كشور سراسر مدارس در نوآموز ميليون يك حضور با امروز
ميشود آغاز نوآموز هزاران تربيت و تعليم بهار
!كردنمورچه رها و درسي كتاب
دست اينترنتيدر و مجازي دانشگاه تاسيس
است بررسي
استواري :اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير
عامل شخصي ، منافع بر حكومتها كاركرد
انسانهاست تهديد
سال 81 كنكور متمركز معرفيشدگاننيمه اسامي
ميشود اعلام امروز
كشور سراسر مدارس در نوآموز ميليون يك حضور با امروز
ميشود نوآموزآغاز هزاران تربيت و تعليم بهار
كشور سراسر نوآموزان ميان در تربيت و تعليم بهار پائيز ، فصل آغاز با:فرهنگي علمي گروه
توانايي و لبخند عاطفهو جشن مدرسهها در حضور با نوآموز هزاران امروز و ميشود آغاز
.ميكنند آغاز را
كشور سراسر نوآموز ميليون يك حدود مشكبار رايحه انتظار چشم كشور سراسر مدارس امروز
.دهند قرار آيندهسازان اين روي پيش را زندگي درسهاي گواراترين تا هستند
شكوفههاي و ميگيرد طراوت دوباره كشور ، مدارس نوآموزان كلاسهاي گشايش با امروز
سراسر مدارس در مراسمي طي امروز شكوفهها جشن.شد خواهد شكفته نوآموزان برلبان كلمات
اولين خود كودكانه همهمههاي با اولي كلاس كودك ميليون يك حدود و شد خواهد برگزار كشور
.كرد خواهند آغاز را خود رسمي آموزش سال
همه به را مهر اول شكوفهها جشن رسيدن فرا مناسبت به پرورش و آموزش وزير حاجي مرتضي
و تعليم امر دستاندركاران و مديران و معلمان و دانشآموز جوانان و نوجوانان كودكان ،
پرورش و آموزش سترگ رسالت:است آورده پيام اين در پرورش و آموزش وزير.گفت تبريك تربيت
اداره و تكوين براي مستعد و توانا نيروهاي پرورش و تربيت سازمان بزرگترين عنوان به
ايراني -اسلامي غني فرهنگ تحكيم و توسعه و اخلاقي و ديني ارزشهاي ترويج كشور ، آينده
مديران معلمان ، خستگيناپذير كوشش و كشش نيازمند رسالتي چنين ايفاي و ادا بيگمان.است
محترم اولياء با همراهي و همدلي از پرشور فرآيندي در تا است مدارس كاركنان و
منزل به پرنشاط و متعادل منطقي ، روشي با را دانشآموزي رهپوي كاروان دانشآموزان ،
دانشآموزان به خطاب پيام اين از ديگري بخش در حاجي مرتضي.شوند رهنمون سعادت و توفيق
و توانايي و تلاش گلبانگ آگاهيو و بيداري آهنگ چونان را مدرسه زنگ طنين:است آورده
و استوار عزمي نيروي به و سپاريد جان گوش به مربيان و معلمان از قدرداني و مهرورزي پيام
گام خود معنوي و علمي فكري ، استعدادهاي شكوفايي و كشف پرجاذبه مسير در بلند همتي
فراگيري ، مختلف عرصههاي در موثر مشاركت با و بدانيد خود دوم خانه را مدرسه.برداريد
از مدرسه ، و معلم كرامت حفظ محور بر را آينده از روشني افق برنامهريزي و تصميمسازي
.كنيد بنياد هماكنون
!كردنمورچه رها و درسي كتاب
جديد تحصيلي سال آغاز با همزمان درسي كتابهاي به نگاهي
اين در نيز نابي سخنان و روايات و آيات.است روشن نوشتن و خواندن اهميت فردي هر براي
بر ديرباز از جهان سرتاسر در هم مختلف فرهنگهاي.شنيدهايم بارها كه دارد وجود زمينه
وجود و مالي ضعف جهت به كه ميبينيم را افراد بعضي امروزه ماگذاردهاند صحه آن
خود ، خواست و استعداد رغم به و خانوادگي و تاريخي اجتماعي ، نادرست آموزههاي
عمرشان ششم يا پنجم دهه در هماكنون كه آنها از برخي حتي.كنند تحصيل نتوانستهاند
.برسند سواد روشنايي به بتوانند و يافته رهايي "كوري" از كه دارند آرزو هنوز هستند ،
.بخوانند درس بتوانند تا بگذرند خود داراييهاي و دلبستگيها خيلي از حاضرند
به كه هنگامي از.ميرانند سخن نوجوانياشان و گذشته از كه ديدهايد را پدراني حتما
درشهر اقتصادي و فرهنگي فقر وجود و جهان و كشور در روزه هر سياسي تحولات و تغيير واسطه
جا ذهنيت اين ناآگاه ، يا فرصتطلب عدهاي سوي از ياوه افكار مشتي رواج نيز و روستا و
نبايد اصلا دختران و زنان بهويژه ، و است انحراف مساوي ونوشتن خواندن بودكه افتاده
و بماند اندروني توي چند پس در بايد زن ميگفت كه باوري.ميشدند نزديك محدوده آن به
مرد وقتي و بپزد نان كرده ، جارو را خانهكند بزرگ بچه و بسابد را كشكش كند ، آشپزي
صداي.برود صدقهاش قربان درآورده ، پايش از را جوراب برگشت ، خسته روزانه ، كار از زحمتكش
پيشپا يا و مهم -هم امور اين انجام كه آن از غافل...و نسوزد غذا و نيايد در هم بچه
نميدانداگر ، ارزش معاشرت آداب كه دختري يا زن.دارد مطالعه و آگاهي به نياز -افتاده
نكند ، رعايت را فردي و جمعي بهداشت يا نداند را كودك زاري و گريه علت يا غذايي مواد نسبي
مفيد سايرين و كودك سلامت تضمين خانوادهويا صحيح اداره و تغذيه در ميتواند چطور
كند؟ عبادت پاك و قلب حضور با ميتواند چطور و باشد
برابرند؟ آيا
مگر است؟ مقايسه قابل تحصيلكرده يك كودك با ميشود بزرگ بيسواد توسطيك كه طفلي آيا
و "برابرند؟ نميدانند كه آنان با ميدانند كه آنان آيا":كه است نفرموده سوال خداوند
بهتر و برتر ميدانند كه آنها بلكه.نيستند برابر تحقيق به كه است اين پاسخ سادهترين
افسوس شدت به ميافتد ، گذشته روزهاي ياد به گاه هر كه را پدرم كند حفظ خدا.هستند
.دهد انجام يدي كار بايد كهولت وجود با نيز حالا و كند تحصيل نتوانسته چرا كه ميخورد
را عائله سر هشت هفت چيست؟ غيره يا بيكاري يا عمر بيمه بفهماند او به كه نبوده هم كسي
نگه ميگرفته ، جاي انگشتانش بين در كه حدي آخرين تا را مدادش تنها او كند؟ چه ميخواهد
ميان ، اين در اما.مينوشت دوباره و ميكرد پاك را قبلي دفتر بارها و ميداشته
خواندن درس":ميگفتند كه بودهاند روستا در !ديگري آن يا خان مثل سرزنشكنندگاني
خارج ، در تحصيلات ادامه حتي و دانشگاه و مدرسه به را خود فرزندان ولي ".است بيفايده
.ميشدند "ميرزا" تحصيلي مدارك و سواد داشتن واسطه به خانزادههاميفرستادهاند
كه بود كشيده جا آن به كار حتي.محكوم و زارع كارگر ، ديگران و ميشدند حاكم و كارفرما
در زيرا.نميكرديم مصرف گوجهفرنگي اما ميخورديم خشك نان بهتران ، ما از قول به بنا
تازه.است حرام و آمده كفر ديار از گوجهفرنگي بذر بار اولين كه بودند فروكرده مغزمان
."نيست خدا" يعني "كمونيست" و كمونيستهاست سرخ بيرق رنگ به هم رنگش
لوازمالتحرير اندك بود ، واجب حال همه در احترامش كه پدرم ترس از":ميكند اضافه پدر
، كارم ميديد دستم در كتاب و دفتر پدرم اگر.ميكردم مخفي علوفه بين و مزرعه در را خود
زمين نه.بمانيم زنده تا ميكرديم كار بايد.پاييد نمي ديري پنهانكاري اين و بود تمام
"!مشوقي نه و سوادي نهثروتي نه و داشتيم كافي
دل درد انگيزه
روزي از درست.است پرورش و آموزش مشكلات پاسخ ، بنويسم؟ را سطرها اين كه شدم آن بر چرا
تحصيلي سالهاي از يكي پاياني روز كه وقتي از يا ميرود ، مدرسه به خانواده فرزند كه
وجود به او با كودك آمدن وجود به با كه مشكلاتي.ميشود شروع بعد سال مشكلات فراميرسد ،
.نيست كم معمولا شهري جنوب خانوادههاي در كه معضلاتي همان.ميآيند
دوم ثلث آخر ، ثلث بهراستي.است آخر ثلث امتحانات از پس ايام كه برويم زمان آن به اكنون
خدمت آموزشي برنامهريزي و پژوهش سازمان در و هستم فرهنگي خودم كه اين سوم؟با يا است
قديم نظام است؟ شيوهاي چه بر مبتني ما آموزشي نظام نميدانم درستي به هنوز ميكنم ،
جامع نظام راستي به است؟ ثلثي سه يا ثلثي دو است؟ ترمي است؟ واحدي سالي است؟ جديد است؟
چيست؟
جنگنده بايد.است غوغايي دلشان در و دارند مالي مشكل كه دارند وجود هم زيادي پدران !خوب
و كشور اساسي قانون تصريح رغم به بايد.كنند كار شيفت چند در تراكتور چون بايد.باشند
آنها.بپردازند را دولتي مدارس شهريه پرورش ، و آموزش مسئولان شفاهي و كتبي صوري ، تذكرات
خط زير خانوادههاي نظر از پرداختها اين ندارند ، راه غيرانتفاعي مدرسه به هم خواب در
دانشآموز چند خانوادهها ، غالب كه بهويژه.مينمايد گزاف نداري ، خط روي لرزان و فقر
جايي از بايد نيز مانتو و روپوش كفش ، و كيف و كتاب و دفتر هزينه تامين كنار در.دارند
شده ، فراموش كه آنچه بين اين در و.بماسد "كسي به چيزي" بالاخره تا شود تهيه خاص
و كودك به شايد خانوادهها.است درسي كتابهاي بيعيب محتواي و تلاشگر دانشآموز ، پدر
كيست؟ وظيفه اين پسانديشيد نخواهند محتوا به يقين به اما بينديشند ، خودشان وضعيت
ميكنند پيدا راه كناره اعلانهاي به توجه بيهيچ و خود را خويش مسير كه جامعهاي اهالي
در نصيحت مدام كه -درسي كتاب با ميتوانند كمتر ميروند ، پيش و پس بيراهه ، و راه از و
در موجود اعمال و افكار يا نيز درسي كتاب محتواي.كنند مطابقت -ميكند مستقيم و جمع
علم واقعا).ميخورد چشم به كمتر جامعه در كه ميگويد چيزي يا و ميكند نفي را جامعه
فرقي چه نان غم در غوطهور و كمسواد خانوادههاي براي البته و (ثروت؟ يا است بهتر
درجه چند شهر بالاي با شهر جنوب هواي حتي.نباشد چه و باشد چه كتاب محتواي كه ميكند
!دارد؟ تفاوت
بگوييم؟ ميخواهيم چه
را آنها تا كمبضاعت ، خانوادههاي براي باد و برق تندي به.ميشود نزديك مدرسه فصل الان
از پس هنوز كه مسئولاني براي سرعت با.كند آنچناني هزينههاي و جديد مشكلات درگير
اوقات براي دانشآموز و ميرود و ميآيد سالي خلاصه.نشناختهاند را ضعف نقاط سالها ،
.بريزد برنامه خودش بايد فراغتش
پس امتحان موقع اكنون و كردهاند چاپ كتاب كه آنهايي براي ميآيد شتاب با مدرسه فصل
دريافت حقوق و حقالزحمه كه آنهايي همه ، براي ميگذرد كند سال و آنهاست كتابهاي دادن
قيمت22400 به دبيرستان اول سال درسي كتاب جلد پيش10 روز چند ميدانيد ، نكردهاند
ريال ميليون يك حدود ماهانه كه خانهاي.شد خريده ما خانه مدرسهاي بچه آخرين براي ريال
روزهايي يادبودند شده رها اتاق در بيرحمي با اول سال درسي كتابهاي.دارد درآمد
ورق را كتابها مدام.ميشديم ذوقزده بسيار كتاب خريد از بچهها ، ساير و من كه افتادم
شدن خلبان يا دكتر به آينده ، به و ميكرديم نگاه را عكسهايشميبوييديم ميزديمو
.ميكند زنده جان مشام در را رايحه آن پاييزي ، باد هم هنوز.ميكرديم فكر
حقيقت در.بزنم ورق فقط و كرده جمع را كتابها كه گرفتم تصميم بازديد و ديد اين در
كاغذكاهي با كتاب ده از كتاب پنج.كرد جلب را نظرم چيز چند.شد آغاز جا همين از مسئله
و نيستند جذاب اغلب تصاوير.است راه در هم ديگر كتاب دو يا يك و شده چاپ مرده رنگ
.نميكنند ايجاد بصري زيبايي
كه درس كلاس و مدرسه فصل زيباييهاي ياد به خزان فصل رسيدن با آينده در دانشآموز آيا
افتاد؟ خواهد گذرانده ،
بررسي را آنها تصادفي بهطور كه است كتاب جلد چند روي منظورم تصديع ، همه آن بعداز اكنون
در هم محترم مولفين معمولا.شوند تدريس سال سه تا بايد كم دست كه كتابهاييكردم
كار ساعت مقدار چه آيا.كردهاند اشاره تاليف گروه طولاني زحمات كتابها ، به مقدمه
شده صرف..و بازآموزي كارشناسي ، چاپخانهاي ، تايپي ، نمونهخواني ، گرافيكي ، تاليفي ،
.كرد محاسبه را همه ميتوان است؟ شده گرفته درنظر "دقت" براي جايي آيا و است؟
نتيجه و شده تورق كتابهاي
دفتر فعاليتهاي انگاشتن ناديده و خردهگيري نگارنده منظور مكتوب اين در تقدير هر به
.نمايد گوشزد را رفته دست از زمان عنصر و دقت ارزش ميخواهد بلكه نبوده ، درسي كتب تاليف
.باشد كرده كمك اطلاعرساني به طريق اين از شايد
دبيرستان اول سال عربي 1 درسي كتاب -1
كد1/204
:ميكند خودنمايي تصاوير ساير كنار در حافظ بيت اين جلد اول صفحه در
حافظ مشو غايب او از خواهي همي گر حضوري
اهملها و دعالدنيا تهوي من تلق ما متي
زياد چقدر آن در معني بسامد و (ابهام گاهي و) حافظ ابيات ايهام كه نيست پوشيده كسي بر
بايد آيا.است شده دوست دنيا سن ، اين در ما دانشآموز بگويد ميخواهد آيا طرفي از.است
؟"الدنيا دع" كه كنيم اخطاري يا توصيه چنين او به
بتواند سال و سن آن در هم كسي اگراست جالبي و بديع نمونه ملمع ، بيت آوردن البته
جلد آخر صفحه به كتاب تورق با !ميشود نيكو ، چه بخواند هم درست و كند "تركيب و تجزيه"
.ندارم پاسخي ديدهام ، كتاب كجاي در را صفحه اين روي تصاوير كه ميكنم فكر هرچه.ميرسيم
نيست؟ آن درون از ويتريني نشريه ، يا كتاب جلد مگر.ميزنم ورق بار چند مجددا بنابراين
دارد ، شمشير.ندارد بلند آستين پيراهنش ، .است اعراب از ظاهرا كه ميبينم را سواركاري
و "تاسع" درس به صفحه91 در.برميگردم كتاب داخل به دوباره.نيست رزمي پوشش لباسش اما
در درس.شد درست حالاميكنم جور هم با را تصاوير خودم پيش.برميخورم حسنالعاقبه
است ، رجزخواني مشغول رزم پوشش با و سفيد محاسن با او كتاب ، درون.است "رياحي حر" مورد
كه است حر شبيه فردي جلد پشت در امااست نشسته مجروح حالتي با صفحه93 در كه اين تا
صفحه93 سوار گردن زخم با او سر زخم.است خوابيده خستگي از گويا و دارد سياه محاسن
گاهي.است خستهاي شكارچي يا سرباز تداعيگر افتاده ، اسبش پيش كه آنطور.دارد تفاوت
"جوانمرد" اين چرا است ، چرتزدن مشغول شكار ، از بعد كه مياندازد رستم ياد را آدم هم
ميبينيم؟ كسل چنين را
حتما.بخوانيم آمده مطهري شهيد از عربي زبان آموختن ضرورت درتوضيح كه را عباراتي حال
وظايف اهم از.است اسلام زبان...عربي زبان":فرماييد توجه هم توضيحات زير تصويرهاي به
زبانش بايد بماند زنده بخواهد اگر..فرهنگي هر.كنيم حفظ را زبان اين كه است اين ما
".است دنيا زنده زبانهاي از عربي.كنيم حفظ را اسلام زبان اين..بماند زنده
و ماندن زنده اسلام ، زبان اما.ميآيند هم به جملات آن و شكل اين پديدآورندگان ، زعم به
پايين حاشيه در رنگي تصويرهاي ديگر.است تضاد در شكل اين با كه است عباراتي زبان ، حفظ
.نميآيد چشم به كه رفته كار به كوچك آنقدر متن در جلد ،
در اگر راستي به.كنيم نگاه روبهرو تصاوير به":است گفته پايين كادر صفحه 95 ، در
مراجعه كسي چه به شماره1 تصوير در موجود آدمهاي ميان در دهد ، رخ حادثهاي خيابان
تا ميدهيد تشخيص راحتي به را چيزي آيا.كنيد نگاه هم تصاوير3و 2 به شما ".ميكنيم
در جمله از داده ، رخ هم ديگر صفحات برخي در كه است حادثهاي اين.بدهيد جوابي بتوانيد
است؟ رفته كار به كوچك تصويرهاي يا ريز فونت چرا.، 23و24و 11 صفحه118
.(كنيد نگاه شيمي1 صفحه80 به) است؟ درست سوال علامتهاي جهت آيا صفحه16و 15 در
ج صفحه از غير به) اعمل و اصنع منهج ، مانند كلماتي و 15 ، 56 ، 57 ، 71 صفحه75 در
في" عبارت يا جمله ، 11 صفحه 56 در نشدهاند؟ اعرابگذاري چرا قرآنيه ، اضواء ،(مقدمه
كتاب معجم به چه؟ يعني "رحاب"دارد وجود -باشم نوشته درست اگر -"نهجالبلاغه رحاب
دانشگاه در عربي واحد بيست كه بنده حقيقت در.نشد ديده معني ولي كردم ، مراجعه
چنين با چرا و نديدهام را كلمه ، اين كردهام تدريس و خوانده عربي سالها و گذراندهام
را باريتعالي اقدس ذات":نگفتهاند كتاب مقدمه در مگر است؟ شده درج ناخوانايي خط
آشنايي و ارتباط حلقه تا فرمود عنايت ما به را قرآن زبان به خدمت توفيق كه سپاسگزاريم
از و برود من مانند ميداند نوباوه آيا ".باشيم وحي زبان با اسلامي ايران نوباوگان
را درشت و ريز اطلاعات همه اين مجبوريم آيا.كند پيدا را رحاب معني "رائهالطلاب" فرهنگ
جلسات همه اين با هنوز و است انتقاد مورد سالهاست كه شيوهاي.بدهيم دانشآموز به
است؟ رفته كار به ريز حروف چرا ، 64 صفحه66 در.است نرسيده جايي به انتقادي و كارشناسي
تصوير دارد؟چرا تلفظي چه "منهج" كلمه و 2 ، 28 صفحه39 در است؟ بوده نيازي آيا
نامشخص و ريخته هم به آنقدر كتاب ، جلد روي در روبهرو ساختمانهاي و خدا خانه زائران
است؟
تمرين نوع و ترجمه و متن در "علم آموزش راه" ،"تعليمالعلم طريق" صفحه104 در
ميلاد از قبل حدود450 در هرودت قول به بنا معروف فرعونهاي سلطنت.دارد كمنارسايي
.است درگذشته م.ق حدود283 در و متولد م.ق سال306 در نيز اقليدس.است خورده هم به
در.شدهاند نابود و بودهاند اقليدس از پيشتر خيلي معروف فرعونهاي زماني لحاظ از
عوض عقيدهاش" آيا."شد عوض عقيدهاش و ماند زندان در اقليدس":صفحه همان آخر پاراگراف
ميباشد؟ "نظرته غير ما و" معادل "شد
كد203.سنت و كريم قرآن تعاليم اساس بر-زندگي 1 و دين كتاب -2
آمده جلد روي در كه سنت مباني به اما كردهاند ، اشاره قرآني مباني به مقدمه در مولفان
.نكردهاند اشاره
مواظبت به تابستان چرخه انتهاي در.ميدهد نشان را گنجشك نوع رفتار چرخه كتاب صفحه103
فرزند يا بچه پرندهها ، زيرا "جوجهها" گفت بايد كه حالي در شده اشاره "بچهها" از
غيرمهاجر گنجشكهاي نشوند مجبور تا كنند مشخص حتما را مهاجر گنجشك نوع ضمنا.ندارند
.كنند جايگزين عكس در را
حال...":است آمده كتاب ، در.است (ع)علي امام از نامهاي آخر ، پاراگراف صفحه105
درود خودشان به نامه در امام آيا "...كهنه لباس دو به خود دنياي از (ع)علي شما امام
.نشد ديده فيضالاسلام نهجالبلاغه در.فرستادهاند
كد 1/207.رشتهها همه -زندگي1 براي شيمي كتاب -3
سال براي كتاب كه حالي در شده ، چاپ سال1379 تقويم برگراست -بالا حاشيه صفحه116
.نه1229 است شمسي نفت1329 صنعت شدن ملي سال اينكه مهمتر.است 81
صفحه75 و "ميشود توليد آرگون گاز تون سالانه5000" شكل17 ، توضيحات صفحه61 در
چيست؟ تن و تون صحيح رسمالخط بالاخره"...تن ميليون برحسب جدول درون عددهاي":جدول4
.ميشود ديده و 78 صفحات79 در تفاوت اين
.دارد آب تصفيهخانه يك فقط تهران:ميگويد گويا كه دارد جملهاي صفحه39 حاشيه تصوير
مشخصتر زمين كره رنگ بودن آبي تا شود جابجا صفحه12 شكل با است بهتر شكل 1 ، صفحه 2
".شنيدي داستاني" نه و است درست "شنيدني داستاني" انتها به مانده سطر سه همينطور.شود
."آبندي" نه و است درست "آببندي" كلمه:هفتم سطر بدانيد ، بيشتر بخش صفحه113
مورچه با آزمايشي بايد كه !آب سطح روي رفتن راه آزمايش مطلب در صفحه12 ، در اما و
طنز جمله ".كنيد رها آزمايش از پس را مورچه:توجه" شده ، نوشته پايان در شود ، انجام
.دارد زيبايي
نديري -الف
دست اينترنتيدر و مجازي دانشگاه تاسيس
است بررسي
تاسيس بررسي نهايي نتايج:كرد اعلام طباطبايي علامه دانشگاه رئيس:علميفرهنگي گروه
.ميشود اعلام بهزودي طباطبايي علامه دانشگاه اينترنتي و مجازي دانشگاه
تاسيس بررسي نهايي نتايج:داشت اظهار ايسنا ، با گفتوگو در حبيبي نجفقلي دكتر
.ميشود اعلام ديگر نيم و ماه يك تا اينترنتي و مجازي نيمهحضوري ، دانشگاههاي
دورهها اين اينكه به باتوجه:گفت خود ، سخنان ادامه در طباطبايي علامه دانشگاه رئيس
اعلام دانشجويان گزينش نحوه ديگر نيم و ماه يك حدود در دارد بررسي و مطالعه به احتياج
دانشگاه در دورهها اين ثبتنام امسال بهمن زياد احتمال به:افزود ادامه در وي.شد خواهد
.شد خواهد آغاز طباطبايي علامه
علوم رشتههاي از بسياري در طباطبايي علامه دانشگاه:كرد خاطرنشان خاتمه در حبيبي دكتر
.است نيمهحضوري دانشجوي پذيرش به قادر انساني
استواري:اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير
عامل شخصي ، منافع بر حكومتها كاركرد
انسانهاست تهديد
استوار شخصي منافع بر تصميمها و نظامها حكومتها ، كاركردهاي اگر:فرهنگي علمي گروه
و انسانها بروند ميان از خودگذشتگي از و ايثار ايمان ، مانند اخلاق گوهرهاي و شوند
.شد خواهند رو به رو بنيادين تهديدهاي با حكومتها
دوبانوي كنگره در مطلب اين اعلام با ديروز اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير مسجدجامعي احمد
.هستند برخوردار مستحكمي جايگاه از ايران در مذهب و خانواده نهاد دو:گفت مقدس
از بدستآمده نتايج:افزود مسجدجامعي اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت عمومي روابط گزارش به
بيشترين خود خانواده اعضاي به مردم كه 90درصد ميدهد نشان ايرانيان نگرشهاي و ارزشها
ميان در را خود قدرت و توان همچنان خانواده و مذهب نهاد دو و دارند را اعتماد ميزان
.كردهاند حفظ هنجارها و ارزشها
ديگر نهادهاي ميان در خانوادهها اجتماعي مناسبات قراردادن الگو بر تاكيد با جامعي مسجد
تنها و است مطلوب بسيار ما جامعه در خانواده اعضاي ميان ارتباط و همبستگي:گفت اجتماعي
.نميكنند مشورت خود خانواده با مردم 13درصد
در خانواده:گفت و كرد اشاره جامعه افراد خانوادگي زندگي از رضايت درصدي ميزان 85 به وي
آمار خانوادگي هنجارهاي و ارزشها مورد در.دارد را نقش بيشترين اخلاقي تعهدات ايجاد
و بازآفريني براي بالايي ظرفيت و توان داراي خانواده نهاد و دارد وجود خوبي بسيار
.است بعدي نسل به جامعه ارزشهاي انتقال
نهادهاي:گفت و كرد اشاره خانوادهها در مذهب به اعتقاد درصدي آمار 95 به ارشاد وزير
در ارزشمدارانه و برجسته حضوري همچنان مذهبي هياتهاي و حسينيهها مساجد ، مانند ديني
.ميكنند عمل اجتماعي انسجام و هويت براي زمينهاي عنوان به و دارند جامعه سطح
:گفت و برد نام جهاني سطح در مفيد مصاديق عنوان به اخلاقي الگوهاي به توجه از مسجدجامعي
اين توحيدي اديان در.هستيم جهان در مشترك تعلقات برپايه اجتماعاتي تشكيل نيازمند ما
آنها افتراق نقاط از بيشتر مراتب به آنها اشتراك نقاط و ميشود ديده بهوضوح اشتراكات
.است
و ضرورت تحليل باره در فرانسه اهل مسيحي انديشمندان از سورن ميشل همچنين مراسم اين در
.گفت سخن اجتماعي و فردي زندگي در اخلاقي ارزشهاي به دسترسي چگونگي
سال 81 كنكور متمركز معرفيشدگاننيمه اسامي
ميشود اعلام امروز
چند معرفيشدگان اسامي فهرست:كرد اعلام كشور آموزش سنجش سازمان:فرهنگي علمي گروه
شهريور يكشنبه 31 سال 1381 سراسري آزمون متمركز نيمه تحصيلي مختلف رشتههاي ظرفيت برابر
.ميشود اعلام جاري ماه
يكشنبه روز از عملي آزمون يا و معاينه مصاحبه ، مختلف مراحل در شركت منظور به اسامي اين
اعلام www.sanjesh.orgنشاني به سازمان اينترنتي شبكه طريق از جاري ماه شهريور 31
.ميشود
و منتشر جاري مهرماه سهشنبه 2 روز در سنجش پيك ويژهنامه صورت به مذكور اسامي همچنين
.ميشود توزيع كشور سراسر در
|