يكشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۱ - سال يازدهم - شماره ۲۹۹۴ - Mar.2,2003
ارتش فاتح دوي صحرانوردي نيروهاي مسلح
گروه ورزشي: رقابت هاي دوي صحرانوردي قهرماني نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران، با قهرماني مقتدرانه تيم ارتش به پايان رسيد. به گزارش روابط عمومي سازمان تربيت بدني ارتش جمهوري اسلامي ايران، در اين رقابت ها كه به مدت يك روز و به ميزباني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در پارك جنگلي چيتگر تهران و در چهار رده سني برگزار شد، در حضور نفرات برتر نيروهاي مختلف، ورزشكاران ارتش با كسب عنوان هاي برتر باعث قهرماني تيم ارتش در اين رقابت ها شدند.

۳ كشور خارجي در هندبال بين المللي دهه فجر
گروه ورزشي: سيزدهمين دوره مسابقه هاي بين المللي هندبال دهه فجر طي روزهاي ۱۵ تا ۲۰ اسفندماه جاري به ميزباني شهر كرمان برگزار مي شود.
تاكنون جدا از قطعي شدن حضور تيم هاي داخلي ( ملي  بزرگسالان و اميد، شهرداري كرمان)، سه كشور خارجي گرجستان، جمهوري آذربايجان و عمان هم در اين بازيها حضور پيدا مي كنند. از جمع كشورهاي خارجي، گرجستان دو تيم را به كرمان اعزام مي كند.

خسروي وفا دبير كل و خزانه دار كميته بين المللي پاراليمپيك در خاورميانه
گروه ورزشي: كميته  ملي  پاراليمپيك  ايران  اعلام  كرد: «محمود خسروي  وفا» رئيس  اين  كميته  در نشست  كميته هاي  ملي  پاراليمپيك  منطقه  خاورميانه  كميته  بين المللي  پاراليمپيك  كه  در امان  مركز اردن  جريان  داشت ، به  عنوان  دبيركل  و خزانه دار اين  منطقه  انتخاب  شد.

مسابقات بين المللي ژيمناستيك دهه فجر
گروه ورزشي: هفدهمين دوره مسابقه هاي بين المللي ژيمناستيك گراميداشت دهه مبارك فجر كه در تقويم فدراسيون جهاني ژيمناستيك به نام مسابقات جوانان آسيا ثبت شده است از امروز به مدت سه روز در سالن شهيد افراسيابي مجموعه ورزشي شهيد شيرودي برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي فدراسيون ژيمناستيك در اين مسابقات ۸ تيم خارجي و ۲ تيم از كشورمان به نام هاي اردن، قطر، سوريه، هند، پاكستان، ارمنستان، آذربايجان، يمن و تيم الف و ب كشورمان حضور دارند. با هماهنگي مسئولين ژيمناستيك و وزارت آموزش و پرورش مقرر شد اين رقابتها، مسابقات انتخابي ژيمناستيك دانش آموزان جهت حضور در مسابقات جهاني لين سر فرانسه نيز باشد. شايان ذكر است مراسم افتتاحيه اين مسابقات ساعت ۱۷ امروز و با حضور مسئولين سازمان تربيت بدني در سالن افراسيابي آغاز مي شود.

فولاد مباركه قهرمان بسكتبال ليگ برتر بانوان ايران
گروه ورزشي: تيم فولاد مباركه اصفهان با كسب ۲۵ امتياز فاتح رقابت هاي سوپرليگ بسكتبال بانوان كشور شد. پس از فولاد مباركه، تيم اداره كل دانشگاه آزاد اسلامي با ۲۴ امتياز در جاي دوم ايستاد و فجر سپاه با ۲۴ امتياز در مكان سوم قرار گرفت. مقام  هاي چهارم تا هشتم به ترتيب به تيم هاي پيكان، حجاب شيراز، حجاب تهران شركت نفت و ذوب آهن اصفهان رسيد.

شطرنج قهرماني آسيا
توقف قائم مقامي در گام هفتم
گروه ورزشي: «احسان قائم مقامي»، استاد بزرگ شطرنج كشورمان در دور هفتم رقابتهاي شطرنج انفرادي قهرماني مردان آسيا مقابل «محمد المضيكي» استاد بزرگ شطرنج قطر به تساوي رسيد. در اين رقابت ها كه در دوحه پايتخت قطر جريان دارد، قائم مقامي با تساوي مقابل شطرنج بازان قطري با كسب ۵/۵ امتياز همچنان در صدر جدول رده بندي اين پيكارها ايستاد.

تيم وزنه برداري دانشگاه آزاد قهرمان كشور شد
گروه ورزشي: تيم وزنه برداري باشگاه فرهنگي ورزشي اداره كل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي جام قهرماني رقابتهاي وزنه برداري باشگاه هاي ايران در سال ۱۳۸۱ را از آن خود كرد.در هفته پاياني اين مسابقه ها تيم وزنه برداري دانشگاه آزاد اسلامي موفق شد ميزبان خود تيم وزنه برداري شركت نفت مسجد سليمان را با نتيجه ۷ بر يك شكست داده تا قهرمان بلامنازع اين دوره از رقابتها گردد.
سايپا تهران قهرمان سه دوره اين رقابتها دوم شد و ذوب آهن اصفهان در سكوي سوم جاي گرفت.
گفتني است در تيم وزنه برداري اين دانشگاه محمدحسين برخواه - سيد مهدي و سيد هادي پانزوان - محسن بيرانوند همگي از ملي پوشان كشور و جوانان مستعدي همچون ميثم تاجيك - حسين حمزه سقايي - روح الله جيك - ناصر اميري - علي كيا دليري - مهدي ناظريان - مهدي نبي الهي و اميد نائيج حضور دارند و طبق برنامه اواخر فروردين ماه سال ۱۳۸۲ در رقابتهاي قهرماني باشگاه هاي آسيا در كشور مالزي حضور مي يابند.

مصاحبه مشترك طالقاني و خادم با خبرنگاران
كشتي الگوهايي تأثيرگذار مي خواهد
003285.jpg
گروه ورزشي: اولين مصاحبه مطبوعاتي مشترك محمدرضا طالقاني و رسول خادم عصر ديروز در محل فدراسيون كشتي برگزار شد.
مسائل و مطالب مطروحه در اين نشست نشان مي داد كه كشتي در راه ورود به تجربه اي تازه و نوين با حفظ نظام سنتي اش در راه ايجاد جرياني تشكيلاتي و قوي است تا به صورتي سامان يافته تر از هميشه به توانمندي و قدرت لازم برسد. ديروز طالقاني با تاكيدي دوباره باز هم بر اين نكته پافشاري كرد كه با بودن رسول خادم كشتي ما اصلاح مي شود.
او صراحتا اظهار داشت: وقتي رسول خادم مسئول فني تيم ملي است، هيچ احتياجي به سرمربي وجود ندارد.
خود رسول هم در اين زمينه نظر جالبي دارد و مي گويد:  در كشتي ما حقيقتي وجود دارد و آن اين است كه در گذشته با حضور سرمربي در راس تيم هاي ملي نتيجه منفي گرفته ايم، چرا كه مربيان ما وقتي به بالا مي رسند برايشان امر سازندگي كه در رتبه پايين تري است، جذابيت لازم را ندارد و از اين مسير كشتي ايران ضرر و زيان هاي فراواني ديده است.
با توجه به اينكه در حكم صادره از سوي فدراسيون كشتي براي رسوم خادم مديريت فرهنگي در كشتي نيز به وي محول شده است، گفته هاي او در جلسه ديروز اشاره اي جدي بر اين نكته داشت كه وي اهميت حضور خود در اين بخش را هم بسيار جدي مي پندارد.
وي مي گويد: مسائل خاص در بخش آسيب شناسي امروز جامعه ما در كشتي نيز شكاف بوجود آورده است. تعريف واقع بينانه تر اين است كه مشكلات موجود امروز در بخش فرهنگي تنها متوجه قهرمانان نيست. ما امروز الگوهايي را مي خواهيم كه بر اصول جوانمردي و پهلواني ما تاثيرگذار باشند.
در جلسه ديروز مطبوعاتي و راديو تلويزيوني خبرنگاران با طا لقا ني وخادم در رابطه باجدي تربرگزار شدن مسابقه هاي قهرماني كشور، برخورد با خاطيان، حضور كشتي گيران ايران در رقابت هاي جهاني آمريكا، تأمين بودجه مورد نياز كشتي، قانونمندشدن پيكارهاي انتخابي تيم ملي، رايزني هاي لازم براي راه اندازي انستيتو بين المللي كشتي، انتخابات بيستم اسفند كميته داوران، تأييد سابقه مديريت فرجي نايب رئيس جديد فدراسيون كشتي و استفاده از تمامي مربيان واجد شرايط به صورت مقطعي در كنار تيم هاي ملي مطالبي مطرح شد كه پاسخ هاي لازم به آنها داده شد.

فوتبال جام حذفي باشگاه هاي ايران
پاس، مدعي قهرماني در جام حذفي است
003275.jpg
در بين بازي هاي امروز برخورد پاس و فولاد دو تيم قدرتمند ليگ برتر در اهواز حساس ترين بازي جام حذفي است. در بازي رفت بياتي نيا با گل هايش نقشي اساسي در برتري پاس داشت.
گروه ورزشي: رقابت هاي فوتبال جام حذفي باشگاه هاي ايران امروز با انجام چهار بازي در شهرستانها ادامه مي يابد.
در آبادان صنعت نفت بدون تماشاگرانش بدليل مشكل آفريني در بازي با سپاهان در ليگ برتر به مصاف فجر سپاسي مي رود.
براي فجر كه در بازي رفت در خانه اش به سختي با پيروزي سه بر دو ميدان را ترك كرد، بازي با صنعت نفت بدون تماشاگر يك امتياز مثبت محسوب مي شود.
حال بايد ديد شاگردان قاسمپور بدون داشتن اين فاكتور تهييج كننده چگونه قادر به جبران شكست شيراز خواهند بود.
با اين اوصاف نفتي ها بدليل زدن دو گل در خانه حريف اين شانس را دارند كه حتي با يك گل نيز جواز صعود بگيرند.
در شيراز برق با سايپا ديدار مي كند. برق به پشتوانه بازي بدون گل در كرج از موقعيت مناسب تري نسبت به تيم ميهمان برخوردار است.
البته برق بعد از رفتن قاسمپور حال و روز خوشي ندارد. چند شكست پياپي اين تيم را در ليگ برتر به منطقه سقوط نزديك تر ساخته است.
پيروزي در جام حذفي شايد بتواند برق را به شرايط ايده آل نزديك تر سازد.
حساس ترين بازي امروز در اهواز انجام مي شود. برخورد پاس و فولاد اين بار در جام حذفي صورت مي گيرد. در ليگ برتر فولاد در بازي رفت در اهواز اين تيم را مغلوب ساخت، اما در جام حذفي و در بازي رفت پاس انتقام سختي از فولاد گرفت و با توجه به پيروزي سه بر يك خود را لايق صعود مي داند.
در بين چهار بازي امروز، ذوب آهن بازي راحت تري نسبت به ساير حريفان دارد. تساوي بدون گل ذوبي ها در همدان اين امكان را به آنان مي بخشد تا با شرايط بهتري در زمين خود نقشه شكست حريف را در سر بپرورانند. ذوب آهن در صورت صعود به ديدار پيكان تهران خواهد رفت.
اسامي داوران و برنامه بازيهاي امروز جام حذفي
به  گزارش  سازمان  ليگ  حرفه اي ، اسامي  داوران  و ناظران  اين  رقابتها كه امروز برگزار خواهد شد، به  شرح  زير است :
يكشنبه  ۱۱/ ۱۲/ ۸۱.
(تمامي  اين  ديدارها در ساعت  ۱۵ برگزار مي شود)
* صنعت  نفت  آبادان  با فجر سپاسي  شيراز در ورزشگاه  تختي  آبادان
* برق  شيراز با سايپا تهران  در ورزشگاه  حافظيه  شيراز
* فولاد خوزستان  با پاس  تهران  در ورزشگاه  تختي  اهواز
* ذوب  آهن  اصفهان  با پرسپوليس  همدان  در ورزشگاه  فولاد شهر اصفهان

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |  
|  محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |