است من كار و كسب سينما
هفته نگاه
داريم محدوديتهايي هم ما
43-لينچ زبان از لينچ
است من كار و كسب سينما
سينما در ايران اجتماعي تحولات تاثير
ايران سينماي
اكبري مينا
اميني عليرضا بلند ساخته اولين باد نامههاي
در رويايي اتفاق يك عنوان به بودو رويا يك برايشان سينما و 50 دهه 40 جوانان اگر
كسب براي محلي و شغل يك عنوان به سينما به فعلي جوان ميكردند نگاه آن به زندگيشان
ميكند نگاه درآمد
را جوان كارگردان چند فهرست كارگردانان انجمن پياپي سال دومين براي آينده ، هفته
سال.ميكند اعلام دارند را اول فيلم ساخت توانايي انجمن اين تشخيص و شناخت به كه
به شغلي امنيت مسئله پيرامون دامنهداري بحث اولي ، فيلم نفره فهرست 6 اعلام گذشته
از كه زمانيشد داده فجر فيلم جشنواره در بحث اين كوبنده پاسخ البته.انداخت راه
تشكيل كارگردانان اول فيلمهاي را آثار درصد جشنواره 20 به شده ارائه آثار ميان
.نميشد ديده فيلمها اين كارگردانان ميان در نفر آن 6 از نيز نام يك حتي ميداد
ايران سينماي در صنفي منشهاي و روشها ميزان چه تا كه داد نشان اتفاق اين
گستردهتري شكل به روز به روز كه اتفاقي واقعيت اما.است واقعيت از دور و ناكارآمد
تغييرات و سو يك از سينما به جوانان علاجناپذير اشتياق و ميل ميدهد ، نشان را خود
.است پيشين نسلهاي با سينما به نسل اين علاقهمندي و شيفتگي با گرايش اين بنيادي
شكل به سينما آنهاست ، اشتغال و جوانان آن در اجتماعي بحث مهمترين كه كشوري در
جواني هر رايج ضربالمثل يك طبق پنجاه دهه در اگر.دارد عهده بر را اول نقش غريبي
آخر بزرگ نام فقط ميخواهند همه حالا داشت ، خوانندگي سوداي مادرش با قهر از پس
.است نسل اين بزرگ روياي و سودا كارگرداني و باشند فيلمها تيتراژ
به ما كه پيوسته وقوع به بزرگي اتفاقات سينما به شيفتگي رويه تغيير اين در اما
سينما به جوانان گسترده رويكرد.ميكنيم مشاهده را آن تبعات فقط دور از ناظر عنوان
بررسي قصد نوشته اين در كه است فرهنگي - اجتماعي پديدهاي آن فعلي شمايل و شكل در
.داريم را آن
***
و موثر نقش دهه هر در ايران جامعه در فرهنگي و سياسي اجتماعي ، تحولات و شرايط
اين.است داشته جوان نسل براي ايران سينماي جذابيتهاي گسترش شكلگيري در مستقيمي
.است داده نشان را خود متفاوت شمايلهاي و شكل در دهه هر در تاثيرات
سينما مشتاق جوان هزاران بازيگر ، يافتن براي كوتاه آگهي يك با مخملباف محسن اگر
كارگردان هيچ بلكه او تنها نه دهه 70 در ميكشاند فردوس باغ سمت به ديوانهوار را
.كند تكرار را تجربه اين توانست نخواهد هرگز ديگري
به سينما به مردم و بود ايران در سينما ستارگان جلوهگري اوج كه و 50 دهه 40 در
با كه بودند كوچكي خدايان سينما ستارگان ميكردند نگاه خود تفريح بزرگترين عنوان
به نه سينما زمان آن در.ميكردند خودنمايي جوانان تختخواب بالاي در رنگي پوسترهاي
مردم نزد در دستنيافتني روياي يك عنوان به بلكه صنعتي و اقتصادي عامل يك عنوان
.داشت موثري جايگاه
سينما در حضور اسلامي انقلاب پيروزي نام به بزرگي اتفاق از پس و دهه 60 در اما
نيروهاي از سينما شدن خالي دليل به دهه اين در.شد آسانتر و سهل جوانان براي
فيلمهاي ساخت و انقلابي نهادهاي و ارگانها طريق از جوانان از تعدادي حرفهاي ،
آنكه از پيش جوانان اين.شدند حرفهاي سينماي وارد جنگ و انقلاب لحظات از كوتاه
بعد جامعه مبرم نياز و كارگردان كمبود كردن پر براي باشند داشته سينما به علاقهاي
تحصيلات با نه كه كارگرداناني شدند عرصه اين وارد سينما به جنگ درگير و انقلاب از
كسب جنگ و انقلاب شرايط در گرفتن قرار مدد به كه شخصي تجربههاي با بلكه آكادميك
.آوردند روي سينما به بودند كرده
به سينما جنگ ، از بعد بازسازي مسائل و تحولات در جامعه گرفتن قرار و دهه 70 در
در كشور بحران بزرگترين اجتماعي لحاظ از.شد داده سوق درآمد كسب و شدن صنعتي سمت
هزينههاي يافتن كاهش و جنگ يافتن پايان با كه بود جواني هزار صدها اشتغال دهه اين
نياز نام به بحراني ديگر دهه اين در.داشتند ايدهآلتري شرايط با زندگي توقع دولت
امنيت و افراد اين وضعيت به دادن سروسامان حالا و بود شده رفع جوان كارگردان به
ديگري بحران زايش خود بودند ، داده خاتمه سينما بحران به دهه 60 در كه آنها شغلي
تغيير دچار كه بود سينما به ورود براي جوانان ذهني الگوي ديگر مهم نكته اما.بود
.بود گشته بنيادي
در رويايي اتفاق يك عنوان به و بود رويا يك برايشان سينما و 50 دهه 40 جوانان اگر
كسب براي محلي و شغل يك عنوان به سينما به فعلي جوان ميكردند نگاه آن به زندگيشان
داشته اهميت برايش شهرت كسب و بودن سينما ستاره آنكه از بيشتر و ميكند نگاه درآمد
.است داده قرار زندگيش برنامههاي سرلوحه شغل يك عنوان به سينما باشد
.خوردند گره يكديگر به ايران سينماي شرايط با اجتماعي شرايط ديگر بار دهه 70 اواسط
روي به ايران اجتماعي باز فضاي گسترش و خرداد 76 در 2 جمهوري رياست انتخابات
نوع اين در.انجاميد اجتماعي مشابه مضمونهاي با سينمايي به جوان سينماگران آوردن
سينما در تجربي خلاقيت و نوآوري داراي كه آن از بيشتر فيلمساز جوانان آثار سينما
اجتماعي شعارزده آثاري قالب در خرداد دوم از بعد جامعه به آنها نگرش نوع حاصل باشد
.بود مشابه بامضمونهايي
سينماي تكنولوژي ورود پيوست وقوع به دهه همين اواخر در كه ديگري اتفاق اما
گونه هيچ بدون ميداد را امكان اين جوانان به كه بود قيمت ارزان و ديجيتالي
دوربينهاي ورود يعني بسازند ، را نظرشان مورد فيلم صنفي يا نهاد به وابستگي
يا دهه 50 در مثلا كه حالي در كرد ، نزديكتر جوانان به را سينما ديجيتالي ساده
به ميليمتري فيلم 8 ساخت براي بايد داشت را فيلمي ساخت قصد جواني اگر 60
انقلاب از بعد جوان سينماي انجمن و انقلاب از قبل در آزاد سينماي مثل انجمنهايي
به نيز ديگري جريان ديجيتالي سينماي گسترش بر علاوه معاصر دهه درميكرد مراجعه
و جوان نسل مطالعه عدم از خبر اتفاق يا جريان اين ;است حركت حال در آن موازات
خود آنكه بدون سينما به علاقهمند جديد نسل.ميدهد سينمايي فن با آشنايي نداشتن
دست با بداند ، رشته اين در آكادميك تحصيلات و فيلمسازي فنون يادگيري به ملزم را
ايران فرهنگي اجتماعي ، سياسي ، ملتهب فضاي از گرفتن بهره و ديجيتالي دوربين گرفتن
فني اصول براساس آنكه از بيشتر مستندها اين ساختار.ميزند مستندهايي ساخت به دست
.ميگيرد نشات سينما فهم با جوانان اين درگيري از باشد شده ساخته سينما تكنيكي و
مايههاي كه كوتاه فيلمهاي ساخت و شد برگزار پيش چندي كه دانشجويي فيلم جشنواره
آخر درباشد ما مدعاي بر دليلي ميتواند داشتند اندكي بسيار نوآورانه تجربي
براي را موقعيتي تكنولوژي و اقتصادي اجتماعي ، شرايط كه رسيد نتيجه اين به ميتوان
آن منزلت و شان هنر اين به شدن نزديك با جديد نسل كه آورده وجود به ايران سينماي
.نيست دسترس از دور و دستنيافتي روياي آن سينما ديگر.دادهاند قرار هجوم مورد را
پيش سال چند تا كه را..و داخلي جشنوارههاي صنفي ، انجمنهاي نسل اين جوانان
آنها.ميدانند حاشيهاي مجراهايي بودند ايران سينمايي رسمي ارگانهاي مهمترين
.بپيوندند سازندگان نسل به ميخواهند
هفته نگاه
است بزرگترينانتقام موفقيت
روزنه فيلم راهنماي كتاب به ديگر نگاهي
محمودي عليرضا
فيلم معرفي 700 شامل رحيميان بهزاد مديريت با روزنه فيلم راهنماي از جلد سومين
.است شده عرضه كتاب بازار به است ماهي چند تا 1989 سالهاي 1980 بين شده ساخته
همگي كه شده ارائه صاحبنظران سوي از گوناگوني نظرات مجموعه اين درباره تاكنون
كار و كتاب اين اهميت نشانه (كنند سرنگون را آن خواستهاند ريشه از كه آنهايي حتي)
بلكه.ندارد را كتاب بررسي و نقد قصد نوشته اين امااست آن در شده انجام
فرديت اهميت آن در كه ديدگاهي.كنيم نگاه كتاب به ديگري ديدگاه از ميخواهيم
.ميكنند بررسي را او نگرش نوع و راهنما يادداشتهاي نويسنده
ميكند رهبري را كار كه كسي بهعنوان رحيميان بهزاد كه ميكنيم شروع اينجا از
كار اين.كند انتخاب فيلم تعدادي درباره نوشتن براي را نويسنده تعدادي تا است موظف
براي اهميت داراي و مرجع كار يك قالب در است قرار كه هنگامي ساده ظاهر به
چيدمان ديگر عبارت به.ميگيرد خود به مهمي ابعاد گيرد انجام مراجعهكنندگان
را موضوع اهميت بنويسد نويسنده كدام را فيلم كدام اينكه يا و فيلمها و نويسندگان
.ميكند دوچندان
نكته دو بايد فيلمها فيشهاي مصطلح عبارت به يا يادداشتها نويسنده ديگر سوي از
يك بهعنوان ميزان چه تا اينكه اول.بگيرد نظر مد نوشتهها اين تهيه هنگام را مهم
ارجاع قابل و اطلاعرسان جايگاه ديگر و كند لحاظ را خود فردي يا شخصي نظر منتقد
گونه اين نوشتن ميرسد نظر به كه است نكته دو همين خاطر به.كند حفظ را نوشته بودن
.است خاص ژانر يك يا فيلم يك پيرامون مقاله و نقد نوشتن از سختتر بسيار فيشها
به را كتاب كل از اندكي حجم فيش هر و شود رعايت بايد نيز ايجاز كه نكنيد فراموش
.داد خواهد اختصاص خود
ميلر جورج ساخته "ويك ايست
جادوگران"
روزنه فيلم راهنماي سوم جلد از را زمينه اين در موفق فيش چند بحث شدن روشن براي
:ميكنيم بررسي
ميلر جورج ساخته "ويك ايست جادوگران" مهم فيلم به مربوط فيش و 583 صفحات 582 در
كل.است بررسي براي جالبي نمونه شده نوشته حسيني حسن توسط كه (1987) آمريكا محصول
مجموعه اين در حسيني كوتاه يادداشتهاي از كه است سطر فيلم 14 به مربوط يادداشت
اين در گوناگون ژانرهاي تلفيق ميكند سعي نويسنده سطر اين 14 در.ميشود محسوب
از آوردن مثال با فراوان دقت و مهارت با نويسنده را سخت كار اين.دهد شرح را فيلم
ميرسد ، فيلم تعداد 9 به كه فيلمها نام آوردن مثال طريق از ژانرها مشخص نمونههاي
و ميكند مطرح را ژانرها تلفيق مسئله خود اول سطر در نوشته.ميدهد انجام خوبي به
فيلم مهمترين را "ويك ايست جادوگران" پايان در و ميپردازد آن تبيين به ادامه در
خوب نتيجه ميتوان كه است اينجا درميداند نامتجانس ژانرهاي تلفيق پديده از حاصل
.كرد درك را كتاب مرجعيت اهميت به توجه اضافه به مناسب مديريت
به را خوانندگان نظر اينجا در.است متفاوت مثال اين با كاملا بعدي مثال اما
برسون روبر ساخته "پول" فيلمهاي به مربوط يادداشت دو و كتاب و 475 صفحات 474
به شده ساخته دو هر و آمريكا محصول انديس جان ساخته "جاها تعويض" و فرانسه محصول
در كاهه روش.شدهاند نوشته كاهه كامبيز توسط يادداشت اين.ميكنم جلب سال 1983
نوشتههايي ميكنند ، معرفي را مرجع كتاب يك يادداشتهاي از ديگري نوع نوشته دو اين
با مفرح كمدي يك يا باشد برسون شاهكار اثرآفرين نميكند فرق آنها در كه شورانگيز
نويسنده فرديت انكار غيرقابل حضور نوشتهها اين توجه قابل نكته.مورفي ادي حضور
.ميپردازد فيلم تماشاي از حاصل شعور و شور شرح به كلمات ميزان كمترين با كه است
حتي حسيني حسن نوشتههاي كنار در او نوشتههاي كه شده باعث نويسنده خصوصيت اين
.باشند تشخيص قابل نويسنده امضاي به مراجعه بدون
:كنيم توجه "پول" درباره كاهه يادداشت از جملهاي به است كافي
"...و است بشر رستگاري امكان از اميدي قطع مدرك مامن ، آخرين اين ويراني ، .."
يافتن راه در تلاش براي خوبي خودآموزههاي درون در كه نوشتهها گونه اين مجموع
توجه نقش است ، كلمات كمترين با سينمايي فيلم يك درباره توصيفها كاربرديترين
.ميكند مشخص را مرجع كتابهاي به بيشتر
اين به علاقه و توجه فراگيري ، علت به سينما درباره فارسي زبان در مرجع كتابهاي
و خالقان وظيفه دشواري زمينه اين در ايراني نشر صنعت تجربههاي تازگي همچنين و هنر
انتشار از پس روزنه فيلم راهنماي و ميكند مشخصتر را كتابها گونه اين نويسندگان
.است بعدي تجربههاي براي خوبي نمونه كمنقص شكلي به مجموعه اين از جلد 3
داريم محدوديتهايي هم ما
تصويري رسانههاي سابق مديرعامل برزگر مصطفي با گفتوگو
واكنش با انتشار روز در تصويري رسانههاي موسسه عملكرد درباره گذشته هفته گزارش
به گزارش ، چاپ روز همان فرداي.شد روبهرو موسسه اين سابق مديرعامل "برزگر مصطفي"
برزگر مصطفي كه جايي رفتم طالقاني خيابان در ترابري و راه وزارت ساختمان دوم طبقه
و عمومي روابط مديركل بهعنوان هماكنون تصويري رسانههاي موسسه سابق مديرعامل
.است نيز اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير مشاور هماكنون او.دارد قرار راه وزير مشاور
.ميكند دفاع موسسه بر مديريت سال طول 4 در خود عملكرد از مصاحبه اين در برزگر
تصويري رسانههاي موسسه عملكرد درباره گذشته هفته گزارش به كه شد باعث چيزي چه*
دهيد؟ نشان واكنش
هم او تصويري رسانههاي موسسه به برزگر آمدن با كه بوديد آورده مطلب آن در شما
.نيست اينطور كه صورتي در.بدهد ورشكسته موسسه اين به رونقي نتوانست هيچگاه
ورشكسته واقعا گرفتم تحويل سال 1376 در را موسسه اين وقتي كه دارم قبول من البته
موسسه اين عليالقاعده شركتها قانون طبق و داشت توماني ميليارد سه بدهي و بود
زيادي تعداد فروش با را ، من ورود از قبل گذشته ماه حقوق حتي و ميشد تعطيل بايد
كه حالي در گرفتم ، تحويل را آنجا وضع اين با منبودند پرداخته انبار در ويدئو
تحويل تازمان و بود يافته كاهش فروشگاه به 900 فروشگاه از 2000 فروشگاهها تعداد
از بسياري و يافت افزايش عدد همان 2000 به فروشگاهها تعداد سال 80 ، در من دادن
از تصويري رسانههاي موسسه.شدند باز دوباره بودند شده تعطيل كه فروشگاههايي
يعني است كرده عوض سال طول 4 در مدير الي 5 من ، 4 مديريت زمان تا تاسيس زمان
بودم آنجا در كه ماهي طول 50 در من.است بوده ماه موسسه 11 در مدير يك عمر حداكثر
فيلم عنوان از 750 بيش سال طول 4 در.كنم ايجاد موسسه در عميقي دگرگوني توانستم
و فيلم دويست سالي يعني شد عرضه فروشگاهها به هنري و آموزشي سينمايي ، از اعم
.فيلم ماهي 15 تقريبا
رسانههاي موسسه كه ميرفت انتظار خرداد دوم از بعد كه بود اين ما اصلي حرف*
.آورد وجود به خارجي و ايراني فيلمهاي زمينه در تنوعي تصويري
فيلم ورود 60 قرارداد زمينه دادم انجام من كه مصاحبهاي دنبال به زمان همان در
وارد فيلمها اين از عدد بودم 45 من كه زماني تا سال 78 از.كردم فراهم را خارجي
.بودم رفته من كه شد شبكه وارد زماني بعدي فيلم و 15 بود شده شبكه
شد؟ پخش موسسه توسط زماني چه طي فيلم اين 60*
.نيم و سال يك حدود در
است؟ كافي نيم و سال يك براي فيلم اين 60 شما نظر به آيا*
فيلم تا 7 بين 6 ماه درهر ما يعني كرديم ويدئويي شبكه وارد نيز ايراني فيلم البته
.بياوريد در داريم تا 80 سالهاي 78 طول در ما كه فيلمهايي ليست شماداشتيم خارجي
سالهاي 98 به متعلق كه جديدي فيلمهاي كردهايم وارد خارجي فيلم تعداد چه ببينيد
.بودند تا 2000
پخش زمينه در تلويزيون سال 76 ، يعني شديد موسسه وارد شما كه زمان همان در
*
.كرد عمل موفقتر شما از خارجي فيلمهاي
.ميزنم شما براي مثالي من.باشد موسسه از موفقتر تلويزيون كه نبود اينطور البته
پخش براي بعدا و ميكرديم شبكه وارد و كرده دوبله ما كه فيلمهايي حتي تلويزيون
خورد به را "بيسروتهي" فيلم يعني ميكرد مجدد مميزي ميشدند انتخاب تلويزيون در
است بسيار پرسنل و كلان بودجه با و گسترده بسيار رسانه يك تلويزيون.ميداد مردم
ميليون الي 5 حدود 5/4 من مديريت سال طول 4 در.دارد زيادي بسيار برگيرندگي در و
يك پخش با تلويزيون ببينيد شما ولي نيست كمي رقم اين و است شده تكثير ويدئو نوار
.كند جذب را بيننده ميليون ده ميتواند خوب برنامه
كردهايد؟ كار چه باره اين در چه؟ سينما تاريخ مطرح فيلمهاي درباره*
فهرستي واقعا بودمو كرده برنامهريزي سينما تاريخ مطرح فيلمهاي براي من
شبكه وارد را فيلمها اين كه بودم درصدد و بودم كرده تهيه فيلم از 50 متجاوز
صاحب كمپانيهاي از برخي با حتي.نيست گران هم خيلي فيلمها اين رايتكنم ويدئويي
.نداد كفاف من مديريت ديگر كه بوديم كرده صحبت فيلمها اين
فيلمهاي پخش زمينه در خصوصي موسسات به مجوز دادن به تصميم شد باعث كه آنچه*
اين در.بود پيش سال دو در تصويري رسانههاي موسسه ضعيف عملكرد شود CD و ويدئويي
داريد؟ توضيحي چه مورد
.دارم قبول من و بود بنده مديريت و مهاجراني از قبل زمان در ميكنيد مطرح كه ضعفي
.شد شروع پيش سال دو از تصميم اين ولي*
شود كمتر مسائل بر دولت تصدي حتيالامكان كه بود اين خاتمي دولت سياستهاي از يكي
كنار در ما كه بود اين مهاجراني آقاي نظر اول سال همان در.فرهنگي مسائل جمله از
موسسه محور حول تا بدهيم موسسات از بعضي به فعاليت اجازه تصويري رسانههاي موسسه
با زمينه اين در را خودم مخالفت زمان درآن من البتهكنند فعاليت تصويري رسانههاي
حال هر به داشتم خودم براي نيز دلايلي و كردم اعلام سينمايي معاونت و ارشاد وزير
.باشد آن روي كنترلي اهرمهاي بايد جايي يك در كه است امري فرهنگ ، امر
مديريت و بود قوي موسسه اين مديريت بوديد مدير شما كه قبلا ميگوييد شما يعني
*
!است؟ ضعيف فعلي
.كنم ثابت را آن حاضرم و دارم را ادعا اين من
نيست؟ اغراقآميز مقدار يك شما حرف اين*
حق من اما كنيد چاپ را مطلب اين حتي كه ندارم اصراري من ببينيد.نيست اصلا
مدير يك از دفاع.نيست خودم شخص از دفاع ميكنم ، دفاع دارم من اگر.دارم پاسخگويي
اساس بر فيلم قاچاق كه شد گرفته آمار اينجانب مديريت پايان در. است نظام
ارائه را خوبي فيلمهاي ما كه بود اين آن علت و است يافته كاهش ما فعاليتهاي
قابل شما استتوقع دفاع قابل من زمان در تصويري رسانههاي موسسه عملكرد.ميكرديم
كه كارهايي از بسياري داشتم توقع بودم شما جاي اگر ميكنم فكر هم من است تقدير
قبول اما همعقيدهام شما با من مورد اين درگيرد صورت داد ، انجام موسسه در ميشد
.داريم محدوديتهايي هم ما كنيد
43-لينچ زبان از لينچ
است بيفايده تفسير ،
رادلي كريس:گردآوري
پوريا امير:ترجمه
چه ،"سياره در مردي" قضيه آن با "پاككني كله مرد" فيلم ابتداي درآمد پيش آن*
بقيه به هنري داستان به چطور ولي.دارد زيادي اهميت كه است روشن بگويد؟ ميخواهد
ميشود؟ مربوط فيلم
پيش" ببين ، .ميشود مربوط چطور ميگويم برايت الان !ميشود مربوط...ممم
مهم خيلي.است همين دقيقا هم پيشدرآمد آن درست؟ ميآيد ، اول كه چيزي يعني "درآمد
چيز آغازين ، بخش اين درباره حالا تا هم هيچكس واقعا.ميشود گفته چه آن در كه است
.نوشت دربارهاش چيزكي (Godwin) گادوين جورج كاناداييمان ، رفيق آن.ننوشته جدي
.نوشت آن به راجع را برداشتاش و كرد مصاحبه نانسي جك با و زد حرف من با و آمد
چيزهاي وليدادم جواب را سوالش چند فقط نزدم ، حرف اينباره در او با خيلي راستش
همين...ممم.است فصول بقيه براي كليدي و ميدهد رخ فصل اين در كه هست مشخصي
.ديگر
؟...كدام در*
(ميخندد).ديگر هست فصل خود در خب ،
به اجتنابناپذير ، طرزي به پاككني كله مرد مختلف ابعاد از خوانشها بسياري*
.است آشكار خيلي زمينههايش اين چون.ميشود كشيده فرويدي زمينههاي
.بله روانشناختي ، مسائل بدهد ، ربط هم به ميتواند آدم كه چيزهايي
اذيت را شما بنشينند ، فيلم تماشاي به خاص ذهني باورهاي با آدمها اينكه آيا*
به كه واحد معناي نوع هر قبال در شما ميرسد نظر به ذهني؟ باور نوع هر ميكند؟
!شود مربوط خودتان شخص به اگر مخصوصا.داريد شديدي حساسيت بدهند ، نسبت كارتان
براي ميتواند چيز يك كه دارم دوست خيلي را اين خب كه است اين موضوع ببين ، نه ،
جي.ا محاكمه مثل.است طور همين چيزي هرباشد متفاوت كاملا مختلف ، آدمهاي
ميبينند ، را چهرهها همان ميشنوند ، را حرفها همان همه.(O.J.Simpson) سيمسون
به ذهنش در كس هر جدا ولي مدارك ، و شواهد و ناراحتي و خشم همان حالتها ، همان
دهان در آماده و حاضر را لقمه كه فيلمي مورد در حتي.ميرسد بقيه با متفاوت حكمي
.است طبيعي كاملا اين.ميكنند تعبير متفاوت شكلهاي به را آن مردم ميگذارد مخاطبش
|