پنج شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۰۷۴ - Jun . 12, 2003
وزارت  صنايع  وكالت  واگذاري  سهام  ۵۱ شركت  زير مجموعه  خود را واگذار كرد
به  دنبال  تغيير و تحولات  سازمان  خصوصي سازي ، اين  سازمان  در حال  حاضروكالت  واگذاري  ۵۱ شركت  از شركت هاي  وابسته  به  شركت  مادر تخصصي  سازمان گسترش  و نوسازي  صنايع  ايران  را در اختيار دارد.
از بين  اين  ۵۱ شركت ، ۱۱ شركت  ۱۰۰ درصد سهام ، ۹ شركت  بيش  از ۵۰ درصد وبقيه  وكالت  واگذاري  كمتر از ۵۰ درصد سهام  خود را به  سازمان  خصوصي سازي دادند.
در مجموع  در صورت  واگذاري  سهام  ۵۱ شركت  مذكور و شركت هاي  سيمان هاي خوزستان  و خاش  بيش  از ۱۰ تريليون  ريال  از سهام  شركت هاي  دولتي  در سال  جاري واگذار مي شود كه  بيش  از سه  برابر ميزان  خصوصي سازي  در سال  گذشته  است .
در سال  گذشته  سه  تريليون  و ۱۳۱ ميليارد ريال  از سهام  شركت هاي  دولتي  به فروش  رسيد.
رئيس  هيات  عامل  سازمان  خصوصي سازي  اظهار داشت : برنامه ريزي  براي  واگذاري سهام  اين  شركت ها به  بخش  خصوصي  در سازمان  خصوصي سازي  آماده  است .
«احمد ميرمطهري» با تاييدمطالب  فوق  تصريح  كرد: پيشنهاد وزارت  صنايع  و معادن  مبني  بر ارائه  وكالت واگذاري  شركت هاي  يادشده  بزودي  در هيات  عالي  واگذاري  بررسي  و در صورت تاييد به  هيأت  وزيران  ارائه  مي شود.
وي  با قدرداني  از وزارت  صنايع  و معادن ، اين  اقدام  وزارت  صنايع  را مثبت ارزيابي  كرد و افزود: سازمان  خصوصي سازي  از تمام  ابزارهاي  قانوني  خود درواگذاري  اين  سبد بزرگ  سهام  به  بخش  خصوصي  و غيردولتي  استفاده  خواهد كرد.
وي  با اشاره  به  مكاتبات  اين  سازمان  با ساير وزارتخانه ها نظير وزارت نفت  و نيرو، اظهار اميدواري  كرد: جريان  فروش  شركت هاي  وزارتخانه هاي  نفت  ونيرو در سال  جاري  آسانتر شود.
وي  از وعده  همكاري  سازمان  مديريت  و برنامه ريزي ، وزارت  امور اقتصادي  ودارايي  و ساير وزارتخانه ها در اين  خصوص  خبر داد.

نرخ بيكاري استان تهران ۳/۱۲درصد است
جلسه كار گروه اشتغال و سرمايه گذاري استان تهران با حضور مديران كل استان در محل استانداري برگزار شد.
به گزارش ايسنا، در اين جلسه جهان  محمد عزيزي، مدير كل كار و امور اجتماعي استان تهران، با اشاره به خشن شدن لحن و حركات بيكاران گفت: همچنين نبود آمارهاي شفاف و قابل اعتماد در عرصه اشتغال و ايجاد فرصت هاي شغلي نيز از موانع جدي براي برنامه ريزي در اين بخش محسوب مي شود. وي نرخ بيكاري استان تهران را ۳/۱۲درصد خواند و افزود: اين رقم نسبت به ميانگين كل كشور، ۳ درصد پايين تر است.
همچنين نرخ بيكاري روستايي استان نيز ۱۰ درصد برآورد شده است.
عزيزي تعداد كل بيكاران در استان تهران را ۴۲۳ هزار نفر دانست و بيان كرد: در حال حاضر ۱۰ درصد مردان و ۲۵ درصد زنان استان بيكار هستند.
همچنين ۸/۱۷ درصد فرصت شغلي در سال گذشته ايجاد و ۱۳ درصد آنها به كارفرمايان معرفي شده
۹/۳۶درصدآنها به كار گمارده شده اند.
وي تصريح كرد: در سال ۸۱ نيز ميزان ثبت نام زنان براي دستيابي به اشتغال نسبت به سال ۸۰
۸/۱۷درصد رشد داشته كه اين مقدار در ميان مردان ۱۶ درصد بوده است.
مدير كل كار و امور اجتماعي استان تهران ۴۴ درصد بيكاران را افراد داراي مدرك ديپلم خواند و اظهار داشت: اين آمار نشان از ضعف سيستم آموزش كشور جهت تعليم مهارت هاي لازم دارد كه شانس برخورداري از اشتغال در ميان اين گروه را كاهش داد، همچنين سهم فارغ التحصيلان بيكار نيز سال به سال
رو به افزايش است. وي ادامه داد: همچنين گروه سني ۳۴ - ۲۵ سال
با ۶/۱۸درصدبيشترين متقاضيان بازار كار استان را تشكيل مي دهند.
عزيزي با اشاره به رشد ۱۲۸ درصدي ايجاد فرصت هاي شغلي براي زنان افزود: اين ميزان براي مردان حدود ۲۶ درصد بوده است.
همچنين آمارهاي موجود حاكي از آن است كه ميزان به كار گمارده شدگان در سال گذشته ۴۶ درصد رشد داشته كه ۱۵۵ درصد آن متعلق به زنان و ۳۲ درصد آن مربوط به مردان مي شود.
وي در ادامه به ميزان پرداختي هاي وام طرح ضربتي اشتغال از سوي سيستم بانكي اشاره كرد و گفت: اين ميزان تا ۳/۹۳درصد رشد يافته است كه تهران با ۳۷ درصد و كرج با ۴/۱۶درصد
استفاده كنندگان از اين تسهيلات هستند.
مدير كل كار و امور اجتماعي استان تهران ادامه داد: همچنين بر اساس آمارهاي ارائه شده از سوي وزارت كشور ۵۸۶ هزار نفر تبعه افغاني، كه بيشتر آنها مرد هستند، در تهران فرصت هاي شغلي را اشغال كرده اند.

سهم  ماليات  در درآمدهاي  عمومي كشور بايد افزايش  يابد
تهران - خبرگزاري جمهوري اسلامي: رئيس  كل  سازمان  امور مالياتي  كشور گفت : مهمترين  هدف  اين  سازمان  افزايش سهم  ماليات  در درآمدهاي  عمومي كشور از ۲۶ درصد كنوني  است .
به  گزارش  روابط عمومي و امور بين الملل  سازمان  امور مالياتي  كشور، «عيسي شهسوار خجسته » افزود: با بهره گيري  از فرصت  تدوين  برنامه  چهارم  توسعه  بايدتلاش  كرد براي  پنج  ساله  آينده  سهم  ماليات  با استفاده  از تدابير و روش هاي نوين  علمي همگام  با يك  رشد منطقي  و مداوم  در درآمدهاي  عمومي افزايش  يابد.
وي  اضافه  كرد: براي  دستيابي  به  اين  هدف ، بايد سازمان  امور مالياتي  كشوررا با توجه  به  اصلاحات  ساختاري  و قانوني  جديد هدفمند كرد و در اين  راه اولويت  برنامه ريزي  نقش  دو چندان  پيدا كرده  است .
معاون  وزارت  امور اقتصادي  و دارايي  كه  در جمع  روساي  سازمان هاي  اموراقتصادي  و دارايي  و مديران  كل  مالياتي  كشور سخن  مي گفت  در ادامه  اظهارداشت : براي  سال  جاري  دست  اندركاران  ستاد سازمان  امور مالياتي  چندين  محورعملياتي  را براي  تحقق  درآمدهاي  مالياتي  ذكر شده  در بودجه  تدوين  كرده اند.
وي  گفت : با وجود تهيه  روش هاي  عملياتي  در دست  تدوين  و اقدام  براي  تحقق درآمدهاي  مالياتي  مندرج  در بودجه  اين  رقم  بايد ارقام  كف  (حداقلي ) درنظرگرفته  شوند تا بتوان  با برنامه ريزي  براي  فراتر از آنها نيز بررسي  و اقدام كرد.
خجسته  با اشاره  به  ظرفيت  بسيار زياد و توان  فعال  نشده  بخش هاي  مختلف درآمدهاي  مالياتي  كشور از همه  مسئولان  سازمان  امور مالياتي  با توجه  به تصويب  قانون  تجميع  عوارض  و امكان  تحقق  و افزايش  درآمدهاي  ناشي  از ماليات بر مصرف  درخواست  كرد، نسبت  به  اتخاذ روش هاي  مناسب  براي  تحقق  درآمدهاي ماليات  بر مشاغل  تلاش  كنند.
رئيس  كل  سازمان  امور مالياتي  كشور به  كاستي هاي  ناشي  از قانون  قبلي  وروش هاي  بكار رفته  در اخذ ماليات  اشاره  كرد و گفت : در روش هاي  كنوني  كه  ناظربر دريافت  ماليات  از درآمد واقعي  اشخاص  خواهند بود، پيش نيازهايي  چون توسعه  فرهنگ  مالياتي ، اطلاع  رساني  جامع  و مداوم  در زمينه  دريافت  ماليات  ومصرف  آن ، گسترش  روابط دو جانبه  و چند جانبه  با مجامع  صنفي  و اتحاديه ها و ... مورد تأكيد قرار دارند.

برنامه هاي وزارت صنايع براي كاهش قيمت خودرو اعلام شد
تهران- خبرگزاري جمهوري اسلامي: وزير صنايع  و معادن  مهمترين  برنامه هاي  اين  وزارتخانه  براي  كاهش  قيمت خودرو در سال  جاري  را متناسب  كردن  عرضه  و تقاضا،حذف  هزينه هاي  اضافي  ازخودروسازان  و افزايش  توليد عنوان  كرد.
اسحاق  جهانگيري  اظهار داشت  :با توليد ۷۲۰ هزار خودرو در سال  جاري  عرضه  و تقاضا متناسب شده  و اين  موضوع  بطور طبيعي  منجر به  كاهش  قيمت  خودرو خواهد شد.
وي  تصريح  كرد: خودروسازان  مكلفند براي  كاهش  قيمت  خودرو برنامه هاي كاري  خود را با وزارت  صنايع  و معادن  هماهنگ  كنند.
وزير صنايع  و معادن  گفت  :با توجه  به  وجود تورم  ۱۵ درصدي  سالانه  دركشور، ثابت  نگه  داشتن  قيمت  خودرو به  معني  كاهش  قيمت  به  ميزان  تورم  است .
جهانگيري  در خصوص  نوسازي  صنايع  در كشور گفت  :اين  موضوع  (نوسازي صنايع )از سال  ۸۰ با همكاري  سازمان  گسترش  و نوسازي  صنايع  آغاز و تدوين شده  و هدف  از آن  ساماندهي  و رفع  مشكلات  بخش  صنعت  بوده است .
وزير صنايع  و معادن  مدت  زمان  لازم  براي  اجراي  نوسازي  صنايع  در كشور را نهايتا ۴ سال  عنوان  كرد.

يادداشت
گراني و مسئوليت مردان اقتصادي دولت
محمدصادق جنان صفت
حجت الاسلام والمسلمين قربانعلي دري نجف آبادي در گفت و گو با خبرگزاري دانشجويان كه روز گذشته در برخي مطبوعات منتشر شد تأكيد كرده است: «افزايش قيمت ها بيش از ده درصد قابل دادرسي قضايي است و ديوان مجاز به رسيدگي و اعلان نظر حقوقي و قانوني خود مي باشد.» در پي اين سخن، معاون سازمان بازرسي كل كشور نيز به ايسنا گفته است: «اين سازمان ابطال مصوبات خلاف قانون در زمينه افزايش قيمت ها را درخواست مي كند.»
با توجه به سخنان دبيركل يك جمعيت پرسابقه سياسي كشور كه گفته است: «هدف گرانيهاي افسارگسيخته ناراضي تراشي است» و سرمقاله يك روزنامه عصر كه از قوه قضائيه خواسته درباره گراني كالاها و خدمات وارد عمل شود، به نظر مي رسد، دولت آقاي خاتمي با چالش جدي و تازه اي مواجه شده كه صورت قانوني و مردم پسندي نيز دارد. با توجه به اينكه دولت درباره اين موضع گيري جناح منتقد تاكنون واكنشي نشان نداده است،پيشنهاد مي شود،آقايان طهماسب مظاهري، محمد ستاري فر و ابراهيم شيباني به عنوان ۳ مسئول اصلي اقتصادي دولت در كمترين زمان ممكن و همين امروز يا فردا با برگزاري مصاحبه مطبوعاتي - راديوتلويزيوني يا صدور اطلاعيه به صورت دقيق و مبتني بر آمار و ارقام كارشناسانه، دلايل افزايش قيمت كالاها و خدمات دولتي را بازكاوي و براي مردم توضيح دهند. سكوت اين ۳ فرد به معناي پذيرش فضاسازي منتقدان و به زيان دولت است. به طور مثال آقاي ستاري فر مي تواند با ارائه فهرستي از مراكز، نهادها و دستگاه هايي كه از بودجه عمومي استفاده كرده و فعاليت آنها نيز ربطي به توليد ندارد از مسئولان آنها بخواهد از دريافت اعتبارات به منظور توقف يا كند شدن رشد نقدينگي خودداري كنند. مسئولان اصلي دولت به ويژه رئيس كل بانك مركزي بايد با دقت آمار و ارقام مربوط به دلايل رشد نقدينگي كشور در ۳ سال اخير كه به طور متوسط حدود ۳۰ درصد و ۲ برابر رقم پيش بيني شده در برنامه سوم است را توضيح دهد و فشارهايي كه براي دريافت اعتبارات از مراكز مختلف بوده و به رشد نقدينگي دامن زده را بازگو كند. مردان اقتصادي دولت آقاي خاتمي بايد در چنين روزهاي دشواري شجاعت نشان داده و رك و صميمي دلايل رشد نرخ تورم در دو ماه اخير را با مردم در ميان بگذارند. بايد به كساني كه مي خواهند قيمت ها را به زور و ضرب حبس كنند يادآور شوند كه كار از جاي ديگري خراب است.

خبرها و نكته ها
زنگ خطر
خبر: جهان محمد عزيزي مديركل كار و تأمين اجتماعي استان تهران با بيان اينكه نرخ بيكاري در استان تهران ۳/۱۲ درصد است و نسبت به ميانگين كل كشور ۳ درصد پايين تر است، تأكيد كرد: «لحن و حركت بيكاران خشن شده است.»
نكته: بيكاري بدترين درد فردي و اجتماعي است و جوانان و مرداني كه شرمنده خانواده اند تا مدتي مي توانند دندان روي جگر گذاشته و بردباري نشان دهند. خبر اعلام شده از سوي مديركل كار و تأمين اجتماعي را بايد يك زنگ خطر تلقي كرد و درباره آن انديشيد. وقتي لشكر بيكاران به حركت درآيد كسي نمي تواند پيش بيني كند چه اتفاق هايي ممكن است رخ بدهد.

مدال طلاي بين المللي كيفيت به شركت ملي پالايش و پخش اعطا شد
هيأت علمي و فني داوران مركز تحقيقات بين المللي
«GLOBAL RATING» ديپلم و مدال طلاي بين المللي كيفيت و بهره وري را به شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي اعطا كرد.
مركز تحقيقات بين المللي مستقر در اروپا، ديپلم و مدال طلاي بين المللي كيفيت و بهره وري را به دليل اقدامات مرتبط با پياده كردن استانداردهاي كيفيت، زيست محيطي، ايمني و افزايش بهره وري در شركت هاي زير مجموعه از جمله شركت هاي پالايشي، پخش فرآورده هاي نفتي و خطوط لوله و مخابرات به اين شركت اعطا كرد.

در اجلاس قطر اوپك سقف توليد را تغيير نداد
گروه اقتصادي: وزراي نفت ۱۰ كشور عضو اوپك كه ديروز در دوحه پايتخت قطر گرد آمده بودند در زمينه تغيير سقف توليد اين سازمان به توافق نرسيدند.
پيش از اعلام ديدگاه رسمي اوپك ۵ كشور صادركننده نفت غيرعضو اوپك از حفظ سقف كنوني اوپك حمايت كرده بودند.
در پايان اين اجلاس، وزراي عضو اوپك تاكيد كردند كه اعضاي اين سازمان نهم مرداد ماه بار ديگر در وين تشكيل جلسه خواهند داد.
مقامات اوپك علاوه بر اين از عدم اطميناني كه در بازار نفت حاكم است اظهار نگراني كردند و تاكيد نمودند كه كميته نظارت بر بازار اوپك به دقت بازار نفت را تحت نظر دارد.
در حال حاضر بازار جهاني نفت كه عليرغم تاثيرپذيري از شرايط نامتعادل اقتصاد جهان و تنش هاي ناشي از سياست هاي آمريكا بويژه در كشورهاي خليج فارس بوجود آمده است، از روند مثبت و پايداري برخوردار است.
در سال جاري ميلادي اكثر شركت هاي نفتي بزرگ جهان در آمريكا و اروپا اعلام كرده اند كه در نيمه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل از سود بيشتري برخوردار بوده اند.
عليرغم آشفتگي بازارهاي سهام، شرايط ناپايدار اقتصاد جهان بر سهام شركت هاي نفتي تاثير نداشته و سهام شركت هاي نفتي در سال جاري در بورس هاي بين المللي افزايش
يافته است.

معاون  وزير جهاد كشاورزي :
ضايعات  كشاورزي  كشور شش  برابر متوسط  جهاني  است
سنندج - خبرگزاري جمهوري اسلامي: معاون  صنايع ، عمران  و توسعه  روستايي  وزارت  جهاد كشاورزي  گفت : ضايعات  توليدات  كشاورزي  كشور بدليل  كمبود صنايع  تبديلي  و بسته بندي  حدود شش  برابرميانگين  جهاني  است .
علي  روح  الامين  روز چهارشنبه  در جلسه  شوراي  هماهنگي  مسئولين جهاد كشاورزي  كردستان  گفت : هم اكنون  ضايعات  توليدات  كشاورزي  كشور بيش  از۳۰ درصد بوده ، در حالي  كه  اين  ميزان  در دنيا پنج  درصد است .
وي  گفت : ضايعات  هر ساله  توليدات  كشاورزي  كشور معادل  مواد غذايي  مورد نياز ۲۰ ميليون  نفر است .
به  گفته  وي ، هم اكنون  كشور داراي  ۶۰۰ دشت  آباد و كانون  توليد محصولات كشاورزي  است  و وزارت  جهاد كشاورزي  در نظر دارد تا در جنب  اين  كانونها بااستفاده  از تسهيلات ، يارانه ها و مشاركت  بخش  خصوصي ، صنايع  تبديلي  ايجادكند.
روح الامين  اظهار داشت : امسال  ۲۰ ميليارد ريال  از محل  كمكهاي  فني  اجرايي و ۴۰۰ ميليارد ريال  از محل  يارانه هاي  بخش  كشاورزي  به  اين  امر اختصاص يافته  است .
وي  افزود: اكنون  ايران  داراي  مقام  سوم  تنوع  غذايي  در جهان  است  و براي حفظ اين  جايگاه  و همچنين  تامين  امنيت  غذايي مردم ، بايد صنايع  پسين  و پيشين توليد محصولات  را تقويت  كنيم . وي  گفت : در بخش  توسعه  روستايي ، از سال  گذشته  وزارت  جهاد كشاورزي  طرح سطح  بندي  روستاها را آغاز كرده  و درصدد است  تا كليه  روستاهاي  كشور را به لحاظ ميزان  محروميت ، استعدادها و نيازمندي  آنها به  انواع  خدمات  سطح بندي  كند.

كالاهاي وارداتي توليدكنندگان خوشنام با ضمانت نامه مهلت دار ترخيص مي شود
تهران - خبرگزاري جمهوري اسلامي: مدير كل  دفتر واردات  سازمان  گمرك  گفت : توليدكنندگان  خوشنامي كه  براي  وارد كردن  كالاهاي  مورد نياز به  طور مستمر با گمرك  ارتباط دارند، با ارائه ضمانت  نامه  مهلت  دار مي توانند كالاي  خود را ترخيص  كنند.
ناصر كرماني   درباره  اقدامات  انجام  شده  جهت  تسهيل  شرايط ترخيص  كالاهاي  وارداتي  در گمرك افزود: يكي  از تكاليفي  كه  در قانون  بودجه  با هدف  سرعت  بخشيدن  به  ترخيص كالاهاي  وارداتي  به  گمرك  تكليف  شده ، اجازه  ترخيص  كالا با اخذ ضمانت  نامه  يا وثيقه  معتبر يا نگهداري  قسمتي  از كالا تا زمان  ترخيص  نهايي  است . وي  اضافه  كرد: اين  موضوع  سبب  ترخيص  سريعتر كالا و بالا رفتن  حجم  نقدينگي دولت  از محل  ماليات هاي  وارد بر واردات  مي شود و از سوي  ديگر به  توليدكننده اجازه  شروع  فعاليت  اقتصادي  و تسويه  حساب  با گمرك  پس  از طي  مدت  زمان  تعيين شده  در ضمانت  نامه  داده  مي شود.
كرماني  درباره  واردات  خودروهاي  خارجي  گفت : در چند سال  گذشته  به  استثناي موارد خاص ، هيچ  خودرويي  براي  شماره گذاري  وارد كشور نشده  است . وي  در توضيح   اين  موارد خاص  گفت : به  جز خودروهاي  مورد نياز ارگانهاي دولتي  براي  انجام  وظايف  خاص  و نيز ورود موقت  خودروهاي  گردشگران  خارجي ، خودروي  ديگري  به  كشور وارد نشده  است .

با افتتاح اولين مركز آموزش مهمانداري
مهمانداران قطارها توسط بخش خصوصي آموزش مي بينند
با حضور مديرعامل، قائم مقام و جمعي از مديران شركت رجاء، اولين مركز آموزش مهمانداري بخش خصوصي با همكاري اين شركت راه اندازي شد.
پورسيد آقايي در اين مراسم گفت: آنچه ماندگار است و با هيچ تغييري از بين نمي رود آموزش است و اميدوارم با آ موزشهاي لازم مهمانداران قطار جزء بهترين كادر خدماتي كشور باشند.در اين مراسم نوري مدير مركز آموزش مهمانداري اعلام داشت: هدف از راه اندازي اين مركز آموزش حرفه اي مهمانداران قطارها با استفاده از استادان مجرب هتلداري و مهمانداري انجام مي شود و اميدواريم مهمانداران ما با طي دوره هاي آموزش تئوري و عملي در ارتقاي سطح كيفي خدمات مؤثر باشند.

تكذيب و توضيح
گروه اقتصادي: روز گذشته نمابري از سوي شركت مهندسي و ساخت تاسيسات دريايي ايران كه در ذيل آن نام امين دستورنيكو به عنوان رئيس ارتباطات آمده بود به دفتر روزنامه ارسال شد كه در آن خبر داده شده بود: قرارداد لوله گذاري كف درياهاي فازهاي ۶ و ۷ و ۸ حوزه گازي پارس جنوبي كه به شركت صدرا واگذار شده بود بنا به توصيه كارفرما به اين شركت (شركت مهندسي و تاسيسات دريايي ايران) واگذار شد.
شركت صنعتي دريايي ايران با ارسال نمابري خبر يادشده را تكذيب كرد. در اين نمابر آمده است: خبر صفحه ۴ آن روزنامه تحت عنوان لوله گذاري ۳ فاز پارس جنوبي توسط شركت ايراني انجام مي شود صحيح نيست.
خبرنگار ما در تماس با رئيس ارتباطات شركت مهندسي و ساخت تاسيسات دريايي از او درباره خبر ارسالي توضيح خواست كه وي گفت:  قرارداد انجام اين كار بين دو شركت دوشنبه امضا شده است.

شش جايگاه سوختگيري گاز بهره برداري مي شود
شش  جايگاه  سوختگيري  گاز طبيعي  فشرده در شهرهاي  كرج ، مشهد و شيراز در ماه هاي  مرداد و شهريور امسال  به  بهره برداري  مي رسد.
به  گزارش  دفتر فرهنگ سازي  و ارتباطات  سازمان  بهينه سازي  مصرف  سوخت  كشور، از اين  تعداد، جايگاه  مترو و كاميونداران  كرج  و جايگاه  تلويزيون  و تاكسيراني  مشهد تا نيمه  اول  مرداد ۸۲ و جايگاه هاي  شيراز در خيابان هاي  مسلم  و اميركبير نيز تا نيمه اول  شهريور ماه  امسال  به  بهره برداري  خواهد رسيد.
بر اساس  اين  گزارش ، براي  هر يك  از شهرهاي  مشهد و شيراز احداث  بيش  از۱۰ جايگاه  گاز طبيعي  فشرده  در دستور كار قرار گرفته  است  كه  تا پايان  سال  ۸۴ اين  جايگاه ها به  بهره برداري  مي رسد.
در شيراز اكنون  سوخت  يك  هزار و ۲۰۰ خودرو به  گاز طبيعي  فشرده  تبديل شده  است  كه  با بهره برداري  از جايگاه هاي 
پيش بيني  شده  براي  اين  شهر تعداد شش  هزار و ۹۶۰ خودرو ديگر از گاز طبيعي  فشرده  استفاده  خواهند كرد.

بورس
تغيير قيمت
آخرين قيمت
تعدادسهام معامله شده
نام شركت
۲۳-
۱۱۸۸
۳۲۸۸۳
توسعه معادن روي ايران
۳-
۳۷۹۷
۶۵۹۹۱
شهد ايران
۳
۴۱۱۳
۱۵۳۴۸
مارگارين
۷-
۵۴۹۰
۱۱۰۲۹
پارس مينو
۵۰-
۱۶۵۰
۲۴۵۵
شوكو پارس
۲
۳۸۲۳
۱۰۱۱۰
ايران مرينوس
۲
۲۰۷۶۰
۱۰۴۰۹
نفت پارس
۸۸۳
۲۰۴۰۰
۱۱۶۶۲
صنايع شيميايي ايران
۲۲۵
۴۷۲۵
۴۰۰۰۰
صنايع شيميايي سينا
۱۰-
۱۷۱۰۰
۸۷۸۰
پتروشيمي اصفهان
۹۰-
۳۹۰۰
۳۵۴۵۴
پتروشيمي اراك
۸۴-
۱۶۳۶
۱۸۹۰۹
پارس پامچال
۳۳۰
۷۰۵۰
۹۴۷۵
لعابيران
۲۹۹-
۱۰۳۰۱
۱۳۲۳۰
داروسازي جابرابن حيان
۳۰۰-
۱۱۵۰۰
۷۸۰۲
دارويي لقمان
۱۵۰۰
۴۵۰۰۰
۶۷۴۰
داروسازي عبيدي
۶۰۵
۱۲۷۰۵
۲۳۴۴
داروسازي زهراوي
۵۳-
۲۸۳۷
۳۱۴۹۶
كف
۱۱۰
۱۴۵۰۰
۳۱۳۷۵
صنايع لاستيكي سهند
۱۰۰
۴۸۰۰
۵۲۱۱۸
گاز لوله
۴
۵۶۱۰
۱۳۳۲۶۰
فراورده هاي نسوز ايران
۲۰۰-
۴۷۰۰۰
۱۷۲۳۱۳
سيمان تهران
۴۸۹-
۴۷۰۰۰
۲۷۹۶۹
سيمان كرمان
۲۳۶-
۲۱۶۵۶
۶۸۳۹۴۴
سيمان فارس و خوزستان
۶۱۰-
۱۹۳۹۰
۶۵۷۴۸
حق تقدم سيمان فارس و خوزستان
۱۰-
۱۸۵۹۰
۴۷۸۲۶۳
سيمان شرق
۱۵۱-
۳۷۴۹۷
۹۱۳۷۸۸
سيمان غرب
۳۹۰۰-
۱۰۰۶۰۰
۳۳۵۲۳
سيمان اروميه
۶۴۹
۵۵۸۰۰
۳۰۱۱۹۳
سيمان سپاهان
۱۶۶۶-
۳۱۶۵۵
۴۶۳۸۵
سيمان شاهرود
۵۶-
۳۹۰۳
۴۸۲۵
نورد و قطعات فولادي
۱۴۰
۵۶۹۰
۵۰۰۰
لوله و ماشين سازي ايران
۴۳-
۳۰۲۰
۳۰۴۶۰۸
ماشين سازي اراك
۱۸۰-
۱۷۰۰
۳۲۰۷۰
حق تقدم ماشين سازي اراك
۲
۶۶۵۵
۱۳۱۲۴۸
صنايع آذرآب
۹۸۹-
۵۱۲۱
۱۲۶۳۳۷
حق تقدم صنايع آذرآب
۶۱
۱۲۸۳
۱۳۹۶۲۲
بسته بندي ايران
۱۸۳
۵۱۸۴
۳۰۷۹۲
پمپ سازي ايران
۵۸-
۲۶۸۰
۲۷۷۱۳
سرماآفرين
۱
۵۳۰۰
۶۵۱۵۱۴
تراكتورسازي ايران
۱۰-
۷۲۸۲
۲۴۰۸۸۷
سايپا آذين (سهامي عام)
۳۱۲-
۲۴۶۸۸
۴۰۸۲۷۵
صنعتي دريايي ايران
۹-
۲۶۴۰
۵۶۲۸۵
توسعه صنايع بهشهر
۱۵-
۲۳۴۹
۱۵۷۹۹۵
سرمايه گذاري ملي ايران
۱
۱۶۶۰
۳۸۵۸۰۹
سرمايه گذاري سپه
۱۰
۱۵۱۲
۱۷۲۱۸۵
سرمايه گذاري پتروشيمي
۱۴-
۱۳۳۵
۱۰۵۹۵۳
سرمايه گذاري ملت
۵-
۳۲۴۰
۹۴۲۱۲
سرمايه گذاري بانك ملي
۱۹-
۲۳۰۰
۵۱۳۸۵
سرمايه گذاري رنا
۱-
۱۵۹۰۰
۱۰۰۲۵
گروه صنعتي سديد
۱۱-
۳۳۴۹
۱۷۶۹۰۹۷
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۱۲-
۱۹۸۸
۱۰۰۷۱۵
سرمايه گذاري توسعه معادن و فلزات
۳۶-
۱۴۹۹
۱۷۴۱۷
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۲۰۰-
۴۶۰۰
۹۵۵۲
بهپاك
۱۸۹
۱۴۲۰۰
۱۰۲۵
قند قزوين
۲۳
۱۷۷۵۲
۱۳۰۰
داروسازي تهران دارو
۱۳۰
۲۷۳۴
۶۵۰۰
ايران گچ
۹۴۴-
۳۱۶۰۰
۵۸۳۹۳
سيمان دورود
۳۰۲-
۵۷۴۰
۸۳۴۳
ايتالران
۱۴۶-
۴۵۵۳
۳۴۷۵
سپنتا
۳۱۸-
۱۳۰۰
۱۰۰۰
توليدي پارس قوطي
۹۰-
۵۵۰۰
۲۵۲۰
پارس خزر
۲۳۵-
۴۲۸۹
۳۵۰۰
داده پردازي ايران
۲-
۹۲۰
۳۷۸۶۸
پارس الكتريك
۱۰۱-
۷۸۹۹
۲۴۵۷۴
پارس خودرو
۴۰
۳۲۴۰
۱۵۰۰۰۰
فنرسازي زر
۱۰-
۱۰۰۰
۳۶۸۵۰۱
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۰
۲۲۰۷
۳۲۵۲۷
سرمايه گذاري توكا فولاد
۵۳/۵
۱۶/۶۵۸۸
-
شاخص كل قيمت سهام

قيمت طلا و ارز
نوع قيمت فروش (ريال)
يك بهار آزادي ۸۲۲۰۰۰
نيم بهار آزادي ۳۶۵۰۰۰
ربع بهار آزادي ۲۲۵۰۰۰
يك گرم طلاي ۱۸ عيار (ساخته نشده)۷۱۰۰۰
يك دلار آمريكا (بازار غيررسمي)۸۰۰۰
يك دلار آمريكا (نرخ رسمي بانك مركزي) ۸۱۵۶
يك يورو (نرخ رسمي بانك مركزي)۹۵۵۰

اقتصادي
اجتماعي
انديشه
خارجي
سياسي
شهر
شهري
علمي فرهنگي
گلستان كتاب
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
بورس
سكه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهر   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |  
|  گلستان كتاب   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |