شنبه ۱۰خرداد ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۰۶۵ - May . 31, 2003
النَّاسُ ثَلَاثَه: فَعَالِم رَبَّانِيّ وَ مُتَعَلِّم عَلَي سَبِيلِ نَجَاهٍ و هَمَج رَعَاع أَتْبَاعُ كُلِّ نَاعِقٍ يَمِيلُونَ مَعَ كُلِّ رِيحٍ.
مردم سه دسته اند: داناي خداشناس، آموزنده كوشا در راه رستگاري و فرومايگاني رونده به چپ و راست كه درهم غلتند و پي هر بانگي را گيرند و با هر بادي به سويي  روند.
علي بن ابيطالب(ع) - نهج البلاغه
امروز با حافظ
بشكست عهد و ازغم ما هيچ غم نداشت
ديدي كه يار جز سر جور و ستم نداشت
افكند و كشت و عزت صيد حرم نداشت
يا رب مگيرش ار چه دل چون كبوترم
كوتاه از هفت هنر
ايران، ژاپن، سينما
ايرنا - روزنامه ژاپني «ماينيچي» روز پنج شنبه نوشت: گرچه ايران در نظر ژاپني ها كشوري دور محسوب مي شود، اما مردم ژاپن احساس عميقي نسبت به سينماي ايران پيدا كرده اند كه موجب نزديكي مردم دو كشور شده است. ماينيچي نوشت: اين تنها به دليل واردات فيلم هاي ايراني نيست بلكه كارهاي مشترك سينمايي دو كشور نيز در اين نزديكي تأثيرگذار بوده است. ماينيچي فيلم «فرش باد» ساخته كمال تبريزي را نمونه خوبي كه مويد اين موضوع است، معرفي كرد.
اين فيلم كه هنرپيشه هاي نامدار ژاپن نيز در آن نقش ايفا كرده اند، اكنون در سينماهاي ژاپن، از جمله «سينه سويچ» در منطقه «گينزا» كه از مراكز خريد مشهور توكيو است، روي پرده است. تبريزي كارگردان اين فيلم به ماينيچي گفته است كه هدف وي ساختن فيلمي بوده كه ديدنش احساس مشابهي هم در ايرانيان و هم در ژاپني ها بيافريند.
درگذشت «بريو»
واحد مركزي خبر - لوچيانو بريو موسيقي دان و نظريه پرداز ايتاليايي در سن ۷۷ سالگي درگذشت.
به گزارش شبكه يورونيوز، بريو آثاري قابل توجه در عرصه موسيقي از خود
بر جا گذاشته است. وي همچنين در كنار نويسندگان و فيلسوفان بزرگ معاصر نظير «ايتالو كالوينو» و «اومبرتو اكو» همكاري كرده است.
بريو از جمله نخستين موسيقي داناني بود كه ادبيات را وارد موسيقي كرد و در آثار موسيقي خود نمايشنامه يا صفحات ادبي نويسندگاني همچون دانته يا جيمز جويس را وارد كرد. بريو همچنين نخستين فردي بود كه در موسيقي كلاسيك از آلات موسيقي برقي و فناوريهاي نوين استفاده كرد.
كنسرت موسيقي
كنسرت موسيقي راك گروه پيكولو به آهنگسازي و خوانندگي كاوه رمضانزاده امشب ساعت ۱۹ در سالن اجتماعات بيمارستان ميلاد (بزرگراه همت) اجرا مي شود.
علاقه مندان با تلفن هاي ۸۰۹۹۶۷۸-۲۰۰۰۴۰۰-۸۷۴۳۱۳۱ تماس بگيرند.
حمله به سينمايي در بغداد
ايرنا - يك  سينما در مركز اصلي  تجاري  بغداد روز پنجشنبه  با نارنجك  هدف  قرارگرفت . خبرگزاري  فرانسه  از بغداد به  نقل  از شاهدان  گزارش  داد: پرتاب  نارنجك به  سمت   اين  سينما همزمان  با عبور يك  خودروي  «پيك -آپ » و يك  ميني  بوس  از مقابل  آن صورت  گرفت .
 اين  در حاليست  كه  در اين  حمله  خسارتي  به   اين  مكان وارد نشد.
«احمد طارق  علي» نگهبان   اين  سينما به  خبرگزاري  فرانسه  گفت : «بيشتر مشتريان  ما مردان  جوان  هستند كه  مي خواهند در آرامش  فيلم  تماشا كنند، ما فيلمهاي  مبتذل  پخش  نمي كنيم  پس  چرا آنان  دست  از حملات  خود برنمي دارند.»
علي  گفت : يك  گروه  با نام  «كميته  قصاص» چندين  بار به   اين  سينما آمده  و اعلاميه هايي  مبني بر تقاضاي  تعطيل  شدن  سينماها به  ديوارهاي  آن چسبانده  است .
بعضي رهبران  مذهبي  به  سينماها اخطار داده اند كه  بايد كار خود را تعطيل  كنند و همچنين  خواهان  توقف  فروش  مشروبات  الكلي  در اين  شهر شده اند.
انتقاد از شرايط اكران
تهيه كننده فيلم «ايران سراي من است» گفت: شرايط نامناسب اكران، باعث شده است تا اين فيلم تاكنون اكران نشود.
محمدرضا سرهنگي ديروز در پاسخ به اين سئوال كه وضعيت فيلم «ايران سراي من است»، به كجا كشيده شد. گفت: وضعيت اين فيلم نامشخص نيست و حتماً قصد دارم اين فيلم را اكران كنم ولي شرايط فعلي اكران مناسب نيست. سرهنگي توضيح داد:با وزارت ارشاد صحبت كرده ام و در صورت ايجاد شرايط مناسب اين فيلم را اكران خواهيم كرد.
سرهنگي در پاسخ به پرسش ديگر ايسنا مبني بر اينكه آيا مشكلات وي با «پرويز كيمياوي» حل شده است گفت: به طور شفاهي حل شده است ولي هنوز بايد ببينيم قطعيتي پيدا مي كند.
وي تصريح كرد: اختلافات قبلي اين فيلم، باعث ايجاد مشكل در اكران آن نبوده است و قطعاً  اين فيلم اكران خواهد شد ولي عدم اكران اين فيلم تاكنون به مسايل ديگري برمي گردد كه ترجيح مي دهم آن را در زمان نمايش فيلم مطرح كنم.
نمايش فيلم در فرهنگسراي نياوران
فيلم هاي سينمايي «در اوت سال ۴۴» به كارگرداني (ميخائيل پتاشوك) و فيلم كوتاه «جنگجوي كوچك» به كارگرداني (مارگريتاكاسيمووا) روزهاي ۱۰ و ۱۱ خرداد ۱۳۸۲، ساعت ۲۱ در محل سالن اصلي فرهنگسراي نياوران نمايش داده مي شود.
اين فيلم ها محصول استوديوي ملي فيلم بلاروس است.
تمديد كنسرت «ليلي و مجنون»
كنسرت موسيقي «ليلي و مجنون» به رهبري لوريس چكناوريان براي مدت ۱۰ روز ديگر تمديد شده است. علاقه مندان براي كسب اطلاعات بيشتر با تالار وحدت با تلفن هاي ۵-۶۷۰۵۱۰۱ تماس بگيرند.

روش تازه براي مبارزه با بازار سياه فيلم
جلوگيري از تكثير
مرد ۳۳ ساله كاليفرنيايي به اتهام تكثير غيرقانوني فيلم ممكن است به تحمل ۲۶ سال زندان محكوم شود
016630.jpg
يك موسسه امنيتي با استفاده از دستگاه هاي فلزياب و عينك هاي ديد در شب، تماشاچيان تازه ترين فيلم انيميشن شركت ديزني را كنترل مي كند.
به گزارش بي.بي.سي كمپاني ديزني مي خواهد با بكارگيري اين روش جلوي تكثير غيرمجاز فيلم انيميشن گرانقيمت خود، «در جستجوي نمو» را بگيرد. اين انيميشن را شركت پيكسار، سازنده سري فيلم هاي «داستان اسباب بازي» و «شركت هيولاها» براي ديزني ساخته است.
«در جستجوي نمو» براي قرارگرفتن در صدر جدول فروش بايد با فيلم «بازگشت ماتريكس» رقابت كند كه پيش تر به طور غيرقانوني تكثير شد و نسخه اي از آن، كمتر از ۲ هفته پس از آغاز نمايش عمومي، روي اينترنت قابل دريافت بود.
نسخه اي از «بازگشت ماتريكس» با كيفيت عالي، روزانه توسط صدها كاربر اينترنت از يك سايت اينترنتي دريافت مي شد، اما پس از آشكارشدن موضوع، از روز پنجشنبه اين سايت بسته شد.
يكي از كارشناسان امنيتي كه حفاظت از «در جستجوي نمو» را در برابر تكثير غيرمجاز به عهده دارد گفت: «بعضي مردم تصور مي كنند اقدامات امنيتي سخت، تنها در برابر خطر حملات تروريستي ضرورت دارد.»
استفاده از دستگاههاي فلزياب و عينك هاي ديد در شب براي جلوگيري از تكثير فيلم ها يك روش كاملاً جديد است كه اخيراً براي فيلم هاي «مردان ايكس-۲» و «شكست خورده عشق» - با بازي رنه زلوه گرو ايوان مك گرگور- به كار گرفته شده است.
در اين روش، مامورين امنيتي با استفاده از دستگاه هاي فلزياب تماشاچيان را در جستجوي دوربين هاي فيلمبرداري ديجيتالي بازرسي مي كنند. بعد كه تماشاچيان در سالن سينما مشغول تماشاي فيلم شدند نيز مامورين با عينك هاي ديد در شب، در شيفت هاي ۲۵ دقيقه اي، آنها را تحت نظر مي گيرند كه مبادا با دوربين هاي كوچك فيلم را ضبط كنند.
استوديوهاي فيلمسازي بسيار مشتاقند راهي براي پيشگيري از راه يافتن فيلم هايشان به بازار سياه فيلم بيابند تا از زيان هايي كه از اين طريق به آنها مي رسد، جلوگيري كنند.
در ماه گذشته ميلادي يك مرد ۳۳ ساله در كاليفرنيا به اتهام تكثير غيرمجاز فيلم ها بازداشت شد و اگر اتهامش در دادگاه ثابت شود ممكن است با مجازاتي معادل ۲۶ سال زندان مواجه شود.
«ريچ تايلر»، يكي از سخنگويان اتحاديه تصوير متحرك آمريكا گفت: «در مبناي تخمين ها، اين مشكل، به رغم تلاش هاي بازدارنده صنعت فيلم عليه قاچاق، سالانه بين ۳ تا ۴ ميليارد دلار به ما ضرر مي زند».
روي بليط هاي «در جستجوي نمو» هشدارهايي درباره تكثير غيرمجاز و تلاش براي فيلمبرداري از پرده سينما چاپ شده است. اين هشدارها حاكي است، چنانچه شخصي به هنگام ورود به سينما هندي كم يا تجهيزات آن را همراه داشته باشد، از ورودش به سينما ممانعت خواهد شد؛ و اگر در سالن سينما در حال تصويربرداري ديده شود، تمام تجهيزات او مصادره مي شود.
شركت پيكسار، براي توليد «در جستجوي نمو» از تكنولوژي تازه اي بهره برده است تا بتواند تصاويري قابل قبول و باورپذير از يك امپراتوري زيردريا ارائه دهد. داستان فيلم بر ماهي اي به نام «مارلين» تمركز دارد كه در سواحل استراليا، پسر گمشده اش «نيمو» را جستجو مي كند.
شركت هاي پيكسار و ديزني، در تمام ۴ توليد مشتركشان از «داستان اسباب بازي» تا «شركت هيولاها» موفق شدند در صدر جدول فروش سينماهاي ايالات متحده قرار گيرند.

نايب رئيس كميسيون فرهنگي مجلس:
حمايت بعضي مسئولان از فيلم خارجي با سياست فرهنگي آنها مغاير است
كساني كه امروز از اكران فيلم هاي خارجي حمايت مي كنند در ساير سياست هاي فرهنگي خود نگاه هاي متفاوتي دارند.
ولي الله شجاع پوريان - نايب رييس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي - در گفت وگو با ايسنا، با تاكيد بر اين كه بايد از توليدات سينماگران و هنرمندان داخلي حمايت شود، افزود: چون ما كشوري مسلمان با سابقه  تمدني ديرينه و هويت ملي و فرهنگي غني هستيم، طبيعتا مسئولان بر اساس همان مسايلي كه خودشان در بحث ها به عنوان تهاجم فرهنگي و پايبندي به ارزش هاي ملي و ديني مطرح مي كنند، بايد توجه داشته باشند كه براي حفظ ارزش ها و نهادينه كردن آن براي نسل جديد بايد از توليد كالاي فرهنگي در داخل به ويژه از طريق سينما حمايت كنند.
وي نحوه  حمايت از اين توليدات را در بخش هاي مختلف قابل بحث دانست و توضيح داد: همان طور كه با ارائه  تسهيلات به صنعتگران داخلي ورود كالاهاي خارجي را ممنوع مي كنيم، در بخش فرهنگ هم به دليل حساسيت و هم به دليل اين كه هنوز اقتصاد فرهنگ در كشور ما جا نيفتاده اين اقدام ضروري تر به نظر مي رسد.
معمولا كار در حوزه  فرهنگ سودآور نيست و كساني كه به اين عرصه وارد مي شوند و سرمايه  گذاري مي كنند به دليل علاقه هاي هنريشان است بنابراين اين اقدام ضروري تر است.
شجاع پوريان با تاكيد بر اين كه سياست حمايت برخي مسئولان از اكران فيلم هاي خارجي با سياست هاي فرهنگي خود آنها متفاوت است، يادآور شد: در بحث ماهواره و اينترنت با توجيه مذهبي و دفاع از ارزش هاي ديني كاملا انسدادي برخورد مي شود.
اگر اين رويكرد درست باشد، بايد بدانيم كه به طور طبيعي در همه  زواياي هر فيلم خارجي دقيقا هنجارها و ارزش هاي فرهنگ غربي تبليغ و بسيار هنرمندانه به بيننده منتقل مي شود.
وي افزود: البته نمي توان راه اكران هر فيلم خارجي را بست، بنابراين بايد سعي كرد تا جايي كه ممكن است به توليدات بومي روي آوريم و از سينماگران داخلي حمايت  كنيم.
متاسفانه امروز برخوردهايي كه با اين عرصه مي شود سياسي است.
نماينده  مردم بهبهان معتقد است: براي اين كه به راحتي بتوان برنامه هاي متعدد را با فيلم هاي خارجي كه تهيه اش ارزان تر و راحت تر است پر كنند و بستر را براي توليد فيلم هاي ايراني كه مطابق با طبع آنها نيست ببندند راه ورود فيلم هاي خارجي را باز كرده اند.
احساس مي شود با معاونت جديد سينمايي، بعضي از سياست ها و رويكردها نسبت به بخش سينما و توليد فيلم هاي داخلي شايد متفاوت شده باشد.

مسئول امور بين المللي فارابي:
خريد فيلم هاي خارجي دوبرابر مي شود
بنياد سينمايي فارابي، امسال نيز همانند سال هاي گذشته در بازار بين المللي جشنواره ي كن غرفه داشت و براي خريد فيلمهاي خارجي اقدام كرد.
امير اسفندياري - مسئول امور بين الملل فارابي - در اين خصوص به ايسنا در پاسخ به اينكه آيا ميزان خريد فيلم هاي خارجي با توجه به طرح اكران اين فيلم ها در كشور تفاوتي با سال هاي گذشته داشته گفت: خريد فيلم هاي خارجي هميشه وجود داشته و اتفاق جديدي نيست البته امسال علاوه بر جشنواره كن، در طول سال حدود ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته خريد فيلم هاي خارجي بيشتر خواهد شد.
امير اسفندياري با تاكيد بر اينكه تنها حجم فيلمها اضافه شده و نوع فيلمهاي خارجي با سالهاي قبل تفاوتي نداشته است گفت: فيلمهايي كه در نظر مي گيريم بايد با كيفيت مناسب و بدون مضامين مبتذل باشند و در عين حال بايد جذابيت داشته باشند. بنابراين اينگونه فيلمها در بازارهاي جهاني فراوان نيست و انتخاب فيلمها بسيار سخت خواهد شد.
مسئول امور بين الملل فارابي درباره ي ميزان استقبال از خريد فيلم هاي ايراني در بازار كن گفت: ميزان استقبال با توجه به نوع فيلم هاي ايراني كه عموماً هنري هستند، بسيار خوب بود اما هميشه در داخل كشور اشتباهي كه صورت مي گيرد اين است كه فروش فيلم هاي هنري را با فيلم هاي هاليوودي مقايسه مي كنند در حاليكه قاعدتا فروش فيلمي كه با هزينه يك ميليون دلار ساخته شده با فيلم ايراني كه هزينه كمتري داشته، متفاوت خواهد بود.

آوازهاي سرزمين مادري ام در بغداد اكران شد
فيلم  سينمايي  «آوازهاي  سرزمين  مادري ام» (گمشده  در عراق ) ساخته  بهمن  قبادي  در سينما سندباد «بغداد» روي  پرده  رفت .
اين  فيلم  كه  به  موضوع  كردهاي  شمال  عراق  مي پردازد، سال  ۸۰ در مناطق  مرزي   ايران  ساخته  شد.
به  گزارش  موسسه  «مژفيلم»، مراسم  افتتاحيه  نمايش  فيلم  «گمشده  در عراق» با حضور فيلمساز و جمعي  از اهالي  مطبوعات  عراق  و رسانه هاي  بين المللي  در سينما «سندباد» بغداد برگزار شد.
قبادي  در اين  مراسم  گفت : سخن  گفتن  و خبر از جنگ  و خونريزي  ديگر كافي است ، اكنون  زمان  سازندگي  و گشودن  در سالنهاي  فرهنگي  و ايجاد امنيت  و رفاه براي  مردم  است . وي  خواستار گسترش  مناسبات  فرهنگي  كشورهاي  منطقه  و بازسازي  عراق  شد.
فيلم  «آوازهاي  سرزمين  مادري ام » (گمشده  در عراق ) پيشتر در سينماهاي  اربيل  و سليمانيه  به  نمايش  درآمد و قرار است  با زيرنويس  عربي  در ديگر شهرهاي  عراق  نيز نمايش  داده  شود.

برگزيدگان جشنواره عكس «آيينه دو»
نفرات  برتر جشنواره  سراسري  عكس  «آيينه  دو» ديروز طي  مراسمي  درمحل سينماي  آفريقاي  اهواز معرفي  شدند.
اين  جشنواره  بصورت  فراخوان  از ديماه  سال  گذشته  با شركت  يكهزار و ۳۷۶ قطعه  عكس  سياه  وسفيد و رنگي  با موضوعات  آزاد ازسوي  ۱۸۲نفر شروع  شد.
گزارش  خبرنگار ايرنا حاكيست : هيات  داوران  اين  جشنواره  پس  از گذشت  چهار ماه  از مهلت  قانوني  تعيين  شده ، بابررسي  كارشناسانه  ۱۲ نفر را به  عنوان  عكاسان  برتر معرفي  كرد.
براساس  اين  گزارش  «محمد اسلامي » از ساري  ، «بابك  كاظمي » از اهواز، «محمدغلامي  از بابلسر» به  ترتيب  به  عنوان  نفرات  اول  تاسوم  اين  جشنواره  معرفي شدند.
محمد موسوي  دبير اين  جشنواره  گفت : عكس هاي  برگزيده  باتوجه  به  جنبه هاي  فني  و تكنيك هاي  چاپ  ، محتواي  عكس  اعم  از خاصيت  جستجوگري  و مكاشفه ، همچنين  با توجه  به  آثارخلاقانه  و با رعايت  موارد ديگري  نظيرنحوه  كادربندي ، ترتيب بندي  و تناسب  عكس  از سوي  هيأت  داوران  انتخاب  شده اند.
جشنواره  عكس  آيينه ، هر چهارسال  يكباردر اين  استان  برگزار مي شود.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
مدير مسئول : محمد عطريانفر
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
پيام گير: ۲۰۴۲۴۹۰
۲۰۵۱۴۹۲
دفتر ارتباطات توزيع و اشتراك
۲۰۵۸۸۱۱
۲۰۴۲۴۹۰
دفتر ارتباطات تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org

سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲

دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶

داستانك
خاطرات
كنار تخت خواهرم نشستم و دستش را گرفتم. دست گرمش خاطرات كودكي را به يادم آورد، خاطرات شيريني كه هيچوقت فراموش نمي كنم. چه دوران خوشي بود، با هم بازي مي كرديم، هميشه و همه جا با هم بوديم. دستهاي همديگر را مي گرفتيم و در كوچه و خيابان مي دويديم، شب و روز با هم بوديم، با هم غذا مي خورديم، با هم مي خوابيديم، با هم بيدار مي شديم، با هم مي خنديديم، حتي با هم گريه مي كرديم. چه زود گذشت آن سال هاي خوب كودكي... چند سالي است كه خواهرم بيمار شده و در بيمارستان بستري است. آنقدر دوستش دارم كه از كنارش دور نمي شوم و همچنان دستش را مي فشارم.
دستهاي سردش مرا از خاطرات كودكي بيرون آورد. بايد تنها گريه كنم.
رضا رشيدي

گشتي در دنياي خبرها
شهر در ارتفاع
بولتون: يك مهندس عمران در انگليس معتقد است تنها راه مقابله با گسترش حاشيه نشيني در شهرها، ساخت شهرهاي عمودي است. به عبارت ديگر وي عقيده دارد شهرها را بايد در قالب برج هاي بسيار مرتفع بنا كرد. به پيشنهاد اين مهندس، ارتفاع هر يك از اين برج ها بايد به حداقل دوبرابر ارتفاع برج هاي دوقلوي شهر كوالالامپور باشد كه بلندترين ساختمان جهان به شمار مي آيد.
در اين آسمانخراش ها بايد تمام امكانات و تسهيلات مورد نياز ساكنان از جمله مغازه، مدرسه، سينما، بيمارستان، پارك، درخت و حتي زمين چمن وجود داشته باشد تا مردم كمتر از محل زندگي خود خارج شوند.
كودك در ماشين لباسشويي
لس آنجلس: مادري در آمريكا به جرم كودك آزاري دستگير شد. وي كودك دوساله خود را همراه با لباس هاي كثيف به داخل ماشين لباسشويي يك خشكشويي سكه اي انداخت تا وي داخل ماشين خفه شود. اما خوشبختانه، حاضران در خشكشويي بلافاصله پليس را خبر كردند و ماموران پليس كودك بي گناه را از مرگ حتمي نجات دادند.
اين مادر بي رحم پس از اينكه كودك خود را داخل ماشين لباسشويي قرار داد، آنرا روشن كرد و كودك به مدت ۵ دقيقه داخل ماشين در ميان كف و آب چرخيد.
به هر حال پليس پس از حضور در محل حادثه شيشه ماشين لباسشويي را شكست و كودك را به بيمارستان انتقال داد.
عاقبت وظيفه شناسي
منچستر: دو شب قبل به يك راننده آمبولانس در انگليس ماموريت داده شد، يك كبد را به بيماري كه در بيمارستان در انتظار پيوند كبد بود برساند. او نيز براي اينكه وظيفه خود را به نحو احسن انجام بدهد با سرعت هرچه تمام تر براه افتاد.
با توجه به اينكه راننده آمبولانس با سرعت غيرمجاز حركت مي كرد، دوربين هاي سرعت سنج پليس دو بار از وي به عنوان راننده متخلف عكسبرداري كردند. قرار است گواهينامه رانندگي اين راننده آمبولانس باطل شود و وي جريمه سنگيني بپردازد.
او كه پيش از آن و در ۳۶ سال رانندگي هرگز با تخلف سرعت غيرمجاز مواجه نشده بود به دادگاه شكايت كرد. چون در صورت باطل شدن گواهينامه رانندگي، وي شغل خود را از دست خواهد داد.
لاك پشت دوسر
كيپ تاون: دانشمندان در آفريقاي جنوبي، لاك پشتي را كشف كرده اند كه داراي دو سر است. به گفته دانشمندان، لاك پشت هاي دو سر بسيار نادر هسند و بر اثر اختلالات ژنتيكي بوجود مي آيند.
تنها مشكلي كه اين لاك پشت دارد، انتخاب مسير جهت حركت است، زيرا برخي مواقع يك سر به يك سو حركت مي كند و سر ديگر در جهت مخالف.
امان از تعميرگاه هاي مجاز
لندن: در كشور انگليس افرادي كه خودرو صفر كيلومتر خريداري مي كنند براي اينكه از خدمات پس از فروش بهره مند شوند بايد تا سه سال جهت تعمير خودروشان به تعميرگاه هاي مجاز كارخانه هايي كه از آن خودرو خريده اند، مراجعه كنند. اخيراً مشخص شده هزينه تعمير در نمايندگي هاي مجاز بسيار بيشتر از تعميرگاه هاي خصوصي است و حتي در برخي مواقع اين اختلاف قيمت به ۸۵درصد مي رسد.
به همين دليل كارشناسان خودرو به رانندگان توصيه مي كنند براي تعمير خودروهاي خود به تعميرگاه هاي خصوصي مراجعه كنند.

ساعات شرعي
اذان ظهر: ساعت۱۳و۲ دقيقه
اذان مغرب:ساعت ۲۰ و ۳۷ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۴ و۶ دقيقه
طلوع آفتاب فردا: ساعت ۵ و ۵۰ دقيقه

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سياسي
شهر
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
همشهري ورزشي
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
ساعات شرعي
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهر   |   شهري   |  
|  علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |