شنبه ۱۰خرداد ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۰۶۵ - May . 31, 2003
۱۲۰ خودرو ويژه عملياتي، ناوگان آتش نشاني تهران را تجهيز مي كنند
016620.jpg
گروه اجتماعي: معاون ستاد فرماندهي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني تهران از اضافه شدن ۱۲۰ دستگاه خودرو مجهز به ناوگان عملياتي آتش نشاني خبر داد.
«علي بيات» روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار مركز اطلاع رساني ايرنا مستقر در مركز مديريت اطلاعات ترافيك تهران، اظهار داشت: ۹۰ درصد از تجهيزات مخصوص اتاق خودروهاي آتش نشاني و كل هزينه ساخت آنها پرداخت شده است و در داخل مونتاژ مي شود. وي افزود: تنها منتظر ساخت شاسي هاي مخصوص اين خودروها هستيم.
اين مقام در سازمان آتش نشاني تهران گفت: در حال حاضر دو نمونه از شاسي هاي مخصوص نصب در اتاق هاي خودروهاي آتش نشاني در اتريش ساخته و به منظور آزمايش و گرفتن تأييديه به ايران فرستاده شده است.
وي افزود: قرارداد ما براي ساخت شاسي ها با شركت ايران خودرو ديزل است و اين شركت خودروسازي نيز با كشور اتريش قرارداد ساخت دارد.
بيات گفت: اين شركت خودروسازي موظف است كه هر ماهه پنج تا ۱۰ شاسي تحويل آتش نشاني دهد. وي توضيح داد: اين شاسي ها بسيار سبك و قوي طراحي شده اند و مناسب عمليات اطفاي حريق، امداد و نجات هستند.
اين مقام سازمان آتش نشاني، خودروهاي فعلي آتش نشاني ويژه عمليات اطفاي حريق و امداد و نجات را ۱۰۳ دستگاه ذكر كرد.
وي گفت: ما هنوز از خودروهاي فرسوده كه مربوط به ۳۰ سال پيش است استفاده مي كنيم.
بيات ادامه داد: اگرچه اين خودروها فرسوده هستند، اما از اين جهت كه مجهز به موتور پمپ هاي قوي است در كارخانه ها و مراكز صنعتي كه ايستگاه آتش نشاني مستقر بوده و لزومي به تحرك سريع نيست، به كار مي روند.

تنها ۵/ ۱ درصد از مردم  ايران  از اينترنت  استفاده  مي كنند
016610.jpg
گروه اجتماعي: دبير اولين  همايش  فناوري  اطلاعات  ، دولت  و دانشگاه  گفت : در ايران  تنها
۵/۱ درصد مردم  از اينترنت  استفاده  مي كنند.
به گزارش ايرنا، احمد كاردان  در آستانه  آغاز به  كار اين  همايش  ، بااشاره  به  اينكه  مردم  و مسئولان  در ايران  اشتياق  شديدي  براي  توسعه  آموزش  الكترونيكي  دارند، افزود : متاسفانه  خط مشي  لازم  براي  نيل  به  اين  هدف  وجود ندارد.
نخستين  همايش  «فناوري  اطلاعات ، دولت  و دانشگاه » از ۱۰ تا ۱۱ خرداد ماه امسال  با حضور مديران  دستگاههاي  اجرايي ، وزارتخانه ها و دانش پژوهان  در دانشگاه  اميركبير برگزار مي شود.
به  گزارش  روابط عمومي  اين  همايش  ، احمد كاردان  خاطرنشان  كرد : دربسياري  از كشورها، مردم  اغلب  نيازهاي  خود را از طريق  اينترنت  برطرف  مي كنند ولي  در ايران ، درصد كمي  از اينترنت  استفاده  مي كنند.
دبير همايش  فناوري  اطلاعات ، دولت  و دانشگاه ، يكي از مهمترين  و درعين  حال  مشكل ترين  مراحل  فناوري  اطلاعات  در زمينه  آموزش  را تصميم گيري  در مورد اولويت ها و خط مشي  مورد نياز براي  اين  كار دانست .
كاردان  خاطرنشان  كرد: در واقع  سوال  اصلي  اين  است  كه  از كجا آغاز كنيم ؟در مسير كدام  اولويت ها حركت  كنيم  و به  كدام  هدف  برسيم  ؟
به  گفته  وي ، سيستمهاي  نهفته ، توسعه  خدمات  در دولت  الكترونيكي  ،فرايند آناليز ترافيك  و شبيه سازي  شبكه  داده  و سيستم  مديريت  الكترونيكي در كنفرانس  ازجمله  مباحثي  است  كه  در اين  همايش  مورد بحث  و بررسي  قرار مي گيرد.
ضرورت  رو به  رو شدن  با بحران  سيستمهاي  اطلاعاتي ، استفاده  از فناوري  اطلاعات  در فرآيند صدور و ارسال  و پرداخت  صورتحساب هاي  مخابراتي  از ديگر مواردي  است  كه  به  گفته  كاردان  در خلال  اين  همايش  دو روزه  مورد بحث  وبررسي قرار مي گيرد.

دارو و درمان منتشر شد
016715.jpg
بيست و چهارمين شماره ماهنامه علمي، پژوهشي دارو و درمان منتشر شد.
در اين ماهنامه مطالبي چون ۷۰ درصد تهراني ها به آمپي سيلين مقاوم شده اند، تحليل فلسفي معضلات اخلاقي در عرصه سلامت عمومي، خلق اخلاق خرد بنياد پيش شرط اصلاحات در نظام سلامتي بيماريهاي مادرزادي قلبي، ناگهان سارس و... به چاپ رسيده است.

استعفاي  مديرمسئول  روزنامه  اول ايتاليا جنجال  به پا كرد
گروه اجتماعي: استعفاي  فروچو د بورتولي  مديرمسئول  كوريره  دلاسرا پرشمارگان ترين روزنامه  ايتاليا منجر به  بروز جنجال  در جامعه  خبري  اين  كشور و تهديد به برگزاري  اعتصاب  شد.
هرچند بورتولي  انگيزه  استعفاي  پنجشنبه  شب  خود را بعد از شش  سال خدمت  در اين  روزنامه ، شخصي  اعلام  كرده  ولي  چپگرايان  مخالف  جناح  حاكم  ومحافل  خبري ، اقدام  وي  را به  انتقادهاي  كوريره  دلاسرا از دولت  ايتاليامرتبط مي دانند ولي  اين  مساله  از سوي  منابع  نزديك  به  دولت  رد شده  است .
فدراسيون  ملي  مطبوعات  ايتاليا نيز پس  از انتشار خبر اين  استعفا،اعلام  كرد: آماده  اجراي  يك  برنامه  اعتصاب  است  و در زمان  حاضر نيز براي  كشف دلايل  اين  كناره گيري  تلاش  مي كند.
پائولو سرونتي  لونگي  رييس  اين  فدراسيون  در واكنش  به  استعفاي  مديرمسئول  روزنامه  ۱۳۰ ساله  كوريره  دلاسرا گفت : به نظر مي رسد چنين  تصميمي  يك مورد از مجموعه  رويدادهايي  است  كه  آزادي  مطبوعات  را در مخاطره  قرار داده است .
رئيس  فدراسيون  ملي  مطبوعات  ايتاليا همچنين  افزود: مطمئن  هستيم اكثريت  خبرنگاران  در ايتاليا ديگر تحمل  شرايط فعلي  را ندارند و آماده  ترك حرفه  خود هستند.
استفانو فولي  به عنوان  جانشين  بورتولي  در روزنامه  كوريره  دلاسراانتخاب  شد كه  با حدود ۷۰۰ هزار نسخه ، پرشمارگان ترين  روزنامه  ايتاليابه شمار مي رود.

هفته همبستگي فرهنگي با مردم عراق
گروه اجتماعي: هفته همبستگي فرهنگي با مردم ستم ديده عراق از آغاز هفته جاري در فرهنگسراهاي ملل، انقلاب، جوان، ورزش، اقوام، سالمند، قرآن، مدرسه، شهر، كودك، بانو و پايداري برگزار خواهد شد.
در اين مراسم برنامه هاي مختلفي از جمله برپايي نمايشگاهي از عكس هاي سعيد صادقي تحت عنوان «باغ ديكتاتور» (شامل تصاويري از اوضاع نابسامان عراق در طي حمله ي امريكاو پس از آن)، پخش فيلم مستند (گزارش هايي از گورهاي دسته جمعي و...) برگزاري نمايشگاه كتاب (كتب منتشر شده در عراق طي سال هاي اخير) و نمايش فيلم و عكس هايي از موزه هاي جنگ عراق خواهد بود.

آخرين آمار مبتلايان به سارس در چين اعلام شد
گروه اجتماعي: وزارت بهداشت چين بعدازظهر جمعه اعلام كرد كه در ۲۴ ساعت گذشته تنها ۷ مورد جديد به شمار مبتلايان بيماري ساري در اين كشور اضافه شده كه ۶ مورد آن در پكن پايتخت چين بوده است.
گزارش خبرگزاري شين هوا به نقل از اين وزارتخانه همچنين حاكيست كه در ۲۴ ساعت گذشته تنها يك مورد به قربانيان سارس در پكن افزوده شده اند.
تعداد كل مبتلايان قطعي سارس در سراسر چين تا صبح روز جمعه پنج هزار و ۳۲۸ نفر و قربانيان آن نيز ۳۲۸ مورد اعلام شد. اين در حالي است كه در مجموع يك هزار و ۴۲ مورد مشكوك به بيماري سارس همچنان در سراسر چين وجود دارد كه ۷۶۰ تن از آنان از ساكنان پكن پايتخت چين مي باشند. براساس اين گزارش تاكنون سه هزار و ۲۵۰ نفر از مبتلايان به سارس در سراسر چين نيز پس از درمان از بيمارستانها مرخص شده اند.

تصادف در جاده گناباد ۲۰ كشته و ۱۹ مجروح برجاي گذاشت
ايرنا: برخورد سه دستگاه خودرو سنگين در محور گناباد- قاين در استان خراسان ۲۰ كشته و ۱۹ زخمي برجاي گذاشت.
اين تصادف در ساعت ۳۰/۱۶ بامداد ديروز جمعه در مدخل ورودي شهر بيدخت واقع در چهار كيلومتري شهرستان گناباد و ۳۰۰ كيلومتري جنوب استان خراسان اتفاق افتاد.
به گزارش فرمانده مركز فوريتهاي پليس ۱۱۰ گناباد در اين حادثه بر اثر برخورد اتوبوس مسير زاهدان- مشهد با دو دستگاه تريلر و كاميون ۲۰ نفر از سرنشينان اتوبوس در دم جان باختند.
اين گزارش مي افزايد: ۱۹ نفر ديگر از سرنشينان اين خودروها مجروح شدند، كه به بيمارستان هاي ۱۵ خرداد بيدخت و ۲۲ بهمن گناباد منتقل شدند كه حال
۱۰ نفر آنان وخيم اعلام شده است.
براساس اين گزارش مجروحان وخيم اين حادثه به مشهد انتقال يافتند.
كارشناسان پليس راه انتظامي گناباد علت حادثه را انحراف به چپ راننده اتوبوس گزارش كرده اند.

رسانه ها سياستگذاري ها را تحت تأثير قرار داده اند
ايرنا: رئيس مركز مطالعات و تحقيقات رسانه هاي كشور گفت: در جهان امروز رسانه سياستگذاريها را تحت تأثير قرار داده اند.
محمد مهدي  فرقاني  در همايش  علوم  اجتماعي  شاخه  ارتباطات  دانشگاه آزاد واحد تربت جام  افزود: سرعت  تحولات  در جهان  آنچنان  زياد است  كه  حتي  با داشتن  رشته  علوم  ارتباطات  در دانشگاه ها باز هم  از واقعيتها و شواهد عقب هستيم .
وي  گفت : در مبحث  جديد روز دنيا نقش  رسانه ها بر سياست گذاريهاي  ملي  و توسعه اي  مشهود است .
وي  افزود: رسانه هاي  آزاد و متفكر محيط مناسبي  براي  ارتقاي  كيفيت  زندگي و گسترش  ارتباطات  است .
مشاور وزير و مدير كل  روابط عمومي وزارت  علوم، تحقيقات  و فناوري  نيز در اين  همايش  گفت: روزنامه نگاري  بايد وسيله اي  براي  ارتقاي  سطح  شعور و آگاهي مردم  و نيز منطقي  ساختن  خواسته هاي  آنان  باشد.
وي  با اشاره  به  لزوم  توجه  بيشتر به  كيفيت  و چگونگي  ارائه  مواد آموزشي  به  دانشجويان  و دانش  آموزان  اظهار داشت : در حال  حاضر ۸۰ تا ۹۰ درصد دانشجويان  رشته  ارتباطات  بدون  علاقه  و شناخت  وارد اين  رشته  مي شوند.

اين ثانيه ها، دقيقه ها...؟!
تلويزيون رسانه اي  به اين مهمي كه ديدن يك ثانيه از برنامه اش در سراسر كشورمان از تمام رسانه هاي ديگر خصوصاً  بر كودكان تأثيرگذارتر است، چرا بدون كارشناسي و بدون هدف برنامه هايي را به اجرا مي گذارد تا ذهن خلاق كودكان را به ركود و خمود وادارد. رسانه اي كه مي تواند همانند آموزش و پرورش خلاق، پيشرفته در جهت دادن شخصيت كودكان به سمت و سوي خودباوري، اعتماد به نفس،  نو آوري ، ابداع و اختراع همراه با درك ارزشها سوق دهد چرا ثانيه هاي گران قيمت خود را بدون هماهنگي با كارشناسان و متخصصان امور مربوطه، گاه به ميخ و گاه به نعل مي زند. بحث هنر مقوله پيچيده اي نيست اگر خودمان پيچيده اش نكنيم. هنر عين طبيعت هر لحظه در حال تحول است و بستر خلاقيت و رشد در هر زمينه از زندگي است. اگر مانند جسمي سخت و غيرقابل نفوذ و يا بي خاصيت با آن رفتار نكنيم. هنر در همه رشته هاي علوم انساني، رياضي و طبيعي قابليت و كاربرد ارزشمند و تأثيرگذاري دارد. در شاخه هاي گسترده اين رشته ها اگر هنر جايگاهي نداشته باشد، تكرار و كپي سازي و ركود جايگزين علوم خواهد شد. هنر در بطن خود با مفهوم آزادي يكي است. هنر در چهارچوب و محدوديت زماني و مكاني قرار نمي گيرد و هر لحظه در حال زايش است براي همين، انسانها با خلق اثر هنري متفاوت،  به مرور زمان پيشرفت و ترقي را توليد كردند و در جا نزدند. زيرا مفهوم هنر و آزادي را عميقاً  به كار بستند. كشور پيشرفته اي را سراغ نداريم كه به هنر و هنرمند اهميت ندهد، اما از نظر علوم و فنون پيشرفت داشته باشد. بنابراين لازم است تلويزيون در مقوله آموزش هنر در هربرنامه اي خصوصاً براي كودكان اطاعت صرف و كپي سازي در فعاليت را حذف و هميشه و همه جا خلاقيت و خودباوري را تقويت كند و اميدواريم حتي به طور اتفاقي هم شاهد برنامه اي مانند آموزش نقاشي براي كودكان خردسال كه از كانال پنج تلويزيون پخش شد نباشيم. تا آنچه را مربي مي كشد كودكان هم به اطاعت همان را نقاشي كنند. زيرا اين ثانيه ها در جان و روح كودكان اين مرز و بوم بسيار تأثيرگذار است و از روند رشد و شكوفايي و ابداعات جلوگيري مي كند و انسان هاي الگوپذير و مصرفي مي سازد.
پس اميدواريم دست اندركاران تلويزيون نسبت به اين مقوله مهم آگاهي و اشراف كامل داشته باشند تا حتي گاهي به طور اتفاقي هم برنامه اي اين چنين از نظر چشمان تيزبين و حساس و كارشناسان خلاقيت هنري پنهان نماند و ناديده گرفته نشود.
رقيه شهركي نجفي

اشتباهاتي كه فرزندان را تشويق به دروغگويي مي كند
016560.jpg
به فرزندانتان بياموزيد كه دروغگويي روابط و دوستي ها را نابود مي كند و مي تواند باعث از بين رفتن احترام مردم نسبت به فرد و پايين آمدن محبوبيت او شود
ممكن است براي شما اتفاق افتاده باشد كه متوجه شويد فرزندتان به شما دروغ گفته است. اين يك مسأله نادر نيست و بسيار اتفاق مي افتد كه فرزندي در موردي به والدينش دروغ بگويد. مثلاً ليلاي ۶ ساله در مورد مكاني كه بازي كرده، به والدينش دروغ مي گويد. سام ده ساله در مورد شكستن اسباب  بازي پسر همسايه دروغ مي گويد و يا نوجواني وقتي والدينش او را در مورد سيگار كشيدن مورد سؤال قرار مي دهند دروغ مي گويد. راههاي ساده اي وجود دارد كه به كمك آنها مي توان امكان دروغگويي را از فرزندان گرفت، ولي اغلب والدين دچار اشتباهاتي مي شوند كه فرزندشان را تشويق مي كند به آنها دروغ بگويند. در زير به نمونه هايي چند از اين موارد اشاره اي مي كنيم:
۱- هرگز دروغ نگوييد. بعضي دروغهاي جزئي والدين الگوي بدي براي فرزند است كه به او ياد مي دهد دروغگويي در بعضي مواقع به درد بخور و قابل قبول است. هرگز براي جلوگيري از بروز مشكل حتي دروغي جزيي نيز نگوييد. به طور مثال ممكن است پدر يا مادري در هنگام خريد بليت سينما يا اتوبوس براي پرداخت هزينه كمتر در مورد سن فرزندشان دروغ بگويند كه اين خود الگويي از دروغ براي جلوگيري از مشكل مي باشد.
۲- اشتباه ديگري كه احتمالاً بچه ها را تشويق به دروغگويي مي كند، اين است كه زماني كه قطعاً مي دانيد فرزندتان كار اشتباهي را انجام داده است دوباره از خود او در مورد آن سؤال كنيد. اين نوع پرسش فشاري بر روي فرزند ايجاد مي كند كه به طور طبيعي با دروغگويي در مقابل آن عكس العمل نشان مي دهد. اگر مطمئنيد كه فرزندتان كار خطايي انجام داده، خيلي بهتر است كه او را با اين مسأله روبه رو كنيد و به دليل خطايي كه مرتكب شده  تنبيهش نماييد. اگر وقتي كه شما واقعيت را مي دانيد كودك را در موقعيتي قرار دهيد كه بتواند دروغ بگويد باعث ايجاد تصور يك فرد دروغگو از او در ذهنش شده ايد.
۳- هرگز در مورد خطاهاي معمولي با عصبانيت بسيار زياد با فرزندتان برخورد نكنيد و زماني كه او خطايش را پذيرفت و از آن شرمنده شد، او را به سختي تنبيه نكنيد. در غير اين صورت از آن پس بچه به طور ناخودآگاه مي خواهد از تنبيه سخت شما جلوگيري كند و ناچاراً دروغ مي گويد. به جاي اين كار، اين مسأله را براي كودك روشن كنيد كه شما كار خطايي را كه با دروغگويي همراه باشد بسيار سختتر تنبيه مي كنيد. به طور مثال اگر بچه شما اقرار كرد كه به كسي ناسزا گفته است،  شما بايد او را مجبور كنيد كه عذرخواهي نمايد و كار خوبي در قبال فرد مورد نظر انجام دهد. اگر بچه به كسي ناسزا گفت و بعد در مورد آن به شما دروغ گفت، شما مي توانيد علاوه بر تنبيه هاي بالا او را براي مدتي از انجام كاري كه بسيار مورد علاقه اش است يا از گرفتن پول توجيبي محروم كنيد.
۴- يقين حاصل نماييد كه نحوه پرسش شما از كودك بسيار با  آرامش است. اين طبيعي است كه شما به چيزي شك كنيد يا بدبين شويد و سؤالاتي در آن زمينه بنماييد. اما از عصبانيت زياد جلوگيري نماييد و اگر فرزند شما خطايش را پذيرفت نشان دهيد كه از صداقت او خرسنديد و تشويقش كنيد كه هميشه اينگونه باشد. در مورد كودكان كوچكتر حتي بهتر است آنها را به خاطر راستگويي مورد محبت قرار دهيد و بعد تنبيه كوچكي براي خطا در نظر بگيريد.
۵- به فرزندانتان بياموزيد كه دروغگويي روابط و دوستي ها را نابود مي كند و مي تواند باعث از بين رفتن احترام مردم نسبت به فرد و پايين آمدن محبوبيت او گردد. تأكيد كنيد كه زندگي بدون حس اعتماد به كساني كه دوستشان داريد مأيوس كننده و خالي از محتوا است و اگر مردم بفهمند كسي دروغگوست، زمان بسيار زيادي بايد بگذرد تا او بتواند احترام و اعتماد آنها را دوباره به دست آورد. اگر فرزندتان براي اولين بار به شما دروغ گفت يا اصولاً به ندرت دروغ مي گويد، وانمود كنيد كه اين دروغ يك فاجعه و بحران در روابط شما محسوب مي شود، خود را بسيار متأسف نشان دهيد و توضيح دهيد كه شما نمي خواهيد او با دروغگويي به زندگي و روابطش صدمه بزند. بعد از تنبيه او براي اين كار، او را ببخشيد و ديگر دروغ او را به رخ اش نكشيد.
۶- اگر فرزندتان بسيار دروغ مي گويد، هرگز اشتباهات گفته شده در بالا را كه باعث دروغگويي مي شوند، مرتكب نشويد. از عصبانيت، بحث و جدل و تهديد او خودداري كنيد زيرا اين نبرد فقط به مشكل دامن مي زند. اگر تأسف شما از دروغگويي نتيجه مثبتي ندارد، دقيقاً بر عكس عمل كنيد يعني ديگر اجازه ندهيد كه دروغگويي او حالت روحي شما را دگرگون كند. ناراحتي و عصبانيت شما پاداشي به فرزندتان براي پيروزي او در آسيب رساندن به شما مي باشد.
۷- هرگز فرزندتان را دروغگو خطاب نكنيد زيرا شما نمي خواهيد كه دروغگويي قسمتي از شخصيت او شود. اهميت اعتماد و پيامدهاي مخرب دروغگويي در روابط را به او ياد دهيد و از آنجا كه بايد جايگاهتان باارزش باقي بماند، بياناتتان كوتاه و دقيقاً مربوط به موضوع باشند. شايد دروغگويي فرزندتان وسيله اي براي جلب توجه شما مي باشد پس فرزندتان را با توجه بيش از حدي كه به دروغگويي اش نشان مي دهيد تشويق نكنيد. توضيح دهيد كه شما بايد او را براي هر دروغ تنبيه كنيد تا از اشتباهش درس بگيرد، نشان دهيد كه مطمئنيد كه او ديگر دروغ نمي گويد. فرزند شما به اين حمايت و بخشش نيازمند است.
۸- مراقبت هاي خود را افزايش دهيد و از صحت تمام گفته هاي فرزندتان مطمئن شويد. او بايد بداند كه شما نمي توانيد دروغگويي او را تحمل كنيد و اگر به شما دروغ بگويد بالاخره خواهيد فهميد. توضيح دهيد كه از كنجكاوي هايتان متأسفيد و منتظر زماني هستيد كه صداقت دائمي او شما را از اين همه كنجكاوي خلاص كند. با اين حال هرگز مانند يك كارآگاه فرزندتان را خيلي شديد و دائمي تحت نظر نداشته باشيد بلكه به طور تصادفي و پيوسته، با يقين به اينكه او به شما دروغ گفته است نشان دهيد كه هنوز اعتماد در روابطتان رشد نكرده است. همچنين در نظر داشته باشيد كه بچه ها، خصوصاً نوجوانان به مقداري استقلال نياز دارند. بعضي اوقات والدين با كنكاش و كنجكاوي هاي بسيار زياد، فرزندانشان را مجبور به دروغگويي مي كنند پس نوعي استقلال را در زندگي خصوصي  آنها محترم بشماريد و از بازخواست دائمي آنها خودداري نماييد.
۹- دقت كنيد فرزند شما در مورد چه چيزهايي دروغ مي گويد. اين شايد نشان دهد كه ريشه مشكل در كجاست. بچه هايي كه در مورد دارايي ها و پولشان به ديگران دروغ مي گويند شايد واقعاً در اين زمينه احساس كمبود مي كنند. بعضي بچه ها در مورد مقررات سختگيرانه پدر و مادرشان دروغ مي گويند. اگر قانون شما در مورد ساعت يا مكان بيرون رفتن فرزندتان باعث دروغگويي او مي شود، شايد بتوانيد تا حدي در قوانينتان تجديد نظر نماييد.
۱۰- حفظ آرامش حتي در مواردي كه فرزند خطايي مرتكب شده كه براي خودش ضرر دارد، مثل سيگار كشيدن يا استفاده از مواد مخدر مي تواند احتمال دروغگويي او را كاهش دهد. به او اطمينان دهيد كه خيلي برافروخته نخواهيد شد و با آرامش كامل با او برخورد كنيد. در هر صورت احتمالاً اطلاع شما از واقعيت بيشتر مي تواند به او در حل مشكل كمك كند. حداكثر توان خود را به كار گيريد تا كه نشان دهيد شرايط او را درك مي كنيد و سعي نماييد از نظر خود او در مورد اين مشكل مطلع شويد. تا زماني كه كاملاً آرامش خود را در مورد اين موضوع به دست نياورده ايد به دنبال چند و چون اعتياد او نباشيد. به عبارتي ابتدا مسأله را براي خود حل كنيد بعد با اطلاع كامل از اعتياد او برنامه هايي را براي حل اين مشكل ارائه نماييد.
در اكثر موارد دروغها ناشي از شرايط ايجاد شده هستند و فشار وارد شده به كودك او را مجبور مي كند كه دروغ بگويد و پس از مدتي كودك ياد مي گيرد با دروغگو بودن كنار بيايد. دروغ همچنين ممكن است حربه كودك براي آسيب رساندن به شما باشد. با به كارگيري رهنمودهاي كوتاه بالا شما خيلي از عوامل محيطي كه باعث دروغگويي فرزندتان مي شود را حذف مي كنيد و به طور فزاينده شانس خود را براي اطلاع از حقيقت و كمك به فرزند در حل مشكل پيش آمده افزايش مي دهيد.
نوشته :چوك فالكون
ترجمه: ندا يارايي

اجتماعي
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سياسي
شهر
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
همشهري ورزشي
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهر   |   شهري   |  
|  علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |