يارانه نظام ساماندهي براي پيشنهاد چند
را بنزين يارانه ميتوان چگونه كشور در
كرد؟ حذف
مردم بهداشت و زيرزميني آبهاي
عينكساز صنف نگراني
در خانواده آموزش دورههاي درباره نكاتي
رواني و عاطفي مشكلات به ناشنوايان مدارس
كنيم توجه نيز ناشنوايان
يارانه نظام ساماندهي براي پيشنهاد چند
را بنزين يارانه چگونهميتوان كشور در
كرد؟ حذف
كه همانگونه
نظام سوم ، برنامه پايان تا است موظف دولت ميدانيد
كار اين اما كند حذف كشور اقتصادي سيستم از را يارانهاي
و فشار ميزان كمترين تا است راهكارهايي يافتن مستلزم
.نمايد جامعه آسيبپذير اقشار متوجه را صدمه
يارانهاي كالاهاي ليست در كه اقلامي مهمترين از يكي
حد از بيش مصرف سو يك از كه است بنزين دارد وجود
ارزان فرآورده اين قاچاق ديگر سوي از و آن استاندارد
.است آورده بوجود ملت و دولت براي را زيادي مشكلات قيمت
افراد از درصد كه 20 است شده مشخص برآوردها آخرين طبق
مصرف را كشور در شده عرضه بنزين درصد به 80 نزديك جامعه
بيشتر بهمراتب جامعه مرفه قشر اينكه يعني اين و ميكنند
.ميبرند سهم بنزين يارانه از آسيبپذير اقشار از
و بنزين يارانه حذف جهت دولت كه پيشنهادهايي تمام تاكنون
روبهرو مخالفت با است نموده ارائه آن قيمت كردن واقعي
.است شده
مبلغ گذشته سال در دولت منتشره ، آمار طبق حال همين در
هزينه كشور مصرفي جهتوارداتبنزين دلار ميليون 320
يك با كه حالي در ميباشد توجهي قابل رقم كه است كرده
پنج به مبلغ همين اگر كه داد نشان ميتوان ساده حساب
انجام اساسي اقدام پنج آن ، توسط ميتوان شود تقسيم قسمت
اين اجتماعي ، و اقتصادي مثبت آثار داشتن عين در كه داد
بدون را بنزين يارانه كه ميآورد بوجود نيز را امكان
ميتوانند كه اقداماتي.نمود حذف جانبي عوارض آمدن بوجود
:ميباشند زير شرح به پذيرند انجام
فوقالذكر هزينه از درصد پرداخت 20 با ميتواند دولت -1
نقل و حمل وسايل از استفاده اتوبوسراني ، واحد شركت به
كه ترتيب اين به.نمايد رايگان مردم عموم براي را عمومي
هزار كشور 15 كل در را واحد شركت ناوگان ظرفيت اگر
دستگاه هر اينكه فرض با و بگيريم نظر در اتوبوس دستگاه
تردد شدهاش مشخص مسير در مرتبه روز 10 طول در اتوبوس
جابهجا را نفر متوسط 60 طور به نوبت هر در و نمايد
متوسط 150 طور به نفر هر براي را بليت بهاي اگر و نمايد
زير رقم سال ، در روز احتساب 365 با بگيريم نظر در ريال
:شد خواهد حاصل
15000x10xxx36515060
نظر در ريال را 8000 دلار و ريال برابري نرخ اگر و
:داشت خواهيم چنين بگيريم
هزينه درصد از 20 كمتر مبلغي صرف با كه ميشود ملاحظه
تعداد سال يك طول در ميتوان وارداتي بنزين خريد ارزي
ميليارد از 3 بيشتر بفرماييد توجه خوب) نفر 3285000000
.نمود جابهجا رايگان طور به را (نفر
از كه افرادي روي بنزين يارانه حذف كه آن براي -2
جاي به منفي رواني آثار ميكنند استفاده شخصي اتومبيل
اگر كه نحو بدين پذيرد ، صورت اقدامي است لازم نگذارد
دستگاه ميليون را 3 كشور بنزينسوز اتومبيلهاي كل تعداد
هر به ارزي هزينه درصد با 20 ميتوان بگيريم نظر در
:داد تحويل مجاني بنزين ليتر ماهانه 30 اتومبيل
xxx 45030123000000=
ضروري عمومي نقل و حمل سيستم امكانات افزايش و تجهيز -3
به.داد انجام را كار اين ديگر ، درصد با 20 ميتواناست
براي نو اتوبوس دستگاه هر خريد كه صورتي در كه شكل اين
ظرفيت ميتوان باشد داشته هزينه ميليونريال دولت 250
افزايش دستگاه حدود 2000 سالانه را اتوبوسراني ناوگان
:داد
هوا آلودگي از جلوگيري براي اتومبيلها كردن سوز گاز -4
و بردارد در هزينه خودرو هر صاحب براي ريال حدود 1200000
اما است گرديده طرح اين از استقبال عدم باعث موضوع ، همين
ميتوان ارزي هزينه از ديگر درصد از 20 استفاده با
گازسوز رايگان طور به را اتومبيل دستگاه هزار سالانه 400
:نمود
صنعت رونق همچنين و هوا آلودگي از جلوگيري براي -5
و قديمي اتومبيلهاي كه شده پيشنهاد اخيرا خودروسازي ،
به طرح اين كه آنجايي از اما شوند خارج رده از فرسوده
به حاضر راحتي به آنها است وسايل گونه اين دارندگان ضرر
مبلع افراد اين از يك هر به اگر اما شد نخواهند كار اين
اين شود پرداخت بلاعوض كمك عنوان به ميليونريال 20
اتومبيل دستگاه سالانه 25000 كه آمد خواهد بوجود امكان
عوض جديد مدلهاي با را آنها يا خارج رده از را فرسوده
:كرد
انتظار ميتوان پذيرند انجام فوق اقدامات كه صورتي در
:شوند حاصل آنها از زير فوايد كه داشت
آن قيمت شدن واقعي و بنزين يارانه حذف -
خارج به وابستگي قطع و بنزين مصرف كاهش -
هوا آلودگي كاهش -
ترافيك بار كاهش -
دولت عمومي هزينههاي كاهش -
بنزين قاچاق مشكل حل -
عمومي نقليه وسايل از استفاده به مردم آحاد تشويق -
عمومي اعتماد افزايش و مردم در رواني مثبت اثر ايجاد -
دولت به
نقل و حمل وسايل ديگر خدمات نرخ كنترل -
شده ذكر خدمات بودن رايگان با رابطه در است ممكن البته
.باشد وجودداشته انتقاداتي
مقام يك اظهارنظر آخرين طبق كه است يادآوري به لازم
به سالانه دولت شد ، منعكس نيز جرايد در كه اقتصادي
يارانه حدود 12ميليارددلار در مبلغي مختلف بخشهاي
مقابل در فوق خدمات بودن رايگانميكند پرداخت انرژي
.است هيچ تقريبا هنگفتي رقم چنين
در ادعايي هيچ اينجانب كه كنم عرض است لازم پايان در
ذهنم به كه را آنچه تنها و ندارم اقتصادي مسائل مورد
و محاسبات آمار ، در اگركردم بيان بود كرده خطور
با باشد داشته وجود اشتباهي كردهام ارائه كه مفروضاتي
آنها در مربوطه مسئولان اگر اما ميپذيرم ميل كمال
زودتربه چه هر كه ميكنم استدعا ديدند نهفته را حقيقتي
داريم مثلي ايرانيها ما.دهند اثر ترتيب پيشنهادات اين
.است تازه بگيريم آب از وقت هر را ماهي:ميگويد كه
عسگري محسن
مردم بهداشت و زيرزميني آبهاي
مسئولان گرفته ، فزوني آب كمبود مشكل كه حاضر حال در
تزريق براي خودرا كوشش و تلاش نهايت فاضلاب و آب سازمان
ميآورند ، عمل به اصفهان شهر تشنه درشبكه آب بيشتر چه هر
نكتهاي اما.شود قدرداني عزيزان اين همه از دارد جا كه
وزارت آيااست مردم سلامت و بهداشت است ، اهميت حائز كه
را مردم سلامت مسئوليت كه پزشكي آموزش و درمان بهداشت ،
خداي كه ميكند آبها اين مورد در كنترلي است ، عهدهدار
پايان در ميشود داده مردم تشنگي پاسخ كه حالي در ناكرده
و رودهاي بيماريهاي انبوه با حالا همين يا و تابستان
كه همچنان.نشويم مواجه پوستي بيماري و عفوني و انگلي
شبكه به اصفهان تدريج به تاكنون سال 1340 از ميدانيم
نظر از زيرزميني آبهاي روي كنترلي و شده تجهيز فاضلاب
آبياري براي صرفا آبها اين و است نيامده عمل به آلودگي
در نيز استان بهداشت مسئولان دارد جا. است ميشده مصرف
و مساعي تشريك فاضلاب و آب سازمان مسئولين با مورد اين
.كنند اعمال را لازم كنترلهاي
گيوچي مهندس
عينكساز صنف نگراني
مراكز احتساب مورد در دولت هيات به بهداشت وزارت پيشنهاد
نگراني موجب پزشكي موسسه عنوان به طبي عينك فروش و ساخت
عليرضا.شد عينك فروشندگان و سازندگان صنفي واحدهاي
عينك فروشندگان و سازندگان اتحاديه رئيس ياوريانفر
اداري عدالت ديوان سال 72:گفت مطلب اين اعلام با تهران
متمايز را طبي عينكهاي فروش و ساخت و چشمپزشكي حرفه دو
.نشد برخوردي متخلفان با اين وجود دانستبا
در خانواده آموزش دورههاي درباره نكاتي
رواني و عاطفي مشكلات به
ناشنوايان مدارس
كنيم توجه نيز ناشنوايان
كلاس برگزاري از را هدفي چه ، ما ناشنوايان مدارس در
نوعي به كه كساني همه ميكنيم؟ دنبال خانواده آموزش
به دارند ، را ناشنوا دانشآموزان با مستقيم كار تجربه
زبان در خانواده آموزش بحث كه دارند اذعان نكته اين
و تعليم و شدن اجتماعي فرايند ارتباط ، برقراري آموزش ،
حساس ، مهم ، مباحث از يكي كودكان از دسته اين..و تربيت
و آموزش كه است مطرح سوال اين حال.است اساسي و عميق
آموزش براي را برنامههايي و تدابير چه استثنايي پرورش
عبارتي به يا است؟ انديشيده كودكان از گروه اين خانواده
چه شامل مدارس گونه اين در خانواده آموزش سرفصل ديگر
اين در مدرس عنوان به كسي چه باشد؟ بايد موضوعاتي
درمانگر ، گفتار مربي ، نقش باشد ، داشته حضور بايد كلاسها
چيست؟ كلاسها اين برگزاري در مدرسه مشاور و شنواييشناس
دارند؟ نقشي كلاسها اين برگزاري در افراد اين اصلا آيا
از يك هر براي سرفصلهايي چه پاسخ بودن مثبت صورت در
ناشنوا كودكان اين والدين شود؟ گرفته نظر در بايد آنها
ميزان چه به فرزندشان توانبخشي و آموزشي خدمات به نسبت
در كه مفهومي به)خانواده آموزش مدرسين آيا دارند؟ آگاهي
نياز مورد مسائل ارائه توانايي (است مطرح عادي مدارس
به توجه با دارند؟ را دانشآموزان از گروه اين والدين
جامع طرح شوراي سوي از شده مطرح سرفصلهاي كه نكته اين
اجرايي دستورالعمل مربيان ، و اوليا انجمن خانواده آموزش
نحوه است ، ناشنوا جمله از و استثنايي مدارس در طرح اين
به و است؟ چگونه ناشنوايان مدارس در كلاسها اين برگزاري
چيست؟ ناشنوايان مدارس خانوادهدر آموزش از هدف كلي طور
صرف ناشنوايان مدارس در كلاسها اين برگزاري از هدف آيا
اينكه يا !!است؟ مربيان و اوليا انجمن دفتر فرم به پاسخ
به نسبت خانواده بينش سطح بردن بالا برگزاري از هدف
با برخورد در موثر راهبردهاي آموزش و خود ناشنواي فرزند
سوال به پاسخ بودن مثبت صورت در ميباشد ، ناشنوا كودك
كشور استثنايي محترممدارس مسئولين از سوال اين دوم ،
رسيدن براي عملي اقدامات چه تاكنون آنها كه ميشود مطرح
داشتهاند توجه نكته اين به آيا و داشتهاند؟ هدف اين به
نظر در ويژهاي كتابهاي گروه اين براي كه همانطور كه
آنها خاص و نياز مورد رواني و عاطفي مسائل به ميگيرند
بايدكنند؟ توجه نيز
و تعليم امر متصديان سوالات قبيل اين طرح با است اميد
به اقدام نيز دانشآموزان از گروه اين براي تربيت
.نمايند كاربردي و علمي دقيق ، برنامهريزي
يوسفي فخرالسادات
|