ميشنوي؟ را صدايم فرزندم
فراغت اوقات ديگربه نگاهي
سازمان در اطلاعات و سوابق نوين نظام
ميشود ايجاد اجتماعي تامين
بيمارستان راهي پياده عابر و راننده
شدند
ريال ميليون شهر 15 مشكين سيلزدگان
ميگيرند بانكي تسهيلات
احتمال:كرد اعلام مدافع وكلاي از يكي
گرفت قوت شمسالواعظين ماشاءالله آزادي
منتشر هفته يك عدالت صداي روزنامه
نميشود
ميشنوي؟ را صدايم فرزندم
دچار يا و دارد شنوايي مشكل شما فرزند ميرسد نظر به اگر
مشورت نظر مورد پزشك يا و معلم با است زباني اختلالات
شد ، داده تشخيص شنوايي اختلال آزمايشها طي اگر سپس كنيد ،
باشيد آن درمان دنبال به
نجات صامت زندگي از را شما كودك موقع ، به شنوايي سنجش
ميدهد
تكامل در كودك بيافتد ، تاخير به كمشنوايي تشخيص چه هر
بيشتري مشكلات با خود اجتماعي تواناييهاي و زباني
شد خواهد روبهرو
به او.بود هفتهاياش شش بچه دختر نگران "يانگ هيتر"
برابر در عكسالعملي هيچ "جنيفر":گفت خود كودك دكتر
يا ميكنم روشن را جاروبرقي كه وقتي مثلا بلند صداهاي
دكتر.نميدهد نشان ميزند ، زنگ شماتهدار ساعت كه وقتي
انجام سادهاي آزمايش برهاند نگراني از را او اينكه براي
وقتي.درآورد صدا به بچه گوش نزديك را زنگي او ;داد
"يانگ" خانم به دكتر برگرداند صدا سمت به را سرش "جنيفر"
.ميبرد سر به كامل سلامتي در فرزندش كه داد اطمينان
صحبت به شروع هنوز و بود ماهه هجده "جنيفر" كه زماني اما
شد جويا نيز را پزشكان ديگر نظر "يانگ" خانم بود ، نكرده
.نديدند "جنيفر" سلامتي در مشكلي نيز ديگر پزشك دو
(ABR)شنوايي تست هنوز اما بود ساله نيم و دو "جنيفر"
از تاك تيك شبيه مختصري صداهاي آن طي كه مغزي عكسالعمل
نداده ميشوند ، شناسايي مغز در و ميشوند پخش گوشي طريق
سنگين گوشش "جنيفر" كه داد نشان آزمايش اين انجامبود
گفتاري تكامل دير ، تشخيص كه بود اين دردناك موضوع.است
رشد از مانع درازمدت در و بود انداخته تاخير به را او
.بود شده او اجتماعي
رويت غيرقابل اختلال
ويچيتا" دانشگاه در گوش متخصص "ريهال" پروفسور گفته به
از يكي شنوايي اختلالات امروزه كانزاس ايالت "ستيت
هر از تقريبا.است آمريكا در مادرزادي عيوب متداولترين
.هستند كمشنوا يا ناشنوا نوزاد سه شده ، متولد نوزاد هزار
تشخيص ميكند ناراحت اندازه همان به را ما كه موضوعي
.است كودك بيماري نادرست
تشخيص مشكل مورد در مطالعهاي "يانگ" خانواده وضعيت
خانواده "جنيفر" شنوايي اختلال سابقه.است شنوايي اختلال
آنها دوم فرزند است ممكن كه واداشت ترديد به را "يانگ"
نيز او اينكه احتمال پزشكان.باشد شنوا كم نيز "اليز"
.دانستند كم را باشد اختلال اين دچار
موفقيت با را ديگري آزمايش و زنگ آزمايش "اليز" كه زماني
لازم (ABR)تست كه داشت اظهار "يانگ" پزشك گذاشت ، سر پشت
(ABR)تست كه وقتي بعد سال يك.بود لازم كه حالي در نيست ،
از اليز گوشهاي كه بود اين نتيجهاش شد گرفته "اليز" از
.است سنگينتر نيز "جنيفر" گوشهاي
دانشكده در گوش متخصص "فايفر.سي رابرت" گفتهدكتر به
نوزادان تمام ماهگي شش حدود تا تولد بدو از:ميامي پزشكي
.ميكنند هجي را صداها و ميكنند ميكنند ، غلغل بغبغو
شنوا ماهه سه كودك تشخيص.است انعكاسي حركات اين تمامي
اخلال پزشك اين.ندارد امكان ناشنوا ماهه سه كودك از
.ميخواند رويت قابل غير را نوزادان شنوايي
درماني مركز در گوش متخصص "ميجرين.اي كليف" دكتر
كه كودكاني حتي:كه ميدارد اظهار مسچوست "مموريال"
بشنوند را بلند صداهاي است ممكن دارند شديدي كمشنوايي
كودكاني ميتواند نيز زنگ تست مثل كوچك حركت يا ارتعاش
.وادارد عكسالعمل به هستند كمشنوا كه را
در كه هنگامي تا كودكان از بسياري نادرست ، تشخيص اثر در
به مشكل با بگيرند قرار شنوايي سنجش آزمايش مورد مدرسه
است ممكن ولي دارند مشكل كه نميدانند آنها.ميبرند سر
گفته بنابر.باشد داشته پي در اشتباهي برداشت آنها علائم
دانشگاه پزشكي علوم مركز در گوش متخصص "پاسكال ديون دي"
مشكل داشتن به را آنها معلمان اغلب:لوبوك در تگزاس "تك"
.ميكنند متهم بودن كند و اخلاقي
زباني تكامل
تشخيص چه هر كه هستند اين نشانگر روزافزون شواهد
و زباني تكامل در كودك بيافتد ، تاخير به كمشنوايي
خواهد روبهرو بيشتري مشكلات با خود اجتماعي تواناييهاي
.شد
مركز در گوش اختلالات متخصص كه "اندروز جيمز" دكتر
سلولهاي:كه ميدهد توضيح گونه اين است (U.C.L.A)پزشكي
آغازين ماههاي در هستند زبان يادگيري مسئول كه مغزي
مسيرهاي.كنند برقرار ارتباط يكديگر با بايد كودك زندگي
تكامل بايد ميكند دنبال مغز به رسيدن در صدا كه نامشخصي
شنيدن به قادر كودكي اگر "اندروز" دكتر گفته طبقه.يابند
ديگري مسيرهاي با مغزي سلولهاي نيست ، ديگران صحبت صداي
كودك زباني توانايي است ممكن و كردهاند برقرار ارتباط
.نكند رشد كامل طور به هرگز
پزشك نشريه در و گرفت صورت سال 1998 در كه مطالعهاي
به تشخيص:كه دارند تاكيد نظريه اين بر شد منتشر كودكان
.دارند زبان گسترش و تكامل در بسزايي نقش درمان ، و موقع
داده تشخيص ماهگي شش از قبل آنها شنوايي كم كه كودكاني
بودند شده داده تشخيص ديرتر كه آنهايي به نسبت بود شده
گفته بنابر و هستند برخوردار بيشتري زباني قابليت از
در تاخير مطالعه ، اين اصلي محقق ،"يوشيناگا كريستين"
فرد اجتماعي تواناييهاي و علم كسب زبان ، يادگيري پيشرفت
.ميدهند قرار تاثير تحت آتي سالهاي در را
"جنيفر".است موضوع اين براي اثباتي "يانگ" خانواده تجربه
ساله دوازده اكنون گرفت قرار درمان تحت سالگي سه در كه
نظر از چه خود سالان و همسن از سال دو از بيشتر او.است
كلمات معني او.است عقبتر اجتماعي نظر از چه و معلومات
تا و ميماند باز گفتگو در ادامه از ميداند ، را محدودي
ميگويد مادرش.بگيرد كمك اشارهاي زبان از بايد حدودي
سطح هم جمع با كه ميكند احساس او كه است اين نتيجهاش
.نيست
درمان تحت سالگي يك در و است ساله نه اكنون كه "اليز"
.است عقبتر خود سالان و همسن از سال يك تنها گرفت قرار
پس كوتاهي مدت است ، "يانگ" خانواده فرزند سومين كه "تاي"
هفتگي هشت در و گرفت قرار(ABR)آزمايش تحت تولد از
و همسن حد در شنوايي نظر از اكنون شد ، شروع او درمان
.است خود سالان
تكامل در حياتي نقش درمان و موقع به تشخيص كه آنجايي از
كرد توصيه سال 1993 در بهداشت ملي موسسه دارند ، فرد عادي
عمل به شنوايي تست ماهگي سه در كودكان تمامي از بايد كه
انجام بر مبني قانوني هيچ آمريكا ايالت هجده اما.آيد
كه ديگر ايالت دو و سي در.نكردهاند وضع آزمايشها اين
اجباري را آزمايشها اين انجام دارد ، وجود قانون اين
اعلام اجباري را آنها انجام كه ايالتهايي حتي.نكردهاند
را لازم تجهيزات هنوز بيمارستانها از بسياري كردهاند ،
فرستاده مجهز درماني مراكز به بايد بيماران و ندارند
.باشند آزمايشي مراكز دنبال به خود اينكه يا شوند
پرتوهاي آزمايش نام به كه ديگري موثر تست و (ABR) تستهاي
نسبت به و بيخطر ميشوند ، شناخته (OAE) شنوايي به مربوط
دلاري هزار صدها مقابل در هزينهها اين.هستند ارزانتر
دير كه كودكاني شنوايي اختلالات درمان براي است ممكن كه
.است ناچيزي بسيار سرمايه گردد خرج است شده داده تشخيص
خود بيمارستان از هستيد ، نوزادي تولد انتظار در شما اگر
انجام را آنها اگر كه كنيد ، سوال تستها اين مورد در
چه هر را خود كودك و كنيد رجوع مجهز مراكز به نميدهند
.دهيد قرار شنوايي سنجش تحت سريعتر
دچار يا و دارد شنوايي مشكل شما فرزند ميرسد نظر به اگر
مشورت نظر مورد پزشك يا و معلم با است زباني اختلالات
شد ، داده تشخيص شنوايي اختلال آزمايشها طي اگر سپس كنيد ،
سريعتر شما كودك چه هر كه چرا.باشيد آن درمان دنبال به
و سريع سير او رشد اينكه احتمال گيرد قرار درمان تحت
.است بيشتر كند طي را عادي
خانه در ساده شنوايي تست
دورههاي طي در را خود كودك شنوايي ميزان ميتوانيد شما
زير موارد از يكي به شما پاسخ اگركنيد تست زير ، زماني
.كنيد مراجعه پزشك به تا است لازم است "خير"
:ماهگي تا 3 تولد بدو از
نوزاد ميكند صحبت يا و ميشود نزديك كسي كه زماني *
.ميايستد باز حركت از يا و ميشود ساكت
تكان بدنش ميزند ، چشمك)ميخورد تكان بلند صداهاي از *
(.ميكند گريه يا و ميخورد
:ماهگي تا 6 3
.برميگرداند صدا دنبال به را سرش *
.ميآيد خوشش صدادار اسباببازيهاي و جغجغه از *
صداي مثل خوردن ، غذا موقع در آشنا صداهاي برابر در *
عكسالعمل غيره و بشقاب به برخورد صداي نوشابه ، شيشههاي
.ميدهد نشان
:ماهگي تا 10 6
.ميكند تلفظ را ما با ، دا ، مانند صداهايي *
.ميدهد نشان عكسالعمل كردن بغبغو با موسيقي برابر در *
.ميدهد نشان عكسالعمل خودش نام به نسبت *
پدر و مادر به "بابا" و "مامان" كلمات اداي هنگام در *
.ميكند نگاه خود
،"شد تمام" ،"نه" مانند متداول ساده كلمات معني *
.ميكند درك را "خداحافظ"
:ماهگي تا 15 10
وقتي و ميداند را علاقهاش مورد اسباببازيهاي نام *
اشاره آنها به ميكنيد سوال اسباببازيها مورد در او از
.ميكنند
.ميآيد خوشش جلنگ جلنگ صداهاي و قافيه با اشعار از *
.ميكند تقليد را ساده صداهاي و كلمات *
:ماهگي تا 20 15
.ميكند دنبال را مستقيم خطوط كردن ، نگاه هنگام در *
ناميده كه زماني را بدن ديگر اعضاي و چشمها بيني ، مو ، *
.ميشناسد ميشوند
"شيريني" ،"پتو" مثل ميخواهد آنها اسم با را آشنا اشيا *
."خرسك" ،
:ماهگي تا 24 20
يا "آبميوه هم باز" مثل ميچسباند يكديگر به را كلمات *
."خونه مامان"
.ميكند توجه شخص سمت به اسم با *
.ميبرد لذت خود اسم شنيدن از *
.ميدهد نشان علاقه تلويزيون و راديو به نسبت *
:ماهگي تا 36 24
تعداد به روز هر كه ميداند كلمه ماهگي 270 در 24 *
.ميشود اضافه كلمات
.ميكند بيان را تجربيات و علايق احتياجات ، *
: ماهگي 36
اشخاص براي بايد آنها درصد كه 80 ميداند كلمه 1000*
.باشد تحسين قابل ديگر
دايجست ريدرز
كشيشيان آلنوش:ترجمه
فراغت اوقات ديگربه نگاهي
آن از بتوان تا داشت فراغت اوقات به متفاوت نگرشي بايد
درك شايد كرد خلاصه وقت در را اوقات بتوان اگر.برد لذت
و لحظهها ميتوان.باشد راحتتر برايمان موضوع اين
يعني.گرفت نظر در فراغت وقت بهعنوان نيز را دقيقهها
دنبال به بزرگسال و جوان نوجوان ، كه زماني تمام
كه اوقاتي است ، روزمره زندگي از غير به فكري دغدغههاي
دارد دوست كه شكلي هر به محدوديت بدون ميتواند فرد
موظف فرد كه است اوقاتي از غير به فراغت ، وقت.بگذراند
به پاسخ دنبال به فراغت وقت.است فعاليتي انجام به
چه و هستيم چي هستيم ، كي اينكه به پاسخ ماست ، چراهاي
زماني ارباب و وقتيمامدير چنين در باشيم؟ ميتوانيم
به بايد كه اينجاست است ، در ما خود به متعلق كه هستيم
دست از كه زماني كنيم باور و كنيم فكر زمان گذشت چگونگي
.بازنميگردد هرگز رفت
انتخاب در و ميبريم لذت آزادي از كه اينجاست در باز و
.مختاريم و آزاد محتوايش و زمان
كليشه بحثهاي از بتوان اگر كه شود مي ملاحظه بنابراين
از راحتتري تعريف ميتوان گرفت فاصله فراغت اوقات شده
است ، خودش زمان ارباب (انسان) فرد فراغت وقت در.داشت آن
اين با حال.ديگران جانب از برنامهريزي بمباران بدون
.ميكند خودنمايي بسياري سوالات تعريف
اوقات آيا است؟ تابستان به متعلق فقط فراغت اوقات آيا
فراغت به نياز بزرگسالان آيا است؟ بچهها به مربوط فراغت
برنامهريزي بزرگترها ما را فراغت اوقات آيا ندارند؟
دخالت بچهها خود چقدر برنامهريزي اين در ميكنيم؟
چقدر ندارد دخالت خود فرد كه برنامههايي در دارند؟
ميكند؟ تجربه را بودن خود زمان ارباب و مدير احساس
خلاقيتها شده پيشبيني قبل از برنامه ارائه با كه زماني
داشته توقع ميتوانيم چگونه ميگيريم ، بچههايمان از را
كنند؟ رضايتمندي احساس و شود شكوفا استعدادهايشان باشيم
شود گرفته نظر در مهم زمان يك فراغت وقت كودكي از وقتي
.باشد خودش مدير كه آموزد مي فرد
اجتماعي مددكار/ پرمهر مريم
سازمان در اطلاعات و سوابق نوين نظام
ميشود اجتماعيايجاد تامين
كارگيري به با اجتماعي تامين سازمان:اجتماعي گروه
نوين نظام آن طريق از و سوابق نوين نظام رايانه ، 15هزار
راهاندازي سازمان اين مختلف واحدهاي در را اطلاعات
با گزارشي در سهشنبه روز اجتماعي تامين سازمان.ميكند
در دارد قصد اجتماعي تامين:است افزوده مطلب اين اعلام
يك و بيمهشده نفر ميليون اطلاعاتي ، سوابق 26 نظام اين
و جمعآوري را خود كارفرمايي واحد ميليون
طرح ، اين براساس.دهد قرار بيمهشدگان دسترس در آساني به
درمانگاه ، 100 بيمارستان ، 260 سوابق60
به آن شعب و كارگران رفاه بانك شركت ، كل ، 102 اداره
اطلاعاتي شبكه بزرگترين طريق اين از شدهو متصل همديگر
.شد خواهد ايجاد كشور
بيمارستان راهي پياده عابر و راننده
شدند
پياه عابر پل از بهرهگيري علتعدم به:اجتماعي گروه
بيمارستان راهي نفر دو تهران ، بزرگراههاي از يكي در
حامل كاميون ديروز ظهر مقارن ما خبرنگار گزارش به.شدند
تقاطع سعيدي آيتالله بزرگراه جنوب به شمال مسير در خاك
از پيرزني شد متوجه ناگاه به كه بود حركت در دامپزشكي
.است بزرگراه عرض از گذشتن حال در پياده عابر زيرپل
سمت به پيرزن ، با برخورد از جلوگيري براي كاميون راننده
پل پايه و ستون با سپس و منحرف بزرگراه عبوري لاين چپ
و دست ناحيه از كاميون راننده آن نتيجه در كه كرد برخورد
نجات و امداد گروه توسط و ديد آسيب فقرات ستون و پا
اين جريان در.شد بيمارستان راهي آتشنشاني ايستگاه 8
بيمارستان راهي و ديد آسيب نيز گذر حال در پيرزن حادثه
.شد
ريال ميليون شهر 15 مشكين سيلزدگان
بانكيميگيرند تسهيلات
حوادث ستاد رئيس جزايري:همشهري خبرنگار - اردبيل
مشكينشهر سيلزده مناطق از بازديد حين كشور غيرمترقبه
متوسط سقف امسال غيرمترقبه حوادث ستاد پيشنهاد به:گفت
ريال ميليون به 15 ريال ميليون از 10 بانكي تسهيلات
شوراي در تصويب از پس آينده روز چند طي و يافته افزايش
و قيمت ارزان تسهيلات عنوان به تسهيلات اين اعتبار و پول
شهرستان ديده خسارت روستائيان به بار نخستين براي
.ميشود پرداخت مشكينشهر
نيز كشاورزي خسارات گفت كشور غيرمترقبه حوادث ستاد رئيس
.شد خواهد ارائه بلاعوض و ارزانقيمت تسهيلات وام بهصورت
آموزشي مراكز راهها ، پلها ، به واردآمده خسارات:گفت وي
بررسي اجرايي و عمراني معاونان را درماني و بهداشتي و
در كشور غيرمترقبه حوادث ستاد به اعلام از پس كه ميكنند
پرداخت كشور غيرمترقبه حوادث اعتبارات محل از زمان اولين
.شد خواهد
كرد خواهيم سعي تابستان فصل پايان از قبل:افزود جزايري
قرار سيلزدگان اختيار در و تكميل را مسكوني واحدهاي
.دهيم
شهرستان در سيل جريان اثر در است يادآوري به لازم
و شدهاند مفقود و زخمي نفر و 61 كشته تن مشكينشهر 33
تاسيسات و مسكوني مناطق و باغها مزارع ، از بسياري به
.شد وارد خسارت اداري
احتمال:كرد اعلام مدافع وكلاي از يكي
گرفت قوت شمسالواعظين
ماشاءالله آزادي
:گفت شمسالواعظين ، ماشاءالله مدافع وكيل:اجتماعي گروه
موضوعيت ديگر ماه 79 ، بهمن از 22 موكلم ، حبس به محكوميت
شركت پرونده پيرامون بازداشتي قرار خاطر به اما ندارد
.ميبرد بهسر زندان در همچنان روز جامعه
ايران دانشجويان خبرگزاري با گفتگو در احمدي ، نعمت
فرارسيدن مناسبت به:افزود مطلب ، اين بيان با (ايسنا)
پنج زير محكومان كليه سال 79 ، در انقلاب پيروزي سالگرد
گذرانده را خود محكوميت دوران از سوم يك كه حبس سال
عفو اين.گرفتند قرار رهبري معظم مقام عفو بودند ، مورد
طور به شد ، سارقان و قاچاقچيان نظير مجرماني شامل كه
اما.ميشود هم شمسالواعظين ماشاءالله حال شامل طبيعي ،
دارد روز جامعه شركت پرونده پيرامون بازداشتي قرار وي ،
توديع پذيرش صورت در و نپذيرفتهاند را آن توديع هنوز كه
.شد خواهد آزاد زندان ، از شمسالواعظين قرار ، اين
صبح موكلش ، از تحقيقات ادامه كه داشت اظهار همچنين وي
دولت كاركنان جرايم ويژه قضائي مجتمع در چهارشنبه امروز
.شد خواهد انجام
منتشر هفته يك عدالت صداي روزنامه
نميشود
كرد اعلام عدالت صداي روزنامه مسئول مدير:اجتماعي گروه
منتشر هفته يك مدت به مرداد سوم امروز از روزنامه اين
.شد نخواهد
گروه خبرنگار به سهشنبه روز هريسي هاشمزاده هاشم
اهداف سمت به حركت براي روزنامه اين:گفت ايرنا فرهنگي
نياز انتشار وقفه اين به معتدل نيروهاي از استفاده و خود
حد در روزنامه اين كاركنان تغييرات كه كرد تصريح وي.دارد
نيروهاي همكاري از كماكان و ميگيرد صورت سردبيري شوراي
.شد خواهد استفاده كنوني
عدالت صداي روزنامه كه روندي هريسي ، هاشمزاده گفته به
.نيست نظام شايسته و قبول قابل داشته پيش در تاكنون
و اسلامي ارزشهاي بودن توام:داشت اظهار هريسي هاشمزاده
.دارد بسياري تاثير روزنامه اهداف به رسيدن در اصلاحات
و اساسي قانون چارچوب در عميق اصلاحات بايستي وي گفته به
.گيرد صورت اسلام تغييرناپذير اصول
را عدالت صداي روزنامه ساختمان تغيير هريسي ، هاشمزاده
.كرد عنوان روزنامه اين انتشار در وقفه ديگر دلايل از
|