دانشگاه فراگير دورههاي آزمون نتايج
ميشود اعلام زودي به نور پيام
هويت را جامعه :علوم وزير آموزشي معاون
ميكند تثبيت ديني و ملي
"باستان ري" ساله هزار چند "باروي" از بخشي
شد باز جهانگردان روي به
شدند انتخاب تهراني خوشنويسان نمايندگان
نهايي شدگان پذيرفته اسامي اعلام
آزاد دانشگاه ارشد كارشناسي
!يادگيري در موفقيت براي تنبيه
معلول كودكان از تانزانيا مدارس استقبال
دانشگاه فراگير دورههاي آزمون نتايج
ميشود اعلام زودي به نور پيام
آينده هفته پيامنور دانشگاه فراگير دورههاي نهايي قبولشدگان اسامي:علميفرهنگي گروه
اين اعلام با كشور آموزش و سنجش سازمان فني معاون پوركاظمي ، محمدحسين دكتر.ميشود اعلام
سازمان درگيري به نور پيام دانشگاه فراگير نتايج اعلام در تاخير:گفت ايسنا ، به مطلب
پاسخهاي كليد در اگر:گفت وي.بازميگردد سراسري آزمونهاي نتايج اعلام بهمنظور سنجش
اعلام نور پيام دانشگاه به آينده هفته را نتايج سنجش سازمان نشود ، ايجاد تغييراتي آزمون
.كرد خواهد
هويت را جامعه :علوم وزير آموزشي معاون
ميكند تثبيت ديني و ملي
و سرافرازي عامل و ديني آموزههاي از جزيي علماندوزي و دانش تحصيل:فرهنگي علمي گروه
.است ايران جامعه پيشرفت
جمع در شب پنجشنبه فناوري و تحقيقات علوم ، وزارت آموزشي معاون "توفيقي جعفر" دكتر
ساخت در و اهميت با دانشگاهي رشتههاي تمامي:افزود مشهد فردوسي دانشگاه جديد وروديهاي
يك عنوان به را خود مسئوليت كه ميشوند موفق كساني ميان اين در و است موثر كشور آينده
.دهند انجام خوبي به بياموزند بايد آنچه كسب در دانشجو
كه است قوي ملي و ديني هويت داشتن ميكند تثبيت را ما جامعه و ما آنچه:است معتقد وي
.است مردم و ديني و ملي آرمانهاي ارزشها ، به عشق همان
دارند ، نياز موفق آيندهاي ساختن براي جوانان شما به جامعه اين مردم:داشت اظهار وي
برترين را خود وطن و كشور و ميكنند افتخار خود بودن مسلمان و ايراني به كه جواناني
.ميدانند
"باستان ري" ساله هزار چند "باروي" از بخشي
شد باز جهانگردان روي به
علي چشمه تپه در "باستان ري" ساله هزار چند (ديوار) "بارو" از بخشي:فرهنگي علمي گروه
.شد باز جهانگردان و گردشگران روي به و افتتاح شب چهارشنبه بازسازي و مرمت از پس شهرري ،
طول كيلومتر ميلاد 24 از قبل هزاره در ري بزرگ ديوار يا "بارو" گفتهاند ، نويسان تاريخ
.است داشته ارتفاع متر حداقل 10 و
و استراليا فرانسه ، كشورهاي سفراي كه تاريخي اثر اين افتتاح مراسم در ايرنا ، گزارش به
امروز كه آنچه:گفت كشور فرهنگي ميراث سازمان رئيس "بهشتي محمد" داشتند حضور نيز كانادا
.است گذشتگان به نسبت ما ادب نشانه افتاده اتفاق
از قسمتي بازسازي براي:گفت مراسم اين در نيز تهران استان فرهنگي ميراث اداره كل مدير
دارد ، 450 ارتفاع متر و 10 طول متر حاضر 453 حال در كه "تاريخي باروي يا ديوار" اين
.است شده هزينه ريال ميليون
و كارگر روز نفر و 220 هزار تاريخي ، 3 اثر اين از متر بازسازي 98:افزود "پازوكي ناصر"
اثر 2 اين بازسازي جريان در:كرد خاطرنشان وي.است برده كار بنا و معمار روز نفر 346
خام ، خشت قطعه و 850 هزار رس ، 216 خاك تن هزار 464
و حفظ را تاريخي بزرگ ديوار اين بازسازي انگيزه وياست شده مصرف كاه تن و 22 سنگ تن 60
.كرد ذكر سرزمين اين مردم تمدن و ري قديم خاطره از بخشي نمايش
اين باستان ، ري تاريخي باروي بازسازي با همزمان:گفت هم (ري شهر) تهران منطقه 20 شهردار
نادر.است كرده ايجاد سبز فضاي و محوطهسازي ملي ، اثر اين اطراف در هكتار شهرداري 5/2
توسط ريال ميليون آن 500 حاشيه بوستان و استخر آبنماها ، محوطهسازي ، براي:افزود كرمي
.است شده هزينه شهرداري
شدند انتخاب تهراني خوشنويسان نمايندگان
اين بدوي و عادي مجمع تهراندر خوشنويسان انجمن نمايندگان از تن فرهنگي64 علمي گروه
.شدند انتخاب انجمن
حضور با تهران خوشنويسان بدوي و عادي مجمع تهران خوشنويسان انجمن عمومي روابط گزارش به
.شدند انتخاب تهران نمايندگان و رسيد نصاب حد به رسمي عضو مجموع 639 از خوشنويس 325
نهايي شدگان پذيرفته اسامي اعلام
آزاد دانشگاه ارشد كارشناسي
دانشگاه ارشد كارشناسي باقيمانده رشته نهايي 16 پذيرفتهشدگان اسامي:علميفرهنگي گروه
.شد خواهد منتشر فردا اسلامي آزاد
نهايي پذيرفتهشدگان اسامي اسلامي ، آزاد دانشگاه آزمون مركز عمومي روابط گزارش به
ادبيات فلسفه ، رشتههاي علمي قبولشدگان نيز و مصاحبه و تشريحي آزمون داراي رشتههاي
و مرمت و تاريخي و فرهنگي اشياء مرمت صنعتي ، طراحي تصويري ، ارتباط تصويرسازي ، نمايشي ،
روزنامه در دانشگاه اين ناپيوسته ارشد كارشناسي مقطع در تاريخي بافتهاي و بناها احياي
.شد خواهد منتشر مهر يكشنبههفتم روز آفرينش
!يادگيري در موفقيت براي تنبيه
هستند تحصيلي موفقيت به نسبت خود والدين شيفتگي سنگاپوري ، قربانيان دانشآموزان
را خود بچههاي آنان كه است زياد قدري به تحصيلي موفقيت به نسبت سنگاپور مردم شيفتگي
خودكشي به دست گاه توفيق عدم صورت در كه بچههايي بخوانند ، درس بيشتر تا ميزنند
سنگاپوري بچههاي كنند مي خاطرنشان كارشناسان تحصيلي ، پرفشار محيط رغم بهميزنند
دستيابي عامل تنها را دانشگاهي مدرك كه كشوري ميراث عوض در.نيستند سايرين از باهوشتر
جهان در نزديكبيني ميزان بالاترين و روحي فشار از خسته كودكان ميبيند ، پردرآمد شغل به
.است بوده مطالعه براثر
فرهنگ به آنان اما...نميپروريم باهوشتري بچههاي ما":گفت روانكاو مشاور تانچوچين
".ميكنند عادت سختكوشي
حاضر مدرسه در ساعت 40/7 روز هر ساله كيات 12 پوهليونگ فرانسه ، خبرگزاري گزارش به
بسيار گاه مدرسه":گفت پوه.نميشود فارغ خواندن درس از بعد ، ساعت تا 11 اغلب و ميشود
جبراني كلاسهاي از پس و بعدازظهر ساعت 30/3 مدرسه روزها برخي كه چرا ميشود ، تنشزا
".ميكشد طول ساعت 30/6 تا هم آن كه ميشويم خصوصي كلاس راهي سرعت به سپس.ميشود تمام
كه دارد دست در سانتيمتر قطر 5/2 به نمونه امتحاني اوراق از دستهاي كه ايزول وي دوست
مدرسه در را روز تمام":كرد بيان گونه اين را روزانهاش برنامه شود ، حل شب يك ظرف بايد
".ميرويم مدرسه به دوباره بعد روز و ميخوابيم بعدبرميگرديم ، ميخوانيم ، درس
كارشناسان حال ، اين با.دارند شهرت درسي تكاليف انبوه دادن در سختگيري به سنگاپور مدارس
مادران و پدر.مدارس نه هستند ، روحي فشار اصلي عامل كه هستند مادران و پدر اين معتقدند
.ميخوانند درس مدارس بهترين در كه باشند باهوشي افراد زمره در بچههايشان ميخواهند همه
.هستند مادران و پدر ارزش با كالاهاي آنان.است كرده اكنونفرق بچهها ارزش":گفت تان
نظام با باشند مطمئن تا ميگذراند خصوصي كلاس را خود بچههاي والدين پررقابت ، جامعه در
".هستند همگام آموزشي
هزينه مطالعه ، يك اساس بر.دارد جمعيت نفر ميليون چهار حدود فقط كوچك شهر كشور اين
(آمريكا دلار 000/570)سنگاپور دلار ميليون يك حدود به كشور اين در خصوصي كلاس روزانه
كه ديگر مطالعهاي.ميروند خصوصي كلاس به مدرسه از پس بچهها درصد ميشود350 بالغ
است معتقد نفر يك نفر ، سه هر از داد نشان است ، شده انجام ساله تا 12 بچههاي 9 روي
آمار اساس بر.دارند بيم تحصيلي موفقيت عدم از دائما چون ندارد ، زيستن ارزش زندگي
پنجم طبقه از كه بود سالهاي دختر 10 ليشرلوه.كردند خودكشي بچه دو پارسال دولتي ،
هم آن از قبل سال.برآيد درسياش تكاليف عهده از نميتوانست چون پريد ، پايين آپارتمان
در خود خواب اتاق پنجره از يابد ، راه معتبري مدرسه به بود نتوانسته كه ساله بچه 12 يك
.پريد بيرون دوازدهم طبقه
مورد در دانشآموز صد ماهيانه:ميگويد كمكرساني تلفني مركز يك كارشناس آپادو كريستينا
باطل دور شدندر گرفتار از كه ساله بچهاي 11 مانند ميگيرند ، تماس مدرسه مشكلات
از چون كه دانشآموزي يا.بود شده خسته حجمتكاليف از ويبود كرده شكايت درسي تكاليف
و است تنبل او ميكرد تصور مادرش چون بخواند ، درس بيشتر بود مجبور بود ، شده رد امتحاني
.بود كرده تغيير شب به 12 از 30/10 خوابش ساعت نتيجه در.دارد بيشتري خصوصي كلاس به نياز
در نتيجه در.بخوابد نميتوانست كه بود روحي فشار دچار و پردغدغه قدري به بچه اين اما
اضافه معني به اين و ميگرفت پايينتري نمرات و كند جمع را خود توجه نميتوانست كلاس سر
.بود تكاليف به شدن
اجازه دانشآموزان اگر:گفت آموزش ملي موسسه در روانشناختي مطالعات گروه رئيس استرتان
نبود ، پردغدغه قدر اين كار اين دهند ، انجام را مدرسه در شده ارائه تكاليف داشتندفقط
كه را بچههايي و نگذارند زياد فشار زير را خود بچههاي است خواسته والدين از دولت
.نزنند نميكنند ، برآورده را توقعشان
سالهاش هفت دختر:ميگويد مادر 33ساله ياپچيفويي.دارد ادامه كتكزدنها اين اما
بعضي.ندارد را تكاليف انجام انگيزه.دهم هل را او بايد":گفت اواست كند يادگيري در
".ميزنم را او...هستم خسته هم من ازكار پس چون ميشوم ، عصباني وقتها
.شد محكوم زندان ماه به 9 تركه با بچهاش زدن كتك خاطر به ساله پسر 9 يك مادر پارسال
صد از چون هم ديگر ساله بچه 9 يك.نميكند كافي توجه كلاس در بچهاش بود معتقد مادر اين
.خورد كتك مادرش از بود ، گرفته علوم 83 امتحان نمره
بالاتر بچه پسر يكنيستند ناراضي بچهها همه است ، سختگير آموزشي نظام اين كه وجودي با
كلاس ساعت دو هفته در بار دو كه او "دارد كيف خواندن درس":گفت بچهها ميانگين حد از
.است پردرآمد شغل به دستيابي راه تنها دانشگاهي مدرك كشورش در كه ميداند ميرود ، خصوصي
معلول كودكان از تانزانيا مدارس استقبال
مدرسه به دادند اجازه او به مادرش و پدر كه بود روزي ماكالي مارتينا زندگي روز بهترين
از دورتر كيلومتر بود ، 200 پرستار كه مادرش همراه به سالگي در 8 او ترتيب اين به.برود
مدرسه به و كرد سفر كشور ، پايتخت دارالسلام شهر در واقع موروگورو منطقه به خانهاش
مدرسه سنين كودكان تمام سوم يك تقريبا تانزانيا ، جمهوري در.رفت آرومكاناگانيكو ابتدايي
بهترين اين بود ، شده متولد نابينا كه مارتينا براي.بروند مدرسه به نميتوانند ابتدايي
.ميشد تبديل حقيقت به رويايش كه بود فرصتي
مدارس قديميترين از يكي و شده تاسيس سال 1921 در آرومكاناگانيكو ابتدايي مدرسه
كلاس در عادي كودكان كنار در معلول كودكان پذيرش مكان اولين درواقع و كشور اين استثنايي
درس مدرسه اين در كه بين 1200دانشآموزي از.است ديگر فعاليتهاي تمام و درس
ذهني ناتوانيهاي داراي نفر و 55 ناشنوا نفر نابينا ، 11 آنها از نفر ميخوانند ، 62
را خواهرش و دارد اقامت شبانهروزي مدرسه در نابينايان ديگر همانند نيز مارتينا.هستند
جسمي معلوليتهاي كه كودكاني براي.ميبيند دارالسلام شهر در تعطيلات و هفته آخر روزهاي
ميشود ، تربيت و تعليم به دسترسيآنها مانع كه ناگوار مشكلات با مقابله دارند ، وذهني
و بوده وذهني جسمي معلوليت دچار كه كودكاني از درصد يك از كمتر.است مشكل بسيار
سازمان حمايت تحت دارند ، توسعه حال در كشورهاي در آموزشي نظامهاي در ويژهاي نيازهاي
.بيبهرهاند كاملا آموزشي مزاياي دريافت به نسبت روستايي مناطق كودكان.هستند يونسكو
بايد و نيست رايگان و آزاد كودكان براي پرورش و آموزش از استفاده تانزانيا كشور در
و درسي كتابهاي مدرسه ، فرم لباس همچنين و بپردازند شهريه ثبتنام ، براي دانشآموزان
كودكان تحصيل اصلي هزينههاي حال ، اين با اما كنند ، تهيه را خود نياز مورد وسايل ديگر
درماني هزينههاي مدرسه ، شهريه تغذيه ، قبيل از هزينههايي دولت.است دولت عهده به معلول
دارالسلام از خارج شهرهاي از كه را كودكاني براي يادگيري و تعليم به مربوط وسايل و
.ميكند تامين ميآيند ،
حتي و خود وسال همسن بيناي و عادي كودكان بسياري از و دارد سال مارتينا 17 هماكنون
در كردنجهت پيدا در همكلاسيهايشاست كرده پيشرفت تحصيلي ، زمينه در آنها از بيشتر
به و مينويسد و ميخواند خوبي به را بريل خط او ميكنند ، كمك او به مدرسه داخل
.است علاقهمند بسيار آوازخواني
من به را آن كسي زيرا آشپزي ، جز به دهم ، انجام ميتوانم را كاري هر من":ميگويد مارتينا
منتقل نيز ديگرش همكلاسيهاي به كه است قدري به وآموختن زندگي به او عشق."است نياموخته
.ميكنند نگاه او كارهاي به اشتياق با همه و كرده تشويق هم را وآنها شده
و ميشوند ادغام يكديگر با بالاتر يا و سوم كلاس از نابينا دانشآموزان مدرسه ، اين در
جمله ، از -ميكنند آشنا مدرسه موقعيت با را آنان كنند ، شروع را تخصصي دروس كه اين از قبل
بريل خط رياضي ، نمادهاي و علائم آنها به -زمينبازي و درس كلاسهاي خوابگاهها ،
نفر هشت.ميدهند راآموزش بهداشتي و شخصي مراقبت شامل زندگي اساسي مهارتهاي و ابتدايي
مدرسه همين از نيز آنها كه -نابينا كودكان معلم نفر هشت و استثنايي كودكان معلم
دراين همديگر با اجتماعي مطالعات و تاريخ جغرافي ، معلمان با -شدهاند فارغالتحصيل
در آنها و ميكنند تهيه بريل خط توسط را خود آموزشي مواد تمام ميكنند ، كار مدرسه
تهيه مدرسه همان در چاپ ماشين يك توسط بريل درسي مواد.ميدهند قرار دانشآموزان اختيار
در بتوانند تا دارند نياز زيادي كمكهاي به مدرسه ، عادي ساعت از بعد كودكان اين.ميشود
.نمايند شركت خاص كلاسهاي
براي و ميبينند آموزش نوع چهار مدرسه داخل در زندگي ، گذران براي كرولال دانشآموزان
اعضاي و مادرها و پدرها با ديده تعليم معلمان ميبينند ، ديگر آموزش نوع هفت نيز خانه
.ميكنند كار كودكان اينگونه با صحيح ارتباط برقراري براي خانواده ديگر
-معلول دانشآموزان بيشتر بين در البته نفر از 5 نفر يك تنها -معلول دانشآموز هر از
متوسطه دوره به ارتقاء به موفق كردهاند ، نام ثبت مكاناگانيكو آرو ابتدايي مدرسه در كه
مشغول بايد ابتدايي ، دوره اتمام از بعد كه دريافتهاند دانشآموزان اين بيشتر.ميشوند
ارائه آجرپزي و بنايي نجاري ، مثل وعملي فني آموزشهاي پسران براي لذا شوند ، كار و كسب
.ميشود گرفته نظر در عملي آموزش ابتدايي ، دوره انتهاي در نيز دختران براي و ميشود
اين نجاري كلاسهاي در كه است شده موفق ذهني ، معلوليت وجود با كه است كودكي لانگنگ كني
زندگي دارالسلام در است فروش پياز كه مادرش با و دارد سال او 15.كند پيشرفت مدرسه
و بهداشت درباره چيزي هيچ آمد ، مدرسه اين به پيش سال او 5 كه هنگامي ابتدا در.ميكند
با حاضر حال در او اما نميدانست ديگر كودكان با ارتباط برقراري چگونگي و خود نظافت
و كتابخانه تختخواب ، قبيل از وسايلي و ميكند برقرار ارتباط خوبي به خود سالهاي و همسن
دچار و دارد سال نيز 15 او حسينعلي ، دوست.بسازد كامل مهارت با ميتواند را كمد
كلاس ودر است يادگرفته را شهرها نام همچنين و ابتدايي محاسبات او.است ذهني معلوليت
خوبي دستاوردهاي آرومكاناگانيكو ، مدرسهميآموزد هم را بنايي حسين.ميخواند درس دوم
اين در خوابگاهها امكانات.ميدهد تحويل بيارزش و قديمي مواد و كمكمنابع به را
از مراقبت براي دائمي ويژه خدماتي پرسنل و كاركنان است ، اندك و ناچيز بسيار مدرسه
حرفهاي و فني آموزشهاي جهت آموزشي امكانات وسايلو.ندارد كرولال و نابينا كودكان
مردمي حمايتهاي كمك به هم هنوز مدرسه ، اين.ميگيرد قرار آنان اختيار در كمي مدت به
و والدين مشاركت جهت برنامههايي و طرحها مدرسه ، .ميدهد ادامه خود كار به و است موفق
عرضه و فروش و معلولين به نسبت مردم عموم نمودن متوجه مدرسه ، بودجه تهيه براي جامعه
.دارد تهيه دست در آنها ، خود به مستقيم سوددهي هدف با دانشآموزان توليدات
به دانشآموز با 6 كلاس يك -صبح هنگام در درس كلاس در معلول دانشآموزان حضور مقرر ساعت
عادي كودكان با معلول كودكان كلاس آن در كه ميرسد فرا ظهر از بعد كلاس و ميرسد پايان
كه است اين در عادي باكودكان معلول كودكان بين تمايز وجه ميخوانند ، درس يكديگر كنار در
ميرسد ، پايان به مدرسهرفتن روز است ، نامشخص و مبهم آينده براي كودكان اين تلاش و اميد
.هستند روز آن زندگي ابتداي در آنان كه حالي در
يونيسف نشريات:منبع
صحرانورد مريم:ترجمه
|