بخشنامه قالب در نمونه معلم انتخاب
نميگنجد
جاري سال در دانشآموزي سازمان برنامههاي
شد تشريح
حوزههاي ورودي آزمون نام ثبت مهلت تمديد
كشور سراسر علميه
محيطي شرايط درك مخصوص ژن ايراني محققان
كردند كشف را
برجسته استادان از گويا محسن دكتر
درگذشت تبريز دانشگاه
شدند انتخاب تهراني برتر معلم هزار چهار
مناسبت به پيامي در پرورش و آموزش وزير
فرهنگيان:داشت ابراز معلم روز فرارسيدن
علم از جامعه بيشتر بهرهمندي زمينه بايد
كنند فراهم را
در مشهد فردوسي دانشگاه آموزشي واحد
يافت گشايش تاشكند

بخشنامه قالب در نمونه معلم انتخاب
نميگنجد
مدارس در نمونه معلم انتخاب چگونگي به انتقادي نگاهي
كشور
بزرگ شهادت سالروز ماه ، ارديبهشت دوازدهم روز سال هر
معلم روز مطهري ، مرتضي شهيد استاد توحيد مكتب معلم
هفته طول در مراسمي مناسبت همين به و است شده نامگذاري
راستي به.ميشود برگزار معلمين زحمات از قدرداني پاس به
چگونه و دارد ما فرهنگ و مكتب در جايگاهي چه و كيست معلم
كرد؟ تجليل او از بايد
و است شده گفته بسيار سخن معلمي هنر اهميت و معلم درباره
كشور شكوفايي و جامعه در آنها نقش به بيش و كم همگان
كساني براي معلمان رفيع جايگاه شناساندن جهت ولي آگاهند ،
شايد و بايد آنچنان را معلم است هنوز كه هنوز كه
مورد اين در مجيد كلامالله از ديدگاهي به نشناختهاند
.است معلمي مقدس مقام عظمت گوياي خود كه ميكنم بسنده
نقش او ، نقش خداست ، كار معلم كار:است آمده كريم قرآن در
گذشته اينها از و است آسماني كتابهاي همه نقش و انبيا
به شبانهروز اگر كه است كرده اعطا معلم به درجهاي قرآن
مباركه سوره به كنيد نگاه).است كم هم باز كند افتخار آن
(آيه 32 مائده ،
و درك قابل بيشتر معلم قبال در و جامعه در كه آنچه اما
ما جامعه در هنوز معلمي جايگاه كه است اين است ، مشاهده
كه را كاري تنها جامعه افراد فقط و است مانده ناشناخته
انتظارات بيان ميدهند ، انجام وقفه بدون معلمان درباره
نگرشي چنين اين متعاقب و آنهااست از خود حصر و بيحد
او براي و ساخته فعاليتي چارچوب معلم براي آنان كه است
رفتار اينچنين داراي بايد معلم كه ميكنند معين تكليف
...معلم و باشد چنان و چنين بايد خوب معلم باشد ، انگيزشي
و معلمي هنر حساسيت به نظر كه است بديهي امري اين البته
اجتماعي و فكري شخصيت شالوده و اساس نهادن بنيان
جامعه آحاد اكثريت آنان ، توانمند دست به دانشآموزان
.باشند داشته سازندگي معماران اين از انتظاراتي
در معلمان بهينه اثربخشي جهت در آنها بيشتر كه انتظاراتي
ميشود ، مطرح دانشآموزان بهتر چه هر باروري و سعادت مسير
افراط چنان گاهي انتظارات اين در كه نماند ناگفته ولي
نيز معلمان كاري حيطه و توان از خارج مسائلي كه ميشود
و آگاه انسانهاي خود معلمان كه اين از غافل.ميشود مطرح
عشق با آنها زيرا ندارند ، قيم به نياز كه هستند آزادهاي
ابر چون و مينهند اخلاص طبق در دارند چه هر خالصانه ،
سرانگشتان قلم با و ميبارند وجود مزارع بر پرصلابت
و صداقت عشق ، علم ، ايمان ، مقدس واژههاي خويش مهربان
.مينگارند دانشآموزان روح قاموس در را آزادگي و خلوص
از همه كه اين است برانگيز تعجب مورد اين در آنچه ولي
و جامعه از هيچكس ولي دارند ، انتظاراتي معلم
خود از معلمين انتظارات جوياي امور ، دستاندركاران
اين و صبور و والا انسانهاي اين كه ببينند تا نيستند
چه تاريكي ، و جهل عليه نبرد جبهههاي گمنام سربازان
شنوايي گوش ميخواهند كه دارند دل در ناگفتهاي حرفهاي
.سازند جاري زبان بر را آنها و كرده پيدا
او روح است ، شريفي و صداقت با و متواضع انسان معلم ،
تا ميطلبد را صميمت و صفا و آرامش از سرشار محيطي
ايران آيندهسازان نهان استعدادهاي خاطر آسايش با بتواند
.سازد شكوفا را اسلامي
او شود ، خدشهدار او فروتني و تواضع كه ندارد دوست او
در را خود كمر و بوده قامت راست هميشه سرو چون ميخواهد
دوست او.نبيند خميده او بر شده تحميل ناملايمات برابر
و معيشتي مشكلات و معضلات از ناتواني و عجز با ندارد
با مغاير فعاليتهاي به وادار را آنها كه زندگي گذران
.بگويد سخن كرده معلمي خطير رسالت
اثربخشي داراي كه را معلمي شخصيت قداست ندارد دوست او
است دانشآموزان قلوب و افكار در پايدار و عميق و ژرف
.ببيند رفته دست از و متزلزل
معلمان:ايهاالناس اي كه برآورد فرياد كه ندارد دوست او
و شاخ و زدهاند عشق در ريشه كه تناوري درختان اين
به احتياج گسترانيدهاند ، قلوب و انديشهها بر را برگشان
.دارند آبياري و نگهداري
او والاي جايگاه به جامعه در كه ندارد دوست او بالاخره و
پشت در ديروز تا كه كساني و شود نگريسته ترحم ديده با
عمر بذر سخاوتمندانه افشاندن سايه در و آنها كلاس نيمكت
طي و تجربه را شكفتن و رويش و پيشرفت مسير معلمان ،
پشت آنان به غيرمنصفانه و يكباره به امروزه كردهاند ،
مشكلات از كوهي برابر در را عشق باغ باغبانان اين و كرده
.بگذارند تنها
نمايان عيان ، صورت به كه را مسائلي كه ندارد دوست او آري
و است معلم او زيرا.كند بيان دوباره هستند ، مشهود و
موقع به خود دارند ، امور در دستي كه كساني دارد انتظار
اين رفع مورد در عاجل اقدامات و درايت با و شده واردعمل
بگيرند بهره نغز سخن اين از و كنند چارهانديشي معضلات
البته "داند نگفته سخن كه داني نكته است خوش چه":كه
معلمان ، معيشتي مشكلات حل و محروميت رفع درباره كارهايي
اقدامات اين ميرود اميد كه است انجام شرف در دولت توسط
برنامهريزي و كارشناسي با بلكه نباشد ، كليشهاي و مقطعي
داشته تداوم و انجام ريشهاي صورت به سنجيده ، و اصولي
و حقوقي و معيشتي وضعيت در را مثبتي تحول بتواند و باشد
.كند ايجاد معلمان رفاهي
آوريم عمل به شايسته تقديري معلمين ، زحمات از چگونه اما
موضوع ، بسط از قبل باشد ، آنان والاي جايگاه برازنده كه
اين در پرورش و آموزش وزارت دستورالعمل بررسي به نخست
.ميپردازيم زمينه
نمونه معلم انتخاب وزارتي دستورالعمل بر تحليلي
نقش به اشاره با دستورالعمل اين در پرورش و آموزش وزارت
و پيشرفت و ملتها سعادت زدن رقم در معلمان بنيادي
است كرده تاكيد موضوع اين بر زمينهها تمامي در سازندگي
جامعه ميان در تا ميكند ايجاب كشور امروز شرايط كه
را شايسته افراد و پرداخته جستجو به كشور فرهنگيان
كار ، اين كنار در البته.كند قدرداني آنها از و انتخاب
انتخاب و دانسته تقدير قابل نيز را معلمين تمامي خدمات
سازنده و سالم رقابت ايجاد براي اقدامي را نمونه معلم
دستورالعمل اين به اجمالي نگاه يك با ولي.ميكند معرفي
رقابت است نتوانسته آن ساله هر اجراي كه درمييابيم
آورد وجود به معلمين ميان در را سازندهاي و سالم آنچنان
ابراز رقابت اين در شركت براي چنداني رغبت معلمان و
روش يك با ميتوانند ذيربط مسئولين البتهنميكنند
قرار بازبيني و بررسي مورد را مساله اين علمي ، تحقيقي
چه واقعا كه ميشود آشكار كه است وقت آن زيرا دهند ،
آن اجراي شيوه و دستورالعمل اين كليات معلمين از تعداد
.ميكنند تاييد را
حداقل كسب دستورالعمل ، اين در سوالبرانگيز مطلب اولين
توسط سالانه ارزشيابي فرم امتياز از 30 امتياز 29
اين در شركت جهت (انتخاب ضوابط و معيارها دربند 3 ، )معلم
سالانه عملكرد از ارزشيابي ميدانيم چنانكه.است ارزيابي
مدير و ميگيرد انجام آموزشگاه مدير توسط مدرسه در معلم
و دارد تام اختيار مربوطه دستورالعمل مطابق رابطه اين در
معلم كارآيي و عملكرد خود شخصي سليقه و نظر طبق ميتواند
روي كه مهمي نكته.كند ارزشگذاري تحصيلي سال طول در را
برخلاف ارزشيابي در كه است اين شود ، تاكيد بايد آن
گفته چنانكه و دارد وجود شخصي نظر و قضاوت اندازهگيري ،
نقش معلم ، سالانه عملكرد ارزشگذاري در مدير شخص نظر شد
اهميت كه ست اينجا و ميكند ايفا مورد اين در را اول
را سوال اين و ميشود جلوهگر بارز صورت به مدارس مديريت
قضاوت كه ميآورد پديد علاقهمند و دلسوز معلمان ذهن در
زحمات و فعاليت ميتواند خصوصياتي چه با و مدير كدام
زيرا بدارد؟ پاس را او ساله دلسوزانهيك و صادقانه
تخصص كه پويا و اثربخش و لايق مديران كه ست پيدا ناگفته
عملكرد روي را قضاوتهايشان هستند ، دارا را لازم تجربه و
علاقه ايمان ، بر مبتني دارند نظارت آن بر كه واحدي افراد
حيطه در نوآوري و كاري وجدان وظيفهشناسي ، پشتكار ، و
درك و تشخيص قدرت و تيزبيني با.ميدهند قرار فعاليت
ناديده خويش محيط در را نكتهاي هيچ توجه ، شايان
برگه از سنتي و اثر كم مديران آن عكس بر ولي.نميگذارند
نشاندن فرو برابر در سلاحي عنوان به معلمان ارزشيابي
.ميكنند استفاده معلمان بحق و سازنده انتقادات و تذكرات
براي كداممدير ارزشيابي 29 امتياز كه است اين سوال حال
ملاك و است؟ ارزشمند نمونه معلم انتخاب رقابت در شركت
كيست؟ با مورد اين در قضاوت
اين با مطابق نمونه معلم انتخاب مراحل به اگر يا و
پي تعمق قابل نكته يك به بيفكنيم ، نظري دستورالعمل
مرحله در انتخاب مراحل كه است درست اينكه آن و ميبريم
پوشيده كسي بر ولي ميگيرد ، صورت مدرسه شوراي توسط اول
ديگر و ميزند مدير را شورا اين در اول حرف كه نيست
.ندارند انتخاب نحوه بر چنداني تاثيرگذاري شورا ، اعضاي
تكرار معلمان اذهان در فوق شده ذكر سوال باز بنابراين ،
در آنها امتيازدهي كه مواردي از غير به چونميشود
موارد ديگر ارزشگذاري ، و قضاوت است ، مدرك اخذ قبال
معيارهاي همچنين و حرفهاي فعاليتهاي ارزشيابي معيارهاي
از تاثيرپذيري با دستورالعمل اين در "ب" گروه ارزشيابي
اگر كه است سبب بدينميگيرد انجام مديران قضاوت و راي
از نمونه چند بررسي به مثال بهعنوان بخواهيم ما
دستورالعمل اين در حرفهاي فعاليتهاي ارزشيابي معيارهاي
نحوه در متضاد و متفاوت كاملا نگرش دو با بپردازيم ،
مشاهده و ميشويم مواجه مديران اظهارنظر و قضاوت
به معتقد كه پويا و توانمند و كارآمد مديران كه ميكنيم
قضاوت نوع يك هستند خود كاري حيطه در نوآوري و اثربخشي
كه ايستا ، و كماثر مديران و ميدهند ارائه خود از
ميكنند بازي مديريت عنوان با فقط سنتي بهصورت متاسفانه
مديران اگر مثلا.مينمايند اعمال را ديگري قضاوت نيز
معيارهاي بند 1 ، مورد در بخواهند توانمند و اثربخش
معلمان امتيازبندي جدول حرفهاي فعاليتهاي ارزشيابي
ارتقاي در موفقيت" ميزان بررسي از عبارتاست كه نمونه
بهداشت ارتقاي و تامين و تربيتي و تحصيلي پيشرفت سطح
براي كه ميدانند كنند ، نيك نظر اظهار "فراگيران رواني
خودشان نخست درجه در بايد آنها آموزشگاه در امر اين تحقق
و روان و روح به كه را مواردي و مسايل و شده پيشقدم
بهداشت و برده بين ميگذارد ، از منفي اثر معلمان عملكرد
عملكرد سپس.سازند حاكم آموزشگاه محيط بر را رواني
.كنند قضاوت آن درباره و شده جويا را مورد اين در معلمان
اين در خواهد مي كه سنتي و كماثر مديريت درحاليكه
اختلال عوامل از يكي بهعنوان خود كند نظر اظهار زمينه
.است مطرح آموزشگاه محيط رواني بهداشت آمدن بهوجود در
انجام در مهارت ميزان" دستورالعمل ، اين بند2 اگر
اظهار و ارزيابي مورد "ارزشيابي و امتحان علمي شيوههاي
شيوههاي از كه اثربخش و توانمند مديران گيرد ، قرار نظر
بر كه دارند را آن توانايي آگاهند ، و مطلع ارزشيابي نوين
.بدهند كارشناسي نظر زمينه اين در معلم مهارت و عملكرد
اين فرماليته بهصورت سنتي و كماثر مديران درحاليكه
لازم تخصص آنان زيرا ميكنند ، ارزشگذاري را مواردي چنين
براي و ندارند را موارد گونه اين در نظر ارائه براي
پي براي مثال عنوان به شود ، شكافته كمي موضوع اينكه
آنان ارزيابي در مديران اينگونه توانايي ميزان به بردن
از كه است كافي ارزشيابي ، و امتحان علمي شيوههاي از
امتحانات ، جديد آييننامه به توجه با بخواهيم آنها
و داده توضيح ما براي را مستمر و پاياني ارزشيابيهاي
درواقع.كنند بازگو ا آنهار از كدام هر خصيصههاي
با تفاوتي چه مستمر امتحانات اصولا كه سازند خاطرنشان
را مثالي آنها از هركدام براي و دارند پاياني امتحانات
آوريم بهعمل تحقيقي سپس.كنند ذكر اجرا شيوه همراه به
است؟ افتاده جا ما مدارس در چقدر دستورالعمل اين كه
فنون بر تسلط ميزان" دستورالعمل همان بند 3 مورد اگر
گيرد ، قرار قضاوت مورد "كلاسداري مهارت بودن دارا و تدريس
كلاسهاي اثربخش و توانمند مديران ديد از كه ميبينيم
رشدي جريانات به توجه با كه تحركپذير و بانشاط و شاد
ايجاد مجرب معلمين توسط آنان سني اقتضاي و فراگيرنده
درحاليكه ميكند ، معلم كلاسداري مهارت از حكايت ميشود ،
را كلاسداري در معلمي مهارت كماثر ، و سنتي مديران
كلاس در دانشآموزان مطلق خاموشي و سكوت كه ميستايند
...و ميزند را اول حرف
مباركي احمد
سلماس مدارس اول پايه آموزگار
دارد ادامه
جاري سال در دانشآموزي سازمان برنامههاي
شد تشريح
جمهوري آموزي دانش سازمان رئيس:فرهنگي علمي گروه
سازمان برنامههاي در كيفي توسعه ايران ، اسلامي
مراحل درتمامي دانشآموزان حضور افزايش و دانشآموزي
اين برنامههاي اولويت را برنامه فوق فعاليتهاي
.كرد عنوان جاري سال در سازمان
با گفتگو در شنبه روز "حسيني شاه محمدمهدي"
يك عنوان به آموزي دانش سازمان:گفت خبرنگاران
در آموزان دانش فعاليتهاي نظارت كار هماهنگكننده ،
.دارد برعهده را برنامه فوق امور
كه وظايفي براساس:افزود دانشآموزي سازمان رئيس
اردوگاههاي تمامي شده ، نهاده سازمان اين برعهده
حدود و هنري و فرهنگي كانون و 200 هزار يك تفريحي ،
براي پرورش و آموزش به متعلق سينماي 400
در وزارتخانه اين طرف از دانشآموزان بهرهبرداري
.گرفتهاست قرار دانشآموزي سازمان اختيار
كانونهاي شده ، سعي جديد برنامهريزي در:داد ادامه وي
تاسيس به نسبت خود آموزشي فعاليتهاي بر علاوه فرهنگي
دانش فعاليتهاي براي مختلف كلوپهاي و انجمنها
.كنند اقدام آموزان
با آموزان دانش خبرنگاري كانون تاسيس شاهحسيني
ازجمله را ايران اسلامي جمهوري خبرگزاري مشاركت
جهتپوشش در آموزي دانش سازمان شده انجام كارهاي
.كرد عنوان آنها خود توسط آموزان دانش فعاليتهاي
و گردشگري عرصه در آموزان دانش فعاليت همچنين وي
را جهانگردي و ايرانگردي سازمان همكاري با توريسم
با درارتباط آموزي دانش سازمان برنامههاي ديگر از
.كرد ياد آموزان دانش فوقبرنامه فعاليتهاي
استفاده براي كامپيوتري اطلاعاتي شبكههاي ايجاد
دوستي انجمن تاسيس آموزي ، دانش انجمنهاي اعضاي
تاسيس طرح و ملل ساير جوانان با ايران جوانان
تعاون وزارت كمك با آموزي دانش اعتبار تعاوني شركت
طرحهايي جمله از دانشآموزان خود اندك سرمايه با
خود كمك با دانشآموزي سازمان كه شد عنوان
.دارد اجرا دست در دانشآموزان
درشوراي دانشآموزي مجلس تاسيس تصويب به شاهحسيني
انتخابات:افزود و كرد پرورشاشاره و آموزش عالي
برگزارخواهد جاري سال نيزدر دانشآموزي مجلس اعضاي
شهرستان بخش ، در دانشآموزي شوراهاي تشكيل با و شد
.ميشوند انتخاب مجلس اين اعضاي كشور ، استانهاي و
حوزههاي ورودي آزمون نام ثبت مهلت تمديد
سراسركشور علميه
حوزههاي ورودي آزمون ثبتنام مهلت:فرهنگي علمي گروه
.شد تمديد كشور سراسر علميه
حوزههاي در تحصيل داوطلبان مكرر تقاضاي به توجه با
به تاريخ 31/1/81 از ورودي آزمون جهت ثبتنام علميه ،
با مصادف خردادماه نهم روز برگزاري زمان و تغيير 15/2/81
.ميشود اعلام (ع)صادق امام و (ص)اكرم پيامبر مسعود ميلاد
آزمون جلسه به ورود كارت داوطلبان ، :حاكيست اطلاعيه اين
و دريافت آزمون انتخابي مراكز از قبل ، روز دو بايد را
به تيرماه 81 تا 13 تاريخ 10 در نتيجه از اطلاع براي
.كنند مراجعه مراكز همان
محيطي شرايط درك مخصوص ژن ايراني محققان
كردند كشف را
شدند ژني كشف به موفق ايراني محققان:فرهنگي علمي گروه
گياهان توسط شوري و سرما مانند محيطي شرايط درك در كه
.دارد نقش
و ژنتيك مهندسي تحقيقات ملي مركز عمومي روابط گزارش به
وتعيين كلونينگ به موفق مركز اين محققان زيستي تكنولوژي
مانند محيطي شرايط درك در كه شدند (P9sr ژن) ژني مشخصات
و ملبويي محمدعلي دكتر.دارد نقش گياهان در شوري و سرما
گياه در ژن اين از نسخه دو دهند نشان توانستند همكارانش
انتقال مسئول ژنها از يكي.دارد وجود آرابيداپسيس مدل
ژن و گياه برگ و ساقه در محيطي تغييرات به مربوط سيگنال
.ميدهد انجام گياه ريشه در را كار همين ديگر
مهندسي تحقيقات ملي مركز نام به هماكنون ژن اين توالي
.است شده ثبت ژن يك در زيستي تكنولوژي و ژنتيك
چگونگي فهم به ميتواند تحقيقات اين از آمده بدست نتايج
در ژنها ابراز تنظيم و گياهان توسط محيطي شرايط درك
ژنهايي چنين كشف.كنند كمك تغييرات اين به پاسخ
شرايط به نسبت كه شود گياهاني توليد به منجر ميتواند
.دارند بيشتري مقاومت نامساعد
برجسته استادان از گويا محسن دكتر
درگذشت تبريز دانشگاه
برجسته استادان از گويا محسن دكتر:فرهنگي علمي گروه
قلبي عارضه اثر بر جمعه روز تبريز دانشگاه فني دانشكده
از شنبه روز مرحوم آن پيكر.كرد وداع را دارفاني تبريز در
رحمت وادي شهداي گلزار در و تشييع تبريز دانشگاه مقابل
شمسي هجري سال 1318 در گويا دكتر.شد سپرده خاك به تبريز
و ابتدايي تحصيلات و گشود جهان به ديده تبريز در
در ويگذراند تبريز و مراغه شهرهاي مدارس در را دبيرستان
مهندسي رشته ارشد كارشناسي مقطع در شمسي هجري سال 1344
سپس و شد آموخته دانش تبريز دانشگاه از ساختمان و راه
فرانسه كشور "شش پاريس" دانشگاه به دكترا مدرك اخذ براي
به نيز را دوره اين موفقيت با سال 1349 در و شد اعزام
.رساند پايان
شدند انتخاب تهراني برتر معلم هزار چهار
سطح در برتر معلم و 183 هزار چهار:فرهنگي علمي گروه
معلم مقام بزرگداشت هفته مناسبت به تهران شهر مدارس
.شدند معرفي و انتخاب
نيروي تامين و برنامهريزي پژوهش ، معاون خرقانيان مجيد
اين اعلام با تهران شهر پرورش و آموزش سازمان انساني
نمونه ، مدير شش:گفت تهران استان مركز خبرگزاري به مطلب
بين از نمونه دفتردار عنوان به نفر دو و نمونه معلم شش و
تهران نوزدهگانه مناطق نمونه دفترداران مديران ، معلمان ،
.شدند انتخاب
يك و نمونه مدير سه و نمونه معلم گفت33 وي
دفتردار نفر دو و معلم تربيت مراكز از نمونه مدرس
از پرورش و آموزش سازمان منتخبين بهعنوان نمونه
استان سطح در نيز نمونه مديران و معلمان بين
.شدند معرفي و انتخاب تهران
غيرنقدي بن تومان ميليون مبلغ86:افزود خرقانيان
معلمان ، براي تهران شهر وپرورش آموزش سازمان توسط
كه است شده گرفته درنظر نمونه دفترداران و مديران
.ميشود پرداخت تومان هزار بيست نفر هر به
براي 200 نيز تومان هزار و200 سهميليون:گفت وي
و معلم تربيت مراكز نمونه فارغالتحصيلان از نفر
.است شده گرفته نظر در عالي آموزش
نيز هزارتومان و 400 ميليون هفت:افزود مسئول اين
و معلمان براي معلم مقام بزرگداشت ستاد توسط
در عالي آموزش و معلم تربيت مراكز نمونه كاركنان
.است شده گرفته نظر
مناسبت به پيامي در پرورش و آموزش وزير
فرهنگيان:داشت ابراز روزمعلم فرارسيدن
علم از بيشترجامعه بهرهمندي زمينه بايد
كنند فراهم را
پيامي ، در پرورش و آموزش وزير:فرهنگي علمي گروه
و گفت تبريك كشور معلمان به را معلم روز فرارسيدن
بيشتر بهرهمندي زمينه فراهمكردن به را همگان
عشق و توان و معنويت اخلاق ، فضيلت ، علم ، از جامعه
.فراخواند فرهنگيان خدمت به
به را فرهنگيان پايداري" پيام اين در "حاجي مرتضي"
در خدادادي عزت و سربلندي از پاسداري در ملي وفاق
(ع) علي بن حسين عزت ، بزرگ معلم نام به كه سالي
.كرد اعلام "است مزين
و دل اميدوارم:است آمده پيام اين از بخشي در
از دانشآموزايراني نوجوان كودكو ميليونها پاك جان
و جسم و سيراب بزرگوار معلمان دانش و فضل سرچشمه
پايدار و همهجانبه توسعه در شركت مهياي جانشان
.باشد زمين ايران
در مشهد فردوسي دانشگاه آموزشي واحد
يافت گشايش تاشكند
رئيس خاتمي آقاي حضور با همزمان:فرهنگي علمي گروه
واحد ازبكستان ، جمهوري در ايران اسلامي جمهوري
تاشكند شهر در مشهد فردوسي دانشگاه فارسي زبان آموزش
.شد راهاندازي ازبكستان پايتخت
علوم ، وزير عالي ، آموزش واحد اين گشايش مراسم در
در فارسي زبان توسعه از كشورمان فناوري و تحقيقات
نياز مورد همگرايي راستاي در گامي بعنوان منطقه سطح
.كرد ياد منطقه در توسعه حال در ملتهاي
سطح در فرهنگي كنوني وضعيت "معين مصطفي" دكتر
توصيف هويت بحران راوضعيت توسعه حال در كشورهاي
جهت در گامي را فرهنگي زمينههاي در تلاش و كار و كرد
.كرد ارزيابي معضل اين از كاستن
دانشگاه آموزشي واحد رئيس "تقوي محمد" مراسم اين در
تشكيل روند از كوتاهي گزارش نيز تاشكند در مشهد فردوسي
.داد ارائه ازبكستان در مذكور آموزشي واحد
با مرحله نخستين در آموزشي واحد اين وي ، گفته به
ادبيات و زبان رشته مقطعكارشناسي در دانشجو نفر 30
.است كرده كار به شروع فارسي
|