حافظ با امروز |
باشي يارمن كه جهدبكردم هزار |
باشي من قرار بي دل مرادبخش |
نازند بندگان به ملاحت چوخسروان |
باشي من خداوندگار تودرميانه |
|
هنر هفت از كوتاه
شناسنامه
هوا وضع بيني پيش
واقعيتهاي مخاطب نياز:درخشنده پوران
است جامعه موجود
ابزار موثرترين تصوير ، :گلستان كاوه
است عمومي افكار به شكلدادن
پرتقالي مترسك سرود و صادقي
گنجينههايي قديمي مستندهاي:بخشي مسعود
ميخورند خاك آرشيو در كه
معاصر هنر و پستمدرنيسم همايش گشايش
شيراز در قصهنويسي شب
شناخته جامعه در هنرمند و هنر جايگاه
نيست شده
كميته استان اين سينماي چند تعطيلي درپي
ميشود تشكيل گيلان در سينماها از حمايت
نگارخانهها ديوار بر
گنجينه
هنر هفت از كوتاه
فردوسي شاهنامه چيني انتشارترجمه
يك همكاري با فردوسي شاهنامه چيني ترجمه بار نخستين براي
.شود مي منتشر چين در زودي به چيني مترجم يك و ايراني
نام به چيني يك و سالار محمد توس حكيم شاهنامه مترجمان
و ادبي نشريات اداره آن ناشر و هستند "پيفانگ سونگ"
.بود خواهد هونان استان هنري
رودكي ، اشعار فارسي ، ادبيات چكيده مجموعه در و اين از پيش
و سعدي گلستان و بوستان مولوي ، مثنوي خيام ، رباعيات
.بود شده منتشر حافظ كامل ديوان
اصغرزاده ابراهيم بزرگداشت
كلكته جشنواره در
فيلم جشنواره يك پذيراي روزها اين هند در كلكته شهر
.دارد عمدهاي سهم آن در ايران سينماي كه است مستند
فيلمهاي تعداد نه توجه قابل نكته ايسنا ، گزارش به
بزرگداشت در فرهنگي رويداد اين مسئولان اقدام كه ايراني
.است ايراني گذشته در تازه فيلمساز اصغرزاده ابراهيم
(مستند حياط) يارد داك عنوان با كه مستند جشنواره اين
ياد ماندگار نفسهاي فيلم نمايش ضمن ميشود ، برگزار
او به را رويداد اين و داشته گرامي را اصغرزاده ابراهيم
.كردهاند تقديم
تا 7 از 3 كه كلكته مستند جشنواره ايراني فيلمهاي ديگر
كن نقاشي:از عبارتند ، ميشود برگزار ماه ارديبهشت
سبك به فوتبال (نوري ميرحسين) آباد افغان (بهاري مازيار)
(كلانتري پيروز) درتهران تنها (بهاري مازيار) ايراني
(تارازي سعيد) مرده زمان (صمديان سيفالله) سفيد ايستگاه
.(جعفري محمد) كريستين و (توحيدي فرزاد) حياط گوشه مدرسه
واقعيتهاي مخاطب نياز:درخشنده پوران
است جامعه موجود
مشابه مضمون گذشته ، سال در سينمايي فيلمهاي اساسي معضل
سينما از را مخاطبين كه بود شده توليد فيلمهاي بيشتر
سالهاي به نسبت آماري ، دادههاي لحاظ به چون ;كرد دور
سرمايه بازگشت و داشته نزولي سير مخاطبين آمار گذشته ،
.است نبوده بخش رضايت نيز
در ايران سينماي كارگردان درخشنده پوران
گروهبندي و فيلم توزيع مساله:افزود ايسنا با گو و گفت
چون ;بود سال 80 مسايل ديگر از نيز سينماداران و سينما
و بوده آزاد تصميم هر اتخاذ در واقع در سينماداران
رد را بقيه و كرده انتخاب داشتند دوست كه را فيلمهايي
سينمايي درست سياستهاي اتخاذ عدم امر ، اين كه ميكردند
.ميرساند گذشته سال در را
سليقهاي طور به نيز حدودي تا قضايا البته:داد ادامه وي
و مشخص قوانين كه سينما حوزه در خصوص به ;است رفته پيش
;هستند حاكم آن بر سليقهها و نداشته وجود مدوني
و كرده قبول را سينما از خاصي نوع كدام هر كه سليقههايي
.ميكنند اعلام را خود خاص سياستگذاريهاي و قوانين
:گفت سينما بازسازي لزوم به اشاره با درخشنده پوران
شدن وارد چون است ، كلي امر يك دولتي و خصوصي بخش فعاليت
و شرايط به نياز بازسازي فعاليتهاي به خصوصي بخش
لازم حمايتهاي مدون ، قوانين ديگر سوي از دارد ، امكانات
شود برنامهريزي گونهاي به بايد خصوصي ، بخش آزاديهاي و
مطمئن سرمايه بازگشت از خصوصي بخش سرمايهگذاران كه
.باشند
تا خصوصي بخش و بوده دولتي كاملا ايران سينماي:افزود وي
به هيچگاه دولت حمايتهاي بدون دارم ، سراغ من كه جا آن
چنانچه ;است نكرده گذاري سرمايه فيلمها روي بر تنهايي
توليد فارابي ، بنياد فني تجهيزات و تبصره 3 وامهاي بدون
.است مشكل واقعا سينمايي آثار
در شخصيتي چه كه اين:داد ادامه "غبار از عبور" كارگردان
مهم بلكه نيست ، مهم چندان دارد ، وجود سينمايي معاونت پست
موفق فرهنگسازي و مخاطب جذب راستاي در كه است سياستهايي
به ايران سينماي فعلي مسايل از بسياري چون ;باشد
تخصيص در كه موقعي.ميگردد آنبر جايگاه و فرهنگسازي
حداقل و نشده نگريسته صنعت كلان عنوان به سينما به بودجه
توقع نبايستي ميگيرد ، تعلق فرهنگي نهاد اين به بودجه
جاي خود در را فرهنگي ارزشهاي شده توليد آثار كه داشت
قرار اولويت در سازي فرهنگ طبيعي ، طور به بلكه ;دهند
بازگشت و گيشه صرفا كه ميشوند توليد آثاري و نگرفته
دستيابي براي بنابراين ميدهند ، قرار نظر مد را سرمايه
كارشناسانه بررسي با جانبه همه نگاه يك فوق ، اهداف به
.است لازم
پشت افراد كه باشد گونه اين ما ديدگاه اگر:گفت درخشنده
را آنچه ميتوان هستند ، برخوردار نگاه سلامتي از دوربين
;كشيد تصوير به و كرده كشف است ، مخاطب اصيل نياز كه
بر مبتني امر ، اين اساس كه داشت توجه بايد منتهي
مسايل ساير و ضوابط جاي روابط نبايستي و بوده قانونمندي
.بگيرد را
پيش سال اما 2 ندارد ، ايرادي فيلمنامه خواندن:افزود وي
كه كردم ارائه شورا به مجوز صدور جهت را فيلمنامهاي
اين كه حالي در ;است شده صادر "اماواگر" با آن مجوز
حالي در ;نداشت امايي و شرط هيچ ديگر ، برخي براي مجوز ،
بايد چيز همه معتقدم لذا.بود مشترك فيلمها مضمون كه
گرفته نبايد فيلمسازان پاي و دست و داشته مشخصي تعريف
.دارد امكانات و زمان به نياز فرهنگي كار چون شود ،
فرصت بايد فيلمساز:داد ادامه "رابطه" فيلم كارگردان
نيازهاي اولويت و نموده بررسي و تحقيق تا باشد داشته
نمونه عنوان به ;كند كشف پژوهش و تحقيق با را جامعه اصيل
بايستي جامعه ، در دختران وجود ميزان شاخص به توجه با
آثار و بوده نيازهايي چه داراي قشر اين كه نمود تحقيق
جامعه از نسل اين براي صحبتي و پيام چه داراي شده توليد
دارد ، وجود ذهن در چه آن هر تا نيستم موافق چند هر.هستند
موجود واقعيتهاي اصيل نيازهاي منتهي شود ، سازي تصوير
و سمت به را هنرمندان موجود ، شرايط كه است جامعه سطح در
پشت سلامت را اولويت كل در ولي ;ميدهد سوق آن سوي
.ميكنم ارزيابي دوربين
:گفت برتر آثار انتخاب نحوه با ارتباط در درخشنده پوران
نهادهايي و اشخاص برتر آثار ملاك و تعريف در مهم مساله
صنوف حتي من نظر به ;ميكنند تعريف را آن كه هستند
نيستند ، برتر آثار گذاري ملاك به قادر نيز سينمايي
مردم ، ميان از بايد ملاك ، اين انتخابگران تركيب بنابراين
با تا باشد روحانيون و دانشگاهها مطبوعات ، نمايندگان
شده ، توليد آثار ديدن با را جامعه واقعي ، نيازهاي به توجه
.كنند تعيين مردم برتر و اصيل نيازهاي
ابزار موثرترين تصوير ، :گلستان كاوه
است افكارعمومي به شكلدادن
داخلي رسانههاي باسابقه تصويربردار و عكاس گلستان ، كاوه
پنجرهاي عكاس ، :گفت ايسنا ، با گفتوگو در خارجي و
در را انسانها ديگر و زندگي و زمان بر مشرف ميسازد
.ميسازد سهيم و شريك جهان از خود شناخت و ديده
تنها نه خبري عكس:گفت خبري عكس يك ويژگي درباره گلستان
بيشتر شناخت ايجاد جهت موجود گذراي واقعيت انتقال در
حوزه در ميشود سندي و نشانه خود بلكه دارد ، كاربرد
آيينهوار ، تنها ، عكاس اما:داد ادامه وي.تاريخنگاري
است عملي عكس يك تهيه فرآيند ;نيست جهان منعكسكننده
شناخت ، ذهنيت ، اين.چندگانه اثرگذار محورهاي با پيچيده
ميان از انتخاب به را او كه است عكاس يك بينش و استنباط
عمل به تا واميدارد خود روياروي اطلاعات عظيم توده
.بيانجامد دوربين دكمه چكاندن نهايي
"نظر" كه است عكاس شخصيتي و ذهني ساختار اين پس:افزود وي
هم عكس هر.ميريزد ديگران چشمان در را خود "نگاه" و
ذهن از است تفسيري هم و واقعيت از است نسخهاي و برگردان
خبري عكاس.است روياروي آن با كه واقعهاي بر انسان يك
و ميكند كشف ميشناساند ، و ميبيند ;است اجتماع يك چشم
چندصدم در و ميربايد را پرمعنا لحظهاي.ميسازد فاش
شناخت نهايت در و ميكند تزريق جامعه چشمان در ثانيه
.ميآورد بوجود
بر:گفت امروز دنياي در خبري عكس ويژگي درباره گلستان
(تلويريوني تصوير چه و عكس چه) تصوير كه است روشن همگان
افكار شكلدادن ابزار كاراترين و اثرگذارترين از يكي
جهان تئوريك حتي و فني وسعت در نظر يكاست جوامع عمومي
در.ميرساند اثبات به را مطلب اين امروز رسانهاي
نوين ابزارهاي كسب جهت پيشرفتها بيشترين اخير سالهاي
.هست و بوده تصوير جابجايي و تهيه زمينه در
اطلاعرساني فرآيند در تصوير نقش امروز:داد ادامه وي
و باشد افزونتر موجود جنبههاي ديگر از شايد عمومي
عكاسي تحول به اشاره با وي.باشد يافته ويژهاي اهميت
فرهنگي و سياسي اجتماعي ، تحولات با همگام كه خبري ، مستند
نشاندهنده اين:گفت شكلگرفته ، و برداشته گام ايران در
گلستان.است ما جامعه در خبري عكس كاربردي نقش و ضرورت
انقلاب زمان در تنگاتنگ ارتباط اين اوج نقطه بيشك:گفت
عكس اين جمعي ، ارتباط وسايل غياب در كه بود ايران اسلامي
خود اطلاعرساني نقش توانست بيواسطه و تنهايي به كه بود
انقلاب معنوي پيام كه بود عكس اين.كند ايفا كمال به را
.كرد منتقل ايران سراسر به بود شهيد خون كه را اسلامي
ميگشت دست به دست كه انقلاب غلتيده خون به شهداي تصاوير
.داد افزايش شاه رژيم به نسبت را عمومي خشم
را ديگر زمينهاي و دوره تحميلي جنگ انقلاب ، از پس كمي
تحولات انتقال و ثبت راستاي در عكس بهكارگيري براي
عكسهاي مجموعه وي.ساخت فراهم مملكت اين اجتماعي
حرفهاي ، عكاسان كه را تحميلي جنگ زمان در توليدشده
و كاملترين از يكي كردند ، تهيه را آن بسيجي و آماتور
.دانست ايران در تاريخي اسناد مجموعه باارزشترين
پيدا راه ايران نقاط دورترين به كه بود جنگ عكسهاي اين
وي.آورد بوجود مملكت اين مردم در هشتساله اتحادي و كرد
نتوانست هيچگاه ايراني عكاس:گفت ايران عكاسان درباره
.دهد ارائه بينالمللي سطحي در را خود نگاه لزوم حد در
عكاس گريبانگير هميشه گوناگون محدوديتهاي و اندك بضاعت
مواردي در.است بوده او پيشرفت مانع و ايراني خبرنگار و
اين در ايراني خبرنگار و عكاس تعدادي موفقيت شاهد نادر
بر جدي اثرگذاري فرصت تاكنون اما بودهايم ، زمينهها
تحولات و وقايع زندگي ، ماهيت مورد در جهان عمومي افكار
نميتوان كه است روشن و است نيامده دست به ايران اجتماعي
غولهاي برابر در عكاسان فردي فعاليتهاي بود متوقع
.باشد كارساز بتواند غرب رسانهاي
و مقام چنين دستآوردن به امكان كه اين بر تاكيد با وي
تاكنون متاسفانه اما:گفت دارد وجود ما براي پايگاهي
يك از بيش گذشت از پس امروزاست نشده فراهم لازم شرايط
و ايران دانشگاههاي در عكاسي آموزش مراكز استقرار دهه
درصد ايران مطبوعات تاريخ در بار اولين براي كه حالي در
تشكيل جواناني را شاغل مطبوعاتي عكاسان از توجهي قابل
عكاسي و عكاسي رشته در دانشگاهي مدارك داراي كه ميدهند
از تنگتر همچنان ايران مطبوعاتي عكاسي عرصه هستند ، خبري
به نسبت غرب بينش با مقابله مقام در بتوانيم كه است آن
.برآييم هويتمان
:گفت ايران عكاسان با ارتباط در موجود معضلات درباره وي
صنفي ، حقوق كيفيت تا آموزش كيفيت از است فراوان معضلات
از شناخت وجود عدم تا حرفهاي امنيت وجود عدم از
لازم زمينههاي وجود عدم از فني ، و تئوريك راهكارهاي
اين نظري مباني و زيربنايي امور در گفتوگو و بحث براي
.كار براي ضروري پيشرفته ابزار به دسترسي عدم تا حرفه
مدت:گفت عكاسان انجمن وجود ضرورت درباره گلستان كاوه
آمده گردهم مطبوعاتي عكاسان ضرورت بر بنا كه است كوتاهي
گامهاي ايران مطبوعات عكاسان صنفي انجمن تاسيس با و
خود حرفهاي موقعيت و هويت تثبيت و كسب براي را نخستين
موقعيتهاي ايجاد با تنها كه است روشن اما برداشتهاند ،
مملكت فعال جوانان از گروه اين از ميتوان كه است جديد
.برد استفاده
پرتقالي مترسك سرود و صادقي
"پرتقالي مترسك سرود" نمايش:گفت صادقي قطبالدين دكتر
.ميكنم اجرا هنري حوزه مهر تماشاخانه در را
"قابيل" نمايش كردن آماده مشغول بود كرده اعلام كه صادقي
نمايش اين اجراي محل:گفت ايسنا با گفتگو در.هست نيز
آزاد دانشگاه نمايش كوچك خانه يا شهر تئاتر خورشيد تالار
.بود خواهد
نسل تربيت دانشجويان با كار از من هدف:كرد تصريح وي
.است هنر گروه بسط و جوان بازيگران از جديدي
گنجينههايي قديمي مستندهاي:بخشي مسعود
خاكميخورند آرشيو در كه
فيلم تعدادي يادگار ، فيلم جشنواره نخستين جنبي بخش در
نمايش ميپردازد ، ايران تمدن و فرهنگ به كه خارجي مستند
.شد خواهد داده
سينماي گسترش مركز بينالملل واحد سرپرست بخشي ، مسعود
آينده سال از شد ، يادآور خبر اين اعلام با تجربي و مستند
.شد خواهد اضافه جشنواره به خارجي توليدات مسابقه ، بخش
فيلم تعدادي:گفت جشنواره خبري ستاد با گفتوگو در او
و فرهنگ درباره ميانه ، آسياي در ويژه به خارجي ، مستند
كه دليل اين به تاكنون كه شده ساخته ايران تمدن
مانده ناشناخته نداشتهايم ، زمينه اين در جشنوارهاي
به علاقهمندان براي فرصتي جشنواره اين برگزاري.است
مشاهده را توليدات اين تا است ايران تمدن و فرهنگ شناخت
.كنند
گرفته صورت كارهايي فرهنگي ميراث زمينه در بخشي عقيده به
بهانهاي ميتواند ، "يادگار" جشنواره برگزاري اما است ،
ايران غني تمدن و فرهنگ به فيلمسازان بيشتر توجه براي
.باشد
ميتواند كه است گسترده چنان ايران فرهنگ:افزود بخشي
.سازد بارور فيلمسازان ذهن در را خوبي سوژههاي
فرهنگ موضوع با قديمي مستند فيلمهاي گردآوري درباره او
مسلما:گفت تجربي و مستند سينماي گسترش مركز در ايران
ميراث مستندهاي بر علاوه و شد خواهد انجام كار اين
نمايش براي زمينهاي و آوري جمع ديگري مستندهاي فرهنگي ،
قديمي ، مستندهاي حال ، هر به.شد خواهد فراهم آنها
خاك گوناگون آرشيوهاي در سالهاست كه هستند گنجينههايي
جلوگيري آنها نابودي از كه هستيم موظف ما و ميخورند
.كنيم
گزارش يك" جمله از مستند فيلم چند كارگردان كه بخشي
است ، معتقد است ، "چيتا چينه" ،"زن يك شناسايي" ،"كوتاه
كوتاه فيلم ايران ، بلند سينماي از پس خارج در امروز
فروش و نمايش براي بيشتري تلاش بايد و است مطرح ايراني
.گيرد صورت خارجي بازارهاي به آن
مستند سينماي گسترش مركز بينالملل واحد مهم وظيفه وي
جشنوارههاي به ايراني مستند فيلمهاي ارسال را تجربي
.كرد عنوان فيلم فروش بازارهاي در شركت سپس و خارجي
در ايراني پناهجويان درباره مستندي فيلم پيش سال كه بخشي
برابر در مستند سينماي است معتقد ساخت ، اروپايي كشورهاي
برگزاري فقط و بوده مهجور هميشه داستاني بلند فيلمهاي
موثر مستند سينماي معرفي در ميتواند جشنوارههايي چنين
.باشد
ديدن به سينما تماشاگران چگونه كه اين:كرد اضافه او
است مهمي بسيار مساله باشند ، داشته علاقه هم مستند فيلم
.است نگرفته قرار توجه مورد هرگز كه
معاصر هنر و پستمدرنيسم همايش گشايش
هفتم شنبه معاصر هنر و پستمدرنيسم بينالمللي همايش
.مييابد گشايش تهران معاصر هنرهاي موزه در ارديبهشت
كشورهاي از برجسته صاحبنظر حضور 10 با كه همايش اين
ميزگردهاي با همراه روز مدت 5 به آمريكايي و اروپايي
همايش.دارد ادامه ارديبهشت تا 11 ميشود برگزار تخصصي
دقيق بررسي به نخست مرحله در "معاصر هنر و مدرنيسم پست"
پاياني دهههاي در كه هنري هاي جريان مهمترين تحليلي و
ظهور به مدرن هنر ساختار و منطق افول پي در و بيستم سده
ماه آذر اواخر كه دوم مرحله در و داشته اختصاص رسيدهاند
معاصر هنر نظري ريشههاي و مبادي به شد خواهد برگزار
آن به ورود كه اينهمايش عمومي جلسات در.پرداخت خواهد
هنر" ،"پستمدرن يا مدرن" چون مقولاتي پيرامون است آزاد
،"آرت ويدئو" ،"پاپ هنر تا دوشان مارسل از معاصر
.شود مي تبادلنظر و بحث...، و"فمينيسم"
شيراز در قصهنويسي شب
شيراز در همشهري خبرنگار مالكي حسين قصهنويسي فعاليتهاي
بررسي و نقد مورد "قصهنويسي شب" عنوان با برنامهاي در
.گرفت خواهد قرار
و "جنون مدار" نام به رمان يك تاكنون مالكي ، حسين از
و رسيده چاپ به كشور نشريات در فراواني كوتاه داستانهاي
رتبه حائز بار سه گذشته دهه يك در نامبرده داستانهاي
.است شده كوتاه قصهنويسي مسابقات نخست
.است انتشار دست در "مگذار تنهايم" عنوان با رماني وي از
شناخته جامعه در هنرمند و هنر جايگاه
نيست شده
:گفت كشور هنرنقاشي برجسته چهرههاي از "موذن ودود"
هنر ، درمقوله مناسب معيارهاي استفادهاز فقدان بدليل
و شده بعدي تك هنري آثار به توجه متاسفانه
نشده شناسانده جامعه به هنوز هنرمند و هنر جايگاه
.است
فعلي وضعيت در:افزود ايرنا با گفتگو ويدر
و موزهها دانشكدهها ، در نقاشي هنر تدريسكنندگان
به استناد با سليقهايو بصورت فقط مجامعهنري
.ميپردازند آموزش امر به كليشهاي مطالب
حالت يك پذيراي هنر واژه گستردگي:گفت وي
دانشجويان شيوه اين با و نيست تئوريك و كليشهاي
.باشند داشته پيشرفتي چندان نميتوانند هنرهم
مييابد ارزش زماني هنري اثر و نقاشي يك:افزود وي
را خود تاثير و كرده برقرار ارتباط خود مخاطب با كه
.بگذارد جامعه به زمان همان در
هويت ، مليت ، بايد ايراني هرهنرمند وي گفته به
بصورت و جهاني ابعاد در را هنرش و ادبيات تاريخ ،
جامعه به را خود ماندگار پيام و كرده خلق ريشهدار
.كند ارائه جهان و
كه طور آن هنر متوليان متاسفانه:گفت "موذن"
كار و نپرداختهاند مسائلهنري و هنر به است شايسته
.ندادهاند انجام مهم مسائل از بسياري روي بر فرهنگي
يك هنري و فرهنگي مسائل به بيتوجهي:افزود وي
و تاريخ تجليگاه عنوان به هنري ميراث است ، فاجعه
توجه و حفظ به نياز آيندگان براي گذشته نسل مليت
بايد نقاشي بويژه هنر دانشجويان:گفت وي.دارد
فرهنگ درگذشته ، تعميق با و كرده تجربه را خودشناختي
پرورش را خود نگرش گذشته اعصار هنري شخصيتهاي و
.بشناسند را جامعه درد و داده
هنرمند اين رئال نقاشيهاي آثار از نمايشگاهي هماكنون
.است شده برگزار سعدآباد موزه كاخ نقاشي اثر شامل 60
كميته استان اين سينماي چند تعطيلي درپي
ميشود تشكيل گيلان در ازسينماها حمايت
گيلان ، در سينما تعطيليچند درپي:همشهري خبرنگار -رشت
كميتهاي تشكيل از گيلان اسلامي ارشاد و فرهنگ مديركل
.داد خبر آنها از حمايت و سينماها مشكلات بررسي براي
سينما دو اخيرا:گفت فوق مطلب اعلام با انصاري ابراهيم
برخي و شدهاند تعطيل لنگرود در سينما يك و لاهيجان در
.هستند تعطيلي آستانه در نيز ديگر سينماهاي
و است قديمي مشكلي سينماها هزينه و درآمد نابرابري مشكل
گيلان استان.دارد وجود ضعف و شدت با نيز كشور سراسر در
استانهاي از يكي صندلي ، و 12687 سينما داشتن 23 با
بوده سينما صندلي و جمعيت نسبت نظر از مطلوب و برخوردار
بود كه نحوي هر به گيلان سينماهاي نيز سال 80 تا.است
از برخي كه شد موجب متعددي عوامل اما.كردند حفظ را خود
.دهند ادامه خود فعاليت به نتوانند آنها
ميزان با سينماها وضعيت بودن نامتناسب به اشاره با وي
همين از و هستند وسيع اغلب ما سينماهاي:افزود تماشاگران
زياد بسيار آنها كارگري و سوخت تاسيسات ، هزينههاي رو
.ندارد همخواني آنها اندك درآمد و است
سينماها براي ماليات محاسبه و برآورد ديگر ، سوي از
نيز سينماها از دريافتي عوارض ساير و است غيرواقعي
.ميدهد افزايش را آنها مالي مشكلات
نگارخانهها ديوار بر
سيد منير هنري آثار و نقاشي نمايشگاه:جهان نقش نگارخانه
نبش زعفرانيه ، خيابان / ارديبهشت تا 11 از 5 / شريفي
.تلفن2418490 / زمان تماشاگه پرزين ،
از 7 تاتاري ، محمدي آنه نقاشي نمايشگاه:آريا نگارخانه
راه سه از بالاتر وليعصر ، خيابان / ارديبهشت تا 12
.تلفن8716401 / شماره 17 زرين ، كوي بهشتي ،
هنرمندان از گروهي نقاشي نمايشگاه:سعدآباد نگارخانه
پلاك طاهري ، كمال زعفرانيه ، / ارديبهشت تا 16 5/ معاصر
.تلفن2282073 / 50
دهم تا / مصلحي مژگان طراحي و نقاشي نمايشگاه:اثر گالري
:تلفن / پلاك 7 احمدپور ، خيابان دركه ، / ارديبهشت
.2407772
/ (پروهان) خدنگي مهين نقاشي نمايشگاه:دريابيگي نگارخانه
پلاك دوم ، خيابان فاز 3 ، غرب ، شهرك / ارديبهشت تا 11
تلفن8083327 / 1165
گنجينه
نافع خصايل
خصلت كدام كه پرسيدند (مبارك عبدالله) او از كه است نقل
.وافر عقلي گفت نافعتر؟ درآدمي
نبود؟ اگر:گفتند
.ادب حسن:گفت
نبود؟ اگر:گفتند
.كند مشورتي او با كه مشفق برادري:گفت
نبود؟ اگر:گفتند
.دائم خاموشي:گفت
نبود؟ اگر:گفتند
حال در مرگ:گفت
نيشابوري عطار الدين فريد شيخ
زينتي كتان
Linum narbonense:علمي نام
:خانواده
و سرنيزهايشكل آن برگهاي كه كوتاه عمري با دائمي گياه
آبيرنگ گلهاي بهار اواسط در و بوده خاكستري به مايل سبز
و بلندي 6030 حداكثر.ميكند توليد فنجانيشكل و
.ميرسد سانتيمتر به 30 آن گستردگي
داراي كه پيت و هوموس از غني خاك آفتابي ، مكان:نيازها
درجه -آن 15 تحمل قابل دماي حداقل باشد ، خوب زهكش
.است سانتيگراد
.است امكانپذير پائيز فصل در بذر كاشت طريق از:ازدياد
نيز بذر طبيعي پراكنش اثر بر نيز بخود بطورخود البته
.ميكند حاصل ازدياد
تهران شهر سبز فضاي و پاركها سازمان
|
شرعي ساعات
|
دقيقه و2 ساعت 13 :ظهر اذان
دقيقه ساعت 20و7 :مغرب اذان
دقيقه و 48 ساعت 4 :فردا صبح اذان
دقيقه و18 ساعت 6 :فردا آفتاب طلوع
|
|