مدرسه روز نخستين
نوجوانان با رفتار والدينبراي راهنماي
قشرهاي از برگرفته بايد منصفه هيات
باشد جامعه مختلف
ايران توحيدي اديان فرهنگي هفته نخستين
ميشود برگزار
ميشود صلحتاسيس زنانبراي جنبشبينالمللي
سنگر قصههاي
آزادي موجبات اميدوارم: فروغي جداري
شود فراهم موكلم
روز نخستين در تهران ترافيك كنترل
مدارس بازگشايي
فقر تربيتدچار و اصلاح كانون مددجويان
هستند فرهنگي

مدرسه روز نخستين
بههرحال ، باشد ، نرفته چه باشد رفته مهدكودك چه اجتماعي ، چه باشد خجالتي چه شما كودك
ترديدهاي و دلواپسيها بر پيروزي براي و مدرسه به ورود روزهاي اولين گذراندن براي
.دارد احتياج شما حمايت به درونياش
".ميروم مدرسه به امسال من":است كرده تكرار را حرف اين تابستان مدت تمام در كوچولو گيو
مدرسه براي من !نه":ميگويد اعتراض با ميكند صحبت مدرسه درباره مادرش وقت هر آنا ولي
ميشوند ، "بزرگها" دنياي وارد زودي به اينكه از بچهها از بعضي "!كوچكم خيلي هنوز رفتن
ميروند خواب به است ، دستشان در مدرسه كوچك كيف كه حالي در شب هر و ميكنند غرور احساس
شروع جدايي و دوري با حادثه اين زيرا.دارند ترس رفتن مدرسه از ديگر ، بچههاي برعكس و
خيال از پر كيف يك مانند يا و است ناشناختهها در كامل شدن غوطهور مانند مدرسهميشود
او از و دهيد انجام مدرسه درباره را تستها اين كودك با همراه ميتوانيد شما.است رويا و
از همچنين و كرد خواهيد تعجب كودك جوابهاي از حتما آن از پس و درست يا است غلط بپرسيد
.كرد خواهند ايجاد او ذهن در تستها اين كه تازهاي سوالات
(درست -غلط) ميكشند نقاشي بچهها مدرسه ، در -
(درست -غلط) ميكند تعريف داستان بچهها براي معلم خانم مدرسه ، در -
(درست -غلط) ميگيريم ياد را آسمان در كردن پرواز مدرسه ، در -
(درست -غلط) ميكنند پاره را كتابها بچهها مدرسه ، در -
(درست -غلط) ميكنيم پيدا زيادي دوستان مدرسه ، در -
(درست -غلط) ميخوابيم ننو توي مدرسه ، در -
(درست -غلط) ميخورد را نباشند زرنگ كه بچههايي معلم خانم مدرسه ، در -
(درست -غلط) ميگيريم ياد داستان و شعر مدرسه ، در -
(درست -غلط) هست گرگ توالت توي مدرسه ، در -
(درست -غلط) ميكنيم بازي بچهها با تفريح زنگ مدرسه ، در -
و مضطرب كودك كه هرچند:ميكند توصيه نوجوانان ، و كودكان روانپزشك آقايدونيات ،
دهيد توضيح او براي.باشد اوست ، انتظار در كه آنچه پذيرش آماده بايد ولي است ، ناشكيبا
آنجا كه ميروي مدرسه به اين براي تو:بگوييد مثلا ميخورد دردي چه به مدرسه كه
اين از بعضي تو شوي ، بزرگ بهتر كرد خواهند كمك تو به كه چيزهايي.بگيري ياد را چيزهايي
سعي اينكه بدون.داشت خواهي دوست كمتر را بعضيها ولي داشت خواهي دوست خيلي را چيزها
جور چه مدرسه كه دهيد توضيح برايش دهيد نشان هست آنچه از زيباتر را واقعيتها كنيد
به بايد او حال عين در ولي بود خواهد مهربان حتما معلمش كه بگوييد او به.است جايي
يا و ميكند بازي ديگر بچههاي با تفريح زنگ كه بگوييد يا كند رسيدگي هم ديگر بچههاي
به بگيرد ياد بايد هم او البته و ميكند پيدا زيادي دوستان و ميدهند كتاب آنها به
مدرسه قوانين مورد در ولي بگذارد احترام مدرسه قوانين به و بدهد گوش معلم حرفهاي
گاهي سنش اقتضاي به كودك اگر.نترسانيد را او مسائل ، كردن باوارونه و نكنيد زيادهروي
تنبيه كند ، نافرماني هم مدرسه در اگر كه ندهيد اخطار او به ميكند نافرماني و سرسختي
.ميبرد بين از را شاديهايش و ميترساند را او حرفها اين.ميشود
به و ميرود او دنبال به ساعتي چه در و كسي چه دهيد توضيح او به خانه ، به برگشت مورد در
.بماند منتظر او كه ندارد امكان اصلا بيافتد ، اتفاقي هر كه بدهيد اطمينان او
كه است طبيعي.بكشد دلخراش جيغهاي يا كند گريه شدت به كودك است ممكن مدرسه ، شروع روز
يك دارد حق خود ، اطمينان احساس براي كودك..دهد نشان شكل اين به را درونياش هيجان او
آن به كه روسري يك يا پارچه تكه يك مثلا) باشد داشته خود با شيء يك يا شخصي وسيله
خود روسري مثلا شيء ، يك يا بگذاريد او پيش را خود عطر به آغشته دستمال يك (دارد عادت
كه وقتي بگذاريد قرار او با و بگيريد او از ماشين يك مثلا عوض در و بدهيد او به را
خداحافظي او با آرامش ، كمال در و فرصت حتماسر.ميكنيد عوض را آنها دوباره برگشت
.كنيد
بين در مساله اين.برود مدرسه به دوباره ندارد دوست كودك شك ، بدون روز ، اولين گذشت با
كه دارند را حق اين كاملا هم بزرگترها و متوسط سنين در حتي بچهها ، .است رايج كودكان
.باشند نداشته دوست هم را مدرسه حتي و باشند نداشته دوست را خود جديد معلم
و شويد آماده عجله و شتابزدگي بدون و شويد بيدار خواب از (هميشه از زودتر) فرصت سر صبح
و كنيد نگاه علاقه با ديوار روي تصاوير به و برويد كلاسش به.برويد مدرسه به او همراه
بيمعطلي و بزنيد حرف كلمه چند همكلاسيهايش معلمو با.دهيد نشان آنجا مجذوب را خود
احساس كودك وقتي.كنيد صحبت مشكلاتش درباره كودك حضور با و بگيريد ملاقات وقت معلم از
خوي و خلق.ميشود كم اضطرابهايش ميكنند حمايت او از كردهو درك را او طرف دو كند
.ميكنند هماهنگ تحصيل و آموزش دنياي با را خود كه است طوري كودكان
موارد از خيلي در و نيستند داريم را انتظارش ما كه آنطور هميشه كودكان خوشبختانه
تا مادرش كه است كودكي ديويد مثلا ، نميكنند رفتار آمارها و معيارها مطابق كه ميبينيم
آمادگي دوره به رفتن موقع و است كرده نگهداري او از خانه در و گرفته مرخصي او سالگي شش
رفته مهدكودك به بچگي از كه كوين كه حالي در ميدهد وفق را خود تازه دنياي با راحت خيلي
.ميكند گريه آمادگي كلاس به رفتن براي صبح روز هر است ،
جمشيدي شادي:مترجم
دنيا كودكان پژوهشي موسسه كتابخانه -آبريكو مجله:منبع
نوجوانان با رفتار والدينبراي راهنماي
جنبه يك روي بر تنها بار هر:مورد هر در نه البته باشيد ، داشته زياد توقع خود نوجوان از
وضع را رفتوآمد محدوديت قانون تازگي به اگر مثال ، طور به.كنيد كار نوجوان رفتار از
هماكنون حتم طور به است ، كرده شروع را مقرر سرساعت خانه به آمدن شما فرزند و كردهايد
يك در او خطاهاي به كه زماني.نيست تلويزيون تماشاي ساعات كردن كم براي مناسبي زمان
سخت تلاشكنيد چشمپوشي ديگر زمينهاي در او كوچك خطاهاي از ميكنيد ، توجه خاص زمينه
شما دوي هر ناكامي و شكستن درهم باعث نوجوانتان رفتاري جنبههاي از بسياري تغيير براي
.ميشود
فرزند اگر:ميشود خواسته شما از كه كنيد نصيحت زماني تنها ولي باشيد ، دسترس در هميشه
مغزوي در كه آنچه دريافتن براي است ، بيميل خاصي موضوع مورد در كردن بحث به نسبت شما
اين ميكند ، تبديل او و شما ميان قدرت بازي به را بحث زياد ، اصرار.نكنيد اصرار ميگذرد
او به عوض ، در.كند خودداري سخنگفتن از او كه ميدهد افزايش را احتمال اين تنها عمل
استقلال از شما حمايت بيانگر عمل اين كند ، تلاش تنهايي به مشكلات حل براي كه دهيد اجازه
نصيحت اگر كه شويد يادآور او به حال ، همين در ميشود ، او در خودباوري رشد موجب و است او
.هستيد دسترس در شما خواست ، ياراهنمايي
كه شويد قائل را احترامي ميزان همان خود نوجوان خلوت براي:نكنيد تجاوز نوجوان حريم به
گفتوگوهاي به يا و نخوانيد را او نامههاي هرگزهستيد قائل فاميل بزرگسال افراد براي
.بپرهيزيد نيست خانه در كه زماني وي اتاق كردن تميز از و ندهيد فرا گوش او شخصي
با شما فرزند اگر:است خانواده افراد همه براي خانه تلفن كه دهيد آموزش خود نوجوان به
بايد سپس اما كند ، صحبت دقيقه ميتواند 15 كه بگوييد او به ميكند ، صحبت زياد تلفن
خط تنها نه كار اين با.بگذارد آزاد را تلفن اندازه همان به حداقل و كند قطع را تلفن
.ميآموزد نيز را انضباط و روي ميانه شما نوجوان بلكه ميشود ، آزاد ديگران استفاده براي
حساس بسيار خود ظاهر به نسبت نوجوانان اغلب:است آراسته ظاهرش كه دهيد اطمينان او به
چنين اوقات گاهي اما نكتهسنجند ، بسيار ديگران پوشيدن لباس نحوه مورد در اگرچه.هستند
دارد ، اهميت بسيار نوجوانان براي*خودانگاره.نميكنند تحمل خودشان براي را سنجي نكته
مرتب نيست لازم.نگيريد ايراد ميكند انتخاب نوجوانتان كه لباسهايي مدل به اين بنابر
،(ميشود ظاهري جذابيت روي بر بيشتر تاكيد باعث كار اين)كنيد تعريف خود فرزند ظاهر از
را خودش به نسبت فرزندتان مثبت نظرات طريق آن از كه باشيد راههايي دنبال به بايد شما
.كنيد تشويق و حمايت
ريدرزدايجست 2002:منبع
هوشمند فرد نازلي:ترجمه
.دارد خود استعداد و ارزش هويت ، از شخص كه تصويري:خودانگاره *
قشرهاي از برگرفته بايد منصفه هيات
باشد جامعه مختلف
آنها و بگيرد صورت منصفه هيات حضور با بايد مطبوعاتي و سياسي جرايم به رسيدگي:ايسنا
.دهند تشخيص را موضوع يك جرمبودن ميتوانند
اين جواب در ايسنا خبرنگار با مصاحبه در دادگستري وكيل و دانشگاه مدرس خالقيان دكتر
هيات تشكيل از هدف حقوقدانان:داشت اظهار چيست؟ مطلوب منصفه هيات يك ويژگيهاي كه سئوال
جرمبودن كه گونهاي به ميكنند مطرح موضوع يك در عمومي وجدان تلقي لحاظكردن را منصفه
اينكه نه شود داده تشخيص جامعه عموم وسيله به بايد اساسي قانون طبق مساله يك نبودن يا
.كند نظر اظهار مورد اين در جامعه قاضي يا و قانونگذار
دهد نظر جرم داشتن مصداق مورد در ميتواند جامعه قانونگذار كه مطلب اين به اشاره با وي
جرمي ، ميكنند اعلام كه هستند مردم اين و باشد عموم عهده بر بايد جرم معيار تشخيص:افزود
.مطبوعاتي يا است سياسي جرم
اين روي دقيق نظر نوشتهاند را اساسي قانون كه افرادي:داد ادامه دادگستري سابق قاضي
خاطر به متاسفانه و بودهاند آيندهنگر و تيزبين بسيار زمينه اين در و داشته مساله
به توجه با و نرسيدهاند دلخواه نتيجه به است داشته وجود زمان اين تا كه مختلف مسائل
از بايد منصفه هيات كه است اين كرد بحث مورد اين در ميتوان كه معياري حقوقي ، مباحث
را منصفه هيات افراد ويژگيهاي قانون ، حقيقت در ولي شوند انتخاب جامعه اقشار نمايندگان
.ميكند تاييد
نمايندگان از بايد ميتوان كه آنجا تا:گفت منصفه هيات اعضاء انتخاب نحوه مورد در وي
را افرادي بخواهد دولت ناخواسته خداي كه دارد امكان زيرا نشود استفاده مورد اين در دولت
شوراي عهده بر اعضا از گروهي انتخاب كه است بهتر و دارد آنها روي خاص نظر كه كند انتخاب
وجدان بتواند بايد مردم مختلف قشرهاي نماينده:افزود ويباشد سهگانه قواي يا و شهر
.كند تقويت خود در را تقوا و عدالت معيار و دهد تشخيص را جامعه عمومي
تفكيكي هيچگونه سياسي جرايم و مطبوعات منصفه هيات بين كه موضوع اين به اشاره با وي
هيچ پس ميشود مشخص منصفه هيات وسيله به خاص جرم دو اين چون:داد ادامه ندارد ، وجود
.شد قائل نميتوان موضوع دو اين در تمايزي
ايران توحيدي اديان فرهنگي هفته نخستين
ميشود برگزار
ايران ، توحيدي اديان فرهنگي هفته نخستين:اسلامي جمهوري خبرگزاري - تهران
موزه كاخ در اجتماعي و فرهنگي مذهبي ، شخصيتهاي حضور با مهرماه دوم سهشنبه
.مييابد گشايش نياوران
گفتوگويي ، در شنبه روز تهران ، شهرداري هنري فرهنگي ، سازمان يك منطقه مدير
و انتقال ايران ، سرزمين به ملي نگاه محوريت با ايراني اقليتهاي ميان تعامل
برگزاري اهداف جمله از را دين جايگاه در وحدانيت به گرايش و فرهنگها تبادل
.دانست فرهنگي هفته اين
احمدلو منصور تهران ، شهرداري هنري فرهنگي سازمان يك منطقه عمومي روابط گزارش به
و مقدس دفاع سال هشت طول در اقليتها فداكاريهاي و ايثارگريها بيان همچنين
فرهنگي هفته برگزاري اهداف ديگر از را كشور داخل در تمدنها گفتوگوي عملي تحقق
.كرد عنوان اديان
به ارمني و زرتشتي آشوري ، كليمي ، اقليتهاي از هريك هفته ، اين در:افزود احمدلو
و ديني خردهفرهنگ و رسوم و آداب تناسب به را همايش از روز يك برنامه تفكيك ،
.ميكنند اجرا خود اعتقادي
جايگاه و نقش به اديان فرهنگي هفته از روز چهارمين گزارش ، اين براساس
خانوادههاي روز اين در و دارد اختصاص مقدس دفاع سال هشت در ديني اقليتهاي
.پرداخت خواهند خود خاطرات بازگويي به ديني اقليتهاي شهداي
آثار نمايشگاه توحيدي اديان فرهنگي هفته برپايي طول در:كرد خاطرنشان احمدلو
.ميشود برپا ديني اقليتهاي مطبوعات نمايشگاه و هنرمندان هنري
رسانههاي برخي تبليغات بهرغم:است شده تاكيد احمدلو از نقل به گزارش اين در
و فردي حقوق تمام از برخورداري با ايران در ديني اقليتهاي خوشبختانه خارجي ،
فرهنگي ، هفته اين در آنان مشاركت و آمادگي اعلام و ميكنند زندگي خود اجتماعي
.ميآيد بهشمار ايران در ديني فرق تمام همدلي گاه جلوه
بين بيشتر ارتباط راهكارهاي فرهنگي ، هفته اين برپايي با:كرد تصريح احمدلو
اين طريق بدين و ميشود تهيه هنري و فرهنگي همكاريهاي زمينه در ديني اقليتهاي
ايران در توحيدي اديان هنري و فرهنگي مشترك حركتهاي در عطفي نقطه فرهنگي ، هفته
.ميشود تلقي
ميشود صلحتاسيس زنانبراي جنبشبينالمللي
روز از جهان كشورهاي رئيسان همسران و سياسي مقامات دانشگاهها ، زن استادان:اجتماعي گروه
"صلح براي زنان بينالمللي جنبش" تاسيس منظور به سرخ درياي كنار در "الشيخ شرم" در شنبه
.داد خواهند جلسه تشكيل
روز نشست اين سازماندهنده مقام يك قاهره ، از فرانسه خبرگزاري از نقل به ايرنا گزارش به
جمهوري رئيس همسران ويژه به نشست اين در:كرد اعلام مطبوعاتي مصاحبه يك در پنجشنبه
استادهاي اروپا ، نماينده فرانسه ، در فلسطين نماينده فلسطين ، اجتماعي امور وزير ايرلند ،
.كرد خواهند شركت مصر جمهوري رئيس همسر و فرانسه دانشگاههاي
سال 2003 در بينالمللي كنفرانس يك برگزاري مقدمات روزه ، سه نشست اين در شركتكنندگان
كه پيشداوري و نفرت با مبارزه براي شبكههايي ايجاد و اقدامات انجام جهت در را ميلادي
.كرد خواهند آماده هستند ، جهان در مسلحانه جنگهاي و خشونت ايجاد باعث
سنگر قصههاي
بايد كند ، عبور تنگه از كس هر بود گفته عراقي فرمانده تنگه ، كنار چشمه به بود زده زل
.بود شده تنبيه آفتاب ظل زير ساعتها بوده كرد تعلل او كه بار يك حتي.كرد شليك
.نداشت ايستادن ناي ديگر.ميافتاد هم روي روزانه نگهباني خستگي فرط از چشمهايش
جاسم ، عكس نوشيد ، ولع با را آن آب و داد تكاني را آب قمقمه.شد ولو سنگر گوشه آهسته
.ميشد ديده ماسيده لبخند همان با خاكي و لخت سنگر گوشه فرزندش ،
رزمنده چشمه ، كنار سوتر آن شد ، بلند زمين روي از وحشتزده شد ، شنيده تنگه از مبهم صدايي
و داد تكيه سنگر ديواره روي را اسلحه آهسته مينوشيد ، آب مشت مشت ولع با ايراني نوجوان
چهره ناگهان سراند ، ماشه روي آرام را انگشتش.شد خيره ايراني رزمنده به تفنگ مگسك از
بود ، شده فارغ خوردن آب از تازه ايراني رزمنده نوجوان شد ، نمايان تفنگ مگسك قاب در جاسم
آن با عراقي فرمانده سيهچرده چهره رسيد ، گوش به سنگر نزديكي از گامهايي سنگين صداي
افكند ، هيكل طنين تنگه در گلولهاي شليك صداي.شد نمايان سنگر دريچه قاب در خشمگين هيبت
صداي با ايراني نوجوان رزمنده.غلطيد زمين روي سنگر مقابل خاكي تل روي از عراقي فرمانده
.خزيد سنگري در آهسته گلوله ، شليك
صدفي هوشنگ
آزادي موجبات اميدوارم: فروغي جداري
شود فراهم موكلم
پيگيري وضعيت آخرين گفتگويي در ناصرزرافشان دكتر وكيل فروغي جداري محمدعلي:ايسنا
.كرد اعلام را خود موكل پرونده
وي داشتم ، زرافشان با چهارشنبه روز كه ملاقاتي در:گفت ايسنا با گفتگو در فروغي جداري
.ميبرد سر به مناسب جسمي و روحي وضعيت در
.كردند ملاقات وي با اوين زندان در ناصرزرافشان خانواده نيز امروز:افزود وي
دريافت كشور كل دادستاني به اعتراض از پاسخي ما هنوز:كرد اعلام دادگستري وكيل اين
نمايد نقض را صادره احكام رسيدگي با كشور عالي ديوان زودتر چه هر اميدواريم و نكردهايم
.شود فراهم موكلم آزادي موجبات و
من با اسلامي شوراي مجلس اصل 90 كميسيون دبيرخانه از پنجشنبه روز:گفت فروغي جداري
اصل 90 كميسيون جلسه در يكشنبه روز بعدازظهر ساعت 2 شد دعوت جانب اين از و حاصل تماسي
.شوم حاضر زرافشان ناصر پرونده وضعيت درباره لازم توضيحات ارائه جهت
موكلم ، مورد در صادره راي متعدد ايرادات به توجه با كرد اميدواري ابراز پايان در وي
.شود دريافت پرونده اين مورد در اصل 90 كميسيون از مطلوبي گزارش
روز نخستين در تهران ترافيك كنترل
مدارس بازگشايي
كنترل را تهران در شد و آمد ترافيك ، مديريت تيم مهرماه ، 21 نخست دهه در:اجتماعي گروه
.ميكند
و آمد روانسازي و شهر سطح ترافيك كنترل بهمنظور ترافيك سازمان عمومي روابط گزارش به
بيستويكگانه مناطق در ترافيك مديريت تيم نخستينبار ، 21 براي تهران ، اصلي معابر در شد
.كرد كار به آغاز و تشكيل تهران شهرداري
به سيار واحدهاي كارايي شروع به اشاره با تهران شهرداري ترافيك و نقل و حمل معاون
گشايش با همزمان و شهريور سيويكم روز از مناطق شهرداريهاي ترافيك معاونين مديريت
ادامه خود كار به مهرماه نخست دهه در مذكور تيمهاي:داشت اظهار آموزشي ، مراكز و مدارس
.مييابد پايان مهرماه يازدهم آنها ماموريت و داده
با مناطق در آن اجرايي واحدهاي و ستادي مراكز و ترافيك حوزه كه مطلب اين اعلام با وي
تدابير تجهيزات ، و امكانات بيشترين از بهرهمندي و نيرو و توان حداكثر از بهرهگيري
كرده ، اعمال مركزي مناطق در بهويژه ترافيك در منطقي وضعيتي پيشبيني براي را لازم
مدارس ، اين حريم در است شده سعي و تعيين شهر ، پرتردد نقاط در واقع مدرسه كرد130 تصريح
.شود رفع و كاهش ترافيكي ، معضلات و موانع
تهران در دانشجو هزار و 304 دانشآموز هزار و 872 ميليون يك اينكه بيان با خورسندنيا
با درصد دانشجويان 32 و دانشآموزان روزانه سفرهاي كل از:افزود هستند ، تحصيل به مشغول
به روزانه و خطي مينيبوسهاي تبديل طريق از درصد و 22 واحد شركت اتوبوسهاي از استفاده
آموزشي سفرهاي درصد تاكسيها ، 56 و مترو احتساب بدون درواقع و ميگيرد صورت مدارس سرويس
.ميدهد پوشش مينيبوسراني و اتوبوسراني ناوگان را تهران در
فقر تربيتدچار و اصلاح كانون مددجويان
هستند فرهنگي
قشر از و فرهنگي فقر دچار مشهد تربيت و اصلاح كانون مددجويان بيشتر:اجتماعي گروه
.هستند كشور شهرهاي ساير و شهر اين حومه كمدرآمد و آسيبپذير
و زيارتيبودن ايسنا ، با گفتوگو در مشهد تربيت و اصلاح كانون رئيس اسلامي ، رضا محمد
شهر اين در بزهكاران ازدياد باعث را سوگواري ايام و تابستان فصل در زائرين پذيراشدن
.دانست
الدين و اعتياد نيز و اقتصادي نامناسب شخصيتي ، عاطفي ، وضعيت مشكلات به اشاره با وي
اين رفع براي:داشت اظهار آنها كودكآزاري و پرخاشگري خوي مخدرو مواد به بزهكاران
موانع رفع براي آنها منازل از بازديد نيز و فردي و گروهي مشاورهاي جلسات مشكلات
كودكان ، نگهداري صلاحيت فاقد خانوادههاي سرپرستي مورد در طرفي ميگيرد ، از صورت ارتباطي
تحويل كودكان اينگونه موارد برخي در و تصميمگيري دادگستري سرپرستي اداره هماهنگي با
.ميشوند توانبخشي مراكز ساير يا بهزيستي سازمان
:داشت اظهار حال عين در و كرد ذكر سال تا 16 بين 15 را مركز اين مددجويان سن ميانگين وي
سوابق انتسابي ، تعداد بزه نوع به توجه با نوجوانان و كودكان تربيت و اصلاح فرآيند
.است متفاوت آنها سن و بزهكاري
انجام به افراد گرايش عوامل جمله از را سياسي و اجتماعي ، فرهنگي اقتصادي ، وضعيت اسلامي ،
عدم و بزهكار افراد به نگرش نوع و اجتماعي ناهنجاريهاي برخي نيز و قانون خلاف اعمال
بزهكاري كنترل راه سر بر موجود جملهمشكلات از را آزادي از پس جامعه سوي از آنها پذيرش
.برد نام
|