شدند متصل اينترنت به پرو روستايي مدارس
سروستاني رضوي ازمرحوم تجليل
گسترده مسايل رهبري دولتها آموزشي وظيفه
است كلان و
استخدام پرورش و آموزش در معلم هزار 40
شوند مي
ارتحال سالگرد مناسبت به علوم وزارت
ميكند برگزار دانشجويي همايش (ره) امام
شد افتتاح گلستان موزه كاخ نمايشگاههاي
تحقيقاتوفناوري علوم ، تغييرساختاروزارت طبقماده9لايحه
متخلف دانشگاههاي يا ميتواندازموسسات علوم وزارت
كند صلاحيت سلب
خارج به اعزام آزمون نهايي نتايج اعلام زمان

شدند متصل اينترنت به پرو روستايي مدارس
با درس كلاس در صبح بچهها شدهاند ، متصل اينترنت به اخيرا كه روستاهايي مدارس در
و ميشوند آشنا اينترنت قابليتهاي و امكانات با مدرسه كامپيوترهاي از استفاده
سيبزميني يا ذرت گندم ، كشتزارهاي در كار به همشاگرديها ساير همپاي بعدازظهر
ميپردازند خود خانوادگي
سواد روستايي مناطق در ساكن زنان چهارم يك كه است جنوبي آمريكاي در كوچك كشوري پرو
.ميكنند زندگي گذران كمتر يا روز در دلار با25/1 مردم از نيمي از بيش و ندارند
از هدف كه است شده اجرا كشور اين در دلار ميليون صد چند هزينه با طرحي تازگي به
.است روستاها در دانشآموز جوان نسل به اطلاعرساني فنآوري آموزش آن
بچهها شدهاند ، متصل اينترنت به اخيرا كه روستاهايي مدارس در رويتر ، گزارش به
قابليتهاي و امكانات با مدرسه كامپيوترهاي از استفاده با درس كلاس در صبح
گندم ، كشتزارهاي در كار به همشاگرديها ساير همپاي بعدازظهر و ميشوند آشنا اينترنت
يك.كنند كمك خانواده اقتصاد به تا ميپردازند خود خانوادگي سيبزميني يا ذرت
ياد چيزهايي اينترنت در.هستيم فقيري كشاورزان ما":گفت ساله دانشآموز 14
و نيست مسكوني تلفني خطوط داراي وي روستاي ".بوديم بيخبر آن از قبلا كه ميگيريم
روي آن ، به ورود ابتداي در اما است ، رانندگي ساعت پايتخت ، 7 ليما با آن فاصله
"!آمديد خوش آموزشي نوآوري پايتخت به":است شده نوشته علامتي
انتخاباتي وعدههاي از يكي -است كشور اين قله بلندترين نام كه -هواسكاران طرح
سال كه آمريكاست تحصيلكرده اقتصاددان ويبود پرو جمهوري رئيس توليدو آلهاندرو
به 50 رفته هم روي كه كاذب اشتغال و بيكاري محو و فقر با مبارزه وعده با گذشته
.رسيد قدرت به ميرسد ، درصد
كشور سراسر در شهري و روستايي مدرسه حدود 100 هواسكاران طرح چارچوب در حال به تا
تا دارد قصد دولت.شدهاند مرتبط هم به آموزشي ابزارهاي و كامپيوتري تجهيزات با
در.برساند به 5000 را مدارس اين تعداد سال 2006 ، در توليدو زمامداري دوره پايان
دانشآموزان ساير با اينترنت طريق از ساعت دو هفتهاي كم دست دانشآموزان طرح ، اين
شبكه اين از را مختلفي اطلاعات ميكنند ، برقرار ارتباط كشور مختلف نقاط در مدارس
.ميكنند برگزار آموزشي ويديويي حتيكنفرانسهاي و ميكنند كسب اطلاعرساني
يك از كمتر اندكي كه ميشود محسوب پرو همچون فقيري كشور براي بزرگي جهش طرح اين
نميتوانند مردم درصد و 7 هستند متصل اينترنت به آن جمعيت نفر ميليون از 26 درصد
كوهستاني نقاط در زنان درصد و 25 مردان درصد آمار ، 17 برخي اساس بر.بخوانند
.هستند بيسواد روستايي
بسياري داشت ، خواهد دانشآموزان زندگي در واقعي اثر هواسكاران طرح معتقدند مقامات
كشاورزي روزانه نياز رفع براي كه برخاستهاند فقيري جوامع از دانشآموزان اين از
و خانواده بر مثبتي آثار شده ياد آموزش كه اعتقادند اين بر مقامات اين.ميكنند
.داشت خواهد همراه به نيز آنان جوامع
بزرگراهي شبكه مانند هواسكاران":ميگفت هواسكاران طرح مدير ماركونه ساندرو
به را بهتري آموزش درازمدت در شده متصل مدرسه تنها 5000 نه.است پيشرفتهاي
گردشگري ، همچون اقتصادي فعاليتهاي به نيز آنان والدين بلكه ميدهند ، دانشآموزان
".ميشوند هدايت دستي صنايع و كشاورزي
و دانشآموزان به امتيازي دادن كامپيوتر كاربرد از هدف:ميگويد ماركونه
مانند دارد ، حياتي اهميت آنان براي كه است فعاليتهايي نظر از آنان خانوادههاي
غلات كاشت مناسب روشهاي از آگاهي براي پرو نقاط ساير در كشاورزان با اتصال امكان
.امسال كشت فصل در هوا و آب وضعيت مورد در اطلاعات مبادله يا
كامپيوتر خريد 7000 صرف طرح اين چارچوب در را دلار جاري 22ميليون سال ظرف دولت
و است دلار ميليارد آن 4/10 ساليانه بودجه كه كشوري براي پول اين.كرد خواهد جديد
سال ظرف 5 طرح هزينه.نيست كمي پول كرد ، رشد درصد ميزان 2/0 به پارسال آن اقتصاد
.است دلار ميليون حدود 255 اجرا زمان
آن قبال در هزينهاي هواسكاران طرح در مشاركتكننده مدارس حاضر ، حال در
تامين را اينترنت اتصال هزينه بايد دانشآموزان والدين آينده در اما نميپردازند ،
به زيادي پول اين شايد.است ماه در دلار شاگرد 30 با 20 كلاسي براي مثلا كه كنند
به و ميكنند زندگي پاياپاي معاملات با مردم كه دورافتاده مناطق در اما نرسد ، نظر
كه ارتباطاتي اميدوارند كارشناسان.ميكند فرق وضعيت ميكنند ، استفاده پول از ندرت
مردم به را امكان اين ميآيد ، پديد اينترنت طريق از كامپيوترها كاربرد رهگذر از
آن آمادگي ديگر ، عبارت به.دهند جهت تغيير بهتر چيزي به ساده كشاورزان از كه بدهد
.كنند دنبال تخصصي طور به را حرفهاي كه كنند پيدا را
تواناييهاي به نسبت اميدواري تنها نه طرح اين ميكنند خاطرنشان مسئولان
را فقير كشور اين آموزشي نظام بلكه ميكند ، تقويت را آينده در را دانشآموزان
جدا مدارس.است بهتر ارتباط برنامه اين اثر نخستين":گفت ماركونه.ميبخشد بهبود
.كنند برقرار ارتباط مدارس ساير با ميتوانند افتاده
كه انبوه جنگلهاي و وسيع بيابانهاي برفي ، يخچالهاي از پوشيده قلل با كشوري در اما
برخي بخرند ، مدرسه لباس فرزندانشان براي نميتوانند مادران و پدر از بسياري
كه جايي شمالي ، جنگلي مناطق در.است بلندپروازانه حد از بيش طرح اين ميگويند
مجبور است ، درجه از 32 بيش هوايش درجه و ميخوانند "سبز جهنم" را آن پروييها برخي
نقاط برخي در.نيفتد كار از دمايي چنين در كه بخرند كامپيوتر خاص نوعي شدهاند
خوب نشدهاند ، طراحي متر مانند 3850 ارتفاعاتي در كار براي كه كامپيوترهايي كشور
.نميكنند كار
فكر اگر":گفت وي.شود آشكار طرح مثبت آثار تا ميكشد طول مدتي:ميگويد ماركونه
".شد نخواهد حاصل پيشرفتي هيچ نباشد ، مدت بلند براي ما
بود ، كرده مراجعه پرو باستاني آثار از يكي سايت به كه ساله دانشآموز 16 يك
وي آموزگار.بدانم نميتوانستم آن از پيش كه گرفتم ياد را چيزهايي:ميگويد
ميكنند كشف را چيزهايي و ميآيند بيرون گمنامي از آنان يعني است همين مهم ميگويد
.نميكردند هم را تصورش كه
نعيمي وحيدرضا:مترجم
سروستاني رضوي ازمرحوم تجليل
خاص آييني در فارس اسلامي ارشاد و فرهنگ كل اداره و شيراز موسيقي انجمن همكاري با
.شد تجليل شيراز در "سروستاني رضوي سيدنورالدين" مرحوم فقيد هنرمند از
به علاقهمندان و هنرمندان از كثيري جمع حضور با كه مراسم اين در ايرنا ، گزارش به
و فرهنگ مديركل شد ، برگزار شيراز حافظ هنري فرهنگي مجموعه در فارس موسيقي رشته
.كرد تقدير ايران موسيقي هنر به سروستاني رضوي استاد خدمات از فارس اسلامي ارشاد
و عرفان و دين از ملهم فرهنگ با بود ، مردم با هنرمند اين:گفت همافر محمدحسين دكتر
انساني هر مانند نيز او ماندگاري رمز و خواند مردم براي قدسي عالم از گرفته نشات
.است نهفته نكته اين در است مردم براي و مردم با كه
استوار و خردمندانه هنر ، آفرينش مقام در سروستاني رضوي مرحوم:كرد اضافه وي
.ميشود محسوب ايران و فارس مفاخر از موسيقي در و ميايستاد
و درآمد نمايش به سروستاني رضوي مرحوم آثار و زندگي از فيلمي نشست اين ادامه در
.شد اجرا موسيقي برنامه
گروههاي همكاري با سال 52 از و شد متولد فارس در سال 1314 در سروستاني رضوي مرحوم
كشور از خارج و داخل در مختلف كنسرتهاي در "پايور " و "مولوي" ،"شيدا" موسيقي
.كرد فراواني تلاشهاي آواز بويژه ايراني اصيل موسيقي معرفي براي
.دارد نام "سروستان" عندليبي محمدجليل همكاري با زندهياد اين اثر آخرين
.شتافت باقي ديار به سال 79 در سروستاني رضوي استاد
گسترده مسايل رهبري دولتها آموزشي وظيفه
است كلان و
پاياني بخش - مدرسه و مدرك فراسوي ;يادگيرنده جامعه
متحده ايالات
بر 600 بالغ سال2000 در كه ميشود آموزش صرف ملي كل درآمد از درصد حدود 5/7
تحصيل به عالي آموزش در نفر ميليون از 4/14 بيش سال اين دربوده دلار بيليون
در درصد حدود 31 تعداد اين از.بود خصوصي بخش در آن ميليون كه1/3 داشتند اشتغال
درصد بودند240 نيمهوقت دانشجوي درصد و62 داشتند قرار سال از30 بيش سني گروه
دكترا مدرك نفر از 40000 بيش ساله هر و هستند ليسانس حداقل مدرك داراي جمعيت كل
.(نفر ميليون جمعيت 280 كل از) ميكنند دريافت
و است آموزشي گسترده مسائل در كلي رهبري و مالي پشتيباني تنها فدرال دولت نقش
آموزش واحد.است آموزشي داخلي سيستم عملكرد و سازماندهي مسئول خود متحده ايالات
كه برنامههايي مورد در فقط يا و شده تشكيل مشاورهاي گروه چندين از آمريكا دولت
از را خود مالي منابع خصوصي و دولتي مدارس.ميكند نظارت شده تصويب كنگره طرف از
محتواي و عملكرد نظر از و ميكنند تامين شهريه و ماليات مانند مختلف محلهاي
از بيش متحده ، ايالات در عالي آموزش موسسه از3600.هستند مستقل كاملا آموزشي
هيات برنامه از مهمي بخش عملي پژوهش و تحقيق.هستند دكترا دوره داراي موسسه 220
سهميه دلار بيليون ، 6/24 سال1999 در.ميدهد تشكيل را آموزشي دورههاي و علمي
موسسات سهماست بوده روبهافزايش گذشته دهه در و بوده دانشگاهها پژوهشي رسمي
و است بوده كشور كل هزينه درصد از6/12 بيش توسعه و تحقيق در عالي آموزش
.هستند سهيم آن نتايج از استفاده و توليد در پيشرفته دورههاي دانشجويان
جهاني روندهاي
اساسي قانون در حتي كه شده آورده اجتماعي و فردي حقوق لاينفك جزء عالي آموزش -1
در بتواند فرد هر تقريبا كه ميشود فراهم و پيشبيني لازم منابعاست شده ضمانت
عدم باعث پديده اين منفي نتيجه.دهد ادامه تحصيلات به خود علاقه مورد رشته
شده تحصيلي رشته تغيير و ترك بالاي درصد به منجر و رشته انتخاب در دقت و قدرشناسي
.است
.دارد وجود نيز خصوصي مدارس چشمگيري تعداد دولتي مدارس و آموزشي موسسات جوار در -2
نظر از موسسات اين دارد ، بسزايي نقش دولتي عاليه مدارس مالي تامين در دولت چه اگر
و آموزشي برنامههاي در عمدهاي تفاوتهاي.هستند مستقل دانشجو پذيرش و برنامه
و كيفيت درواقع كه شده اعمال محلي عوامل با رابطه در عاليه مدارس اين عمل نحوه
.ميآيد بهشمار آنان خصوصيت
نيمهوقت و درازمدت آموزش به روزافزوني اهميت سنتي ، و تماموقت آموزش موازات به -3
روبه دور راه از آموزش در نوين روشهاي و تكنولوژي از استفاده همچنين.ميشود داده
تخصص به احتياج كار ، سالها از پس كه است كساني براي آموزش نوع اين.است افزايش
.نيستند سنتي دورههاي در شركت به قادر شخصي مختلف دلايل به يا و دارند جديد
استفاده آن موازات به و عالي آموزش موسسات در علمي پژوهش بخصوص و تحقيق اهميت -4
يادگيري استاد سطح در.است روبهافزايش آموزشي برنامه در پژوهشها نتايج از مستقيم
عملي و كاربردي موارد در درگيري دانشجو سطح در و جديد مسائل حل در تلاش و مداوم
پژوهش در بلكه آموزش در نهتنها را خود اساسي نقش معتبر عالي موسسات.است الزامي
.مييابند فراگير
حرفهاي آموزش دورههاي نيز و يافته افزايش سرعت به عالي آموزش موسسات تعداد -5
بخصوص عالي مدارس اكثر در.ميشود اجرا و ايجاد بزرگ صنايع كارمندان براي بخصوص
درگيري مساله ، عملي حل بر تاكيداست اجباري عملي كارآموزي ، گذراندن پليتكنيكها
.است بيشتر حرفهاي مدارس و بالاتر دورههاي در صنعت در آن كاربرد و تحقيق در
يكسان نسخه يك ديگر و يابد مي افزايش سرعت به آموزشي برنامههاي استقلال و تنوع -6
مدارس آموزشي محتواي و دوره نوع.ميرود ميان از مركزي سازمان به رجوع و همه براي
نيازها و اولويتها و تكنولوژي تغيير با و ميشود متحول و نظر تجديد مداوم عالي
با را خود هاي برنامه كه ميشوند توانمند مختلف موسسات.مييابد انطباق روند
.دهند گسترش محلي نيازهاي
براي مناسب محيط ايجاد و عمومي فكري رشد سبب فراگير آموزش گسترش از عمومي حمايت -7
و شخصي زندگي در ارتباطات تكنولوژي از همهجانبه استفاده.ميشود توسعه و تحقيق
هر و برده ميان از را سنتي مرزهاي اينترنت منابع از اطلاعات دريافت و جستجو سادگي
.ميشود بهرهور اطلاعات اقيانوس از زمان و مكان هر در كس
زيربنايي تغييرات
عهده به نه است دانشجو شخص دوش بر مسئوليت اينجا در.يادگيري به آموزش تغيير -1
يادگيري فرآيند و ميگيرد تصميم ميپذيرد ، مسئوليت كه است دانشجو.سيستم يا و معلم
درس محتواي و نحوه كه است دانشجو خود ، توانايي و علاقه شناخت باميكند هدايت را
فراگيري كيفيت تضمين و آموزشي منابع جستجوي در فعالانهاي نقش و ميكند انتخاب را
نقش كامپيوتر كمك با يا و دور راه از آموزشي نوين روشهاي در تغيير ايندارد
.كليديدارد
اثبات و رقابت جهت نه آزمون و امتحان يادگيرنده جامعه در.مهارت به مدرك تغيير -2
شخص خود براي است بازخوردي امتحان.آموزشي سيستم به ورود سد نه و است فراگيري
نشان زمان و عمل در افراد توانايييادگيري بعدي مراحل در وي هدايت جهت يادگيرنده
لوح قبول ، قابل مدرك تنها.كنكوري سئوالات صحيح جواب صرفااز نه و ميشود داده
استخدام ملاك كه است شخص مهارت.است توانايي كاربرد عملي نتايج و شخص خدمات تقدير
.بود خواهد ارتقا و
معلم دادهها ، و معلومات كنوني پرتحول و گسترده دنياي در.راهنما به معلم تغيير -3
جهت در را رهبر و راهنما نقش بلكه بشود جزئيات تمام آموزش درگير نبايد و نميتواند
ساختن مهيا و دانشجو ترغيب و تشويق او وظيفه.ميكند ايفا يادگيرنده موثر فراگيري
ميكند ، اشاره راهكارها به ميجويد ، را علاقهها موثر راهنماي يك.است يادگيري مسير
را مساله خود كه ميكند توانمند را دانشجو او.ميكند خلق را مساله كشف فرصت و
.بيابد را جواب سپس و كند تعريف
دانشجوي ميشود مستقر و متحول يادگيري فرآيند كه زماني.محقق به محصل تغيير -4
خود مهارت كسب و يادگيري جستجوي در بلكه نيست تمجيد و تكليف پي در ديگر نوين
راهكارها ارزيابي ارزشها ، كشف اطلاعات ، كسب واقعي معناي به تحقيقميگردد پيشقدم
باشد دانشمند فرد به منحصر نبايد كه است آموزش نحوه بهترين راهحلها پيشنهاد و
كل به دانشگاه در بسته محيطي از آزمايشگاه نهايت در.ميشود آموزش لاينفك جزء بلكه
.مييابد انتقال صنعت و جامعه
سپهري مهران دكتر
استخدام پرورش و آموزش در معلم هزار 40
شوند مي
پايان تا:گفت گرگان در پرورش و آموزش وزارت برنامهريزي معاون:فرهنگي علمي گروه
پرورش و آموزش در جديد نيروي هزار نفر ، 40 هزار شدن 80 بازنشسته با سوم برنامه
.ميشوند استخدام
تعداد اين از:افزود ايرنا خبرنگار با گو و گفت در عباسي عفت
.شدهاند بازنشسته نفر هزار تاكنون 60 (نفر هزار 80)
:گفت و داد خبر حقالتدريسي معلم نفر استخدام 1200 براي مجوز صدور از همچنين وي
بهصورت پرورش و آموزش در كه است معلمي هزار كل 57 از درصد دو تنها تعداد اين
.هستند آموزشي خدمات ارائه مشغول حقالتدريسي
هرمزگان ، و بوشهر استانهاي بين حقالتدريسي تعداد اين استخدامي سهميه وي ، گفته به
.است شده تقسيم خوزستان و بلوچستان و سيستان
كاركنان به نسبت معلمان حقوق:گفت و كرد اشاره معلمان حقوق افزايش به همچنين وي
مقطع هر ازاي به معلمان حقوق اختلاف و مييابد افزايش درصد پرورشي 20 و آموزشي
نفر هزار از 651 بيش را كشور پرورش و آموزش معلمان كل تعداد وي.است درصد تحصيلي 20
.كرد اعلام نفر هزار از 400 بيش را وزارتخانه اين كاركنان ساير و
و است پرورش و آموزش مشكلات مهمترين از استخدامي رديف نبودن كافي وي گفته به
.ندارد وزارتخانه اين با را لازم همكاري مورد اين در برنامهريزي و مديريت سازمان
توسط مديران انتخاب درسي ، كتب تاليف در منتخب و نمونه معلمان از بهرهگيري عباسي
مهمترين از را تدريس براي رايانهاي سيستم به معلم تربيت مراكز كردن مجهز و معلمان
.دانست پرورش و آموزش وزارت اجراي دست در برنامههاي
ارتحال سالگرد مناسبت به علوم وزارت
ميكند برگزار دانشجويي همايش (ره) امام
سيزدهمين مناسبت به:كرد اعلام فناوري و تحقيقات علوم ، وزارت:فرهنگي علمي گروه
انديشههاي درباره دانشجويي بزرگ همايش اسلامي ، جمهوري بنيانگذار ارتحال سالگرد
.ميشود برگزار (ره) خميني امام
امام ارزشمند راهكارهاي زمينه در فناوري و تحقيقات علوم ، وزارت دانشجويي همايش
.بود خواهد فلسطين موضوع خصوص در راحل
شد افتتاح گلستان موزه كاخ نمايشگاههاي
است اين ميشود ، وارد فرهنگي ميراث به برخيها سوي از كه اشكالي:فرهنگي علمي گروه
.نميگيرند قرار عموم دراختيار چرا و داشته قرار كجا در فرهنگي اموال كه
در كه اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير مسجدجامعي احمد ايسنا ، هنري خبرنگار گزارش به
:افزود فوق خبر اعلام با ميگفت سخن گلستان موزه كاخ نمايشگاههاي افتتاحيه مراسم
در ولي نيابد ، تحقق آثار از برخي دائمي نمايش حفاظتي ، اصول دليل به است ممكن
كه است گلشن مرقع نمايش آن ، بارز نمونه و ميگيرد صورت كار اين فرهنگي هاي مناسبت
.هستيم آن نمايش شاهد امروز و شد انجام آن روي فراواني بحثهاي مدتها
هنري و فرهنگي اجتماعي ، تاريخ ميتوان ايران هنري آثار مجموعه در:داد ادامه وي
پيرامون را پژوهش زمينههاي ميتوانند موزهها اين بر بنا ;ديد نزديك از را كشور
.سازند فراهم هنر تاريخ
آثار ، اين مجموعه در:گفت گلستان كاخ در موجود آثار به اشاره با جامعي مسجد
ايران هنر فروزان شعله لذا ;ميشوند ديده وضوح به ايران فرهنگ مختلف حوزههاي
حوزههاي در فعاليتها اين ثقل نقطه زمان مقتضيات به بنا و نداشته خاموشي هيچگاه
.است شده جابجا جغرافيايي مختلف
هستند نمونه اين از درآمدهاند نمايش به امروزه كه هرات مكتب نقاشيهاي:افزود وي
ايران هنرمندان فعاليت با ما و ميدهند نشان را افغانستان فرهنگ تاريخ خوبي به كه
با كه نزديكند هم به سبكهاآنچنان اين و هستيم روبرو شبهقاره در
.هستند تفكيك قابل همديگر از محدود نشانههاي
بهرهگيري سايه در آثار اين وحدت به اشاره با ادامه در اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير
شك بدون آن گنجينههاي و فرهنگي ميراث:ساخت خاطرنشان ايران هنر و فرهنگ حوزه از
موزهاي آثار و نبوده صرف بيان تاريخ چون باشند ، داشته تاريخ از ديگري بيان بايد
مختلف زواياي موزهها پژوهشي جنبههاي كه اميدواريم لذا ;هستند تاريخ روايتگر
.كند شناسايي احسن نحو به را ايران فرهنگي حوزههاي
فرهنگي ميراث سازمان بر بهشتي سيدمحمد مديريت از پايان در مسجدجامعي احمد همچنين
.كرد تشكر و تقدير
تحقيقاتوفناوري ساختاروزارتعلوم ، تغيير طبقماده9لايحه
متخلف دانشگاههاي يا ميتواندازموسسات علوم وزارت
كند صلاحيت سلب
كدام هر تخلف صورت در علوم وزارت ساختار تغيير لايحه ماده 9 طبق:فرهنگي علمي گروه
سلب آنها از ميتواند علوم وزارت مقرر ، ضوابط از غيردولتي دانشگاههاي يا موسسات از
.كند صلاحيت
مجلس ، صحن در ماهها كه بحثي:گفت ايسنا ، به آموزشمجلس كميسيون عضو شيرزاد احمد
طور اين البته كه است دانشگاهها استقلال بحث است ، مطرح تخصصي و دانشگاهي مجامع
شود ، تصويب كامل طور به دانشگاهها استقلال -ماده 8 -ماده اين تصويب با كه نيست
.است شده برداشته راه اين در مهمي قدم تنها بلكه
اداره در مهمي بسيار عطف نقطه كه دانست مهمي بسيار نكات شامل را ماده اين وي
با اداريشان مقررات مجموعه لحاظ به دانشگاهها حاضر حال در:گفت و است دانشگاهها
متفاوت ميشود ، داده اختصاص آنها به كه بودجهاي نوع نيز و ديگر اجرائي دستگاههاي
ما اعتقاد به كه است امنا هياتهاي نظر زير آنها كردن نهادينه با بنابراين.هستند
.كرد تقويت گذشته به نسبت بايد را روند اين
كرده معرفي مستقل حقوقي شخصيت داراي موسسات را دانشگاهها لايحه ، اين:كرد تصريح وي
كه حالتي اين از را دانشگاهها روند ، اين پيگيري با است اميد و دارد اهميت بسيار كه
.كند متحول مستقل حقوقي شخصيتهاي به باشند دولتي ادارات
بدنه از كاملا دانشگاهها دنيا ، مهم كشورهاي اغلب در هم حاضر حال در كه همانطور
ملي سياستگذاريهاي و ملي منافع چارچوب در بايد البته كه دارند ، استقلال دولت
.كنند حركت
وزارت پوشش زير كه است دولتي دانشگاههاي به مربوط احكام اين اينكه بيان با شيرزاد
از ديگري مواد غيردولتي دانشگاههاي مورد در:افزود هستند فناوري و تحقيقات علوم ،
از متفاوتي وضعيت دولتي دانشگاههاي واقع در كه دارد را احكامي لايحه ، اين
توسط خود ، اساسنامه مطابق غيردولتي دانشگاههاي و دارند غيردولتي دانشگاههاي
اين اينكه است مهم كه آنچه و ميشوند اداره مربوطه امناي هياتهاي و موسسين هياتهاي
توسط كه مقرراتي و ضوابط از و كنند تبعيت علوم وزارت كلي مقررات از دانشگاهها
.نكنند عدول شده پيشبيني قانون اين وفناوريدر تحقيقات علوم ، عالي شوراي
تعدد عالي ، آموزش مسائل مورد در:كرد تصريح مجلس تحقيقات و آموزش كميسيون عضو
آموزش حوزه در تصميمگيري مراجع كرده ، سعي قانون اين كه دارد وجود تصميمگير مراكز
وجهه آنها به و كرده مشخص را كشور فناوري و تحقيقات حوزه همچنين و كشور عالي
.دهد قانوني
خارج به اعزام آزمون نهايي نتايج اعلام زمان
و تحقيقات علوم ، وزارت كشور از خارج به اعزام آزمون نهايي نتايج:فرهنگي علمي گروه
.ميشود اعلام تحصيلي 8281 ، سال شروع از قبل و جاري شهريورماه اواخر تا فناوري
با فناوري و تحقيقات علوم ، وزارت خارج دانشجويان امور و بورس كل مدير رحمتي ، فرهاد
و نيست مشخص آزمون اين در دانشجويان پذيرش تعداد:افزود ايسنا به مطلب اين اعلام
.دارد آن نتايج به بستگي
|