يكشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۰۵۳ - May .18, 2003
پست معاونت ديگر چيست؟
مدير عامل استقلال امروز مشخص مي شود ؟
014675.jpg
گروه ورزشي: انگار جلسات استقلال پاياني ندارد. در اين تيم بحران زده بيش از هر چيز جلسات خودنمايي مي كند. از جلسات علني گرفته تا غيرعلني، پنهاني و در پشت درهاي بسته. جالب اين كه هيچكدام از اين جلسات تاكنون تأثير مثبتي روي اين تيم نگذاشته است. در جلسه امروز گويا قرار است مدير عامل جديد معرفي شود. همانطور كه درباره جلسه هفته گذشته نوشتيم در پايان آن نشست مشخص شد كه علي فتح الله زاده رفتني است. فتح الله زاده پس از اينكه عرصه فعاليت خود را تنگتر ديد تصميم به رفتن گرفت. به خصوص بعد از آنكه معلوم شد پستي در حال شكل گيري است به نام معاونت ورزشي باشگاه كه در واقع تصميم گير اصلي هم خواهد بود و فتح الله زاده بايد درزيرمجموعه اين معاونت تنها به نام مدير عاملي دلخوش باشد جالب تر اينكه براي پست معاونت نام كسي مطرح بود كه استقلال درزمان او به دسته سوم سقوط كرد. كسي كه حضور او در كنار فتح الله زاده در ساختمان آبي امكان پذير نبود. اما براي مديرعاملي باشگاه در جلسه گذشته بيش ازهمه نام جواد قريب مطرح بوده است. در اين جلسه ميرولد و ايرواني اصرار داشتند تا جواد قريب مديرعامل شود و پس از مطرح شدن نام او،علي آقامحمدي نيز اصرار بر اين قضيه داشته است. در اين ميان تنها كسي كه سكوت كرده علي تاجرنيا بوده است. در آن جلسه ميرولد و ايرواني به تاجرنيا دوبار تأكيد كرده اند كه آيا شما گزينه اي داريد كه هر دو بار جواب او سكوت بوده است. سكوتي كه نبايد در آن زمان شكل مي گرفت. گويا ميرولد و ايرواني هر دو از گزينه مورد نظر تاجرنيا اطلاع داشتند و مايل بودند تا خود تاجرنيا گزينه مورد تاييد خود را در جلسه مطرح كند اما معلوم نيست تاجرنيا در آن زمان تشخيص داده سكوت كند و يا اينكه سئوال فرعي آن دو عضو هيات مديره را به درستي دريافت نكرده است. اما امروز اتفاقات ديگري هم شايد رخ دهد. علي فتح الله زاده مايل است كه اگر جواد قريب به عنوان مديرعامل انتخاب شود او در هيات مديره جايي داشته باشد اما شايد اين مسئله هم تحقق پيدا نكند و شخص ديگري به جاي فتح الله زاده راهي هيات مديره شود. به هر صورت امروز خبرهاي زيادي از استقلال بيرون خواهد ريخت.
محمد صلاحي را
از كجا آورده اند؟
به جز اين خبرها حضور محمد صلاحي نيز از آن خبرها بود، گفته مي شود پورحيدري وقتي تمام مربيان را دور مي زند مي رسد به نامي كه ده سال است مربيگري نكرده و او را انتخاب مي كند با دو هدف اول اينكه صلاحي براي هيأت مديره فردي است كه مي توان با او چند صباحي ديگر كار كرد و دوم اينكه اگر در اين چند بازي موفق بوديم با اين كادر سال بعد هم پيش مي رويم. البته شنيديم كه يكي از نفراتي كه در يك تيم جوانان زير نظرصلاحي تمرين مي كرد و دوستي ديرينه با پورحيدري دارد و اكنون در سن خوزه آمريكا زندگي مي كند باعث اين جريانات شده است و در پايان مي گوئيم، جريان اين معاونت ورزشي چيست؟ و چرا براي آوردن يك فرد مورد نظر، يك پست در يك نهاد اضافه مي كنيم. استقلال روزي شبيه يك باشگاه شد كه از وجود چنين حركتهايي پاك شد و حالا استقلال به همان جايي مي رود كه در دوران سقوط تجربه كرده بود.
برنامه فوتبال
دوشنبه ۲۹/۱۲/۸۲
پيكان تهران - فولاد خوزستان
(ورزشگاه ايران خودرو)
استقلال اهواز - صنعت نفت آبادان
(اهواز)
ابومسلم خراسان - برق شيراز
(مشهد)
هر سه ديدار در ساعت ۳۰/۱۶ دقيقه برگزار مي شود.

كونگ فو ايران در باكو
تيم ملي چوي لي فوت كونگ فو ايران از خرداد ماه سال جاري در رقابت هاي بين المللي باكو آذربايجان شركت خواهد كرد.
در حال حاضر ورزشكاران اين رشته ورزشي در اردو به سر مي برند و محمدرضا قهاري و محمدرضا طالبي را مي توان آماده ترين ورزشكاران حاضر در اين اردو دانست.

نشست نمايندگان واليبال تهران در ليگ برتر
افزايش دستمزد بازيكنان واليبال، نمايندگان واليبال تهران در ليگ برتر ايران را بر آن داشت تا امروز در نشستي در انديشه چاره جويي اين مشكل برآيند .
امروز در جلسه اي در فدراسيون واليبال مسئولان باشگاه هاي پيكان، صنام، پاس و برق در اين مورد گفتگو مي كنند تا شايد با توافق با يكديگر بتوانند از افزايش بي رويه دستمزدها جلوگيري كنند.
داوران ايراني تأييد شدند
فدراسيون بين المللي واليبال، حضور ۵ داور ايراني را در كلاس بين المللي تهران تأييد كرد. كلاس بين المللي داوري تهران روز ۱۸ خردادماه تشكيل خواهد شد و ابراهيم زاده، عابدزاده، جعفري، ميرزايي و انصاري داوران ايراني شركت كننده در اين كلاس خواهند بود. اين كلاس زيرنظر جعفر نصيب و مدرسي محمد حبيب عبدالله و ابراهيم نعمتي برگزار مي شود.

پايان رقابتهاي بين المللي كشتي «آليش»
گروه ورزشي: تيم قرقيزستان فاتح نخستين دوره مسابقات بين المللي كشتي آليش ايران شد. در اين مسابقات كه با شركت ۶ تيم خارجي و ۴ تيم داخلي در شهر كلاله برگزار شد، پس از تيم قرقيزستان كه با كسب ۳۷ امتياز بر سكوي نخست ايستاد، تيم هاي ملي ايران الف و گلستان به ترتيب با ۳۴ و ۲۶ امتياز عناوين دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
در چهار وزن (۷۳ ، ۸۱ ، ۹۰ و ۹۱+) كيلوگرم به ترتيب چنگيز اماگانف (قرقيزستان)، عمر زاك عبدي تف (قرقيزستان)، يعقوب پهلوان زاده (ايران) و ضمرد بيگ آقايف (قرقيزستان) به مقام قهرماني رسيدند.

خبرهايي از كشتي
اسامي تيم آمريكا در «جام تختي»
گروه ورزشي: اسامي ۵ كشتي گير آمريكايي، براي شركت در مسابقات بين المللي كشتي آزاد جام جهان پهلوان تختي اعلام شد.
به گزارش فدراسيون كشتي، برايان كيك، دين ماريسون، كريستوفو فيشر، آندره هاروت و ماركوس ماكسا، ۵ كشتي گير آمريكايي هستند كه صبح روز سه شنبه هفته جاري وارد تهران خواهند شد. «دانيل راسل» كه كار مربيگري تيم كشتي فرنگي آمريكا را در رقابتهاي كشتي فرنگي جام جهان پهلوان تختي بر عهده داشت در كشورمان خواهد ماند و مربيگري تيم كشتي آزاد آمريكا را نيز بر عهده خواهد گرفت.
حسن رنگرز:
شرايط حضور در مسابقه هاي آسيايي را ندارم
حسن رنگرز قهرمان جهان در سال ۲۰۰۱ مي گويد:  بدليل نزديكي مسابقات آسيايي هند با رقابتهاي انتخابي جام تختي، حضور من در تيم ملي هنوز در هاله اي از ابهام قرار دارد چرا كه فكر مي كنم از لحاظ شرايط بدني نتوانم جوابگوي حضور در مسابقه هاي قهرماني آسيا باشم.
طالقاني: با نامه نگاري كسي ملي پوش نمي شود
محمدرضا طالقاني رئيس فدراسيون كشتي با ابراز ناراحتي از مسايل بوجود آمده و به حاشيه كشيدن كشتي مي گويد: فدراسيون با تمام توان در حال پيش برد اهداف و برنامه هاي خود مي باشد. به همين دليل درست نيست كه در شرايط موجود با به حاشيه كشيدن برخي مسايل، به كشتي كشور ضربه بزنيم. من بارها اعلام كرده و خواهم كرد كه تنها راه رسيدن به دو بنده تيم ملي فقط از طريق شركت در مسابقات انتخابي امكان پذير خواهد بود و با نامه نگاري كسي نمي تواند به تيم ملي راه پيدا كند. درهاي كشتي به روي تمام كساني كه مي خواهند در تيم ملي حضور داشته باشند باز است و ما با كسي هيچ گونه مشكلي نداريم. اگر فردي خواهان پوشيدن دو بنده تيم ملي است بايد كشتي بگيرد و ديگر هيچ.

سارس در نيجريه
تيم ملي فوتبال ايران را به «لاگوس»  اعزام نكنيد
گروه ورزشي: تيم ملي فوتبال ايران قرار است روز نهم خرداد در تورنمنت چهارجانبه نيجريه شركت كند. اما شيوع بيماري سارس در كشور نيجريه اين بازيها را در پرده ابهام قرار داده است.براساس مصوبه فيفا بازيهاي فوتبال در كشورهايي كه در آن بيماري سارس شيوع پيدا كرده بايد لغو شود. اما تورنمنت چهارجانبه نيجريه كه غيررسمي است، در تقويم فيفا ثبت نشده و از اين قانون مستثني است و گفته مي شود شركتي كه اين تورنمنت را برگزار مي كند براي تبليغ محصولات خود و نفوذ در قاره آفريقا به هر قيمتي در صدد است اين تورنمنت را برگزار كند و اين در حالي است كه ورزشگاه فوتبال بهترين مكان براي شيوع گسترده اين بيماري خطرناك است.شنيديم كه مسئولان پزشكي ايران نيز در صدد مخالفت با حضور تيم ملي ايران در تورنمنت نيجريه هستند. شايان ذكر است كه هفته گذشته رسماً اعلام شد كه بيماران مشكوك به سارس زيادي در نيجريه مشاهده شده و تاكنون يك بيمار آلوده به سارس كه كشته شده در پايتخت اين كشور (لاگوس) ثبت شده است.

تيم ملي دو وميداني با روشي جديد تشكيل شد
گروه ورزشي: در نخستين جلسه كميته فني فدراسيون دووميداني، ورزشكاران مواد مختلف تيم هاي ملي در سه گروه انتخاب شدند.
اين جلسه با حضور حسين جلالي رئيس فدراسيون دووميداني، علي فرشاد سپهر، تيمور غياثي، مهدي قراچه داغي، احمد گودرزي، صادق داداشي، ابراهيم نوح نژاد، حميد سجادي، اعضاي كميته فني و مهدوي الله وردي مديركل دفتر تقويم هاي ورزشي و امور مسابقات سازمان تربيت بدني تشكيل شد، پس از بحث و بررسي، اعضاي تيم هاي ملي دووميداني با توجه به درخشش آنان در مسابقات اخير قهرماني باشگاه هاي كشور در شيراز در سه گروه به اين شرح انتخاب شدند.
گروه اول شامل دوندگان نخبه و ركوردشكنان كشور:
عاكفيان، محرابي، مرادي، عسكري، اميني، شوقيان، صميمي، روايي، فيضي و مهاجر شجاعي.
گروه دوم:
باباخاني، كريمي، حيدري، حسن زاده، مهران مرادي، جلودارزاده، سياح، مومني، مولايي، غفاري، ارخي.
گروه سوم:
سقر، قائمي، سنجابي، مهدوي، لاچيني، كبوتران، بلالي پور، يزدانيان، جلالي، يزداني نژاد، شايان، عطايي، احساني، حاج محمد حسيني، قواصي، جولايي، كفاشيان، رباني، كرامتي، زارعي نژاد، مشهدي ياري و گومه.

ورزش
اجتماعي زنان
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
شهر
شهري
علمي
علمي فرهنگي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
|  اجتماعي زنان   |   اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهر   |   شهري   |  
|  علمي   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |