلسفي نتايج "الزاما نيست ، رياضي جهان درك و توجيه
رياضيدانان عمومي باور نيز فكري مكتب اين از آمده
.نميباشد
از رياضيات ساختن رها براي فراواني فعاليتهاي *
معتقدند نظريه اين مدافعان و است شده انجام آن كاربردهاي
اين در نظرشما.است مجرد ساختارهاي مطالعه رياضيات كه
چيست؟ مورد
محض رياضيدانان و كاربردي رياضيدانان بين مباحثات *
!ميآورد ياد به را نحوي و بحري زيباي داستان
نشست در كشتي به نحوي يكي آن
(...)پرست خود آن نهاد كشتيبان روبه
رياضي فعاليتهاي همه منشاء محض ، رياضيات واقع در
هم كوچك گام يك حتي آن ، بدون و است علوم در كاربردي
نيز محض رياضيات اما برداشت ، كاربردها در نميتوان
نيازهاي و عمل از را خود اوليه خاستگاههاي از بسياري
بشريت تكامل و بقا براي زمينه دو هر است ، گرفته كاربردي
به كرد ، حذف ديگري نفع به را يكي ونميتوان هستند لازم
پيشرفت و تكامل اين رياضيات ، كاربرد بدون من ، نظر
رياضيات بدون و نبوديم شاهد را امروزي خارقالعاده
از جزيي عنوان به چه علم ، از شاخهاي عنوان به كاربردي
بيكران درياي از كه مستقل علمي عنوان به يا و رياضيات
روشهاي و مباحث و نظريات نيز ميشود ، تغذيه محض رياضيات
در سادگي به و نميشدند طراحي كاربردي علوم براي مناسب
.نميگرفتند قرار دسترس
تفنن را آن و نميكنم تلقي جدي چندان را مواجهه گونه اين
در آمده پيش وقفههاي در رياضيدانان فراغت ساعات
طور به كدام هر براي.ميكنم تلقي ايشان علمي فعاليتهاي
از علم از شاخه دو اين.هستم قائل احترام و ارزش مستقل
گستردگي اگرهستند تفكيك غيرقابل و جدانشدني يكديگر
شخصي براي را زمينه دو هر در نما و نشو اجازه رياضيات
رياضيدانان از برخي شخصي سلايق يا نميكند فراهم واحد
شاخه دو غيرسازنده تقابل دليل ميپسندند ، را شاخهاي
.نيست
محاسبه ، ماشينهاي پيدايش منطق ، توسعه معاصر قرن در *
همه زبانشناسي و زيستي درعلوم جديد كاربردهاي دورنماي
رياضيات" نام به جديد وگونهاي دادهاند هم دست به دست
پيوسته رياضيات حال اين با آوردهاند ، بوجود را "گسسته
را تناقض اين است ، زنده همچنان و ميگردد حفظ خوبي وبه
ميكنيد؟ توجيه چگونه
و داشتهاند وجود همواره دو هر پيوسته و گسسته رياضيات *
و تكامل دارد ، را خود كاربرد دامنه و ويژگيها كدام هر
ديگري تكامل راه در مانعي هيچ شاخه دو از يكي توسعه
ديگري تكامل به يكي توسعه مواردي در حتي نميكند ، ايجاد
گسسته رياضيات به بيشتر توجه دليل اما.ميكند كمك نيز
توسعه خصوص ، به است حاضر قرن در آن كاربردهاي وسيع دامنه
و برنامهنويسي كاملتر زبانهاي ساختن لزوم و رايانه
ماشينها ، بوسيله شده انجام محاسبات تحليل و تجزيه ضرورت
.است شده رياضيات از زمينه اين به بيشتر وتوجه پيشرفت سبب
كه است اين عددي ، محاسبات مسايل در اصلي مساله
را حقيقي اعداد مجموع مانند مهمي مجموعههاي رايانهها
در و ميدهند قرار استفاده مورد گسسته صورت به
دقيق كاربرد و درك امكان هم پيشرفته بسيار رايانههاي
استنباط بنابراين.ندارد وجود (اصم) گنگ به موسوم اعداد
در مجموعه اساسيترين كه حقيقي اعداد مجموعه از ممكن
درهر كلي طور به.است گسسته صورت به است پيوسته رياضيات
از قسمتهايي است ممكن موقعيت ، و شرايط به توجه با زمان
تعارضي هيچگونه كه گيرند قرار توجه مورد بيشتر رياضيات
شاخه اين گذشته آن از.ندارد آن شاخههاي بقيه رشد با
بقيه در آمده دست به دستاوردهاي از همواره جديد
بهرهمند غيرمستقيم يا مستقيم طور به رياضيات زمينههاي
.ميشود
عليزاده مهدي:از وگو گفت *
مشهد در همشهري خبرنگار
سال روزهاي در هفته روزهاي ضرب حاصل
ايشان به و گرفت را (ع)علي حضرت جلوي غيرمسلمان ، مردي
و و 3 بر 2 كه است عددي چه آن كه بگويي من به اگر":گفت
باقيمانده و باشد قسمت قابل و 10 و 9 و 8 و 7 و 6 و 5 4
".ميآورم اسلام من باشد ، نداشته
;كند انديشه مدتي او جواب در (ع)امام تا بود منتظر مرد
را هفته روزهاي تعداد":داد پاسخ تامل بدون (ع)امام ولي
مرد ".برسي عدد آن به تا كن ضرب سال روزهاي تعداد در
سال روزهاي تعداد در را عدد 7 يعني هفته ، روزهاي تعداد
عدد 2520 به تعجب كمال در و كرد ضرب روز يعني 360 قمري ،
در چهبود تيزهوش چنين امور ، تمام در (ع)علي امام.رسيد
پرسشهاي به دادن پاسخ و ماليات تقسيم زمان در چه و قضاوت
اين به چگونه (ع)علي حضرت ميدانيد آيا.مذهبي و علمي
يافت؟ دست پاسخ
جعفري بابك *
دركشور روستايي توسعه مهندس اولين
كارشناسي دانشآموخته اولين:همشهري خبرنگار - كرمانشاه
رساله از عالي درجه با كشور روستايي توسعه مهندسي ارشد
به را خود رساله عربيون ابوالقاسم مهندس.كرد دفاع خود
روستاييان وضعيت بهبود و شناخت تحليل ، و تجزيه عنوان
رهيافت با "وتيه سيدقاسم قمشه و سفلي و عليا جامهشوران"
- كرمانشاه استان در (PRA) روستايي مشاركتي ارزيابي
عنوان به و داد ارائه آگهي حسين دكتر راهنمايي با ايران
.شد شناخته كشور روستايي توسعه مهندس اولين
نمايشگاه گشايش مراسم در معين دكتر
دانشگاهها پژوهشي و علمي دستاوردهاي
و آموزشي نظام در تحقيقات سهم افزايش
است ضروري كشور اجرايي
كه كرد اعلام عالي آموزش و فرهنگ وزير :فرهنگي علمي گروه
جذب كشور ، اجرايي و آموزشي نظام در تحقيقات سهم افزايش
به آزاد دسترسي تسهيل و عالم و علم شئون ارتقاي متخصصان ،
كشور عالي مسئولان اتفاق مورد اولويتهاي از علمي منابع
.داد اجرايي و عملي سامان آن به بايد كه است
يازدهمين گشايش مراسم در شنبه روز معين مصطفي دكتر
مراكز و دانشگاهها پژوهشي علمي ، دستاوردهاي نمايشگاه
تحقيقاتي هزينههاي شاخص:گفت تهران دانشگاه در تحقيقاتي
.است درصد حدود 3دهم ايران در داخلي ناخالص توليد نسبت به
بودجه قانون در را خود نسبت ، اين كرد اميدواري ابزار وي
نشان مشخص طور به سوم برنامه اجراي سال نخستين يعني 79
نمايشگاه.نشود عدول برنامه از معمول طبق و دهد
تحقيقاتي مراكز و دانشگاهها پژوهشي علمي دستاوردهاي
دانشگاه شركت 31 با عالي آموزش و فرهنگ وزارت به وابسته
در ماه بهمن تا 20 و يافته ترتيب تحقيقاتي مركز و
.بود خواهد داير تهران دانشگاه
مهاجراني دكتر حضور با عباسي رضا گنجينه
شد بازگشايي
يكسال از پس "عباسي رضا گنجينه" :فرهنگي علمي گروه
و اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير حضور با شنبه روز تعطيلي
كشور فرهنگي ميراث هنرمندان و كارشناسان از جمعي
.شد بازگشايي
تعطيلي دچار بار چندين خود حيات 22ساله در كه گنجينه اين
كار ديروز از مرمت ، و تعمير از پس بود ، گرديده وقفه و
.كرد آغاز را خود
در اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير مهاجراني ، عطاءالله سيد
(ع)علي حضرت سخنان به"عباسي رضا" گنجينه بازگشايي مراسم
اشاره ملتي هر فرهنگي پيشينه به نيانديشيدن پيرامون
اختيار در كه دانايي و گنجينه آموزش و معرفي:گفت و كرد
فرهنگي ميراث سازمان كار و وظيفه مهمترين از داريم ،
و هنرمندان وهمكاري همياري با امر اين كه ميباشد
.ميشود محقق هنرشناسان
يازده در آزمون بدون نور ، پيام دانشگاه
ميپذيرد دانشجو رشته
از كه كرد اعلام "نور پيام" دانشگاه :فرهنگي علمي گروه
رشته يازده در آزمون ، برگزاري بدون ماه ، بهمن بيستم
.ميپذيرد دانشجو كارداني ، و كارشناسي مقاطع در تحصيلي
روانشناسي حسابداري ، جغرافيا ، اسلامي ، معارف و الهيات
زيست فارسي ، ادبيات و زبان انگليسي ، زبان رياضي ، عمومي ،
هستند رشتهاي ده بازرگاني ، مديريت و تربيتي علوم شناسي ،
.ميپذيرد فراگير كارشناسي ، مقطع در نور پيام دانشگاه كه
تحصيلي رشته در ميتوانند فراگيران نيز كارداني مقطع در
.كنند نامنويسي ابتدايي ، پرورش و آموزش
با فيزيك رياضي يا رياضي رشته در قديم نظام ديپلم داشتن
نظام ديپلم حداقل 13 ، كل معدل يا حداقل 12 كتبي معدل
حداقل 13 كتبي معدل با طبيعي يا تجربي علوم رشته در قديم
ساير در قديم نظام ديپلم داشتن و حداقل 14 كل معدل يا
از حداقل 15 كل معدل يا حداقل 14 كتبي معدل با رشتهها
.است فراگير دورههاي در ثبتنام شرايط جمله
در ماه بهمن ام سي تا تهراني فراگيران از نامنويسي
و نور ، پيام دانشگاه منطقه10 و شماره 2 ساختمانهاي
.ميگيرد انجام اميركبير و شريف دانشگاههاي
بايد نيز شهرستانها در نويسي نام به علاقهمند فراگيران
.كنند مراجعه نور پيام دانشگاه واحدهاي و مراكز به
|