دوشنبه ۶مرداد ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۲۰ - July . 28, 2003
در گردهمايي نمايندگان تشكل هاي غيردولتي جوانان سراسر كشور تشريح شد
ايجاد بستر مناسب براي ارائه ديدگاههاي جوانان
گروه اجتماعي: به گزارش روابط عمومي سازمان ملي جوانان معاون سازماندهي و امور ارتباطات سازمان ملي جوانان در گردهمايي نمايندگان شبكه ملي و تشكل هاي غيردولتي جوانان سراسر كشور گفت: در كنگره سراسري نمايندگان تشكل هاي غيردولتي مشاركت جوانان در برنامه ها به صورت گسترده اي انجام مي شود.
فريدون عموزاده خليلي در ادامه گفت: ساماندهي امور جوانان، هماهنگي با تشكل هاي فعال در حوزه جوانان، ارائه ديدگاه هاي جوانان، تعامل فكري بيشتر تشكل ها و بحث و بررسي در مورد روز جهاني جوان از مهمترين اهداف اين كنگره است.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: حدود ۸۵۰ تشكل غيردولتي جوانان كه اعتبارنامه دريافت كرده اند به مدت دو روز در اين كنگره حضور دارند و ميزگردهاي علمي در زمينه تشكل هاي غيردولتي و طرحها و فعاليتها درخصوص آينده جامعه جوان كشور از محورهاي مورد بحث در اين كنگره است.
معاون سازماندهي و امور ارتباطات سازمان ملي جوانان يادآور شد: تشكل هاي غيردولتي نبايد درگير مسائل و مشكلات ادارات دولتي باشند و بايد به صورت مستقل فعاليت كنند.
وي تصريح كرد: برگزاري اين كنگره فرصت مناسبي براي بحث و تبادل نظر در مورد مشكلات تشكل هاي غيردولتي و ايجاد بستر مناسب و لازم براي ارائه ديدگاه هاي جوانان در مورد مسائل و مشكلات آنها است.
وي در پاسخ به سئوال يكي از نمايندگان تشكل هاي غيردولتي جوانان در مورد حمايت مسئولان گفت: جلسات بسياري با حضور مسئولان مربوطه در زمينه امور جوانان از جمله وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور و جمعي از نمايندگان مجلس برگزار شده و مشكلات مربوط به اجراي برنامه هاي تشكل ها مطرح شده است و همچنين تامين اعتبارات براي اجراي برنامه هاي تشكل هاي غيردولتي براي ساماندهي امور جوانان و اقدامات لازم در اين زمينه صورت گرفته است.
وي در ادامه به پيشنهاد طرح تاسيس پارلمان جوانان اشاره كرد و افزود: در حال حاضر اين طرح در حال بررسي است ودر صورت عملي شدن و تصويب تشكل هاي غيردولتي در انتخاب اعضاي اين پارلمان نقش مؤثري را خواهند داشت.
در پايان اين جلسه نيز نمايندگان تشكل هاي غيردولتي جوانان به بحث و تبادل نظر در مورد برگزاري كنگره و مشكلات مربوط به كارهاي اجرايي تشكل ها در استانها پرداختند.
نخستين كنگره سراسري نمايندگان تشكل هاي غيردولتي جوانان سراسر كشور در روزهاي ۲۱ و ۲۲ مرداد ماه در تهران برگزار مي شود.

شبكه ارتباطي مطالعات زنان ايجاد مي شود
006430.jpg
گروه اجتماعي: معاون بين الملل مؤسسه مطالعات و تحقيقات زنان گفت: فراهم كردن مقدمات ايجاد شبكه ارتباطي ميان زنان پژوهشگر در عرصه مطالعات زنان در منطقه از دستاوردهاي دوره بين المللي زنان بود.
سعيد نشاط در گفت وگو با خبرنگار حوزه «زنان» خبرگزاري دانشجويان ايران با اشاره به دستاوردهاي برگزاري دوره بين المللي مطالعات زنان با حضور ۱۷ نفر از كشورهاي ايران، افغانستان، پاكستان، سودان، مصر، الجزاير، اردن، تركيه، سوريه، كانادا، كلمبيا و بحرين اظهار كرد: وجود فاصله و شكاف ميان فعاليت زنان در كشورهاي منطقه و ضرورت برقراري ارتباط بيشتر آنها از طريق سازمانهاي غير دولتي، جنبشهاي تحميلي زنان در بسياري از كشورها نظير عراق و توجه به شكل دهي الگوهاي مفيد در اين زمينه به وسيله خود زنان و با تكيه بر نيروهاي مردمي از جمله چالشهاي حوزه زنان منطقه و مطرح شده در اين دوره بود.
وي همچنين توجه به مسائل زنان افغان و بررسي سه نسل زن ايراني - همراهان انقلاب - زنان اسلام گرا با تأكيد بر مفاد فقه و زنان مسلمان
فعال - افزود: نهادينه كردن مباحث جنسيت به عنوان راهكار اساسي كمك به زنان منطقه و عدم دسترسي آنان به امكانات ارتباطي در منطقه نيز از جمله مشكلات مطرح شده در اين نشست
بوده است.

هشدار نيروي انتظامي در خصوص سوء استفاده از فيلم هاي خانوادگي
ايرنا : يك  مقام  پليس  كشور به  مردم  هشدار داد كه  مراقب  سوء استفاده هاي  تصويري از جشن ها و مراسم  خانوادگي  خود باشند.
سرهنگ  سيدعظيم  حسيني  مديركل  مبارزه  با مفاسد اجتماعي  نيروي  انتظامي  در گفت وگو با ايرنا گفت : برخي  از سودجويان  و فرصت طلب هابتازگي  در قالب  فيلمبرداري ، ميكس ، مونتاژ و ديگر فعاليت هاي  مرتبط اقدام به  تهيه  و تكثير غيرمجاز فيلم  جشن هاي  خانوادگي  و شخصي  كرده اند كه  اين  امربه  اختلال  در امنيت  اجتماعي  شهروندان  منجر شده  است . وي  اين  پديده  را يك  جريان  هدايت  شده  از سوي  دشمنان  توصيف  كرد وادامه  داد: اين  معضل  نيز يكي  از ترفندهاي  دشمنان  براي  آسيب  زدن  به  امنيت اجتماعي  شهروندان  است  و ايادي  داخلي  و خارجي  دشمن  نيز به  صورت  آگاهانه  وناآگاهانه  به  گسترش  اين  پديده  زشت  و غيرانساني  كمك  مي كنند.
مديركل  مبارزه  با مفاسد اجتماعي ، در مورد گسترش  اين  پديده  در جامعه ، گفت : تحقيقات  انجام  شده  بر روي  موضوعات  خاص ، نشان  مي دهد كه  اين  موضوع  به صورت  موردي  در سنوات  گذشته  وجود داشت ، ولي  اوج  آن به  سالهاي  پس  از ۱۳۷۹بر مي گردد و متاسفانه  تاكنون  نيز ادامه  دارد.
به  گفته  وي ، اگرچه  بخشي  از اهداف  عوامل  تكثير فيلم هاي  خانوادگي ، درآمدزايي  است ، اما هدف  اصلي  ضربه  زدن  به  كانون  خانواده ها بوده  و يك جريان  هدايت  شده  از سوي  دشمن ، به  منظور اشاعه  باجگيري  و از بين  بردن امنيت  اجتماعي ، است .

دومين مركز مشاوره ترك اعتياد ناجا درشرق تهران گشايش يافت
ايرنا: دومين  مركز مشاوره  تخصصي  مقابله  با مواد مخدر نيروي  انتظامي  با هدف  ارائه  خدمات  مشاوره  خانواده ها، روان شناختي ، مددكاري  اجتماعي  و روان سنجي  انتظامي  روز يكشنبه  در محله  خاك  سفيد منطقه  تهران  پارس  گشايش  يافت .
معاون  مبارزه  با مواد مخدر نيروي  انتظامي  تهران  بزرگ  در مراسم  گشايش اين  مركز، يكي  از اهداف  توسعه  مراكز مشاوره  نيروي  انتظامي  را كاهش  ارجاعات  قضايي  و پيشگيري  از آسيب هاي  اجتماعي  و ازهم پاشيدگي  كانون  خانواده  در سطح  جامعه  عنوان  كرد. سردار «قدرت  الله  محمودي » گفت : لازم  است  اقداماتي  در جهت  پيشگيري  از آسيب هاي  اعتياد بصورت  تخصصي  صورت  گيرد و اين  مراكز نيز با هدف  پيشگيري  از اعتياد و مقابله  با مواد مخدر بصورت  تخصصي  فعاليت  مي كنند.

با هدف پيشگيري از حوادث مشابه
علائم هشداردهنده در اطراف سد «درودزن» نصب مي شود
گروه اجتماعي: فرماندار شهرستان مرودشت با اظهار تاسف از مرگ ناگوار ۱۳ جوان اقليدي در سد «درودزن» گفت: اين سد فاقد كاربري تفريحي بوده، به منظور تامين آب شرب شيراز و مرودشت و آب كشاورزي منطقه  ايجاد شده و هيچ كس نبايد به قصد شنا وارد آن شود.
سيدجمال الدين صمداني، در گفت وگو با خبرنگار ايسنا افزود: بنا بر اعلام پزشكي قانوني، علت مرگ اين جوانان، عدم آشنايي به فنون شنا بوده است.
وي گفت: متوفيان، از بيراهه به ساحل درياچه سد درودزن راه پيدا كرده و به منظور شنا وارد درياچه شده بودند؛ در حاليكه اين محل فاقد هر گونه امكانات امنيتي لازم است؛ از سويي ديگر اين افراد هيچ آشنايي با محيط درياچه نداشته اند.
فرماندار مرودشت گفت: به منظور جلوگيري از وقوع چنين حوادثي از مسؤولان امر خواسته شده در اطراف سد علائم هشداردهنده نصب كنند.
صمداني با ابراز تاسف از اين حادثه گفت: اجساد درگذشتگان روز گذشته در شهرستان اقليد به خاك سپرده شده است.
آيين  تشييع  اين  افراد از خيابان  امام  خميني  (ره ) اقليد آغاز شد و پس  ازانتقال  اجساد به  محله  «حاج  نبي» زادگاه  جان  باختگان  با مشايعت  مردم  ومسئولان  شهرستان  اقليد به  بهشت  فاطميه  اين  شهر انتقال  يافت .
هجوم  جمعيت  عزادار به  سمت  آمبولانس هاي  حامل  پيكر بي جان  قربانيان  اين حادثه  به  حدي  بود كه  خودروهاي  حامل  اجساد بارها از حركت  باز ايستاد وشهروندان  اقليدي  درجلوي  كاروان  تشييع  به  نوحه  سرايي  و سينه  زني  پرداختند.
همچنين  آيين  سوگواري  جانباختگان  حادثه  سد درود زن  روز يكشنبه  در حسينه ارشاد شهرستان  اقليد با حضور فرماندار اقليد، امام  جمعه  اقليد، مسئولان ادارات ، اقشار مختلف  مردم  و خانواده هاي  داغدار آنها برگزار شد.
فرماندار اقليد بااظهار تاسف  و تاثر از رخداد اين  حادثه  دردناك  آنرا به خانواده هاي  داغدار تسليت  گفت .
از سوي ديگر فرماندار شهرستان  اقليد گفت : گردشگران  نوجوان  اقليدي  كه  درمحل  درياچه سد درودزن  دچار حادثه  شدند بصورت  خودجوش  اقدام  به  سفر تفريحي  كرده  بودندوهيچ  ارگان  ونهادي  دراين خصوص  مسئوليت  نداشته است .
يك  گروه  ۱۹ نفره از نوجوانان  اقليد كه  روزجمعه  براي  تفريح  به  منطقه گردشگري  «بهشت  گمشده» شهرستان  مرودشت  رفته  بودند درزمان  برگشت  اقدام  به شنا در درياچه  سد درودزن  مي كنند كه  براثر توفاني  شدن  درياچه  ۱۳ نفر ازآنان  در آب  غرق  شده  و جان  خود را از دست  مي دهند و شش  نفر ديگر نيز توسط افراد حاضر در محل  نجات  پيدا مي كنند.

۷ گام تا موفقيت
006290.jpg
موفقيت مفهومي است كه از برخي از انسانها دوري مي كند. به اندازه انسانهايي كه بر روي كره زمين زندگي مي كنند، تعريف براي موفقيت  وجود دارد. حقيقت اين است كه موفق شدن افراد به اين دليل است كه آنچه را كه آرزو مي كنند، عيناً در تصوراتشان ايجاد مي كنند. بسياري از مواقع ما نقشه هاي جزيي از موفقيت برخي از افراد را خريداري مي كنيم(چطور درس خواندي تا در دانشگاه پذيرفته شدي؟ چگونه اين شغل را به دست آ وردي؟...). ما دنبال افرادي مي گرديم كه به ظاهر موفق هستند، اما نمي دانيم كه واقعيت چيست. ما پول، قدرت، خانه بزرگ، ماشين هاي لوكس و... را مي بينيم بدون آن كه به دنبال مسيري كه صاحبان آن طي كرده اند، تا به اينجا رسيده اند، باشيم. ما به دنبال تعيين سطح واقعي موفقيت اين افراد در ساير زمينه هاي زندگي شان نيستيم. ديدن موفقيتهاي مالي بر فرآيند ارزيابي ما از ميزان موفقيت اين افراد، سايه مي افكند. ممكن است موفقيت مالي اين افراد بر روي چاله  اي شني بنا نهاده شده باشد و آنها در بسياري ديگر از زمينه هاي زندگي شان مانند مسائل خانوادگي، سلامتي و يا مسائل معنوي مشكل داشته باشند.
حقيقت اين است كه در زندگي ما، بادها خواهند وزيد، باران خواهد باريد و رودخانه ها طغيان خواهند كرد و ما نمي توانيم از آمدنشان جلوگيري كنيم، تنها مي توانيم براي آمدنشان مهيا شويم. يك فرد موفق اين موضوع را كاملاً درك مي كند. افراد موفق شديداً تلاش مي كنند يك زندگي موفق در تمام زمينه ها داشته باشند. شما نمي توانيد از مصيبت هاي زندگي دوري كنيد. شما دوست، فرزند يا والدين تان را از دست خواهيد داد و كشمكش هاي مالي و يا مشكلات جسمي و سلامتي خواهيد داشت و نمي توانيد از اين مسائل دوري كنيد بلكه مي توانيد خودتان را براي برخورد با آنها در طول زندگي تان، آماده كنيد. آيا موفقيت با داشتن يك تجارت پر سود، حاصل مي شود؟ و يا اين كه از تبادل سلامتي با پول به دست مي آيد؟ در حقيقت موفقيت پايدار از ايجاد توازن در تمام زمينه هاي زندگي به علاوه توانگري مالي، حاصل مي شود بايد سلامتي را به هر يك از زمينه هاي زندگي اضافه كنيد.
موفقيت را منوط به تحقق برخي از اما و اگرها در آينده، نكنيد(وقتي ۲۰ سالم شد، وقتي ازدواج كردم، وقتي رفتم شهرستان و...) وقتي كه به جاهاي بخصوصي رسيديد يا يك چيزهايي به دست آورديد. در اين صورت، وقتي شما به آن جاهاي به خصوص رسيديد و يا آن چيزها را به دست آورديد، موفقيت از آنجا رفته است. موفقيت، امروز زنده است با تمام ذوق و شوق و رغبتي كه شما مي توانيد در طول ۲۴ ساعت بر روي آن بگذاريد. موفقيت يك سرنوشت محتوم نيست اما يك وارسي روزانه را به عهده ما مي گذارد. موفقيت از طريق تمركز بر روي ارزش هايي كه هر روز ما را خوشبخت مي كنند و غوطه ور كردن زندگي در آن ارزشها حاصل مي شود.
اگر شما يك حساب بانكي داشته باشيد كه هر روز صبح ۸۶۴۰۰ تومان در اختيار شما بگذارد و در پايان هر روز به حساب شما رسيدگي كند و به شما اين اجازه را ندهد كه پولي در پايان روز در حساب تان ذخيره كنيد و آن بخش از پول كه در پايان روز در حسابتان مانده باشد، سوخت شود، چكار خواهيد كرد؟ البته تا آخرين ريال از اين پول را از حسابتان بيرون خواهيد كشيد. خوب شما چنين بانكي داريد. نام اين بانك «زمان» است. شما هر روز صبح يك اعتبار ۸۶۴۰۰ ثانيه اي دريافت مي كنيد و هر شب آن بخش از آن را كه بر روي اهداف مناسب، سرمايه گذاري نكرده ايد، از دست خواهيد داد. مانده اين حساب قابل انتقال نيست و بيش از آن هم نمي توانيد خرج كنيد. هر روز يك حساب جديد براي شما باز مي شود. اگر از اين اعتبار روزانه استفاده نكنيد آن را از دست خواهيد داد. فرصت برگشت به عقب وجود ندارد. شما بايد با اعتبار امروز زندگي كنيد.
از لحظه لحظه روز استفاده كنيد تا در زندگي به سوي موفقيت  هدايت شويد. هر روز از زندگي يك پرده زيبايي است، اگر بتوانيد خوشحالي ها، اندوه ها، موفقيت ها و شكست هاي همان روز را درك كنيد. فرصت امروز را به خاطر هيچ چيز و هيچ كس از دست ندهيد. حقيقت اين است كه ما نمي دانيم كه آيا فردا هم هستيم يا خير. اگر فقط ۶ ماه فرصت براي زندگي كردن داشته باشيد، امروز چگونه زندگي خواهيد كرد؟ اگر چه من و شما ممكن است مايل باشيم مدت زيادي زندگي كنيم اما هيچ كس مدت زندگي اش را نمي داند.
اجازه بدهيد ۷ گام لازم ، براي رسيدن به موفقيت  را تشريح نمائيم: 
۱- ابتدا بايد تصميم بگيريد كه چه مي خواهيد:
ما مي توانيم در زندگي مان هر چيزي را كه آرزو مي كنيم داشته باشيم. كنت ناتينگل مي گويد كه اگر انسان مي دانست كه هر چيز را كه بخواهد، مي تواند داشته باشد، اهداف زيادي را براي خودش تعيين مي كرد. حقيقت اين است كه اگر اهداف زيادي داشته باشيم مي توانيم در زندگي به خيلي چيزها برسيم. اگر تصور(خيال) شما شفاف و آشكار باشد، مطمئن باشيد كه به آن دست خواهيد يافت. مشكل اينجاست كه ما يك تصور روشن و اهداف به تعداد كافي، نداريم و زماني را براي خلق اين تصور، نمي گذاريم.
۲- اهداف بايد نوشته شوند:
موفقيت وقتي شروع مي شود كه شما قلم و كاغذ به دست گيريد و براي ايجاد زندگي ايده آل تان فكر كنيد. انسانهاي موفق قبل از اين كه دست به اقدامي بزنند، بر روي كاغذ فكر مي كنند. بايد زماني را براي نوشتن برنامه موفقيت  و اهدافتان بر روي كاغذ، اختصاص دهيد. فقط ۳% از مردم اينچنين عمل مي كنند. حدس مي زنيد كه اين ۳% چه كار مي كنند؟ آنها نيز زندگي مي كنند، رانندگي مي كنند، مي پوشند و مي خورند. اين كه آنها موفق مي شوند اتفاقي نيست بلكه با طراحي به آن مي رسند. اگر شما نتوانيد تصوراتتان را به روشني، روي كاغذ بنويسيد، از نظر رواني، مطمئناً به آمادگي لازم براي رسيدن به آن دست نخواهيد يافت. با شفاف  كردن تصوراتتان، قواي روحي، رواني، جسماني و نيروي احساسات تان را به طرف خود خواهيد كشيد و آنها را با اهدافتان همتراز خواهيد نمود. فكر و جسم و ضمير ناخودآگاهتان مانند يك تيم طناب كشي، در مسابقه زندگي هر كاري خواهند كرد تا شما پيروز شويد. وقتي اين ۳ نيروي مقتدر، با هم هماهنگ شوند، مهم نيست كه حريف شما در سر ديگر طناب ، چه كسي است و يا چقدر نيرومند است، آنها مطمئناً مايلند براي پيروزي شما، طناب را از خط مركز به سمت شما بكشند.
۳- يك جدول زماني براي دستيابي به اهدافتان تنظيم نمائيد:
شما مجبوريد براي به انجام رسانيدن اهدافتان در يك چارچوب زماني مطمئن، دست به يك تلاش فكري بزنيد. بدون داشتن يك چارچوب زماني، شما هدفي نداريد بلكه فقط آرزو خواهيد داشت. آرزوها فقط سبب نااميدي مي شوند. شما نمي توانيد با آرزوها واقعيت ها را كنترل كنيد و يا اين كه بر روي آنها تأثير بگذاريد. اگر شما در يك چارچوب زماني به اهدافتان دست نيابيد، آنها را در اختيار شخص ديگري گذارده ايد. اهداف واهي نيستند فقط چارچوب هاي زماني غير واقعي هستند.
۴- براي رسيدن به اهداف يا تصوراتتان يك سري فعاليت هايي را در نظر بگيريد:
ليستي از فعاليت هايي را كه بايد انجام بدهيد تا به هدافتان برسيد تنظيم كنيد. به همان اندازه كه انگيزه شما بيشتر شود، بهتر مي توانيد اين سري فعاليت ها را ليست نماييد. اغلب مردم وقتي را براي تنظيم اين فعاليتها اختصاص نمي دهند كه اين باعث مي شود سرعت شما در دستيابي به اهدافتان كاهش يابد. طرح ريزي يك هدف در قالب اهداف كوچكتر و فعاليت ها، آن را براي فهميدن و خلاصه كردن آسان تر مي كند. اگر شما يك بره ۱۵ كيلوگرمي با سيب زميني و انواع مخلفات، براي شام، تهيه كنيد، تمام آن را نمي توانيد يك باره در دهان بگذاريد و يا اين كه تمام آن را در يك وعده ميل نمائيد. شما مي توانيد آن را چندين تكه كنيد و در چند وعده ميل نمائيد. حالا اگر شما يك تيم از دوستانتان را به كمك بگيريد مي توانيد در يك وعده شام، تمام بره را بخوريد(اگر آن را تكه تكه كنيد و به هر يك از دوستانتان يك تكه بدهيد). انسانهاي موفق، به ارزيابي موقعيت مي پردازند و كمك مي طلبند و هدف اصلي را به اجزاء كوچكتر تقسيم مي نمايند و براي راحت تر كردن كار برنامه اي تنظيم مي كنند به نحوي كه تمام اجزاء را دربر بگيرد و هدف اصلي، از تحقق هر يك از اين اجزاء حاصل شود. سپس آنها، هر جز را وادار مي نمايند برنامه مربوط به خودش را به انجام برساند.
۵- براي حصول اطمينان از اين كه فعاليت هاي تعريف شده مناسب هستند آنها را مجدداً بررسي نمائيد:
اين فعاليتها را در يك نقشه جامع و گام به گام براي رسيدن به اهداف سازمان دهي كنيد. شما احتياج داريد اين فعاليت ها را از «با اهميت تر به كم اهميت » شروع كنيد. تعلل نكنيد. مهمترين مورد را امروز شروع كنيد. تا مهمترين مورد را انجام نداده ايد، به سراغ موارد بعدي نرويد. تمام وظايف و فعاليت ها را دسته بندي نمائيد. براي تنظيم اين ليست برنامه  زمان بندي شده اي بگذاريد.
۶- اجازه ندهيد انجام فعاليت ها به تعويق بيفتد:
شما هميشه مي توانيد براي تأخير ها بهانه اي بياوريد. اجازه ندهيد اين اتفاق بيفتد. كليد شروع كار، در حركت امروز است. يكي از قوانين اساسي فيزيك اين است كه جسم در حال حركت تمايل دارد به ادامه حركت. تعللي نكنيد. خودتان را به حركت بيندازيد.
۷- هر روز در حركت باشيد:
از انجام روزانه بعضي از اموري كه شما را به اهدافتان نزديك مي كند غفلت نورزيد. دائماً از خودتان بپرسيد اين فعاليتي را كه دارم انجام مي دهم مرا به اهدافم نزديكتر مي كند يا مرا از آنها دور مي سازد. وقتي شما به جلو حركت مي كنيد، اهدافتان نيز، در حركت خواهند بود. بيشتر تلاش و نيرو، در ابتداي كار و براي به جريان انداختن اهداف، وارد مي شود. درنگ جايز نيست شروع كنيد. سختي هايي را كه در اين راه به شما وارد مي شود تحمل كنيد.
اگر شما اين ۷ قدم را، به درستي در مورد وضعيت تجارتتان به كار گرفتيد مي توانيد هر مقدار از فروش را كه مي خواهيد داشته باشيد. حقيقت زندگي اين است كه شما كسي هستيد كه انتخاب مي كنيد. بازار، رقابت، سود و... اثر كمي در انتخاب و نتيجه كار شما دارند. شما كسي هستيد كه انتخاب مي كنيد .پس عاقلانه انتخاب كنيد.
ترجمه: مجيد كريم زاده
فوق ليسانس مديريت صنعتي

هرگز نااميد نشويد
اگر به طلوع و غروب خورشيد بنگري و بخندي، هنوز اميدواري.
اگر زيبايي رنگ هاي گل كوچكي را درك كني، هنوز اميدواري.
اگر لذت پرواز پروانه را درك كني، هنوز اميدواري.
اگر لبخند كودك قلبت را شاد كند، هنوز اميدواري.
اگر خوبي هاي ديگران را ببيني، هنوز اميدواري.
اگر باراني كه بر سقف اتاقت مي بارد، تو را به خواب مي برد، هنوز اميدواري.
اگر با ديدن رنگين كمان مي ايستي و به زيبايي آن خيره مي شوي، هنوز اميدواري.
اگر با شادي و خوشي با افراد جديد روبه رو مي شوي، هنوز اميدواري.
اگر هنوز دست دوستي به سوي ديگران دراز مي كني، هنوز اميدواري.
اگر با دريافت نامه يا كارت غيرمنتظره اي، خوشحال و شگفت زده مي شوي، هنوز اميدواري.
اگر از درد و رنج ديگران ناراحت و افسرده مي شوي، هنوز اميدواري.
اگر هنوز به انتظار سال نو، چيدن سفره هفت سين و تحويل سال هستي، هنوز اميدواري.
اگر به فكر آرامش هستي، هنوز اميدواري.
اگر با نگاهي به گذشته، لبخند بزني، هنوز اميدواري.
اگر با سختي ها روبه رو شوي و بجنگي، هنوز اميدواري.
اميد زيباست و به ما انگيزه حركت مي دهد.
وقتي نااميد مي شويم، اميد، خنده بر لب جان مي آورد.
وقتي قلب مان به پيش نمي رود، اميد پيشقدم مي شود.
وقتي چشم مان نمي بيند، اميد ما را به حركت وا مي دارد.
اميد نور را به اعماق تاريكي ها مي برد.
هرگز نااميد نشويد

ترجمه: الهام مؤدب

اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   محيط زيست   |  
|  ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |