(ص)پيامبر ميلاد سالروز خجسته مناسبت به
وحدت هفته و (ع)صادق امام و
عظمت و وحدت عقل ، بشارت
تا گهواره ز)) آن شاعرانه برگردان كه سخني در (ص)پيامبر
هر رسالت است ، معروف عام و خاص نزد در ((بجوي دانش گور
الي منالمهد اطلبوالعلم)) را انساني هر بلكه و مسلمان
اين بر همواره خويش سخن و سيره در و فرموده اعلام ((اللحد
از جمعي همراه به (ص)پيامبر زماني.ورزيدند تاكيد مهم
حضور آنجا در گروه دو.آوردند تشريف مسجد به صحابيان
مشغول ديگر گروهي و خداوند عبادت حال در گروه يك.داشتند
و كرده اصحاب به رو پيامبر علمي ، مجادله و درس و بحث به
اما پرداختهاند ، شايستهاي كار به گروه دو هر:فرمودند
را ايشان خداوند و ميپيوندم علمآموزان حلقه به من
عزيز و معروف فرمايش در آموزه همين.ميدارد دوست بسيار
تعقل و تفكر ساعت يك كه است مندرج نيز پيامبر از ديگري
از افضل عالمان مداد يا و است افضل عبادت سال هفتاد از
.است شهيدان دماء
به خردپرور و عقلگرا انديشه اين جوهر و مركزي هسته
بود آن حامل پيامبر كه معجزهايبازميگردد الهي وحي
امر پيامبري مرتبه آخرين در خداوند سخن نخستين بود كتاب
كه است رفيع و بلند چنان مقام اين..اقرا..خواندن به
ما و القلم و ن:ميخورد سوگند آن ابزار به ربوبيت مقام
كه ميگردد رهنمون حقيقت بدين را بشر نيز و...يسطرون
همان ظلماني و اعمي انسان و است علم در نور و بينايي
سخن.چهارپايانند از فروتر كالانعامي و كوردل جاهلان
:كه است تكاندهنده و شگفت بس عرصه اين در خداوند تابناك
برابرند آيا ((..لايعلمون والذين يعلمون يستويالذين هل))
و معيار.نميدانند كه كساني با ميدانند كه كساني
نهفته نكته همين در نخست ديگران از راستين مومنان امتياز
اهميت شود دقت شريف سنت و كريم قرآن سراسر در اگر و است
عقل ادامه در تنها.ميشود دريافته پيش از بيش آن ارج و
در نيز ايمان كمال.ميرسد كمال به ايمان كه است علم و
از فرموده ، ترغيب بدان را انسانها خداوند كه است فضايلي
فضلاللهالمجاهدين)):تقاعد مقابل در جهاد فضل جمله
اكرمكم ان)):تقوا كرامت و ((عظيما اجرا عليالقاعدين
در پيامبر كه كاملي و آرماني انسان((اتقيكم عندالله
اهل و پرهيزگار عالمي همانا ميپرورد خود متعالي مدينه
خاتم دين اركان اجتماعي ، رسالت و تقوا آگاهي ، .بود جهاد
باقيست دنيا تا و بوده اكرم پيامبر فرمايشات سرلوحه و
.ميرسد كمال به و ميشود تمام آينه سه اين در انسان
توسط خود تاريخي و راستين بازنمود در بيمانند ، سنت اين
ويژه غنايي (عج)قائم امام تا (ع)علي از اطهار ، ائمه
ترديدي.است شده افزوده آن بر متعالي تفسيرهاي و يافته
شيعي ، معارف و علوم و عقل فخر و شيعه فرهنگ رئيس كه نيست
،(ع)صادق جعفر امام
و تامل و تاله و انديشهگري و خردورزي نماد برجستهترين
خواهد چنين همواره و شده محسوب اسلامي فرهنگ در آموزش
بدانجا تا ،(ص)پيامبر و قرآن راه تداوم در ششم امام.بود
يكبار كه ميكردند تاكيد انديشهگري و علمآموزي بر
قرار عتاب خطاب -تشبيه و استعاره به- را خود شاگردان
((...رووساصحابيليتفقهوا علي ليتالسياط)):دادندوفرمودند
تا زنم تازيانه يارانم سرهاي بر ميتوانستم كاش اي
بزرگ سنت است اين.وادارم تامل و تفقه به را ايشان
تاامام خاتم پيامبر از ما پيشوايان
اسلامي فرهنگ بنيانگذاران ولادت سالروز آستانه در.منتظر
همه وحدت سرچشمه سه كه دارد آن جاي شيعي ، فرهنگ و
.دهيم قرار تاكيد هدف و نظر مد را مسلمانان
.اسلام ديني فرهنگ مبداء و بيخدشه سخن مثابه به قرآن ، -1
الهي كلام مفسر و مكمل عنوان به نبوي ، سيره و سنت -2
و ديني تربيت سرلوحه عنوان به تعقل ، و خردورزي -3
الهي آموزشهاي
اوج (ع)صادق امام و اسلامي عقل مبداء (ص)پيامبر ميلاد
خجسته روزي در اسلامي ، فرهنگ تاريخ در دانشوري و خردمندي
همه براي اسلامي ايمان و وحدت عظمت ، تجديد نويد مبارك ، و
.باد مبارك روز فرخنده اين.است جهان مسلمانان
|