نشر و تنظيم موءسسه مدير انصاري حميد
ارشاد وزير زحمات (ره)خميني امام آثار
است انكار قابل غير
شهريه ميزان پرورش و آموزش وزارت سوي از
شد اعلام غيرانتفاعي مدارس
شدند معرفي سال برگزيده ناشران
دارد قرار رتبه 84 در سواد نظر از ايران
با و معلم مقام بزرگداشت هفته با همزمان
نظام در معلمي رفيع جايگاه به نگاهي
رويكرد فاقد پرورش و آموزش:تربيت و تعليم
!است سيستمي
بينالمللي نمايشگاه سيزدهمين با همراه
تهران كتاب
نشر و تنظيم موءسسه مدير انصاري حميد
ارشاد وزير زحمات (ره)خميني امام آثار
است انكار قابل غير
نهاد تنها اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت :فرهنگي علمي گروه
شوراي مانند گوناگوني نهادهاي و نيست فرهنگي امور متولي
وزارتخانههاي و روحانيت عظيم نهاد فرهنگي ، انقلاب عالي
فرآيند در نيز پرورش و آموزش و عالي آموزش و فرهنگ
.هستند سهيم فرهنگي امور سياستگذاري
خميني امام آثار نشر و تنظيم موءسسه مدير انصاري ، حميد
از جريانات برخي انتقاد درباره ايسنا ، با گفتگو در ،(ره)
:گفت مطلب اين بيان با اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير عملكرد
مسئول مجموعه از بخشي تنها اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت
نظارت هيات تركيب در:كرد تصريح وي.است فرهنگي امور در
و سياستگذاري بحث درگير زيادي اعضاي نيز مطبوعات بر
قانوني متولي "طبعا حال عين در ولي هستند نظارت
.است اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت فرهنگي ، امور سازماندهي
متاسفانه موارد از بسياري در:كرد تاكيد انصاري
برخي سرمنشا سياسي و حزبي جناحي ، انگيزههاي
كه مشكلاتي بودهايم شاهد ادوار برخي در اظهارنظرهاست ،
جنبهها برخي در دارد ، وجود فرهنگ عرصه در امروز
جناحي با همفكر كه عنصري چون ولي است بوده گستردهتر
و انتقاد مورد كمتر داشته ، قرار كار راس در بوده ، ويژه
منصفانه بايد ما:كرد تصريح انصاري.است شده واقع اعتراض
ارشاد وزارت در كشور فرهنگي مسئولان و وزير.كنيم داوري
غيرقابل زحمات اين كه كشيدهاند بسياري زحمات اسلامي ،
(ره) امام آثار نشر و تنظيم موءسسه مدير.است انكار
كيفي و كم افزايش نشريات ، خوانندگان سطح بالابردن
مثبت جنبههاي از را فرهنگي مطالب انبوه حجم و مطبوعات
.دانست دوره اين
شهريه ميزان پرورش و آموزش وزارت سوي از
شد اعلام غيرانتفاعي مدارس
و شاهد مردمي ، مشاركتهاي معاونت :فرهنگي علمي ، گروه
ثبت نحوه و شهريه ميزان پرورش ، و آموزش وزارت ايثارگران
.كرد اعلام را تحصيلي 8079 سال در غيرانتفاعي مدارس نام
روز ايثارگران ، و شاهد مشاركتها ، معاونت عمومي روابط
ابتدايي دوره غيرانتفاعي مدارس شهريه درگزارشي ، سهشنبه
دوره و ريال هزار و150 ميليون يك را "تهران شهر"
اين در.كرد ذكر ريال هزار و 450 ميليون يك را راهنمايي
به متوسطه دوره عملي و نظري درس واحد هر شهريه گزارش ،
دوره كارگاهي -عملي واحد هر و ريال هزار و 75 ترتيب65
شهريه.شدهاست برآورد ريال نيز 90هزار پيشدانشگاهي
ابتدايي دوره براي "استانها مراكز" در غيرانتفاعي مدارس
واحد هر و ريال هزار راهنمايي 900 دوره و ريال 750هزار
ريال هزار و 57 ترتيب 47 به متوسطه عمليدوره و نظري درس
هزار نيز 65 دورهپيشدانشگاهي كارگاهي - عملي واحد هر و
براي "شهرستانها ساير"در غيرانتفاعي مدارس شهريه و ريال
ريال هزار و 800 ترتيب 650 به راهنمايي و ابتدايي دوره
مدارس متوسطه دروه عملي و نظري واحد هر شهريه.شد اعلام
-عملي واحد هر و ريال هزار ترتيب 45و 55 به غيرانتفاعي
ريال هزار آموزشگاهها60 اين پيشدانشگاهي دوره كارگاهي
.شد مشخص
معادل 80 را آمادگي دورههاي شهريه ميزان معاونت اين
درصد را 80 بزرگسالان آموزشگاههاي و ابتدايي مدارس درصد
به بانكها طريق از بايد شهريهكرد اعلام روزانه مدارس
وجه دريافت حق نيز مدارس و شود واريز حسابآموزشگاهها
و آموزش ادارات.ندارند را اضافيوسايروجوه شهريه نقد ،
به نسبت كميسيوني ، تشكيل با ميتوانند پرورش
كاهش 15 يا افزايش بر مبني مجوز صدور و ارزشيابيمدارس
شوراي تاييد با همچنين و اقدامكنند آنها شهريه درصد
كه مدارسي استان ، شهريه غيرانتفاعي آموزشگاههاي بر نظارت
ميكنند ، 10درصد ارائه پرورشي و آموزشي برنامه فوق خدمات
.مييابد افزايش
شدند معرفي سال برگزيده ناشران
نمايشگاه سيزدهمين گشايش با همزمان :فرهنگي - علمي گروه
و خصوصي دولتي ، برگزيده ناشران تهران ، كتاب بينالمللي
انتشارات اساس اين برشدند معرفي سال 1378 در شهرستاني
كانون انتشارات و بزرگسال دولتي ناشران بخش در سروش
حوزه دولتي ناشران بخش در نوجوانان و كودكان فكري پرورش
همچنين.شدند انتخاب برگزيده ناشر عنوان به نوجوان و كودك
نشر انتشارات بزرگسال كتابهاي حوزه خصوصي ناشران بخش در
نوجوان و كودك كتابهاي حوزه خصوصي ناشران بخش در و مركز
عنوان به مشترك صورت به "قدياني" و "قلم محراب" انتشارات
.شدند معرفي برگزيده ناشر
حوزه اسلامي تبليغات دفتر نيز شهرستاني ناشران بخش در
.شد معرفي شهرستاني برگزيده ناشر عنوان به قم علميه
"شيراز نويد" انتشارات برگزيده ، ناشر انتخاب داوران هيات
فني كيفيت به توجه و ارزشمند آثار انتشار دليل به را
دليل به را "اسلامي فرهنگ نشر دفتر انتشارات" آثار ،
"مدرسه انتشارات" و ديني كتابهاي انتشار به ويژه اهتمام
نيازهاي به ويژه توجه و شده منتشر آثار كثرت دليل به را
.دانست تقدير شايسته دانشآموزان
دارد قرار رتبه 84 در سواد نظر از ايران
و ارتباطات تبليغات ، معاون :فرهنگي -علمي گروه
و هزار سه امسال:گفت كشور آموزي سواد نهضت اموراستانهاي
آموزشو وزارت در آموزي سواد نهضت آموزشياران از نفر 100
در هاشمي عبدالحسين سيد.شد خواهند استخدام پرورش
آيين در وبختياري محال چهار آموزشياران گردهمايي
ميليون را 10 كشور بيسواد معلمافراد مقام گراميداشت
جامعه افراد از درصد تعداد53 داشت اظهار و كرد اعلام نفر
از سوادآموزي نهضت مقدماتي تنهاتادوره نيز
ارائه آمارهاي جديدترين براساس:گفت هاشمي.سوادبهرهمندند
در و آسيايي 28 كشور ميان 44 ايراندر باسوادي رتبه شده
.است جهان 84 كشور بين 155
با و معلم مقام بزرگداشت هفته با همزمان
نظام در معلمي رفيع جايگاه به نگاهي
رويكرد فاقد پرورش و آموزش:تربيت و تعليم
!است سيستمي
پرورش و آموزش وزير با همشهري مصاحبه بازتاب ،
;اشاره
در كه پرورش و آموزش وزير با همشهري قسمتي چهار گفتوگوي
فرهنگي علمي صفحه در ماه ارديبهشت و 7 شمارههاي 4 ، 5 ، 6
مختلف اقشار بين در را متفاوتي بازتابهاي رسيد ، چاپ به
اين در و است داشته پي در فرهنگيان قشر بويژه جامعه ،
تلفني پيامهاي ضبط بر علاوه فرهنگي ، علمي گروه ميان
كرده دريافت را يادداشتهايي و نوشتهها محترم ، خوانندگان
خواهد اقدام آنها از برخي انتشار به نسبت مرور به كه است
از يكي توسط كه است ديدگاهي ميآيد پي در چه آن.كرد
و آموزش وزير حسينمظفر ازاظهارات بخشي درباره فرهنگيان ،
.است شده ابراز همشهري با گفتوگو در پرورش
و آموزش وزير مصاحبه درج از كه بگويم بايد چيز هر از قبل
خوشحال بسيار همشهري روزنامه متوالي شماره چهار در پرورش
به معطوف توجهات ، و نوشتهها بيشتر كه است مدتي چون.شدم
گفتمان يك جايگاه ميرسيد نظر به و شده سياسي مسائل
به توجه با ديگر سوي از.باشد خالي مطبوعات در فرهنگي
يعني بزرگ سازمان يك به مربوط خاص صورت به بحثها كه اين
از وسيعي طيف به عام صورت به و معلمان و پرورش و آموزش
قرار فرهنگيان جامعه استقبال مورد ميشد ، مربوط مردم
.گرفت
گرفته قرار معلم روز بزرگداشت آستانه در چون طرفي از
نمايان بيشتر مباحث اين وجودي اهميت و ضرورت بوديم ،
.ميكنم بيان كه رسيد نظرم به نكاتي بهانه اين بهميشود
بين هماكنون كه را عظيمي شكاف معتقدند صاحبنظران
ميتوان تنها و تنها آمده ، وجود به فقير و غني كشورهاي
از بسياري در غالب تفكر امروزه.كرد پر پرورش و آموزش با
و تعليم مديريت ، در برنامهريزي مانند اجتماعي پديدههاي
است تفكري آن و است سيستمي تفكر...و ارتش و صنعت تربيت ،
.ميگيرد نظر در سيستم يك مثابه به را پديدهها اين كه
و بوده خود درون در عناصري شامل پديدهها اين از يك هر
و تعامل در مشترك ، هدف يك تحقق براي اجزاء و عناصر اين
يا سيستم درون عناصر از يك هر.هستند دوسويه تقابل
ديگر بر هم يعني.دارند تاثر و تاثير يكديگر بر سازمان
هر.ميشوند متاثر آنها از هم و ميگذارند تاثير عناصر
به تا گيرد قرار خودش خاص جاي در "دقيقا بايد عنصر ،
نقصان يا فقدان سيستمي ، چنين در.كند عمل بهتر خود وظيفه
سيستم هدف به نيل در منفي تاثير ميتواند عنصر يك كاركرد
موتور از قطعه يك در نقص مثال طور به.باشد داشته
اتومبيل درحركت ميتواند است ، بسته سيستم يك كه اتومبيل
.كند ايجاد اختلال
هدف ، :عناصر از متشكل سيستم ، يك عنوان به سازمانها
در خود كه هستند كاركنان و تكنولوژي اجتماعي ، ساختار
رابطه يكديگر با اجزاء اين.ميگيرند قرار محيط درون
كل بر جزء يك مناسب كاركرد عدم يا و نقص و دارند تعاملي
.رسيد نخواهد هدف به مطلوب طور به و گذاشته تاثير سيستم
ياد اجتماعي باز سيستم يك عنوان به پرورش و آموزش از
آن ، اساسي و اصلي موءلفههاي از يكي ميان اين ودر ميشود
مانند معلمان.ميرود شمار به معلمان بويژه آن كاركنان
متبوع وزارتخانه برنامههاي حامل كه هستند پيكاني نوك
گام سازمان اهداف به رسيدن جهت در كه هستند خود
معلمي هر آرزوي آنها به دستيابي كه اهدافي.برميدارند
ايران و عزيز ملت سربلندي و عزت سعادت ، باعث چون.است
.ميشود اسلامي
به را خود وظيفه پرورش ، و آموزش سيستم عناصر كليه اگر
اين از عنصري عنوان به معلمان ولي دهند ، انجام خوبي
كنند ، عمل خوبي به خود وظيفه به نتوانند نظامدار مجموعه
پرورش و آموزش وزارت توجه مورد كه تربيت و تعليم هدفهاي
چنين با حال.شد نخواهد محقق مطلوب صورت به است ،
مقدسي و سنگين وظيفه كه اين به توجه با و انديشهاي
ثمر به در معلمان كه جايگاهي و نقش و است معلمان بردوش
شناختن دارند ، اسلامي جمهوري مقدس نظام عالي اهداف رسيدن
ضرورت زحمتكش قشر اين مشكلات و تنگناها ساختن مرتفع و
.داد پاسخ سوءال چند به بايد ارتباط ، دراين.مييابد
در خود موقعيت و منزلت و شان از چرامعلمان مانند سوءالاتي
و نقش افزايش موجب ميتوان چگونه ميكنند؟ گله جامعه
و فعال و پويا پرورش و آموزش ايجاد در معلمان مشاركت
عظيم توان از ميتوان چگونه شد؟ نظام اهداف بر مبتني
و بهتر اجتماعي و فرهنگي سازندگي عرصههاي در معلمان
به بايد معلمان معيشتي چراوضعيت كرد؟ استفاده بيشتر
تدريس نوبت چند تا سازد وادار را آنها كه باشد گونهاي
فرهنگيان ، حقوق در اصلاحاتي اعمال وجود با چرا كنند؟
.ديگر چراهاي و است فقر خط زير آنها اكثر درآمد هنوز
انگيزه كاهش باعث دست ، اين از مشكلاتي كه است واضح
و شد خواهد آنها حرفهاي و فني وظايف انجام در معلمان
خود وظيفه سيستم ، عناصر از يكي كه است معني اين به البته
خوبي به نهايي هدف و داد نخواهد انجام مطلوب نحو به را
.يافت نخواهد تحقق
سوءالاتي.بينديشيم نيز ديگري سوالات درباره است مطلوب
و مستعد و تيزهوش دانشجويان و دانشآموزان چرا چون
شدهاند ، كنكور بالاي رتبههاي كسب به موفق كه آنهايي
آيا بشوند؟ پرورش و آموزش جذب كه هستند علاقهمند كمتر
سيستم در بالا توانايي با متخصصان وجود عدم از حاصل خلاء
و ياددهي فرايند در منفي اثرات درازمدت در كشور ، تعليمي
...و گذاشت نخواهد يادگيري
حال در شگرف سرعت با تكنولوژي و دانش كه فعلي شرايط در
سوءالات اين از يك هر براي مناسب پاسخ يافتن است ، پيشرفت
شغلي رضايت باعث ميتوانند دست ، اين از پرسشهايي يا و
تعليمي سيستم اساسي محورهاي از يكي عنوان به معلمان
كميت و كيفيت ارتقاي موجب نتيجه در و شده پرورش و آموزش
.شد خواهد پرورش و آموزش
تاريخ طول در بشر كه معنوي و مادي دستاوردهاي كليه به
نقش ميرسد نظر بهميشود گفته فرهنگ است ، كرده كسب
در آموزشي و تحقيقاتي موءسسات و عالي مراكز و دانشگاهها
سطوح به آنها تزريق و فرهنگها خرده توليد در بالا ، سطوح
(راهنمايي و ابتدايي) پايينتر سطوح وظيفه.است پايينتر
با ارزشها كردن دروني براي لازم آموزشهاي ايجاد نيز
جهت به ابتدايي آموزش.است فرهنگي محصولات از استفاده
را تربيت و تعليم زيرساختهاي كه خاص ويژگيهاي داشتن
جامعه افراد شخصيت تكوين در كه آنجا از و ميدهند تشكيل
به بيشتري توجه ميكند ، ايفا مهمي و حساس بسيار نقش
اهميت پيش از بيش مقطع اين معلمان شغلي رضايت ارتقاي
تحصيل ادامه درباره مثال عنوان به.ميكند پيدا
ساعات.گرفت نظر در بيشتري تسهيلات ميتوان آموزگاران
برابرسازي بايد زودتر چه هر دبيران و آموزگاران تدريس
مدرك كه دبيران با آموزگاران حقالتدريس برابرسازي.شود
براي كار سختي گرفتن نظر در نيز و دارند يكساني تحصيلي
.دارد ضرورت دبستان پنجم و اول پايههاي بويژه آموزگاران
شغلي رضايت موجبات ميتواند موارد ، اين به توجه
موءثر خدمت ادامه به را آنان و كرده فراهم را آموزگاران
.كند تشويق مقطع اين در
عدم مورد در ميشود ، مطرح بسيار امروزه كه ديگري بحث
ارتباط ، اين در.است معلمان توسط آموزشي رسانههاي كاربرد
نگرش يك با بايد.پرداخت موضوع به بيشتري دقت با بايد
عواملي.پرداخت تربيت و تعليم در موءثر عوامل به سيستمي
ارتباط ميزان اهداف ، با كتابها محتواي ارتباط ميزان مثل
ابزارهاي بودن متناسب درجه و تدريس روشهاي با محتوا
...و محتوا و روشها با ارزشيابي
كارشناسي كار موارد اين با ارتباط در دارد جا البته
ديگري سوءالات به بايد باره ، اين درشود انجام بيشتري
با را مدارس ميزان چه تا كه اين مثل سوءالاتي.داد پاسخ
كه توليدي رسانههاي چرا كردهايم؟ تجهيز جديد رسانههاي
توليد و طراحي پرورش و آموزش و آموزشي صنايع توسط
اين براي نيست بهتر آيا دارند؟ بالايي قيمت ميشوند ،
پرداخت؟ بيشتري يارانه رسانهها
سطح ارتقاء در مهمي بسيار نقش ميتواند كه عواملي از يكي
كند ، ايفا مدارس پرورش و آموزشي فعاليتهاي كمي و كيفي
از كه است مدرسهها در آموزشي تكنولوژيستهاي وجود
با كارشناسان اين.شدهاند آموخته دانش دانشگاهها
دقيق مباني با آشنايي به توجه با و سيستمي رويكردي
تحليل را آموزشي مشكلات و مسائل قادرند آموزشي ، تكنولوژي
و عملي گامهاي آموزشي مشكلات حل جهت در و كرده
دست مدرسهاي هر كه رسد فرا روزي اميدوارم.موءثربردارند
.ببرد بهره آموزشي تكنولوژيست يك ازوجود كم
كاركرد و وظايف است ، بوده مطرح همواره كه ديگري بحث
زيادي وظايف معلمان ، از گروه ايناست تربيتي مربيان
و ايجاد:از عبارتند وظايف اين از نمونههايي.دارند
در انساني و ارزشي مباني به دانشآموزان علاقه تعميق
در مدرسه مسئولان و معلمان با همكاري عمل ، حوزه
و مستمر ارتباط جماعت ، نماز برگزاري مختلف ، زمينههاي
به كمك و ناهنجار دانشآموزان شناسايي اولياء ، با مناسب
مراسم برگزاري مقدمات تمهيد و پيشبيني آنها ، اصلاح
در شركت براي دانشآموزان آمادهسازي ملي ، و مذهبي
ميشود داده ترتيب ادارهها طرف از كه مختلف مسابقههاي
فرستاده مدرسهها به كه زيادي بخشنامههاي به پاسخ و
...و قرآن تدريس ميشود ،
مربي دو يا يك آيا كه است اين ميشود ، مطرح كه سوءالي حال
مطلوب و موءثر طور به وظايف ، اين عهده از تربيتي
اين گزينش براي معيارهايي و ابزارها چه برميآيند؟
براي كلاسيك آموزشهاي آيا ميشود؟ گرفته نظر در مربيان
از قبل آنها شغلي مهارتهاي و نگرش دانش ، سطح ارتقاي
است؟ شده ارائه آنها كار به شروع
تربيت دانشجويان گزينش سيستم تا شود اتخاذ تدابيري بايد
تا شود متحول فرهنگيان خدمت ضمن عالي آموزش و معلم
پرورش و آموزش سيستم به ورود به موفق افراد شايستهترين
.شوند
ايام اين معلم ، هفته ايام با همزمان ميدانم خود وظيفه
دوستان فرهنگ و فرهنگيان استادان ، معلمان ، كليه به را
كه برسد فرا روزي باشم اميدوار و بگويم تبريك كشور
حاكم بيشتر پرورش و آموزش در تخصصمداري و سالاري شايسته
احسن نحو به سيستم عناصر كليه تا شود مهيا شرايطي و شود
به بتوانيم طريق ، اين از و دهند انجام را خود وظايف
.برسيم تربيت و تعليم عالي اهداف
گوراني عباس *
بينالمللي نمايشگاه سيزدهمين با همراه
تهران كتاب
:(ع)علي حضرت زندگي پيرامون كتاب عنوان عرضه 1400 *
كتاب عنوان تهران 1400 كتاب نمايشگاه برگزاري با همزمان
سالن در (ع)علي امام زندگاني و شخصيت پيرامون منتشره
مزبور 1100 كتابهاي مجموع از.ميشود عرضه (ع)علي امام
موضوع با عنوان ، 200(ع)علي امام شخصيت معرفي در عنوان
.ميباشند نهجالبلاغه معرفي در نيز عنوان يكصد و غديرخم
از خارجي ناشران كميته:مبنا سالن در ملل معاصر ادبيات *
در را ملل ادبيات برنامه جاري ارديبهشتماه تا 22 15
اعلامشده ، 16 برنامه براساس.خواهدكرد برگزار مبنا سالن
ارديبهشت ، تاجيكستان ، 17 و تركمنستان ادبيات ارديبهشت ،
آذربايجان و روسيه ادبيات روز ارديبهشت عرب ، 18 ادبيات
نيز ارديبهشت تا 22 روزهاي 20 همچنين.است شده نامگذاري
و بنگلادش هند ، ادبيات روزهاي عناوين تحت ترتيب به
ازبكستان و گرجستان ادبيات روز و فرانسه ادبيات پاكستان ،
نيز بينالمللي نشر توسعه همايش است گفتني.گرفتهاند نام
.شد خواهد برگزار ارديبهشت روز 19 در
داشته گرامي مقدس دفاع بيستسال شهداي خاطره و ياد *
تهران ، كتاب نمايشگاه سيزدهمين در مقدس دفاع سالن:ميشود
شهداي خاطره و ياد نكوداشت براي را برنامههايي
شهدا خانوادههاي از جمعي حضور با مقدس دفاع بيستسال
نمايشگاه ، برپايي ايام طي همچنين.ميكند برگزار
دفاع سالن در حضور ضمن مقدس دفاع شاعران و نويسندگان
.مينشينند گفتوگو به خود آثار علاقهمندان با مقدس
(ع) اميرالموءمنين حضرت تخصصي كتابخانه افتتاحيه مراسم *
تخصصي كتابخانه بهكار آغاز مراسم:نمايشگاه در
.ميشود برگزار (ع)علي امام سالن در (ع)اميرالموءمنين
غدير ، موضوع شش با كتاب جلد هزار تعداد 4 كتابخانه اين در
شيعهشناسي ، ،(ع)علي امام فضايل ،(ع)علي امام زندگاني
.است شده جمعآوري حضرت آن فرمايشات و امامت
فروشيها كتاب پيشخوان روي
|
برنزي لاله
انتشارات /خانزاده فاطمه مترجم /مارك جين :گردآورنده
.تومان 450/وزيري صفحه ، 65/نسخه 5000/اول چاپ /شناخت
كه است كوتاهي داستانهاي مجموعه از برگزيدهاي كتاب ، اين
نويسنده مارك ، جين توسط پيش ، سال پنجاه و دويست حدود
آنها ، همگي و شده جمعآوري كودكان ، كتابهاي انگليسي معروف
كتاب ، اين نظر از.است اجتماعي و اخلاقي مضامين داراي
و گفتن براي جالبتوجهي موضوع كه است كسي خوب نويسنده
.دارد آن شرح براي دلچسب بياني
دادن غذا يكشنبه ، صبح يا توافق و اختلافات برنزي ، لاله
اوليور كنسرت پدر ، ازدواج روز خطا ، اولين گربهها ، به
كتاب اين داستانهاي عناوين بچگانه ، شوخي و كلاه با هايد
.است
(فارسي -انگليسي) هوايي صنايع نوين فرهنگ
صنايع سازمان:ناشر /هزاوه محمدي محمدخان علي:تاليف
/جيبي صفحه ، 382/جلد 5000/اول چاپ /مسلح نيروهاي هوايي
.تومان 1200
ساير با مقايسه در كوتاه ، عمري وجود با فضا و هوا صنايع
واژهنامه.است داشته چشمگيري پيشرفت فنآوري ، حوزههاي
از پس و جينزتهيه هوافضايي واژهنامه مبناي بر حاضر ،
از پس و گزينش پركاربرد ، واژههاي دقيق ، بررسي
واژهنامه ، اينشدهاند لحاظ حاضر فرهنگ در معادليابي ،
نوين و جامع فرهنگ تدوين سنگبناي ميتواند واژه ، با 500
.باشد آينده در هوايي صنايع
(چهارم جلد) جهان استراتژيك موشكهاي و راكت
انتشارات /اصلاني يعقوب ستاد ، فني سرهنگ:تاليف و ترجمه
صفحه ، 336/نسخه 5000/اول چاپ /ارتش سياسي عقيدتي سازمان
. تومان 1500/ وزيري
و راكت مجموعه از جلد چهارمين عنوان سطح ، به هوا موشكهاي
موشكهاي درباره مطالبي حاوي و جهان استراتژيك موشكهاي
.است جهان مختلف
داوآخر
58/نسخه 3200/اول چاپ /اشك نشر /سريزدي برزو:نوشته
.تومان 700/رقعي صفحه ،
توسط كه فصل ، پانزده در تخيلي ، علمي ، است رماني داوآخر ،
شخصيت.است شده ارائه نشر بازار به جوان ، نويسندهاي
يك هر.نيست خاصي مكان و زمان هيچ به متعلق داستان ، اصلي
.باشند هنتيانا يا ورجا جاي به ميتوانند خوانندگان از
حماسه روزهاي آن
سازمان انتشارات /صبوريزاده رضا جانباز ، سرتيپ 2 خاطرات
/رقعي صفحه ، 152/نسخه 5000/اول چاپ /ارتش سياسي عقيدتي
.تومان 450
ماهها كه است صبوريزاده رضا خاطرات حاضر ، مجموعه كتاب
اسلامي كيان از دفاع به باطل ، عليه حق نبرد جبهههاي در
.است پرداخته
كاراته كوشين كيو
انتشارات /حسينخان فرزانه خوشي ، مرتضي سيد:نوشته
/وزيري مصور ، صفحه 174/نسخه 3000/اول چاپ /جمالالحق
.تومان 900
مورد در فارسي زبان به موجود منابع اينكه به باتوجه
حاضر كتاب است ، اندك كيوكوشين سبك بويژه كاراته ،
.گيرد قرار ورزش اين علاقهمندانبه توجه مورد ميتواند
شده طرحريزي اول جلد آموزشي موارد ادامه در كتاب ، اين
.است
|
|