بكاهيم؟ استرس يا رواني فشار از چگونه
!نيستند كامپيوتري صورتي بازيهاي مشتاق زنان
و اسلامي شوراي مجلس رئيس سخنان با
پرورش و آموزش وزير
كرد كار به آغاز ايران دانشآموزي مجلس
سلطانيه ارگ پژوهشي - علمي همايش نخستين
ميشود برگزار
بكاهيم؟ استرس يا رواني فشار از چگونه
گوناگون محيطهاي در رواني فشار كاهش براي عملي راهكار 59
، كه آنگاه.خواستهاست يا محركها برابر در رواني و جسماني واكنش استرس ، يا رواني فشار
در انسانها.ميآيد پديد رواني فشار ندارد ، را برآوردش توان كه ميشود درخواستي شخص از
محيط دراست كار محيط موقعيتها ، آن از يكي.ميشوند رواني فشار دچار مختلف موقعيتهاي
براي.ميآيد عمل به شخص از "نبايدها" و "بايدها"قالب در ويژه به مختلف درخواستهاي كار
فيزيكي فضاي در تغييراتي مناسب آموزشي فضاي ايجاد براي ميگيرد تصميم مدرسه مدير مثال ،
عمل به پرورش و آموزش اداره يا آموزشي منطقه با كه مكاتبهاي در ولي كند ، ايجاد مدرسه
والديني يا.كند خودداري كاري چنان به زدن دست از ميشود درخواست اكيدا وي از ميآيد
درسي نمره در تغييراتي ميخواهند او از اصرار به و ميكنند مراجعه مدرسه مدير به
از بسياري و شده ياد موقعيتهاي نظير موقعيتهايي ، ..و عملآورد به دانشآموز
.كند ايجاد رواني فشار مدرسه مدير براي ميتواند ديگر ، موقعيتهاي
نظر مورد راههاي.ميشود پيشنهاد رواني فشار بر غلبه مختلف راههاي حاضر ، نوشته در
:از عبارتند
.خواب از زودهنگام يا موقع به شدن بيدار -1
.آينده روزكاري براي پيشاپيش شدن آماده -2
.چسبان يا تنگ لباسهاي پوشيدن از پرهيز -3
.شيميايي داروهاي به اتكا از پرهيز-4
حافظه به صرف اتكاي عدم -5
.پيشنهادها برخي نپذيرفتن -6
.يدك كليد داشتن -7
.آسيبها برابر در دفاع تمرين -8
.گفتن "نه" -9
.زندگي امور كردن بندي اولويت -10
.منفينگر افراد با مراوده از پرهيز -11
.زمان از بخردانه استفاده -12
.غذايي وعدههاي كردن برگزار ساده -13
.مهم نوشتههاي از گرفتن كپي -14
.نيازها پيشبيني -15
.نميكنند كار درستي به كه ابزارهايي تعميركردن -16
.نداريد دوست را دادنش انجام كه كارهايي براي خواستن كمك -17
.كوچك كار چند به بزرگ كار يك كردن تبديل -18
.برانگيز چالش امور عنوان به مسايل به كردن نگاه -19
.مختلف زواياي از ها چالش به نگريستن براي تلاش -20
.داشتن لب بر لبخند -21
.زندگي از پيچيدگيها زدودن -22
.باران بارش براي شدن آماده -23
.كودك كردن نوازش -24
دستآموز حيوان يك پرورش -25
.ديگران سوالات همه به گفتن پاسخ براي خود دانستن محق -26
باران در زدن قدم -27
.كودك يك به بادبادك ساختن آموزش -28
.خود براي روزانه آزاد وقت گرفتن نظر در -29
.ميگيريد كه تصميماتي از آگاهي -30
.خود داشتن باور -31
.خود به منفي نكات تلقين عدم -32
.خود موفقيت كردن تصوير -33
.طبعي شوخ حس پرورش -34
.آرام تنفس تمرين -35
.ستارهها به كردن نگاه -36
.شعر خواندن -37
.ملايم موسيقيهاي به دادن گوش -38
.بد عادات كردن متوقف -39
.خود براي گل خريد -40
.ديگران حمايت جلب -41
ملايمت با كارها دادن انجام -42
.هنري آثار تماشاي -43
.بودن سروزن و اندام تناسب حفظ -44
.درختچه يا گل پرورش -45
.پرندگان به غذادادن -46
.دوستان از ديدار -47
.لطيفه يادسپاري -48
.بودن شنونده تمرين -49
.كردن زمزمه براي ترانه و سرود و شعر چند يادگيري -50
.خود احساسات برابر در بودن مسئول -51
.رفتن گردش به -52
.كارها دادن انجام براي متفاوت راهي گرفتن پيش -53
!شمع نور در آن وخوردن غذا پختن -54
.خاطرات دفترچه كردن درست -55
.تحسينديگران -56
.رخدادهاست به نگاه نوع يك فقط رواني فشار كه نكته اين يادداشتن به -57
!اجازه باكسب البته -مقرر موعد از زودتر كار محل ترك -58
.هستيد اختيار داراي كه آن داشتن ياد به -59
آقازاده محرم دكتر
!نيستند كامپيوتري صورتي بازيهاي مشتاق زنان
نعيمي وحيدرضا:مترجم
تيلور تيال دكتر.ميكنند بازي كامپيوتري بازيهاي كه نيستند كساني تنها نوجوان پسران
جديد روندهاي گويد مي آمريكا در شمالي كاروليناي ايالتي دانشگاه در ارتباطات استاديار
راسرگرم خود كامپيوتري بازيهاي با كه است زناني و دختران شمار افزايش از حاكي
.ميكنند
بازيهاي" آنها به اصطلاحا كه نميپردازند بازيهايي به صرفا زنان فزاينده شمار اين اما
كه است رفتارهايي آن ، در بازي موضوع كه هستند بازيهايي صورتي بازيهاي.ميگويند "صورتي
خلاف بر تيلور گفته به.مراوده و روابط ايجاد مانند ميدهند نسبت زنان به معمولا
ميپردازند ، نيز مردانه اصطلاح به بازيهاي به فزايندهاي طور به زنان مرسوم ، كليشههاي
.دارد وجود وفور به نبرد و توان قدرت ، آن در كه بازيهايي يعني
اينترنتي بازي يك بررسي به گرفت ، صورت نگاري قوم ديدگاه از كه تيلور رساله دو مطالعه
.كنند بازي آن با ميتوانند نفر چند همزمان كه پرداخت EverQuest نام به پرطرفدار
اژدها ، از پر دنيايي وارد و بسازند خود از شخصيتهايي ميتوانند بازي اين مشتركان
دست بالاتر جايگاه و قدرت به توان ، و تجربه اساس بر و شوند هيولا و جادو سياهچال ،
بيشتر است معتقد وي.ميكنند بازي مختلفي دلايل به زنان داد نشان وي مطالعه.يابند
بازيهاي زنان كه ميدهد اشاعه را افسانه اين ظاهرا كه زمينه اين در موجود مطالب
توليد به نياز بر نتيجه در و ميكنند چتبازي و ارتباط ايجاد براي را كامپيوتري
.است نظر تجديد نيازمند ميكند ، تاكيد صورتي بازيهاي
كامپيوتري بازيهاي كه افرادي درصد تا 30 بازي ، 20 توليد صنعت آمار اساس بر":تيلورگفت
زنان مشاركت صنعت اين صاحبان اينكه به توجه با.هستند زن ميكنند ، بازي اوركوئست مانند
بازيهايي اگر كرد نشان خاطر وي ".است تعجبآور امر اين نميگيرند ، جدي عرصه اين در را
مردان از كامپيوتري بازيهاي به علاقهمند زنان تعداد بگيريم ، نظر در را دومينو مانند
.ميشود بيشتر هم
بررسي به "كامپيوتري بازيهاي و زنان چندگانه ، لذتهاي"نام به مقالهاش در تيلور
وادار كامپيوتري بازيهاي با وقت گذراندن به را زنان كه ميپردازد متفاوتي انگيزههاي
بازي انجام براي عمدهاي دليل ارتباط برقراري به نياز كه نيست آن منكر وي.ميكند
نفر همزمان 000/40 كه شود بازي يك وارد ميتواند كسي وقتي باشد ، چه هر. است كامپيوتري
پيداكردن و ارتباط برقراري براي زيادي امكان ميكنند ، بازي آن با زماني مقطع هر در
ثابت مفهوم كامپيوتري چندنفره بازيهاي":گفت تيلور.دارد وجود قديمي و جديد دوستان
رابطه گسترده جوامع با مجازي فضاهاي در افراد اكنون.ميكند زيرورو را منفرد بازيكن
".دارند
مهارت اجتماعي ، پيوستگي مانند ميشود ، تلقي زنانه نوعا كه مهارتهايي كرد نشان خاطر وي
اغلب صفات اين كه چرا است ، مهمي ويژگيهاي بازي دنياي در روابط ، حفظ و ايجاد و اجتماعي
محيط در جديد هويتي جعل امكان كه دريافت تيلورميانجامد بازي در بيشتري موفقيت به
تدريجا زنان شد متوجه وي.است كامپيوتري بازيهاي انجام براي ديگر انگيزهاي مجازي
زنان نماينده شخصيتها اين حال ميكنند ، پيدا قرابت احساس خود جعلي شخصيتهاي به نسبت
بازيهاي خلاصه طور به.واقعيت جهان در آنان شخصيتهاي مخالف قطب يا باشد واقعيت جهان در
تيلور.شوند درگير متنوع سازي هويت بازي در كه ميدهد زنان به را امكان اين كامپيوتري
عنصري معمولا رقابت كه چند هر است ، ديگري نيرومند انگيزه بازي رقابتي ماهيت است معتقد
را زنان بازيها بسياري كه حالي درميشود بازيها اين از مردان بردن لذت باعث كه است
زنان به را امكان اين اوركوئست شوند ، داده نجات بايد كه ميدهد نشان موجوداتي قالب در
كه بازي اين اينكه از تيلور حال ، اين با.بگيرند برعهده برجسته و فعال نقشي كه ميدهد
.بود راضي است محبوب آنان نزد قدر اين بود ، شده طراحي زنان سرگرمي هدف اصولابا
ديگر از است ، كامپيوتري بازي انجام براي ديگري مردانه انگيزه معمولا كه كشف و كاوش
از پر كه شوند وارد دنيايي در ميتوانند آنان.است كننده بازي زنان عمده انگيزههاي
معمولا كه واقعي جهان خلاف ، بر علاوه به.است (غيره و پري كوتوله ، مانند) مختلف ساكنان
تمايزي چنين مجازي محيط در دارند ، محدوديت "ناامن مكانهاي" به ورود براي زنان آن در
براي كه هستند خطرناك زن شخصيتهاي براي اندازه همان به خطرناك مكانهاي.ندارد وجود
. مرد شخصيتهاي
فكر وي حال ، اين با.ميبرند لذت بازيها اين در خشونت از كه شد روبهرو زناني با تيلور
به كه چرا بيانجامد ، واقعي جهان در زنان خشونت گسترش به كامپيوتري بازيهاي كه نميكند
از علت اين به زنان و است بازي در مهارت نمايش براي فرصتي مجازي محيط در جنگ وي اعتقاد
.ميبرد بالا بازي در را آنان مهارت كه ميبرند لذت خشونت
و اسلامي شوراي مجلس رئيس سخنان با
پرورش و آموزش وزير
كرد كار به آغاز ايران دانشآموزي مجلس
با را خود سالانه نشست دومين ديروز صبح ايران دانشآموزي مجلس:فرهنگي علمي گروه
.كرد آغاز تهران در اسلامي شوراي مجلس رئيس كروبي مهدي سخنراني
مجلس آئيننامه تصويب اسلامي ، شوراي مجلس محل در سهروزه نشست اين برپايي از هدف
.است شده عنوان دانشآموزي
و تعاون مشاركتجويي ، فرهنگ ترويج آموزي ، دانش مجلس تشكيل از هدف آئيننامه ، اين براساس
عرصههاي در دانشآموزان عملي و فكري مشاركت براي زمينهسازي و مسئوليتپذيري و همكاري
.است دانشآموزان بين مشورت و گفتگو فرهنگ ترويج آموزشوپرورش ، مختلف
تهران در دانشآموزي مجلس نشست دومين گشايش مراسم در اسلامي شوراي مجلس رئيس
افراد ، به بيجهت پيچيدنهاي سليقگي ، كج ميگويم سخن آن از من كه ديني:گفت
.نيست كردن برخورد دگم و تحجرگرايي نظري ، تنگ
را انسان كرامت كه است ديني ميكنيم ، دفاع آن از ما كه ديني:افزود كروبي مهدي
است صميميت و صفا محبت ، عطوفت ، رحمت ، دين است ، قائل حرمت همه براي كند ، حفظ
.ميكند برخورد محبت و رافت با نيز ، سرسخت معاندين و مخالفان با حتي و
در فعالانه سعهصدر ، و جمعي روحيه تقويت با خواست جوانان از همچنين مجلس رئيس
.بپرهيزند محوري تك و انزوا از و كنند مشاركت جامعه امور همه
در بايد جوانان همه است ، سياسي جامعهاي ما ، جامعه كه آنجا از:گفت وي
.شوند سياسي گروههاي ابزار بخواهند آنكه بدون باشند داشته حضور سياسي صحنههاي
همهصحنهها ، در همواره بايد انقلاب ، نعمت ولي عنوان به مردم كه كرد تاكيد كروبي
.باشند داشته فعال حضوري
در پرورش و آموزش وزير حاجي مرتضي دانشآموزي مجلس نشست دومين گشايش مراسم در همچنين
اتخاذ در دانشآموزان مشاركت بارز نماد باعنوان دانشآموزي مجلس از مجلس علني صحن
.كرد ياد حوزه اين در مهم تصميمهاي
رئيسه هيات بويژه و دانشآموزي مجلس نظرات از پرورش و آموزش گذشته يكسال در:افزود وي
اعضاياين دانشآموزانو افكار و ايدهها از خود تصميمگيريهاي در و كرده استفاده آن
.پذيرفت تاثير مجلس
جوانان مجلس كل دبير حضور به اشاره با حاجي (پانا) ايران دانشآموزان خبرگزاري گزارش به
اروپا جوانان مجلس با ايران دانشآموزي مجلس همكاري اميدواريم:گفت مراسم اين در اروپا
.شود دنيا جوانان بين وحدت و يكپارچگي ايجاد موجب
فعاليت از گزارشي نشست اين رسمي آغاز در ديروز صبح دانشآموزي مجلس رئيس پاكشير محمد
با ارتباط برقراري اساسنامه ، و داخلي آييننامه پيشنويس تدوين و كرد ارايه آن ساله يك
اقدامات از را پرورش و آموزش در اصلاحات همايش برگزاري و مختلف كشورهاي جوانان مجالس
.برشمرد دانشآموزي مجلس
سلطانيه ارگ پژوهشي - علمي همايش نخستين
ميشود برگزار
ايجاد هدف با سلطانيه ارگ مرمتي پژوهشي ، تخصصي ، علمي ، همايش نخستين:فرهنگي علمي گروه
حفاظت روشهاي آموزش ايلخاني ، مركز دوره معماري و هنر معرفي و علمي ، تحقيقاتي پايگاههاي
جهت تاريخي فرهنگي مركز يك ايجاد نيز و اسلامي دوره معماري به وابسته تزئينات مرمت و
زنجان سلطانيه در مهرماه از 23 روز دو مدت به خارجي و داخلي گردشگران و پژوهشگران جذب
.ميشود برگزار
:گفت خبر اين اعلام با كشور فرهنگي ميراث سازمان احيا و حفظ معاون محبعلي محمدحسن مهندس
سال 82 در ايلخاني دوره معماري بينالمللي كنگره اولين برگزاري بر مقدمهاي همايش اين
معماري فن ويژگيهاي بررسي سلطانيه ، گنبد معماري تاريخ بررسي وي گفته بهميشود محسوب
موضوعاتي گنبد معماري به وابسته تزئينات و بنا مرمت حفاظت ، بررسي سلطانيه ، ارگ و بنا
.شد خواهد مطرح همايش اين در كه است
دوره بناهاي ساير علمي بررسي و مقايسه سلطانيه ، ارگ عرصه علمي كاوشهاي و پژوهشها بررسي
اين در مطروحه موضوعات ديگر... و سلطانيه گنبد بناي با جهان يا ايران در موجود ايلخاني
.ميرود شمار به همايش
شهرسازي ، تاريخي ، مدارك و اسناد از ويژه نمايشگاه مجموعه ، اين اينترنتي سايت رسمي افتتاح
آزادسازي با رابطه در شده انجام فعاليتهاي معماري ، ارائه به وابسته معماري ، تزئينات
برنامههاي از.. و بارو و برج باستانشناسي ، مرمت پژوهشهاي محوطه ، ساماندهي ارگ ، عرصه
.است همايش اين جنبي
|