را خود انگيزشيوزن اصول بهكارگيري با
!دهيد كاهش
آموزشي كلاس ايران ، مينياتور بانوي خانه
ميشود
مديريت پيام

را خود انگيزشيوزن اصول بهكارگيري با
!دهيد كاهش
اين :بخوريد غذا معين مكانهايي در و زمان يك در فقط *
و مكانها كردن محدود با تا ميكند كمك شما به امر
پيشنهاد شما به و ميشوند مربوط خوردن به كه زمانهايي
سرپايي غذاهاي خوردن از "است خوردن زمان" كه ميكنند
.كنيد خودداري
از تا كرد خواهد كمك كار اين:بخوريد غذا آرامي به *
را خود تا ميشود موجب درحاليكه ببريد ، لذت غذا حداقل
آنچه از بيش شما ميكنيد تصور آنچنانكهدهيد فريب
به حال عين در و ميخوريد غذا دارد ، احتياج بدان بدنتان
غذا كافي اندازه به زمانيكه تا ميدهد فرصت شما بدن
.دهد نشان واكنش خوردهايد ،
:ندهيد انجام ديگري كار هيچ غذا ، صرف هنگام به *
تماشا تلويزيون آنكه يا و نكنيد مطالعه مثال ، بهعنوان
مهم اتفاق را خوردن شما ، تا ميشود موجب امر اين.نكنيد
شده متمركز غذايتان روي ميتوانيد بنابراين ، .كنيد تلقي
از همچنين.باشيد بدنتان دروني علايم پاسخگوي بيشتر و
.كنيد جلوگيري خوردن جديد عادات آمدن بوجود
در.دوركنيد خود دسترس از را چاقكننده غذايي مواد *
شكلاتي ، كلوچههاي مقابل در تا نيستيد قادر صورتيكه
آنها كنيد ، مقاومت پركالري غذاهاي ديگر يا و بادامزميني
آنكه يا و بريزيد دور را آنها.نياوريد خانه به را
خوردن براي بنابراين.كنيد منجمد "فورا را پسماندهها
مغزدار ، خشكبارهاي خريد صورت در.شد نخواهيد وسوسه آنها
كوشش هستيد مجبور صورت ، اين در.بخريد پوست با را آنها
از كمتري مقدار نتيجه در و بكنيد آنها خوردن براي بيشتري
.خورد خواهيد را آنها
:زياد خيلي نه اما كنيد ، ايجاد تنوع خود غذايي رژيم در *
داريد ، دوست غذاهاييكه تمام از را خود صورتيكه در
.كرد خواهيد افراط آنها ، با مواجهه بههنگام كنيد ، محروم
ديگر يا و بستني كيك ، مقداري است بهتر بنابراين ، پس
تا بگنجانيد خود غذايي ليست در را پركالري خوراكيهاي
.كنيد محروم آنها خوردن از را خود كلي به آنكه
صورت در (حيوانات و) انسانها آنجاييكه از اين ، وجود با
ميكنند ، پرخوري خوراكيها مختلف انواع با مواجهه
خوراك چند به محدود را خود غذايي وعدههاي بنابراين
.كنيد اساسي
حتي كنيد ، اجتناب لذيذ بسيار و پرچربي غذاهاي خوردن از *
بو ظاهر ، كه غذاهايي:باشند رژيمي غذاهاي جزو آنها ، اگر
حتي درصورتيكه دارند ، تحريككنندهاي يا و خوب مزه و
.كنند تحريك را اشتها ميتوانند باشند ، ويژگيها اين فاقد
به خودشان كه بخوريد ديگري افراد كنار در را غذايتان *
غذاخوردن شاهد ديگران زمانيكه:ميخورند معمولي اندازه
اندازه به كه داشت خواهيد تمايل هم شما هستند ، شما
شما غذاخوردن شاهد ديگران هنگاميكه.بخوريد معمولي
آنها از پيروي به را خود غذاخوردن ميزان درحقيقت هستند ،
.ميكنيد تنظيم
استفاده كوچك ليوانهاي و بشقابها از غذا ، صرف جهت *
بهنظر شود ، انباشته كوچكي بشقاب روي غذا زمانيكه:كنيد
در غذا مقدار همان اگر حاليكه در ميرسد ، اندازه از بيش
از.ميرسد بهنظر كمتر شود ، ريخته بزرگتري بشقاب داخل
در خود فريب منظور به ميكند ، ايجاد توهم اين كه امتيازي
.كنيد استفاده خوردن كم
:بگنجانيد را گوناگون ورزشهاي خود ، روزانه برنامه در *
"مستقيما ميگيرد صورت كه فعاليتي خود در آنكه از جداي
كاهش را اشتها ورزش كه ميرسد بهنظر ميشود ، مصرف انرژي
تغييرات غذايي ، رژيم از تركيبي برنامههاييكه.ميدهد
وزن كاهش در بهتري نتيجه هستند ، ورزش و غذايي عادات
گرفته بكار بهتنهايي موارد ، از يك هر آنكه تا دارند
هر كه است جلساتي شامل ورزشي ، برنامههاي موءثرترينشوند
و ميگيرد صورت درهفته بار و 3 دقيقه حداقل 20 بار
در كه بودهاند شديد آنقدر كه است فعاليتهايي دربرگيرنده
تعداد آنكه يا و برسانند بهمصرف كالري جلسه 300 هر
.ببرد بالا تا 70درصد نسبت 60 به حداكثر را قلب ضربان
دوچرخهسواري ، دو ، شنا ، :عبارتنداز "عموما ورزشها ، اين
(aerobic ايروبيك فعاليت نوع چندين يا و موزون حركات
زمان مدت در اكسيژن فراوان مصرف به نياز كه) activity)
مانند ساكن ورزشهاي نسبت همان به و (دارند طولاني
وزن كاهش در كمتري تاثير نشست-دراز يا و وزنهبرداري
.دارند
روانشناسي كتاب :منبع
الدز وندكس سالي و پاپاليا.ئي -دايان :نويسندگان
فرجي فريبا :ترجمه
آموزشي كلاس ايران ، مينياتور بانوي خانه
ميشود
در كه ايراني مينياتور بانوي آبكار كلارا مسكوني منزل
با شد ، اهداء كشور فرهنگي ميراث سازمان به سال 1373
هنر آموزشگاه به آن تبديل و بازسازي و طراحي مراحل اتمام
طي و (ماه بهمن 21)فردا (مينياتور) ايران نگارگري
.ميرسد بهرهبرداري به مراسمي
كار اين كشور ، فرهنگي ميراث سازمان عمومي روابط گزارش به
برجسته هنر آموزش و نمايش بهمنظور وي وصيت به بنا
.است گرفته صورت ايراني نگارگري
آثار از گروهي نمايشگاه نيز ، مراسم اين با همزمان
.مييابد گشايش آبكار خانه محل در ارمني جوان هنرمندان
مينياتورهاي از نمونهسازي شامل اثر نمايشگاه 40 اين در
يك مدت به ارمنستان ماتنادران كتابخانه در موجود مذهبي
.ميشود گذاشته نمايش به ماه
مينياتور ، اثر صدها خود حيات دوران طي در كلاراآبكار
...و زيورآلات پارچه ، لباس ، طرح گره ، نقش و طرح تذهيب ،
از متعدد موزههاي و كتابها در آن نمونههاي كه كرد خلق
...و ملي هنرهاي عباسي ، رضا مردمشناسي ، موزههاي جمله
.ميشود نگهداري
به بهار 1375 روز نخستين در كه وي آثار مشهورترين از
،"دادخواهي" تابلوهاي به ميتوان شتافت ، باقي ديار
و ،"زليخا و يوسف" ،"بهرام شكار" ،"بزرگمهر و انوشيروان"
.كرد اشاره "سنجر سلطان و پيرزن"
نمايش به آثار و "آبكار خانه" از بازديد به علاقهمندان
،(نادري) اسلامي جمهوري خيابان به ميتوانند آن در درآمده
.كنند مراجعه پلاك 10 جاويدان ، كوچه شيرواني ، كوچه
مديريت پيام
استراتژيك مديريت درباره مهم درس هجده
را ارشد مديران فعاليتهاي (Donald.H.Thain) دونالدتاين
كرده مقايسه و تحليل مشاهده ، اهميت ، با موضوعات زمينه در
:است يافته زيردست آموختههاي و نتايج به و
به و خطا از دور گونهاي به بايستي كار برنامه:يكم درس
.باشد روشن صورت
.باشد درست و صحيح بايستي كار برنامه:دوم درس
بايد كار ، برنامه در شده منظور موضوعات تعداد:سوم درس
.باشد مناسب
از يك هر در سازمان ، يا شركت مديريت نقش:چهارم درس
.است متفاوت كار دستور شكلگيري و تدوين مراحل
نكته اين برجسته ، مديران عملكرد دقيق مشاهده درنتيجه
تدوين به مربوط مراحل از يك هر در آنان كه ميشود آشكار
شرايط با زير ، شرح به را خويش نقش استراتژيك ، كار دستور
:ساختهاند منطبق كار
* تصميم اتخاذ مرحله * شناسايي مرحله * آگاهي مرحله *
.تكميل مرحله * اصلاح مرحله * اجرا مرحله
نزد در نياز مورد شايستگيهاي و توانمنديها:پنجم درس
.است متفاوت مراحل از يك هر در مديريت
شده انتخاب درست بايستي برنامه ، اولويتهاي:ششم درس
.باشند
و ظهور مطلوبي بهنحو بايستي سازمان ، برنامه:هفتم درس
.دهد نشان را مسائل خاتمه
سطوح كليه به خوبي به بايستي را كار برنامه:هشتم درس
.كرد ابلاغ سازماني
و اصلي مسائل از حمايت در فرعي كارهاي برنامه:نهم درس
.شوند ايجاد آن تكميل
و روشن نحو به بايستي مسئوليتها ، و كارها تفويض:دهم درس
.گيرد انجام ساده
با بسيار كار ، دستور موضوعات چرخه بر مديريت:يازدهم درس
.است اهميت
انتخاب درستي به بايستي زمانبندي برنامه:دوازدهم درس
.شود
سازمان كار برنامه در كه موضوعهايي بين:سيزدهم درس
.شود برقرار هماهنگي و توازن بايد گرفته ، قرار مدنظر
با پيوند در بايد تنبيه ، و تشويق نظام:چهاردهم درس
قرار توجه مورد كاري موضوعهايبرنامه
.بگيرد
ماموريت و چشمانداز با بايستي كار ، برنامه:پانزدهم درس
.باشد مرتبط سازمان يا شركت
موضوعات بر مديريت در كليدي عاملي رهبري ، :شانزدهم درس
.است استراتژيك
تخصصي ، وظايف زمينه در ويژه به عالي ، عملكرد:هفدهم درس
.ميشود محسوب استراتژيك مديريت براي استوار بنيادي
موضوعات بر مديريت نظر از كه مديراني:هيجدهم دس
.شوند كنار بر بايستي ناتوانند ، استراتژيك
شاد قاسمي حسن :گردآورنده *
|