خوشتر نديدم عشق سخن صداي از
...ميآوريم خانه به را حيواني اگر
نرخ گردشگري ورونق زيست محيط باحفظ
دهيم كاهش گيلان در را بيكاري
مسئولان توضيح
خوشتر نديدم عشق سخن صداي از
راديو بانشاط و سالم برنامه يك از تقدير در
خوشتر نديدم عشق سخن صداي از
بماند دوار گنبد اين در كه يادگاري
ساعت از "دلانگيزان" روحبخش و دلنشين نواي كه است مدتي
جمهوري صداي از ظهر از بعد روز هر تا 50/13 ، 30/13
تازهاي جان را ما جسم و روح (سراسري شبكه) ايران اسلامي
در انگيز نشاط و سالم برنامه اين نبود و كمبود ميبخشدو
اين سليمي فكر كدام اساسا و ميشد احساس كاملا راديو
ما به كه ميدانم قدر همين اما ريخت ، را بجا بسيار طرح
مضاعف توان و توش ايراني جانبخش و اصيل موسيقي دوستداران
افزونتر تواني و بيشتر انرژي با ما شدتا باعث و بخشيد
و خانه در چه و كار محيط در چه را ، خود روزمره كارهاي
و طربانگيز باصداي و دهيم انجام بهتر خويش زندگي محل
و حال در ايراني موسيقي عندليبان و نغمهپردازان دلكش
مرحوم گرم آواز طراوت و حلاوت از و كنيم سير ديگري هواي
محمودي محمود مرحوم دلنشين نيزآواي بنانو خان غلامحسين
و شجريان محمدرضا استاد دلچسب و شيرين وصوت خوانساري
خوش آواي و (فاختهاي) قوامي حسين استاد مرحوم ترانههاي
سنتي موسيقي پرفروغ ستارگان ديگر و شهيدي عبدالوهاب طنين
.گرديم بهرهمند ايران
استادان ، ايراني موسيقي بزرگان شيواي پنجههاي علاوه به
شريف ، فرهنگ شهناز ، جليل استاد:آقايان نظير برجستهاي
لطفي ، محمدرضا حافظي ، تاكستاني ، مشكاتيان ، پرويز
تار دست چيره نوازندگان عليزاده ، روحبخش ، رضا احمدباربد ،
اثرات وليكن نيستند ما ميان ديگردر كه افرادي نيز و
و دل بخش زينت انگشتري شفاف نگين چون همواره ماندگارشان
بينظير نوازنده احمدعبادي استاد مرحوم:چونان ماست جان
مجد استاد مرحوم كمانچه ، نوازنده بهاري استاد سهتار ،
تواناي نوازنده ورزنده استاد مرحوم تار ، بزرگ نوازنده
ضرب ، نوازنده بزرگترين تهراني حسين استاد مرحوم سنتور ،
و حي استاد نيز و ضرب خوب نوازنده افتتاح اميرناصر مرحوم
استاد و اصفهاني كسايي حسن استاد نيجناب سرزنده
نوازنده ملك حسين استاد مرحوم ويلن نوازنده صبا ابوالحسن
استاد مرحوم سنتور ، اساتيد استاد مهرتاش استاد ارزشمند
نوازنده تاجبخش استاد مرحوم ديگرسنتور ، نوازنده صارمي
ويلن نوازنده ياحقي حسين استاد مرحوم سهتار ، دست چيره
بديعي الله حبيب استاد مرحوم برومند ، خان نورعلي مرحوم
سنتور ، نوازنده پايور فرامرز استاد و ويلن نوازنده بهترين
استاد (صديقي)ياحقي پرويز ويلن وتواناي بيبديل استاد
استاد (ويلن نوازنده) ملك اسدالله استاد حسيني ، اصغر
نوازنده بابايي استاد ضرب ، موفق نوازنده ملك جهانگيرخان
هنر و وادب شعر شكرافشانان ودهها كامكار برادران كمانچه ،
فقط.است داشته ارزاني ما به نو حياتي ايراني موسيقي
هنرمنداني زيباي و گيرا آواي شنيدن از ما ميان دراين
السلطنه اقبال خوانساري ، اديب اصفهاني ، تاج مرحوم نظير
تامسئولان واميدواريم محروميم..و رفيعي داريوش آذر ،
نگاه ايران ، با اسلامي جمهوري صداي موسيقي بخش محترم
نيز موسيقي هنرمندان اين مجددااز خويش ودقيق تيزبين
زيبايي از مشحون كه را آنان دلانگيز ونواي كرده استفاده
از بيرون شنوندگان سمع به را است هنر و ظرافت و لطافت و
خوب برنامه بخش زينت را آنان نغمات و برسانند خويش شمار
.بنمايند "دلانگيزان" نظير كم و
يزدي اويسي اميرمحمد
...ميآوريم خانه به را حيواني اگر
كه حشراتي و جانوران با داريم حق خودمان زندگي در ما
اما كنيم مقابله ميدهند ، قرار تهديد مورد را ما سلامتي
حيوانات از را زندگي تفنن ، و تفريح براي نداريم حق
تفنگهاي با نوجوانان و كودكان از برخي كه كاري.بگيريم
دادن قرار هدف يعني ميدهند انجام ساچمهاي و بادي
اذيت و آزار يا و بلبل و زاغي گنجشك ، كلاغ ، مثل پرندگاني
پاس فرهنگ به خانوادهها كمتوجهي نتيجه گربه ، و سگ
اهلي حيوانات و پرندگان بويژه حيوانات زندگي داشتن
.ميباشد
.خانههاست در حيوانات انواع نگهداري ديگر مساله
ميدهند ، نشان حيوانات به بچهها كه علاقهاي خاطر به
انواع خرگوش ، مثل حيوانات از بعضي خريد به هم خانوادهها
بر كه شده ديده بارها اما.ميكنند مبادرت...و پرندگان
به خانوادهها ناآشنايي يا سهلانگاري و بيتوجهي اثر
را خود جان آنها حيوانات ، قبيل اين تغذيه و نگهداري نحوه
دارآباد ، موزه مثل مراكزي در كه حالي دردادهاند دست از
و ميشود مراقبت حيوانات اين از مناسبي مكان و محيط در
امكان كه وقتي تا اين بنابر.دارند طبيعيتري احساس آنها
را حيوانات از نگهداري و مراقبت براي لازم آشنايي و كافي
.كنيم اسير خود خانههاي در را آنها نبايد نداريم ،
هوشمند هنگامه
نرخ گردشگري ورونق زيست محيط باحفظ
دهيم كاهش گيلان در را بيكاري
در جملگي كه است موجود رودخانه بر80 بالغ گيلان استان در
به كارشناسانه توجه.است احتضار حال در آلودگي انواع پي
ثروت از حفاظت با است مساوي گيلان مرگ روبه رودخانههاي
قرن يكم و بيست قرن در يعني طبيعي ثروت از حفاظت و طبيعي
در فعلا كه توريسم جلب و جذب نظر از ايران -توريسم صنعت
را هشتادم جايگاه جهان بزرگ و كوچك كشور دويست بين
مقام به ايران رسيدن.يابد دست مناسب مقام به داراست
اعظم بخش حل با است برابر توريسم جذب و جلب در شايسته
و جسته شنيدههاي كه گيلان استان در و كشور در بيكاري
.ميدانند درصد بالاي 15 را استان در بيكاري نرخ گريخته
آن بر مقدم و گيلان استان در گردشگري صنعت به جدي توجه
اشتغال ايجاد با ميتواند استان زيست محيط به كافي توجه
.دهد كاهش استان اين در را بيكاري نرخ درآمد ، و
كنار در كه توريسم صنعت به توجه توسعه سوم برنامه در
ميرود شمار به جهان گانه سه صنايع از خودرو توليد و نفت
اكوتوريسم بخش درعمل اما.است شده داده لازم بهاي
سير اخص طور به وگيلان اعم طور به ايران در (طبيعتگردي)
معضل براي جدي اقدام امروز اگر و ميكند طي را قهقرايي
با بلكه است دير اينكه نه فردا نگيرد صورت گيلان رودهاي
.شد خواهيم مواجه آلوده درصد صد و مرده رودخانه 80
طريق از را كشور درآمد از مهمي بخش اينكه بر علاوه
استان اين در سرمايهگذاري داد ، خواهيم دست از جهانگردي
رودخانهها ، آلودگي. شد خواهد روبهرو بالا بسيار خطر با
قطعه هزاران شدن تلف پرندگان ، مهاجرت جنگلها ، نابودي
از خاك فرسايش موذي ، جانوران و حشرات ازدياد ماهي ، انواع
و محيطي زيست وامنيت بود خواهد گردشگران دافع مصداق جمله
خواهد تهديد شدت به را كشور شمال در گردشگري آن تبع به
.نمود
كارخانه يا و نفت پالايشگاه احداث تقاضاي هرگز گيلانيها
را شمارميروند به جهان گانه سه صنايع از كه ماشين توليد
گيلان سرسبز طبيعت به توجه با چون.ندارند و نداشته
محيط حفظ با كه دارند را پايدار توسعه شمار تحقق انتظار
.بود خواهد ميسر گردي طبيعت ويژه به گردشگري ورونق زيست
رودخانهها ، آبي دبي كاهش و جوي نزولات باكمبود اكنون
علت بر مزيد آلايندهها نتيجه در و ملموستر آلودگي شدت
نابودي اصلي علل از محيطي زيست موازين اجراي عدم.هستند
-الف:از عبارتند عوامل اين كه است گيلان رودخانههاي
از پس شديد بارندگي بخصوص -سراوان زبالههاي شستوشوي
.رودخانهها داخل به آن سرريزشدن و -بارندگي كوتاه توقف
سموم ، انواع از ليتر ميليون از 6/3 استفاده سالانه -ب
در سموم اين از بعضي كه است شده سطحي آبهاي آلودگي موجب
.ميمانند باقي آب روي سال بيست تا دريا مصب
در...بافندگي همچون كارخانجات از زيادي تعداد وجود -ج
.آلايندهها ضايعات و پسابها صحيح دفع رعايت عدم و گيلان
آب جريان كه خانگي پسابهاي مناسب دفع رعايت عدم -د
متاثر شديدا را زيست محيط دوستدار بيننده هر گنديده
.ميسازد
هدايت رودخانهها به جملگي گيلان فاضلابگرمابهاي-ه
.ميشوند
و اصولي وجه هيچ به گيلان كشتارگاههاي زايد مواد دفن -و
جملگي بلكه نميگيرد صورت زيست محيط سازمان نظارت با
.ميشوند سرازير گيلان رودخانههاي به لجنكشي ماشين توسط
مينشينيم گيلان سالخوردگان صحبت پاي كه وقتي
خزر درياي ماهيان زايشگاههاي را گيلان رودخانههاي
ماهيان زايشگاههاي و زلال آب آن از امروز اما ميدانستند
باقي بدبو گنديده ، آبي جز خزر ، درياي فرد به منحصر
گونهاي بايد فردا و امروز نسل ديربجنبيم اگر.است نمانده
-شيشهاي محفظهاي در را خزر درياي فرد به منحصر ماهيان
در را جنگلها و رودخانهها زيبايي و ببينند -آكواريوم
هيچ ميلادي سوم هزاره در.نمايند تماشا نقاشان آثار
عصر در چون شود جهان ملل ارتباط مانع نميتواند ديواري
هستند بلورين ديوارها همه انديشه تبادل و اطلاعات انفجار
ما.نمود استفاده ديگر كشورهاي تجارب از بايد نتيجه در
توريسم از آن درآمد بزرگترين كه قرن 21 در ميتوانيم
بيشتر شده انجام دستهبنديهاي مطابق و بود خواهد
با ميكنند انتخاب گردش براي را طبيعي مناطق گردشگران
قرن از گرفتن عبرت و كارشناسانه و علمي راهكارهاي
شديد آلودگي طبيعي ، منابع نابودي با كه بيستم غمانگيز
توريست جلب و جذب در را خود سهم بود همراه خاك و هوا آب ،
طبيعت ، گردشگر جلب كنار در و رسانده بالا پلههاي به
نسلهاي به متعلق كه خود كشور طبيعي منابع راستين حافظ
.باشيم است آينده
شفيعي آل سيديعقوب
مسئولان توضيح
بگيريد تماس
عنوان تحت مورخ 6/6/79 شماره 1605 در مندرج مطلب به عطف
ارسال نشريه آن در درج جهت پاسخ "!نميكنند اجرا" چرا
:ميگردد
ميرساند استحضار به محترم مادر اين از تشكر ضمن
شما موردنظر مدرسه نام بودن نامشخص علت به متاسفانه
منظور به معالوصف نميباشد پيگيري و بررسي قابل موضوع
شماره با ميتوانيد شما خصوص اين در شبهه هرگونه رفع
روابط مردمي ارتباطات واحد" و 653361 تلفنهاي 654709
.نماييد حاصل تماس "تهران پرورش و آموزش كل اداره عمومي
تهران پرورش و آموزش كل اداره
است محفوظ خواهران سهم
با تاريخ 10/5/79 شماره 2180 در مندرج مطلب پاسخ در
موارد "است ضوابطي چه تحت معلمان خارج به اعزام" عنوان
:ميرساند آگاهي به را زير
18039/180/100) سال 76 آزمون ثبتنام دستورالعمل در -1
سهميه اختصاص به اشارهاي هيچ تنها نه (مورخ 16/9/76
در بلكه است نشده آزمون در شركت داوطلب خواهران به مجزا
تصريح كننده شركت داوطلبان اختصاصي شرايط بخش آخر تبصره
قبيل از شرايط كليه داشتن صورت در فرهنگي خواهران كه شده
و بوده نياز مورد رشته باشد ، فرهنگي آنان همسر كه آن
باشند ، پرورش و آموزش وزارت قطعي و رسمي استخدام
گوياي تبصره اين.شوند آزمون در شركت متقاضي ميتوانند
در فرهنگي خواهران از استفاده شروط از يكي كه است آن
.است آنها تخصصي رشته به نياز كشور از خارج مدارس
(مرد و زن) جنسيت به باتوجه رشته كه آنجا از است بديهي -2
قابل شده پذيرفته زوجهاي درسي تركيب نبودن مشخص دليل به
آقايان از كداميك نيست مشخص نميباشد ، دقيق پيشبيني
بتوان همسرشان رشته گرفتن نظر در با كه شد خواهند قبول
.ميشود مرتفع رشته كدام به نياز زد تخمين
اعزام آزمون ، در قبولي ملاك همواره گذشته سالهاي در -3
به نهادن ارج منظور به مذكور درآزمون وليكن بوده آقايان
مدارس پرورش و آموزش كل اداره فرهنگي ، خواهران تلاشهاي
را خواهران سوم تا اول رتبههاي گرفت تصميم كشور از خارج
اعلام آزمون 76 بعدي مراحل به راهيابي براي رشته هر در
مطالب به توجه با نهايي مرحله در و حال هر در اما نمايد
و نمره نهايي قبولي ملاك گذشته ، روند و يك بند در مندرج
لازم نصاب حد مرد معلمان چنانچه و بوده آقايان امتياز
به نيز عزيزان اين همسران ميكردند كسب را قبولي براي
قبولي عنوان به امتيازشان گرفتن نظر در بدون و تبع
امتياز يك عنوان به هم اين البته ميشدند اعزام و انتخاب
.ميشود محسوب خواهران براي
طبق مذكور ضابطه رعايت بر علاوه سال 76 ، آزمون در -4
و گرديده اقدام اول رتبه خواهران قبولي به نسبت مقررات
رشته هر در خود جايگاه در خواهران بيسابقهاي طور به
رشته در 14 فرهنگي خواهران از نفر و 32 شده بندي رتبه
رشتهها بقيه و شدهاند انتخاب اول مرحله در نياز مورد
رتبه و گرفته قرار مجدد توجه و رسيدگي مورد دوم مرحله در
.شدند قبولي اعلام مجدد بطور ديگر رشته در 9 خواهران اول
منتهي سال براي 2 آزمون هر برگزاري در معمول طور به -5
است بديهي.ميگيرد انجام نيرو پيشبيني بعدي آزمون به
منجر آن از بعد و سوم سال براي افراد سازي ذخيره هرگونه
كننده شركت افراد انتخاب در محدوديت ايجاد و حق تضييع به
همينرو از كه ميگردد آتي آزمون شدگان پذيرفته طبعا و
(آزمون هر دوره) سال ظرفيت 2 از بيش افراد كردن ذخيره
.نميباشد منطقي و معقول
پرورش و آموزش وزارت عمومي روابط كل اداره
|