پزشكي آموزش الحاق مخالفين آبستراكسيون
مجلس كميسيون در علوم وزارت به
آموزشي و علمي انجمنهاي همايش نخستين
ميشود برگزار معلمان
مجلس فرهنگي كميسيون توسط
قلعه حريم از تصرف رفع الزام طرح
شد تصويب فلكالافلاك
شيخ بقعه حريم در ساز و ساخت هرگونه
شد ممنوع خزايي منصور
شد انتخاب علمي هيات راي با تبريز دانشگاه رئيس
ايرانيان نگاه از اجتماعي و فرهنگي تحولات
پزشكي آموزش الحاق مخالفين آبستراكسيون
مجلس كميسيون در علوم وزارت به
شد ، تصويب مجلس در علوم وزارت به پزشكي آموزش الحاق پيشنهاد كه زماني:فرهنگي علمي گروه
ورقه با رايگيري خواستار و كرده تشكيك قعود و قيام از اخذشده آراي به نسبت آن مخالفين
از عدهاي آن از پس.داد مثبت راي الحاق پيشنهاد به هم باز مجلس مخفي ، رايگيري در.شدند
اختيارات و وظايف و تشكيلات لايحه بررسي مسكوتماندن پيشنهاد الحاق ، مخالف نمايندگان
الحاق موضوع لايحه ، مسكوتماندن با كه بودند اميدوار آنها.كردند مطرح را علوم وزارت
.شود فراموش نيز
حذف نه را درخواست اين علت گذاشتن مسكوت پيشنهاد موافقان از يكي عنوان به انصاري مجيد
الحاق هزينههاي كاهش جهت راهكارهايي پيداكردن و بيشتر كارشناسي كار بلكه الحاق مصوبه
.دادند راي مسكوتماندن پيشنهاد به هم نمايندگان كه كرد عنوان
روز همشهري خبرنگار گزارش به.است بررسي حال در مربوطه كميسيون در لايحه اين اكنون
و آموزش كميسيون جلسه ترك با تقيزاده و شهبازخاني بيژن حقيقتجو ، فاطمه گذشته ، دوشنبه
پزشكيبه آموزش الحاق راهكارهاي و ابعاد بررسي مانع و انداخته رسميت از را آن تحقيقات
.شدند علوم وزارت
كه طرحهايي مورد در داخلي آئيننامه ماده 180 اجراي عدم را جلسه ترك علت شهبازخاني بيژن
به طرحي يا لايحه وقتي ماده اين براساس:گفت و كرد عنوان ميمانند مسكوت اصلاحشدن براي
همين در جمله از كند اعمال آن در را تغييري هر است قادر كميسيون برميگردد كميسيون
حالي در كند حذف را علوم وزارت به پزشكي آموزش الحاق مورد در مجلس مصوبه ميتواند لايحه
راهكارهاي شما فقط و است قطعي مصوبه كه كرده اعلام كميسيون به نامهاي در رئيسه هيات كه
بيژن.است كرده تاييد را رئيسه هيات نظر نيز قوانين كل اداره.كنيد بررسي را آن اجرايي
به مصوبه اجرايي راهكارهاي بررسي شرط به نمايندگان كه سئوال اين برابر در شهبازخاني
اصلاح هم را مصوبه اين ميتوان ميگويد ماده 180 ولي:گفت دادند ، راي آن مسكوتماندن
شده داده علني جلسه در نمايندگان به كه وعدهاي خلاف عملكردن آيا اينكه مورد در وي.كرد
ديگري چيز آئيننامه ماده 180 خير:نيست؟گفت نمايندگان فريب الحاق ، مخالفين توسط
در نميخواهيم ما و كشورهاست عقبماندهترين مال اصلاحات ، روش اين اينكه ضمن ميگويد ،
آموزش الحاق سرسخت مخالفين از يكي است ذكر به لازم.شويم شريك است ، مملكت ضرر به كه كاري
كميسيون جلسه در كه است مجلس رئيسه هيات عضو جبارزاده اسماعيل علوم وزارت به پزشكي
.است گرفته موضع مجلس مصوبه عليه شدت به نيز تحقيقات و آموزش
آموزشي و علمي انجمنهاي همايش نخستين
ميشود برگزار معلمان
عمومي و آموزشي صلاحيتهاي بررسي كميسيونهاي نمايندگان همايش نخستين:فرهنگي علمي گروه
برگزار باهنر شهيد اردوگاه در مردادماه و 31 معلمان 30 آموزشي و علمي انجمنهاي و استان
.ميشود
آتي برنامههاي و جهتگيريها سياستها ، تشريح پرورش ، و آموزش وزارت عمومي روابط گزارش به
كميسيونهاي عملكرد و برنامهريزي مديريت ، فعلي روند تحليل انجمنها ، صلاحيت بررسي شوراي
علمي ، نهادهاي با انجمنها ارتباطات تبيين.است همايش اين برگزاري اهداف مهمترين از استاني
شده عنوان همايش اين برگزاري اهداف ديگر از استانها ، پرورش و آموزش اجرايي و پژوهشي
.است
و آموزشي صلاحيتهاي بررسي كميسيون رئيس نايب) انساني منابع و برنامهريزي پژوهش ، معاون
مسئولان كارشناس و انجمن هر از نماينده يك آموزشي ، گروههاي مسئول كارشناس ،(استان عمومي
اين در شركتكنندگان از ستادي حوزه تربيتي امور و عمومي آموزش معاونت آموزشي گروههاي
.هستند همايش
موفق تجربههاي مشخص ، كاري گروه دو تشكيل با روزه ، دو همايش اين در شركتكنندگان
.كرد خواهند ارائه را انجمنها
مجلس فرهنگي كميسيون توسط
قلعه حريم از تصرف رفع الزام طرح
شد تصويب فلكالافلاك
حريم از رفعتصرف لزام"طرح اسلامي شوراي مجلس فرهنگي كميسيون:فرهنگي علمي گروه
را "فرهنگي ميراث سازمان به آن تحويل و -آباد خرم شهر - الافلاك فلك قلعه
.كرد تصويب
پاسداران ، سپاه خرمآباد ، دانشگاه فرهنگي ، ميراث سازمان مسئولان جلسه دراين
.داشتند حضور زندانها سازمان و ارتش
سپاه خرمآباد ، دانشگاه:گفت پارلماني خبرنگاران به شنبه سه روز سليماني داود
اطراف در تاسيساتي سو ، اين به سال 1330 از زندانها سازمان و ارتش پاسداران ،
.اند كرده ايجاد الافلاك فلك قلعه
از مفصلي گزارش جلسه اين در فرهنگي ميراث مسئولين:افزود تهران مردم نماينده
براي را عرصه تاسيسات ، اين كه گفتند و كردند ارائه سازها و ساخت اين سوء آثار
:گفت مجلس ، فرهنگي كميسيون عضواست كرده تنگ گردشگران و شهروندان استفاده
كسي به عمومي ورود اجازه كه است گونهاي به زندانها سازمان و ارتش سپاه ، شرايط
جاذبههاي وسازها ، ساخت اين با كه ميرسد نظر به:كرد اضافه وي.نميشود داده
تاسيسات ، اين وجود آنكه ضمن.است رفتن بين از حال در الافلاك فلك قلعه تاريخي
قلعه بيشتر تخريب موجب امر همين و است واقع آن روي قلعه اين كه شده تپهاي رانش موجب
.ميآورد فراهم را
محلي اگر كه دارند تاكيد مختلف دستگاههاي نمايندگان:كرد نشان خاطر سليماني
و ميكنند ديگريمنتقل جاي سازهارابه و ساخت گرفتهشود ، نظر در آنها براي جايگزين
.كرد خواهند تخليه را محل اين قطعا
دولت كه بود اين فرهنگي كميسيون طرح:افزود تهران مردم نماينده
.كند بيني پيش را كار اين براي لازم بودجه و امكانات و كند زمينهايفراهم
هيچمخالفي دركميسيون طرح اين خوشبختانه:كرد تاكيد مجلس فرهنگي كميسيون عضو
اين قطعا باشند ، داشته تخليه امكان اگر كه كردند تاكيد نيز سپاه نمايندگان.نداشت
.كرد خواهند را كار
شيخ بقعه حريم در ساز و ساخت هرگونه
شد ممنوع خزايي منصور
خزايي منصور شيخ بقعه حريم داخل معماري و حفاظتي ضوابط و حريم حدود:فرهنگي علمي گروه
تخريب ، ممنوعيت جمله از دشتستان شهرستان زيارت روستاي در واقع تيموري دوره به مربوط
و ساختمان هرگونه ايجاد كشاورزي ، آب ، انتقال مسير هرگونه احداث خاكبرداري ، تغيير ،
.شد اعلام اثر اين عرصه در...و اموات دفن تاسيسات ،
و ساماندهي و امامزاده تپه در باستانشناسي پژوهش به مربوط اقدامات هرگونه اساس براين
اجرا قابل سازمان اين توسط و فرهنگي ميراث سازمان مصوب طرحهاي براساس نياز مورد احيا
مصالح با حريم درون كشاورزي با مرتبط مستحدثات و ايجاد تعيينشده ضوابط طبق.بود خواهد
رعايت با و سازمان اين نظارت و اطلاع با كشاورزي نياز حد در سنتي اندود نماي و محلي
.است بلامانع اثر عرصههاي خط از متر فاصله 40 حداقل
منصور علاءالدين امامزاده تبار كشور ، فرهنگي ميراث سازمان اطلاعرساني واحد گزارش به
.ميرسد (ع)عليالنقي امام به واسطه هشت با خزايي منصور شيخ به معروف
شد انتخاب علمي هيات راي با تبريز دانشگاه رئيس
يك در كشور در بار نخستين براي تبريز دانشگاه جديد رئيس:فرهنگي علمي گروه
انتخابات اينشد انتخاب دانشگاه اين علمي هيات اعضاي توسط آزاد انتخابات
(درصدآرا حدود 65) راي كسب214 با پورمحمدي محمدرضا و شد برگزار ديروز پيشازظهر
طبق.شد انتخاب ايران دانشگاهيان منتخب دانشگاه رئيس نخستين بهعنوان
كه بود وزير اختيارات حيطه در دانشگاه رئيس انتخاب حق تاكنون آئيننامه ،
علمي هيات اعضاي به زمينه اين در را خود اختيارات از بخشي معين ، مصطفي اخيرا
.است كرده تفويض دانشگاهها
ايرانيان نگاه از اجتماعي و فرهنگي تحولات
كشور استان در 28 پژوهش يك يافتههاي به نگاهي
در را كشور استان در 28 پيمايشي يافتهاي كه ايرانيان نگرشهاي و ارزشها ملي طرح نتايج
.است شده منتشر است چندي بردارد ،
اجرايي مسئولان و برنامهريزان محققان ، براي زيادي ميزان به كه پژوهش اين يافتههاي
راهبرد يك بهعنوان ميتواند و دارد جالبي و حيرتانگيز نتايج است ، استفاده قابل كشور
.گيرد قرار استفاده مورد اساسي
شده انجام علمي صحيح اصول اساس بر كه دارد فراواني اهميت رو آن از گسترده ، پژوهش اين
مسئولان ، مجريان ، عملكرد بهبود و تغيير تصحيح ، در ميتواند آن يافتههاي و است
.باشد داشته نقش..و تصميمگيران
تن از 500 بيش و است شده اجرا تخصصي و شده شناخته علمي شوراي يك نظر زير پژوهشي طرح اين
شوراي رئيس.داشتهاند فعال مشاركت پژوهش اين انجام در دانشگاهيان و پژوهشگران از
.است جامعي مسجد احمد ، شده اجرا او نظارت با نيز طرح اين كه ملي هاي پژوهش سياستگذاري
است سال 1378 در پنجم مجلس مصوب توسعه ، سوم برنامه قانون ماده 160 از بخشي پيمايش اين
اين اجراي از هدفشد آغاز ذيربط دستگاههاي نمايندگان شركت با سال همين از آن انجام كه
است ساله دو منظم فاصلههاي در اجتماعي نگرشهاي و فرهنگي تحولات اندازهگيري نيز طرح
.شود فراهم علمي سياستگذاري و برنامهريزي امكان آن ، يافتههاي اساس بر تا
مرد نيز درصد و 7/50 زن آنها درصد كه 3/49 است نفر هزارو 824 طرح 16 اين آماري جامعه
50)كهنسال و (سال 4930)ميانسال ،(سال 2915)جوانان گروه سه به نيز سني متغير.هستند
.است شده تقسيمبندي (بالا به ساله
شاغل ، 1951 شامل 5450 فعاليت وضع نظر از پژوهش اين در پاسخگويان جمعيتي ويژگيهاي آمار
بدون درآمد داراي نفر طلبه ، 667 دانشجو ، 58 محصل ، 688 خانهدار ، 2491 بيكار ، 5312
.است نامشخص و موارد ساير جزو نفر سربازو 98 ، 109(بازنشسته)كار
سيكل ، راهنمايي ، ابتدايي ، بيسواد ، پژوهششامل اين آماري جامعه تحصيلات وضعيت همچنين
حوزه ، يك سطح فوقديپلم ، حوزوي ، مقدماتي پيشدانشگاهي ، ديپلم ، ناقص ، ديپلمه متوسطه ،
.است نامشخص و حوزوي عالي سطح دكترا ، حوزه ، سه سطح فوقليسانس ، حوزه ، دو سطح ليسانس ،
فوت نفر متاهل ، 449 نفر و 317 هزار مجرد ، 10 نفر پژوهش 6026 اين آماري جامعه ميان در
.هستند...و مطلقه و همسر
و بهبودي احساس شامل نيز نگرشها و مليارزشها پيمايش در بررسي مورد نهايي متغيرهاي
احترام ، و عزت احساس اميد ، احساس آزادي ، احساس امنيت ، احساس اجتماعي ، عدالت احساس آسايش ،
ارزشهاي رواج عامگرايي ، هنجاري ، فشار عدالت ، به گرايش سياسي ، گرايش ديني ، گرايش
.است...و شغلي ارزشهاي اولويت رسانهاي ، گرايش اخلاقي ،
تا امانتداري كه است شده مطرح پرسش اين پيمايش اين در اخلاقي ارزشهاي به مربوط بخش در
در درصد وسط ، 6/18____مت حد در را آن درصد كه 2/35 دارد رواج مردم يان___م در اندازه چه
اصلا را آن درصد و2/5 كم خيلي حد در درصد كم ، 2/11 حد در درصد زياد ، 7/21 حد
.كردهاند ارزيابي
خيرخواهي كه دارند عقيده درصد نيز5/4 مردم بين در وكمك خيرخواهي رواج درمورد
كم ، 8/34 حد در كم ، 7/18درصد خيلي را آن درصد و 1/11 ندارد رواج مردم ميان در اصلا
را آن درصد و 1/2 زياد خيلي حد در درصد زياد ، 2/7 حد در درصد متوسط ، 5/21 حد در درصد
.كردهاند ارزيابي كاملا
خيلي درصد اصلا ، 1/17 درصد ترتيب 2/7 به پاسخها نيز مردم ميان در صداقت رواج مورد در
كم ،
درصد زياد ، 9/1 خيلي درصد زياد ، 8/3 درصد متوسط 4/12 درصد كم ، 3/31 درصد 4/26
.است كاملا
، اصلا درصد ترتيب 4/4 به پاسخها نيز كلاهبرداري و تقلب رواج مورد در پژوهشها اين در
خيلي درصد زياد ، 1/29 درصد متوسط ، 8/29 درصد كم ، 1/13 درصد كم ، 3/9 خيلي درصد 2/4
.است كاملا درصد زياد ، 1/10
/كم ، 8 خيلي درصد اصلا 2/4 درصد ترتيب4 به چاپلوسي و تملق رواج درباره پاسخها
.است كاملا درصد و 1/9 زياد خيلي درصد زياد ، 4/24 درصد متوسط 1/31 درصد كم ، 3/17 درصد 9
.ميپردازد اجتماعي مشكلات به ايرانيان نگرشهاي و ارزشها ملي پيمايش طرح دوم فصل
و جدي جامعه در چنددستگي و اختلاف اندازه چه تا كه اين خصوص در پژوهش اين آماري جامعه
چند و اختلاف درباره پژوهش اين آماري جامعه.ميكنند ارزيابي جدي را مساله اين است ، مهم
درصد كم ، 7/21 درصد كم ، 9/8 خيلي درصد اصلا ، 8/3 درصد يك ترتيب به دستگي ،
.ميكنند ارزيابي كاملا درصد و 6/6 زياد خيلي درصد زياد ، 1/22 درصد متوسط ، 8/35
را جامعه در پارتيبازي وجود پاسخگويان درصد حدود 85 نيز جامعه در پارتيبازي مورد در
اصلا ، 2/1 درصد ترتيب7/0 به پرسش اين درباره پاسخها.ميكنند ارزيابي مهم و جدي
/و 6 زياد خيلي درصد زياد ، 8/36 درصد ط ، 7/30__متوس درصد كم ، 8 درصد كم ، 1/3 خيلي درصد
ميرود ، بالاتر پاسخگويان سواد سطح هرچه گزينه اين به پاسخ در.است بوده كاملا درصد 19
به نسبت سالهها همچنين 2915 طرفي از.ميكنند ارزيابي جديتر را پارتيبازي رواج
مهم و جدي درباره.ميكنند ارزيابي مهمتر و جديتر را پارتيبازي سني متغيرهاي ساير
درصد كم ، 5/2 خيلي درصد اصلا ، 7/0 درصد ترتيب 4/0 به پاسخها نيز جامعه در اعتياد بودن
.كاملااست درصد و 5/23 زياد خيلي درصد زياد ، 8/37 درصد متوسط ، 28 درصد كم ، 1/7
اصلا ، درصد را 7/1 مساله اين ترتيب به نيز تبعيض و ظلم بودن مهم و جدي درباره پاسخگويان
خيلي درصد زياد ، 9/18 درصد متوسط ، 5/30 درصد كم ، 9/23 درصد كم ، 5/11 خيلي درصد 2/4
.كردهاند ارزيابي كاملا درصد و 2/9 زياد
ذكر كشور مهم مشكلات و مسائل از يكي را جامعه در طلاق مساله پاسخگويان درصد همچنين 75
كم ، درصد كم ، 5/5 خيلي درصد اصلا ، 8/1 درصد ترتيب 3/0 به اينباره در پاسخهاكردهاند
.است بوده كاملا درصد و 9/10 زياد خيلي درصد زياد ، 2/27 درصد متوسط ، 2/38 درصد 2/16
از بيكاري مساله گرفته ، قرار بررسي مورد پژوهش اين در كه مشكلاتي و مسائل ميان در اما
مساله پاسخگويان درصد از 93 بيش كه طوري به است ، شده تلقي جدي بسيار پاسخگويان اكثر سوي
.برشمردهاند كشور جدي مشكلات از يكي را بيكاري
اين كه اين و (...و مطبوعات احزاب ، آزادي) سياسي آزاديهاي محدوديت مورد در پاسخها
درصد اصلا ، 2/5 درصد ترتيب 2 به ميرود شمار به مهم و جدي جامعه در حد چه تا محدوديت
و 6/7 زياد خيلي درصد زياد ، 5/13 درصد متوسط ، 1/23 درصد كم ، 1/35 درصد كم ، 5/13 خيلي
تلقي مهم را سياسي آزاديهاي درصدمحدوديت حدود 44 ترتيب بديناست بوده كاملا درصد
باري و بيبند) نامشروع روابط حد چه تا كه مساله اين پژوهش اين آماري جامعه.كردهاند
كردهاند ، ارزيابي جامعه جدي مشكلات جزو را است جدي و مهم جامعه در (مرد و زن روابط در
توصيف جدي مسائل از را جامعه در نامشروع روابط پاسخگويان درصد از 64 بيش كه طوري به
.كردهاند
اصلا ، 1/7 درصد ترتيب 8/1 به جامعه در ناامني بودن مهم و جدي درباره پاسخها همچنين
و زياد خيلي درصد زياد ، 7/17 د__درص متوسط ، 3/25 درصد كم ، 3/23 درصد كم ، 9/15 خيلي درصد
.است كاملا درصد 9/8
از يكي جامعه در تملق و چاپلوسي كه دارند عقيده پژوهش اين آماري جامعه درصد از 58 بيش
درصد ترتيب 8/0 به تملق و چاپلوسي وجود درباره پاسخها.ميشود محسوب جدي و مهم معضلات
خيلي درصد زياد ، 6/22 درصد متوسط ، 3/35 درصد كم ، 20 درصد كم ، 1/9 خيلي درصد اصلا ، 9/2
جامعه در دين به بيتوجهي بودن مهم و جدي درباره اما.است كاملا درصد و 1/9 زياد
درصد كم ، 2/27 درصد كم ، 7/15 خيلي درصد اصلا ، 3/7 درصد ترتيب 9/1 به پاسخها
.است بوده كاملا درصد و 8 زياد خيلي درصد زياد ، 9/15 درصد متوسط ، 8/23
و مهم مشكلات از يكي را گراني پاسخگويان اتفاق به قريب اكثر نيز گراني مشكل مورد در
در گراني وجود به معتقد پاسخگويان درصد كه 93 طوري به ميكنند ارزيابي جامعه اساسي
.ميكنند ارزيابي حاضر حال معضلات از يكي را آن و هستند جامعه
ترتيب4/0 به نيز جامعه در كلاهبرداري و دزدي مشكل بودن مهم و جدي درباره پاسخها
درصد زياد ، 32 درصد متوسط ، 9/29 درصد كم ، 2/12 درصد كم ، 4 خيلي درصد اصلا ، 3/1 درصد
.است كاملا درصد و 1/20 زياد خيلي
و مذهب خانواده ، كار ، اهميت به ايرانيان نگرشهاي و ارزشها ملي پيمايش طرح سوم فصل
كار مساله اهميت درباره پاسخگويان از پژوهش ، اين نظرسنجي فرم دردارد اختصاص سياست
داراي كار موضوع پاسخگويان درصد براي 6/93 كه است بوده اين نتيجه:است شده نظرخواهي
متوسط حد در اهميتي از كار موضوع پاسخگويان درصد براي 3/4 مقابل در ولياست زياد اهميت
.دارد كم حد در اهميتي كار نيز درصد براي 1/2 و است برخوردار
تنها و دارد زيادي اهميت پاسخگويان درصد براي 5/97 پژوهش اين نتايج براساس نيز خانواده
حد در را آن نيز درصد است90/1 اهميت كم آنها براي خانواده كه كردهاند اعلام درصد 6/0
.كردهاند ارزيابي متوسط
درحد را مذهب اهميت درصد و 6/5 دارد زياد اهميت پاسخگويان درصد براي 5/92 نيز مذهب
.كردهاند اعلام كم حد در درصد و 9/1 متوسط
درصد كم ، 6/27 درصد شامل 1/30 ترتيب به سياسي مسائل و سياست اهميت درباره پاسخها
سه از يك هر اهميت شغليدرباره ارزشهاي به مربوط فصل در.است زياد درصد و 3/42 متوسط
سوم گزينه مردم ، نزد شغل احترام -شغل3 درآمد -شغل 2 بودن دائمي -شغلي1 خصوصيت
براي.است بوده برخوردار پاسخگويان ميان در بيشتري اقبال از مردم نزد شغل ، احترام يعني
از شغل درآمد درصد براي3/21 شغلو بودن دائمي نيز پاسخگويان درصد 38
.است برخوردار اهميت
.دارد توجه عامگرايي مقوله ايرانيانبه نگرشهاي و ارزشها پيمايشملي طرح پنجم فصل
يكي و هستيد اداره يك رئيس كنيد فرضاست شده سوال پژوهش اين آماري جامعه از بخش اين در
كار هستيد حاضر اندازه چه تا ميكند مراجعه شما به اداري كار براي شما نزديك بستگان از
كم ، خيلي درصد اصلا ، 1/14 درصد ترتيب 6/19 به پاسخها دهيد؟ انجام نوبت از خارج را او
درصد زيادو 2/4 خيلي درصد زياد ، 5/7 درصد متوسط ، 2/14 درصد كم ، 3/27 درصد 2/13
مردم ميشود ، بيشتر سني متغير چه اينكههر جالب نكته.است كاملابوده
در گزينه اين به مثبت پاسخ فراواني و دهند انجام نوبت از خارج كار كه هستند كمترحاضر
.است بيشتر ميانجوانان
نزديكشما دوست و باشيد رانندگي و راهنمايي افسر اگر كه است شده مطرح سوال اين همچنين
/ترتيب 5 به پاسخها كنيد؟ جريمه را او دارد احتمال اندازه چه تا كند عبور قرمز چراغ از
درصدزياد ، 15 متوسط ، 8/18 درصد كم ، 2/19 درصد كم ، 2/11 خيلي درصد اصلا ، 6/9 درصد 6
در سواد نظر از كه كهافرادي اين جالب نكته.است كاملا درصد و 7/19 زياد خيلي درصد
و هستند خود نزديك دوست كردن جريمه بيشترحاضربه هستند ، وابتدايي بيسواد سطح
حاضر كمتر متوسطه مقطع در سطحسواد از پس هستند ، سطحعالي در سواد نظر از كه افرادي
.هستند خود نزديك جريمهدوستان به
خود كه دارد اختصاص عدالت احساس به ايرانيان نگرشهاي و ارزشها ملي پيمايش طرح سوم بخش
مطرح سوال اين اجتماعي عدالت احساس درباره بخش ، اين اول فصل در.است شده تقسيم فصل شش به
فقيرتر فقرا و ثروتمندتر سال هر ثروتمندان ما جامعه در معتقدند بعضيها كه است شده
كاملامخالف ، درصد ترتيب9/1 به پاسخها مخالف؟ موافقيديا نظر اين با شما.ميشوند
.است بوده موافق كاملا درصد و 9/33 موافق درصد مردد ، 3/43 درصد مخالف ، 6/8 درصد 4/12
نداشته پارتي و پول كس هر فعلي شرايط در "معتقدند بعضيها كه پرسش اين به پاسخ در
/ترتيب7 به پاسخها مخالف؟ يا موافقيد بيشتر نظر اين با شما"ميشود پايمال حقش باشد ،
درصد و 9/37 موافق درصد مردد ، 4/44 درصد مخالف ، 7 درصد مخالف ، 1/9 درصدكاملا 1
.است بوده موافق كاملا
حقي اگر فعلي اوضاع در"معتقدند بعضيها كه پرسش اين پژوهشدرباره اين آماري جامعه
يا موافقيد نظر اين با شما.برسد خود حق به ميتواند قانوني طريق از شود ، ضايع كسي از
و كاملامخالف پرسش اين با درصد كه 1/8 كردهاند عقيده اظهار ترتيب اين به ،"مخالف؟
مساله اين كاملاموافق درصد و 6/7 موافق درصد مردد ، 5/41 درصد مخالف ، 7/19 درصد 23
.هستند
تخصص و تجربه به ادارات كاركنان استخدام در معتقدند بعضيها كه باره اين در پاسخها
مخالف ، 2/16 درصد مخالف ، 2/27 كاملا درصد ترتيب 4/4 به نميشود اهميتيداده
.است بوده موافق كاملا درصد و 1/12 موافق درصد مردد ، 1/40 درصد
مسئولان مورد در قانون جامعه ، در كه دارند پژوهشعقيده اين آماري درصدجامعه حدود 55
و 8/4 موافق درصد و5/23 بودند مردد درصد نميشود ، 2/16 اجرا يكسان مردم و
.ميشود اجرا يكسان قانون كه هستند موافق كاملا درصد
دارد ادامه
|