يوناني و انگليسي باستانشناسان سوي از
شد؟ كشف چگونه خشايارشا كانال
سل بيماري به ابتلا خطر و رميكيد داروي
كودكستان به رفتن براي را كودكانتان
كنيد آماده
ايجاد دماوند در آلاينده غير صنعتي شهرك
ميشود
امور و اوقاف سازمان سرپرست انتقاد
فرهنگي آثار قاچاق از خيريه
:كشور فرهنگي ميراث سازمان رئيس
از تاريخي آثار احياي نظر از ديگر شهرهاي
جلوترند اصفهان تاريخي شهر
قاجار موزه به شيراز نصيرالملك خانه
ميشود تبديل
كاهش درصد كشور 12 سال 81 پژوهشي بودجه
يافت
و كودك نويسندگان انجمن مديره هيات
شدند انتخاب نوجوان
توضيح
يوناني و انگليسي باستانشناسان سوي از
شد؟ كشف چگونه خشايارشا كانال
كانال سرانجام مداوم ، تحقيق و كار سال ده از پس انگليسي باستانشناس محققان
خشايارشا.كردند كشف اژه درياي جزاير شبه از يكي در را ايران ، پادشاه خشايارشا
ايرانيها تلاش جريان در ميلاد از قبل سال 480 در هخامنشي ايراني سلسله پادشاه
افسانهاي جنبه آن داستان كه را شگفتانگيز كانال اين حفر دستور يونان ، فتح براي
.كرد صادر بود ، كرده پيدا
خود نوامبر 2001 علمي 13 بخش در را مهم خبر اين كه تايمز نيويورك روزنامه گزارش به
كارآزموده تيمهاي بيامان تلاش محصول حيرتانگيز كانال اين كشف داد ، انتشار
كشف پروژه روي كار آوريل 1990 از كه بود ، ليدز و گلاسكو دانشگاههاي باستانشناسي
نيز يوناني باستانشناسي تيم يك اين ، بر علاوه.بودند كرده شروع را كانال
.ميكردهاند همراهي را انگليسي باستانشناسان
از پس گلاسكو دانشگاه باستانشناس و پروژه تحقيقاتي تيم سرپرست جونز ريچارد دكتر
براي و داشته عرض (متر 30) فوت زمين 100 سطح در كانال اين كرد ، اعلام كانال كشف
به طرف دو هر از كه شد حفر گونهاي به كانال.بود كافي جنگي بادباني كشتي دو عبور
جونز دكتر گفته به و ميرسيد متر به 15 عمق در كانال عرض و داشت شيب پايين سطح
اژه درياي در جزيرهاي شبه وسط در كه كانال اين طول.است داشته عمق متر حدود 14
.است بوده (كيلومتر از 5/2 كمتر متر ، 2253) مايل حدود 4/1 شدهبود ، حفر
از قبل سال 480 در ايران پادشاه خشايارشا تايمز ، نيويورك روزنامه گزارش براساس
كه كانال اين.كرد صادر ايران ارتش نظامي مهندسان به را كانال اين حفر دستور ميلاد
و بزرگترين از يكي شده حفر يونان شمال در و اژه درياي در جزيرهاي شبه در
.است بوده زمان مهندسي عمليات شگفتانگيزترين
گزارش اين كننده تنظيم و تايمز نيويورك روزنامه علمي بخش گزارشگر بهاتاچارجي يوجيت
صورت اين غير در كه چرا داشت ، حياتي جنبه خشايارشا براي كانال اين حفر كه مينويسد
اژه درياي جنوب سوي به جزيره شبه اين امتداد در كيلومترها ميبايست ايرانيان
سوي به جزيره شبه جنوبي دماغه به رسيدن از پس را مسير همان دوباره و كنند كشتيراني
ماردونيوس ، او ژنرال كه چرا كرد ، خودداري كار اين از خشايارشا اما.كنند طي شمال
هدايت جزيره شبه دماغه سوي به را ايران ناوگان يونان به حمله جريان در قبل سال 12
بود شمال سوي به زدن دور حال در دماغه جنوب در ايراني ناوگان كه هنگامي اما.كرد
از پرهيز براي خشايارشا.شدند غرق ايراني كشتيهاي اكثر و شد سخت طوفان يك دچار
به جزيره شبه شرقي ساحل از را كانالي داد ، دستور ايران ارتش مهندسان به خطر ، اين
موفق اما كرد ، فتح را يونان ايران ناوگان كانال ، حفر از پس.كنند حفر آن غربي ساحل
به دست يوناني سربازان سخت مقاومت برابر در شد ناچار و نشد كشور آن حفظ به
.بازگشت ايران سوي به كانال همان از ايران ناوگان.بزند عقبنشيني
نميكردند فكر احتمالا ايرانيان":گفت خشايارشا كانال كشف پروژه سرپرست جونز دكتر
كشتيهاي همينكه خاطر همين به.بماند باقي آنها از كه شود اثري به تبديل كانال اين
قرون طول در ".فرارسيد كانال از استفاده پايان كرد ، عبور كانال از بازگشت در آنها
كه نميكرد گمان كسي و درآمد افسانه يك صورت به تدريج به تاريخي واقعه اين متمادي ،
.است داشته تاريخي واقعيت باستان جهان مهندسي بزرگ اقدام اين
نشان مداوم ، كار سال ده از پس يوناني و انگليسي باستانشناسي تيمهاي اكنون
خود ادعاي اثبات براي را لازم مدارك و بود شده حفر واقعا كانال اين كه دادهاند
تاريخي كتاب در را كانال اين حفر داستان يوناني بزرگ مورخ هرودوت.ميدهند دست به
دانشمندان.نميكرد باور را انگيز شگفت داستان اين كسي اما بود ، كرده ذكر خود
كه زمين ، سطح اعماق در نهفته زمينشناسي اطلاعات از استفاده با يوناني و انگليسي
ابعاد كامل جزئيات حاوي را نقشهاي است ، شده دفن آنجا در هماكنون كانال ساختار
هرودوت تاريخي روايت باستانشناسان ، اين يافتههاي.كردهاند تهيه آن مسير و كانال
.ميكند تاييد داشتند ، ترديد و شك آن به نسبت مدتها دانشمندان كه را
قرن ولجن 25 لاي و دريايي رسوبات زير كه كانال ساختار تايمز ، نيويورك گزارش به
و انساني كار مديريت و ايرانيها درخشان نظامي استراتژي به است ، شده دفن گذشته
و شتاب و كوتهبيني گوياي همچنين كانال.ميدهد آنهاگواهي ساختمان و راه مهندسي
فكر به هرگز (م.يونان)فتح براي خود شتاب جريان در كه است پادشاهي سرگذشت نيز
.نيفتاد هميشگي آبراه يك عنوان به كانال از محافظت
كه رسيدهايم نتيجه اين به كانال رسوبات تحليل و تجزيه از ما":ميگويد جونز دكتر
قرنها اثر اين كه نميكردند فكر ايرانيها.است داشته كوتاه عمر احتمالا كانال
".نكردند بهرهبرداري آن از ديگر كرد ، عبور آن از كشتيهايشان كه وهمين بماند باقي
دهه 1990 اوايل در كه ليدز دانشگاه باستانشناس ،(Ben Isserlin)ايزارلين بن دكتر
و غولپيكر و عظيم اثر يك اين":ميگويد كرد ، شروع را كانال كشف پروژه روي بر كار
خاك و زده بيل را زمين ميبايست كارگران كانال ، حفر جريان در.بود شگفتانگيز كاري
".كنند دست به دست بالا به پائين از كرده كيسه داخل را
شيوه يك از او تيم و جونز دكتر.بود طاقتفرسا كار يك خود كانال ، نقشه كردن مشخص
معدني مواد و نفتي اكتشافات در لزوما و سنتي طور به كه كردند استفاده لرزهنگاري
بسيار شوك امواج زمين روي در فلز قطعه يك طريق از يعني ميشود ، بهرهبرداري آن از
امواج رسيدن زمان تحليل طريق از دانشمندان.ميفرستند زمين داخل به را قدرتمندي
.كنند طراحي آبراه از-شبح نوعي يعني -لرزهنگاري نقشهبرشي يك توانستند
در آتن ملي رصدخانه عضو و لرزهنگاري بررسي مسئول و تيم عضو كاراستاتيس دكتر
بزرگ بياندازه هدف يك اين متعارف ، باستانشناسي تكنيكهاي به توجه با"كه گفت يونان
.رسيد چاپ به كاربردي ژئوفيزيك نشريه در تيم يافتههاي "ميشد محسوب
گوناگون اعماق از شده حفاري رسوبات تحليلي نمونههاي در كانال ، ساختار از تيم تصور
گفت نيوكاسل دانشگاه در باستان تاريخ دانشمند بروسيوس ماريا دكتر.رسيد تاييد به
.است داشته وجود نيز خشايارشا از قبل احتمالا كانال در موجود مهندسي مهارتهاي كه
"آشور و امپراتوريهايبابل در ميتوان را آن نظير ساختاري ايجاد توان"او گفته به
قبل ششم و نهم قرون فاصله در اورارتو پادشاهي است ممكن حتي او گفته به.كرد رديابي
.است داشته آشنايي سازي باكانال نيز شد ، تاسيس امروز ، ارمنستان در كه ميلاد از
گمان.بود نيز مديريت مهارت از ، ناشي مهندسي بر علاوه خشايارشا كانال ساختن
كارگران از تيمهائي و باشد كرده استفاده نيز فينيقي مهندسان از خشايارشا ميرودكه
.باشد گماشته كانال گوناگون قسمتهاي در را
رسيد اژه درياي به كردو عبور آن از سلامت به ايراني ناوگان كانال ، كار پايان از پس
به كشتيها.بودند رسيده شمال سوي از زمين راه از كه پيوست سربازاني به آنجا در و
آن اعماق تا و بردند يورش يونان سواحل به خشايارشا سربازان.رفتند يونان سوي
آتنيها از سختي نبرد در نهايت در اما كردند فتح را آتن آنها.رفتند پيش سرزمين
به.داد پايان اروپا در ايران شاهنشاهي ناوگان حضور به مساله اين.خوردند شكست
افسانهها به و شد فراموش كلي طور به كانال" حادثه اين از پس جونز ، دكتر گفته
".شد سپرده
احمدي حميد دكتر: ترجمه
تهران دانشگاه سياسي علوم دانشيار
سل بيماري به ابتلا خطر و رميكيد داروي
سايرين از بيشتر بسيار مفصلي ، روماتيسم به مبتلا بيماران است داده نشان آزمايشها
مواد و دارو بر نظارت سازمان متخصصان.دارند قرار سل بيماري به ابتلا معرض در
سريعتر چه هر ميكنند ، توصيه اكيدا مفصلي روماتيسم به مبتلا بيماران به غذايي ،
.آورند عمل به را -مانتوكس تست -سل بيماري ويژه آزمايش رميكيد ، داروي مصرف از پيش
به مبتلايان دسته آن در سل به ابتلا احتمال پزشكان ، اين عقيده به بنا كه چرا
كه است افرادي برابر چهار ميكنند ، استفاده رميكيد داروي از كه مفصلي روماتيسم
ميان 170000 از سل ، به مبتلا بيمار نفر تعداد 88.نكردهاند مصرف را دارو اين هرگز
رميكيد ، داروي چيست؟ علت حال.است امر اين گواه مذكور ، داروي كننده مصرف فرد
آن از و ميشود بدن ايمني دستگاه پروتئينهاي فعاليت از مانع مصرف ، از پس بلافاصله
و ايمني افزايش و بيمار سلولهاي بردن ازبين پروتئينها ، اين اصلي وظيفه كه جايي
.ميشود بيماري اين تسليم و شده ضعيف سل ميكروب درمقابل بدن لذا است ، بدن مقاومت
بدن ، ايمني دستگاه تضعيف معتقدند همچنين غذايي مواد و دارو بر نظارت سازمان پزشكان
رميكيد داروي مصرف قطع پزشكان ، اينميشود سل به مبتلا بيماران در عفونت بروز سبب
آزمايشهاي سري يك ميكنند پيشنهاد بيماران به تنها آنان بلكه نميكنند ، توصيه را
دارو اين مصرف به سپس و آورده عمل به خود از سل ، بيماري به ابتلا خصوص در كامل
.ورزند مبادرت
صالحي مينو:ترجمه / اينترنت:منبع
كودكستان به رفتن براي را كودكانتان
كنيد آماده
اين ولي شمارآيد به كودكان زندگي در كوچكي گام اول نگاه در كودكستان است ممكن
بزرگ انتقالي دوره يك و والدين براي سنگين رواني روحي گام يك كودك زندگي از مرحله
.ميشود محسوب كودكان براي
گذراندن در كودكان ساير نسبت به دارند آشنايي پيشدبستاني تعليمات با كه كودكاني
باورند اين بر كودك روانشناسان از بسياري.دارند بيشتري سازگاري كودكستان دوران
.ميكند نزديكتر فكري بلوغ به گام يك را كودك كودكستان كه
بازشدن از قبل يعني بهار فصل در كودكان از نامنويسي كشورها بيشتر در معمولا
شروع از قبل كودكان از را خود ارزيابيهاي مدارس اكثر و ميگيرد صورت كودكستان
كودكان از خواندن معمولامهارتهاي مدارس در.ميكنند آغاز پائيز فصل در كودكستان
در تا ميشود داده ترتيبي باشد ضعيف ارزيابيها اين در فرزندتان اگر و ميشود تست
مدارس نيز موارد بيشتر در و كنيد كار او با دارد وجود مدارس شدن تاباز كه فرصتي
.نميكند تهديد را آنان مشكلي هيچ و هستند آماده كودكان كه ميكنند مطمئن را والدين
مفيد تابستان در كودكتان براي ميتواند كه مخصوصي فعاليتهاي كودكستان اولياي اگر
اين تمرين به كم چند هر زمانيرا روز هر است بهتر كند پيشنهاد شما به باشد
پيدا كودكستان به رفتن براي بيشتري نفس به اعتماد كودكتان تا دهيد اختصاص فعاليتها
.كند
تمام.نكنيد منتقل فرزندتان به را فشارها و نباشيد نگران مواقع اين در است بهتر
را خود شود مي آشنا غريبه افراد با كودكتان وقتي كه است جهت اين به برنامهها اين
آنان و است مفيد بسيار كودكتان براي كودكستان به ورود از قبل ارزيابيهاي.نبازد
و ندارد را كودكستان به رفتن آمادگي كودكتان ميكنيد فكر اگر.ميكند آماده را
كار اين اندازيد ، عقب يكسال يا و بازداريد كودكستان به رفتن از را او ميخواهيد
اگر.نميكند كمك اجتماع با تطبيق در كودكتان پيشرفت به و باشد موثري عمل نميتواند
ناشي مشكلات با مدرسه در احتمالا او بفرستيد كودكستان به را فرزندتان نداريد قصد
مشكلات كه كودكاني به كودكستان.شد خواهد مواجه همسالان با خود تطبيق عدم از
.ميكند كمك دارند يادگيري
به وقتي زيرا نفرستيد كودكستان به را فرزندتان كه كردند توصيه شما به افرادي اگر
آنان نميگيرد ، ياد كودكستان از چيزي هيچ كودكتان يا خواهندشدو بهتر بروند مدرسه
مدرسه در بالاخره كودك ميگويند برخيبود نخواهند شما براي مناسبي الگوي واقع در
نكته اين به بايد والدين.برود كودكستان به نيست احتياجي و ميآورد بدست تجربه
رفتنبه براي را آنان زيرا است الزامي كودكان تمامي براي كودكستان كه باشند واقف
.دارد بسزايي تاثير آنان واجتماعي شغلي آينده در و ميكند آماده مدرسه
براي جامع برنامه يك بفرستيد كودكستان به را فرزندتان نتوانستيد دلايلي به بنا اگر
كه كشورهايي است كرده ثابت تجربه.شود پر او تربيتي -آموزشي تاخلاء كنيد تهيه او
در جوانان اين و دارند واسترس تنش بدون جواناني هستند قائل اهميت كودكستان براي
به بيشتري تجربه يكسال از حداقل زيرا نميشوند سردرگمي دچار خود اجتماعي روابط
.برخوردارند سايرين نسبت
ريم سيلويا دكتر:نوشته
گلباز ميرمحيالدين:ترجمه
ايجاد دماوند در آلاينده غير صنعتي شهرك
ميشود
و صنايع كل اداره صنعتي شهركهاي برنامهريزي كارشناس گفته به:شهرستانها گروه
.شد خواهد ايجاد دماوند شهرستان در غيرآلاينده صنعتي شهرك تهران ، استان معادن
مساحت 140 به زميني در شهرك اين مكانيابي براي مقدماتي مطالعه:افزود اسلام سعيد
اين براي "ورزان آينه" و "لومسار" روستاهاي و آغاز دماوند شهر حاشيه در هكتار هزار
الكترونيك ، نظير صنايعي شهرك اين در:كرد نشان خاطر وي.است شده گرفته نظر در منظور
انتخاب دليل كارشناس اين.يافت خواهد استقرار بستهبندي و غذايي صنايع برق ، رايانه ،
سرمايهگذاران گرايش و منطقه هوايي و آب مناسب شرايط طرح اين اجراي براي را دماوند
.كرد ذكر شهرستان اين به
امور و اوقاف سازمان سرپرست انتقاد
فرهنگي آثار قاچاق از خيريه
خيريه امور و اوقاف سازمان سرپرست و فقيه ولي نماينده:فرهنگي علمي گروه
.كرد انتقاد ناميد ، فرهنگي گنجينههاي قاچاق و خروج كه آنچه از كشور
كتابخانه از بهرهبرداري آيين در شنبه روز زاده نظام علي محمد حجتالاسلام
در فرد به منحصر خطي كتابهاي از زيادي تعدادي:افزود يزد جعفر امامزاده
.است شده منتقل كشور از خارج به و قاچاق گذشته
حاضر حال در است ما ميهن و اسلامي جامعه به مربوط كه آثار اين:گفت وي
.ميشود نگهداري خارجي كشورهاي موزههاي در
فيضيه ، مدرسه كتابخانههاي در كه نفيسي و قديمي كتب از بسياري:افزود وي
گذشته در ميشود ، نگهداري قم نجفي مرعشي الله آيت و تهران دانشگاه ملي ،
.است شده وقف انفرادي صورت به
كتاب جلد هزار از 30 بيش قم مرعشي الله آيت كتابخانه در:كرد اعلام وي
به منحصر آن از بعضي و است بزرگ بسيار سرمايه يك كه دارد وجود نفيس خطي
.ندارد وجود دنيا جاي هيچ در خطي نسخ نظر از و است فرد
قرار عموم دسترس در و چاپ كتابها اين از برخي آينده در:اظهارداشت وي
.گرفت خواهد
سعي و بداند را بزرگ گنجينههاي اين ارزش اسلامي جامعه بايد:كرد اضافه وي
.باشد سهيم نيز دانش توليد در آن استفاده بر علاوه كند
:كشور فرهنگي ميراث سازمان رئيس
از تاريخي آثار احياي نظر از ديگر شهرهاي
جلوترند اصفهان تاريخي شهر
كشوراز ديگر شهرهاي:گفت كشور فرهنگي ميراث سازمان رئيس:فرهنگي علمي گروه
.هستند جلوتر اصفهان تاريخي شهر از تاريخي آثار واحياي نگاهداري نظر
موزه تاسيس سالگرد پنجاهمين گراميداشت آيين در روزشنبه بهشتي محمد سيد
ميراث هويت ، به اصفهان:افزود تاريخي بناي اين ايوان در اصفهان چهلستون
شاخصه مباركه فولاد چون صنعتي و ميشود شناخته آن در موجود معنوي ومرزهاي
.نيست خطه اين اشتهار
به متعلق بلكه نيست خطه اين اهالي به متعلق اصفهان:كرد تصريح وي
شده نهاده وديعه به اصفهانيها دست در امانت اين و است جهان كل ايرانو
.است
قاجار موزه به شيراز نصيرالملك خانه
ميشود تبديل
قاجار دوره اختصاصي موزه به شيراز در نصيرالملك خانه:فرهنگي علمي گروه
.يافت اختصاص
با و شده احداث قاجاريه زمان در دارد قرار شيراز مركز در كه منزل اين
.است يافته اختصاص موزه به و مرمت فارس فرهنگي تلاشميراث
در و است زيرزمين و بيروني و اندروني حياط ،(آينه) اصلي تالار شامل بنا اين
حياط دو به شيشهاي و ظريف چيني گره با سراسري درك دو با تالار دوضلعاين
.دارد راه
از يكي و ميباشد عرصه متر هزار و زيربنا متر شامل 1500 ساختمان اين
اين به و خريداري بوده بنا اين از جزئي ابتدا در كه آن مجاور ساختمانهاي
.شدهاست مجموعهاضافه
در كه قبا و ردا نظير لباسهايي و قلمدان ، قدح مانند لاكي آثار موزه دراين
تزييني نمادين پرندههاي مانند فلزي وآثار بوده مرسوم قاجاريه دوره
.كنند ديدن آن از ميتوانند مندان علاقه كه ميشود نگهداري
به شيراز در فرهنگي ميراث ازهفته روز آخرين با همزمان قاجاريه موزه
.شد افتتاح شكلرسمي
كاهش درصد كشور 12 سال 81 پژوهشي بودجه
يافت
درصدي كاهش 12 از فناوري و تحقيقات علوم ، وزارت پژوهشي معاون:فرهنگي علمي گروه
و داد خبر جاري سال در پژوهشي متمركز بودجه رديف حذف و سال 81 پژوهشي اعتبارات
در تحقيقات توسعه و دانشگاهي پژوهشي و علمي حيات بر امر اين منفي آثار به نسبت
.داد هشدار كشور
فناوري و تحقيقات علوم ، وزير پژوهشي معاون منصوري رضا دكتر ما ، خبرنگار گزارش به
شوكي عنوان به پژوهشي اعتبارات ناگهاني كاهش از خبرنگاران جمع در ديروز صبح
كشور پژوهشي بودجه كل:گفت و كرد ياد پژوهشي مراكز و دانشگاهها پيكر بر غيرمترقبه
تومان ميليارد رقم 80 اين از كه شده گرفته نظر در تومان ميليارد جاري 356 سال در
مذكور ، بودجه تورم ، نرخ گرفتن نظر در با و شده داده اختصاص اطلاعات فناوري بخش به
.است روبرو درصدي كاهش 12 با
، سال 81 در بود قرار كشور ، توسعه سوم مصوب برنامه طبق كه حالي در:افزود وي
يابد ، اختصاص تحقيقات به ملي ناخالص توليد درصد برنامه 5/1 پاياني سال تا و 75درصد
همان اين كه شده پژوهش صرف ملي ناخالص توليد درصد دهم تنها 3 عملا جاري سال در
سال ما 20 كه است آن نشاندهنده و است اسلامي انقلاب پيروزي ابتدايي سالهاي رقم
.بازگشتهايم عقب به
سال در بودجه متمركز رديفهاي ناگهاني حذف به اشاره با علوم وزارت پژوهشي معاون
پژوهشهاي توسعه براي متمركز رديف دو سال 80 بودجه قانون در كه حالي در:گفت جاري
درصد يعني 10) تومان ميليارد حدود 3 و يافت اختصاص كشور انساني علوم و بنيادي
دانشگاهيان بهت ميان در امسال ، شد ، گرفته نظر در بخش اين براي (دانشگاهها تقاضاي
و شد حذف برنامهريزي و مديريت سازمان و اسلامي شوراي مجلس تصميم به بنا و كشور
.رسيد صفر به آن رقم
علوم و بنيادين تحقيقات مشكلات حل در مذكور اعتبارات نقش به اشاره با منصوري دكتر
بودجه جذب عدم رديفها ، اين حذف طرفداران توجيه ظاهرا:داشت اظهار كشور انساني
حدود مدت به اعتبارات ، اين تصويب زمان از درست گذشته سال كه حالي در بوده ، سال 80
تحقيقات اولويتگذاري و اعتبارات اين تخصيص براي لازم برنامهريزي و طراحي ماه 9
آخرين در شديم موفق زياد تلاش با ما كه ميگرفته صورت وقت پژوهشي معاونت در
تا كنيم ابلاغ دستگاهها به و بگيريم دولت از را مزبور بودجه گذشته سال روزهاي
مسئولان داريم انتظار ما و است غيرممكن امر اين كه.شوند هزينه روزه يك
با داشتهاند ، ما با را لازم همكاريهاي همواره كه برنامهريزي و مديريت سازمان
كار اين با و كنند جلوگيري خزانه به اعتبار اين بازگشت از قانون ، تفسير در تغييري
.نمايند محققان به بزرگي كمك
اعتبارات كل از دانشگاهها درصدي سهم20 به اشاره با منصوري دكتر
پژوهشي توان و نياز درصد پاسخگوي 10 تنها بودجه اين:داشت اظهار پژوهشي
.است كشور دانشگاههاي
سال در:گفت پژوهشي معاونت سال 81 پژوهشي مهم برنامههاي تشريح ضمن ادامه در وي
و تجهيزاتي زيرساختهاي و تجهيزات فناوري ، نانو خصوص در تحقيقاتي ملي طرح سه جاري
.شد خواهند گذاشته اجرا به گسترده سطحي در زيستفناوري
خريداري را تجهيزاتي اخيرما سالهاي در:گفت تجهيزاتي زيرساختهاي طرح مورد در وي
اين خريداري بهاي اگر و است نگرفته انجام آنها از مطلوبي بهرهبرداري كه كردهايم
تجهيزات دلار ميليارد يك بالاي شايد كنيم ، فرض سال در دلار ميليون را 10 تجهيزات
بهينه كاملا طور به را تجهيزات اين داريم قصد ما كه باشد داشته وجود كشور در
.كنيم بهرهبرداري و مديريت
و كودك نويسندگان انجمن مديره هيات
شدند انتخاب نوجوان
هيات اعضاي نوجوان ، و كودك نويسندگان انجمن جلسه آخرين در:فرهنگي علمي گروه
.شدند انتخاب انجمن مديره
هيات رئيس عنوان به "حجواني مهدي" انتخابات ، اين در انجمن دبيرخانه گزارش به
به " هجري محسن" و دبير "سيدآبادي علياصغر" رئيس ، نايب "برآبادي محمود" مديره ،
.شدند انتخاب هيات خزانهدار عنوان
سني رياست به انجمن مديره هيات جلسه انتخابات ، برگزاري از پس گزارش اين براساس
.شد تشكيل برآبادي محمود
توضيح
دخترانه راهنمايي مدرسه تهران ، شهر پرورش و آموزش سازمان توضيح براساس
همشهري ، روز 15/2/81 خبر در كه است شهرري يك ناحيه پرورش و آموزش پوشش تحت طه 2
.است شده درج تهران منطقه 15
|