دادگستري حكم با بازار پلمب دنبال به
به شهروندان از گروهي اعتراض گرفت صورت
فتح روز بازار تعطيلي
كنيم؟ غلبه امتحان اضطراب بر چگونه
افزايش را حوادث آمار برق سراسري قطع
داد
پليس نيروي در زنان استخدام با كويت
كرد موافقت
مقام مادران با رفتار نظر از كانادا
كرد كسب
را جهان هفتم
و انديشمندان فعاليتهاي علوم فرهنگسراي
ميكند ساماندهي را محققان
و آموزش بودجه از 90درصد بيش:مظفر حسين
ميشود معلمان حقوق صرف پرورش
دادگستري حكم با بازار پلمب دنبال به
به شهروندان از اعتراضگروهي گرفت صورت
فتح روز بازار تعطيلي
با ديروز تهراني شهروندان از عدهاي :اجتماعي گروه
خيابان واقعدر فتح روز بازار مقابل تجمعدر
از يكي حكم با بازار اين شدن تعطيل به تركمنستان
.كردند اعتراض دادگستري شعب
گروه خبرنگار با درمصاحبه شهروندان اين از تعدادي
انواع بازار اين كردند اعلام خبر مركزي واحد اجتماعي
اهالي و كرد مي عرضه مناسب قيمت با را ميوهها
و ميوه ميتوانستند راحتي به بازار اطراف محلههاي
.كنند خريداري آنجا از را نياز مورد خوراكي مواد
شدن تعطيل به نيز بازار اين غرفهداران از تعدادي
گفت داران غرفه اين از يكي.داشتند اعتراض بازار
پرداخت بالايي بهاي اجاره غرفه يك اجاره مابراي
يكي.كنيد تخليه كه گفتهاند ما به حالا و كردهايم
اينكه علت به گفت نيز غرفهداران اين از ديگر
بود ، كم بسيار تخليه روز با تخليه اعلام زمان فاصله
.رفت بين از ما ميوههاي از زيادي مقدار
نيز بار تره و ميوه ميادين سازمان عمومي روابط مدير
از يكي حكم با ميدان اين گفت باره اين در
در كه آنجا مالك شكايت براساس و دادگستري شعبههاي
بازگشته كشور به هماكنون و برد مي بسر كشور از خارج
.شد پلمب ديروز است
كنيم؟ غلبه امتحان اضطراب بر چگونه
را آن مختصر حتي ، امتحان طي يا قبل اضطراب ما بيشتر
به اضطراب اين است ممكن اوقات گاهي.تجربهكردهايم
بوجود ما توجه مسائلمورد بر دخيل عصبي حالتهاي دليل
گستردهتر اضطرابدرموارد و تنش حال ، هر بهآيد
امتحاناتمان اجراي يا طرح انديشه ، توانايي بر ميتواند
شماكمك به مقاله اين.زيانبارباشد حتي يا و موثر
.آييد فائق امتحان از ناشي اضطراب بر كرد خواهد
به مشاوره براي كه ازدانشآموزاني من سواليكه اولين
آيا كه است آن ميآيند نزدم امتحان از اضطرابناشي دليل
طي تاثيروحشت تحت يا آمادگي عدم نتيجه اضطرابشاندر
!است؟ امتحان
امتحان براي كافي آمادگي اضطرابعدم عللايجاد از يكي
اگر.برد بين از را ميتوانآن مناسب مطالعه با و است
هنوز اما كردهايد كسب را امتحان براي لازم آمادگي شما
ميبريد ، سر به اضطرابامتحان در و هراسانيد وحشتزدهو
بر غلبه در شما به كمك براي گامهايي ما صفحات اين در
گامها اين.شماريم رابرمي نامناسباضطراب تاثيرات
موردامتحان در باشيد ، آماده امتحان از قبل:از عبارتند
جز ، به زندگي ونيازهاياساسي جنبهها به بينديشيد ، منطقي
در و قبل امتحان با رويارويي براي كنيد ، توجه امتحان
.باشيد آماده امتحان حين
امتحان از قبل آمادگي
به.است اضطراب كاهش براي كليديترينجزء آمادگي ،
موجب آمادگي علاوه به.كمتر اضطراب بيشتر ، آمادگي عبارتي
.ميگردد بهنفستان اعتماد افزايش
زيرا:كنيد دوري امتحان مطالب درخواندن زيادهروي از -
از قبل شب شما اگرراهمناسبنيست يك مطالعه راه اين
قسمتهايي بتوانيد است ممكن كنيد ، مطالعه شدت به امتحان
داشته خاطر به اما دهيد ، پاسخ موفقيت با سوالاترا از
چيزي ترم ، پايان امتحان مخصوصابراي آن از باشيدبعد
دروس با متناسب كنيد سعي.ماند نخواهد باقي خاطرتان به
.كنيد مطالعه به شروع امتحان از قبل هفته چند خود
چندان امتحان از روزهايقبل در مطالعه به پرداختن
مضطربيد روزها اين معمولادر زيرا بود ، نخواهد مثمرثمر
مطالعهدر دليل به است ممكن.داريد قرار فشار تحت و
تمركز مطالب روي بر هم درستي به نميتوانيد كه آخر دقايق
.كنيد گناه احساس ، كرده
دروس موقع به مطالعه كه نكنيد عنوان ميخواهم شما از
موثر امتحان از قبل روزهاي در مطالعه از كمتر برايتان
چگونگيمطالعه ، اين بر بسيار ساليان طي تحقيقات.است
درمورد مطلب حقيقتااين اگر و !ميكند رد را شما گفته
عميقي و دقيق مطالعه شما كه است آن دليل به است صادق شما
به غلطقبلي عادتهاي تحت يا و نداشته قبل روزهاي در
و نامناسب روشي روشها اين دوي هر كه ميپرداختيد ، مطالعه
.آفرينند اضطراب
ساير و جزوهها درسي ، كتب:كنيد دوره را مطالب تمام -
و مطالعهداشته استرا شده تدريس كلاس در كه منابعي
سعي.دهيد قرار مكمليكديگر را آنها در موجود مطالب
شده ، ارائه كلاس در كه مفاهيمي و اصلي مطالب در كه كنيد
.كنيد پيدا تبحر
:دهيد پاسخ آنها به و كرده سوال را مطالب خودتان از -
مطالعه ، هنگاماست يادگيري خوب تكنيكهاي از يكي روش اين
و آورده سوالدر بهصورت را درسي كتب در موجود عناوين
پاسخ آنها به كلاس در استفاده مورد منابع از استفاده با
را كند طرح است ممكن معلمتان كه سوالاتي از نوع آن.دهيد
آن ، بر علاوه.سازيد خودمطرح براي جواب -سوال بهعنوان
.نماييد ومطالعه كرده تهيه را قبلي سوالات نمونه
به مطالعه نوع اين:كنيد مطالبخلاصهبرداري از -
شمااجازه به همچنين و كرده اطلاعاتتانكمك سازماندهي
اين به.كنيد وقتتاناستفاده از موثرتر كه داد خواهد
مشخص ميدانستيدرا قبل چيزهاييكهاز آن ترتيبشما
مطالبيكه فراگيري و مرور براي بيشتريرا زمان و كرده
.داد خواهيد قرار دارد ، مطالعهبيشتر به نياز
بينديشيد احساسات از دور به و امتحانتانمنطقي مورد در
موجب اين:دهيد تغيير را مطالعه مورد در فكرتان طرز -
ارزش ملاك نمرات ميگردد ، مطالعهو عملكردتان ارتقاي
نمره و مطالعه از فرديتان تعريف است ممكن.نيستند شما
يادگيري شما ميگردد موجب اين كه باشد حدانتظار از بيش
زيادي ميزان به باورها نوع اين.كنيد تلقي محال امري را
عكسالعملها اين ميزندو اضطرابدامن ايجاد به
و تمركز در را شما توانايي خود نوبه ميتواندبه
غيرممكن امري برايتان مطالعهرا و دهد يادگيريكاهش
باطل دور يك ايجاد ذهنيتبرايتان اين آيا).سازد
(!نميكند؟
فقط امتحان يك:دهيد بها امتحان اهميتشبه اندازه به -
چيزهاي دنيا كهدر باشيد داشته خاطر به.است امتحان يك
شما به فكر طرز ايندارد وجود امتحان جز به ديگريهم
امتحان ناشياز احساسي بار از قسمتي تا كرد خواهد كمك
.بپردازيد مطالعه به وبهتر داده تقليل را
نسبت منفي فكري طرز:سازيد دور خود از را منفي تلقين -
خوددرچارچوب كردن گرفتار از.باشيد خويشنداشته به
كه آنچه بپرهيزيد ، به مطالعه با مرتبط منفي جنبههاي
تعجب.دهيد انجام را آن و كرده توجه شود انجام است ضروري
صرف دانشآموزان وقت از زيادي ميزان كه است آن برانگيز
اين از يكي كه ميشود ، جزمطالعه به كارهايي انجام
.است منفي افكار به پرداختن كارها
:شويد قائل زيادي ارزش زمان برنامهريزيتانبراي در -
گردد شما مطالعه نحوه بهبود موجب كه كنيد طرح را راههايي
.كنيد ارزيابي عملكردتان برحسب را روشها اين و
نمره الزاما:دهيد بها نمره اندازهاهميتشبه به -
اين بر دانشآموزان بيشتر.نيست شما آمادگي نمايانگر
اضطراباز كاهش براي روش يك در موفقيت حتي كه باورند
اين واقعيت اما.سنجيد شده كسب نمرات با بايد را امتحان
اين نمييابد ، بلكه بهبود مدت كوتاه در شما نمرات كه است
بنابراين.است متعدد وامتحانات زمان نيازمند امر
اگر.گردد كاركردتانارزيابي براساس بايد كارنامهتان
باشيد كرده رعايت را آن خوبي وبه داشته خوبي برنامهريزي
داشتهايد ، نباشد ، انتظار آنچه خوبي به نمرهتان اگر حتي
احتمال اينداشتهايد پيشرفت توجهي قابل ميزان به شما
.است بوده مشكلتر انتظار حد از امتحان داردكه وجود
عليرغم است ممكن شما و است صادق نيز فرض اين عكس البته
بهعنوان.خوبيداشتهايد نمرات برنامهمناسب ، نداشتن
جوابشان شما كه بوده سوالاتي آن شامل امتحان سوالات مثال
.ميدانستيد را
را خويش توانايي:باشيد داشته خود از انتظاراتيمنطقي -
خودمشخص براي واقعگرايانه اهدافي براساسآن و بسنجيد
اين بگيريد ، در نظر در تواناييتانرا ميزان.كنيد
اميدوار مطالعه براي خويش شده طرح برنامهريزي لحظهبه
نااميديتان موجب انتظاراتغيرواقعيتنها.باشيد
.بود خواهد تسليم براي خوبي عذر خود ، نوبه به كه ميگردد
است ، مهم امتحان از بيشتر كه زندگيتان اساسي جنبههاي به
امتحان به آنچنان معمولادانشآموزان:كنيد توجه
فراموش را خويش زندگي ديگر جنبههاي كه ميپردازند
ازمسائل جزيي تنها امتحان كه نكنيد فراموش.ميكنند
جنبههاي به همچنينميبايست شما.است زندگيتان مهم
توجه اجتماعيتان ونيازهاي روانشناختي بيولوژيكي ، احساسي ،
.كنيد
بدني شرايط در تا كنيد ورزش پس:سالم دربدن سالم فكر -
به و كنيد توجه تغذيهتان به بگيريد ، قرار مناسب
اين تفريحيبپردازيد ، تمامي اجتماعيو فعاليتهاي
خواهد كمك اضطراب ظرفيتتانمقابل بردن بالا موارد ، در
.كرد
مناسب غذاي امتحان از قبل كه باشيد خاطرداشته به -
ميبينيم را دانشآموزاني هميشه ، نه ولي اغلب:بخوريد
پيراشكيو)نامناسب نوشيدني و غذا امتحان از قبل كه
بر آنها كه ميرسد نظر به و ميكنند ميل(چاي يا قهوه
به انرژي كسب براي غذاها نوع اين خوردن كه باورند اين
نتيجه اغلب كه صورتي در ميكند كمك وامتحاناتشان مطالعه
صرف و ميگردد تمركزتان عدم موجب درد دل.است آن عكس
.سرگيجهميگردد موجب كافئيندار مواد
زماني مدت در:كنيد تقسيمبندي را مطالعهتان ساعات -
مدتي سپس و پرداخته مطالعه به(دقيقه حدود 50) كوتاه
كار اين دهيدبا استراحت خود به(دقيقه حدود 10) كوتاه
كه نكنيد فراموش و يافت خواهد بيشتري ذهنتانفراگيري
.كنيد مراعات هميشه را اعتدال
امتحان ، از قبل شب:كنيد استراحت امتحان از قبل شب -
.سازيد مشغول درسخواندن جز به فعاليتهايي به ذهنتانرا
سرحال ذهن يك بخوابيد ، كافي اندازه به و كرده استراحت
دانستههاي از را بهرهوري بهترين تا ميكند كمك شما به
داشت ، نخواهد خوبي عملكرد خسته ذهن يك و باشيد داشته خود
ميخوانند درس امتحان شب كه دانشآموزاني دليل همين به
.نيستند موفق معمولا
آنچه كرديد احساس آنكه محض به:نكنيد مطالعه حد از بيش -
به و كشيده مطالعه از دست دانستهايد ، بدانيد ، بايد را
اينكه دليل.بپردازيد ميگردد ، آرامشتان موجب كه كارهايي
مطالعه و خواندن به نياز احساس هم باز يادگيري از پس شما
اينكه براي باشيد ، صبور.است بهنفس اعتماد عدم ميكنيد ،
زمان به نياز كنيد متوقف را مطالعه وقت چه بگيريد ياد
تقويت موجب پرخواني نه و كافي و مناسب مطالعه با.داريد
.ميگرديد بهنفستان اعتماد و خودباوري حس
خويش ، از رضايت احساس با همراه امتحان با رويارويي براي
.سازيد آماده را خود
كافي اندازه به اگر:بگيريد برعهده را كارهايتان مسئوليت
كه آنچه.باشيد خشنود خودتان از داشتهايد ، مطالعه
آن مهم بلكه نيست نمره است ، مهم مرحله اين در حقيقتا
انجام بدهيد ، انجام است بوده قرار كه را آنچه كه است
.است مسئوليتتان اتمام اين و دادهايد
خوردن از امتحان از قبل:كنيد ميل مناسب صبحانه يك -
غذا از دانشآموزان از بعضي.بپرهيزيد نامناسب غذاهاي
پرخوري.ميكنند استفاده اضطراب كاهش براي راهي بهعنوان
عملكردتان بر منفي تاثيرات باعث است ممكن امتحان روز در
.گردد امتحان حين در جسمي ناراحتيهاي احساس و
از قبل ساعاتي:كنيد استراحت را امتحان از قبل ساعات -
.گردد شما آرامش موجب كه دهيد انجام كارهايي امتحان
در خواندن درس.است دير خيلي يادگيري براي ساعات اين
ميشود خواندهايد قبلا كه آنچه فراموشي موجب آخر دقايق
.ميكند تضعيف را شما بهنفس اعتماد و
.شويد حاضر زودتر جلسه سر -
شما در اضطراب ايجاد باعث كه اشخاصي با امتحان از قبل -
.باشيد داشته تماس كمتر ميگردند ،
شما در اضطراب باعث امتحان شروع براي انتظار اگر -
.كنيد غلبه آن بر مجله ، يا روزنامه خواندن با ميگردد
را آنها و گرفته فرا را اضطراب و تنش رفع تكنيكهاي -
.بنديد بكار
امتحان با رويارويي هنگام در
تا است؟ چطور حالتان:بيازماييد را خويش دروني حالتهاي -
بالاتر معمول حد از ميزان اين اگر مضطربيد؟ اندازه چه
وقتتان از قدري امر اين اگر حتي گيريد ، آرام لحظهاي است
براي را شما شانس آرامش ، اين زيرا.كند تلف جلسه سر را
بهرهوري حداكثر باعث خود و ميدهد افزايش موثرتر حضور
.ميشود امتحان در زمان از
ندانستن با دانشآموزان اوقات گاهي:كنيد كنترل را خود -
كه كنيد تلقين خودتان به.ميشوند مضطرب اوليه سوالات
دهيد پاسخ سوالاتي به ابتدا و بكنيد را خودتان سعي بايد
كه بپردازيد سوالاتي به سپس ميدانيد ، را آنها جواب كه
كه دهيد جواب را سوالاتي نهايت در و مردديد آنها جواب در
.است مشكل برايتان
به پاسخگويي از قبل:كنيد مرور را امتحان سوالات -
ارائه توجه قابل نكات و كرده مرور را آنها تمام سوالات
دوباره را كار اين لزوم صورت در بخوانيد دقت به را شده
آغاز را كار سوالات سادهترين به پاسخ با و دهيد انجام
.كنيد
امتحان حين در
جوابهاي است بهتر:طولاني جوابهاي با سوالاتي براي -
به كار اين بنويسيد ، خود براي سوالات ورقه روي بر مختصري
ارائه منظمتري صورت به را جوابتان تا ميكند كمك شما
.كنيد اجتناب بيهوده موارد تكرار از و دهيد
دقيق و كوتاه دارند نياز كوتاه جوابي كه سوالاتي به -
از.كنيد بيان مختصرا را مطلب حق اصطلاحا و گفته پاسخ
تخصصي واژه اگر و كنيد استفاده درس همان تخصصي واژههاي
خود كلمات با را آن تعريف است بهتر كرديد ، فراموش را
.دهيد ارائه
تمام تستي ، امتحانات در:بخوانيد بهدقت را گزينهها -
اشتباه مشخصا كه كدام هر و خوانده دقت به را گزينهها
جواب خاص شرايطي در كه را گزينههايي سپس كنيد ، حذف است
مشخص را تست جواب نهايت در وكنيد حذف بود ، خواهد صحيح
.كنيد مرور را پاسخها دوباره وقت ، اضافه صورت در و كرده
عجله سوالات به پاسخ در:بپذيريد آرامش با را زمان گذر -
به آرامش با هستيد وقتتان مراقب اينكه حين در نكنيد ،
است ، اتمام حال در وقتتان اگر.دهيد پاسخ سوالات
ميدانيد ، را آنها پاسخ كه سوالاتي روي بر را تمركزتان
در پاسخها تعداد با سوالات تعداد تطابق از و دهيد اختصاص
.نماييد حاصل اطمينان پاسخنامه
سوال يك به حد از بيش:نشويد متوقف سوال يك به پاسخ در -
سوالات به نميدانيد را آن جواب كه صورتي در و نپردازيد
باقي اضافي وقتي اگر امتحان انتهاي در و شويد مشغول بعدي
بخاطر و برويد سوالات آن پاسخگويي سر بر دوباره ماند
.نيست امتيازآور تنها ، حدس باشيد داشته
كمك راهنما از بود ، مبهم برايتان سوال كه صورتي در -
.بخواهيد
خود آرامش به را تمركزتان است زياد اضطرابتان اگر -
قرار تاثير تحت را تواناييتان تنشها اگر:دهيد اختصاص
كاهش را تنشها اين موثر ، تكنيكهاي از استفاده با داده ،
خارج و داخل به عميق نفس تكنيكها اين از يكي.دهيد
كاهش روي بر و بسته را چشمهايتان آنكه ديگر و است ريهها
.كنيد تمركز اضطرابتان
ادامه اضطرابتان كه صورتي در:كنيد تلقين خودتان به -
در دهم ادامه امتحانم به بايد":كنيد تكرار خود با داشت
عبارتي يا و ".شد خواهم مضطربتر بعدا صورت اين غير
.كند كم را اضطرابتان بتواند كه اين همانند
خويش اضطراب كنيد سعي ميشود بدتر لحظه هر اوضاع اگر -
...و مداد تراشيدن آب ، نوشيدن:قبيل از كارهايي با را
.نكنيد ترك اضطراب دليل به را جلسه هيچگاه ولي دهيد ، كاهش
كه روشهايي و مطالعه روش از كنيد سعي امتحان از بعد
باشيد داشته ارزيابي كرديد استفاده اضطراب بر غلبه براي
امتحان در بهينهسازي با را است بوده موثرتر كه روشي و
.گيريد كار به بعدي
سامهاستون ايالت دانشگاه مشاوره مركز:منبع
نوري.ح معصومه:مترجم
افزايش را حوادث آمار برق سراسري قطع
داد
داخل در را شهروندان از توجهي قابل شمار برق قطع *
كرد گرفتار آسانسورها
ديروز ظهر مقارن تهران در برق قطع بدنبال :اجتماعي گروه
ساعات پرحادثهترين نجات و امداد گروههاي و آتشنشانان
.گذاردند سر پشت را
كه بزرگ تهران مناطق اغلب در برق ناگهاني قطع به توجه با
انجام جهت عملياتي نيروهاي كليه داشت ، ادامه ساعتها تا
حادثهاي هرگونه با مقابله براي و نجات و امداد عمليات
.دارند قرار كامل آمادهباش حال در
آتشنشاني فرماندهي ستاد نگهبان افسر جعفري ابراهيم
شلوغترين ستاد اين برق قطع اوليه ساعات در:كرد اعلام
كمتر مدت در كه بطوري گذاشت ، سر پشت را خود كاري لحظات
.شد روبرو حادثه با 19 ساعت از 3
اين در آتشنشاني سازمان كه حوادثي مهمترين:افزود وي
و آسانسورها در افراد محبوسشدن بود ، درگير آن با لحظات
.بود چاهها
كابين داخل در شهروندان از تعدادي شد سبب برق قطع
و افتند دام به ساختمانها طبقات بين در آسانسورها
برق قطع به توجه با نيز مقني كارگران از تعدادي
پراضطرابي لحظات و افتاده گير آن درون در چاه بالابرهاي
.كردند سپري را
نجات براي سازمان عملياتي نيروهاي كمكرساني عمليات
از نفر تاكنون 13 كه بهطوري دارد ادامه همچنان افراد
.يافتهاند نجات چاهها عمق از نفر هفت و آسانسورها داخل
مواجهشدن صورت در كه خواست شهروندان از تهران نشاني آتش
سرعت به را موضوع خونسردي ، حفظ ضمن حادثهاي هرگونه با
.دهند اطلاع آتشنشاني سازمان به تلفن 125 شماره با
برق قطع دليل به مترو آمد و رفت است حاكي ديگري گزارش
ديروز عصر مقارن برق تامين از پس و مختل ساعاتي براي
.كرد پيدا جريان
شركت مسئولان گفته به و اتفاق حسب بر هرچند حادثه اين
براي شد عبرتي درس اما داد رخ فني نقص دليل به برق
چنين براي تدابيرلازمرا كه دستاندركاران و مسئولان
وسيع درگستره ملي زيان و خسارت از كه بينديشند مواقعي
.شود جلوگيري
جريان و برق گرو در امروز شهري زندگي استمرار و حيات
براي برنامهريزي دليلضرورت همين به و است الكتريسيته
.دارد فوقالعادهاي اهميت شرايطي چنين پيشبيني
پليس نيروي در زنان استخدام با كويت
كرد موافقت
پليس نيروي به زنان ورود طرح با كويت دولت:اجتماعي گروه
.كرد موافقت كشور وزارت سوي از شده پيشنهاد
امنيتي امور معاون از نقل به"الرايالعام"روزنامه
مراحل در زنان طرح اين براساس:نوشت كويت كشور وزارت
هماهنگ آنان روحي و جسمي وضعيت با كه مكانهايي در اوليه
.كرد خواهند فعاليت پليس نيروي عنوان به باشد ،
كارهاي در پليس زنان عبداللطيف ، احمد سرلشكر گفته به
بكار شبانه حفاظتهاي و گشتها فرماندهي مانند سختي
.شد نخواهند گرفته
براي كه پليس نيروي در زنان استخدام طرح پيشنويس براساس
در تنها زنان برسد ، كشور اين امير تصويب به بايستي اجرا
مراقبتهاي مراكز و منشيگري امور مهاجرت ، مانند اداراتي
.كرد خواهند فعاليت پليس به وابسته اجتماعي
آموزش مركز در زنان ويژه مدرسه پليس ، زنان تربيت براي
.است شده تاسيس كويت سعدالعبدالله امنيتي علوم
شوراي كشور دومين امارات از بعد كويت طرح ، اين اجراي با
پليس نيروي به زنان ورود اجازه كه است خليجفارس همكاري
.ميكند صادر را
شركت و كويتي زنان سياسي آزادي به مربوط طرح رد دنبال به
اين زنان سال 1378 ، در مجلس سوي از انتخابات در آنان
تلاش قضايي طريق از بويژه مختلف راههاي از كماكان كشور
نامزدشدن و رايدادن براي ساله چهل محروميت به ميكنند
.دهند پايان مجلس انتخابات در
مقام مادران با رفتار نظر از كانادا
كرد راكسب جهان هفتم
با رفتار نظر از را كانادا جديدي گزارش:اجتماعي گروه
.داد جاي هفتم مقام در جهان كشور ميان 94 در مادران
از كانادا وضعيت ،"پرس كانادا" خبرگزاري گزارش به
كشور ده رديف در نشد قادر كه است بهتر آمريكا
.گيرد قرار دنيا برجسته
شد ، منتشر مادر بينالمللي روز از پيش كه گزارش اين
داراي زنان دسترسي حيث از جهانرا مختلف كشورهاي
از جلوگيري وسايل بهداشتي ، مراقبتهاي به فرزند
در مشاركت و سواد ، نرخ خانواده ، تنظيم بارداري ،
.است كرده طبقهبندي سياست و حكومت
اين در سوئيس و هلند فنلاند ، دانمارك ، نروژ ، سوئد ،
.گرفتند قرار كانادا از پيش طبقهبندي
اظهار كانادا كودكان حفظ مركز سخنگوي "آمورسو نيكل"
سياسي فعاليتهاي در كه مادراني تعداد به اگر:داشت
كشورهاي چرا كه يابيم مي در كنيم ، توجه دارند حضور
.كردهاند كسب كانادا از بالاتر مقامي شده ياد
اما بود كرده كسب را دوم مقام گذشته سال كانادا
مقايسه قابل مطالعه دو اين دارد اعتقاد "آمورسو"
.بودهاند متفاوت بررسي مورد شاخصهاي چون نيستند
و انديشمندان فعاليتهاي علوم فرهنگسراي
ميكند ساماندهي
را محققان
اختراعات مطالعاتي ، تحقيقاتي ، فعاليتهاي علوم فرهنگسراي
با را دانشپژوهان و محققان انديشمندان ، ابتكارات و
.ميكند هدايت و راهبري تهران در متمركز مديريت
هنري فرهنگي سازمان علوم مديرفرهنگسراي مركزي دكتر
در نيشابوري خيام حكيم پاسداشت مراسم در تهران شهرداري
بر فرهنگسرا اين فعاليتهاي عمده:گفت بهمن فرهنگسراي
است شده متمركز نوآوران و محققان انديشمندان ، تربيت محور
مخترعان و پديدآورندگان نوآوران ، تمام از راه اين در و
.رسانند ياري را علوم فرهنگسراي ميخواهيم
از را جامع و آمد روز اطلاعات جمعآوري شبكه تشكيل وي
:گفت و كرد اعلام علوم فرهنگسراي فعاليت محورهاي ديگر
با همراه شگرف استعدادهاي به ويژه توجه و نخبهپروري
.باشد علوم فرهنگسراي اهداف از يكي ميتواند پژوهش توسعه
:گفت مختلف حرفههاي نياز تامين پيرامون مركزي دكتر
پژوهش و كشاورزي بازار صنعت ، نيازهاي معرفي و شناسايي
از بهرهگيري با كه است فرهنگسرا برنامههاي از يكي
پژوهش ، نجوم ، رياضي ، فيزيك ، كانونهاي و افراد خلاقيتهاي
به ميتوان بهداشتي علوم و زيستشناسي شيمي ، انفورماتيك ،
.كرد پيدا دست فرهنگسرا اين درازمدت اهداف از بخشي
ثبت دفتر ايجاد نو ، ديدگاههاي معرفي مركزي دكتر
از را نو ايدههاي جشنواره برپايي و تازه ايدههاي
براي:گفت و برشمرد علوم فرهنگسراي فعاليت محورهاي
خلاق ، خاطرات همايش فعاليتها اين كردن كاركردي
نمايشگاههاي و علمي آزمونهاي علمي ، تورهاي راهاندازي
مقام از تجليل با وي.است گرفته قرار كار دستور در تخصصي
علاوه علوم فرهنگسراي پس اين از:گفت نيشابوري خيام حكيم
و برجسته شخصيتهاي پاسداشت شده محورهايياد بر
اشاعه و كردن فراگير بهرهگيري ، علمي ، ممتاز
.داد خواهد قرار دستوركار در را آنها توانمنديهاي
و آموزش بودجه از 90درصد بيش:مظفر حسين
ميشود معلمان
حقوق صرف پرورش
آن كه آنچه از انتقاد با يكشنبه روز پرورش و آموزش وزير
از 90درصد بيش كه گفت كرد ، عنوان غيرمنصفانه نقدهاي را
.ميشود معلمان اندك حقوق صرف پرورش و آموزش بودجه
در فرهنگيان مسكوني مجتمع گشايش مراسم در مظفر حسين
اين ندارند ، مسكن كشور معلمان سوم يك:افزود كرج نظرآباد
ميكنند فكر غيرمنصفانه نقدهاي با كساني كه است حالي در
.ميشود هزينه پرورش و آموزش در دولت بودجه حجم بيشترين
نگاه بايد معلمان:كرد تصريح سخنانش از ديگري بخش در وي
رسالت كه چرا دهند ، تغيير پرورش و آموزش به نسبت را خود
بايد بلكه نميشود ، خلاصه دانشآموزي و درسدادن در معلم
وزير.باشد نظر مورد انسانسازي و درس ، فرهنگسازي كنار در
همه رشد عرصه را تربيت و تعليم عرصه پرورش و آموزش
هدايت معلمان كار:افزود خواندو دانشآموزان استعدادهاي
اخلاق به دانش و علم بر علاوه كه است انسانهايي پرورش و
.نيازمندند زندگي مهارتهاي كسب با همراه معنويت و
|