تماشاگر نگاه
ميشود آغاز تراژدي و...
آسمانخراشها و عضله فرهنگ
25-لينچ زبان از لينچ
تماشاگر نگاه
است متفاوت قضيه
هوبرمن جيم
شكوري صدرا پويان:ترجمه
سالهاي تخيلي فيلمهاي از دلخوشي (بهترينهايشان حتي) آمريكا سينماي منتقدان چرا
كه است سوالي اين ميكنند؟ حمله (كارگردانهايشان و) آنها به هميشه و ندارند اخير
آن براي پاسخي گاهي و پرداختهاند آن به ما نويسندگان بعضي گاهي سالها اين در
و "تيمبرتن" مثل مهمي كارگردان فيلمهاي با منفي عمدتا برخوردهاي.كردهاند پيدا
كه آورده وجود به را شبهه اين دارند دوست را تخيلي داستان كه كارگردانهايي باقي
.است همين ظاهر در دستكم قضيهندارند دوست را فيلمها جور اين آمريكايي منتقدان
تخيلي فيلم يك پاي وقت هر.است روشن چيز يك اما نشده ، روشن ما براي قضيه باطن هنوز
.كنيم آماده منفي نقدهاي خواندن براي را خودمان بايد باشد ، ميان در غيرواقعي و
نقد متفكران معدود از يكي كه شايد "وويس ويليج" نشريه سرشناس منتقد "هوبرمن جيم"
حاكم ديدگاه و هستند بررسيها بهترين جزو عمدتا او نقدهاي.باشد آمريكا در سينما
اين در هم او اما.گرفت ناديدهشان نميتوان كه است جذاب قدر آن معمولا آنها بر
اين با.ندارد داستاني فيلمهاي جور اين از دلخوشي ميرسد نظر به و است شريك بازي
حقيقت.خواند را آن بايد حتما ميرسد نظر به كه نوشته ، فيلم اين درباره جوري همه
فيلمها همه درباره هميشه او است ، ميان در هم ديگر نكته يك پاي كه است اين
خودش كه همين خب و ميگيرند عهده به را مسئوليت اين ديگرش همكاران گاهي.نمينويسد
!است مهم ميان اين در چيزي يك يعني نوشته يادداشت فيلم يك درباره
***
و دوباره ظهور با _ شصت دهه نوجوانان شده فراموش و تنها قهرمان _ "عنكبوتي مرد"
فهرست به هفته ، پايان فروش جدول در"لوكاس جورج" كلونهاي حمله از گرفتن پيشي
.پيوست جنجالي فيلمهاي
با موجودي به را (مكواير توبي) پاركر پيتر يافته ، ژن تغيير عنكبوتي غيرمنتظره گزش
خودش كه قرمزي لباس پوشيدن با عنكبوتي مرد.ميكند تبديل بشري فوق تواناييهاي
.گيرد كار به بشريت به خدمت براي را جديدش نيروهاي ميگيرد تصميم است ، كرده طراحي
از دادن جاخالي ساختمانها ، ديوار از رفتن بالا با زنگ ، به گوش و ناشناس موجود اين
اول تيتر به زود خيلي است ، تنيده خود كه تارهايي روي بندبازي و گلولهها
عشق به فيلم از عمدهاي قسمت حال عين درميشود تبديل نيويورك روزنامههاي
.ميپردازد (دانست كريستين) جين مري به او گير پا و دست حدي تا و يكطرفه
جملات كابوكي ، سبزش ماسك فرمان تحت ،(ديوسبز) گابلين گرين نقش به دافو ويليام
.جي و ميفرستد او براي "عنكبوتي مرد تنيدهاي ، را تارت آخرين تو" مثل تهديدآميزي
مرد بزرگ دشمن جانسون ، جونا.جي نام به بدجنس روزنامهنگاري نقش در سيمون.كي
بالاي كه نيويورك ساكنين از عدهاي.دارد او كردن بدنام در سعي كه است عنكبوتي
گابلين تروريسم عليه را مشتركشان موضع شدهاند ، آويزان (East River) ايست رودخانه
".ماست همه به تجاوز حكم در ما از كدام هر به تعدي":ميكنند بيان گونه اين
مرد لباس در او ماجراهاي و كويينز دبيرستان در پاركر پيتر گذشته زندگي مقايسه
آستين مثل مارول ، نشريه ستاره بزرگترين با كه است جالب نكته اين يادآور عنكبوتي
!ميشود برخورد پاور
نمايش به را بيشتري آكروباتيك حركات ميتوانست شكرگزاري روز مراسم در عنكبوتي مرد
آن با Gobby, Spidy درگيري در موجود هيجان دادن نشان براي بود بهتر البته و بگذارد
كارگيري به از هرگز ريمي.مييافت كاهش موجود وقايع سرعت هالوويني ، لباسهاي
و پرشور جهشهاي تنها.است نترسيده اكشن ، جذابيت افزايش براي كمخرج ويژه جلوههاي
(هواپيما به سوار) گابلين تعقيب در نيويورك ساختمانهاي برفراز عنكبوتي مرد حال
.دارد را بليتش قيمت ارزش فيلم بگويم تا است كافي
سال در "امپاير" رايگيري طبق.است بيمحتوا ولي خوشساخت اثري نهايت در فيلم
همبازي Electric Company در كه هفتاد دهه كودكان خوشذات افسانهاي مرد نه 1965 ،
نظر در نتوانستند هيچكدام مارول ، نشريه استريپهاي كميك نه و بود فريمن مورگان
قضيه اماشوند ديلن باب و چهگوارا مثل بزرگاني جانشين تحصيلكرده جامعه
آمريكايي پاي و امينم به نسبت است ممكن حتي و است متفاوت قدري جديد اسپايدرمن
.باشد داشته بيشتري مخاطبان
ميشود آغاز تراژدي و...
آمريكا سينماي
براردينلي جيمز
اشراقي فرناز:ترجمه
بر را راه آنكه بدون است روان و رنگ و خوشآب جسورانه فيلمي نهايت در عنكبوتي مرد
كند توهين شعورمان به يا ببندد انديشهمان
برخوردارند ، ويژهاي جايگاه از (Marvel Comics) مارول مصور داستانهاي كه روزها اين
گذراندن از بعد مارول".است كرده جلب خود به را بسياري توجه "عنكبوتي مرد" نمايش
X-Men و عنكبوتي مرد) سهگانهاش ابرقهرمانهاي ارائه با سرانجام ركود ، دوران يك
وجود باآورد دست به (سي.دي مصورهاي) رقيبش كنار در را خود جايگاه توانست (وبليد
اين اما آمدند ، ميدان به "بتمن" و "سوپرمن" با سي.دي كميكهاي ابتدا در آنكه
و X-Men دوم قسمت چنانكه.ميزند كميك سينماي در را اول حرف "استنلي" موسسه روزها
.شد خواهند ساخته زودي به نيز "The Fantastic Four" و "هالك" ،"Daredevil" همچنين
كسب شصت دهه كارتوني _ تلويزيوني مجموعههاي از كه شهرتي خاطر به "عنكبوتي مرد"
كارتونهاي بعدها ، .است شده شناخته نامي مارول ، فيلمهاي عناوين فهرست در كرده
هم غيرمعقولي استفادههاي حتي و شد ساخته "مردعنكبوتي" درباره هم ديگري تلويزيوني
ميان در اما.گرفت صورت تلويزيوني زنده برنامههاي در داستاني شخصيت اين از
باقي آنها بهترين همچنان عنكبوتي مرد مجموعه اولين عادي ، تماشاگران و طرفداران
.است مانده
مطمئني جايگاه پيشين ، مجموعههاي به نوستالژيك نگرش انيميشن ، محدوديتهاي وجود با
.است كرده فراهم "عنكبوتي مرد" براي كارتوني فيلمهاي تاريخچه در را
سالها داستان مجموعه اين از اقتباسي طرحي ساخت براي نود دهه در "كامرون جيمز"
تعويق به را آن توليد كه قانوني مشكلات خاطر به را كار نهايتا و كرد صرف وقت
فيلم كارگردان "ريمي سام" و شدند گشوده گرهها سرانجام.كرد رها بود ، انداخته
.گرفت عهده به را فيلم اين ساخت مسئوليت "Evil Dead"
تفاوتي من گفتههاي كه ميرسد نظر به نقدناپذير چنان "عنكبوتي مرد" كه ميپذيرم
و رنگ و خوشآب جسورانه ، فيلمي نهايت در اما نميكند ، ايجاد آن بودن بد يا خوب در
اين.كند توهين شعورمان به يا ببندد انديشهمان بر را راه آنكه بدون است ، روان
،"ايكس مردان" طراز هم ردهاي در خودش ژانر فيلمهاي ساير با مقايسه در فيلم
هم "عنكبوتي مرد".ميگيرد قرار "سوپرمن" از پايينتر و "بتمن" فيلمهاي از بالاتر
.ميگذارد خودمان عهده به را نهايي نتيجهگيري و دارد مبهم پاياني "آهنين مرد" مثل
نزديك آينده در هم "عنكبوتي 2 مرد" ميرود انتظار گيشه ، در عالي فروش به توجه با
يك فيلم ، اين داستان ميدهد ، نشان مصور كتابهاي تاريخ در دقت كميشود ساخته
"عنكبوتي مرد" يافتن حيات چگونگي به كه چرا ميرود ، شمار به "اصيل" داستان
دبيرستان آخر سال دانشآموز ،(مگواير توبي) "پاركر پيتر" معرفي با فيلم.ميپردازد
جين مري روياهايش دختر.ميشود شروع است ، خجالتي و باهوش پا ، و بيدست پسري كه
حتي ميكند ، زندگي او همسايگي در سال ده حدود آنكه وجود با (دانست كريستين) واتسون
تنبل پسر ،(فرانكو جيمز) "آزبرن هري" پيتر ، دوست بهترين.نيست باخبر وجودش از
كليف) "بن" عمويش با پيتر.است ثروتمند و متكبر دانشمندي ،(دافو ويلم) آزبرن نورمن
زندگي -هستند مادرش و پدر مثل او براي كه _ (هريس رزماري) "مي" عمهاش و (رابرتسون
جريان در.ميشود غريبي و عجيب تغييرات دستخوش زود خيلي "پيتر" زندگيميكند
و ميگزد را او يافته ژن تغيير عنكبوتي كلمبيا ، دانشگاه در آزمايشگاهي از بازديد
از رفتن بالا توانايي ششم ، حس مثل عجيبي قدرتهاي كه مييابد در شب رسيدن فرا با
او به كه دست مچ در غدههايي و شگفتآور چالاكي غيرطبيعي ، استقامتي و قدرت ديوار ،
.است آورده دست به را ميدهند عنكبوت تار توليد توانايي
و تواناييهايش كردن پنهان:كند انتخاب را راه دو اين از يكي بايد او نهايت در
.بشريت به خدمت و آنها كردن آشكار يا و شخصي اهداف به دستيابي براي آنها از استفاده
"عنكبوتي مرد" به "پاركر پيتر" آبي ، _ قرمز لباس پوشيدن و دوم راه انتخاب با
"آزبرن نورمن" است شدن ساخته حال در او اصلي رقيب اولين كه حالي در.ميشود تبديل
به كه او.ميآورد دست به را بشري فوق تواناييهاي همان علمياش آزمايشهاي با
تك هواپيماي بر سوار آهنين ، لباسي با دارد ، دسترسي تكنولوژيكي يافتههاي جديدترين
.ميكند پرواز نفرهاش
،"پيتر" كه است قسمت اين در.است آن دوم نيمه از بهتر چرا و بيچون فيلم اول نيمه
نفسي به اعتماد با.ميآزمايد را آنها محتاطانه و ميكند كشف را جديدش نيروهاي
مري" به طرفهاش يك عشق با است مجبور همچنين و ميشود روبهرو مدرسه قلدر با بيشتر
يا) گرفتن كار به پيامدهاي و مسئوليتها بايد اين بر علاوه.بيايد كنار "جين
مرد" آن در كه هيجانانگيزي صحنه.بگيرد عهده به هم را تواناييهايش (نگرفتن
استفاده ديگر ساختماني به ساختمان يك از پريدن براي تارهايش از بار اولين "عنكبوتي
دادن دست از خطر كامل طور به ميتوانيم ما كه است آمده در فيلم به طوري ميكند ،
تحرك و بودن اكشن به تمايل بيشتر فيلم دوم نيمه.كنيم احساس را شدنش پرتاب و كنترل
كامپيوتري تكنيكهاي اينكه با.ميرود پيش ويژه جلوههاي به تكيه با عملا و دارد
كامپيوتري به زنده صحنههاي تغيير حال اين با نشدهاند ، برده كار به ناشيانه (CG)
.است مشخص كاملا
طرفي ، از اما ميرسد نظر به پرتحرك و اكشن فيلمي اول درجه در چه اگر "عنكبوتي مرد"
از بسياري حقيقت در.دارد جريان آن در هم پيلهاي بيشيله عاشقانه داستان
آنها.گرفتهاند شكل "جين مري" به دلبستگياش و عشق مبناي بر "پيتر" انگيزههاي
گاه به گاه رعايت از مختلفي درجات "عنكبوتي مرد".ميدهند تشكيل را ايدهآلي زوج
خطاب كه است "بن عمو" عبارت اين آنها مهمترينميدهد ارائه نيز را اخلاقي اصول
نوعي به عبارت اين ".دارد دنبال به را زياد مسئوليت زياد ، قدرت":ميگويد پيتر به
.است اسپايدرمن مرام و مسلك بيانگر
تا كه "هاوس سايدر قوانين" هنرپيشه.است "مگواير توبي" بازي فيلم اصلي قوت نقطه
در زيرا است هوشمندانه كاري تنها نه او انتخاب.نديدهايم او از بدي اجراي حال به
لباس زير از كه هست خوشهيكل كافي حد به بلكه تواناست ، عنكبوتي مرد نقش ايفاي
كه نميگذرد چيزي و دارد جدي و آرام اجرايي "مگواير" برسد ، نظر به جذاب اسپايدرمن
به دهنده تكان او بازي تراژدي ، شروع با.ميسازد باورپذير برايمان را "پيتر" شخصيت
.ميرسد نظر
همه "نيكلسون جك" كار روش كه بود اين فيلم اصلي ضعفهاي از يكي "بتمن" مورد در
مواجه مشكلي چنين با "عنكبوتي مرد" در اما.ميآورد در خود كنترل تحت را چيز
مسئله ، اين اما است رفته فرو نقش در حد از بيش "دافو ويلم" چه اگرنيستيم
است آن از كمتر شده گرفته نظر در او براي فيلمنامه در كه فضايي چون نيست آزاردهنده
در اما است سرد حدودي تا او بازي.دهد قرار تحتالشعاع را "پيتر" داستان بخواهد كه
كريستين" فيلم ، در شده مطرح عشق درباره اما ونيست يادماندني به چندان نهايت
ديگري كار شود داده نجات مرگ از اينكه جز اما ميرسد نظر به جذاب تقريبا "دانست
.ندارد دادن انجام براي
روزنامهنگار "جامسون جونا" نقش در "سيمون.كي.جي" ،"هاري" نقش در "فرانكو جيمز"
فيلم فرعي نقشهاي پيتر ، سرپرستهاي عنوان به "هريس رزماري" و "رابرتسون كليف" و
.دارند عهده به را
Evil فيلمهاي به نسبت چه اگر ميرسد ، نظر به باثبات و محكم "ريمي" كارگرداني
حقههاي حد از بيش كارگيري به از او.است كرده درگير كمتر را خود Darkman و Dead
يك آنكه جاي به ما كه است گونهاي به صحنههايش انتخاب اما ميكند دوري سينمايي
.مييابيم عنكبوتي مرد با همراه سفري در را خود باشيم ، بياعتنا بيننده
مسئله اين اما است ، نگرفته صورت ماهرانه كاملا ويژه جلوههاي كارگيري به چه اگر
.نميدهد قرار تحتالشعاع را شخصيتها
را "بتمن" در او تركيبي متن موسيقي حدودي تا و است فوقالعاده "الفمن دني" موسيقي
.ميكند تداعي برايمان
فيلمي.ميشود محسوب تابستاني 2002 فيلمهاي اكران براي موفقي شروع عنكبوتي مرد
مرد".ميبريد لذت و ميبينيد را آن شرمندگي بدون كه فيلمهايي نوع از سرگرمكننده
با همتايش فيلمهاي به نسبت گيجكننده بصري جلوههاي از استفاده وجود با "عنكبوتي
.است شده ساخته كمتر مراتب به هزينهاي
آسمانخراشها و عضله فرهنگ
تايمز نيويورك نگاه از عنكبوتي مرد
اسكات.ا.اي
بنداريانزاده آرش:ترجمه
به كه جاست اين از ميشود آغاز مصور كتابهاي از انبوهي جلد روي تصاوير با فيلم
تضادي آن ، برق و پرزرق حروف درخشش با فيلم عنوان ساده ، و قديمي تصاوير اين دنبال
با چندان هاليوود پرفروش فيلمهاي كه است امر اين گوياي كه ميآورد وجود به
.ندارند سازگاري مصور داستانهاي
با ميشوند ، ظاهرش آمريكا سينماهاي پرده روي تابستان هر كه فيلمهايي حقيقت در
اين در ;هستند ويژه جلوههاي تكنيكهاي آخرين از سرشار و شدهاند تهيه نجومي ارقام
مبهوت ، تماشاچي كه ميكند خيره را گوش و چشم چنان پرتحرك و اكشن سكانسهاي فيلمها
چنين گروه از - بيشك - عنكبوتي مردميكند ترك را سالن راضي چندان نه اگرچه ،
ديگر "كوئپ ديويد" آن فيلمنامهنويس و "ريمي سام" آن ، كارگردان اما است ، فيلمهايي
به ميان اين از كه دادهاند قرار توجه مورد هم را برتر قهرمان اين جنبههاي
استيو" و "لي استن" توسط كه عنكبوتي مرد اولين ;كرد اشاره ميتوان او شخصيتپردازي
يك يا و سوپرمن مثل - فضايي تبعيدي يك خود نقاب زير در شد خلق سال 1962 به "دتيكو
از كه حالي در بود معمولي شهروندي بلكه نبود - بتمن مثل منزوي ميليونر
ذهنيت بازتاب ميرفت ، بالا (متروپوليس يا گوتهامسيتي نه) نيويورك آسمانخراشهاي
"عنكبوتي مرد شما دوست و همسايه" را خود حال عين در اما.بود خوانندگان تكروي
در و تنهايي به جنايت و جرم با مبارزه بيهودگي از ميرسيد نظر به و ميكرد معرفي
كه طور همان است ، شده كمرنگ كه سالهاست مفهوم اين البته.باشد باخبر بزرگ شهر يك
شده فراموش مصور كتابهاي مشهور قهرمان دو خالق عنوان به "مارول" انتشارات اعتبار
.است
به ديگر گونهاي به را شخصيت اين ديگر بار توانستهاند فيلمسازان حال اين با
"مگواير توبي" ميان اين در.بمانند وفادار آن خلق ريشههاي به نيز و بياورند صحنه
دانشگاه به سفري در وي كه جايي است ، جديدي ماجراي آغازگر "پاركر پيتر" نقش در
كوبا ، موشكي بحران جريان در و سال 1962 به) ميشود گزيده عنكبوتي توسط كلمبيا
نگرانيهاي به توجه با و امروزه كه ميشد ظاهر داستان در راديواكتيو عنكبوتي
داده شده ، دستكاري ژنتيكي لحاظ به كه عنكبوتي به را خود جاي معاصر ، تكنولوژيكي
كنايه جور يك تجسم سالهاي بيست بازيگر هر از بيش "مگواير" كه اينجاست نكته.(است
خودش از گاهي همه اين با ندارد ، وجود دو اين بين تفاوتي كه انگار است ، اشتياق و
.مينشيند خود عملكرد تماشاي به خونسردي با حال اين در و ميرسد نظر به باهوشتر
بايد كه است بازيگري نوعي به پيتر خود ;است شخصيتي مقولهاي بيتفاوتي اين اما
دانشمندي حال ، همين در.مسخرهآميز هم و است خطرناك هم كه گيرد پيش در را اجرايي
كه او شركت ;است گريبان به دست مشابهي هويت بحران با "آزبرن نورمن" نام به جاهطلب
دست از آستانه در ميكند مطالعه نظامي مسائل براي "انساني عملكردهاي بهبود" روي
در كه ميزند آزمايشي انجام به دست خود روي آزبرن لذا و است عمدهاي قرارداد دادن
را شهر موشكي ، وسيلهاي بر سوار و ميشود (سبز جن) "گوبلن گرين" به تبديل نتيجه
آزبرن پسر "هري" ما ، قهرمان مشكلات شدن پيچيدهتر براي].ميكند آشفتگي دچار
درگيري شاهد بعد ، اندكي.است جين مري از دلبريايي در او رقيب و پيتر دوست بهترين
ديگري درگيري نيز زمين روي كه حالي در [ هستيم ، آسمانها در سبز جن و عنكبوتي مرد
آكروبات از جذابتر زميني ماجراهاي كه اينجاست جالب است جريان در احساسي نوع از
روي جدال گرچه ميكنند ، جلوه غيرواقعي بسيار كه درآمدهاند كار از پرخرجي بازيهاي
كه حالي در مورد ، اين جز بهاست درآمده آن از استثنايي صحنهاي بورو كوئينز پل
ايجاد هيجاني تنها نه ميرود پايين و بالا بلند ساختمانهاي از عنكبوتي مرد
با كه كامپيوتري تصاوير ;ميكند منفك فيلم از بيشتر چه هر را تماشاچي بلكه نميكند
واقع در كردهاند ، كمرنگ را عنكبوتي مرد جادوي شدهاند آميخته واقعي پسزمينههاي
اما.ميشوند محسوب ريختن دور پول نوعي به بلكه نيستند مبتذل ويژه جلوههاي اين
و ساده لطيفههاي نميكنند كمكي فيلم جذابيت به بامها روي جدال صحنههاي اگر
دست هم كارگردان و انجاميدهاند فيلم لطافت به حدي تا دمدستي احساسات ابراز
"پيتر" مهربان خاله "مي خاله".است بازگذاشته لحظههايي چنين خلق براي را بازيگران
موفق و قبول قابل شخصيتهاي ديگر از روزنامه آتشينمزاج سردبير "جيمسون جونا" و
از فيلمهايي چنين منفي نقشهاي اينكه به توجه با اما.ميآيند شمار به فيلم
از بيش افتادهاش گود چهره و ميشود محسوب شكستي جنسبز جذابترند ، هم اصلي قهرمان
از پس چيز هر از بيش كه است چيزي خستگي.است خستگي از حاكي برسد نظر به شيطاني آنكه
نظر به خوشايند "مگواير" شخصيت همانند فيلم گرچه ميشود احساس سينما سالن ترك
است شده ساخته هاليوودي قديمي فيلمهاي سبك به مريجين و پيتر از آخر نمايميرسد
سرشار را داستاني چنين بتوان اگر شده اقتباس جيمز هنري از داستاني وسط از انگار و
.كرد تصور ويژه جلوههاي از
25-لينچ زبان از لينچ
ترديد پل روي
رادلي كريس:گردآوري
پوريا امير:ترجمه
يك ميليمتري ، دوربين 16 ميكردم فكر.نميدانستم چيز هيچ فيلمبرداري يا سينما از
حيرت زيادشان تفاوت از ميپرسيدم ، را دوربينها قيمت وقتي.است دوربين مارك
در فوتوراما اسم به فروشگاهي از را دوربين ارزانترين همين ، برايميكردم
بود دوربين فروشگاه يك فقط آنجا ولي نداشت ، خاصي ايراد دوربين.خريدم فيلادلفيا
چون بگويم ، آنجا به راجع بدي چيز نميخواهمنبود بهترين خودش نوع در خب ، .ديگر
.بودند خوبي آدمهاي
از ميتوانم اين با":پرسيدم.داشتند دگمهاي ميليمتري دوربينهاي 16 آن از
آنها ازميخواستم را همين هم من ،"بله":گفتند "بگيرم؟ تصوير ثابت ، قابهاي
نور منبع دو.است ساده خيلي":گفتند "بدهم؟ نور را قابها سطح بايد چطور":پرسيدم
زاويه 45 با را دو هر و ميگذاري سطح چپ طرف را يكي و راست طرف را يكي برميداري ،
هم من ".برميگردد دوربين لنز به و ميشود منعكس نور ميتاباني ، سطح برروي درجه
".بردارم را اين ميتوانم حالا است ، عالي خب ، ":گفتم
اول طبقه سه.بودند داده اتاقي من به بود ، خريده را آن آكادمي كه قديمي هتلي در
و بزرگ فرشهاي و فلزي تختهاي آن از طبقات ، بقيه بزرگ كريدورهاي در ولي بود ، پر
آن با ميتوانستند دانشجوهابود خالي اتاقهايش اما.بود پايهدار چراغهاي
كارشان به اتاقها ، اين توي و بالا بروند غريب ، و عجيب و بيسروصدا آسانسورهاي
آن روي طوري را دوربينبردم اتاق به و برداشتم كريدور توي از را قفسهاي.برسند
نبود ، كامل دوربين آن كادر تنظيم امكانات.باشد نداشته حركتي و تكان كه گذاشتم
و ديوار رادياتور ، .بگيرم تصوير در هم را تابلويم لبههاي بودم مجبور همين براي
يك حدود و فيلمبرداري به كردم شروع.داشتم كادر در هم را پنجره يك از گوشهاي
از.ساختم كوچكي ديوار اتاق ، همان در.گرفتم تصوير نقاشيام تابلوي همان از دقيقه ،
من بدن گچي قالب سه.بگيرد قالب گچ با ديوار ، آن روي مرا بدن دور خواستم فيسك جك
.شد پر طرح سه اين با ديوار ، آن روي و گذاشتيم هم كنار را
را شده تكميل فيلم بتواند تا ميساختم پروژكتور برروي عمودي پايه جور يك بايد بعد
به فيلم تا بيايد پايين و برگردد بعد و برود آن سقف از.دهد عبور پروژكتور توي از
اين جلوي نمايش ، صفحه مثل را كوچك ديوار آن بعد.آيد در نمايش به پيوسته طور
ميخواستم ، كه چيزهايي فقط تا بردم عقب قدر آن را پروژكتور.كردم آويزان پروژكتور
تابلوي از تركيبي.داد نتيجه خوب واقعا.نشود ديده بقيهاش و بيفتد پرده
روي
.بودم ساخته فيلم حالا و بود مجسمه نمايشگاه و نقاشي
|