شنبه ۴ مرداد ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۱۱۸
نرخ جديد آرد ، قند و شكر ابلاغ شد
شوراي اقتصاد نرخ آرد، قند و شكر، پودرهاي شوينده و ميزان توزيع شير يارانه اي را تصويب كرد.
000250.jpg
براساس اين مصوبه قيمت آرد براي مصرف در نانوايي هاي شهري، روستايي، كميته امداد، سازمان بهزيستي و آرد خام براي مصارف روستايي و عشايري به ازاي هر كيلوگرم ۷۰ ريال تعيين شد.
همچنين قيمت آرد مصارف آزادپزي، خام شهري، زندان ها، نيروي نظامي و انتظامي، ارگان ها، نان سنتي و ماشيني انبوه پز و آرد مورد مصرف در نان هاي حجيم ۳۶۰ ريال به ازاي  هر كيلوگرم اعلام شد.
براين اساس آرد مورد مصرف صنفي و صنعتي با قيمت هر كيلوگرم ۱۴۰۰ ريال و آرد سبوس با قيمت هر كيلوگرم ۵۰۰ ريال فروخته خواهد شد.
در اين مصوبه تأكيد شده، تفكيك قيمت انواع آرد مصارف صنفي و صنعتي برحسب آرد نول، ستاره، سبوس گرفته و در صورت لزوم سنگي، توسط سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان با هماهنگي سازمان غله كشور تعيين مي شود.
شوراي اقتصاد در ادامه نرخ فروش شكر را برابر هر كيلوگرم ۳ هزار و ۹۹۳ ريال اعلام كرده است.
طبق مصوبات اين شورا مقرر شد: در مجموع يك ميليون و ۸۴ هزار تن انواع شير يارانه اي، تلفيقي و مدارس در سطح كشور توزيع شود.
بر اين اساس نرخ فروش انواع پودرهاي شوينده با حداكثر ۵ درصد افزايش براي پودرهاي دستي و حداكثر ۱۰ درصد براي پودرهاي ماشيني توسط سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان اعلام خواهد شد.
اين مصوبه ۱۸ تيرماه امسال براي اجرا به وزارتخانه هاي بازرگاني، جهاد كشاورزي، صنايع و معادن، فرهنگ و ارشاد اسلامي و دفاع ابلاغ شده است.

براساس لايحه بازار اوراق بهادار
نحوه انتشار اوراق مشاركت و ثبت شركت هاي سهامي عام تغيير مي كند
در صورت تصويب قانون بازار اوراق بهادار، و ظايف و اختيارات بانك مركزي و تبصره هاي موضوع قانون نحوه انتشار اوراق مشاركت به سازمان نظارت بر اوراق بهادار واگذار مي شود
اجازه انتشار اعلاميه پذيره نويسي براي شركت هاي سهامي عام جايگزين مجوز صادر شده از سوي ثبت شركت ها مي شود.
به گزارش خبرنگار ما براساس لايحه بازار اوراق بهادار كه در كميسيون اقتصاد هيأت دولت به تصويب رسيده عرضه عمومي اوراق بهادار منوط به ثبت آن در سازمان نظارت، نزد هيأت  نظارت با رعايت مقررات اين قانون است.
براين اساس عرضه عمومي اوراق بهادار از طريق انتشار اعلاميه پذيره نويسي، آگهي، توزيع و فروش اوراق بهادار بدون صدور مجوز هيأت نظارت ممنوع است.
در يكي از مواد اين لايحه تأكيد شده است: ثبت اوراق بهادار نزد هيأت نظارت به منظور اطمينان از رعايت مقررات قانوني و مصوبات هيأت نظارت و شفافيت اطلاعاتي بوده و به منزله تأييد مزايا و تضمين سودآوري شركت ها يا طرح هاي مرتبط با اوراق بهادار توسط هيأت نظارت نيست و اين موضوع بايد در اعلاميه ها و آگهي هاي پذيره نويسي قيد شود.
در ادامه آمده، ناشر موظف است تقاضاي ثبت اوراق بهادار را همراه با طرح اعلاميه پذيره نويسي براي ثبت و اجازه انتشار به دبيرخانه سازمان نظارت تسليم كند.
فرم تقاضاي ثبت اوراق بهادار، محتويات اعلاميه پذيره نويسي و نيز اطلاعات، اسناد و مداركي كه بايد به دبيرخانه سازمان تسليم شود و نيز چگونگي انتشار اعلاميه پذيره نويسي و آگهي پذيره نويسي 
به موجب شيوه نامه اي است كه به تصويب شوراي بورس و اوراق بهادار خواهد رسيد.
در صورت تصويب نهايي لايحه ياد شده، هيأت نظارت پس از بررسي تقاضاي ثبت اوراق بهادار و ضمايم آن و اطمينان از انطباق  آنها با مقررات، نسبت به ثبت اوراق بهادار مورد تقاضاي ناشر اقدام و اجازه انتشار اعلاميه پذيره نويسي را در تاريخ معين صادر مي كند.
در اين لايحه تأكيد شده، پذيره نويسي 
در عرضه عمومي اوراق بهادار بايد ظرف مدتي انجام پذيرد كه هيأت نظارت تعيين مي كند. اين هيأت مي تواند مدت پذيره نويسي را با ارائه دلايل موجه تمديد كند. ناشر موظف است حداكثر ظرف ۱۵ روز پس از اتمام عرضه عمومي، هيأت نظارت را از نتايج توزيع و فروش اوراق بهادار از طريقي كه هيأت نظارت معين مي كند، مطلع كند.
اگر هيأت نظارت فرم تقاضاي تكميل شده و ضميمه هاي ارسالي را براي ثبت و اخذ مجوز انتشار اوراق بهادار ناقص يا نادرست تشخيص دهد، طي ۳۰ روز اخطاري براي ناشر ارسال و درخواست اصلاح را ارائه مي كند. هيأت نظارت در صورت قبول اصلاح، يا رفع نقض انجام شده موظف است حداكثر ظرف ۳۰ روز مراتب موافقت خود را با ثبت اوراق بهادار به ناشر اعلام كند.
در ادامه تصريح شده به هنگام افزايش سرمايه شركت هاي سهامي عام، هيأت نظارت جايگزين مرجع ثبت شركت ها و قانون تجارت خواهد شد و مقررات ماده ۱۷۴ قانون تجارت در مورد افزايش سرمايه شركت هاي سهامي عام لازم الاجرا نيست.
اين لايحه، ناشر اوراق بهادار را مكلف كرده به هنگام افزايش سرمايه، مجوز انتشار اعلاميه پذيره نويسي و آگهي هاي منتشر شده را همراه با ساير مدارك مقرر به مرجع ثبت شركت ها تسليم كند.
در اين لايحه تأكيد شده، مقررات مزبور به هنگام تبديل شركت سهامي خاص به سهامي عام همراه با افزايش سرمايه نيز جاري خواهد بود.
همچنين تصريح شده، از تاريخ اجراي قانون بازار اوراق بهادار، وظايف و اختيارات بانك مركزي و تبصره هاي موضوع قانون نحوه انتشار اوراق مشاركت به سازمان نظارت بر اوراق بهادار واگذار مي شود.
بر اين اساس اوراق مشاركتي كه به موجب اين قانون معاف از ثبت نزد هيأت نظارت هستند، از شمول اين ماده مستثني خواهند شد.
در ادامه آمده است: اوراق بهادار دولتي و شهرداري ها و همچنين اوراق بهادار منتشر شده توسط بانك ها و مؤسسات مالي و اعتباري كه تحت نظارت بانك مركزي عرضه مي شوند از ثبت معاف خواهند بود.
ناشر اوراق بهاداري كه از ثبت معاف شده، موظف است مشخصات ، خصوصيات اوراق ، نحوه و شرايط توزيع و فروش آن را طبق ضوابطي كه هيأت نظارت تعيين مي كند، به دبيرخانه سازمان نظارت گزارش كند.

بازار
آب و كشاورزي
اقتصاد
بانك و بورس
بيمه
بين الملل
صنعت
گزارش
|  آب و كشاورزي  |  اقتصاد  |  بازار  |  بانك و بورس  |  بيمه  |  بين الملل  |  صنعت  |  گزارش  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |