:بهزيستي سازمان اعتياد از پيشگيري دفتر مديركل
است اعتياد به گرايش عامل جوانان هويت بحران
را جهانگردان روحي امنيت توريسم پليس
ميكند فراهم
خود سنن و رسوم ماآداب ، :آشوريها نماينده
ميكنيم برگزار كامل آزادي با ايران در را
تبرئه از پس اروميه صداي نشريه پرونده
رفت تجديدنظر دادگاه به
مسئول مديران نمايندگي كانديداي نفر 30
شدند نظارت هيات در
دار مشكل كودكان شناسي رفتار
:بهزيستي سازمان اعتياد از پيشگيري دفتر مديركل
است اعتياد به گرايش عامل جوانان هويت بحران
خستگيناپذيري لزوم بر تاكيد با بهزيستي سازمان اعتياد از پيشگيري دفتر مديركل:ايسنا
.دانست مخدر مواد عرضه كاهش بر مقدم را تقاضا كاهش به توجه اعتياد ، از پيشگيري امر در
رشد علل بيان در ايران جامعه جوانبودن به اشاره با همچنين ايسنا با گفتوگو در رفيعي
دوم اجتماعي تحول سازندگي دوران جنگ سالهاي طول در سويي از:كرد تصريح اعتياد مصرف
به ما جامعه هنجارزاي منابع ديگر سويي از كرده ، ظهور متفاوتي ارزشي نظامهاي خرداد ،
سبب امر همين نيافتند ، رفتارها تغيير در را لازم مشروعيت اختلال ، نوعي دارابودن دليل
.شد ارزشها با مواجهه در جامعه افراد سردرگمي
و هويت بحران دچار را آنها جوانان ، سردرگمي و ارزشي نظامهاي در تحول:داد ادامه وي
.ميكند اعتياد جمله اجتماعي ، از قواعد خلاف اعمال به وادار
در:گفت كشور در ضداعتياد برنامههاي نرسيدن كامل نتيجه به علت درباره همچنين رفيعي
شمار به اخلاقي هنجارهاي از عدول نوعي اعتياد ، جمله از اجتماعي ، انحرافات زماني ايران ،
.ميشد انكار هنجارشكنيها اين وجودي واقعيت دليل همين به و ميرفتند
با مبارزه تاريخ به نگاهي:داد ادامه بهزيستي سازمان اعتياد از پيشگيري دفتر مديركل
به قضايي برخورد شده ، محسوب جرم نوعي ايران در معضل اين كه ميدهد نشان ايران در اعتياد
حال هر به اما باشد ، بازدارنده عامل افرادي مورد در است ممكن اگرچه امر ايندارد همراه
.كند جلوگيري اعتياد زيرزمينيشدن از نميتواند
براحتي شود ، اعتياد گرفتار كرده ، گذر سلامت مرز از كه كسي حالتي چنين در:گفت وي
مجرم را خود كه داشت ، چرا نخواهد خود درمان براي پزشك به مراجعه به توجهي و بازنميگردد
سرمايهگذاري اعتياد از پيشگيري زمينه در بايد دولتي بخش:كرد تصريح سپس رفيعي.ميداند
پرهيز بر تاكيد با وي.نداريم خصوصي متقاضي درمان ، بخش برخلاف زمينه اين در كه چرا كند ،
و پيشگيرانه برخوردهاي اعتياد ، درمان و پيشگيري در بينتيجه پرهياهوي كارهاي انجام از
رسانه و پرورش و آموزش چون دستگاههايي:كرد بيان و توصيف زمانبر را آنها نتيجهبخشي
.دارند برعهده خطيري وظايف ها
مورد را زندگي در فردي مهارتهاي تربيت بهزيستي سازمان اعتياد از پيشگيري دفتر مديركل
نحوه بايد ميشود ، روبهرو اجتماعي آسيبهاي انواع با كه فردي:گفت و داد قرار اشاره
.كرد برطرف جامعه در را نابرابري و فقر بايد طرفي از.بياموزد را آنها با مقابله
را جهانگردان روحي امنيت توريسم پليس
ميكند فراهم
و جهانگردان و ايرانگردان امنيت تامين و مراجعه براي مرجعي توريسم پليس:اجتماعي گروه
.است گردشگران رواني و روحي امنيت تامين براي كانوني
جمع در مطلب اين اعلام با ديروز جهانگردي و ايرانگردي سازمان رئيس "معزالدين محمد"
برخورد گردشگران با ميخواهند و دارند سوئي نظرات كه كساني:افزود شيراز در خبرنگاران
شكلگيري حال در سازماني كه ميشوند متوجه توريسم پليس ايجاد با باشند داشته نامناسبي
.ميكند برخورد غيرمنطقي رفتارهاي با و است
با گردشگران و شده ترسيم دنيا در ايران در ناامني از غلطي ذهني تصوير:ساخت خاطرنشان وي
پيگيري آيد بوجود آنها براي مشكلي اگر عملا كه ميبرند پي توريسم پليس جايگاههاي ديدن
.ميشود
خود سنن و رسوم ماآداب ، :آشوريها نماينده
ميكنيم برگزار كامل آزادي با ايران در را
و ها كلداني آشوريها ، :گفت اسلامي شوراي مجلس در كلدانيها آشوريهاو نماينده:ايرنا
هيچ خود مذهبي سنن و رسوم ديني ، آداب ، فرائض انجام براي الهي اديان سايرپيروان
.ندارند محدوديتي گونه
:داشت اظهار جمهوري خبرگزاري خبرنگار با گو و گفت در جمعه روز "كليا بت يوناتن"
با همواره و پرداختهايم خود رسوم و آداب برگزاري به كامل آزادي با و هميشه ما
.برديم بسر خود مسلمان برادران ديگر دركنار همدلي و مساوات
شود مي گرفته ناديده اقليتها حقوق جوامعخارجي از بعضي در اينكه به اشاره با وي
وبدون آزادانه است فرهنگ و تمدن مهد كه درايران همواره ما:كرد خاطرنشان
.پرداختيم خود ديني فرائض انجام به محدوديتي هيچگونه
فرهنگي هفته مناسبت به كه توحيدي اديان نمايشگاه در حضورخود با ما:افزود وي
تمدنها گفتگوي بنيانگذار بهنداي برگزارشد ، نياوران فرهنگي درمجموعه توحيدي اديان
.گفتيم پاسخ خاتمي آقاي
همان ديگر تعبيري به توان مي را تمدنها گفتگوي اينكه بيان با "كليا بت يوناتن"
گونه اين تكرار و حركتها گونه اين گسترش با:كرد خاطرنشان ناميد ، اديان گفتگوي
استوارتر و تر محكم را ديني مختلف اديان بين يگانگي و برادري ميتوان همايشها ،
.ساخت
با وامروز پذيرفتند را مسيحيت كه بودند قومي نخستين آشوريها جامعه:كرد تصريح وي
.كردند ثابت امر اين به را خود پايبندي گسترده ، حضوري
مجموعه مسئولين اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت ديني اقليتهاي امور اداره از پايان در وي
.كرد قدرداني و تشكر همايش اين برپايي به رساني كمك در نياوران فرهنگي
آنها.گردد برمي پيش سال و700 هزار سه حدود به درايران آشوري هموطنان اقامت
انجام گستردهاي فرهنگي فعاليتهاي و دارند نماينده يك اسلامي شوراي مجلس در اينك
.ميدهند
كه تاريخي اديان نمايشگاه از كلداني و آشوري هموطنان از نفر از 500 بيش
شده گذاشته نمايش به درآن ارمني و آشوري كليمي ، زرتشتي ، اديان از پيشينهاي
.كردند ديدن است ،
تبرئه از پس اروميه صداي نشريه پرونده
رفت تجديدنظر دادگاه به
اسلامي انقلاب پاسداران سپاه بسيج مقاومت نيروي تجديدنظرخواهي درخواست با:اجتماعي گروه
.شد ارجاع اروميه دادگستري تجديدنظر دادگاه به اروميه صداي پرونده غربي ، آذربايجان
نيرو اين:افزود ايسنا به فوق خبر اعلام با اروميه صداي مديرمسئول شمس ، خادم محمدرضا
كرات به خود و 129 ، 114 ، 144 ، 104 ، 91 شمارههاي 90 در اروميه صداي كه است شده مدعي
.است كرده تحريك شورش به را مردم و كرده تهديد را نظام امنيت
دادگاه رئيس جليلزاده بسيج ، مقاومت نيروي خواهي تجديدنظر بر علاوه:داد ادامه او
.است كرده اعتراض نشريه براي برائت حكم صدور به نسبت نيز اروميه اسلامي انقلاب
مسئول مديران نمايندگي كانديداي نفر 30
شدند نظارت هيات در
بر هياتنظارت دوره نهمين در نشريات مسئول مديران نماينده انتخاب مراسم:اجتماعي گروه
.ميشود برگزار امسال ماه مهر مطبوعات 20
:گفت خبر اين اعلام ضمن اسلامي ، ارشاد و فرهنگ وزارت داخلي مطبوعات مديركل جعفري ، مهرنوش
مقننه قواي نمايندگان از مركب مطبوعات قانون ماده 10 تبصره 4 موضوع سهنفره كميته جلسه
اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير تامالاختيار نماينده و مطبوعات بر نظارت هيات در قضائيه و
روز شد مقرر و تشكيل تبليغاتي و مطبوعاتي معاونت دفتر در مورخه 2/7/81 در هيات ، اين در
.شود برگزار كشور جرايد مسئول مديران نماينده انتخاب مراسم ماه 1381 مهر بيست شنبه
.رسيد خواهد مسئول مديران عموم اطلاع به رسمي اطلاعيه طي انتخابات برگزاري مكان و ساعت
(نفر يك علاوه به نصف) اكثريت حضور با انتخابات جلسه جاري مقررات طبق:افزود جعفري
آن از پس هفته دو بعدي ، جلسه صورت اين غير درمييابد رسميت راي ، حق واجد مسئول مديران
مسئول مديران نماينده حاضران "نسبي اكثريت" راي با و ميشود برگزار مورخه 5/7/81 در
.شد خواهد انتخاب مطبوعات بر نظارت هيات در عضويت براي
مسئول مديران نامزدي اعلام روز آخرين يعني روز 31/6/81 تا:گفت داخلي مطبوعات مديركل
بيشترين رقم اين كه كردند نام ثبت نفر مطبوعات 30 بر نظارت هيات در عضويت براي جرايد
مرجع قانون ماده 10 تبصره 4 طبق:افزود وياست گذشته ادوار با مقايسه در نامزدها تعداد
درباره سئوالي به پاسخ در وي.است ماده اين موضوع سهنفره هيات نامزدها صلاحيت تشخيص
توافق طبق قبل دوره در:گفت انتخابات در شده توقيف نشريات مسئول مديران شركت يا نامزدي
كه مسئول مديران از گروه آن" مطبوعات ، قانون ماده 10 تبصره 4 موضوع سهنفره كميته اعضاي
يا و باشند كرده منتشر را خود نشريات از شماره يك حداقل انتخابات برگزاري از قبل يكسال
"باشد نشده ابطال قطعي حكم با مطبوعات قانون ماده 16 دليل به انتشارشان پروانه كه افرادي
آئيننامه طبق كرد مقرر مزبور كميته فعلي ، دوره در.كنند شركت انتخابات در ميتوانستند
پيشنهادي نظر و است اتمام شرف در آن اداري مراحل كه شود عمل مطبوعات قانون جديد اجرايي
اجراي مذكور ، آئيننامه اصلاح قالب در وزيران محترم هيات به اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت
.است قبلي دوره روال
هر سهنفره كميته توافق و فعلي اجرايي آئيننامه طبق:گفت داخلي مطبوعات مديركل
بود خواهد راي يك داراي باشد داشته بهعهده را نشريه چند مسئولي مدير اگر حتي مديرمسئول
به نسبت دقيقه حداكثر 2 ميتوانند تمايل صورت در انتخابات مراسم در نامزدها از يك هر و
.كنند اقدام راي اخذ از قبل خود معرفي
و شناسنامهاي اطلاعات حاوي بروشوري شد مقرر نامزدها بهتر معرفي منظور به:افزود جعفري
برگزاري جلسه در داخلي مطبوعات كل اداره سوي از نامزدها مطبوعاتي و فرهنگي فعاليت سوابق
مسئول مديران اختيار در انتخابات
.گيرد قرار راي حق واجد
جديتري و بيشتر مشاركت و حضور كرد درخواست كشور نشريات مديران از داخلي مطبوعات مديركل
.باشند داشته
دار مشكل كودكان شناسي رفتار
:اشاره
به والدين كه مشكلاتي اكثر كنيم ، درمييابيم نگاه جامعهپذيري فرايند در دقت به اگر
و حساس موقعيتهاي و اوقات از كودك استفاده نوع در واقع در مواجهند آنها با طبيعي طور
اعضاي توسط رفتارش تا ميشود باعث كودك موقعيتشناسي عدم اين كه ميكند بروز مهم
ترميم و گرفته قرار تغيير تحت متخصصين توسط هم اوقات گاهي و معلمان و دوستان خانواده ،
يا رواني)آنها مشكلات به وتوجه كودكان زيرا.است ناپذير مسالهاجتناب اين.شود
كنترل مجريان اصليترين والدين كه چرا.است والدين فرهنگي وظايف از يكي(ارگانيكي
دارند قانوني مجوز دريافت به نياز نه آنها كه دليل بدين غيررسمي هستند ، غيررسمي اجتماعي
عنوان به آنها بلكه ميكنند ، دريافت هزينهاي اصولا كودكشان از مواظبت خاطر به نه و
مي كودكان آموزش به اخلاقي ، معين معيارهاي و فرهنگي ارزشهاي منتقلكنندگان و مراقبين
شيوههاي با همراه را مشكلدار كودكان رفتارشناسي ميآيد پي در كه مطلبيپردازند
.ميگذرد نظرتان از ادامه در كه ميكند تشريح رفتار اصلاح و ترميم
براي تخصصي صلاحيت يافته سازمان آموزشهاي فاقد والدين از بالايي درصد فعلي شرايط در
كمرويي ، تنبلي ، بيقراري ، پرخاشگري ، از اعم كودكان رفتاري نابهنجاري و معضلات با برخورد
و رواني عاطفي ، وابستگيهاي و بودن والد از آنان زياد بسيار قدرت لكن.هستند..و دزدي
مشاهدات اساس بر)نيست ترديدي ديگر سوي از.ميشود ناشي كودك با قانونيشان و فرهنگي
كودكشان مشكلات تداوم و حفظ حتي و ايجاد در مهمي نقش والدين كه (مشاوره مراكز در تجربي
اصلي مانع عنوان به كودكان و والدين بين نزديك و عاطفي تعاملات غالبا واقع در.دارند
لحاظ به كه والديني عمده اينكه ضمن.ميشود متظاهر رفتار اصلاح و تغيير شيوههاي در
تلويحي طور به ميكنند مراجعه وروانشناختي مشاوره مراكز به فرزندشان رفتاري خاص مشكلات
مشاوره و روانشناسي در متخصص افراد از گرفتن كمك به اقدام و پذيرفته را فوق ديدگاه
.مينمايد كودك
و كودك روانشناسي بحث نيز ما جامعه در حاضر حال در كه است اين توجه درخور و جالب نكته
جزء رفتاري علوم مباني و اصول از بهرهمندي چگونگي و تربيت و تعليم علمي شيوههاي
گسترش وجود اين با.ميشود تلقي جدي بسيار و شده محسوب خانوادهها اصلي دغدغههاي
كودكان در نامتعارف رفتارهاي ساير و پرخاشگري سرقت ، ها ، بزهكاري ارقام و آمار روزبهروز
از بسياري تا شده باعث امر اين و رفتاريست معضلات اين رشد روبه روند بيانگر ونوجوانان
فرزندشان تعاملات كنترل به گونه وسواس طور به (اضطراب)خاص ودلهرههاي هيجانات با والدين
و استرس با توام يا مبتني كه رفتاري تعاليم اساسا كه نموده اقدام اجتماعي محيط با
رواني تخريب و كودكان در ناكامي و تعارض ايجاد مهم عوامل از يكي باشد رواني فشارهاي
.ميكند نابسامان و سست را خانواده بنيان واقع در و ميشود محسوب خانوادهها
كاه زير آب كودك
:شخصيتي ويژگيهاي يا خصوصيات
درباره بيشتر ويژگي اين (خواهر يا برادر از اعم خانواده اعضاي حتي) ديگران از بدگويي(1
نموده ايجاد آنها براي را تنبيه زمينه و شرايط بتواند روش بدين تا دارد مصداق او دوستان
.ميبرد بهره (ساديستيك يا)آزاري ديگر تمايلات از كودك اينببرد لذت رفتارها اين از و
اينكه محض به و ميدهد جلوه بيگناه را خود و نموده مظلوميت به تظاهر مواقع اكثر در (2
.ميكند ايجاد سر درد شوند غافل او از ديگر
.دارد نظر والدينرازير گاه و مربي معلم ، رفتار چشم گوشه از معمولا (3
.باشد تعامل در آنها با و باشد داشته صميمي و خصوصي دوست تعدادي ميتواند كودك اين (4
.ميشود مشاهده وفور به او در تقلب به ميل تست يا آزمون گونه هر در لزوم صورت در (5
ميشود؟ زيركاه آب كودك چرا
طعم وكمتر كرده تجربه زندگي در را زيادي شكستهاي غالبا شده ياد ويژگيهاي با كودك اين
جمله از نيز عاطفي فقر و نزديكان و دوستان جانب از توجه عدم.است چشيده را موفقيت
يا سختگيري اينكه ضمن دارند ، بسزايي سهم بودن مرموز به كودك گرايش در كه هستند عواملي
نبايستي مختلف زمينههاي در او عملكردهاي و كودك درباره را والدين مستبدانه رفتارهاي
مواجه عميقي رواني -عاطفي مشكلات با را كودكان عملكردها گونه اين بلكه گرفت ، ناديده
.است علت بر مزيد بودن زيركاه آب به كودك گرايش در نيز رفتار كه ميسازند
رفتار تغيير و اصلاح نحوه
مناسب رفتارهاي تشويق و تحسين كودكان گونه اين رفتار واصلاح ترميم براي گام نخستين
فردي را او تا فيزيكي و رواني شرايط با متناسب كودك به تكليف ارائه بعد مرحله آنهاستو
.آورد بار به متعهد و مسوول
و كنند باور بايد يعني دارند ، توجه جلب به نياز كودكان اينگونه كه داشت توجه بايد
بودن مفيد قابليت همچنين و دارند نقش دارند ، وجود مربيان و شما ديدگاه از كه كنند احساس
را فوق كودك شديد وتنبيهات سخت قوانين كه نكته اين يادآوري و تاكيد با جامعه ، و جمع در
.داد خواهد سوق پنهاني فعاليتهاي سوي به
دزد كودك
شخصيتي ويژگيهاي يا خصوصيات
آنها به هم نيازي كه صورتي در حتي آنها پنهانسازي و ديگر كودكان اشياء برداشتن (1
.باشد نداشته
ديگران گردن گاهبه و ميكند انكار را خود (خلاف عمل يا)دزدي معمول طور به (2
.مياندازد
.ميكند تقلب آزمونها در حداكثر طور به (3
كودك اين خصايص از ديگر يكي سايرين از كشيدن كار و ديگران حقوق و حق به احترام عدم (4
نيز خود و دهند انجام برايشان را آنها كار سايرين مايلند كه مفهوم بدين.ميرود شمار به
.ميجويند دوري محوله وظايف از
ميشود؟ دزد كودك چرا
احساس فاقد كودكاني چنين خانواده كه است اين بر عقيده را مشاوران و روانشناسان عموما
ضمن نبوده برخوردار كافي محبت و توجه از فوق ويژگي با كودكان و بوده اعتماد و امنيت
به مضافا ميشود ، محسوب دزدي به كودك گرايش ازعوامل نيز همسالان و خشن رفتار اينكه
بر حاكم اقتصادي فقر دليل به كودكان ساير با مقايسه در كافي امكانات و وسايل نبود اينكه
اينكه به توجه با همچنينشود فوق رفتار به كودك سوق باعث ميتواند نيز خانواده جو
كودك والدين چنانچهوالدين رفتار عليالخصوص طبيعي محيط به است عكسالعملي كودك رفتار
به مشاهدهاي يادگيري نظريه مطابق آنها قراردادن الگو با نيز كودك باشند نادرست و دزد
كودك گرايش عامل يا فاكتور آخرين و داشت خواهد را مشابه رفتار و پرداخته آنها از تقليد
همبازيهايش ساير با كودك تعاملات خصوص در لازم و كافي كنترل عدم ميتوان را دزدي به
.كرد معرفي
رفتار تغيير يا اصلاح نحوه
كودك دسترس از واميدارد دزدي به و نموده تقويت را كودك وسوسههاي كه وسايلي و ابزار
ميان در ديگران با نبايد كودك مشكل است اهميت حائز و مهم كه آنچه.شود داشته نگه دور
"دروغگويي"يا "دزدي" كلمات كاربرد از كودك با گفتوگو هنگام و (متخصصين جز به)شود گذاشته
دروغ يا ميكنند دزدي گاهي كودكان غالبا كه است يادآوري به لازم.شود خودداري اكيدا
و بازگرداند صاحبش به را شده دزديده اشياء كه شود وادار كودك بايستي اما ميگويند
شود مطمئن كودك تا است"تشويق" نيازمند مثبت رفتار يك عنوان به شد انجام عمل اين چنانچه
در كودكان اين مورد در ميگيرد ، قرار سايرين حمايت و تشويق مورد او مناسب رفتارهاي كه
معلم ديد معرض در درس كلاس در فوق كودك كه است اين روانشناختي توصيههاي آموزشگاه
.بنشيند
خجالتي كودك
: شخصيتي ويژگيهاي يا خصوصيات
.مينشيند ساكت و آرام اوقات اكثر يا و گفته سخن آرام صداي با غالبا خجالتي كودك (1
ميكند پرهيز جدي طور به آنها با مقابله از و كرده عقبنشيني مشكلات مقابل در ظاهرا (2
.است گريزان شدت به دارد وجود آن در دردسر احتمال كه كارهايي انجام از واقع در و
با تماس از كه ميكند سعي و دارد نيز كمي دوستان اصولا و است مشكل برايش كردن صحبت (3
.است هراسان بزرگترها با شدن روبهرو از بخصوص كرده ، اجتناب مردم
ميكند سعي هميشه و شود حاضر مجلسي يا جمع در شود مجبور اگر خصوصا ميكند ، عرق زياد (4
.ميكند پافشاري عقيدهاش اثبات براي ندرت به و باشد ديگران حمايت و توجه مورد كه
سالهايش و همسن از عقبافتادهتر و ضعيف جسمي (فيزيكي وضعيت)بدن آناتومي لحاظ به (5
.دارد
.بنشيند كلاس "ته" در ميكند سعي معمولا آموزشگاهي محيط در كودك اين (6
ميشود؟ خجالتي كودك چرا
ساير و والدين جانب از دوستانش ساير با كودك مقايسه يا و والدين فزونخواهي و كمالطلبي
از حد از بيش و زياد انتقاد همچنين و فردي تفاوتهاي گرفتن نظر در بدون نزديكان
و آموزشگاه محيط در خشن و تند لحن با كودك تقاضاهاي رد مقابل در و كودك رفتارهاي
به كودك گرايش عوامل از جملگي خانواده در "خجول" فرد وجود احتمال طور به و خانواده
.ميباشند كمرويي
رفتار تغيير و اصلاح نحوه
چنانچه بگوييدو سخن رفتارش درزمينه او با و دهيد قرار توجه مورد را كودك كنيد سعي
ديگر عبارتي به يا بدهيد او رابه نظرش مورد كار بوداجازهانجام كاري انجام داوطلب
در مشاركتاو كنيد سعي البته.كنيد تكليف رابهاو خانواده كارهايروزمره از برخي
خودداري امكان حد تا انجامكار به كودك الزام از و باشد خواسته انجامكارهاخود
كندي به كودكان گونه اين كه نكنيد فراموش و كنيد تشويق را او موفقيتي هر از بعد و كنيد
دهيد خرج به حوصله و صبر شما كه صورتي در ميكنند ، رشد تدريج به و مييابند "بهبود"
.باشد داشته رفتاري چه موقعيتي هر در كه بداند كودك تا بدهيد اجازه يعني
:ترسو كودك
شخصيتي ويژگيهاي يا خصوصيات
.است نگران و مضطرب غالبا و شده مايوس و هراسان ناگهاني طور به اوقات بعضي (1
.نميكند ريسك هيچگاه و است ساكت و آرام (2
.نميدهد نشان ثباتي كار انجام براي (3
.دارد زيادي توجه اخلاقي مسائل به (4
.دارد هراس ديگران به آسيب يا مرگ وقوع احتمال از كودك (5
ميشود؟ ترسو كودك چرا
حد از بيش محافظهكاري و احتياط يا و خانواده در ترسو فردي حضور يا ترسو والدين وجود
زندگي در غمانگيز سرگذشتهاي.ميشود محسوب رفتار بدين كودك گرايش علل از يكي والدين
زياد باشدت هم آن منزل در كودك تنبيه علاوه به نبوده بيتاثير زمينه اين در نيز كودك
معضل وحشتازمدرسهنيزاين ترسو و همبازيها دوستانو جانب از تهديداو و
كافي رشد عدم ارتقاميبخشد ، مضافااينكه و رشد كودك در رفتاريرا
.بود خواهد علت بر مزيد نيز عاطفي لحاظ به
رفتار تغيير و اصلاح نحوه
عاشق او است ، خود به معطوف و صميمانه و بيريا توجه نيازمند "ترسويي" ويژگي با كودك
كودك به بگيريد ، او از را آنها انجام فرصت نبايد اين بنابر بوده ، خطر كم كار انجام
تشويق را او مييابند ، بهبود حتم طور به و هستند خيالي ترسها از بسياري كه بقبولانيد
بايد ميكند ترس احساس كودك كه هنگامي و كنيد ترسهايش درباره (انشا)مطالبي نوشتن به
بايد قطع طور به كودك به محوله وظايف كه ضروريست نكته اين ذكر.شود واقع شما حمايت مورد
احسن نحو به آن انجام عهده از آساني به كودك عبارتي به يا و باشد او توانايي حد در
در فوق توصيههاي چنانچه.باشيم كودك در نفس به اعتماد افزايش شاهد وسيله بدين تا برآيد
روانشناختي و مشاوره مركز به معين فرصت يك در نشد ، واقع موثر شما كودك رفتاري فرايند
.كنيد مراجعه
بابايي مريم و خسروي برات
ادامهدارد
|