فجر موسيقي جشنواره امروز برنامه
تماشاگر براي را فيلم اين
منتقد نه ساختهام
ايران سينماي تاثير تحت هاليوود
است قرارگرفته
راتسخيرميكند جهان ايران سينماي
مجارستان و آلمان در ايراني فيلم 22
قاهره جشنواره در فيلمايران 6
!عكاسي منظر از انتخاباتي پوسترهاي
كودكان نقاشي نمايشگاه برپايي مناسبت به
از را كودك تفكر ;خورشيد نگارخانه در
كنيم تقويت بيرون به درون
فجر موسيقي جشنواره امروز برنامه
رقابت به يكديگر با گروه فجر 10 موسيقي جشنواره در
وحدت تالار (چهارشنبه) امروز برنامه در.ميپردازند
اجراي به گروهها تالارها ، ساير در اما ندارد ، برنامهاي
:ميآيد زير در آن شرح كه ميپردازند موسيقي
(ساعت 18) مسيحيان جامعه و كليميان جامعه :رودكي سالن *
(ساعت 20) نژاد آريايي / جوانان اركستر
بهناز سرپرستي به گلبانگ گروه :نياوران فرهنگسراي *
(ساعت 18) اميرقاسمي آواز و ذاكري
(غرب كرند) كمالي گروه و (دهقان) اروميه عاشيقهاي گروه
.ساعت 20
غلامعلي بيدل ، مولانا گروه :فرهنگي ميراث سالن *
(ساعت 18) پورعكايي
تكنوازي قوچان ، روشن صحرا گروه :آزادي فرهنگي مجموعه *
(ساعت 18) عزيزپور و غلامرضايي
آواز و دلنوازي سرپرستي به نوا گروه :بهمن فرهنگسراي *
(ساعت 18) حاتمي و منبري
و ساعت 18 ،(يوسني پل ژال) فرانسه گروه :حركت تالار *
ساعت 20 صارمي سرپرستي به نهفت گروه
اصلاني سوسن خجسته گروه ، :(بانوان مخصوص) فرهنگ تالار *
.(ساعت 19)
تماشاگر براي را فيلم اين
منتقد نه ساختهام
الوند سيروس ساخته "آلوده دستهاي" فيلم مطبوعاتي نشست
از پس "آلوده دستهاي" فيلم كارگردان "الوند سيروس"
فيلم مطبوعاتي جلسه در استقلال سينما در اش فيلم نمايش
دستهاي.داد پاسخ خبرنگاران پرسشهاي به و كرد شركت خود
به موضوعي قراردادن دستمايه با كه است فيلمي آلوده
جوانان مسايل به پرداختن داعيه ملودرام و اجتماعي اصطلاح
امين" ،"پورعرب ابوالفضل"..دارد ازدواج بهويژه و
كننده وتهيه "عراقي كفاش" ،"ميرشكاري جهانگير" ،"حيايي
نشست اين در فيلم كننده شركت عوامل ديگر از فيلم
آخرين عنوان به الوند نشست اين ابتداي در.بودند مطبوعاتي
است ، داشته فيلم تدوين "امامي روحالله" مرحوم با كه كسي
.كرد نقل حاضران براي ياد زنده آن درباره را خاطرهاي
از يكي سوءال به پاسخ در همچنين آلوده دستهاي كارگردان
چطور سينمايياش دركارنامه را خود اخير فيلم كه حاضران
ساختهام ، تماشاگر براي را فيلم اين من":گفت ميداند ،
مخاطب براي اگر ميكنند حس كه داريم زيادي فيلمسازان
نگاه اين شايد.درميآيد آب از سطحي كارشان بسازند فيلم
بيايد خوششان فيلمي از اگر ميكنند فكر كه باشد منتقدان
اگر مننيست خوبي فيلم فيلم ، بيايد ، خوششان هم مردم و
پورعرب".ميدادم ستاره دو خودم فيلم به "حتما بودم منتقد
با آلوده دستهاي مقايسه ضمن نيز فيلم نخست بازيگر
آن در نقشاش كه "نرگس" ويژه به و قبلياش فيلمهاي
چهار ، داشت ، الوند فيلم در فعلياش نقش با زيادي شباهت
.داد فيلم به ستاره پنج
خاطر به و نميرسيد نظر به گرم هم خيلي كه جلسه ادامه در
عوامل از يك هر ،!نميشد بدل و رد كه جوابهايي و سوءال
با الوند بالاخره و پرداختند خود نقشهاي توصيف به فيلم
صدا پخش نقص دليل صدابرداري ، در ميرشكاري نقش به اشاره
!پرسيد فيلماش صدابردار از را تهران سينماهاي در
:پرسيد كه حاضران از يكي سوءال به پاسخ در همچنين الوند
در وقتي":گفت ساختهايد؟ را فيلم اين پشتوانهاي چه با
چشمهاي ميشود ، چاپ بزهكاري فرد يا قاتلي عكس روزنامه
مينويسند را اسماش اختصاري حروف و ميكنند سياه را او
فيلم اين در هم من.نشود بازي زياد شخص آبروي با تا
فيلمام بنيان و بود بزهكاري يك كردن عيني مسالهام
....است فيلم خود در فيلم تحليلبود خانواده مساله
را ما جوري بيستسال اين در...كنيم كار بگذارند بايد
هنوز نكنيد تصور..كه كردند محدود و حمايت و هدايت
اعمال فيلمها در هنوز مميزي نه ، است ، شده چيده بر مميزي
كارگردانها تا كنيد صبر كمي بايد شما....ميشود
".بزنند را خودشان حرف بتوانند و كنند پيدا را خودشان
سينماي به وي رجعت به كه خبرنگاري جواب در همچنين الوند
نزديك":گفت بود كرده اشاره فارسي فيلم و انقلاب از قبل
معدود از يكي و كرديم كار فيلمنامه اين روي شب ده
به فيلمنامهاي عديده مشكلات از كه است فيلمنامههايي
.نداريم آمادهاي دكور هيچ فيلمبرداري براي ما...است دور
واقعي مكاني به بايد سكانس و نما هر فيلمبرداري براي
....ميآورد وجود به را مشكلاتي خودبهخود اين كه برويم
"شراره" به نگاهي
بينالمللي جشنواره از روز چهارمين در كه "شراره" فيلم
از حمايت قانوني خلا بيان به درآمد ، نمايش فجربه فيلم
.است پرداخته خانوادهها در مشكلاتعاطفي و زنان و كودكان
به روانشناختي و روانشناسي اجتماعي ، نگاهي فيلم اين
مادران و پدران بين خصوص به معضلاتاجتماعي و مشكلات
.دارد
مراسم آستانه در كه است جوان زوج يك داستان فيلم اين
نزديكان از يكي مجروحشدن بر مبني خبريقراردارند عقد
تعويق به آنان مراسم تا باعثميشود گلوله ، ضرب به آنان
.بيافتد
هشتمين در فيلم اين كارگردان و نويسنده شايقي سيامك
"شراره" فيلم:جشنواره ، گفت فيلمهاي بررسي و جلسهنقد
به تلويزيون از كه است"خاكستري سفيدو سياه ، "سريال ادامه
نوجوانان ، به مربوط مسايل:كرد تاكيد وي.درآمد نمايش
دارد وجود جامعه در رنجهاييكه و دغدغهها خانوادهها ،
.است بوده فيلم اين دستمايه
و خانوادهها در عاطفي مشكل فقر ، است ، معتقد شايقي
جوانان و نوجوانان بزهكاري به منجر درجامعه موجود مشكلات
.شد خواهد
نقش به اشاره با نيز "شراره" تهيهكننده رفتار ، نيك علي
با سينما مخاطبين به نگاه:گفت امروز ، درسينماي مخاطب
مواجه جمعيتي با كشور ، مادر و دارد ، فرق قبل سال چند
كهبايد ميدهند تشكيل جوانان را آن از نيمي كه هستيم
.بدانند را واقعيتها
بيان صراحت از فيلم اين معتقدند سينمايي كارشناسان
برخوردار خانواده و اجتماعي ارائهمشكلات پيرامون
.صحنههااست در منسجم تدوين داراي و ميباشد
تعدد با "شراره" فيلم در رايج ، فيلمهاي ديگر خلاف بر
جوان بعضا و غيرحرفهاي و حرفهاي وبازيگران شخصيتها
.هستيم مواجه
به هشداري و است مطرح انسانها بين پيوند فيلم اين در
فرزندان در رفتارشان كه مادر و پدر بهعنوان بزرگترها
.گذاشت خواهد اثر آنان
گوناگون ديدگاههاي با مختلف انسانهاي فيلم اين نويسنده
زندگيهاي كار اين با تا است داده قرار كنارهم در را
.دهد راارائه متفاوت انديشههاي با گوناگون
اجتماعي و سياسي نقطهنظرهاي ارائه با كرده تلاش وي
"حرف" جامعه در كه كند تداعي را معنا بازيگراناين توسط
.نيست همراه "عمل" با
"تاكسي راننده"
"ويژه نمايشهاي" بخش در
فرانسه 1998 محصول پيره ژرار ساخته تاكسي راننده فيلم
جشنواره هجدهمين ويژه نمايشهاي بخش امروزدر
.آيد مي در نمايش فجربه فيلم بينالمللي
براثر كه است تاكسي راننده يك درباره فيلم اين داستان
حفظ براي و مينمايد برخورد پليسي مامور با غيرمجاز سرعت
براي تا ميگردد او با همكاري به مجبور گواهينامهاش
ميكند سرقت بانكها از كه آلماني تبهكار گروهي دستگيري
.كند همراهي را او
صحنههاي داراي شده فيلمبرداري مارسي شهر در كه فيلم اين
توانايي از استفاده با كه است فراواني گريزهاي و تعقيب
اين در.است درآمده كار از ديدني بسيار آمد كار بدلكاري
خياباني تعقيبهاي و تصادفها در ماشين از 100 بيش فيلم
.گرفتهاند قرار استفاده مورد
و كارگردان بهترين عنوان فيلم اين كارگردان پيره ژرار
.كرد احراز تاكسي براي را فرانسه سينمايي آكادمي جايزه
ايران سينماي تاثير تحت هاليوود
قرارگرفتهاست
خط در گذشته دهه در ايران سينماي نوشت ، هندي روزنامه يك
.است داشته قرار جهان فرهنگي سينماي مقدم
فيلمهاي نوشت ، مقالهاي طي تايمز هندوستان روزنامه
پيدا زيادي طرفداران اكنون اجتماعي موضوع با ايراني
جشنوارههاي در نهفقط كشور اين فيلمسازان و كردهاند
شدهاند ، شناخته بهرسميت "ونيز" و "كن" مانند اروپايي
از برخي هنر تاثير تحت نيز هاليوود سينماي حتي بلكه
زيباييها و افكار احساسات ، انتقال در ايراني فيلمسازان
.است گرفته قرار
بچههاي" ايراني فيلم نامزدي روزنامه ، اين نوشته به
روشني دليل جايزهاسكار براي مجيدي مجيد اثر "آسمان
مثل ايراني فيلمسازان و ايران هنري سينماي اعتبار براي
.است مخملباف محسن و مجيدي مجيد كيارستمي ، عباس
داوران هيات عضو كه كيارستمي درباره تايمز هندوستان
كوتاه فيلم از پس كيارستمي نوشت ، است ، هند فيلم جشنواره
آن در كه را موضوعاتي سال 1969 ، محصول "علي و نان"
بودند ، خود تعقل نيروي به متكي و فيلم اصلي بازيگر كودكان
كه واقعي و خيالي داستانهاي از تركيبي به و كرده رها
زندگي در هنر نقش و آن عملي بازتابهاي و زندگي بين فرق
ميافزايد ، روزنامه اين.است آورده روي ميسازد ، برجسته را
سال 1997 محصول "گيلاس طعم" نظير فيلمها اينگونه
چشمگيري بهصورت را ايران سينماي و او هنري اعتبار
.است داده افزايش
راتسخيرميكند جهان ايران سينماي
ايران سينماي:كرد اعلام "خبر" قزاقستان تلويزيون
روي قزاقستان به اكنون كرده ، تسخير را سينما كهجهان
.است آورده
هفته برگزاري مناسبت به كه خبري در تلويزيوني شبكه اين
قزاقها براي:افزود كرد ، پخش درقزاقستان ايران فيلم
است ، ايران سينماي سرآغازشناسايي فيلم هفته اين برگزاري
قزاقستانسابقه در تاكنون جشنوارهاي چنين پخش كه زيرا
.است نداشته
فرهنگي رايزني همت به ايران ، اسلامي جمهوري فيلم هفته
در بهمن تا 6 دي از 30 قزاقستان ايراندر اسلامي جمهوري
.برگزارشد آلماتي فيلم خانه سينمايي سالن
در تقريبا اخير سالهاي در ايران سينماي:گفت "خبر"
را خود بخوبي است توانسته و داشته فستيوالهاشركت تمام
سينماي ايران ، كارشناسانسينماي اعتقاد به و دهد نشان
پيشگاميجهان ميرود و زده كنار نيز را آمريكا و اروپا
مجيد كارگرداني به آسمان بچههاي فيلمكند خود آن از را
محسن و كيارستمي عباس نام و شده اسكار نامزد مجيدي ،
.است كرده پيدا زياد حرفهايهاطرفداران ميان در مخملباف
مجارستان و آلمان در ايراني فيلم 22
جوانان سينماي انجمن سوي از ايراني كوتاه فيلم از20 بيش
كشور در "ابرهاوزن" جهاني جشنواره دو در برايشركت ايران
.شد ارسال مجارستان كشور در"ميدياويو" و آلمان
ايران ، جوانان سينماي انجمن عمومي روابط بهگزارش
دوره چهلوششمين در انجمن اين ازتوليدات كوتاه 12فيلم
شركت آلمان كشور كوتاهابرهاوزن فيلم بينالمللي جشنواره
.ميكنند
تو" ،"خاكستري مرد آوازهاي" ،"زن يك شناسايي" فيلمهاي
،"عروسكم و من" ،"شدي زنده داديكه انجام سختي كار
"عنوان بدون"،"مردم صدهزار" ،"برساحل موج" ،"جزيرهآرامش"
و"نگاه راز" "آبي روياي" ،"هستند واقعي ما تصاوير همه" ،
كه ابرهاوزن كوتاه فيلم بينالمللي جشنواره در "او تيل"
آلمان كشور در آينده ، سال تا 19ارديبهشتماه از 14
.درميآيند نمايش به ميشود ، برگزار
،"يوفك" نامهاي به ديگر كوتاه فيلم براين ، 12 علاوه
،"تاآسمان" ،"چهارم زنگ" ،"كريستال"،"سبز صداي و سيپي"
،"سفيد پرده" ،"تيلاو" ،"بود ممكن ميخواستم آنچه اگر"
از "وپسر پدر" ،"برف روي پابرهنه" ،"عشق از بعد" ،"جامپ"
جشنواره در حضور براي ايران جوانان سينماي انجمن توليدات
كشور در آينده سال ارديبهشتماه تا11 از 5 كه"ميدياويو"
.شدهاند ارسال جشنواره بهاين ميشود ، برگزار مجارستان
جشنوارهقاهره در فيلمايران 6
كودكان فيلم بينالمللي جشنواره در فيلم شش با ايران
برگزار (اسفند تا 10 3) تا 29فوريه از 22 كه قاهره
.كرد خواهد شركت ميشود ،
اتحاديه سوي از كه قاهره كودكان فيلم سالانه جشنواره در
.ميكنند شركت كشور است ، 32 شده سازماندهي عرب هنرمندان
جشنواره در كار ميزان بيشترين با پرتغال و چين ايران ،
نمايش به فيلم شش يك ، هر است قرار و ميكنند شركت
.بگذارند
كشورهاي نام جشنواره در شركتكننده عرب كشورهاي ميان در
.ميخورد چشم به مغرب و اردن سوريه ،
!عكاسي منظر از انتخاباتي پوسترهاي
الهه نگارخانه در مدرسي بنفشه عكسهاي نمايشگاه به نگاهي
دارد وجود موضوعاتي آن ، خيابانهاي و شهر كنار و گوشه در
پس تنها و ميگذريم توجه بدون آنها كنار از روز هر ما كه
قالبهاي در سوژهها و موضوعات اين كشيدن بيرون از
و عمق به خاص ، شيوهاي به آنها ارائه و هنري گوناگون
بيان شيوه بهترين شايد عكاسي ، .پيميبريم آنها اهميت
عكسهاي.سوژههاست و موضوعات چنين دادن نشان براي هنري
در بهمن هفتم تا دوم از الهه نگارخانه در كه مدرسي بنفشه
از خوب نمونهاي بود ، گرفته قرار علاقهمندان نگاه برابر
كار موضوع.ميآيد شمار به شيوهاي چنين كارگيري به
هم كنار در كلاژ صورت به كه است انساني عناصر مدرسي ،
پوسترهاي ميان از چهرهها ، و عناصر اين.آمدهاند
.شدهاند گرفته تبليغاتي يا و انتخاباتي
در را سياسي و شده شناخته چهرههاي انتخاب دليل وي ،
ميداند اول نظر در آنها بودن برانگيز سئوال خود كارهاي
وراي در شده پنهان هدف به را بيننده طريق ، اين از كه
نسبت حال هر به كسي هر كه چرا.ميكند راهنمايي اثر ظاهر
و است برخوردار ذهنيتي از بودنش آشنا دليل به شخص آن به
برقرار ارتباط كار با بهتر تا ميكند كمك او به امر همين
داشتهام كه هدفي بيان به چهرهها اين دليل همين به.كند
دارد وظيفه كسي هر است معتقد مدرسي ، .كرد خواهند كمك
به ميگذرد آن در آنچه بيان و خود اطراف جامعه به نسبت
و باشد حساس ميشود ، توجه آن به كمتر كه موضوعاتي خصوص
را كار اين قلم با اشخاصي.دهد نشان گونهاي به را آنها
ابزار با ديگران و خود دوربين با عكاس يك و ميكنند
.ديگري
موضوعات يا طبيعت از نبايد هميشه عكس ، :ميگويد وي
انتزاعي ، تصاوير ارائه با ميتوان بلكه باشد ، ژورناليستي
را مردم بصري ديد آن رهگذر در كه داد ارائه جديدي بيان
است معتقد مدرسي كارها ، اين ارائه دربرد بالا
اهميت از تصوير يك عنوان به عكس قدرت و تركيببندي
يافتن براي آدمها اينكه نيز و است برخوردار ويژهاي
ديگر بياني به سياسي حتي يا و اجتماعي شغلي ، موقعيتهاي
دارند ، خويشتن بيان از ترس كه آدمهايي ميپردازند ، خود از
يا و نميزنند حرف و نميشنوند نميبينند ، كه آدمهايي
نگاه در كه شدهاند انتخاب ناشناس و شده شناخته اشخاص
.است مدرسي عكسهاي اجتماعي و سياسي موضوع كننده تداعي اول
از تكهاي يا چشم يك فقط تنها گاهي كه پوسترها اينگونه
ديوار يك روي در شده پاره صورت به آنها در شخصيت يك سر
روزهاي در خصوص به دارد ، وجود (آجر يا كاشي) قديمي
.ميشوند ديده بسيار شهر ديوارههاي در مختلف انتخابات
بنيادين مفهومي بيان به مدرسي سياست ، ظاهر اين پس در اما
به.است پرداخته پوسترها اين لاي لابه از فرهنگي شايد و
تمام به را آن ميتوان كه دورهاي هر در كه معني اين
يكي چهرهها و اشخاص داد ، نسبت نيز ايران تاريخي ادوار
به خود از اثري كدام هر و ميروند و ميآيند ديگري از پس
سنتهاي و بنيادها ميماند آنچه ولي.ميگذارند يادگار
هيچگونه شدها و آمد اين با و هستند جاودان كه است اصيلي
و سياه گاه كه تصاوير اين حال.برنميتابند را جدي تغيير
اين از نمادي ميتوانند ميكنند جلوه رنگي گاه و سفيد
تلقي ما شهر و فرهنگ سياسي شايد و اجتماعي فرهنگي ، تطور
.شوند
و مجسمهسازي گرافيك ، نقاشي ، حوزه در مدرسي تجربيات
فراهم وي براي را زمينهاي عكاسي ، رشته در تحصيلاتش
ميان تكنيكهاي كارگيري به با بتواند تا است آورده
.شود موفق است ، بوده نظرش منظور آنچه بيان در رشتهاي ،
اشخاص ، اصلي تصاوير جاي به مدرسي كه است آن جالب نكته اما
اين دليل و است كرده استفاده آنها خياباني پوسترهاي از
سطح در سوژهها و اشخاص از عكاسي محدوديتهاي را موضوع
.ميكند عنوان شهر
به پرداختن ميكند ، متمايز را نمايشگاه اين كه آنچه
اهميتي نخست وهله در ديگران براي شايد كه است تصاويري
با و مشخص كادرهاي در تصاوير اين عرضه ولي باشد ، نداشته
مضاميني و مفاهيم آمدن بيرون موجب هنري ، رايج تكنيكهاي
.ميدهند خبر ديگري معاني از هم كنار در كه شود خاص
پويان مجيد
كودكان نقاشي نمايشگاه برپايي مناسبت به
از را كودك تفكر ;خورشيد نگارخانه در
كنيم تقويت بيرون به درون
;سرآغاز
گذشته سالههفته تا 6 كودكان 3 نقاشيهاي از نمايشگاهي
.شد برپا خورشيد درنگارخانه
كه است نوشته را مطلبي ، اعتضادي گيتي مناسبت ، همين به
.ميگذرد نظرتان از
***
عمل ديگر گونهاي به كودكان نقاشي در ريتم و هارموني
قبل از كه آن بدون را رنگها تركيب و ريتم كودك و ميكند
نقاشي در.ميكند ترسيم باشد ، كرده طراحي خود ذهن در
كل ، كودك نقاشي در ولي ميرسيم ، كل به جزء از بزرگسال
بزرگ سر يك نقاشي در كودك وقتي دارد ، گفتن براي حرفي خود
.است فرد يك واقع در سر آن كشيده ،
و ميكند بيان را خود وابستگي و علاقه نقاشي ، در كودك
به اگر كودك.ميكنيم شناسايي او نقاشي ازطريق را آن ما
نقاشيهايش در باشد ، داشته علاقه غيره يا و اسب اتومبيل ،
معلم اوقات بعضي نقاشي ، آموزش سيستم درخواهدشد منعكس
يا و ميكند تحميل كودكان به را خود شخصي علاقه
به كه گذشته در را خود سنتي آموزش تجربههاي ناآگاهانه
داشت توجه بايد.ميكند القا كودك به است شده تحميل او
.است نوشتاري تجربه نوعي كودك براي نقاشي
كرد ، پيدا آشنايي اعداد با كه آمادگي مقطع در كودك
و داشته تلفن دفترچه افراد ، چهره كردن نقاشي با ميتواند
براي مسئوليت نوعي بزرگسال ، افراد كمك از بينيازي اين
.ميكند ايجاد او
شروع محل ميشود ، داده او به كه نقاشي صفحه يك در كودك
بخواهد ، دلش كه صفحه كجاي هر از و نبوده مهم برايش كار
.ميكند شروع را نقاشي
رنگ يا و گرم رنگ به توجهي رنگها ، از استفاده در كودك
و ميكند عمل سليقهاي او.ندارد رنگ خاص مفاهيم و سرد
است ، خارج او حيطه از كار ابزار و رنگي مداد خريد چون
دراختيار كه است موجود رنگهاي حقيقت در رنگها از استفاده
است بزرگسالان و كودكان نقاشي ميان تفاوتها اين و دارد
.ميآورد بهوجود را مطلق زيباييهاي كه
او نقاشيهاي در را كودك تواناييهاي مربي يك بهعنوان ما
كودك مهارتهاي وقتي است اين استنباط.ميبينيم بهوضوح
او نقاشي در تاثير اين بهوضوح مييابد ، افزايش
.است تواناييها اين بازگوكننده
كودك نقاشيهاي در اغلب را خانه و درخت آدم ، خورشيد ،
به و است تقليدي نقاشي نوع اين ، من بهنظر.ميبينيم
.ميكند عمل عادت بهصورت كودك نقاشيهاي در زمان مرور
نيست ، بيتاثير كودك نقاشي در هم اجتماعي مسايل البته
بمب ، موشك ، تانك ، بهصورت نقاشيها اين جنگ زمان در چون
بمبارانها ، زمان در "مخصوصا و ميشد كشيده كشتي و هواپيما
شهرها روي بر بمبها كه داشت اين از نقاشيهاحكايت اغلب
كامپيوترها نيز آينده در مسلم قدر و هستند ريختن درحال
.بگذارند تاثير آنها نقاشي بر ميتوانند
كه هستم باور اين بر كودكان نقاشي با ارتباط در هميشه
ميتواند موسيقي ، به دادن گوش و مناسب فيزيكي فضاي ايجاد
برخلاف.باشد داشته كودك ذهن دادن شكل در موءثري نقش
اثرش خلق در كودك ذهن گذاشتن آزاد به معتقد ديگر ، مربيان
دارد ، زمان به نياز كودك هدف اين به رسيدن براي و هستم
يا و خطوط آموزش جاي به نقاشي كلاسهاي در كه معني اين به
او به را ديدن خوب و كردن تمركز درس بكش ، چه و كشيدي چه
اجراي با كلاسهايمان در ما منظور ، همين به.دهيم ياد
كودك در را كردن نقاشي انگيزه كودكان ، مخصوص آرام موسيقي
.ميكنيم تقويت
كه دهيم اجازه او به بايد كودك ، نقاشي با ارتباط در
در كه محيطي يا و طبيعت به خود نگرش جذب و كسب در "شخصا
يا و بزرگتر اجبار به نه باشد خالق ميكند زندگي آن
او به يا و بكشد است ، بزرگترها نظر مورد كه را آنچه
.كنند تحميل
كشف تنهايي به خودش كه دهيم فرصت كودك به بايد نقاشي در
در و كنيم تقويت بيرون به ازدرون را كودك تفكر و كند
و نگرش كه معلمي.نكنيم دخالت او يافتههاي و او نگرش
و خودش ازپيشساخته الگوي طبق و ندارد باور را كودك تفكر
خودش آموزشي مقاصد در را كودك كردن مطيع ديگر حرفي در
كرده دخالت كودك خود به خود آموختههاي در ميداند ، لازم
با را كودك خودبهخود آموختههاي ميتوانيم ما.است
شتاب مناسب آموزشي ابزار دادن قرار يا و غيرمستقيم آموزش
چگونه كه دهيم ياد كودك به ديگر ، بهعبارتي يا و دهيم
.بگيرد ياد
روزي كه باورم اين بر و شخصيماست علاقه كودك نقاشي
آثار كنار در كودك كتابهاي در بتواند كودك نقاشي
گيرد قرار كودك تصويرگران
سديفي نگارخانه
تا ساعت 9 از /بهمن تا 30 /جوانشير ايرج نقاشي نمايشگاه
شماره خارك ، خيابان حافظ ، خيابان:نشاني /تا 19 و 15 13
.تلفن6702510 /20
شيو نگارخانه
ساعت از /بهمن تا 21 /ميرزارضي شكوفه نقاشي نمايشگاه
:تلفن /پلاك 1/221 جم ، مقابل مطهري ، خيابان:نشاني /16تا20
.8730864
آريا نگارخانه
تا از 23 /قاسملو نغمه و آروين مهروا آثار عكس نمايشگاه
وليعصر ، خيابان:نشاني /تا 20 ساعت 16 از /بهمن 28
:تلفن /پلاك 17 زرين ، كوي بهشتي ، راه سه از بالاتر
.8716401
شيث نگارخانه
تا ساعت 16 از /بهمن تا 22 /موءمن سيدعلي نقاشي نمايشگاه
دانشجو ، پارك جنوبي ضلع وليعصر ، چهارراه:نشاني /20
.تلفن6709185 /پلاك 41 شرقي ، شيرزاد كوچه
دريابيگي نگارخانه
ساعت 16 از /بهمن تا 20 /عجمي حسرت چيني گلهاي نمايشگاه
/شماره 1165 دوم ، كوچه فاز3 ، قدس ، شهرك:نشاني /تا 19
.8083327:تلفن
افرند گالري
تا ساعت 15 از /بهمن تا 20 /عارفي كاترين طراحي نمايشگاه
:تلفن /پلاك 10 اورامان ، مطهري ، خيابان:نشاني /19
.834944
شهزاد نگارخانه
ساعت از / بهمن از 22 پازاني مهرويه آثار فرش نمايشگاه
تجريش ، به نرسيده وليعصر ، خيابان :نشاني / تا 30/20 17
.فردوس برج روبروي
كمالالملك گالري
تا /عراقي فرخ شيرين و عليمحمدي نيره فرش نمايشگاه
بوستان پاسداران ، خيابان:نشاني /تا 20 ساعت 16 از /20بهمن
.تلفن2580053 /پلاك 31 ششم ،
|
|