شنبه ۲۵مرداد ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۳۸ - Aug. 16, 2003
فوتبال چهارجانبه تهران ايران با شكست كامرون سوم شد
اروگوئه فاتح رقابتهاي چهارجانبه تهران شد
009325.jpg
گروه ورزشي: تيم ملي فوتبال ايران در ديداري پرگل با شكست تيم كامرون به مقام سوم تورنمنت چهارجانبه تهران رسيد. باخت مقابل عراق باعث شد تا ديروز تماشاگران كمتري از بازي تيم ايران مقابل كامرون در ورزشگاه آزادي استقبال كنند.
ديروز همايون شاهرخي سرمربي تيم ملي نسبت به بازي روز عراق چند تغيير در تركيب اصلي تيم ملي داد كه اميرآبادي، جلال كاملي فرد، ايمان مبعلي و پژمان نوري جايگزين علي بداوي، محمد نصرتي، جواد كاظميان و يدالله اكبري شده بودند، ضمن آنكه پژمان نوري از دقيقه ۳۰ بازي جاي خود را به كاظميان داد. ميرزاپور، رضايي، گل محمدي، كعبي، نكونام، مجيدي و دايي همانند ديدار با عراق همچنان در تركيب اصلي تيم ملي به چشم مي خوردند.
ايران ۴ - كامرون ۱
گل ها: فرهاد مجيدي(۱۰)، علي دايي (۱۲)، حسين كعبي (۳۰) و جواد كاظميان (۸۵) براي تيم ايران و الويس(۸۹) براي كامرون
داور: سعد كميل مانه (كويت)
تماشاگر: كمتر از ده هزار تن
كامرون با جمعي از بازيكنان جوان و اميد خود در همان بازي اول خود مقابل اروگوئه نشان داد كه فاصله زيادي با تيم ملي بزرگسالان خود دارد و اين در حالي بود كه تيم ملي ايران به جز تعدادي انگشت شمار از بازيكنان شاخص خود كه دچار مصدوميت و غيبت در اين دوره بودند، اكثر نفراتش را در اختيار داشت.
شروع بازي با حملات تيم ايران همراه بود و بازيكنان ايران در سايه تكنيك و سرعت بهتر خود كاملا بر تيم فيزيكي كامرون مي چربيدند، اما ناهماهنگي تيمي در تيم ما در تمامي خطوط مشهود بود.
در دقيقه ۱۰ بازي، روي كرنر نواخته شده از سوي كعبي، مجيدي و رحمان رضايي به پرواز درآمدند كه در نهايت اين مجيدي بود كه با ضربه سري زيبا توپ را در زاويه چپ تيم كامرون نشاند.
بعد از اين گل، تيم ايران به لحاظ رواني شرايط بهتري يافت تا جايي كه تا پايان نيمه اول بجز دو گلي كه علي دايي و حسين كعبي به ثمر رساندند، مي توانست به گلهاي بيشتري نيز برسد. كامروني ها بجز خشونت ذاتي به دليل ناهماهنگي در ۴۵ دقيقه اول چيزي از خود نشان ندادند.
نيمه دوم بازي نيز تحت الشعاع خشونت بازيكنان كامرون آغاز شد كه در چند نوبت مصدوميت بازيكنان ايران ازجمله ميرزاپور را به همراه داشت. كامروني ها كه سخت در انديشه گلهاي خورده در نيمه اول بودند، يك بار هم در شروع اين نيمه تير عمودي دروازه  ايران را به لرزه درآوردند.
بازيكنان ايران كه حريف را تهاجمي مي ديدند با جلو كشيدن و خلق چند موقعيت توسط دايي، مجيدي و كاظميان براي لحظاتي به بازي تعادل بخشيدند، اما كامرون همچنان با تكيه بر قدرت بدني بالاي بازيكنانش ميل به حمله بيشتري داشت و براي رسيدن به گل بي تابي از خود نشان مي داد. در حالي كه فشار تيم كامرون براي رسيدن به گل اوج گرفت، يدالله اكبري و علي بداوي جانشين فرهاد مجيدي و اميرآبادي شدند تا شايد تيم ايران با بدست گرفتن نبض بازي در ميانه ميدان حريف را وادار به عقب نشيني كند. اين تغييرات درنهايت، حفظ گلهاي به ثمر رسيده در نيمه اول را به همراه داشت و باعث شد تا تيم ايران با اين پيروزي در جاي سوم بايستد و پاداش اين برد بيست هزار دلار جايزه تيم سوم بود. كامرون ضعيف ترين تيم تورنمنت چهارجانبه تهران بود كه با دريافت ۷ گل فقط يك گل آن هم در بازي رده بندي به ايران زد.
اروگوئه فاتح جام
رقابت هاي چهارجانبه تهران شب گذشته با قهرماني تيم اروگوئه خاتمه يافت.
اروگوئه در ديدار فينال با نتيجه پنج بر دو عراق را درهم كوبيد. در اين دوره از رقابتها تيم كشورمان به مقام سوم رسيد.

پيكر استاد حسين فكري به خاك سپرده شد
009310.jpg
گروه ورزشي: پيكر استاد «حسين فكري» پدر فوتبال ايران صبح ديروز با حضور بزرگان ورزش كشور از ورزشگاه شهيد شيرودي تهران به بهشت زهرا(س) تشييع و در قطعه ۳۸ به خاك سپرده شد.
در جريان اين مراسم شخصيت ها و پيشكسوتان ملي ورزش به خصوص فوتباليست هاي دهه ۳۰ تا ۵۰ هجري شمسي و روزنامه نگاران سپيدموي ايران ياد و خاطره هاي استاد فكري را گرامي داشتند.استاد حسين فكري كه با ۶۰ سال سابقه و تربيت ۶ نسل مختلف از فوتباليست ها به «پدر فوتبال ايران» شهرت يافت دوران بازنشستگي را به سرخه حصار تهران رفت و قريب به ۲۰ سال به عنوان سرمربي و مدير فني به فعاليت پرداخت.

خبرهايي از واليبال
مجوز حضور خانم ها در مسابقات جوانان جهان صادر شد
009315.jpg
گروه ورزشي: رئيس فدراسيون واليبال خبر از مجوز حضور خانم ها در جريان مسابقات جوانان جهان در تهران داد. محمدرضا يزداني خرم با اعلام اين مطلب گفت: بانوان مي توانند در كنار ساير اعضاي خانواده خود از نزديك اين بازيها را تماشا كنند.
وي همچنين ابراز اميدواري كرد با مساعدتي كه از سوي شهرداري تهران و شركت واحد صورت خواهد پذيرفت، زمينه حضور خانواده ها و دوستداران واليبال تسهيل شود.رئيس فدراسيون واليبال در خاتمه گفت: همه چيز آماده و مهياي برگزاري مسابقات جوانان جهان است.
تيم واليبال خبرنگاران برابر هنرمندان
به مناسبت هفته انتقال خون، سالروز ورود آزادگان سرفراز به ميهن اسلامي روز يكشنبه ۲۶ مرداد (فردا) تيم واليبال منتخب خبرنگاران به مصاف تيم منتخب هنرمندان مي رود.اين بازي ساعت ۱۷ در سالن شهيد افراسيابي برگزار مي شود.
مربي تيم ملي واليبال زير تيغ جراحي
حسن كوچك زاده مربي سابق تيم ملي واليبال ايران كه به دليل عارضه قلبي در بيمارستان مدرس تهران بستري است امروز زير تيغ جراحي مي رود. كوچك زاده سالها مربي تيم منتخب مازندان و تيم هاي ملي ايران بوده است.

اعزام وزنه برداران ايران به هند
گروه ورزشي: سرپرست  تيم  وزنه برداري  جوانان  ايران  در رقابت هاي  آسيايي  اين  رشتـــه عملكرد وزنه برداران  كشورمان  در اين  مسابقات  را مطلوب  توصيف  كرد.«داراب  رياحي» گفت:  به  ستايش  از عملكرد كادر فني  اين تيم  پرداخت  و گفت:  كادر فني  اين  تيم  در طول  ماه هاي  گذشته  زحمات  بسياري  را براي  آمادگي  اين  تيم  متحمل  شدند و كارنامه  خوبي  از خود به  نمايش  گذاشتند. وي  اظهارداشت:  با توجه به  حدنصاب هاي  كسب  شده  از سوي  وزنه برداران  جوان  كشورمان  در اندونزي  قصد داريم  شماري  از آنان  را به  هند اعزام  كنيم .

رجبي  ركورد جهان  را بهبود بخشيد
گروه ورزشي: كاظم   رجبي  وزنه بردار اهل  استان  آذربايجان  شرقي  در مسابقات  وزنه برداري  چهارمين  جشنواره  فرهنگي  ، ورزشي  جانبازان  ، معلولان  و نابينايان ، ميلاد كوثر، در دسته  ۱۰۰ كيلوگرم  يك  ركورد جديد جهاني  به نام  خود ثبت  كرد. رجبي  با زدن  وزنه  ۲۳۵ كيلوگرم  ۱۰،كيلوگرم  ركورد اين  دسته  جهان را كه  اختيار خودش  بود ، بهبود بخشيد. مسابقات  وزنه برداري  جشنواره  ميلاد كوثر با قهرماني  تيم  تهران پايان  يافت  و تيم هاي  فارس  و كرج  دوم  و سوم  شدند.

ژيمناستيك از حمايت هاي مالي و اعتباري بنياد بهره مند مي شود
گروه ورزشي: دكتر حسن اسدي با تأكيد بر لزوم اسپانسرهاي معتبر براي ژيمناستيك گفت: با مذاكرات انجام شده از حمايت هاي مؤسسه مالي و اعتباري بنياد بهره مند خواهيم شد. رئيس فدراسيون ژيمناستيك در جمع خبرنگاران مطبوعات با اشاره به فعاليت هاي اين فدراسيون از ابتداي سال جاري گفت: به نظر من در تمامي تصميم گيري ها مشاركت جمعي و استفاده از فكر و ايده همگان به مراتب موفق تر از نظرات فردي خواهد بود . اسدي اظهار داشت: متاسفانه توجه جامعه ما فقط به چند رشته ورزشي خلاصه مي شود و رشته اي مانند ژيمناستيك با همه زيبايي ها و جذابيتش به دليل نبود فرهنگ ترويج و تبليغ براي آن و عدم آگاهي مردم بي تحرك و ضعيف مانده است.

خودداري تكواندوكاران دانشگاه آزاد از همراهي تيم دانشجويان
گروه ورزشي: ۴ تكواندوكار و مربي  تيم  تكواندو دانـشگاه  آزاد اسلامي  كه  براي  حضور در تركيب  تيم  تكواندو دانشجويان  ايران  در يونيور سياد دانشجويان  جهان  در كره  جنوبي  انتخاب  شده اند، به  دليل  آنچه  توهين  به  خود تلقي  كردند، از همراهي  اين  تيم  در اين  مسابقات  خودداري  مي كنند.
بهزاد خداداد، جواد رضاپور، صالح  نوروزي  و وحيد عبداللهي  تكواندوكاران  و سيدمحمد خليفه  مربي  اين  تيم  كساني  هستـند كه  حاضر نيستند تاتيم  دانشجويان  ايران را در يونيورسياد جهاني  در كره  جنوبي  همراهي  كنند.
آنان  اظهارات مديركل  تربيت  بدني  وزارت  علوم ، تحقيقات  و فناوري  در يكي  از برنامه هاي  تلويزيوني  را در مورد  حضور تيم  تكواندو اين  دانشگاه  در مسابقات  بين المللي  جام  دراكولاي روماني ، دليل  اتخاذ اين  تصميم  اعلام  كردند.

سپاهان قهرمان جام «ترامو كالچو» شد
گروه ورزشي: تيم  فوتبال  «سپاهان » اصفهان  قهرمان  فصل  گذشته  رقابت هاي  ليگ  حرفه اي  فوتبال  ايـران ، با يك  پيـروزي  و يك  تساوي ، قهرمان  تورنمنت  سـه جانبه «ترامو كالچو» ايتاليا شد.
تيم  سپاهان ، روز پنج شنبه  در برابر۱۰هزار تماشاگر در ورزشگاه  بزرگ شهر تراموكالچو مقابل  تيم  دسته  اول  «زاگرب » كرواسي  به  نتيجه  تساوي  يك  بريك  رسيد و در بازي  ديگر، تيم  دسته  سومي «ترامو كالچو» را با نتيجه  يك  برصفر، شكست  داد.گل  سپاهان  در بازي  مقابل  زاگرب  كرواسي  توسط «ادموند بزيك » و تك گل بازي  با ترامو كالچو نيز از سوي  «رسول  خطيبي » به  ثمر رسيد.
با نتايج  به  دست  آمده ، تيم  سپاهان  كاپ  قهرماني  اين  تورنمنت  و يادبود ويژه  شهر ترامو كالچو را از دست  شهردار اين  شهر دريافت  كرد. كاروان  تيم  فوتبال  سپاهان ، ديشب وارد تهران شد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |  
|  محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |