ميشوند بيرحم كودكان وقتي
را سپاسگزاري حس فرزندانمان در چگونه
كنيم؟ ايجاد
شد منتشر "نيكي" نشريه
ملي حق يك نمايندگان مصونيت: بورقاني
است
افزايش به تركيه مطبوعات عالي شوراي
كرد اعتراض مطبوعات عليه دادگاهها احكام
وزيران كنفرانس در شركت براي فرهنگ وزير
شد قطر عازم اسلامي كشورهاي فرهنگ
ايجاد براي بهزيستي سازمان تسهيلات
اعتياد از پس اشتغال
ميشوند بيرحم كودكان وقتي
و سنگ دردناكي به ميتوانند خشن كلمات محققان گفته به
ناشي صدمات كاهش يا جلوگيري چگونگي زير متنباشند چماق
.ميكند بيان را دو هر از
هستند نمك با و شيرين بسيار اينكه عليرغم بچهها دختر -
ممكن خود همبازيهاي و باهمسالان مشاجره هنگام ليكن
مورد در موضوع اين.نيايند بهنظر اينطور ديگر است
سالگي ، يا6 سنين5 در ليكن.است صادق نيز پسربچهها
با مواجهه در متفاوتي رفتاري شيوههاي پسرها و دخترها
اخيرا.ميدهند بروز خود از كودكانه اختلافات
نيكي دكتر" توسط دانشآموز روي400 بر كه مطالعهاي
مينيا" در "مينهسوتا" دانشگاه روانشناسي استاد "كريك
تاييد مورد را والدين بيشتر نظريه است ، شده انجام "پوليس
و تهديد راه از پسرها كه همانطور:كه ميدهد قرار
از نيز دخترها ميپردازند مبارزه به بدني زورآزمايي
.ميكنند استفاده گزنده و تلخ كلمات
عميق تفاوتهاي بازتاب دفاعي مختلف ابزارهاي انتخاب -
پژوهش در.ميباشد كودكي سنين در پسرها و دخترها رفتار
از يكي مولف و اجتماعي زبانشناس "دبوراتانن" گسترده
:نميكني درك مرا اصلا تو" بهنام كتابها پرفروشترين
مردان گفتاري سبكهاي روي بر كه ،"محاوره در مردان و زنان
زيركي با دخترها كه است نموده مشاهده شده انجام زنان و
نشان روابطشان در خود تطبيق در پسرها از بيشتري تمايل
خود اجتماعي گروه در را كساني چه اينكه به نسبت و داده
مقابل ، درميدهند نشان بيشتري حساسيت نه يا بدهند راه
راس در كسي چه كه دارند حساسيت موضوع اين به بيشتر پسرها
را واقعيت اين هايفوق گرايش به.ميگيرد قرار گروهشان
بلوغ به پسرها از زودتر دخترها كه نمائيد اضافه نيز
بيرحم وقتي دخترها كه نيست تعجب وجاي ميرسند كلامي
چنين در پسرها و تحقيركننده كلمات از بيشتر ميشوند
حريف درآوردن زانو به در خود زور از بيشتر وضعيتي
.ميكنند استفاده
رفتاري تمايزات اين از برخي كه معتقدند پژوهشگران -
از ديگر برخي و بسته نقش انسان مغز در ذاتي بهصورت
ديان" دكتر گفته به.ميگيرند سرچشمه فرهنگي عوامل
در كودكان نيويورك ، دانشگاه روانشناسي استاد "انراپل
قوانين فراگيري در فراواني اشتياق سالگي يا 6 سنين5
شكستن از كودكان.دارند زنانه و مردانه اجتماعي رفتارهاي
خانم چنانكه بيزارند ، خود جنسيت به مربوط اجتماعي خطوط
بچه دختر يك:ميكند تصديق را نظريه اين "ژانيك هيلاري"
اين ميداند او.نميافتد مشت با دوستش زدن بهفكر هرگز
.نيست خانمانه رفتاري
با يا و گيرد صورت مشت بهوسيله حمله چه حال هر به -
كاري اندازه يك به ميتواند وارده لطمه گزنده ، كلمات
ميشود كلامي يا فيزيكي تحقير دائما كه كودكيباشد
"بهنفس اعتماد عدم" يا و "اضطراب" ناهنجاري از است ممكن
ظالم يك به گاهي خود ممكنست دائمي مظلوم يك بردهو رنج
.شود بدل
كودكان ، بيرحمانه و خشونتآميز رفتار ماهيت درك -
ياري رفتاري بروزچنين از جلوگيري رادر شما ميتواند
بهترين به چرا كه كنيد سوال خود ساله دختر5 از.دهد
دو اين يكياز احتمالا شما و است داده خوددشنام دوست
او چون":اينكه يا و "نميدانم من":شنيد خواهيد را جواب
يا6 و كودك 5 يك درواقع."داد را دشنام همان من به هم
را خود رفتارهاي انگيزه كه است نرسيده سني به هنوز ساله
.باشد مسئوليتپذير خود رفتار به نسبت يا نمايد درك
"دوموون" دانشگاه استاد"شوور ادوارد دكتر" كه آنطور
كودك با همدلي" كتاب مولف و كودكان پزشك ايوا ، ايالت
ميدارد ، اظهار (B1999antamانتشارات) "خود دبستاني
پرشي حركات مانند سنين ، اين در كودكان پاسخهاي اينگونه
.ميگيرد صورت غيرارادي زانو ،
كه اينست ميباشد عاجز آن بيان از شما كودك كه آنچه -
سنين در كودك يك.است دشوار چقدر او سن در بودن
و دوست انتخاب موضوع تازه دبستان اول سال يا پيشدبستاني
تجربه را دوست يك بهعنوان....شدن رد يا و...انتخاب يا
آغوش در را كمتري زمان او ديگر سنين اين در.مينمايد
كه خود ، همسالان با را بيشتري زمان و گذرانيده خانه امن
.مينمايد سپري نمايند ، رفتار او لحظهعليه هر ممكنست
هيات عضو و باليني روانشناس ،"ساسن جورجيا" دكتر چنانكه
:ميدارد اظهار "ماساچوست كالج ولزلي -سنتر استون" علمي
تدافعي حملات به ممكنست خطركند احساس كودك هنگاميكه
.زند دست
نمايد امنيت احساس كه هم هرقدر سنين اين كودكدر گرچه -
ليكن دهد ، بروز خود از خشونتآميز رفتاري گاهي ممكنست
و نداشته را رفتاري چنين ارائه قصد سنين اين كودكان
بروز خشونتآميز رفتار خود از كه كودكي معمولا درواقع
همسالان خشونت مورد مينمايد احساس كه كودكي و ميدهد
و گيج خود رفتار در اندازه يك به دو هر شده واقع خود
.هستند سردرگم
كودكان هنگاميكه خود نقش كردن پيدا در والدين غالبا -
مشكل دچار دارند خشونتآميز رفتار يكديگر به نسبت
در مداخله در والدين ترديدهاي از بسياري.ميشوند
بايد كودكان كه است استوار باور اين بر كودكان منازعات
اين واقعيت وگرچه كنند دفاع خود از چگونه كه بگيرند ياد
نتيجهبخش كمتر كودكان دعواهاي در بزرگترها دخالت كه است
جدي صدمات از ميتواند ميانجيگري نيز گاهي ليكن است
.نمايد ممانعت بهيكديگر كودكان
اهل ساله جودي 5 مورگان شد ، تمام بازي هنگاميكه -
را گرمي خداحافظي توقع هايلي دوستش از نيويورك "پلهام"
بودند كرده قهر و دعوا يكديگر با آنها دوي هر اماداشت
نموده بياعتنايي مورگان به عمد روي از هايلي بالاخره و
مورگان مادر سينديميكند خداحافظي او برادر با فقط و
:ميگويد
اعمال قبيل اين از اينكه از بعد.بود شده تحقير من دختر-
هايلي ، با ملاقات از قبل گرفتم تصميم شد تكرار بار چندين
:گفتم بهدخترم من.سازم آماده را مورگان دخترم
سعيكردم و ;ميشود تندخو بسيار گاهي هايلي ميداني
رفتار درصورت كه سازم آماده هشدار اين با را مورگان
.نگيرد دل به آنرا هايلي ، غيرعادي
فرصت اين از است تهاجمي رفتار داراي شما فرزند هنگاميكه
اختلافات بايد چطور كه دهيد توضيح برايش و كرده استفاده
فصل و حل دوستانش ، يا خود به صدمهاي هيچگونه بدون را
كس با بخواهي ندارد اشكالي:بگوييد بايد شما.نمايد
اذيت مورد را نبايداو اما كني بازي "امي" از غير ديگري
"ساسن" دكتر.نمايي بياعتنايي او به يا داده قرار
داده ياد معمولا دخترها و پسرها به گرچه:ميگويد
اين دخترها به ليكن نيست ، درست بدني خشونت كه ميشود
ديگران تحقير و نمودن طرد" كه شود القا ميبايد نيز پيام
".باشد زدن كتك دردناكي به ميتواند
او از است ، سرزده شما كودك از تهاجمي رفتار كه وقتي -
است نموده رفتار او با خشونت با كسي كه بار آخرين بپرسيد
اشاره "ساسن" دكتر كه همانطور داشته؟ احساسي چه او
روابط در اغلب كه پسرها براي بخصوص روش اين:مينمايد
عواطف و احساسات روي بايد كه ميگيرند ياد خود اجتماعي
پسر براي اگر.ميباشد اهميت حائز بگذارند ، سرپوش خود
باب خودتان ميباشد دشوار آسيبپذيري به اعتراف شما بچه
زد را تو دوستت كه وقتي حتما":كنيد باز را وگو گفت
براي روشي ممكنست پرخاشگري آنجاييكه از."شدي ناراحت
اين ابراز به تشويق لذا باشد ، شده سركوب عواطف با مقابله
موثر خشونتآميز رفتار بروز از جلوگيري در ممكنست عواطف
.گردد واقع
مجلهپرنت سايت
يزدانپناه يلدا:ترجمه / هندري آليسون:نوشته
را سپاسگزاري حس فرزندانمان در چگونه
كنيم؟ ايجاد
در خوبي نعمتهاي چه از كه كنيد يادآوري خود فرزندان به
.باشند شكرگزار آنها خاطر به بايد كه برخوردارند زندگي
روش چون پذيرفت خواهند بگوييد خود فرزندان به چه هر
نميدانند زندگي در ديگري
يا ممنون" و "لطفا" ،"بابا" و "ماما" كلمات از پس
.ميآموزيم كودكانمان به كه هستند كلماتي اولين "متشكرم
در است ممكن البته.ميدهند را ما پاسخ نيز آنها بهزودي
چگونه وليباشد يادآوري به نياز همچنان اول سالهاي
ايجاد آنها در را قدرشناسي و سپاسگزاري حس ميتوانيم
نمائيم؟
(عاطفهها جشن مانند) مختلف مراسم و جشنها مورد در -1
.كنيد صحبت آنها با زمينه اين در
و جشنها چنين چرا كه دهيد توضيح كودكان به ميتوانيد
.ميگردد برگزار مراسمي
.كنيد يادآوري آنها به را نعمتها -2
در خوبي نعمتهاي چه از كه كنيد يادآوري خود فرزندان به
.باشند شكرگزار آنها خاطر به بايد كه برخوردارند زندگي
روش چون پذيرفت خواهند بگوييد خود فرزندان به چه هر
ميكنند دريافت كه را هدايايي.نميدانند زندگي در ديگري
.كنيد تاكيد زندگي اساسي موارد بر.كنيد گوشزد آنها به
...و بازيهايش اسباب سفره ، روي غذاي مانند
پايينتري زندگي سطح از كه افرادي با را خود زندگي - 3
.كنيد مقايسه برخوردارند
دارند وجود افرادي اجتماع در كه دهيد توضيح كودكتان براي
يا خانه بدون خانوادههاي.نيستند خوشبخت شما مانند كه
.هستند بيمارستانها در كه افرادي
كنيد توجه اطرافتان به -4
نگاه كوهها زيبايي و باد وزيدن شگفتي صبحگاهي ، مه به
توجه اطرافش زيباييهاي به كه بياموزيد كودكتان به.كنيد
.كند
.باشيد شكرگزار مادي غير نعمتهاي براي -5
خوبيهاي تمام به كه كنيد يادآوري خود فرزندان به
دارند دوست را آنها كه مادري و پدر:كنند توجه اطرافشان
تا ميكنند كمك كه معلماني ميكنند ، مراقبت آنها از و
.دارند كه دوستاني و بگيرند ياد زيادي چيزهاي
را خود قدرشناسي و سپاسگزاري تا بياموزيد كودكان به - 6
.دهند نشان
و بياورند زبان به را متشكرم كلمه تا كنيد كمك آنها به
يا اشاره يك تنها.دهند نشان را خود سپاسگزاري عمل در
شير او به كه كسي براي ميتواند لبخند يك مانند حركت
خوشامدگويي معلم گرفتن درآغوش يا باشد كافي ميكند تعارف
كوچك هديه يك با ميتوان را قدرداني همچنين.است خوبي
بيان نقاشي يك يا است ساخته را آن خود كه كارتي مانند
يك خريد از موثرتر مادر به ناخوشايند كلمات نگفتن.كرد
.است بيان شيرين از پر كيف
تمرين سال طول مدت تمام در را قدرشناسي و سپاسگزاري - 7
.كنيد
در.ندارد نياز خاصي زمان به قدرشناسي يا تشكر دادن نشان
با را درسها اين تا كنيد پيدا فرصتهايي سال ، طول
جشن مانند مختلف جشنهاي در.نمائيد مرور فرزندانتان
دريافت كه هدايايي براي تا بياموزيد كودكتان به تولد ،
هم كوچكتر بچههاي حتي.بنويسد تشكر نامه ميكند ،
به را افكارشان يا كنند تشكر شما از نقاشي با ميتوانند
.دهند نشان شما
قويدل سيما:ترجمه /اينترنت:منبع
شد منتشر "نيكي" نشريه
ايران كبدي بيماران از حمايت خيريه انجمن:اجتماعي گروه
كبدي بيماران براي را پزشكي خدمات كه است چندسالي
به نشريهاي پيش چندي انجمن اين.ميكند ارائه (هپاتيتي)
سطحي در و رايگان به كه كرد منتشر را ايران نيكان نام
.شد توزيع گسترده
نشريه اين بهداشتي و آموزشي مطالب از استقبال دنبال به
نشريه ، شكل و كيفيت در تغييراتي با گرفت تصميم انجمن اين
زمينه در اطلاعرساني هدف با و گستردهتر بهرهوري براي
اين و باشد داشته مداوم حضوري هنري و فرهنگي اجتماعي ،
.شد نيكي نشريه انتشار باعث فكر
يادآور چنين يادداشتي در را انتشار از هدف نيكي نشريه
قشرهاي تمامي به اطلاعرساني ما اوليه هدف:است شده
را ايران نيكان شماره اولين اينكه محض به.بود جامعه
چشمگير بااستقبالي نميكرديم تصور چون كرديم ، منتشر
داديم افزايش برابر سه به را تيراژ شويم ، بلافاصله روبرو
به و داريم را عمومي نشريه يك انتشار توان ديديم وقتي و
اين درخواست با اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت اينكه محض
منتشر نيكي نام با را جديد كرد ، نشريه موافقت انجمن
منتشر سراسري توزيع با و ديماه آن شماره اولين كه كرديم
منتشر ماه هر اول ماهنامه بعدبصورت به اين از كه شد
.شد خواهد
فقط نه ما هدف واقع در:است آمده يادداشت اين ادامه در
و اطلاعات دادن بلكه درمان ، بيماراندير به طريق ارائه
قشرهاي همه به علمي بصورت پيشگيرانه و بهداشتي رهنمودهاي
مسائل از بخشي آنكه ضمناست گرامي همميهنان و جامعه
نقادانه بصورت نيز مسئولان و نهادها قوانين ، به مربوط
فرهنگي ، متنوع مطالب آن كنار در و ميگيرد قرار توجه مورد
نويسندگان از بهرهگيري با نيز... و هنري ادبي ، ديني ،
.ميرسد خوانندگان نظر به برجسته هنرمندان و
ملي حق يك نمايندگان مصونيت: بورقاني
است
به واكنش در ديروز مجلس رئيسه هيات سخنگوي بورقاني ، احمد
بر ديگر بار يزدي ، آيتالله و قضائيه قوه رئيس اظهارات
با گفتوگو در ويپايفشرد نمايندگان پارلماني مصونيت
قانون اصل 86 در شده مطرح مصونيت:گفت اينباره در ايرنا
پارلماني مصونيت بلكه نيست ، شغلي يا قضائي مصونيت اساسي ،
نميتوان كه است شده بيان وضوح به اساسي قانون در.است
وظيفه انجام حين اظهارنظر و راي سبب به را نمايندهاي
بازداشت و محاكمه و داد قرار كيفري تعقيب تحت نمايندگي ،
.كرد
حسين براي كه اتفاقي:گفت مجلس ، رئيسه هيات سخنگوي
اعتراض و داده رخ همدان ، مردم نماينده لقمانيان
دستور از پيش نطق بهخاطر برانگيخته ، را مجلس همهجانبه
شوراي مجلس داخلي آييننامه قانون ماده 75 كه است ايشان
دوسوم حداقل با و است كشور در مادر قوانين از كه اسلامي
نمايندگي وظايف جزء آنرا شده ، تصويب مجلس نمايندگان آراء
.است برشمرده
است شده تاكيد اساسي قانون اصل 86 صدر در:افزود بورقاني
در نمايندگي وظايف ايفاي مقام در مجلس نمايندگان كه
معناي ميكنم تصور.آزادند كاملا خود راي و اظهارنظر
آن تفسير به نيازي و باشد مفهوم همگان براي كامل آزادي
.نباشد
حق ظاهر به گرچه مصونيت:كرد اضافه تهران مردم نماينده
حق است ، نمايندگي وظيفه ايفاي مقام در چون اما است ، شخصي
يعني نماينده ، كيفري تعقيب ممنوعيت اصل.است ملي و عمومي
.تعرض از پارلماني مصونيت اصل
قانون اصل 63 مطابق كه نكنيم فراموش:گفت بورقاني
و باشد مجلس بدون نبايد زماني هيچ در كشور اساسي ،
.دارد صيانت به نياز امر اين
مهمترين و است ملت حاكميت حق عالي مظهر پارلمان
آنچه.استبداد بروز از جلوگيري و قدرت مهار در نهاد
وي.ملت اراده بر است مبتني ميدهد ، انجام پارلمان
آن بر جرم عنوان مطلبي اگر كه معنا اين درخصوص
مسئله اين مسئول ، يك توهينبه مانند باشد ،
:گفت گيرد ، قرار نمايندگي وظايف چارچوب در نميتواند
وزير عليه مطالبي كند ، استيضاح را وزيري مجلس اگر
ازمنظر ناصوابش عملكرد بهخاطر او به و شود بيان
توضيحات انتها در اما شود ، وارد اتهاماتي نمايندگان
كه كاري شود ، منجر او به مجدد اعتماد راي به وزير
نمايندگان بايد افتاده ، آيا اتفاق مجلس در بارها
تعقيب تحت اكاذيب نشر اتهام به را استيضاحكننده
قرارداد؟
وجودي فلسفه با تضاد در اصولا را امر اين بورقاني
است ممكن عليالاصول استيضاح:گفت و دانست مجلس
توهين مصاديق از كه شود وزير حيثيت تخفيف موجب
.باشد ميتواند
استضياحكننده آيا پرسيد ، مجلس رئيسه هيات سخنگوي
آيا كشاند؟ دادگاه به اعتمادبايد راي از پس را
و فرهنگي و اقتصادي مسائل درباره كه نمايندهاي
دستور مباحث يا نطق در غلطي اطلاعات و آمار اجتماعي
سپس و است افتاده اتفاق كاريكه دهد ، ارائه مجلس
به بايد مرتفعشود ، مسئله مربوطه مسئول توضيحات با
گيرد؟ قرار تعقيب تحت اكاذيب نشر اتهام
نمايندگان:داشت اظهار تهران مردم نماينده
را جمهوري رئيس كفايت عدم راي تقاضاي ميتوانند
شرايط در تعبير اين آيا آورند ، بهعمل اصل 89 مطابق
به را حق اين قانونگذار چرا نيست؟ توهينآميز عادي
است؟ داده مجلس
براي استثنائات اين همه ما نظر به:گفت بورقاني
اعمال و وكالت وظيفه بتواند نماينده كه است اين
قطعي و لازم شرط رساند ، انجام به را ملت حاكميت حق
انحراف از جلوگيري و قدرت مهار و نظارت براي مجلس
عمل آزادي با كه است آن صحيح قانونگذاري نيز و
تعرض هر از مصون و مطمئن امن ، حاشيه و كامل
.كند وظيفه انجام بتواند قدرت صاحبان
حق اعمال براي قانونگذار حقيقت در:گفت بورقاني
مصونيت نه است كرده ايجاد مصونيت مردم ، حاكميت
.نمايندگان براي
زد مثال را قضات مصونيت مجلس ، رئيسه هيات سخنگوي
مصونيتهايي داراي قضات اساسقوانين ، بر:گفت و
قرار تعقيب تحت را آنها نميتوان بهراحتي و هستند
حراست نيست ، قاضي امتياز اين.دارد خاص تشريفات و داد
.است قضات اقتدار و شان حمايت و
مصونيت:كرد خاطرنشان مجلس رئيسه هيات سخنگوي
اساسي قانون وقتي.است آزادي براي قيدي و حد كيفري
كاملا نمايندگي وظايف ايفاي مقام در نمايندگان ميگويد
در نماينده بيان آزادي كه معناست بدين آزادند ،
نميتوان و نيست محدود و مقيد نمايندگي ، وظايف مقام
داده ، كه آرايي يا نظر اظهار سبب به را نماينده
كه است اين منظور:افزود بورقاني.كرد توقيف و تعقيب
است ممكن برد ، كار به ناروايي عبارت نماينده اگر
مجازات و تعقيب از مرتكبمعاف اما ، واقعشود جرم
كه گفت بايد اصولا معنا اين ملاحظه با والبته است
وظيفه ايفاي مقام در او چون است ، واقعنشده جرمي
.دارد كامل آزادي نمايندگي ،
داخلي آييننامه قانون ماده 76 در البته:گفت وي
خود سخنان در نمايندهاي اگر كه شده تصريح مجلس
فرد نمايد ، حرمت هتك يا داده ناروا نسبت كسي به
و دهد پاسخ مكتوب ، صورت به خود از دفاع در ميتواند
قرائت مجلس علني جلسه در فرصت اولين در پاسخ اين
.است داشته مدنظر را همه حقوق قانونگذار يعني.شد خواهد
مقامات ميرود انتظار:گفت مجلس رئيسه هيات سخنگوي
آيندهنگري و همهجانبهنگري با كشور عاليرتبه
توجه امروز فرودهاي و فراز به و كنند مطرح را مسائل
.نكنند
نقض و مصونيت نفي:كرد تصريح تهران مردم نماينده
در آنها بازداشت و نمايندگان كيفري تعقيب ممنوعيت
استقلال نفي منزله به نمايندگي ، وظيفه ايفاي مقام
.است مردم حاكميت نفي و مجلس مصونيت و
اگر كه نيست ترديدي البته:كرد تاكيد بورقاني
شد ، مرتكب جرمي نمايندگي ، وظايف از خارج نمايندهاي
بايد آورد ، وارد صدمه فردي به خودرو تصادف در مثلا
مخالفان اما ندارد ، چرا و چون جاي اين و باشد پاسخگو
.ميكنند استناد معنا اين به بيجهت اصل 86
از ديگر حقوقي نظامهاي در كه بماند البته:گفت وي
نيز مهم اين براي ايران ، مشروطه حقوقي نظام جمله
براي را نماينده تعقيب و بودند قائل خاصي تشريفات
موكول مجلس توسط مصونيت سلب به يا عادي جرايم
نمايندگي دوره پايان در را آن به رسيدگي يا ميكردند
قدرت صاحبان هم مسئله اين از تا ميدادند انجام
اقدامات اين همه البته و كنند استفاده نتوانند
اراده مظهر بايد مجلس.بس و است مجلس از صيانت براي
مانند نماينده بود قرار اگر:كرد تاكيد وي.باشد مردم
مصونيتي هيچ نمايندگي وظايف انجام در عادي افراد
وقت اساسي قانون تدوينكننده خبرگان باشد ، نداشته
تجربه و نميكردند تلف اصل 86 گنجاندن براي را خود
امروزه كه برخي مانند را جهان در پارلمان ساله سيصد
برعكس اما ميانگاشتند ، هيچ ميانگارند ، هيچ به
اين تمام ، آگاهي و هوشمندي با اساسي قانون خبرگان
مردم ، اراده تجلي تا گنجاندند اساسي قانون در را اصل
.يابد معنا
افزايش به تركيه مطبوعات عالي شوراي
كرد اعتراض مطبوعات دادگاههاعليه احكام
پنجشنبه روز تركيه مطبوعات شورايعالي:اجتماعي گروه
توقيف مورد كشوردر اين دادگاههاي احكام افزايش
مخدوش عنوان به را روزنامهها جمعآوري و موقت
.داد قرار اعتراض مورد اطلاعرساني ، آزادي كردن
شورايعالي معاون "دمير ودات"، ايرنا گزارش به
دادگاه:كرد اعلام اطلاعيهاي صدور تركيهبا مطبوعات
حكم دو طي گذشته روز در 15 استانبول دولتي امنيت
روزنامه از شماره دو آوري جمع خواهان جداگانه
دادگاهها احكام افزايش:افزود وي.است شده "واكيت"
آزادي به روزنامهها جمعآوري يا و موقت توقيف در
سانسور اجراي معني به و ميكند وارد خدشه اطلاعرساني
.است
قانون ، اساس بر دادگاهها:است آمده اطلاعيه اين در
جمعآوري يا و توقيف به دادن حكم صلاحيت
سانسور به صلاحيت اين نبايد ولي دارند را روزنامهها
.شود تبديل
بهاتهام هفتهگذشته استانبول دولتي امنيت دادگاه
طريق از اسلامگرا و اقشارلائيك بين خصومت ايجاد
از شماره يك نسخههاي آوري جمع حكم نشريات ،
شورايعالي.كرد صادر را "واكيت" اسلامگراي روزنامه
.است تركيه مطبوعاتي ارگان بالاترين تركيه مطبوعات
مشاركت با و غيردولتي بهصورت كه ارگان اين
وظيفه ميشود ، اداره مطبوعات امور دستاندركاران
و افراد شكايات به رسيدگي و روزنامهنگاران از حمايت
مطالب بودن كذب و توهين ادعاهاي مورد در مسئولان
.دارد برعهده را
وزيران كنفرانس در شركت براي فرهنگ وزير
شد قطر عازم اسلامي كشورهاي
فرهنگ
جمعه روز اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير:فرهنگي علمي گروه
كشورهاي فرهنگ وزيران كنفرانس سومين در شركت براي
.شد قطر راهي فرهنگي هيات يك راس در اسلامي
همتاي با اجلاس اين در شركت ضمن جامعي مسجد احمد
- تهران مناسبات توسعه و گسترش درباره خود قطري
تهران ترك از پيش وي.ميكند گفتوگو و ديدار دوحه
كشورهاي مشترك همكاري و تعامل اهميت بر تاكيد با
تغييرات و فرهنگي چالشهاي با مواجهه در اسلامي
گفتوگوي سياست نوين ، هزاره در گسترده اجتماعي
را كشورها ساير و اسلامي كشورهاي بين روابط در فرهنگي
.دانست اسلامي جمهوري دولت اولويتهاي از
برگزاري به اشاره با اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير
:گفت قطر در اسلامي كشورهاي فرهنگ وزيران كنفرانس
مصوب كه اسلام جهان فرهنگي استراتژي متن
از نشانهاي است ، اسلامي كشورهاي وزيرانفرهنگ
در اسلام جهان متفكران و نخبگان ميان همفكري
.است جوامعاسلامي مسائل حل و شناخت
گفتوگو و تفكر تداوم سنت كه كرد اميدواري اظهار وي
.شود جاري اسلام جهان در موردي راهكارهاي از پرهيز و
كنفرانس ، دراين ايران اسلامي جمهوري:گفت جامعي مسجد
اعمال جهت در آمده عمل به تلاشهاي از گزارشي
را اسلامي كنفرانس سازمان مصوب فرهنگي استراتژي
.كرد خواهد ارائه
ايجاد براي بهزيستي سازمان تسهيلات
اعتياد از پس اشتغال
:كرد اعلام كشور بهزيستي سازمان رئيس:اجتماعي گروه
خودمعرف معتادان به خوداشتغالي وام اعطاي طرح
.ميشود اجرا كشور در آينده سال از بيكار ،
با گفتگو در پنجشنبه روز راهچمني محمدرضا دكتر
سقف 15 تا وام اين:گفت شاهرود در خبرنگاران
پنجساله بازپرداخت و درصد دو كارمزد با ريال ميليون
مراكز به اعتياد ترك براي كه بيكاري معتادان به
.ميشود پرداخت كنند ، مراجعه معرف خود درماني
مجدد بازگشت از جلوگيري را طرح اين از هدف وي
همچنين مزبور وام:گفت و كرد ذكر اعتياد به معتادان
داده ترك معتادان كه توليدي واحدهاي و مراكز به
رئيس گفته به.ميگيرد تعلق كارگيرند ، به را شده
بازتواني و درمان مركز اكنون 88 بهزيستي ، سازمان
سالانه 50 كه دارد فعاليت كشور در معرف معتادانخود
مراجعه مراكز اين به اعتياد ترك براي معتاد هزار
.ميكنند
معتادان از درصد حدود 40 متاسفانه:گفت راهچمني
اعتياد گرفتار مجددا اينمراكز ، در شده داده ترك
مناسب درآمد و كار نداشتن آن عمده علت كه ميشوند
.است
وام پرداخت طرح اجراي با كرد اميدواري اظهار وي
ترككنندگان ميزان بيكار ، معتادان به خوداشتغالي
.برسد درصد به 80 درصد از 60 اعتياد دايمي
|