دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۱ - سال يازدهم - شماره ۲۹۷۹- HAMSHAHRI -NO.2979,MON.Feb.10,2003
000228.jpg
امروز با حافظ
زدم اين فال و گذشت اختر و كار آخر شد
روز هجران و شب فرقت يار آخر شد
عاقبت در قدم باد بهار آخر شد
آن همه ناز و تنعم كه خزان مي فرمود
هجدهمين جشنواره موسيقي فجر چهارشنبه آغاز مي شود
آواي موسيقي در تهران
هجدهمين جشنواره بين المللي موسيقي فجر از غروب چهارشنبه آغاز به كار مي كند و ۷۰ گروه موسيقي از داخل و خارج از كشور از عيد قربان تا عيد غدير به اجراي تازه ترين آثار خود مي پردازند.
حضور چهره هاي پيشكسوتي چون فرهنگ شريف، جلال ذوالفنون و محمد موسوي و نيز چهره هاي نامي موسيقي سنتي همانند عبدالحسين مختاباد، حسام الدين سراج و كيوان ساكت و نيز دو اركستر ملي و سمفونيك و اجراهاي شاخص ترين هاي نواحي ايران، اين جشنواره را به گلچيني از انواع موسيقي تبديل كرده است.
اگر چه در اين جشنواره نيز همانند جشنواره گذشته از حضور موسيقي پاپ و سردمداران آن خبري نيست، اما حضور گروهي از نخبگان موسيقي سنتي و نواحي و برنامه هاي متنوع سبب شده است تا اين جشنواره نيز استقبال شهروندان تهراني را در پي داشته باشد، به خصوص كه دو جشنواره تئاتر و سينما به پايان رسيده و علاقه مندان هنر مي توانند جدي تر به برنامه هاي جشنواره موسيقي و استفاده از آنها بينديشند.
از جمله بخشهاي ديگر جشنواره امسال حضور چهره هاي شاخص موسيقي بانوان است كه در نخستين اجراي تالار وحدت (ساعت ۱۷) اجراي برنامه دارند. خاطره پروانه و پري زنگنه از جمله شاخصهاي موسيقي بانوان هستند كه برنامه هاي ويژه بانوان را اجرا مي كنند.
در مجموعه سالنهايي كه به جشنواره موسيقي فجر اختصاص يافته سالن ميلاد غايب است، اما يك نوبت به اجراهاي تالار وحدت اضافه شده است، تا خلاء اين سالن نيز به نوعي پر شود، ضمن آنكه سالن دانشگاه هنر نيز به مجموعه سالنهاي جشنواره موسيقي اضافه شده است. تالار ارسباران، فرهنگسراي بهمن، سالن رودكي و خانه هنرمندان از ديگر سالنهايي هستند كه در آنها موسيقي اجرا مي شود.
اجراي برگزيدگان بخش مسابقه موسيقي جوان و موسيقي نواحي به همراه پنج سخنراني پژوهشي در خانه هنرمندان از ديگر برنامه هاي جشنواره موسيقي فجر امسال است.

جويندگان خرس طلايي
000219.jpg
«زندگي ديويد گيل»
«در اين دنيا»
جشنواره فيلم برلين با نمايش فيلم هاي شاخص بخش مسابقه ، به مرحله نهايي اعطاي جايزه خرس طلايي خود نزديك مي شود.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس از برلين، فيلم «زندگي ديويد گيل» ساخته آلن پاركر كه روز يكشنبه در اين جشنواره به نمايش درآمد، نظر منتقدان را به خود جلب كرد.
اين فيلم به رابطه يك زن روزنامه نگار (كيت وينسلت) با يك استاد فلسفه (كوين اسپيسي) مي پردازد و در اين ميان موضوع مناقشه انگيز «حكم اعدام» را در جامعه آمريكا مورد بررسي قرار مي دهد.
مرد كه خود عضو يك سازمان مخالف حكم اعدام است، متهم به تجاوز و قتل همكار نزديك خود است و به اعدام محكوم شده است. زن روزنامه نگار درست چند روز قبل از اجراي حكم اعدام، با مرد مصاحبه مي كند و متقاعد مي شود كه او بي گناه است. فيلم، جدال آن دو با زمان را براي نجات جان مرد روايت مي كند.
آلن پاركر، كارگردان «زندگي ديويد گيل» پس از نمايش فيلم به خبرنگاران گفت: «بايد به نظرات مخالف گوش دهيم، هر موضوعي قطعا دو رو دارد.»
او همچنين از تصميم ماه گذشته فرماندار ايالت ايلينويز مبني بر تخفيف مجازات ۱۶۷ محكوم به اعدام، درست چند هفته پيش از نمايش فيلمش درسينماهاي آمريكا، ابراز خشنودي كرد. نمايش «زندگي ديويد گيل» در آمريكا از روز دوم اسفند آغاز مي شود.
فيلم ديگري كه در جشنواره برلين نمايش داده شد و مورد توجه قرار گرفت «در اين دنيا» ساخته كارگردان بريتانيايي، مايكل وينترباتوم بود.
اين فيلم بر موضوع روز اروپا، «مهاجرت» كه يكي از تم هاي اصلي اين دوره جشنواره برلين هم هست، تمركز دارد و به مهاجراني مي پردازد كه كشور خود را در جستجوي زندگي بهتر در اروپا، ترك مي كنند. فيلم وينترباتوم داستان سفر مخاطره آميز دو مهاجر افغان را روايت مي كند كه با هزار اميد و آرزو خود را به انگلستان مي  رسانند؛ جايي كه خصومت و دشمني در انتظار آنها است. وينتر باتوم عقيده دارد كه «نگرش اروپايي ها به مهاجران عمدتا خصمانه است، برخلاف نگرش آمريكايي  ها كه فرهنگ پذيراتري دارند، زيرا جامعه اي هستند كه از ابتدا برپايه مهاجرت شكل گرفته اند.»
فيلم ديگري كه روز شنبه به نمايش درآمد، فيلم خارق العاده «سپايك جونز» يعني «اقتباس» بود كه نيكلاس كيج و مريل استريپ در آن هنرنمايي كردند. همچنين فيلم علمي تخيلي «سولاريس» ساخته استيون سودربرگ و با بازي جرج كلوني در اين روز نمايش داده شد.
جشنواره فيلم برلين روز ۲۶ بهمن با اعلام اسامي برگزيدگان پايان مي يابد.

مراسم اختتاميه جشنواره فيلم فجر امشب برگزار مي شود
مراسم  اختتاميه  بيست  و يكمين  جشنواره  بين المللي  فيلم  فجر با حضور جمعي از هنرمندان  و مسئولان  امروز (دوشنبه ) در تالار وحدت  برگزار مي شود.
در جشنواره  بين المللي  فيلم  فجر كه  از ۱۲ بهمن  ماه  آغازشد، ۲۲ فيلم  دربخش  مسابقه  سينماي  ايران  و ۲۲ اثر در بخش  سينماي  بين الملل  نمايش  داده شد.
در اين  رويداد فرهنگي  بيش  از ۴۵۰ فيلم  بلند، كوتاه  ومستند داخلي  دربخشهاي  مختلف  حضور داشتند.
هيأت  داوران  بخشهاي  مختلف  سينماي  ايران ، ۱۵ اثر را در حوزه  فيلمهاي مستند، كوتاه  و اول  و نيز پنج  فيلم  را در بخش  سينماي  بلند به  عنوان  نامزد دريافت  سيمرغ  بلورين  معرفي  كردند.

همراه با اركستر تكنوازان ارمنستان
مختاباد اشعار شاملو را مي خواند
000225.jpg
عبدالحسين مختاباد در ايام دهه فجر براي اركستر ۶۰ نفره ارمنستان خوانندگي مي كند.
مختاباد در گفت وگويي با همشهري ضمن بيان اين مطلب گفت: امروز (دوشنبه) به اتفاق آقاي چكناوريان عازم ارمنستان هستيم تا چند جلسه تمرين با اركستر داشته باشيم. وي به قطعات در نظر گرفته شده براي اجرا اشاره كرد و گفت: چند قطعه از ساخته هاي قبلي ام است كه در كاستهاي تمناي وصال و بوي گل انتشار يافته اند، اما دو قطعه تازه از آخرين ساخته هايم هستند كه روي اشعاري از زنده ياد احمد شاملو ساخته ام كه توسط اركستر ارمنستان تمرين و اجرا مي شود. به گزارش خبرنگار همشهري مختاباد و اركستر ارمنستان روزهاي پاياني جشنواره در تالار وحدت و نيز فرهنگسراي بهمن اجراي برنامه دارند.

برگزيدگان مسابقه كاريكاتور محيط زيست و كوهستان
همزمان با برپايي نمايشگاه كاريكاتور با موضوع محيط زيست و كوهستان در شهر لواسان، اسامي برندگان مسابقه اي كه با همين عنوان برگزار شده بود، اعلام شد.
جمال رحمتي، فيروزه مظفري، عليرضا انصاري، علي درخشي و سحر عجمي برندگان اول تا پنجم مسابقه شناخته شدند. همچنين به داود كاظمي، آيدين مهديزاده تهراني، اديك بغوسيان، روزبه سخاوتمندي و مطلب آزادي لوح تقدير و يادمان جشنواره تعلق گرفت.
به قاسم لطفي، مسلم دشت بزرگي و مسعود ضيايي نيز جوايز ويژه اهدا شد.

شناسنامه
همشهري
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

شماره پيام گير
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
۲۰۴۲۴۹۰
۲۰۵۱۴۹۲
دفتر ارتباطات توزيع و اشتراك
۲۰۵۸۸۱۱
۲۰۴۲۴۹۰
دفتر ارتباطات تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net

سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲

دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶

روزنامك
يادگار
دهم فوريه سال ۱۲۵۸ (۷۴۵ سال پيش، ۲۱ بهمن) سپاهيان هلاكو خان نوه چنگيز و ايلخان مغول ايران بغداد را تصرف و المستعصم ـ آخرين خليفه عباسي را در نمد پيچيدند و كشتند و ۱۷ روز طول كشيد تا بغداديان را قتل عام و اين شهر را ويران ساختند. علت نمد مال كردن خليفه اين بود كه شنيده بودند قتل يك مقام مذهبي با دست، باعث خشم خدا مي شود. در آن زمان، هنوز مغولان مستقر در ايران به اسلام نگرويده بودند. بغداد هنگام تصرف به دست مغولان بيش از چهارصد هزار تن جمعيت داشت كه بسياري از آنان به دست مغولان كشته شدند. آمار مختلف ـ از ۸۰ تا ۳۰۰ هزار تن ـ درباره شمار مقتولان بغداد داده شده است. هلاكو دوسال پيش از تصرف بغداد، ايلخاني خود را بر مناطق متصرفه در ايران كه سهم او از فتوحات پدر بزرگش شده بود مستقر ساخته بود ولي امور اداري و كشور داري را از دست ايرانيان خارج نساخته بود.
* علي اكبر داور كه در نوسازي دستگاه قضايي ايران تلاش فراوان كرده بود در اين روز در سال ۱۳۱۵ هجري خورشيدي خود كشي كرد. وي سال ها نماينده مجلس و وزير وزارتخانه هاي مختلف از جمله وزارت دادگستري بود.
* محمد مسعود ناشر روزنامه «مرد امروز» ۲۲ بهمن ۱۳۲۶ در تهران به قتل رسيد.

ماندگار
«منتسكيو» نويسنده، فيلسوف و حقوقدان نامدار فرانسوي در اين روز در سال ۱۷۵۵ در ۶۶ سالگي در گذشت. قانون اساسي آمريكا، بالاخص و قوانين اساسي ساير كشور ها، عموما بر پايه تفكرات او تدوين شده اند. افكار منتسكيو در ايجاد انقلاب فرانسه سهم فراوان داشته است. منتسكيو در كتاب «نامه هاي ايراني» اوضاع پاريس و روش زندگاني آن زمان را از قول يك مسافر خيالي ايراني؛ به باد انتقاد گرفته و مسخره كرده بود. منتسكيو سپس به مطالعه جزئيات تاريخ روم پرداخت و نتيجه كار خود را در كتاب «طلوع وغروب امپراتوري روم» منعكس ساخت تا درس عبرت براي امپراتوران و قدرت هاي بزرگ باشد.مهمترين تاليف منتسكيو «روح القوانين» است كه الگوي قوانين اساسي كشورها (حقوق غير قابل نقض مردم و تكاليف دولت براي حفظ آن از تعرض) قرار گرفته است. فلسفه سياسي منتسكيو تاكيد بر تفكيك كامل قواي حكومتي (مقننه، قضائيه و مجريه) دارد تا موازنه قدرت در جامعه حفظ و حقوق مردم از هر گونه گزند مصون و محفوظ بماند. انديشمندان متاخر بر اين سه قوه يك قوه چهارم افزوده اند كه همانا ژورناليسم و محصول آن رسانه هاي گروهي (نشريات ، راديو_ تلويزيون ، كتاب ، فيلم ، عكس و وسائل تبليغ و ترويج) است كه بايد مستقل از هريك از سه قوه ديگر باشند تا بتوانند به وظيفه خود عمل كنند.

روزگار
برخورد بي سابقه اي كه در جلسه شنبه (پريروز) نشست امنيتي غرب در مونيخ آلمان ميان وزير دفاع آمريكا و وزير خارجه آلمان روي داد آغاز فصل تازه اي در تاريخ تلقي شده است، زيرا اين نخستين بار بود كه پس از جنگ جهاني دوم، آلمان كه بار ديگر قدرت اول اروپاي غيراسلاو شده است در برابر قدرت آمريكا به تندي ايستاد. فيشر در برابر اظهارات رامسفلد كه جنگ با عراق را اجتناب ناپذير و بي چون وچرا دانست و گفت كه غرب بايد از اين مساعي آمريكا حمايت كند بر آشفت، از جايش بلند شد و به جاي پاسخ به زبان آلماني، اظهارات خود را به انگليسي تغيير داد و با لحني تند خطاب به وزير دفاع آمريكا گفت: چرا امروز، عراق در اولويت محض قرار گرفته است؟ تا امروز كه ما نفهميده ايم چرا؟ راه هاي سياسي حل مسئله هنوز مسدود نشده است، بايد به بازرسان سازمان ملل وقت و فرصت بيشتري داده شود و ...
مردم آمريكا شنبه شب اين حركت فيشر و اظهارات او را از شبكه هاي تلويزيوني خود با تعجب تمام مشاهده كردند حركت و لحني كه در ۴۸ سال گذشته برايشان سابقه نداشت و باور نمي كردند كه چنين روزي فرا رسد.

پرسش هاي پزشكي
دكتر گريفيت در پاسخ به يك پرسش گفته است كه احساس سنگيني ناگهاني در گوش لزوما آغاز ضعف شنوايي نيست. اين عارضه ممكن است از عوارض جانبي داروهاي مصرفي ، كم خوابي، كار زياد، رانندگي سريع با پنجره باز، فشار خون، كاركردن طولاني در محيط پر صدا، گوش كردن ممتد به موسيقي تند، دنباله سردرد و حتي از تورم و درد مفاصل باشد. اگر تا چند روز برطرف نشود به دكتر مراجعه كنيد.
نوشيروان كيهاني زاده historian@picusnet.com


گنجينه
مه روي و بدگوي
يكي را از علما پرسيدند كه كسي با ماه رويي در خلوت نشسته و درها بسته و رفيقان خفته و نفس طالب و شهوت غالب؛ هيچ باشد كه به قوت پرهيزكاري از وي به سلامت بماند؟
گفت: اگر از مه رويان به سلامت ماند، از بدگويان نماند.
سعدي
گلستان


گشتي در دنياي خبرها
مرگ راسو در فرودگاه
نيويورك: يك مسافر هواپيما در آمريكا هنگامي كه اجازه نيافت راسوي خود را به داخل هواپيما ببرد، حيوان نگون بخت را كشت.
هنگامي كه مأموران فرودگاه از ورود راسو به داخل هواپيما جلوگيري كردند، صاحب راسو، حيوان را كتك زد و او را به داخل توالت انداخت و سيفون را كشيد.

۷ سال حبس براي ۶۰۰ سرقت
لندن: يك سارق در لندن كه ۶۰۰ بار اقدام به سرقت كرده بود تنها به ۷ سال زندان محكوم شد.
اين جوان ۲۲ ساله اغلب خود را به عنوان مأمور پليس لباس شخصي معرفي مي كرد و با ورود به خانه سالمندان به سرقت اموال آنان مي پرداخت.
به عبارت ديگر وي از زماني كه شروع به سرقت كردن نمود، به طور متوسط در هر روز يك سرقت انجام مي داد.
صدور چنين حكم سبكي از سوي قاضي پرونده، اعتراض افكار عمومي را در انگليس دربرداشته است.

رقابت براي ساخت مرتفع ترين ساختمان جهان
شانگهاي: شهرهاي نيويورك آمريكا و شانگهاي چين، رقابت شديدي را براي ساختن مرتفع ترين ساختمان جهان آغاز كرده اند.
البته عمليات ساخت ساختمان مرتفع شانگهاي در سال ۱۹۹۷ آغاز شد اما به دليل ركود اقتصادي، عمليات آن متوقف گرديد.
اما حالا چيني ها عزم خود را براي تكميل اين پروژه جزم كرده اند.
از سوي ديگر ديروز در نيويورك اعلام شد قرار است مرتفع ترين ساختمان جهان در محل وقوع حوادث ۱۱ سپتامبر ساخته شود.
در حال حاضر مرتفع ترين ساختمان جهان برج هاي دوقلو شهر كوالالامپور با ۴۵۲ متر ارتفاع است.

كلينيك لاغري براي سگ ها
توكيو: اين روزها سگ هاي ژاپن به حدي تن پرور شده اند كه اغلب آنان با چاقي مفرط مواجه هستند. به گفته دامپزشكان صاحبان سگ ها بهترين شرايط زندگي را براي حيوان محبوب خود ايجاد كرده اند كه همين موضوع باعث شده تا اين حيوانات هر روز چاق تر شوند.
به همين دليل اخيرا يك كلينيك لاغري براي سگ ها در ژاپن راه اندازي شده كه مردم سگهاي چاق خود را براي كم كردن وزن به اين مكان مي آورند.
يكي ديگر از دلايل چاقي سگ ها در ژاپن، كم تحركي آنان به دليل كوچك بودن فضاي خانه ها است. همچنين اغلب مردم از صبح تا شب سگ هاي خود را در باغچه مي بندند تا اينكه به كارهاي روزانه خود برسند.

صندلي هاي كوچك
لندن: سينماها و تئاترهاي شهر لندن با بحران تازه اي مواجه شده اند كه ناشي از كوچك بودن فضاي صندلي هاي اين اماكن براي تماشاگران آمريكايي است. حتي يكي از نمايندگان مجلس اين كشور گفت: صندلي هاي سينماها و تئاترهاي لندن متعلق به عصر ويكتوريا است و براي عصر مدرن ساخته نشده است. به همين دليل جهانگردان كه در هنگام نشست روي صندلي احساس راحتي نمي كنند، از رفتن به اين اماكن خودداري مي ورزند. اغلب سالن هاي تئاتر انگليس در قرن نوزدهم ساخته شده اند.


ساعات شرعي
ساعات شرعي
اذان ظهر: ساعت۱۲و۱۹ دقيقه
اذان مغرب:ساعت ۱۸
اذان صبح فردا:ساعت ۵ و۳۱ دقيقه
طلوع آفتاب فردا: ساعت ۶ و ۵۷ دقيقه


بر ديوار نگارخانه ها
برديوار نگارخانه ها
* نگارخانه سوره: نمايشگاه آثار نقاشي گروهي از هنرمندان با عنوان «تولد در پگاه» / تا ۲۷ بهمن / ميدان انقلاب، جنب سينما بهمن / تلفن: ۸۸۹۵۵۲۳
* آشيان نقش و مهر: نمايشگاه عكس آثار گيتا منتظر / ۲۴ تا ۳۰ بهمن / ميدان آرژانتين، خيابان بخارست، خيابان هجدهم، شماره ۴ / تلفن: ۸۷۳۲۹۵۰
* بنياد فرهنگي جمشيد: نمايشگاه نقاشي استوره با هدف آشنايي كودكان و نوجوانان با داستانهاي شاهنامه / تا ۲۱ بهمن / كريمخان، خردمند شمالي، كوچه ششم، پلاك ۲ / تلفن: ۸۸۲۴۸۰۶
* گالري گلستان: نمايشگاه نقاشي پويا آريان پور / ۲۵ بهمن تا اول اسفند / خيابان دروس، شهيد كماسايي، شماره ۴۲ / تلفن: ۲۵۴۱۵۸۹
* گالري مس نگار: نمايشگاه آثار قلمزني مجيد بهرامي پور/ ۲۵ تا ۳۰ بهمن / كردستان شمالي، مجتمع پارك پرنس، بخش تجاري، شماره ۵ / تلفن: ۸۰۶۷۵۶۶
* نگارخانه جهان نما: نمايشگاه آثار موزائيك گروهي از هنرمندان / ۲۵ بهمن تا سوم اسفند / ميدان نياوران، مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران / تلفن: ۴- ۲۲۸۲۰۱۲
* نگارخانه اثر: نمايشگاه نقاشي شيرين قندچي / ۲۳ تا ۲۹ بهمن / دركه، شهيد احمدپور، پلاك ۷ / تلفن: ۲۴۰۷۷۷۲


گل و گياه
بداغ زمستاني
000222.jpg
نام علمي: Viburnum bodnantense شDawnش
خانواده: CAPRIFOLIACEAE
درختچه اي خزان پذير با شاخه هاي افراشته و برگهاي تخم مرغي كه در جواني برنزي بوده و بعد سبز تيره مي شوند.
خوشه هاي گل هاي معطر و صورتي رنگ آن از اواخر پاييز تا اوايل بهار ظاهر مي شوند. حداكثر بلندي و گستردگي آن به ۳ متر مي رسد.
نيازها: مكان آفتابي، خاك عميق و حاصلخيز كه داراي زهكش خوب باشد. جهت مرتب كردن گياه مي توان تعدادي از شاخه هاي مسن را پس از پايان گلدهي حذف نمود. حداقل دماي قابل تحمل آن ۱۵- درجه سانتيگراد است.
ازدياد: از طريق تهيه و كاشت قلمه هاي چوب نرم در فصل تابستان امكان پذير است.
سازمان پاركها و فضاي سبز شهر تهران


صفحه آخر
خارجي
انديشه
شهري
شهر
اجتماعي
اجتماعي زنان
اقتصادي
ورزش جهان
ورزش
علمي فرهنگي
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
شناسنامه
روزنامك
گنجينه
دنياي خبرها
ساعات شرعي
برديوارنگارحانه ها
گل و گياه
|  سياسي   |   خارجي   |   انديشه   |   شهري   |   شهر   |   اجتماعي   |   اجتماعي زنان   |   اقتصادي   |  
|  ورزش جهان   |   ورزش   |   علمي فرهنگي   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |