يكشنبه ۴ خرداد ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۰۵۹ - May .25, 2003
اولين همايش بررسي مشكلات جوانان
گروه اجتماعي: نخستين همايش بررسي مشكلات جوانان و ارائه راهكارهاي مناسب با حضور اساتيد برجسته دانشگاهي از سوي مركز علمي و پژوهشي فلق برگزار مي گردد.
بنابراين گزارش به منظور بررسي مشكلات جوانان با موضوعات جوان و انگيزه و اراده، جوان و اشتغال، جوان و ازدواج، جوان و انحرافات در روز
سه شنبه و چهارشنبه، ششم و هفتم خردادماه سال جاري برگزار مي گردد.
اين گزارش مي افزايد: طي نظرسنجي كه از سوي مركز علمي و پژوهشي فلق برگزار شد، دانشجويان و جوانان در خصوص موضوعات مورد بحث نگراني هايي را مطرح و خواستار ارائه راهكارهاي مناسب در اين خصوص بودند كه در اين همايش مورد بحث و بررسي جامعه شناسي و روانشناختي قرار خواهد گرفت.
اين گزارش مي افزايد: در اين همايش كه با حضور اساتيد و متخصصين امر برگزار مي گردد، الگوهاي صحيح و راهكارهاي عملي مناسب ارائه خواهد شد.
ضمناً در پايان همايش جلسه پرسش و پاسخ با حضور دانشجويان و جوانان و اساتيد برگزار مي شود.

نشست بحران هويت در ايران برگزار شد
ايرنا: پنجمين  نشست  علمي  با عنوان  بررسي  بحران  هويت  در ايران  شنبه  درتهران  برگزار شد.
در اين  نشست  كه  توسط مركز امور مشاركت  زنان  و مركز بررسي  پژوهشهاي  انساني  جهاد دانشگاهي  برگزار شد ، دكتر اصغر افتخاري  معاون  پژوهشي  پژوهشكده  مطالعات  راهبردي  و عضو هيات  علمي  دانشگاه  الزهرا گفت : ورود به عرصه  جهاني  در قرن  بيست  و يكم  براي  كشورهاي  اسلامي  با چالشهاي  هويتي بسياري  روبرو است  .
افتخاري  افزود: با توجه  به  امكانات  محدود فناوري  در جوامع  اسلامي  وروند رو به  گسترش  ليبرال  دموكراسي  ، هويت  ديني  كشورهاي  اسلامي  با چالشهاي معرفتي  وعلمي  در آينده  نزديك  روبرو خواهد شد.
وي  خاطرنشان  كرد: بعد از دو جريان  دين ستيزي  و دين گريزي  ، پديده  دين گزيني  با ارائه  راههايي  نظير ليبرال  دموكراسي  در دوره  فعلي  به  دنبال  ايفاكردن  نقش  دين  است  . وي  تصريح  كرد: شكل گيري  جنبشها، تشكلها و گروههاي  فمنيست  (زن گرا) درقرن  جديد ، تغييرات  بنياديني  را در لايه هاي  زيرين  جوامع  اسلامي  بوجودخواهند آورد بطوري كه  از هم  اكنون  اصول  اسلامي  مورد نقد قرار گرفته  است  .
معاون  پژوهشي  پژوهشكده  مطالعات  راهبردي  افزود: اكنون  ارتباطات  درجهان  نابرابر است  بطوري  كه  بسياري  كشورهاي  اسلامي  نقشي  انفعالي  در اين حوزه  دارند و تنها به  كشوري  مصرف كننده  تبديل  شده اند.
دكتر افتخاري  تاكيد كرد: وجود نسل  جوان  كشور نيز بويژه  از فرصتهاي  جبران كننده  كاسته  است  بطوري  كه  پيشرفت  فناوريهاي  ارتباطي  فاصله  عميقي  بين نسلهاي  پيشين  و نسل  جوان  به  وجود آورده  و ارزشهايي  نظير تجربه  در جامعه ما رنگ  باخته  است .
وي  افزود: با ادامه  اين  روند متاسفانه  در آينده  نزديك  شاهد چالشهاي بسياري  در حوزه  دين  كه  از اساسي ترين  شاخصهاي  هويت  ملي  ايران  محسوب  مي شود روبرو خواهيم  بود.

سمينار تبيين نقش صنعت بيمه در تحكيم نهاد خانواده در تهران گشايش مي يابد
گروه اجتماعي: با هدف بررسي آسيب شناسي موانع توسعه صنعت بيمه در نهاد خانواده و به دنبال برپايي جشنواره بيمه و خانواده، سمينار تبيين نقش صنعت بيمه در تحكيم خانواده روز چهارشنبه ۷ خردادماه امسال در دانشكده مديريت دانشگاه علامه طباطبايي تهران برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي اين سمينار، عبدالرضا كردي دبير اين سمينار با اعلام اين خبر افزود: بررسي و تبيين خلاقانه ابعادمختلف خدمات بيمه اي مناسب براي خانواده ها، تبيين نقش بيمه در توسعه و امنيت اقتصادي خانواده، تبيين نقش بيمه در تامين سلامت رواني خانواده و راهكارهاي گسترش فرهنگ بيمه در بين اقشار مختلف مردم از جمله محورهاي سمينار را تشكيل مي دهد.
كردي تبيين نقش بيمه در تحكيم نهاد خانواده و راهكارهاي توسعه نقش بيمه در تسهيل تشكيل نهاد خانواده را از جمله ديگر محورهاي اين سمينار برشمرد و خاطرنشان ساخت: يكي از اهداف برپايي سمينار نامبرده، مطالعه تطبيقي استانداردهاي جهاني بيمه براي نهاد خانواده و مقايسه آن با وضعيت ايران است.
وي ادامه داد: همچنين بررسي نقاط قوت و ضعفي كه نگاه متقابل نهاد خانواده و صنعت بيمه در وضعيت كنوني ايران موجود است از ديگراهداف برپاكنندگان اين سمنيار را تشكيل مي دهد. دبير سمينار تبيين نقش صنعت بيمه در تحكيم نهاد خانواده گفت: فقدان فرهنگ بيمه در توسعه پايدار اجتماعي سبب شده كه اين سمينار با تكيه و تاكيد بر سه محور اساسي متشكل از صاحبنظران و انديشمندان، مخاطبان و سرويس گيرندگان و در نهايت متخصصان اين علم شكل گرفته و بحث و تبادل نظر ميان اين سه گروه منجر به نوعي تعامل و همفكري در جهت تبيين و تثبيت جايگاه صنعت بيمه در نهاد
خانواده شود.

برگزاري همايش بين المللي مبارزه با پول شويي
گروه اجتماعي: همايش بين المللي مبارزه با پول شويي هفتم و هشتم خردادماه در شيراز برگزار مي شود.
اين همايش كه تبيين كننده ابعاد زيانبار اقتصادي پديده پول شويي و قاچاق است و از سوي ديگر نمايشي است حامل يك پيام به جهانيان كه: دولت، مجلس، قوه قضائيه، جامعه دانشگاهي و فرهيختگان و متخصصان ديرهنگام اما به طور يك پارچه در همگامي و همسويي با جامعه جهاني در تلاشند تا راهكارهاي عملي مبارزه با پول شويي را طراحي و قانوني كنند. در اين همايش كه با هدف مقابله عملي با پديده شوم قاچاق موادمخدر و قاچاق كالا برگزار مي شود،نتايج تحقيقات گسترده جمعي از حقوقدانان، اساتيد دانشگاه و متخصصين ارائه خواهد شد و ابعاد فاجعه آميز قاچاق كالا در خدمت پول شويي، موادمخدر و باندهاي تبهكاري خارجي بررسي و به قضاوت عموم انديشمندان گذاشته مي شود.

رئيس اتحاديه پوشاك تهران:
توليد و فروش مانتوي كوتاه و بدن نما ممنوع شد
ايرنا: رئيس اتحاديه پوشاك تهران، گفت: واحدهاي توليدكننده و فروشگاه هاي عرضه كننده از فروش مانتوهاي كوتاه منع شدند.
«ابوالقاسم شيرازي» روز شنبه به خبرنگار ايرنا مركز استان تهران گفت: با توجه به لباس هاي مبتذلي كه در سطح جامعه مشاهده مي شود اعم از مانتوهاي تنگ، چسبان، بدن نما و كوتاه، دستورالعملي از طرف مجامع امور صنفي و اتحاديه هاي ذيربط و اداره نظارت بر اماكن نيروي انتظامي تهران بزرگ، صادر شده است.
وي توضيح داد: مصوبه قانوني در خصوص مبارزه با اين نوع البسه در تاريخ ۱۸ اسفندماه سال ۱۳۶۵ توسط مجلس شوراي اسلامي و ماده يك آيين نامه مصوب ۲۳ خرداد ۱۳۶۸ هيأت وزيران اعلام شده بود.
وي خاطرنشان كرد: مصوبه ياد شده به توليدكنندگان، فروشندگان، واردكنندگان، توزيع كنندگان و استفاده كنندگان از لباس هايي كه استفاده از آن در ملاءعام خلاف شرع و قانون است، ابلاغ شده است. شيرازي گفت: اطلاعيه اي به اعضاي مجامع امور صنفي و معاونت اماكن نيروي انتظامي و اتحاديه هاي صنف پوشاك و خياط تهران در تاريخ ۱۷ ارديبهشت ماه سال جاري ارسال شده است.
رئيس اتحاديه صنف پوشاك تهران افزود: اين اطلاعيه در اختيار واحدهاي صنفي توليدكنندگان قرار داده شده كه يك ماه فرصت دارند اين نوع لباس ها را جمع آوري كنند.
وي تأكيد كرد: در صورتي كه توليدكنندگان و فروشندگان اقدام به جمع آوري اين نوع لباس ها نكنند، به دادگاه معرفي و طبق دستور قاضي به جرم آنان رسيدگي خواهد شد.

اجتماعي
اجتماعي زنان
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
|  اجتماعي زنان   |   اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |  
|  محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |