حق احقاق براي بيراههاي چاپلوسي و تملق
چيست؟ زندگي از شما هدف
حذف را سوم برنامه قانون ماده 187 مجلس
كرد
و سياسي دادگاههاي در منصفه هيات
باشد عمومي افكار نماينده بايد مطبوعاتي
وزراي اجلاس پيگيري كميته نشست كار پايان
تهران در اسلامي كشورهاي اطلاعرساني
سراسري همايش پاياني قطعنامه در
خواستار وكلا كانونهاي وكلا كانونهاي
شدند قضا با سياست تداخل از جلوگيري
حق احقاق براي بيراههاي چاپلوسي و تملق
قاسمزاده فاطمه بادكتر گفتوگو
نشدن نهادينه دليل به گذشته از چاپلوسي و تملق فرهنگ
نظر بهاست داشته ظهور و بروز شدت به سطوح همه در قانون
ديگر و كافي آگاهي و دانش نداشتن دليل به مردم ميرسد
و اجتماعي حقوق نميتوانستند اقتصادي و اجتماعي شرايط
بنابراين.آورند بهدست صحيح كانالهاي از را خود انساني
و تملق به خود حقوق و حق احقاق براي ميشدند مجبور
بود شده باعث ايام اين در حاكم شرايط.آورند روي چاپلوسي
افراد و برود بين از اجتماعي اتحاد و جمعگرايي روحيه كه
شرايطي چنين در. باشند خود حق احقاق دنبال به منفردا
روي قدرت صاحبان تملق به ميشود مجبور ناخودآگاه فرد
حق احقاق دنبال به تنهايي به هركسي باشد قرار وقتي.آورد
فرهنگ ناخودآگاه باشد صحيح و اصلي مجراي از نه هم آن خود
ارزش يك عنوان به حتي بعضا نهادينهو چاپلوسي و تملق
.ميشود تلقي نيز
سيستم خانواده ، پديده اين كاهش يا تشديد در است طبيعي
دكتر با زمينه اين در.دارد را اصلي نقش جامعه و آموزشي
گفتوگويي كشور برجسته روانشناسان قاسمزاده ، از فاطمه
.ميآيد پي در كه است شده
چيست؟ چاپلوسي و تملق *
فردي سوي از خصوصياتي بيان چاپلوسي و تملق معنا نظر از -
در نيز خصوصيات اين و ندارد باور را آنها خودش كه است
او مورد در و است شنونده كه كسي آن.ندارد وجود حقيقت
هوشيار و آگاه فرد يك اگر واقع در ميگيرد انجام تملق
ميگويند مواقع برخي در و ندارد باور را تعريف اين باشد
متقابل دروغ يك چاپلوسي و تملق.ميشود مشتبه او بر امر
آن نه و دارد قبول را دروغ آن است متملق كه كسي نه است
.مقابل طرف
چيست؟ گويد ، تملق فردي ميشود باعث كه دليلي مهمترين *
نفس به اعتماد كمبود و حقارت عقده از ناشي مساله اين -
بيارزشي احساس نوعي به متملق فرد كه آنجايي از است ،
و ديگران گفتن تملق به ميكند سعي توجه جلب براي ميكند ،
فرصت يعني.بپردازد ميپذيرد ، را تملقها اين كه فردي آن
از ناخودآگاه هم فرد آن و شوند متملق كه افراد به ميدهد
دامن تملقها اين به رو اين از.ميبرد رنج حقارت عقده
دو هر مورد در عبارتي به.ميكند رضايت احساس و ميزند
فرد و بگويد تملق فرد ميشود موجب كه دليلي مهمترين طرف
.است حقارت عقده بپذيرد را آن نيز متقابل
چيست؟ (غيرمادي مادي ، ) سود نقش *
عواملي از يكي غيرمادي و مادي سودهاي من ، عقيده به -
افرادي معمولا.كنند تملق افراد ميشوند باعث كه هستند
آن و پول به هم و ميرسند مقام به هم ميكنند چاپلوسي كه
با واقع در نيز ميگيرد انجام چاپلوسي او مورد در كه كسي
و پست به است ممكن گاهي تعريفها و تاييدها نوع همين
طرف دو هر بردن سود نوع اين البته.كند پيدا دست مقامي
.است اجتماعي و فردي سطح در ناسالم روابط يك نشان
نظر در را رفتارهايي نوع چه متملق افراد معمولا *
ميگيرند؟
ديگران تملقگويي به كه افرادي معمولا كه آنجايي از -
اين روانشناسي نظر از ندارند قاطع رفتار ميپردازند
رفتارهاي ديگر انسانهاي يا و پديدهها مقابل در افراد
از ناشي و است شده گرفته عمدتاياد كه دارند متفاوتي
در را رفتار نوع سه معمولا.است تربيت و محيط و فرهنگ
رفتار نوع يك است پرخاشگرانه رفتار نوع يك ميگيرند نظر
رفتارهاي جزو واقع در تملق و چاپلوسي و است انفعالي
كه رفتاري يعني است قاطع رفتار سوم رفتار و است انفعالي
با همراه هميشه اما ميكند بيان را خود نظر و احساس فرد
در واقع در قاطع رفتار.خشونت با نه است ملايمت و آرامش
فرهنگ در جمله از.نيست شده پذيرفته فرهنگها از خيلي
را رفتار نوع دو اين بيشتر معمولا نتيجه درما كشور
نوع اين ما جامعه در كه رفتارپرخاشگرانه يا هستيم شاهد
بيتفاوتي از كه انفعالي رفتارهاي يا نيست كم رفتارها
و چاپلوسي تا ميشود انفعالي رفتارهاي شامل كه گرفته
.حد از بيش تمجيد و تعريف
چيست؟ آموزشي نظام و خانواده نقش اوصاف ، اين با *
و ميشود آموخته كه است رفتار نوعي چاپلوسي و تملق -
و آموزشي مهم كانون دو عنوان به مدرسه و خانواده
موثر زمينه اين در غيرمستقيم و مستقيم صورت به تاثيرگذار
در نيز جامعه و نوجوانان و كودكان مورد در بهويژه هستند
.دارد موثري نقش كانون دو اين كنار
چيست؟ زمينه اين در موثر خانوادگي عوامل *
محدوديت ايجاد مردسالاري مانند عواملي خانواده در -
در نوجوانان و كودكان از نكردن نظرخواهي تحميل و اجبار
نداشتن مشاركت نتيجه در و خودشان به مربوط مسائل مورد
تملق روحيه ايجادكننده عوامل جمله از امور انجام در آنها
.است چاپلوسي و
چيست؟ مدارس در تملق تشديدكننده عوامل *
جاي به حافظه بر تاكيد محور معلم نظام مدرسه در -
اطاعت ، بر تاكيد تفاوتها ، نديدن ابتكار ، و استدلال
سبب نوجوانان و كودكان براي نشدن قائل ارزش و احترام
افراد وقتي.نگيرد شكل آنها در ارزشمندي احساس كه ميشود
دارند دوست يا و ميگويند تملق يا كنند احساسبيارزشي
.شود تمجيد و آنهاتعريف از كه
دارد؟ چاپلوسي و تملق شيوع در نقشي چه جامعه *
مردمسالاري نظام از حاكميت هرچه هم جامعه سطح در -
شود ، كمرنگ جامعه در مردم نقش و مشاركت و بگيرد فاصله
و رشد هرچه و باشد بيشتر محدوديت و كمتر آزادي هرچه
گيرد ، اينگونه صورت كندتر اجتماعي و فرهنگي توسعه
و پرخاشگري حاضر حال در.ميكند بروز بيشتر خصوصيات
بيشتري رواج رفتار متفاوت قطب دو يعني انفعالي رفتارهاي
.ميشود مشاهده كمتر قاطع رفتار و دارد
چيست؟ تملق از ناشي آسيبهاي *
تظاهر و رياكاري و فريب ترويج سبب تملق و چاپلوسي -
واقع در كه پذيرفتن ، انتقاد و كردن انتقاد كه ميشود
.ميدهد كاهش را است جامعه در سالم روابط اصلي محور
چه و نوجوانان چه و كودكان چه مردم ، فعال نقش و مشاركت
جامعه ميشود سبب نتيجه در و ميكند كمرنگ را بزرگسالان
.شود داشته نگه عقب اجتماعي و فرهنگي رشد نظر از
چيست؟ زمينه اين در شما پيشنهاد و راهكارها *
در چه و خانواده در چه است آموزش راهكار ، مهمترين -
اين كه جمعي رسانههاي طريق از جامعه در چه و مدرسه
منجر رفتار تغيير به نگرش تغيير و نگرش تغيير سبب آموزش
.ميشود
دباغزاده مرجان
چيست؟ زندگي از شما هدف
گذاري هدف
تعيين را خود زندگي جهت كه است زماني كسي هر زندگي آغاز
است اين موفقيتآميز زندگي يك لازمه اينرو از.ميكند
درباره.كنيد سودمند و ارزش پر هدفي انجام وقف را خود كه
اينجا در ما قصد است ، شده گفته بسياري مطالب هدف داشتن
.است هدفگذاري صحيح شيوههاي ارائه
جمله گفتن.است آن "روشني" هدف يك تعيين در اصل مهمترين
براي.نيست هدف ".دهم انجام را كار فلان ميخواهم من"
طي را مراحلي بايد هدف يك بيشتر چه هر وضوح به رسيدن
قوه كاغذ ، و قلم ;هستيد نيازمند چيز دو به اكنون.كنيد
هر و بگيريد كمك خود تخيل قوه از هدف تعيين در.تخيل
كه تعداد هر.بياوريد كاغذ بر داريد دوست كه را آنچه
:بايد شما اهداف.ندارد مانعي باشد
-دسترسي ، 4 قابل -اندازهگيري ، 3 قابل-مشخص ، 2 -1
اين با.باشند زماني محدوديت داراي -و 5 واقعبينانه
آيا بپرسيد خود از.ميشود دقيق و روشن شما هدف مولفهها
هدف اين به نيل يا برسيد شده تعيين هدف به مايليد شخصا
قابل آيا است؟ متعالي اهدافتان آيا است؟ ديگران خاطر به
هدف گرفتن اندازه چه هر كه باشيد آگاه است؟ اندازهگيري
آيا.است بيشتر هم هدف به نرسيدن احتمال باشد مشكلتر
روي چقدر هدف به رسيدن براي داريد؟ را لازم منابع تمام
خود از را مهم سوال اين همچنين ميكنيد؟ حساب ديگران
به لازم منابع داشتن بدون ميتوانيد چگونه كه بپرسيد
برسيد؟ خود اهداف
آيا شوند ، فرد در بهتري احساس ايجاد به منجر بايد اهداف
ضربالاجل رعايت نكات مهمترين از و است؟ اينگونه شما هدف
مشغول" كه است آن زماني محدوديت فايده.است شده تعيين
در طرفي از و نميگيريد اشتباه "كار انجام" با را "بودن
خود بايد مراحل اين طي از بعد.ميكنيد احساس تعهدي خود
البته رسيدهايد ، هدف آن به كه دهيد قرار حالتي در را
.ميدهد افزايش را هدف به رسيدن لذت ولي است سخت اينكار
و روحي شغلي ، مالي ، عمده گروه چند در را خود اهداف اكنون
كه آنجا از.كنيد تقسيمبندي..و خانوادگي جسمي ، معنوي ،
مطرح اهداف براي اولويتبندي است زياد بسيار وقت ارزش
.ميدهد مشخصي فكري كادر ذهن ، به اولويتبندي اين.ميشود
و اهميت ضرب حاصل را اولويت "زمان مديريت" كتاب در
.ميكند ذكر فوريت
و مهم نوع از اهميت مقياس در شما هدف اگر مثال عنوان به
ضرب حاصل برابر اولويت است زياد نوع از فوريت مقياس در
ديگر ميتوانيد حالا و ميشود (زياد) سه در (مهم) دو
كه آنهايي و كنيد اولويتبندي بدينگونه را خود اهداف
.دهيد قرار درصدر دارند را بيشتري اولويت
هدفگذاري موانع
و ميكند تعيين خود نفس عزت به توجه با را خود هدف كس هر
تحميل خود بر كه را محدوديتي هرگونه دليل همين به
شدن بهترين براي.شماست خود ذهن پرداخته و ساخته ميكنيد
اين جمله از.نيست محدوديتها اين شكستن از غير راهي ،
ترس".ميباشد ترس مقوله است شايع هم بسيار كه محدوديتها
با كه ميكند فكر شخص اينكه."هدف روشن و دقيق تعيين از
افزايش را خود شكست احتمال شده ، مشخص كاملا هدف داشتن
فرد انديشه زاده ترس ، .ميترسد موضوع اين از و ميدهد
به كار آن انجام آن راهحل و نيست آن خارج در و است
نداشته آن از هراسي سرانجام كه بهطوري است زياد دفعات
بدانيد اولا.است"خوردن شكست" احساس ديگر موردباشيد
.است بيشتر نيز آن ناكاميهاي باشد بزرگتر هدف چه هر كه
برق توليد به رسيدن راه در بار دهها من":ميگفت اديسون
توليد برق نميتوان راهها اين از دريافتم تا خوردم شكست
.دارد معنا شكستها از بعضي كه باشيد آگاه ثانيا ".كرد
روياهاي و دنبالآرزوها به ما":ميگويد پائولوكوئيلو
كنيم ، پرداخت را آن سنگين بهاي بايد نباشيم يا باشيم خود
خود شخصي روياهاي راه در اگر كه است اين در تفاوت تنها
ديگر از ".ميكند پيدا معنا شكستها آن بخوريم شكست
.است "تحول و تغيير برابر در مقاومت" هدفگذاري موانع
تغييرات دادن روي مانع انسانها از بسياري شده شرطي ذهن
دست از كه چيزهايي به فقط ذهن كه بهطوري است ، آدمي در
آورد خواهد دست به كه موهبتهايي به و ميانديشد ميدهد
آن شناختن ابتدا مقاومت اين بردن بين از راه.نميانديشد
دست به كه هست امتيازاتي به خود توجه مركز تغيير بعد و
والاتر ، جايگاهي به رسيدن براي آدمي مطمئنا.آورد خواهيد
طي از پس آنكه پايان در و بپردازد را آن بهاي بايد
.بدهيد قدرتمند و قاطع پاسخي سوال اين به شده ذكر مراحل
"هستم؟ هدف اين به رسيدن خواستار واقعا من آيا"
رضوي رامين
پزشكي دانشجوي
:منابع
(شهباز روح كامران:ترجمه) ديويدلويش -زمان مديريت -1
:ترجمه) ماردن اسوت اوريزن -نگراني و تشويش بر غلبه -2
(مهرين مهرداد
قراچه مهدي:ترجمه) ريچارددني -شماست آن از موفقيت -3
(داغي
حذف را سوم برنامه قانون ماده 187 مجلس
كرد
كه توسعه سوم برنامه قانون ماده 187:اجتماعي گروه
قضائيه قوه به را حقوقي مشاورين و وكلا انتخاب اختيار
.شد لغو اسلامي شوراي مجلس ديروز جلسه در ميداد
ماده 187 اصلاحيه بررسي ادامه در ما خبرنگار گزارش به
اسلامي ، شوراي مجلس گذشته روز جلسه در توسعه سوم برنامه
ماده 187 لغو خواستار پيشنهادي ارائه با بورقاني احمد
اما شد تصويب رايگيري از پس كه شد سوم برنامه قانون
پس كه كردند تشكيك رايگيري اين به نمايندگان از تعدادي
.آورد راي پيشنهاد اين ورقه با مجدد رايگيري انجام از
ماده اين در.شد حذف سوم برنامه از ماده اين اساس اين بر
از گروهي گزينش با قضائيه قوه كه بود شده پيشبيني
دفاتر راهاندازي اجازه آنان به حقوق فارغالتحصيلان
جامعه مخالفت مورد ماده اينبدهد حقوقي مشاوره
استقلال براي خطري را آن و گرفت قرار كشور حقوقدانان
اساس اين بر.دانستند مدني نهاد يك بعنوان وكلا ، كانون
كه برآمد واحده ماده اين اصلاح درصدد طرحي ارائه با مجلس
هياتي را حقوقي مشاورين صلاحيت بود ، شده پيشبيني آن در
كه گيرند برعهده وكلا كانون و قوه سه نمايندگان از مركب
و جزئيات سهشنبه روز جلسه در كليات تصويب از پس
ادامه و نياورد راي آن مورد در شده ارائه پيشنهادات
جلسه اين در كه شد موكول چهارشنبه جلسه به رسيدگي
.آورد راي و مطرح ماده 187 حذف پيشنهاد
نايب آرمين محسن سوم برنامه قانون ماده 187 لغو زمينه در
مستقيم اقدام با اميدواريم:گفت اسلامي شوراي مجلس رئيس
نيازي متقاضيان ، به وكالت پروانه صدور براي وكلا كانون
.باشد نداشته وجود بعدي اقدامات به
اسلامي شوراي مجلس رئيس نايب آرمين محسن ايسنا ، گزارش به
مجلس در ماده 187 اصلاح طرح مورد در مطلب اين بيان با
سوم برنامه ماده 187 اجراي راستاي در قضائيه قوه:گفت
كرده شروع وكالت پروانه صدور براي را اقداماتي توسعه ،
از يكي نفوذ تحت وكلا كه داشت وجود نگراني اين و بود
وي.نبود كشور قضائي نظام صلاح به كه بيايند در كشور قواي
انبوه جمله از هم مشكلاتي ديگر ، سوي از:داد ادامه
و وكالت پروانه كسب خواهان كه حقوق رشته فارغالتحصيلان
دو هر به بايد مجلس حال هر به.دارد وجود هستند ، اشتغال
قانون ماده 187) ماده اين حذف با ميكرد ، توجه بخش
شده تضمين وكلا و وكلا كانون استقلال (توسعه سوم برنامه
وجود وكلا استقلال شدن مخدوش به نسبت كه نگراني آن و است
.است رفته بين از داشت ،
در كه اصلاحي با بايد بعدي اقدام در:كرد تصريح آرمين
پروانه متقاضيان مشكل ميدهيم ، صورت وكلا كانون قانون
وكلا كانون كه اميدواريم البته ;كنيم حل هم را وكالت
كه گشايشي با و كند اقدام امر اين به مستقلا و مستقيما
در وكالت ، پروانه متقاضيان درخواست به ميكند ، ايجاد
به نيازي تا دهد مثبت پاسخ قانوني ، و عملي ضوابط چارچوب
.باشد نداشته وجود بعدي اقدام
و سياسي دادگاههاي در منصفه هيات
باشد عمومي افكار نماينده
بايد مطبوعاتي
مجلس در اصفهان نماينده مزروعي رجبعلي:اجتماعي گروه
در منصفه هيات تشكيل طرح" درباره اسلامي شوراي
در منصفه هيات:گفت "سياسي و مطبوعاتي دادگاههاي
نماينده عنوان به بايد سياسي و مطبوعاتي هاي دادگاه
.كند نظر اعلام عمومي افكار
گفت در (چهارشنبه) ديروز مشاركت فراكسيون رئيس نايب
تشكيل طرح:كرد تصريح ايرنا سياسي خبرنگار با گو و
اساسي اصولقانون از يكي واقعاجراي در منصفه هيات
سياسي و مطبوعاتي جرايم به رسيدگي آن در كه است
حضور با و علني صورت به دادگستري محاكم در بايد
.شود انجام منصفه هيات
سال از مطبوعاتي دادگاههاي در ما:داشت اظهار وي
هيات نتوانستهايم اما داشتهايم ، منصفه هيات 1370
سياسي انگيزه با افراد كه دادگاههايي در را منصفه
صنفي انجمن رئيس.كنيم وارد شدهاند ، دستگير
در كه فعلي منصفه هيات اشكال:گفت روزنامهنگاران
اين كه است اين مييابد ، حضور مطبوعاتي دادگاههاي
اينكه بيان با مزروعي.انتخابي تا است انتصابي هيات
عنوان به را افرادي نفره سه هيات يك اكنون هم
در اين:افزود ميكنند ، منصوب منصفه هيات اعضاي
اين منصفه هيات تشكيل فلسفه كه است حالي
اجتماعي مختلف اقشار نماينده آن اعضاي كه بودهاست
اعمال مختلف اقشار و مردم سوي از بتوانند و باشند
.كنند نظر
طرح اين در:داد ادامه مشاركت فراكسيون رئيس نايب
طرف از منصفه هيات اعضاي كه است شده بيني پيش
تعداد و شوند انتخاب اجتماعي مختلف اقشار و گروهها
دادگاه هر براي كه شده بيني پيش گونهاي به آنان
نماينده.كرد انتخاب را افرادي تصادفي طور به بتوان
اين طرح اين پيشنهاد دليل:كرد تصريح اصفهان مردم
منصفه هيات اعضاي كه اين درباره شائبهاي كه بود
آنان نظر و باشد نداشته وجود هستند حكومت منصوب
.باشد عمومي افكار ديدگاه بيانگر
دلايل به اشاره با روزنامهنگاران صنفي انجمن رئيس
با مطبوعاتي و سياسي فعالان چون:گفت طرح اين اهميت
برخورد شوند ، مي عرصهها اين وارد شرافتمندانه انگيزه
به آنان حقوق كه باشد گونهاي به بايد آنان با
.شود تامين كامل طور
به منصفه هيات واقعاگر در:كرد تاكيد مزروعي
افراد كه دهند تشخيص اجتماعي مختلف اقشار از نمايندگي
غير در خواهندشد ، مجازات شدهاند ، آنان جرم مرتكب
.شد نخواهد آنان حال شامل مجازاتي صورت اين
وزراي اجلاس پيگيري كميته نشست كار پايان
تهران در اسلامي كشورهاي
اطلاعرساني
پنجمين وزارتي كميته نشست:اسلامي جمهوري خبرگزاري
سازمان عضو كشورهاي اطلاعرساني وزراي اجلاس
مسجد احمد سخنان با ديروز بعدازظهر اسلامي كنفرانس
پايان خود كار به اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير جامعي
.داد
روز دو از پس نشست اين در شركتكننده هياتهاي
اتخاذ مصوبات در حاصله پيشرفتهاي پيرامون بحثوبررسي
كشورهاي اطلاعرساني وزيران اجلاس پنجمين در شده
در آذرماه 1378 در كه اسلامي كنفرانس سازمان عضو
در اسلامي كشورهاي همكاري لزوم بر شد ، برگزار تهران
جهت رساني اطلاع جديد فناوريهاي از بهرهگيري
تاكيد غرب گروهي رسانههاي تبليغاتي هجوم با مقابله
.كردند
وزراي ايران اسلامي جمهوري بر علاوه نشست اين در
عمان ، سعودي ، عربستان سوريه ، كشورهاي اطلاعرساني
و فلسطين تونس ، قطر ، مصر ، از نمايندگاني و مالزي
.داشتند حضور كويت
كار پايان در اجلاسدوروزه اين در شركتكنندگان
رئيس خاتمي محمد سيد آقاي براي تلگرامي ارسال با خود
تلاشهاي و نوازي ميهمان از ايران اسلامي جمهوري
قدرداني نشست اين موفقيتآميز برگزاري براي ايران
.كردند
اختتاميه مراسم در سخناني طي اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير
براي اسلامي كشورهاي خبرگزاريهاي تقويت بر اجلاس اين
.كرد تاكيد سريع و دقيق اطلاعات ارائه و خبري انبوهسازي
شبكههاي راهاندازي جهت در تلاش همچنين مسجدجامعي احمد
و اخبار و اطلاعات تبادل براي مشترك و اسلامي تلويزيوني
اولويتهاي جديترين از را اسلام راستين چهره ارائه
.كرد ذكر اجلاس
سراسري همايش پاياني قطعنامه در
خواستار وكلا كانونهاي
وكلا كانونهاي
شدند قضا با سياست تداخل از جلوگيري
جمهوري وكلاي كانونهاي سراسري همايش:اجتماعي گروه
بهشتي شهيد دانشگاه ابوريحان تالار در ايران اسلامي
.شد برگزار تهران
اين در مركز وكلاي كانون رئيس كرماني جندقي دكتر
:گفت وكلا ، كانون استقلال برلزوم تاكيد با گردهمايي
برطرف و دادگستري در عدالت تضمين در كانون اين
.دارد مهمي نقش مردم حقوقي نيازهاي و انتظارات كردن
ماده 187 طرح از پس:افزود مركز وكلاي كانون رئيس
كه شديم متوجه مجلس ، در كشور توسعه سوم برنامه
و مردم به حقوقي خدمات ارائه در وكلا كانون نقش
براي تنها نه رشتهحقوق ، التحصيلان فارغ تربيت
شناخته مجلس نمايندگان برخي حتي دانشجويان ، و مردم
است معتقد كه تفكري رد با كرماني جندقي.نيست شده
ورود از و كشيده خود دور به حصاري وكلا كانون
نشان خاطر ميكند ، جلوگيري كانون به فارغالتحصيلان
و قوانين به آشنايي عدم نتيجه تفكر طرز اين:ساخت
مركز وكلاي كانون رئيس.است وكالت به مربوط مقررات
وكالت حرفه معرفي و شناخت را همايش اهداف از يكي
دادگستري وكلاي كانون استقلال حفظ و جامعه به
كه بيطرف قضايي دستگاه يك وجود:كرد تاكيد برشمردو
ضروري و واجب امري باشد وكلا استقلال تضمينكننده
.است قانون حفظ جهت در
دسترسي بتوانند همه كه شرايطي ايجاد:كرد تصريح وي
صيانت را خود وسياسي فردي حقوق و داشته وكيل به
.است ضروري و لازم كنند ،
و ترس بدون عدالت امر تقويت و ارتقاء كرماني ، جندقي
بال دو عنوان به وكالت و قضا شان حفظ و چشمداشت
بخشي را قضايي دستگاه به كانون وابستگي عدم و عدالت
در تلاش همچنين وي.كرد ذكر وكلا كانون وظايف از
اظهار و حقوقي خدمات به مردم سريععامه دسترسي جهت
وظايف ديگر از را قانوني و حقوقي مصوبات خصوص در نظر
بر علاوه كه همايش ، اين پايان در.برشمرد كانون
دانشگاه ، اساتيد ، كشور وكالت كانونهاي اعضاي و وكلا
مجلس نمايندگان از تعدادي و دادگستري قضات برخي
عنوان به متني داشتند ، شركت نيز شوراياسلامي
.شد قرائت پاياني قطعنامه
|