يكشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۰۴۶ - May .11, 2003
مردم مي خواهند فرهنگ برخوردمان را با آنها ارتقاء دهيم
گروه اجتماعي: فرمانده  نيروي  انتظامي  كشور گفت :امروز مهمترين  تقاضايي  كه  همكاران  نيروي انتظامي  در كنار برقراري  نظم  و امنيت  بايد به  آن  توجه  كنند، اين  است  كه  مردم  مي خواهند فرهنگ  برخوردمان  را با آنان  ارتقاء دهيم .
به گزارش ايرنا سردار «محمدباقر قاليباف » روز شنبه  درمراسم  معرفي  «سردار حسين  ذوالفقاري » فرمانده  جديد نيروي  انتظامي  استان  اصفهان  افزود: مردم  از ما مي خواهند درحين  انجام  وظيفه ، كرامت  انساني  آنان  را مورد توجه  قرار دهيم . وي  تأكيد كرد:ارتقاء فرهنگ  سازماني  يكي  از تقاضاهاي  بحق  مردم  است  كه  اين نيرو بايد به  آن  جامه  عمل  بپوشاند تا اين  حركتي  راكه  در ناجا شروع  شده  است روز به  روز با سرعت  و دقت  بيشتر دنبال  كنيم .
سردار قاليباف  تأكيد كرد: مردم  احساس  مي كنند كه  نيروي  انتظامي  قابليت برقراري  نظم  و امنيت  را درجامعه  پيدا كرده  و حتي  اعتماد مردم  به  اين  نيروبالاتر رفته  است .

خريد۱۵۰ ميليون ريال كتاب از معلمان مؤلف
گروه علمي فرهنگي: ستاد مركزي بزرگداشت مقام معلم به منظور تقويت انگيزه معلمان مؤلف، امسال حدود ۱۵۰ ميليون ريال كتاب آنان را خريداري كرد.
«مقداد عزيزي» كارشناس مسئول ستاد مركزي بزرگداشت مقام معلم با اعلام اين مطلب به ايرنا اظهار داشت: حدود ۱۵ هزار جلد كتاب بين استانها و فروشگاههاي كتاب توزيع شده و لازم است نمايشگاه و فروشگاههايي براي نمايش كتابهاي معلمان مؤلف در تهران و شهرستانها داير شود.

اتحاديه سراسري كانون هاي وكلاي دادگستري تأسيس شد
گروه اجتماعي: اتحاديه سراسري كانون هاي وكلاي دادگستري تأسيس و اولين جلسه مجمع عمومي اين اتحاديه در اصفهان تشكيل شد.
اسماعيل مصباح، نايب رئيس كانون وكلاي تهران در گفت و گو با ايسنا اظهار داشت: در جهت ايجاد هماهنگي در اجراي وظايف مربوط به كانون ها و اتخاذ رويه واحد و ميل به اهداف مشترك، اتحاديه سراسري كانون هاي وكلاي دادگستري تشكيل و شروع به كار كرد.
وي ادامه داد: با حضور همه اعضاي اصلي هيأت مديره هاي كانون هاي وكلا، اساسنامه اين اتحاديه به تصويب رسيد وبا توجه به پيش بيني اساسنامه ۱۱ نفر به عنوان شوراي اجرايي اين اتحاديه انتخاب شدند.
نايب رئيس كانون وكلا، ايجاد رويه واحد در اجراي وظايف كانون هاي وكلاي دادگستري، پيشنهاد تدوين، تنقيح و تبيين قوانين وكالت با توجه به شرايط و مقتضيات زمان به ارتقاي سطح وكالت و حفظ استقلال كانون ها، هماهنگي با قوه قضائيه و همكاري با قواي مقننه و مجريه، پيشنهاد تهيه و اصلاح قوانين، ارائه طرح هاي لازم براي تحقق و تأمين حقوق دفاعيه شناخته شده اشخاص، ايجاد شبكه اطلاع رساني مشترك و كوشش در همگام ساختن جامعه وكالت با دستاوردهاي علمي و فن آوري روز، اتخاذ تدابير مقتضي به متصدي برقراري ارتباط با اتحاديه هاي بين المللي وكلا و كانون هاي وكلاي دادگستري را از جمله اهداف مهم اين اتحاديه برشمرد.
مصباح مركز اين اتحاديه را شهر تهران اعلام كرد و گفت: هيأت عمومي اين اتحاديه حداقل هر دو سال يك بار تشكيل جلسه خواهد داد.

آسوشيتدپرس:
آزادي مطبوعات در افغانستان امري ظاهري است
گروه اجتماعي: به نظر مي رسد روزنامه نگاران افغاني بعد از سرنگوني رژيم طالبان در ظاهر از آزادي مطبوعات لذت مي برند، اما حقيقت اين است شماري از جنگ سالارها، و عده اي از مقامات دولتي انتقادات علني را باتهديد و مرگ پاسخ مي دهند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، «سيدمهدوي»، گزارشگر كابلي در اين باره گفت: «دولت به طور رسمي مي گويد ما حق داريم نظراتمان را بيان كنيم، اما حقيقت اين است كه هيچ آزادي حقيقي براي روزنامه نگاران وجود ندارد.»
دو هفته پيش بعد از اينكه «ظهور افغان»، روزنامه نگار افغاني در مقاله اي نوشت كه وزير آموزش و پرورش تنها دو ساعت در هفته در دفترش حاضر مي شود، به طور مرتب مورد تهديد قرار گرفت.
در يكي از تهديدات تلفني، فرد تهديدكننده گفت: «ما صدها تن را كشته ايم. تو را هم مي توانيم بكشيم.»

تأكيد روزنامه نگاران بر تدوين نظام نامه حرفه اي
ايسنا: در نشست دبيران انجمن صنفي روزنامه نگاران ايران، انجمن روزنامه نگاران زن ايران، انجمن روزنامه نگاران مسلمان و تعدادي ازاهالي مطبوعات با عنوان «آسيب شناسي عدم مشاركت روزنامه نگاران در تشكل هاي صنفي»، بر تدوين نظام نامه حرفه اي تأكيد شد.
نشست انجمن صنفي روزنامه نگاران با حضور اعضا ي انجمن روزنامه نگاران زن، انجمن روزنامه نگاران مسلمان و روزنامه نگاران و مطبوعات در سالن شماره ۳ برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ايسنا، در اين نشست فريبا داوودي مهاجر، از اعضاي انجمن روزنامه نگاران زن با بيان اينكه ما صنف روزنامه نگاران را مدنظر و به هم پوشاني و تقويت اين حرفه توجه داريم، افزود: ما كار زنان را به صورت خاص پيگيري مي كنيم، اما به صورت صنفي به حرفه روزنامه نگاري نگاه مي كنيم.
وي ضمن تأكيد بر امنيت دسته جمعي روزنامه نگاران و قرار داشتن هميشگي آنها در حمايت قانون اظهار اميدواري كرد: با هم پوشاني در انجمن صنفي، بتوانيم وزارت ارشاد را مجاب كنيم تا نظام نامه  حرفه اي را با توجه به اولويت هاي آن براي ما تصويب كند. داوودي مهاجر با يادآوري اينكه انجمن روزنامه نگاران زن، بيشتر مطالبات سياسي را دنبال مي كند، گفت: با اينكه شايد ديد ما با ساير انجمن ها متفاوت باشد، اما اهداف ما مشترك است. وي با بيان اينكه سياست و روزنامه نگاري مانند سياست و زن است، نسبت به نزديك تر كردن نگاه هاي سياسي اظهار اميدواري كرد. اين عضو انجمن صنفي روزنامه نگاران بر سوق يافتن انجمن هاي صنفي به سمتي كه اولين مرجع پاسخگويي به مراجع دولتي و مشورتي باشند تأكيد كرد و افزود: اين در حالي است كه ما پروانه خبرنگاري نداريم. خبرنگار امنيت شغلي ندارد. واقعاً چه كسي بايد ساز و كار امنيت آنها را مشخص كند؟
در حالي كه قراردادي با روزنامه نگار بسته نشده، روزنامه نگار اخراج مي شود و انجمن دفاع هم به سمتي نرفته كه ضمانت اجرايي داشته باشد.
فرامرزيان از اعضاي هيأت موسس انجمن روزنامه نگاران زن در اين نشست درخصوص اهداف اين انجمن، گفت: انجمن صنفي روزنامه نگاران زن در همه دنيا براي دفاع از حقوق زنان تشكيل شده است.

اجتماعي
اجتماعي زنان
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
|  اجتماعي زنان   |   اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |  
|  محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |