مطهر حرم در دانشگاهيان گردهمايي
ميشود برگزار (ره)خميني امام
دوره در دانشآموزان پذيرش ضوابط
شد اعلام پيشدانشگاهي
!هدف؟ يا وسيله ;امتحان
از پاگير و دست هاي نامه آئين وجود
است دانشگاه و صنعت ارتباط موانع
مطهر حرم در دانشگاهيان گردهمايي
ميشود برگزار (ره)امامخميني
ارتحال سالگرد يازدهمين با همزمان :فرهنگي علمي گروه
با دانشگاهيان بزرگ گردهمايي اسلامي جمهوري بنيانگذار
اسلامي ، فقيدانقلاب رهبر آرمانهاي با ميثاق تجديد عنوان
حضور با (آموزشعالي و امام روز) سهشنبه روز
و تحقيقات علوم ، وزارت به وابسته دانشگاههاي دانشگاهيان
نمايندگي نهاد و پزشكي آموزش و درمان بهداشت ، فناوري ،
.ميشود برگزار راحل امام مطهر حرم در رهبري معظم مقام
دوره در دانشآموزان پذيرش ضوابط
شد اعلام دانشگاهي پيش
سال براي پيشدانشگاهي آموزش مراكز :علميفرهنگي گروه
تا حداكثر كه شرايط واجد متقاضيان كليه از تحصيلي 8079 ،
و فني نظري ، متوسطه شاخههاي از يكي در شهريور 79 پايان
رشتههاي در ميشوند فارغالتحصيل كاردانش و حرفهاي
در هنر و اسلامي معارف علوم تجربي ، علوم انساني ، علوم
گزارش به.ميكند پذيرش ضوابط ، طبق پيشدانشگاهي دوره
مراكز براي پذيرش ;پرورش و آموزش وزارت عمومي روابط
فارغالتحصيلان ميان از "صرفا روزانه پيشدانشگاهي آموزش
تحصيلي سال دوم نيمسال در ثبتنام شرط به سال 78 ماه دي
سال 79 مهرماه و شهريور و خرداد فارغالتحصيلان و 7978
.ميشود انجام ضوابط ساير و شده تعيين معدلهاي برابر
عنوان به سالجاري در كه معدلهايي حداقل اساس ، اين بر
آموزش مراكز به ورود براي دانشآموزان پذيرش ضابطه
گذشته تحصيلي سال همانند شده اعلام روزانه پيشدانشگاهي
كتبي امتحانات معدل كه دانشآموزاني و است (معدل 14)
در ميتوانند باشد از 14 كمتر آنان سوم پايه نهايي
تحصيل ادامه آزاد داوطلب بهصورت يا و شبانه دورههاي
آمار محروم مناطق برخي در شده تاكيد همچنين.دهند
دانشآموزان از 60درصد كمتر شرايط واجد فارغالتحصيلان
باشد ، جنسيت تفكيك به تحصيلي رشتههاي از يك هر سوم سال
به ورود براي را سوم سال دانشآموزان درصد تا 60 حداكثر
خصوص در اين.شد خواهند پذيرفته روزانه پيشدانشگاهي دوره
در نهايي امتحانات كه حرفهايي و فني شاخه از رشتههايي
كاردانش ، شاخه رشتههاي كليه نيز و نميشود برگزار آنها
ملاك نهايي امتحانات كتبي معدل بهجاي كارنامه كل معدل
.است عمل
كه ناحيهاي يا منطقه در فقط داوطلب هر اساس ، اين بر
منطقه همان دولتي پيشدانشگاهي مركز براي گرفته ، ديپلم
طول در يا و قبل افراد انتقال و شد خواهد پذيرش ناحيه يا
ثبتنام از پس و ضوابط برابر مناطق ساير به تحصيلي سال
آموزش مراكز در تحصيل متقاضي داوطلب اگر و ميپذيرد صورت
صورتيكه در باشند مناطق ساير غيرانتفاعي پيشدانشگاهي
بلامانع باشند ، داشته را مقصد منطقه معدل حدنصاب شرط
.ميباشد
فاقد كه مناطقي فارغالتحصيلان:ميافزايد گزارش اين
هستند نظر مورد رشته يا پيشدانشگاهي آموزش مركز
ساير در خود ، منطقه معدل حدنصاب رعايت با ميتوانند
.نمايند ثبتنام پيشدانشگاهي آموزش مراكز
نظري شاخههاي) نهايي كتبي معدل كه دانشآموزاني همچنين ،
از برخي و كاردانش شاخه) كل معدل يا و (فنيحرفهاي و
آنان (ندارند نهايي امتحان كه حرفهيا و فني رشتههاي
سالهاي ديپلمههاي باشد ، شده تعيين معدل حداقل از كمتر
مقررات ساير رعايت با ميتوانند تطبيقي ديپلمههاي و قبل
يا (بزرگسالان) دوم نوبت پيشدانشگاهي آموزشي مراكز در
.دهند تحصيل ادامه آزاد داوطلب بهصورت
!هدف؟ يا وسيله ;امتحان
است ارزشيابي جديد هاي شيوه از يكي"عملي امتحان"
در ميگذرد ، امتحانات به تحصيلي فرصتهاي از زيادي زمان *
عمل به مفيدتري استفاده زمانها ، اين از ميتوان كه صورتي
آورد
فرا دانشآموزان تحصيلي سال آخر امتحانات ايام هم باز
تحصيلي امر اين آشكار و پنهان كاركردهاي شاهد ما و رسيد
مجلات ، جرايد ، از اعم مختلف گروهي رسانههاي.هستيم
مقالههاي و برنامهها...و تلويزيوني مختلف شبكههاي
مختلف گامهاي امتحان ، شيوههاي امتحان ، پيرامون مختلفي
برنامه در و ميكنند مطرح را...و دادن امتحان براي
آن ، در و شده يادآور را چند نكاتي دانشآموزان ، امتحاني
بدون ميهماني ، و رفتوآمد بدون ساكت ، و آرام محيطي بر
.مينمايند توصيه را...و تلويزيون تماشاي و فيلم مشاهده
سيستمهاي هدف امتحان ، كه است اين ميگردد مطرح كه سوءالي
-ياددهي فرايند تا است وسيلهاي كه اين يا است آموزشي
جديد موقعيتهاي در و گرفته صورت بيشتري عمق با يادگيري
به نگرش در بايد كه ميرسد نظر به.شود گرفته كار به
را امتحانات و شست را چشمها بايد كرد ، تجديدنظر امتحان ،
منظم فرايندي را تحصيلي پيشرفت آزمونهاي.ديد ديگر جور
رسيدن در يادگيرندگان پيشرفت ميزان تشخيص و تعيين براي
و مهم بسيار نكات از يكي.ميدانند آموزشي هدفهاي به
بر حاكي كه است فرايند مفهوم تعريف ، اين در اهميت حايز
اين تحقق براي كه است ترتيب و نظم و برنامه داشتن روال ،
صورت آموزشي فعاليت جريان در كه تكويني ارزشيابي از مهم ،
مقدار تعيين منظور به كه تراكمي ارزشيابي و ميگيرد
يك در.ميشود استفاده است ، دوره طول در فراگير يادگيري
تا است تكويني ارزشيابي بر تاكيد پويا ، آموزشي سيستم
يادگيري ميزان آموزشي ، جريان سراسر در معلم آن ، بوسيله
چون ارزشيابي ، شيوه اين در.كند ارزشيابي را دانشآموز
هستند ، متفاوتي تواناييهاي داراي دانشآموزان
توانايي مختلف ، شيوههاي به ميشود توصيه حتيالامكان
داراي دانشآموزي مثال براي.شود سنجيده دانشآموزان
در توانمند و علاقهمند و گفتاري سطح در بالا تواناييهاي
به "صرفا دانشآموز اين از اگر و است علمي كارهاي ارائه
مطلوبي نتايج شايد آيد ، عمل به امتحان كتبي آزمون شيوه
ارزشيابي ، مختلف شيوههاي در حال هر بهنشود حاصل
آزمايشگاه ، كلاس ، در دانشآموز عملكرد مشاهده به ميتوان
سفرنامهنويسي ، شفاهي ، و كتبي پرسشهاي مصاحبه ،
مقالات ارائه و تهيه ديواري ، روزنامه تهيه خاطرهنويسي ،
...و كاردستي تهيه گروهي ، و انفرادي صورت به علمي و درسي
وضعيت بهبود آزمونها برگزاري از اصلي هدف.كرد اشاره
به آن ، از حاصله نكات و ارزشيابي از پس كه است دانشآموز
احتمالي نواقص رفع و منفي نكات حذف منجربه بازخورد صورت
سيستم در بايد.گرديد خواهد يادگيري -ياددهي فرايند
هم تا كنيم تكويني ارزشيابيهاي بر تاكيد پرورش ، و آموزش
را خود آموزشي ضعف نقاط هم و شوند فعال دانشآموزان
براي كابوسي امتحانات ، از كنيم سعيكنيم جبران
منفي كاركردهاي از و نسازيم خانوادهها و دانشآموزان
اين در آنها از برخي به كه تراكمي امتحانات بر تاكيد
.نماييم دوري داشت ، خواهيم را اشاراتي مختصر
امتحانات برگزاري به تحصيلي فرصتهاي از زيادي زمان
استفاده زمانها اين از ميتوان كه صورتي در ميگذرد ،
توجه خصوص اين در بهرهوري به و آورد عمل مفيدتريبه
.كرد مبذول ويژهاي
و كوشش براي را اضطراب اندكي وجود تربيتي ، روانشناسان
امتحانات ، بر حد از بيش تاكيد اما ميدانند ، موءثر فعاليت
در را اختلالاتي و ميشود حد از زياد اضطراب منجربه
احتمال و ميكند ايجاد يادگيرنده حافظه و تمركز نيروي
انجام ارزندهاي و سودمند كار نتواند فراگير كه ميرود
آن تعميم صورت در و گردد بيزار نيز درس موضوع از و داده
را وسيعتري و منفي واكنشهاي تربيت ، و تعليم و مدرسه به
.دهد بروز خود از
امتحانات ، برابر در ناكامي قبال در مختلف افراد
به ميتوان كه ميدهند بروز را مختلفي واكنشهاي
براي افراد از برخي.كرد اشاره آن از مختلفي جنبههاي
ميدارند مبذول را بيشتري تلاش و كوشش خود ، ناكامي جبران
و افسردگي دچار ديگر ، عدهاي كنند ، جبران را خود شكست تا
كه ميكنيم مشاهده ديگر گروهي در و ميگردند بيعلاقگي
به كمتري توجه و كرده ديگري چيز به معطوف را خود علاقه
قبيل از ديگري موارد.ميدهند نشان يادگيري و آموزش
با برخورد در كودكانه رفتار و پرخاشگري خيالبافي ،
بزرگ ناكاميها كه صورتي درميگردد مشاهده نيز ناكاميها
نيز بدني يا رواني حاد مشكلات دچار فرد است ممكن باشد ،
ميتوان امتحانات ، بر زياد تاكيد منفي كاركردهاي از.شود
مطالب فراموشي در سرعت و فراگير خلاقيت ساختن محدود به
گونهاي به بايد را ارزشيابي.كرد اشاره نيز شده حفظ
و شود منتهي دانشآموزان موفقيت احساس به تا كرد طراحي
.دهد تقليل حداقل به را آشكار رقابت و مقايسهها
بر تاكيد همه اين با كه ميشود مشاهده حال هر به
به كه علمي استاندارد آزمونهاي و پژوهشها در امتحانات ،
جايگاه ما ، كشور پرورش و آموزش رسمي سيستم آمده ، عمل
كه كشورهايي در.است نگرديده حايز را بالايي سطح و مناسب
و آموزش و بوده علمي و صنعتي پيشرفته و برتر كشورهاي جزو
فرايند بر تاكيد بيشتر هستند ، دارا را مناصبي پرورش
.سال پايان تراكمي امتحانات بر نه است يادگيري -ياددهي
كشورها از بسياري در كه است يادآوري به لازم پايان در
شرايطي با و ساده بسيار امتحانات عمومي ، آموزش در بويژه
تصميمگيري برزيل كشور در مثال براي.ميگيرد صورت سهل
انجام هركلاس معلمين توسط بالاتر كلاس به ارتقا مورد در
ملي امتحان هيچگونه اردن ، كشور آموزشي نظام در.ميشود
ژاپن در.ندارد وجود دوازدهم كلاس امتحان جز به نهايي يا
انجام داخلي ارزشيابي براساس بالاتر ، كلاس به ارتقا
در بالاتر كلاس به كلاسي از ارتقا عمل در و ميگيرد
(راهنمايي و ابتدايي دوره) عمومي يا اجباري آموزش مرحله
.ميشود انجام قطعي و خودكار صورت به
امتحانات برگزاري از حاكي اولياء انتظارهاي كه چند هر
-ياددهي فرايند بر بايستي ولي است ، كارنامه ارائه و مكرر
و زندگي ديگر امور مثل نيز امتحان و كرده تاكيد يادگيري
وارد آن بر جدي خلل و صدمات كه اين بدون زندگي جريان در
.پذيرد صورت سازد ،
اميري يحيي
تهران منطقه 6 عمومي آموزش معاون
از پاگير و دست هاي نامه آئين وجود
است دانشگاه و صنعت ارتباط موانع
با طوسي خواجهنصيرالدين صنعتي دانشگاه قراردادهاي حجم
كه ميرسد تومان ميليون به 600 گذشته سال در صنعتي مراكز
تا دو ميزان به و داشته صعودي سير جاري سال در رقم اين
.داشت خواهد رشد برابر سه
صنعت با ارتباط و پژوهش دفتر كل مدير ميلاني مهندس
همكاريهاي ملي كنگره پنجمين برگزاري حاشيه در دانشگاه
اعلام با ما خبرنگار با درگفتوگو صنعت و دانشگاه دولت ،
ارتباط برقراري منظور به جاري سال در:افزود خبر اين
صنعتي مركز و موءسسه حدود 200 صنعت ، بخش با بيشتر و بهتر
بودهاند ، صنعتي شهركهاي در مستقر ازكارخانجات "عمدتا كه
آنها ، مديريت با مختلف جلسات طي و آورده عمل به بازديد
و تواناييها با و شناسايي را مراكز اين نيازمنديهاي
.دادهايم مطابقت دانشگاهها در موجود امكانات
و موءسسه حدود 40 با شده انجام بازديدهاي پي در:گفت وي
مختلف طرحهاي اجراي و تفاهمنامه امضاي جهت صنعتي مركز
.رسيديم مقدماتي توافق به
پژوهشي اعتبارات ناچيز بسيار رقم به اشاره با ميلاني ،
حدود خواجهنصير دانشگاه براي رقم اين:گفت دانشگاهها ،
رفع براي كه اين بر علاوه و است تومان ميليون تا 40 30
معضلات وجود با است ، اندك بسيار دانشگاه پژوهشي نيازهاي
دانشگاهها در موجود اداري مشكلات و آئيننامهاي عديده
.ميشود هزينه زيادي مصائب با
اداري مقررات و پاگير و دست آئيننامههاي وجود ميلاني
و دانشگاه ارتباط ابتدايي موانع جمله از را مشكلآفرين
وآئيننامههاي مقررات در مثال طور به:گفت و دانست صنعت
و زماني محدوديت استادان حقالتحقيق دانشگاهها ، در موجود
و دانشگاه مشترك پروژههاي در كه استاداني و دارد ريالي
اساسي مشكل حقالزحمهها پرداخت در ميكنند مشاركت صنعت
.دارند
و مقررات شدن همسو لزوم بر تاكيد ضمن پايان ، در وي
دانشگاه ، صنعت ارتباط متعالي هدف با موجود آئيننامههاي
جديد ساختاري تغييرات در تا خواست علوم وزارت مسئولان از
و قانوني موانع كاري هر از قبل وزارتخانه اين
در پژوهشي اعتبارات كردن هزينه جهت موجود آئيننامهاي
.كنند رفع را دانشگاهها
جهت مهم ضوابط از يكي را صنايع نياز به جدي توجه وي
طرحهاي به نصير خواجه دانشگاه پژوهشي اعتبارات تشخيص
سوي از تاكنون كه مهمي مساله:گفت و كرد ذكر تحقيقاتي
بيتوجهي مورد عالي آموزش برنامهريزان و سياستگذاران
با كه است استاداني تلاش به دادن بها است گرفته قرار
مثبتي اقدامات صنعت بخش نيازهاي رفع جهت در خود تحقيقات
.كردهاند
آئيننامههاي اصلاح با وزارتخانه است لازم:افزود وي
خدمات دانشگاهها ، علمي هيات اعضاي و استادان ارتقاي
يكي عنوان به صنايع مشكلات رفع در را آنها علمي و پژوهشي
.كند لحاظ پايه و درجه ارتقاي و تشويقي ضوابط از
فرهنگي اخبار
|
شد منتشر انگليسي به "تبعيد تا تولد از روحالله" كتاب
سلسله انتشار ادامه در "تبعيد تا تولد از روحالله" كتاب
و تاريخ نشر توسط ايران ، اسلامي انقلاب تاريخ كتابهاي
.شد منتشر نوجوانان و كودكان براي انگليسي زبان به فرهنگ
نامهاي به خواندني كتاب دو قالب در شده ياد مجموعه
هواي و حال بازآفريني ضمن "لوشاتو نوفل" و "كوچك روستاي"
شد ، منجر شاه فرار به كه را وقايعي و حوادث انقلاب ، دوران
.است كرده بيان شيوا زباني به
امام زندگي روزشمار به تبعيد ، تا تولد از روحالله
و ساده زباني با كتاب اين در.ميپردازد (ره)خميني
و زمينداران تسلط و اجتماعي نابسامان اوضاع پيراسته
اسلامي انقلاب به علاقهمندان براي رعايا بر شاهزادگان
.ميشود آغاز خمين در روحالله كودكي دوران.ميشود روايت
به سرانجام و برميخيزد جور حكام عليه روحالله پدر
.ميشود يتيم چهارماهگي در روحالله.ميرسد شهادت
همه و ساده زباني به اسلامي خاص اصطلاحات كتاب ، اين در
از ديگري بخش استاد از پيروي.است شده داده توضيح فهم
شيخ مهاجرت دنبال به را روحالله سفر ماجراي كه است كتاب
تشكيل به حاشيه در و ميدهد شرح قم به حائري عبدالكريم
.دارد اشارتي ايشان ازدواج و خانواده
پرواز 4721 ، :از عبارتند متوالي مجموعه اين ديگر عناوين
كارون ، از عبور پرستاره ، آسمان كوچك ، رزمنده فهميده آري ،
.حلبچه و شهرها جنگ پيروزي ، سوي به
ميشود اجرا دوباره صحافي ، بعداز كتابها شمارش
دوباره وقفه سال يك از پس صحافي ، بعداز كتابها شمارش طرح
.ميشود ازسرگرفته
و مراكز اداره مديركل صيادي ، همشهري ، خبرنگار گزارش به
اين اعلام با اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت فرهنگي روابط
انجام قبل سالها از كه طرح اين انجام در:افزود مطلب
مستقيم بازرسي بهجاي و شد ايجاد يكسالهاي وقفه ميشد ،
تيراژ ارسال به موظف چاپخانهداران ، ارشاد ، سوي از
صيادي.شدند ارشاد به شده چاپ صفحات تعداد و كتابها
و كاغذ وضعيت در بحران وجود دليل به امسال:شد يادآور
كاغذ مصرف نحوه در ناشران تخلف بر مبني واصله گزارشات
.شد گرفته سر از طرح اين اجراي ارشاد ، سوي از دريافتي
كل اداره بازرسان از چاپخانهها ، بازرسي گروه:افزود وي
.هستند نشر و چاپ
حسيني عزاداران به كتاب اهداي
كه شهر خميني شهرستان در حسيني عزاداران از زيادي تعداد
خون به نيازمندان براي خون اهداي به اقدام عاشورا روز در
.گرفتند هديه كتاب بودند ، كرده
و فرهنگي حركت عاشورا ، اين روز در خون اهداكنندگان
قمهزني خرافي عمل با مقابله براي را انساندوستانه
استان اسلامي ارشاد و فرهنگ كل اداره و دادهاند انجام
تقدير آنان از عاشور درباره كتابهايي اهداي با اصفهان
.است كرده
اخير ، ساله چند در خمينيشهر در عاشورا روز در خون اهداي
از كتابهايي خون ، اهداكنندگان و داشته تحسيني قابل رشد
به نويسندگان ديگر و شهيدي جعفر استاد مطهري ، استاد
.كردهاند دريافت هديه عنوان
|
|