دانشگاه آزمون كارت توزيع زمان و نحوه
آزاد
فرهنگ وزارت در فعاليت از روز آخرين در
دكتر عيادت :گرفت انجام اسلامي ارشاد و
فلسطيني مجروحان از مهاجراني
روي بر شده نوشته الكرسي آيت و توحيد سوره
شد گذاشته نمايش به برنج
شد ملي اثر يزد "دارالحكومه"
آموزان دانش شناخت چگونگي پيرامون بحثي
:مربيان و مادران ، پدران براي هوش تيز
كيستند؟ تيزهوش دانشآموزان
فرهنگي يادداشت
شد منتشر و 14 بخارا 13
سرطان ضد جديد داروي كشف
از معاصر تاريخ حذف با :اصفهان استاندار
كرد پويا را جامعه نميتوان درسي ، كتابهاي
صورت دانشگاهها سراسري آزمون طريق از
مدرك داراي فرهنگيان تحصيل ادامه :ميگيرد
ديپلم
پرسشهاي به پاسخ :جامعي مسجد احمد
است پژوهشگران كار اولويت جوانان
دانشگاه آزمون كارت توزيع زمان و نحوه
آزاد
رشتههاي سراسري آزمون راهنماي دفترچه :علميفرهنگي گروه
آذر از 26 آزاد دانشگاه سال 1380 پزشكي علوم و غيرپزشكي
كشور سراسر پستي دفاتر طريق از ماه يك مدت به امسال
.شد توزيع
اعلام با اسلامي آزاد دانشگاه آزمون مركز عمومي روابط
در غيرپزشكي رشتههاي داوطلبان كارت:ميافزايد خبر اين
كارت و آينده سال تير تا 19 شنبه 16 روزهاي طي تهران
تا اول روزهاي در تهران در پزشكي علوم رشتههاي داوطلبان
.ميشود توزيع آينده سال مرداد سوم
داوطلبان كارت توزيع زمان آزاد ، دانشگاه آزمون مركز
جرايد در كه كارت توزيع اطلاعيه طريق از را شهرستاني
.كرد خواهد اعلام ميشود چاپ كثيرالانتشار
غيرپزشكي رشتههاي آزمون برگزاري تاريخ گزارش اين براساس
روز صبح كشاورزي و تجربي علوم رشتههاي مجموعه 2 در
و 7 مجموعههاي 5 ، 6 و آينده سال تير پنجشنبه 21
سال 80 تير پنجشنبه 21 روز عصر هنر و خارجي زبانهاي
.است
فني و رياضي رشتههاي يك مجموعه برگزاري تاريخ همچنين
و 4 مجموعههاي 3 و سال 80 تير جمعه 22 روز صبح مهندسي
.است سال 80 تير جمعه 22 روز عصر انساني علوم رشتههاي
روز صبح نيز پزشكي علوم رشتههاي آزمون برگزاري تاريخ
.است سال 80 مرداد پنجم جمعه
فرهنگ وزارت در فعاليت از روز آخرين در
دكتر عيادت :گرفت انجام اسلامي ارشاد و
فلسطيني مجروحان از مهاجراني
روز آخرين در مهاجراني عطاءالله دكتر :فرهنگي علمي گروه
با ديدار در اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت در خود كاري
:گفت تهران ، بقيهالله بيمارستان در فلسطيني مجروحان
جمهوري و است اسلام جهان اصلي مسايل از فلسطين موضوع
اعلام فلسطين ملت از را خود حمايت همواره ايران اسلامي
.است داشته
و فلسطيني جوان و مبارز مجروحان با احوالپرسي ضمن وي
جوانان ، شما:كرد اظهار آنان كامل سلامتي و بهبودي آرزوي
و تلاش با اميدوارم و هستيد انتفاضه براي محركهاي موتور
.برسد پيروزي به حركت اين شما ، مجاهدت
:گفت ايران دولت و مردم موضع به اشاره با همچنين وي
فلسطين ملت از را خود حمايت همواره ايران اسلامي جمهوري"
ميليون مبلغ 50 همچنين مهاجراني دكتر."است داشته اعلام
.داد اختصاص فلسطين انتفاضه به كمك براي ريال
فعاليت از روز آخرين در نيز غنا فرهنگ ملي كميسيون رئيس
وي با اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير سمت در مهاجراني دكتر
.كرد گفتگو و ديدار
از گزارشي ارائه ضمن ديدار اين در كوسارپونك ، نانااكو
با فرهنگي روابط گسترش خواستار كشورش فرهنگي اوضاع
گسترش بر نيز مهاجراني دكتر و شد ايران اسلامي جمهوري
غنا كشور و ايران اسلامي جمهوري ميان فرهنگي ارتباط
.كرد تاكيد
روي بر شده نوشته الكرسي آيت و توحيد سوره
شد گذاشته نمايش به برنج
دو روي كه آيتالكرسي و توحيد سوره :فرهنگي علمي گروه
در پنجشنبه روز نوشتهشده كامل طور به برنج دانه
.شد گذاشته نمايش به مشهد در نهجالبلاغه و قرآن نمايشگاه
معنويت پر شبهاي مناسبت به نهجالبلاغه و قرآن نمايشگاه
.يافت گشايش رضوي آستانقدس مركزي كتابخانه در ديروز قدر ،
دو اين:گفت نمايشگاه اين مدير ،"طالبالحق سيداحمد"
سوي از شده ، نوشته قرآني آيات آنها برروي كه برنج دانه
موزه اين به كشورهندوستان در ايران اسلامي جمهوري سفارت
.است شده اهداء
توسط برنج دانه دو روي بر قرآني آيات نگارش:افزود وي
.است شده انجام مسلمانهندي هنرمندان
و كريم قرآن خطي و چاپي كتابهاي بخش شش در نمايشگاه اين
(ع)علي امام حضرت زندگاني با مرتبط وكتابهاي نهجالبلاغه
.است شده برپا
شد ملي اثر يزد "دارالحكومه"
يزد استانداري قديم ساختمان :علميفرهنگي گروه
امام خيابان در واقع قاجار دوره به مربوط (دارالحكومه)
فهرست در شماره 2705 با استانداري خيابان ابتداي خميني
سازمان عمومي روابط گزارش بهرسيد ثبت به ايران ملي آثار
قديم ساختمان نام به كه ساختماني كشور ، فرهنگي ميراث
نام به گذشته در ميشود ، شناخته يزد استانداري
.است بوده كل فرمانداري و يزد فرمانداري محل دارالحكومه ،
آموزان دانش شناخت چگونگي پيرامون بحثي
:مربيان و مادران ، پدران براي هوش تيز
كيستند؟ تيزهوش دانشآموزان
كه موضوعي يا تكليف در ميتوانند تيزهوش دانشآموزان *
آن بر طولاني مدتهاي و شوند غرق دارند ، علاقه آن به
كنند تمركز
كار اين.است ساده چندان نه كاري تيزهوش دانشآموز شناخت
كلاس جلوي ميتوانستند آموزگاران اگر بود سادهتر بسيار
".بايستند لطفا تيزهوش دانشآموزان":بگويند و بايستند
شناختي تواناييهاي داراي دانشآموزان شناسايي البته
چنين چنانچه واقع در.است پيچيدهتر بسيار استثنايي ،
واقعا ازدانشآموزان بسياري شود ، امروز جوانان از پرسشي
يا يعني ميگيرند ، قرار زرنگ دانشآموزان سايه در تيزهوش
.بيخبرند خود استعداد از يا ميترسند شدن شناخته از
امتحانات نمره اساس بر را افراد هوش ميزان همواره جامعه
.است كرده فرض بالا هوش مساوي را بالا نمره و است سنجيده
معتقدند اكنون آموزش كارشناسان كه است حالي در اين
كه نيستند كساني ضرورتا باهوش ازدانشآموزان بسياري
.ميگيرند بالا نمره
در هوش منشا و تعريف مورد در بحثهايي حاضر ، حال در
را هوش كه اعتقادند اين بر افراد بسياري و است جريان
ديگر عدهاي اما.كرد معين هوشي بهره سنجش با ميتوان
هاوارد.شود هوش از گستردهتري تعريف كه هستند آن طرفدار
هوش نظريه كه است افراد اين جمله از روانشناس گاردنر
نوع چند گاردنر ، اعتقاد بهاست كرده مطرح را چندگانه
موسيقي ، فضايي ، زباني ، هوش مانند دارد ، وجود هوش مختلف
چگونگي از نظر صرف.فردي درون و فردي بين رياضي ، - منطقي
كه دارند نظر اتفاق نكته اين بر پژوهشگران هوش ، تعريف
.است مربوط ژنتيك عوامل به هم و محيطي عوامل به هم هوش
ميكند؟ متمايز را تيزهوش دانشآموز چيزي چه
وي آيا شود مشخص كه آن براي دانشآموز سوابق بررسي در
چند به كارشناسان نميگنجد ، يا ميگنجد تيزهوش تعريف در
بهره سطح اوليه شرطهاي پيش از يكي.ميكنند توجه معيار
بالاي 120 هوشي بهره معتقدند عمدتا پژوهشگران.است هوشي
.ميدهد نشان برجسته هوشي توان داراي را شخص
و تيزهوش بگيرند ، از 160 بالاتر نمره كه دانشآموزاني
كارشناسان ، و والدين از بسياري.ميشوند تلقي استثنايي
جمله از.ميكنند ذكر بچه در را ديگر معيارهايي
سئوالات پرسيدن گسترده ، واژگاني دايره از برخورداري
خاص ، حسي مشاهدات بزرگتر ، دوستان داشتن به ميل پيچيده ،
.عالي حافظه و مشكل حل بالاي توانايي بالا ، خلاقيت
زمينه يك در استعدادي تيزهوش ازدانشآموزان ديگر برخي
رغم به.ميدهند نشان موسيقي يا زبان رياضيات ، مانند خاص
بسياري تيزهوش ، بچههاي تعيين براي آزمونها انواع وجود
.ميماند ناشناخته كارآمد ذهنهاي از
به بيانگيزه يا آفرين دردسر تيزهوش دانشآموزان برخي
و بيتوجهي بينظمي ، رفتار اغلب آنان.ميرسند نظر
مقررات اغلب تيزهوش دانشآموزان.ميدهند نشان بيقراري
نظم برابر در ترتيب اين به و ميبرند سئوال زير را كلاس
به مبتلا آنان ميشود تصور حتي گاهميايستند موجود
اين مبتلايان.هستند توجه عدم نشانگان همچون عارضههايي
طولاني مدت به تمركز توانايي عدم مانند نشانههايي عارضه
.ميدهند بروز خود از
يا تكليف در ميتوانند تيزهوش دانشآموزان حال ، اين با
طولاني مدتهاي و شوند غرق دارند ، علاقه آن به كه موضوعي
كه باشد سخت آنان براي است ممكن اما.كنند تمركز آن بر
در.بفهمند را درسي مفاهيم همكلاسان ديگر بمانند منتظر
باشد ، نشده شناخته درستي به تيزهوشان علاقه كه مواقعي
زدن حرف و نمره افت خيالپردازي ، مانند عوارضي دچار آنان
.زيادميشوند
در دانشآموزان قبيل اين كه هنگامي ميدهد نشان تجربه
اگر.ميشود شكوفا استعدادشان ميگيرند ، قرار هم كنار
بسياري بگيرند ، قرار چالشآور يادگيري محيطهاي در آنان
بلكه دارند ، بالايي بازده تنها نه تيزهوش دانشآموزان از
ديده دوره آموزگاران.ميكنند اطمينان و پذيرش احساس
جلوگيري ازكشمكش كه كنند برخورد طوري كلاس در ميتوانند
.آيد پديد كافي انگيزه عوض در و شود
مانع يك صورت به ميتواند تيزهوشي نامساعد محيط در
از بسياري براي عادي كلاس محدوديتهاي.درآيد يادگيري
سبب نتيجه در و كند ايجاد سرخوردگي است ممكن تيزهوشان
نظم با دشمني و بيتوجهي صورت به آنان تواناييهاي شود
.كند جلوه آموزشي
كه نيستند كساني ضرورتا تيزهوش دانشآموزان بنابراين ،
بسا چه بلكه ميآورند ، خانه به را نمرات بهترين
.بيخبرند خود تواناييهاي از كه باشند دانشآموزاني
نعيمي وحيدرضا:مترجم
اينترنت:منبع
(WWW.brainconnection. com)
فرهنگي يادداشت
كنيد معرفي را قلم اهل صندوق وام دريافتكنندگان
بابااماني اكبر
فعاليت وام ، متقاضي معرفي 66 با" كه خوانديم خبرها در
اولين گذشته سال يك از بيش از."شد آغاز قلم اهل صندوق
آن دنبال به و شد منتشر قلم اهل صندوق به مربوط خبرهاي
قلم اهل شرايط تعيين و وام پرداخت آييننامه تصويب با
گرفت بيشتري سرعت صندوق شكلگيري روند وام ، دريافت براي
كارگران ، رفاه بانك به متقاضيان معرفي با بالاخره و
براساس.كرد آغاز رسما را خود فعاليت قلم اهل صندوق
فرهنگ وزارت و كارگران رفاه بانك ميان آمده عمل به توافق
مصوب ، آييننامه براساس كه افرادي به اسلامي ، ارشاد و
تعلق تومان دوميليون سقف تا وام ميشوند ، ناميده قلم اهل
.ميگيرد
زيرا گرفت ، نيك فال به بايد را موضوع اين هرحال به
ناشر همچون قلم غيراهل متوجه حمايتها بيشتر تاكنون
كتاب نام به فرهنگي كالايي توليد در گرچه كه ميشد
مترجم يا نويسنده آن از اصلي نقش طبيعتا اما موثرند ،
دوميليون سقف تا مبلغي اعطاي با قلم اهل صندوق.است
.كند برطرف را قلم اهل مشكلات از بخشي توانست خواهد تومان
ما جامعه در چرا كه دارد تامل جاي خود موضوع اين البته
است ، افراد برخي دراختيار كه فراواني ثروتهاي وجود با
دوميليون چون مبلغي با كتاب پديدآورندگان و مولف بايد
اين همه با آيند؟ فائق خود مشكلات به بتوانند تومان
كه قلم اهل از حمايت در است حركتي اقدامي چنين اوصاف
باره اين در كه موضوعي اما.بود بياعتنا آن به نميتوان
موجود ، آييننامه گرچه است؟ وام پرداخت چگونگي است مطرح
ساخته مشخص را وام پرداخت شرايط دقيق ، و جزئي صورت به
راه كه است داشته وجود هميشه نيز نكته اين جامعه در اما
حال در.است امكانپذير و ممكن آييننامهها از گريز
براساس نيز ناشران از كتاب خريد براي ارشاد وزارت حاضر
اسامي هفته هر اما ميكند ، عمل آن به مربوط آييننامه
اعلام رسانهها طريق از و رسمي صورت به ناشران و كتابها
...و نشر مجوز دريافتكنندگان اسامي است همچنين ميشود ،
دريافت اسلامي ارشاد وزارت فرهنگي معاونت است مناسب لذا
را حساسيتها طريق اين از تا كرده اعلام را وام كنندگان
كرده دريافت وام كساني چه كه سئوال اين.برساند حداقل به
احتمالا و كند مشغول خود به را ذهن ميتواند ميكنند و
راهحل تنها و شود مترتب برآن نيز نقيضي و ضد پاسخهاي
چون جاي كه بود خواهد وام كنندگان دريافت اسامي اعلام آن
به اما -برد نخواهد ميان از گرچه -مخالفان براي را چرا و
.رساند خواهد حداقل
شد منتشر و 14 بخارا 13
اين در.شد منتشر بخارا نشريه شماره چهاردهمين و سيزده
ژاله دكتر) پيمان:است رسيده چاپ به زير مطالب شماره
مرو تاريخي شهر ناشناختهدرباره منظومهاي ،(آموزگار
ترجمه) مسيحيت گسترشآغازين ،(همايون تكميل ناصر دكتر)
ايرانشناسي وپارههاي تازهها /(فولادوند دكترعزتالله
/(دريايي تورج) ايرانشناسي تازه كتابهاي /(افشار ايرج)
عبدالحسين) پيشكسوت ناشر شيرازي رمضان داود با گفتوگو
شعر آخرين /جهان و ايران از اشعاري /(دهباشي علي آذرنگ ،
عمران از طنزهايي) معاني تداعي /مشيري فريدون مرحوم
(كريمي نصرت) ماده ده در بشري جوامع تحولات تاريخ ،(صلاحي
مطبوعات روزنامچه /(ساطعي طوبي) مافي مريم با گفتوگو /
يادمان سينما ، صدسالگي از گزارشهايي ،(قاسمي فريد سيد)
نقد ،(خرمشاهي بهاءالدين) دهباشي جناب سربرسر زرينكوب ،
از يادبودي تازه ، كتابهاي معرفي و كتاب بررسي و
آن در كتابكه بررسي و نقد و گذشته ماه چند درگذشتگان
گرفته قرار بررسي و نقد مورد اخير منتشره مهم كتاب چند
.است
سرطان ضد جديد داروي كشف
سرطان ضد داروي يك كشف از دانشمندان:(رويتر) هامبورگ
از نو روشي به تومورها ، انسداد با كه ميدهند خبر جديد
مراحل در دارو اين تاثيرات.ميكند جلوگيري آنها رشد
كه ميدهد نشان اوليه تحقيقات.است بوده درخشان مقدماتي ،
سلولهاي دارد ، نام "CCI-779" كه سرطان ضد داروي اين
ميشود ، تومورها انسداد موجب و داده قرار هدف را غيرطبيعي
گزارش ناچيز آن استفاده از ناشي جانبي عوارض كه آن ضمن
.است شده
شده ياد داروي":است معتقد زمينه اين در "پير جين" دكتر
تومورهاي رشد از مانع داروها ، جانبي عوارض تعديل با
".ميشود سرطاني
شگفتانگيزي اخبار از حاكي ابتدايي مراحل در حاصله نتايج
.است سرطان بيماري معالجه در دارو اين تاثيرات درباره
موجب كه ميشود خاصي آنزيم فعاليت از مانع دارو ، اين
را آن كار و شده سلولي تقسيم افزايش و پروتئينها تركيب
.ميكند تنظيم
افراخته عزيزه:ترجمه / اكتبر 2000 -اينترنت:منبع
از معاصر تاريخ حذف با :اصفهان استاندار
كرد پويا را جامعه نميتوان درسي ، كتابهاي
تحليلهاي منع و معاصر تاريخ حذف از اصفهان استاندار
نميتوان اقدام اين با:گفت و كرد انتقاد مدارس در سياسي
.ساخت پويا و زنده را جامعه يك
در كه موسوي سيدجعفر اصفهان در همشهري خبرنگار گزارش به
ميگفت ، سخن اصفهان استان معلمان اسلامي انجمن اعضاي جمع
صورت در كه مواجهند سئوالات برخي با معلمان امروز:افزود
اعتقادات به وظريف ، اصولي برخورد و هوشياري و آگاهي عدم
.خورد خواهد ضربه جوان نسل
انكارناپذير واقعيتي را تاريخي پديدههاي درحاليكه وي ،
انديشه مكتوب ، و نوشته با نميتوان امروزه:گفت خواند
.كرد تثبيت يا و تغيير را جامعهاي
چند در خاتمي دولتآقاي مهم دستاوردهاي تشريح با موسوي
سنتگرايي و قشريگري و افراطيگري از گذشته ، سال
:گفت و نامبرد اصلاحات و توسعه موانع و آفتها بهعنوان
سياست و اقتصاد فرهنگ ، حوزه سه در موفقيت و اصلاحات
رفتار ، گفتار ، مجموعه كه است اجتماعي مهندسي يك نيازمند
جهت صورتي به جامعه در را تحولي نوع هر و منش و كردار
.باشيم بهدور تفريط و افراط از كه دهد
صورت دانشگاهها سراسري آزمون طريق از
مدرك داراي فرهنگيان تحصيل ادامه :ميگيرد
ديپلم
بين از كارداني مقطع در دانشجو پذيرش ضوابط و شرايط
و دانشگاهها سراسري آزمون در ديپلم مدرك داراي فرهنگيان
.است شده اعلام تحصيلي 8180 سال در عالي آموزش موسسات
قديم نظام ديپلم كامل مدرك كارگزيني ، حكم بودن دارا
و پيشدانشگاهي يكساله دوره گواهينامه يا متوسطه آموزش
براي شده اعلام شرايط از خدمت سابقه سال حداكثر 24 داشتن
.است ديپلمه فرهنگيان تحصيل ادامه
طريق از صرفا شرايط ، واجد فرهنگيان و داوطلبان ثبتنام
.ميگيرد صورت ماه دي پنجم تاريخ تا سراسري آزمون در شركت
و تحصيل مراكز ;رشته انتخاب راهنماي دو شماره دفترچه در
و شاغل ديپلمه فرهنگيان و است شده درج استان هر سهميه
مراكز تحصيلي رشتههاي از يك هر در قبولي صورت در رسمي
معاف سني شرايط و شبانهروزي مقررات از ;معلم تربيت
.بود خواهند
پرسشهاي به پاسخ :جامعي مسجد احمد
است پژوهشگران كار اولويت جوانان
در بايد جوانان پرسشهاي به پاسخگويي :فرهنگي علمي گروه
.گيرد قرار پژوهشگران كار اولويت
اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت سرپرست جامعي مسجد احمد
دين حوزه پژوهشگران از تجليل مراسم دومين در شب پنجشنبه
مناسب پاسخ:افزود مطلب اين بيان با قم در كشور فرهنگ و
از گذشته با آنان ارتباط عدم علل و جوانان سئوالات به
اين مناسبدر پاسخهايي كه است دينپژوهان شوراي وظايف
.كنند پيدا زمينه
ذهن در مشكلات و مسائل بايد پژوهشگران:كرد خاطرنشان وي
تا دهند قرار بررسي رامورد وآن كرده رااستخراج جوانان
.باشد فهم برايشانقابل مسائل از بسياري
دين حوزه پژوهشهاي بين نسبتي بتوانيم اگر ما:افزود وي
را آن نتيجه تحقيقي ، كار بر علاوه كنيم خودايجاد جامعه و
.بود شاهدخواهيم جامعه و عمل عرصه در
حوزه استادان از يكي معرفت آيتالله مراسم ، اين در
بحث در مردم عامه به توجه طيسخناني نيز قم علميه
.داد قرار تاكيد مورد را تحقيقات
درنوشتههايمان ما متاسفانه:افزود معرفت هادي آيتالله
خواننده براي بههيچوجه كه نگارشميكنيم بهگونهاي
.نيست قابلفهم
بهجاي خواست پژوهشگران از ادامه در معرفت آيتالله
زمينه افراد براي درست مطالب باارائه بودن ، شبهات منتظر
.كنند پاك آنان درذهن را شبهات
دين درحوزه اثر پديدآورندگان 16 به همچنين مراسم اين در
.شد داده هدايايي و لوحتقدير فرهنگ و
|