سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۰۵۴ - May . 20, 2003
ليگ برتر فوتبال جدال جنوبي ها را استقلال اهواز برد
پيكان در رده چهارم ايستاد
014895.jpg
گروه ورزشي: در آغاز هفته بيست وسوم ليگ برتر فوتبال باشگاه هاي ايران ديروز سه بازي در شهرهاي تهران، مشهد و اهواز برگزار شد.
در تهران پيكان در ورزشگاه اختصاصي خود ميزبان فولاد خوزستان بود. دو تيم زخم خورده هفته پيش در شرايطي برابر هم قرار گرفتند كه در جدول بازي ها هم تنها تفاضل گل بهتر پيكان باعث حضور اين دو تيم در مكان هاي پنجم و ششم شد.
پيكان براي حضور در بالاي جدول با شناخت كامل نسبت به حريف مهره چيني كرد و مزد بازي سنجيده خود را با برتري و كسب سه امتياز بازي گرفت.
پيكان با اين برد جاي پاس را در مكان چهارم جدول تصرف كرد تا همچنان رقيبي براي پرسپوليس در راه كسب نيابت قهرماني به شمار رود. در اين بازي دو تيم فوتبال خوبي را به نمايش گذاشتند. براي پيكان بهمن طهماسبي و راميز محمداف در هر نيمه گلزني كردند و شيرمردي نيز در نيمه دوم تك گل فولاد را به ثمر رساند.در اهواز برخورد دو همسايه جنوبي استقلال و صنعت نفت ۵ گل زيبا را به همراه داشت كه سهم ميزبان اهوازي سه گل بود. استقلال با اين برد خود را به مكان يازدهم جدول رساند. ديدار دو تيم در بازي رفت با تساوي يك بر يك خاتمه يافته بود. نياز مبرم هر دو تيم به برد باعث شد تا تماشاگران حاضر در ورزشگاه تختي از ديدن يك فوتبال پرگل و زيبا سيراب شوند. امير خليفه اصل دو گل و كماسي يك گل براي استقلال به ثمر رساندند و عليرضا دغاغله و اسماعيل حلالي زننده دو گل نفتي ها بودند. در مشهد ابومسلم كه در انتهاي جدول بيش از ساير تيم ها به سقوط تهديد مي شد در بازي با برق شگفتي ساز هفته بيست ودوم فوران كرد و اين تيم را با سه گل شكست داد. هنوز خطر كاملا از ابومسلم دور نشده است و اين تيم راه سختي در راه بقاء دارد. برق شيراز آن تيم شاداب هفته هاي پيش نبود.
امروز استقلال - ذوب آهن
در نقش جهان
در ادامه بازي هاي هفته بيست و سوم امروز در ورزشگاه نقش جهان اصفهان ذوب آهن ميزبان استقلال است. ذوب آهن با شكست پرسپوليس از نقطه نظر روحي در بهترين شرايط به سر مي برد و برعكس استقلال با پذيرش شكست هاي متوالي و ترس از باخت همچنان غرق در بحران است و يك پيروزي مي تواند اين تيم را به طور موقت از وضعيت كنوني خارج سازد.

خبرهايي از كشتي
احتمال حضور جوانان در جام لايپزيك آلمان
گروه ورزشي: سرپرست تيم هاي كشتي آزاد و فرنگي جوانان ايران از برقراري اردوي آمادگي تيم كشتي آزاد جوانان ايران براي شركت در مسابقه هاي جهاني در تركيه خبر داد.«محمد انصاري» ديروز گفت: كشتي گيران دعوت شده بايد صبح روز جمعه هفته جاري با همراه داشتن مدارك كامل خود در محل خانه كشتي حضور داشته باشند.مسئول فني در اردوي يادشده اكبر فلاح است و محمود اسماعيل پور، يعقوب نجفي جويباري، جانعلي خسرونژاد از مازندران، جليل جهانشاهي از گلستان و علي حق وردي از تهران مربيان دعوت شده هستند.
مربي بدنسازي و آمادگي جسماني نيز يدالله اعتصامي از تهران است.
مسابقه هاي كشتي  آزاد و فرنگي قهرماني جوانان زير ۲۰ سال جهان مردادماه سال جاري در شهر استانبول تركيه برگزار خواهد شد.تيم كشتي آزاد جوانان ايران احتمال دارد پيش از شركت در مسابقه هاي جهاني در تركيه در رقابت هاي بين المللي جام «لايپزيك» در آلمان شركت كند.
سيم خواه: تيم ملي كشتي فرنگي انتخاب شده است
مسئول فني تيم ملي كشتي فرنگي ايران مي گويد: نفرات اصلي تيم ملي كشتي فرنگي ايران براي اعزام به مسابقات قهرماني آسيا در دهلي نو انتخاب شده اند.
رضا سيم خواه افزود: حسن رنگرز، علي اشكاني، پرويز زيدوند، محسن پودنكي، سيدحسين مرعشيان، مسعود هاشم زاده و عليرضا غريبي نمايندگان ايران در مسابقات آسيايي دهلي نو در خردادماه سال جاري خواهند بود.
اسامي داوران ايراني در «جام تختي»
كميته داوران فدراسيون كشتي، اسامي داوران دعوت شده به مسابقات بين المللي كشتي آزاد جام جهان پهلوان تختي را به شرح زير اعلام كرد:
هيبت علي زرگري پور از تهران، سيد محمد يوسف زاده از تهران، اكبر طهماسبي از تهران، جواد شهلايي از تهران، محمد عادلپور از زنجان، عباس بابازاده از مازندران.
معرفي اعضاي كميته فني
فدراسيون كشتي اعلام كرد: اعضاي كميته فني مسابقه هاي بين المللي كشتي آزاد جام «جهان پهلوان تختي» در تهران مشخص شدند.
اسامي اعضاي اين كميته از اين قرار است:
محمد مهدي يعقوبي از قزوين، محمدعلي خجسته پور از آذربايجان شرقي، محمد ابراهيم سيف پور، شمس الدين سيدعباسي و محسن فرح وشي از تهران.
«رحيم جدي» ناظر جام تختي
014905.jpg

«رحيم جدي» رئيس هيأت كشتي استان تهران، طي حكمي از سوي رئيس فدراسيون كشتي به عنوان نماينده و ناظر فدراسيون كشتي در مسابقات بين المللي كشتي آزاد دهه فجر جام جهان پهلوان تختي منصوب شد.

هندبال به جاي كشتي
باشگاه فرهنگي ورزشي صنام پس از تغيير و تحولات بوقوع  پيوسته در اين باشگاه اعلام داشت كه اين باشگاه در سال جاري در چهار رشته ورزشي واليبال، جودو، بسكتبال و هندبال فعاليت خواهد كرد. صنام در سال جاري در حالي نخستين حضور خود را در هندبال باشگاه هاي ايران تجربه مي كند كه كشتي را از گردونه فعاليتش خارج ساخته است!

توانايي و تأثير متقابل در ورزش ژيمناستيك
اينكه فدراسيون ژيمناستيك در مسير سازندگي اين ورزش و افزايش علاقمندان آن با چهره اي متفاوت  از هميشه، نظم و ظرفيت نوآوري نظام تبليغاتي تازه  اي را با تشكيل «كميته تخصصي روابط عمومي و امور فرهنگي» مورد نظر قرار داده است، امري پسنديده و با اهميت است كه مي تواند تصويرهاي ذهني و محتوايي مردم ما را نسبت به ورزش ژيمناستيك كاملاً تغيير داده و توسعه اي ملي را در اين زمينه فراهم سازد.اما اصلي ترين وظيفه پرداختن به يك سياست ارتباطي واقع بينانه و ابعاد گوناگون سياستگذاري ها و برنامه ريزي هاي ارتباطي، بررسي مختصر نظريه ها و پژوهش هاي عرضه شده است كه هم مهم و هم مغتنم است.
در تبديل يك برداشت نظري به يك برنامه اجرايي نظم بخشيدن به زيرساخت هاي آموزشي، فني و پژوهشي، پيدايش وسايل قوي تر و مؤثرتر و برقراركردن ارتباط و متحد شدن با همنوع، متقدم بر تمامي برنامه ها است.
امروز ورزش ژيمناستيك در ايران جمعيت مختصري دارد كه قادرند «توانايي و تأثير متقابل» را فراهم آورند و ارزيابي هاي مهم تر دال بر اين واقعيتند كه ما بايد بتوانيم از ثمرات اين عده بهره مند شويم. در حال حاضر نمي توان يافته هاي پژوهشي و علمي را بدون توجه به حضور اين عده به كار برد.
اينكه امروز دكتر حسن اسدي رئيس فدراسيون ژيمناستيك چاره مبارزه با علل نهفته عدم توسعه عمومي ورزش ژيمناستيك را در تغييرات اجتماعي آن مي بيند، راه آن ، تشكيل كميته تخصصي روابط عمومي و امور فرهنگي به شرط بهره مند شدن از اطلاعات لازم، منظم و مبنايي در راه انجام چنين تغييراتي است.
از آنجايي كه امروز ورزش ژيمناستيك در كشور ما تابعي از شرايط محيطي و حجم سازماني خويش است، به راحتي مي توان آهنگ تحول،  انعطاف پذيري و توازن عمومي را كنترل كرد.براي افزايش كارايي راههاي گوناگون وجود دارند. هر يك از اين راهها مستلزم ايجاد بستري مناسب و سرعت بخشيدن به عوامل اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي است.
در نشست روز شنبه كميته تخصصي روابط عمومي و امور فرهنگي فدراسيون ژيمناستيك كه در آن جمعي از متخصصان و آگاهان اين ورزش ديدگاههاي سازنده خود را ارائه كردند دكتر اسدي و مردان همراهش را برخوردار از چنان ظرفيتي ديدم كه مي توانند با ارائه راهكارهاي مناسب و رعايت تمامي عوامل مورد اشاره، لايه هاي يخي و منجمد در ژيمناستيك را بشكنند و فضايي دلچسب و مناسب را فراهم آورند.
كيفيت اصلي يك طرح، انعطاف پذيري آن است تا بتواند از تجربيات منفي پندگيرد و راه  آينده را هموار سازد. خوشبختانه چنين زمينه اي امروز در ژيمناستيك بوجود آمده است.
محمدرضا منصوريان

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سخنگاه آزاد
سياسي
شوراها
شهر
شهري
علمي فرهنگي
معلولين
موسيقي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
انفورماتيك
همشهري جهان
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سخنگاه آزاد   |   سياسي   |  
|  شوراها   |   شهر   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   معلولين   |   موسيقي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |