دوشنبه ۶مرداد ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۲۰ - July . 28, 2003
رئيس كميته ملي المپيك:
حساسيت روي كشتي و فوتبال است
قادر به پرداخت دستمزد بالاي مربيان خارجي فوتبال نيستيم
006355.jpg

گروه ورزشي: رئيس كميته  ملي المپيك، با تأكيد بر حمايت اين كميته از تيم هاي اعزامي به بازي هاي آتن، موفقيت تيم هاي ملي كشتي و فوتبال را مهمترين دغدغه  براي راهيابي به المپيك آتن دانست.
مصطفي هاشمي طبا با اشاره به فعاليت اين كميته براي اعزام تيم هاي ورزشي به المپيك ۲۰۰۴ آتن تصريح كرد: با برنامه ريزي قبلي ۶ تيم براي حضور در مسابقات المپيك آتن در نظر گرفته شده بود كه با موفقيت چشمگير دوچرخه سواران ايراني در مسابقات (B) جهاني سوييس، توانستيم ۳ مجوز ديگر ورودي به المپيك آتن را بدست آوريم ودوچرخه سواري نيز به تيم هاي اعزامي اضافه شد.
ضمن اينكه تيم ملي واليبال بزرگسالان هم قصد دارد در مسابقات مقدماتي المپيك شركت كند كه در صورت موفقيت در شمار تيم هاي اعزامي قرار خواهد گرفت.
وي با اشاره به نتايج درخشاني كه تيم  ملي دوچرخه سواري از مسابقات جهاني سوييس كسب كرده است، خاطرنشان كرد: «آلتوك» مربي آلماني اين تيم از دقت و جديت زيادي برخوردار است.
وي براي دوچرخه سواري ايران نعمت است و با دانش بالايي كه دارد مي تواند به ارتقاي سطح كيفي دوچرخه سواري ايران كمك بزرگي كند.
رئيس كميته  ملي المپيك اظهار داشت: در ميان تيم هاي اعزامي، «كشتي» و «فوتبال» از حساسيت بيشتري نسبت به ساير تيم ها برخوردار است.
تيم كشتي شهريورماه در مسابقات نيويورك شركت خواهد كرد كه نتيجه اين مسابقات براي ما اهميت زيادي دارد.
تيم ملي فوتبال نيز اسفندماه در مسابقات مقدماتي شركت خواهد كرد اميدوارم هر دو تيم بتوانند براي حضور در المپيك آتن نتايج خوبي كسب كنند.
وي همچنين در ارتباط با به كارگيري مربي خارجي براي تيم ملي فوتبال تصريح كرد: اگر فدراسيون فوتبال لزوم مربي خارجي براي تيم ملي فوتبال را احساس مي كند بايد به طور جدي براي به كارگيري يك مربي مناسب اقدام كند.
در غير اين صورت اين موضوع منتفي است و بايد هدايت و رهبري تيم را به مربيان برتر داخلي سپرد.
 هاشمي طبا ادامه  داد: كميته ملي المپيك نمي تواند براي به كارگيري مربي خارجي فوتبال از لحاظ مالي كمكي به فدراسيون كند زيرا دستمزدهايي كه مربيان خارجي فوتبال پيشنهاد مي كنند بسيار بالاست و ما قادر به پرداخت آن نيستيم.
006360.jpg

بالاترين دستمزدي كه در حال حاضر از سوي كميته ملي المپيك به مربيان خارجي پرداخت مي شود، براي «پارك كي ووي» مربي تيم ملي واليبال است كه اين ميزان با مبالغ پيشنهادي مربيان فوتبال قابل مقايسه نيست.
وي اضافه كرد: تنها كمكي كه مي توانيم براي به كارگيري مربي خارجي فوتبال به اين فدراسيون كنيم بررسي و انجام مذاكرات با طرفين قرارداد است.
رئيس كميته ملي المپيك همچنين اظهار داشت: كميته ملي المپيك در هر فصل ۲۲ درصد از بودجه خود را از سازمان برنامه و بودجه دريافت مي كند، كه اين بودجه با توافق فدراسيون هاي رشته هاي اعزامي به المپيك، صرف اردوها و مسابقات تداركاتي اين تيم ها مي شود.
 هاشمي طبا اضافه كرد: ما از هيچ تلاشي براي موفقيت و پيروزي تيم هايمان فروگذار نيستيم و تا جايي كه توانسته ايم تيم هاي اعزامي را حمايت كرده ايم.
اميدوارم اين تيم ها بتوانند با حضور موفق خود در المپيك آتن از نام و اعتبار ايران دفاع كنند.

سرمربي تيم وزنه برداري نوجوانان:
براي دفاع از عنوان قهرماني به اندونزي مي رويم
006365.jpg
گروه ورزشي: علي اكبر خورشيدي فر، سرمربي تيم ملي وزنه برداري نوجوانان مي گويد: تمرينات يك ماهه تيم ملي نوجوانان مثبت بوده و ركوردهاي بدست آمده نسبت به قبل از اردو، ۵ الي ۵/۷ درصد رشد داشته است و آمادگي خوب بازيكنان شرايط مناسبي را براي حضوري قدرتمند در رقابت هاي آسيايي اندونزي فراهم ساخته است. خورشيدي فر، با بيان اينكه در رقابتهاي قهرماني آسيا حداقل بين سه تيم اول خواهيم بود، يادآور شد: تيم نوجوانان ايران قهرمان سال گذشته مسابقات آسيايي است و براي دفاع از اين عنوان به اندونزي خواهيم رفت و با توجه به ركوردهاي خوب وزنه برداران قطعا به نتايج مطلوبي هم دست خواهيم يافت. سرمربي تيم ملي وزنه برداري نوجوانان اظهار داشت: در تيم امسال توجه خاصي به وزن هاي پايين شده است بطوري كه براي اولين بار در وزن ۵۱ كيلوگرم شركت كننده خواهيم داشت كه اين امر طي ۲ سال گذشته بي سابقه بوده است.

فوتسال قهرماني آسيا - تهران
دورخيز ايران براي دست يابي به جام پنجم
006350.jpg
گروه ورزشي: با ديدار تيم هاي كره جنوبي و هنگ كنگ كه با پيروزي (۲-۵) تيم كره به پايان رسيد پنجمين دوره رقابت هاي فوتسال قهرماني آسيا از ديروز رسما در تهران آغاز شد.
در دومين مسابقه ديروز تيم هاي ايران مدافع عنوان قهرماني و لبنان در سالن
۱۲ هزار نفري ورزشگاه آزادي مقابل هم قرار گرفتند كه در اين بازي، تيم ايران با نتيجه (۲-۱۵) حريف خود را شكست داد.
تيم ايران با تركيب سيامك داداشي، محمدرضا حيدريان، وحيد شمسايي، رضا ناصري و علي صانعي در ابتداي اين ديدار وارد ميدان شد و نيمه اول را با گل هاي وحيد شمسايي (۳ گل)، محمدرضا حيدريان، سعيد عبدالله نژاديان و محمد هاشم زاده به سود خود تمام كرد و در نيمه دوم نيز با گل هاي وحيد شمسايي (۵ گل)، سيامك داداشي، محمدرضا حيدريان (۲ گل) و سعيد عبدالله نژاديان توشه خود را افزايش داد.وحيد شمسايي با زدن ۸ گل ستاره تيم ايران در اين ديدار بود و در پايان جايزه ويژه اي را دريافت كرد.
تيم فوتسال كشورمان در گروه سوم اين بازي ها روز پنجشنبه هفته جاري دومين ديدار خود را مقابل قرقيزستان برگزار مي كند و روز جمعه نيز در آخرين بازي مقدماتي خود برابر تيم چين به ميدان مي رود. تيم ايران در ۴ دوره قبلي اين مسابقه ها به مقام قهرماني رسيده و با اين پيروزي شيرين برابر لبنان چنين به نظر مي رسد كه دورخيز مناسبي براي فتح جام پنجم از خود نشان داده است.

واليبالي ها تست ورزشي مي دهند
گروه ورزشي: با گذشت نزديك به يك سال از بازيهاي  آسيايي بوسان امروز بار ديگر شاهد بازي تداركاتي دو تيم بزرگسالان و جوانان ايران خواهيم بود. دو تيمي كه هركدام دو تورنمنت دشوار و بزرگ را پيش رو دارند. تيم ملي بزرگسالان در مسابقات قهرماني مردان آسيا در چين در حضور همه قدرتهاي برتر قاره مي خواهد ثابت كند كه مدال نقره بازيهاي آسيايي بوسان اتفاقي نبود و از سوي ديگر تيم جوانان ايران قهرمان دو دوره مسابقات آسيايي به دنبال اثبات شايستگي خود در جمع تيم هاي برتر جهان است.
اين دو تيم در شرايطي قرار است در اين دو هفته دوبار با هم ديداركنند كه تيم جوانان از كمبود بازيهاي تداركاتي خارجي رنج مي برد و تيم بزرگسالان هم بنابه گفته مربيان و سرپرست اين تيم از آمادگي جسماني لازم به دور است. موضوعي كه شايد حتي باعث شود تا اين تيم در مسابقات قهرماني آسيا شركت نكند و مسئولان واليبال پس از چندبازي تداركاتي قرار است تصميم نهايي را اتخاذ كنند.

خدمات درماني براي ورزشكاران
گروه ورزشي: كفاشيان خواستار اعمال پوشش مناسب خدمات درماني ورزشي به ورزشكاران و ساير دست اندركاران امر ورزش در استانها گرديد.كفاشيان در نامه اي به كليه مديران كل تربيت بدني استانهاي سراسر كشور، ضمن اشاره به تأكيدات رئيس سازمان تربيت بدني و نيز دستورالعمل نحوه ارائه و تأمين خدمات درماني ورزشكاران بر لزوم همكاري ادارات استانها با فدراسيون پزشكي ورزشي در زمينه ارائه خدمات به ورزشكاران هر استان تأكيد و از اين امر به عنوان يك اصل در اجراي دستورالعمل فوق ذكر كرد.

آخرين وضعيت ملي پوشان كشتي فرنگي
گروه ورزشي: كيانوش دارش مربي تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان پس از بازگشت از اردوي يك هفته اي كيش به ارزيابي نفرات حاضر در تيم ملي پرداخت و گفت: در وزن ۵۵ كيلوگرم «حسن رنگرز» با پشت سرگذاشتن اردوي يك هفته اي بسيار آماده تر از گذشته شده است و نقاط ضعفي را كه در خاك داشت با تذكرات مربيان و توجه خود برطرف كرد. در وزن ۶۰ كيلوگرم نيز با صحبت هايي كه از طرف مربيان و مسئولين فدراسيون با علي اشكاني انجام گرفته است، بسيار باانگيزه تر از گذشته در سر تمرينات حاضر مي شود و برخلاف گذشته، پيگيري بيشتري بر روي تمرينات و وضعيت آمادگي خود دارد. وي در رابطه با پرويز زيدوند نماينده ۶۶ كيلويي ايران اظهار داشت: اگر وي با مشكلي مواجه نشود يكي از مدالهاي جهاني را از آن خود خواهد كرد.
دارش همچنين گفت: در وزن ۷۴ كيلوگرم نيز طاهرزاده پس از اردوي كيش و بعد از مسابقات انتخابي كه بين او و ساير رقيبان انجام گرفت در حدود چهل درصد آماده تر شده است. مربي تيم ملي ادامه داد: سيدحسين مرعشيان و بهروز جمشيدي در وزن ۸۴ كيلوگرم تقريباً در يك سطح هستند و معتقدم كه وجود اين دو در كنار يكديگر تا مسابقات جهاني، مي تواند آنها را در آمادگي بالايي قرار دهد. در وزن ۹۶ كيلوگرم نيز چون هاشم زاده خود را انتخاب شده مي داند، تمرينات منظمي را پشت سر مي گذارد و عليرضا غريبي در وزن ۱۲۰ كيلوگرم فرنگي كار خوبي است و تنها مشكل او نديدن ميادين و تورنمنت هاي خارجي است كه اميدوارم با تدابير فدراسيون كشتي وي بتواند در مسابقات فرانسه فرد شايسته اي براي اين وزن باشد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   محيط زيست   |  
|  ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |