سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۸۲ - شماره ۳۱۲۱- July, 29, 2003
ستاره كهكشان واليبال
003335.jpg
بيوگرافي محمد سليماني
متولد: ۱۳۶۴
وزن: ۹۳ كيلو
قد: ۱۹۶
تحصيلات: ديپلم
متولد: كوهدشت
سال فعاليت در واليبال: ۱۳۷۵
نام باشگاه: پيكان
نام نخستين مربي: موسي گراوند
شغل پدر: معمار ساختمان
داراي ۵ برادرو ۳ خواهر

علي شاكري- دستاورد تيم واليبال نوجوانان ايران در مسابقات جهاني (۲۰۰۳ سوفان بوري) تايلند فقط يك مقام سوم تيمي نبود. كسب عنوان برترين و امتيازآورترين بازيكن جهان از سوي محمد سليماني و بهترين دريافت كننده بازيها از سوي مسلم محمدي زاده وجه تمايز تيم ايران با حريفان را مي رساند. جايي كه ستاره هاي بزرگ تيم هاي برزيل و هند (قهرمان و نايب قهرمان جهان) هم در رقابت با سليماني ستاره اين روزهاي واليبال ايران كم آورد و براساس داده هاي آماري استخراج شده كامپيوتري بعد از او در اين جدول قرار گرفتند.
سليماني در دوره پيش اين مسابقات در قاهره ۲۰۰۱ هم موفق به كسب مقام امتيازآورترين بازيكن جهان شد، اما اين بار با افزوده شدن لقب بهترين بازيكن در كنار امتيازآورترين بازيكن جام حكايت از پيشرفت چشمگير اين ستاره كوهدشتي در واليبال دارد. بازيكني كه در صورت تداوم موقعيت هايش با فيزيك بدني ايده آل مي تواند بدل به ستاره اي بزرگ در واليبال آسيا و جهان شود. با او كه پس از استراحتي چند روزه و ديدار با خانواده اش از كوهدشت به تهران بازگشت گفت وگويي انجام داديم كه مي خوانيد.

مباركت باشد، باز هم كه از كرسي امتياز آورترين بازيكن جهان بالا رفتي؟
- خيلي ممنون، بله اما در قاهره با ۱۱۰ امتياز عنوان امتياز آورترين بازيكن جهان را كسب كردم ولي در سوفان بوري با كسب ۱۶۲ امتياز اين مقام را به دست آوردم، ضمن آن كه با به دست آوردن مقام بهترين بازيكن در كنار امتيازآورترين اگر تعريف نباشد، پيشرفت خوبي طي اين دوسال داشتم.
حيف روس ها
براي رسيدن به اين مقام با كداميك از بازيكنان تيم هاي شركت كننده رقابت نزديكي داشتي؟
- با هر ۶ بازيكن اصلي تيم روسيه «تاباويس» از تايلند، «كومار سانجي» از هند وگيلرمودياز از پورتوريكو رقيبان سرسختي براي من بودند كه البته با فاصله زياد نسبت به همه آنان درصدر ايستادم. واقعاً  جاي بازيكنان روسي به دليل حذف اين تيم در مرحله نيمه پاياني و نهايي خالي بود.
شكست ها ناشي از حساسيت بود
مي گويند مربيان بازيكنان را در بازي با تيم هاي هند و روسيه بيش از حد ترسانده بودند؟
- نه چنين نبود، البته نسبت به بازيهاي ديگر روي اين دو تيم بيشتر صحبت كردند ولي باخت ما ناشي از حساسيت بود و شايد هم ترس بي مورد از شكست هاي قبلي باعث شد تا بازيكنان نتوانند از همه تواناييهاي خود به دليل استرس حاكم بر تيم سود ببرند. همه حرص و جوش مربيان اين بود كه ما شكست نخوريم.
 آيا قبل از رويارويي با حريفان در نشست مربيان و سرپرستان با هم با شما نيز مشورت مي شد؟
- خير،  ولي به هنگام بازي تدابير تاكتيكي از سوي من به ديگر بازيكنان داخل زمين انتقال مي يافت.
برخورد مربيان بعد از بازي با هند و روسيه با بازيكنان چگونه بود؟
- خيلي خوب و عادي بود.
نقطه قوت هاي تيم ايران
 تيم ايران در هر بازي به تناوب از دو پاسور بهزاد به نژاد و سعيد معروف با دو سبك مختلف سود مي برد، شما به عنوان محوري ترين بازيكن تيم با كداميك راحت تر بودي؟
- فرقي نمي كرد با هر دويشان راحت بودم، چه به نژاد كه قدرتي پاس مي داد و چه معروف كه در كارهاي سرعتي تبحر داشت. اين دو به واقع نقطه قوت تيم ايران محسوب مي شدند.
از كدام بازيها مربيان حريف به فكر مهار كردن تو افتادند؟
- جز بازي اول با مراكش، در مابقي بازيها هميشه سه مدافع در جلوي تور براي مهارم به پرواز در مي آمدند. كار به واقع سختي نسبت به ساير اسپكرها داشتم.
  در برابر مدافعان كدام تيم به زحمت افتادي؟
- لقب آسمانخراش  ها به واقع زيبنده بازيكنان روسي بود كه هر كدام آنهاي بالاي ۰۵/۲ و ۱۰/۲ سانتي متر قد داشتند در برابر روسيه اسپك هايم كمتر مجال عبور پيدا كردند. دفاعشان خيلي قوي بود.
واقعاً نمي شد از پس تيم هاي روسيه و هند برآمد؟
- چرا با همين تيم نيز مي شد اين دو تيم را شكست بدهيم، اما براي بردن آنها مي بايست دريافت ها و سرويس هاي خوبي مي زديم و دروهله بعد درصد اشتباهات را به حداقل كاهش مي داديم.
تجربه بيشتر نفرات تيم قاهره
ده بازيكن تيم ما را نفرات جديد تشكيل مي دادند و تنها تو و به نژاد بازماندگان نايب قهرمان دوره پيش بوديد، آنها چگونه بودند؟
- نفرات تيم دوره پيش در «قاهره» از نظر تجربه كاملاً بر نفرات تيم «سوفان بوري» مي چربيدند، بيشتر نفرات تيم ما در تايلند فقط تجربه بازي در مسابقات داخلي را داشتند و به همين دليل فاقد تجربه بين المللي بودند و همين مسأله موجب شد كه در بازيهاي حساس نتوانند جواب دهند.
 در دوره قبل كارخانه و وكيلي مربيانت بودند، در اين دوره شهنازي و خوشرويي كار باكداميك از آنها را مي پسندي؟
- من بازيكنم و هر كسي را كه فدراسيون به عنوان مربي منصوب كند من وظيفه ام فرمانبرداري است. هم با زوج كارخانه و وكيلي و هم با تركيب شهنازي و خوشرويي راحت بودم و با هيچ كدام مشكلي نداشتم.
جاي «ايوان» خالي بود
جاي چه كسي در تايلند خالي بود؟
- ايوان بوگانيكف
در روي نيمكت يا بيرون از ميدان؟
- در روي نيمكت، ماها خيلي مديون ايوان هستيم،  او در موفقيت بازيكناني مثل من نقشي مستقيم داشت.
آيا شده بود براي حل مشكل تكنيكي ات به ايوان رجوع كرده باشي؟
- بارها و بارها نزد او مي رفتم و از او چگونگي عبور دادن توپ از بالاي دستان مدافعان بلند قامت و دو دفاع را جويا مي شدم و او با مهرباني به دليل آن كه خود يك اسپكر قدرتي بود، مرا ياري مي داد. درمورد نحوه جاگيري در ميدان نيز بارها از او كمك گرفتم.
تبعيضي در كار نبود
در ميان ۸ بازيكن دعوت شده تيم نوجوانان به اردوي تيم جوانان شما ديرتر از بقيه به اردونشينان پيوستيد چرا؟ فكر نمي كني تبعيضي در كار بود؟
تبعيضي در كار نبود، فقط من نسبت به بقيه بازيكنان خسته تر بودم آن هم به اين دليل كه به عنوان كاپيتان متحمل بيشترين فشار شدم.
حالا اگر پس از مسابقات جوانان جهان در تهران به اردوي بزرگسالان دعوت شوي، چه كار خواهي كرد؟
- من به واليبال عشق مي ورزم و از تمرين و اردو هرگز خسته نمي شوم، من سربازم و عاشق ايران، با چند روز استراحت حاضرم در خدمت تيم بزرگسالان در مسابقات قهرماني آسيا در چين باشم.
آيا تاكنون «پارك كي  ون» با شما در اين زمينه صحبتي داشته؟
- خير، من هنوز افتخار كار كردن با «پارك كي ون» را نداشتم و خوشحال خواهم شد كه زير نظر اين مربي با دانش تمرين كنم.
تشويق محمودي و تركاشوند
راستي آيا تاكنون شده كه از هم پستي هايت در تيم ملي بزرگسالان (بهنام محمودي و محمد تركاشوند) براي رفع نواقص كارت كمك بخواهي؟
- خير، تاكنون به آنان مراجعه نكردم.
برخورد آنها با شما چگونه است؟
- هميشه مورد تشويق آنان واقع شدم.
شنيديم در تايلند به تو براي بازي در خارج از كشور پيشنهادهايي شد؟
- بله، از تيم هاي پورتوريكو، ايتاليا و هلند پيشنهادهايي داشتم كه صحبت مسئولان پورتوريكو جدي تر از بقيه بود. آنها ماهي ۵ هزار دلار همراه با در اختيار گذاشتن منزل، اتومبيل و تلفن همراه را پيشنهاد دادند.
 جواب تو چه بود؟
- خوشبختانه آقاي دادرس مدير عامل باشگاه و سرپرست كل تيم اعزامي بود، با مشورت او جواب را به مكاتبه بين باشگاه پيكان و آنها حواله دادم.
پس تمايل داري در خارج از كشور ادامه فعاليت بدهي؟
- البته دوست دارم ولي آقايان حسيني ودادرس هم هيچ مخالفتي در اين راه ندارند، اما فكر مي كنم هنوز زود است. دوست دارم يك سال ديگر را هم با پيكان بگذرانم و بعد اگر مربيان صلاح دانستند اقدام به رفتن كنم.
دريغ از يك تبريك خشك و خالي
دفعه قبل كه بعد از مسابقات آسيايي هند به كوهدشت رفتي از همه گله داشتي كه چندان تحويلت نگرفتند، اين بار استقبال از شما چگونه بود؟
- جا دارد از همه مردم لرستان به خصوص همشهريان كوهدشتي ام تشكر كنم.
به خصوص فرماندار محترم و رئيس هيأت واليبال استان كه در فرودگاه خرم آباد به پيشوازم آمدند. اما باز هم گله اي دارم از مدير كل تربيت بدني استان كه حتي زحمت آمدن به خود را ندارد چه رسد به يك تشكر خشك و خالي تلفني.

ينس لمن انگليسي شد
باشگاه آرسنال قرارداد دروازه بان بورسيا دروتموند ينس لمن را به امضاء رساند.
003365.jpg

مربي توپچيان، آرسن ونگر به دروازه بان ۳۳ ساله تيم ملي آلمان با امضاي قرارداد خوش آمد گفت.
ونگر به دنبال جانشيني براي ديويد سيمن قبل از عزيمتش به شهر منچستر مي گشت و بعد از اينكه ليست بلندبالايي از دروازه بانان را مرور كرد، ينس لمن را بدليل شرايط ويژه اش كه توانايي بازي تحت شرايط سخت است را انتخاب كرد.
او دروازه بان بسيار باتجربه اي است، او بارها توانايي و قابليتش را با بازي در بوندس ليگا در ليگ قهرماني و همچنين براي كشورش به اثبات رسانده است. اين مطلب را ونگر اظهار داشت.
ينس بطور خارق العاده اي قدرت گروهي ما را بالا مي برد و من خيلي خوشحالم از اينكه بازيكني با چنين توانايي به ما ملحق شده است.
ونگر اظهار داشت كه لمن به عضويت باشگاه آرسنال درآمده و در بازيهاي پيش از فصل تور اتريش در روز يكشنبه شركت كرد.
امضاء قرارداد لمن بعد از پيروزي ۲ بر صفر توپچيان در بازي دوستانه مقابل تيم آستريا وين در روز جمعه مورد تاييد قرار گرفت. گل ها در نيمه اول توسط دنيس برگ كمپ و فرانسيس جفرز وارد دروازه شد.
بعداز قطعي شدن انتقالش به آرسنال، لمن گفت: من از پيوستن به باشگاه آرسنال بسيار خوشحالم. آنها يكي از بهترين باشگاه هاي اروپا هستند و بازيكنان محشري در اين تيم بازي مي كنند.
اميدوارم كه بتوانم باشگاه و حاميانش را با بازي ام متعجب كنم و همچنين بدنبال بازي در ليگ دسته اول انگليس هستم.
لمن كسي است كه قهرمان ليگ آلمان با تيم دورتموند در سال ۲۰۰۲ شد، او همچنين در سال ۱۹۹۸ و ۲۰۰۲ در جام جهاني آلمان به انضمام اروپا ۲۰۰۰ شركت داشت.
او بطور كامل تقريبا ۴۰۰ حضور در FC شالكه ۰۴ و بورسيا دورتموند را در كارنامه خود دارد.
003320.jpg


«روبرتو كارلوس»: ضربه هاي آزاد را با «بكهام» تقسيم مي كنم
«روبرتو كارلوس» بازيكن قديمي در مسابقه متخصص زدن ضربه هاي آزاد در تيم فوتبال رئال مادريد اظهار داشت: از اين پس ضربه هاي آزاد را با «ديويد بكهام» عضو جديد اين باشگاه تقسيم خواهد كرد. مدافع برزيلي باشگاه رئال در محل برپايي اردوي تمريني اين تيم واقع در جنوب غرب كشور چين گفت: بكهام ضربه هاي آزاد را نزديكتر به دروازه حريفان مي زند و من با اندكي اختلاف و ضربه هاي دورتر را خواهم زد. بازيكن چپ پاي باشگاه رئال كه در سراسر جهان فوتبال به خاطر قدرت ضربه هاي آزاد خود مشهور است به همان اندازه نيز بدليل ناكامي در تبديل كردن ضربه ها به گل شهرت دارد. وي معتقد است كه كاپيتان تيم ملي فوتبال انگليس دست كم با اين مشكل روبرو نيست چون «بكهام» ماهرترين زننده ضربه هاي آزاد در جهان است.»
003325.jpg

منچستر يونايتد: نستلروي فروشي نيست
«پيتر كنيون» مدير باشگاه منچستر يونايتد انگليس اعلام كرد اين باشگاه به هيچ  عنوان قصد فروش «رودفان نيستلروي» مهاجم هلندي خود را ندارد.
مدير اجرايي منچستر به راديو بي بي سي گفت: فروش نيستلروي به هيچ قيمتي امكان پذير نيست چون او يكي از نفرات كليدي تيم منچستر محسوب مي شود.
كنيون افزود: بازيكن ديگري در حد و اندازه نيستلروي نمي شناسيم بنابر اين او را به تيم ديگري نخواهيم داد. او يك بازيكن استثنايي است كه اميدواريم طي سالهاي متمادي در عضويت تيم منچستر بماند.
مهاجم هلندي منچستر با ۲۵ گل به عنوان برترين گلزن رقابت هاي ليگ برتر انگليس در فصل گذشته شناخته شد.

سايه روشن ورزش
سپاهان به هوش!
003340.jpg

معراج مژده - اجازه ندهيم تركش هاي تيمهاي تهراني به شهرستاني ها هم نيز اصابت كند. سپاهان قهرمان ليگ است، سپاهان سنت شكن و نوآور است.
سپاهان جوان و پاك است. سپاهان را وارد دعواها و معارفه هاي حاشيه اي نكنيم. مسئولين، سرپرستان و ديگر دلسوختگان اصفهاني كاملا حواسشان جمع باشد كه به حاشيه نيفتند. فرهاد كاظمي بايد هوشيار تر از اين حرفها باشد كه در مقابل يك بازيكن بايستد و هم سطح با او به مجادله بپردازد. آرمناك پتروسيان، دروازه بان خوب، اخلاق عالي، وفاداري بيست و روحيه تيمي بالاي بيست، اما دليل نمي شود بخاطر اختلاف كوچك با مربي آنرا تبديل به يك معضل درشت نمايد.
آرمناك يا مي ماند و تابع قوانين كلي مي شود و يا خيلي محترمانه به تيم ديگري نقل و مكان مي كند. راه دور نيست. مي توان با منطق و حسن نيت هر اختلافي را حل كرد. سپاهان به هوش باشد.
بانر را با سربلندي معرفي كنيد
003345.jpg

واقعا كه اين مديران استقلال در بعضي از نمونه هاي كار خود كج سليقگي مي كنند. جناب قريب و بقيه دوستان اگر قرار است مربي بياورند، خيلي شفاف و روشن از طريق روابط عمومي خود اعلام و مشخصات آنرا نيز به مطبوعات و رسانه ها بدهند.تا همگان در جريان كم و كيف آن قرار بگيرند. به نظر مي رسد سرپرست تيم اولين كسي باشد كه بايد با اين مربي يا تمرين دهنده معرفي شود.اين جناب زيگفريد سانزيوبانر كه اتفاقا جزو مربيان كاركشته و كلاس ديده آلمان و يوگسلاوي است و سن و سالي هم ندارد، چرا بايد مخفيانه وارد و معرفي شود. آوردن چنين مربي كاركشته اي كه تخصص در كشف استعدادها دارد بايد با افتخار و طي برنامه خاصي به همه معرفي كرد.
نبايد سرپرست استقلال هنوز نيامده را بي اطلاع به سر تمرين فرستاد.
استعفاي به موقع رئيس فوتبال
003355.jpg

پس از انتقادات و درج مطالبي از جانب مطبوعات درباره دوشغله بودن در ورزش و فوتبال انگار رئيس فوتبال در مورد خود كوتاه آمد و حرف حساب را پذيرفت و از هيئت مديره باشگاه پرسپوليس استعفا داد. البته اعتراضات گروه مخالف در روي سكوها بي تاثير نبوده است. چون با آغاز مسابقات باشگاه ها روشن نبود رئيس فوتبال كه هم مسئوليت فوتبال را دارد و بايد حكم بي طرفي خود را به همگان نشان دهد و هم در هيئت مديره پرسپوليس فعاليت مي كند، چگونه مي توانست جوابگوي ديگر باشگاه ها باشد. پس بهترين راه همان قطع كردن عضويت در هيئت مديره باشگاه پرسپوليس بود.
سرقفلي ها
بالاگرفتن درگيريهاي ورزشي به آ نجا كشيد كه خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران اقدام به درج مطلب مفصلي راجع به اين مسئله كرد و از مسئولين خواست تا چاره انديشي كنند. حكايت اين تقابل ها و درگيري ها بدان كشيده كه هيچ تيمي نه حق دارد مربي بياورد و يا مربي خود را تعويض نمايد.
بحث جالبي است، فوتبال حرفه اي داريم اما قادر نيستيم براي بهبود كيفيت فوتبال كشور از يك مربي روز بهره ببريم. اين امتيازدادن و كوتاه آمدن تا كي؟ يعني تا ابدالدهر بايد يك مربي بشود سرقفلي باشگاه و هيچ كس هم قدرت تعويض او را نداشته باشد. انصافا در تمام دنيا فوتبالشان اينگونه اداره مي شود؟
اين رسم ناخوشايند از چه زمان گريبان اين فوتبال لاغر و نحيف را گرفته است. تا مي آيند قاطعيت نشان  دهند و طبق قانون عمل كنند، از فلان سازمان و روابط عمومي اطلاعيه صادر مي شود و دوباره برمي گرديم تو قالب و پوسته كهنه و قديمي كه مشكل ساز شده است.
تحصيل كرده هاي ورزش را بايد حفظ كرد
003315.jpg

متوجه نشديم پاي دكتر ذوالفقارنسب از كجا به ماجراي پرسپوليس كشيده شد. مربي تحصيل كرده، خوش اخلاق و شريف فوتبال را دارند به ماجرايي مي برند كه آخر و عاقبت ندارد. طفلك بيژن خان براي زيارت خانه خدا به مكه رفته و روحش از هيچ چيز خبر ندارد، اما در جرايد بحث حضور او در پرسپوليس است و قراردادن او در مقابل پروين و غيره.
اما دكتر زرنگ تر از اين حرفهاست، او با حاج دادرس دست داده و پيمان بسته و در پيمان خواهد ماند. دكتر از آن بازيكناني است كه هم پيراهن پرسپوليس را بر تن كرده، هم استقلال و هم پاس را. او چندين بار نيز در قلب دفاع تيم ملي جزو بهترين نفرات بوده است. او شايد بي ميل براي رهبري پرسپوليس نباشد، اما نه در اين مقطع. نه با اين شرايط و نه با تنهاگذاشتن پيكان. مگر چند دكتر در فوتبال داريم كه آنها را نيز وارد معارفه هيچ و پوچ كنيم. تحصيل كرده هاي ورزش را بايد روي چشمانمان بگذاريم و حفظشان كنيم.
فرگوسن: ورون در منچستر مي ماند
«آلكس فرگوسن» سر مربي منچستر يونايتد انگليس اعلام كرد: «خوان سباستين ورون» هافبك آرژانتيني اين باشگاه مايل به ترك ورزشگاه اولدترافورد نيست.
باشگاه چلسي با پيشنهادي به ارزش ۲۹ ميليون دلار خواستار به كارگيري ورون ۲۹ ساله بود.
وي ادامه داد: همه بازيكنان منچستر بازيكنان بزرگي هستند. پيش از اين موقعيت مناسبي براي حضور ورون در يك تيم ديگر بوجود آمد اما از خوش اقبالي ما بود كه او اين پيشنهاد را نپذيرفت. من هميشه از عملكرد وي رضايت داشته ام.

خبرها و نگاه ها
حناي فدراسيون رنگي نداشت
003310.jpg

ع- شاكري: مشكل پيمان اكبري كاپيتان تيم ملي واليبال ايران ابعاد تازه اي پيدا كرد.يك بار با رأي فدراسيون قرار بر اين شد كه اين بازيكن به عضويت صنام در آيد. مدتي بعد خود اكبري خواهان بازگشت به پيكان شد و همين مسئله بر پيچيدگي قضيه افزود تا جايي كه قرار بود هر دو باشگاه با اعلام نامه اي به فدراسيون انصراف خود را از به خدمت گرفتن او اعلام دارند. در اين مرحله فدراسيون واليبال كه قبلا از دو باشگاه خواسته بود با ارسال نامه اي قيد او را در اين فصل بزنند از درخواست قبلي خود عقب نشيني كرد و باز هم براي حل اين مشكل تشكيل جلسه جديدي را پيشنهاد داد كه عكس العمل تيم پيكان را به همراه داشت.
003330.jpg

تقاضايي كه جدي گرفته نمي شود
يكي از پيشكسوتان واليبال كه عضو تيم سوم بازيهاي آسيايي ۱۹۶۶ بانكوك است، چند وقتي است كه كمتر به عنوان يكي از اعضاي كميته مربيان در فدراسيون واليبال آفتابي مي شود. حضور كمتر او به انتخاب يكي از دستياران «پارك كي ون» كه سابقه سرمربيگري تيم جوانان ايران را دارد برمي گردد كه از هر لحاظ مورد تأييد ساير اعضاي كميته و شخص رئيس فدراسيون بود. نامبرده كه سالها از واليبال دور بود و به شغل پرارج و قرب تجارت در خارج از ايران اشتغال داشت در پي حضور مجدد در واليبال به دنبال پست و منصب مدير فني تيم هاي ملي است ولي بي خبري اش از موقعيت كنوني واليبال ايران و آسيا موجب شده است تا مسئولان واليبال چندان تقاضايش را جدي نگيرند.
003350.jpg

بدنسازي ايراني مقبول نيفتاد
معلوم نيست چرا «پارك كي ون» سرمربي كره  اي تيم ملي واليبال ايران كه سالها مقيم ايتاليا بود ميانه اي با مربيان بدنساز ايراني ندارد، او حتي به فدراسيون پيشنهاد داد كه يك مربي بدنساز ايتاليايي آشنا به واليبال براي تدريس بدنسازان ايراني به تهران بيايد. هر چند كه اين سفر تاكنون تحقق نيافته، اما «پارك كي ون» در اين ميان حتي حاضر نشد بدنساز تيم نوجوانان را طي ۴۸ ساعت تحمل كند و رأي به بركناري اش داد.
جالب آن كه «پارك كي ون» خود در حال حاضر مسئوليت بدنسازي اردونشينان را برعهده دارد و تنها اسماعيل خرسندل ملي پوش اسبق ژيمناستيك او را در اين زمينه ياري مي دهد. جالب اين كه طي دو مرحله اردو برخلاف اردوي بازيهاي آسيايي بوسان كه اكثر بازيكنان دچار صدمه ديدگي شديد شده بودند، هيچ خبري از بازيكنان مصدوم نيست و همه ازكار بدنسازي«پارك كي ون» اظهار رضايت مي كنند.
003360.jpg

كارگر پيشه در جنوب
يدالله كارگر پيشه بدون هيچ اغراقي به هنگام بازيگري يكي از محبوب ترين واليباليست هاي ديار تاك و انگور بود كه آوازه اش در سراسر ايران پيچيده بود. ملي پوش اسبق واليبال ايران كه حتي در سن بالاي سي سالگي هم در تيم منتخب استاني اش بازي مي  كرد، بعد از دوران بازنشستگي به حرفه مربيگري روي آورد و ساليان سال مربي تيم منتخب استان و باشگاهي بود. كارگر پيشه به جز چند دوره همراهي تيم ملي هيچ گاه پايش را از اروميه بيرون نگذاشت، اما افول واليبال اين ديار موجب شد تا آقا يدالله كفش و كلاه كرده و مسئوليت هدايت تيمي از بوشهر را در جنوب ايران پذيرفت. حالا بوشهري ها اميدوارند در صورت حضور در ليگ برتر بتوانند با تجربه كارگر پيشه بدرخشند.

جام حذفي تهران برگزار نمي شود
با وجودي كه هيأت واليبال استان تهران از مدتها پيش خبر از برگزاري مراسم قرعه كشي جام حذفي را در تاريخ امروز ششم مرداد مي داد، مي شد پيشاپيش حدس زد كه اين بازيها به دليل برگزاري اردوي تيم هاي ملي بزرگسالان و جوانان و همچنين عدم فعاليت باشگاهها انجام نخواهد شد.
ديروز هيأت واليبال استان تهران با صدور اطلاعيه اي خبر از لغو اين بازيها داده است. نزديك به سه سال است كه رقابت هاي جام حذفي تهران انجام نمي شود.

۲ خبر از فوتبال تركيه
تيم فوتبال «گالاتاسراي» تركيه، ديروز براي تشكيل يك اردوي آمادگي به آلمان عزيمت كرد.
در جريان اين اردوي ده روزه قرار است «گالاتاسراي» چهار مسابقه با تيمهاي آلماني «هرتا برلين»، «انرژي كاتبوس»، و تيمهاي ايتاليايي «اينترميلان» و انگليسي «ليورپول» برگزار كند.
مسئولين گالاتاسراي روز گذشته اعلام كردند: قراردادهاي «رويو» بازيكن اسرائيلي و «خاوير» بازيكن پرتغالي اين تيم را لغو كرده اند.تيم فوتبال باشگاه فنرباغچه تركيه كه در آلمان اردو زده است اعلام كرد: درصدد است «روبرت انكه» دروازه بان آلماني تيم فوتبال باشگاه بارسلونا اسپانيا را جايگزين «روشتو رجبر» كه اوائل ماه جاري اين تيم را ترك كرد، كند.باشگاه فنرباغچه يادآور شد كه براي انعقاد يك قرارداد يك ساله با «انكه» ۲۶ ساله به توافق رسيده است.
«انكه» قرار است جايگزين «روشتو رجبر» شود كه به تيم بارسلونا اسپانيا پيوسته است.

روي كين: رونالدينهو اشتباه كرد
گروه ورزشي: روي كين كاپيتان منچستريونايتد، بالحن تندي از رونالدينهو به خاطر انتخاب بارسلونا و رفتن عجولانه اش به اين تيم انتقاد كرد و گفت: من قصد توهين و بي احترامي به رونالدينهو را ندارم ولي واقعاً هر بازيكني كه منچستر به آن پيشنهاد بدهد و قبول نكند بايد مغزش را آزمايش كند البته بارسلونا هم تيم بزرگي است ولي منچستر كجا و بارسلونا كجا. مگر مي شود پذيرفت بازيكني چون رونالدينهو دچار چنين اشتباهي شود. حيف كاش رونالدينهو به اولدترافورد مي آمد. به هر جهت متاسفم.

ورزش
ادبيات
اقتصاد
انديشه
سياست
فرهنگ
هنر
|  ادبيات  |  اقتصاد  |  انديشه  |  سياست  |  فرهنگ   |  ورزش  |  هنر  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |