سه شنبه ۲۸مرداد ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۴۱ - Aug. 19, 2003
عَجِبْتُ لِمَنْ يَقْنَطُ وَمَعَهُ الْإَسْتِغْفَارُ.
در شگفتم از آن كه نوميد است و  آمرزش خواستن تواند.
علي بن ابيطالب(ع) - نهج البلاغه
امروز با حافظ
نقش هر نغمه كه زد راه به جايي دارد
مطرب عشق عجب ساز و نوايي دارد
كه خوش آهنگ و فرح بخش هوايي دارد
عالم از ناله عشاق مبادا خالي
منوچهر محمدي:
بخشودگي بدهي ها مشكلات سينما را كاهش مي دهد
منوچهر محمدي از تهيه كنندگان سينماي ايران، بخشودگي بخشي از بدهي هاي سينماي ايران را عامل مهمي در كاهش مشكلات سينماي ايران عنوان كرد.
تهيه كننده ي آثاري چون ارتفاع پست و زير نور ماه، در گفت وگو با ايسنا تصريح كرد: يكسري از سينماگران ايراني به سيستم بانكي بدهكار بودند و نمي توانستند به كار خود ادامه دهند و هر چند وقت يكبار احضار مي شدند.
وي افزود: ولي با كمك دولت و وزارت ارشاد تا حدودي بخشي از اين مشكلات حل شده است.
تهيه كننده  فيلم مسافر ري خاطر نشان كرد: سينماي ايران، هم اكنون به لحاظ امكانات و بودجه در شرايط سختي قرار دارد و كمك دولت در حل مشكل بدهي هاي سينماي ايران، مي تواند در كاهش تاثيرات اين شرايط سخت موثر باشد.

«شهر ديوانه » در دانشگاه تهران
009880.jpg
فيلم سينمايي« شهر ديوانه»، به كارگرداني گوستا گاوراس، امروز در كانون فيلم جهاد دانشگاهي دانشگاه تهران به نمايش در مي آيد.
فيلم با مدت زمان ۱۱۴ دقيقه محصول ۱۹۹۷ آمريكاست و بازيگراني چون داستين هافمن، جان تراولتا و آلن الدا در شهر ديوانه به ايفاي نقش پرداخته اند.
داستان فيلم با اخراج نگهبان موزه تاريخ طبيعي آغاز مي شود او در محل كار با رئيس سابقش
در گيري پيدا مي كند و تصادفا نگهباني را با تير مي زند. يك گزارشگر تلويزيون، واقعه را به طور مستقيم گزارش و پخش مي كند، نگهبان موزه يك گروه از دانش آموزان مدرسه اي را گروگان مي گيرد و در مصاحبه اي مشكلات زندگي اش را براي مخاطبان تلويزيون مي گويد و...
شهر ديوانه عليرغم رويكرد اشاره وارش نسبت به مسائل اجتماعي، اغلب سرزنده و شاد است و با نرمي،حقايق خشن مربوط به حرفه خبرنگاري را به نمايش مي گذارد.

جشنواره بين المللي نمايش هاي طنز در اصفهان آغاز شد
دومين جشنواره  بين المللي نمايش هاي طنز، با حضور جمعي از هنرمندان داخلي و خارجي، مسئولين كشوري و استاني در محل تالار هنر اصفهان آغاز به كار كرد.
به گزارش خبرنگار ما، در مراسم افتتاحيه  اين جشنواره، دكتر خسرو نشان، مدير كل فرهنگ و ارشاد اصفهان و دبير اين جشنواره با ارائه گزارشي از مراحل اجرايي برگزاري اين جشنواره تصريح كرد: كاركرد طنز، نقد زشتي و پليدي است كه بر چهره زندگي تنيده و در اين راه است كه علاوه بر آفرينش شادي توانمندي بي نظير طنز در بازسازي حيات فردي و اجتماعي و كاهش آسيب هاي روحي و رواني قابل مشاهده است.
وي در ادامه افزود: گريز از عصبيت هاي شكننده اي كه فرد و خلاقيت را به ورطه مي كشانند و تلاش براي رسيدن به سرچشمه هاي معرفت، آگاهي و دانستگي و جستجوي حقيقت راه هاي بي شماري دارد و طنز يكي از مهمترين اين راه هاست،دكتر نشان در ادامه با اشاره به قدمت و نقش اصفهان در تاريخ تمدن و هنر ايران اظهار داشت: جشنواره بين المللي نمايش هاي طنز به مدت شش روز در شهرستان اصفهان، خميني شهر، فولاد شهر، كاشان، اصفهان و با حضور هشت گروه داخلي و ۶ گروه خارجي از كشورهاي ارمنستان، سوريه، روسيه، فرانسه،  ايتاليا و آذربايجان برگزار مي شود.
در ادامه  جشن افتتاحيه، جشنواره نمايش قوس با تلاش «آنجلو كاليپور» از كشور ايتاليا بر روي صحنه رفت.
در حاشيه اين جشنواره همايشي تخصصي با حضور صاحبنظران تئاتر و ادبيات در كتابخانه مركزي اصفهان برگزار مي شود.

محمدرضا درويشي:
هيچ آئين و فعاليتي در نواحي ايران بدون موسيقي تجلي ندارد
موسيقي نواحي ايران بخش زيربنايي موسيقي محسوب مي شود چون با جلوه هاي مختلف زندگي ارتباط مستقيم دارد و هيچ كدام از انواع موسيقي به اندازه اين موسيقي با تار و پود زندگي مردم عجين نيست.
محمدرضا درويشي نويسنده و پژوهشگر حوزه موسيقي با اعلام اين مطلب در نخستين جشنواره موسيقي بانوان نواحي ايران گفت: اين آوازها از پيش از تولد تا مرگ جاري است. در مناطقي از ايران براي مادر پيش از تولد فرزندش ترانه هايي مي خوانند و سپس لالايي هايي كه براي كودكان مي خوانند.
به گزارش ستاد خبري نخستين جشنواره موسيقي بانوان نواحي درويشي در ادامه سخنانش به برگزاري جشني در بلوچستان با عنوان « شش گاني» براي ششمين روز تولد كودكان اشاره كرد و گفت: بنابراين موسيقي از بدو تولد آغاز مي شود.
وي افزود: بخش ديگر اين موسيقيها در مجالس شادي و عروسي اجرا مي شود با اين تفاوت كه در گذشته مانند تمام تمدن هاي بزرگ دنيا اين مراسم تنها يك جشن كوچك نبود و همراه با آئين خاصي اجرا مي شده است. در واقع عروسي در مناطق ايران يك آيين سنتي است كه موسيقي آن نيز به عنوان قديمي ترين موسيقي ها محسوب مي شود.
درويشي ضمن اشاره به آوازهاي كار و تلاش افزود: بخش ديگر، آوازهاي كار و تلاش است كه هنگام كارهايي مثل كشاورزي، دامداري، قالي بافي، نخ ريسي و شيردوشي تا كارهايي مثل ماهيگيري، تورانداختن به آب، تور كشيدن از آب و لنگر انداختن به آب آوازهاي به خصوصي خوانده مي شود. علاوه بر اين آيين  هاي سوگواري و عزا همه جاي ايران همراه آواز است. بنابراين هيچ آئين و فعاليتي در نواحي ايران بدون موسيقي امكان تجلي ندارد و هيچ فعل و انفعالي در حوزه زندگي مادي و معنوي نبوده است كه بي ارتباط با موسيقي باشد.

تعطيلات تابستاني در فيلمخانه ملي ايران
فيلم سينمايي تعطيلات تابستاني به كارگرداني لوييس گيلبرت امروز در سينما صحرا به نمايش در مي آيد.
اين فيلم در آمريكا با عنوان معصوميت از دست رفته و در ايران با عنوان تعطيلات تابستاني به روي پرده رفته است.
فيلم محصول ۱۹۶۱ انگليس است و با مدت زمان ۹۹ دقيقه بازيگراني چون كنت مور، دانيل داريوس و سنوانا يورك در آن به ايفاي نقش پرداخته اند.
فيلم كه براساس داستاني از رومرگودن به تصوير درآمده است به طور خلاصه گوشه هايي از زندگي يك دختر انگليسي را بيان مي كند كه در دوران نوجواني براي گذراندن تعطيلات تابستاني به جنوب فرانسه سفر كرده است و در آنجا به مفاهيم تازه اي از زندگي و عشق دست پيدا مي كند.
در مورد كارگردان يعني لوييس گيلبرت هم بايد گفت، وي در ۶ مارس ۱۹۲۰ در لندن متولد شده است با مشقات فراواني وارد حرفه فيلمسازي شده است، آخرين فيلمي كه وي كارگرداني كرده است با عنوان از آنكه تو بروي ،محصول سال ۲۰۰۲ است.از ديگر آثار معتبر گيلبرت مي توان به پاتوق ۱۹۹۵ ،بيرون از استپ ۱۹۹۱ ،مرگ خوب جوان ۱۹۵۴ جستجوي آسمان ۱۹۵۶ و بهشت شلوغ ۱۹۸۶ اشاره كرد.

مسعود كرامتي:
سينماي كودك جايگاه مشخصي ندارد
«مسعود كرامتي» كارگردان  سينما گفت : سينماي  كودك  و نوجوان  جايگاه مشخص  و تعريف  شده اي  ندارد و وضعيت  توليد و نمايش   اين  گونه  آثار، براي گروه هاي  سني  مبهم  است .وي  افزود: سينماي  كودك  و نوجوان  با داشتن  مخاطبان  وسيع ، از اهميت زيادي  برخوردار است  و مسئولان  بايد براي  ساماندهي  و برنامه ريزي  مناسب  آن اقدام  كنند.كرامتي  به  ايرنا گفت : با تقويت  موضوعي و ساختاري ، سينماي  كودك  و نوجوان  در مسير واقعي  خود قرار خواهد گرفت .
كارگردان  فيلمهاي  «روز كارنامه » و «كودكانه» وضعيت  سينماي  كودك  را نامناسب  ارزيابي  كرد و گفت :  اين  سينما شروع  خوبي  داشت  اما در سالهاي  اخير دچار سير نزولي  شد.وي  تأكيد كرد: تشكيل  گروه  سينماي  كودك  و هسته  مركزي  حمايت  از آثار موضوعي  در صورتي  مؤثر است  كه  فعاليت  آن   مستمر باشد. گروه هاي  سينماي  «كودك »، «كمدي »، «دفاع  مقدس»، «هنري » و «حادثه اي» پيشتر در بنياد سينمايي  فارابي  تشكيل  شد.
كرامتي  نبود سالن  براي  نمايش  فيلمهاي  كودكان  و نوجوانان  را نوعي  اجحاف به  مخاطبان   اين  گروه هاي  سني  خواند و افزود: سينماي  كودك  نياز به  حمايت جدي  در بخش  نمايش  دارد.

ساعات شرعي
اذان ظهر: ساعت۱۳و۸ دقيقه
اذان مغرب: ساعت ۲۰ و ۱۰ دقيقه
اذان صبح فردا: ساعت ۴و۵۴ دقيقه
طلوع آفتاب فردا: ساعت۶ و۲۷ دقيقه

كوتاه از هفت هنر
رخشان بني اعتماد از روزگار ما مي گويد
فارغ التحصيلان دانشگاه فني مهندسي دانشگاه تهران از عوامل فيلم «روزگار ما» تقدير به عمل خواهند آورد.
به گزارش ايسنا، رخشان بني اعتماد كارگردان و نويسنده فيلمنامه، تهيه كننده، بازيگران فيلم، آرزو بيات، باران كوثري ، پگاه آهنگراني، رضا داوودنژاد، ميلاد صدرعاملي، روز چهارشنبه ۲۹ مردادماه در سينما ايران در جلسه پرسش و پاسخي كه فارغ التحصيلان دانشگاه فني در نظر گرفتند، شركت مي كنند و به سئوالات پاسخ خواهند داد.
«روزگار ما» مستندي از دوران انتخابات رياست جمهوري در سال ۸۰ است و به خاطر همين فيلم احمدپور نجاتي، نماينده  مجلس بعد از ديدن فيلم طي نامه اي از رخشان بني اعتماد تشكر كرد.
ماهيهاي ايراني در آبهاي اروپايي
احمد نادعليان كه براي حجاري ماهي روي صخره هاي جزيره ليدو «ونيز» و همچنين به دعوت لوسيون پارك شهر مانهايم براي كار چيدمان محيطي روي سنگها به ايتاليا و آ لمان دعوت شده است در اين مورد مي گويد؛ براي من حجاري در جزيره ليدو و چيدمان محيطي روي سنگهاي پارك لوسيون از كل بي ينال ونيز مهم تر است زيرا كه بي ينال ها در واقع محدود به يك دوره زماني است در صورتي كه هيچ كس به ذهنش خطور نمي كند كه حجاري هاي مرا از روي سراسر صخره هاي جزيره ليدو پاك كند در واقع اين كار من يك نمايشگاه دائمي و يادگاري از ايران و هنر ايراني در ايتاليا است.

نامه هاي باد در ادينبورو
فيلم سينمايي «نامه هاي باد» ساخته عليرضا اميني در جشنواره بين المللي «ادينبورو» به نمايش درمي آيد.
هفتمين جشنواره بين المللي فيلم «ادينبورو» از ۲۲ مردادماه در اسكاتلند آغاز شد و تا دوم شهريور ماه ادامه دارد. به گزارش مؤسسه پخش فيلم شهرزاد، اين فيلم به همراه آثار ساير كشورها نمايش داده مي شود.
فيلم «نامه هاي باد» به تازگي در بخش «فيلمسازان معاصر» جشنواره بين المللي «لوكارنو» حضور داشت.

اولين پروژه هنر محيطي در ايران
اولين پروژه هنر محيطي در ايران در ابعاد ۱۶۰*۱۵۰ با نام سرشماري به مدت چهارده روز از ساعت ۱۷ الي ۲۴ در خيابان چمران، مجتمع آتي ساز، بلوك ۱۳ و گالري شماره ۱۳ خيابان ونك داير خواهد بود.
نمايشگاه هنر محيطي با نام سرشماري كه از ۲۴ مردادماه كار خود را با همكاري مركز هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، موزه هنرهاي معاصر تهران، مركز توسعه هنرهاي تجسمي، سازمان زيباسازي شهرداري تهران، شركت آتي ساز، كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان و شركت ساروبن آغاز كرده تا هفتم شهريورماه ادامه خواهد داشت.هنر محيطي يكي از شاخه هاي هنر جديد است كه در فضايي خارج از گالري ها و موزه ها ارائه مي شود، هنرمنداني كه در اين زمينه فعاليت مي كنند آثار هنري خود را با تغيير محيط خلق كرده و از اين طريق نگاه مردم نسبت به پيرامون خود را متحول مي كنند.

زنان در عرصه ادبيات و فلسفه
نود و ششمين نشست كتاب ماه ادبيات و فلسفه به موضوع «زنان در عرصه ادبيات و فلسفه» اختصاص دارد كه با حضور رويا صدر (طنزنويس و محقق مطبوعات طنز)، سايه ميثمي (مترجم آثار كلامي- فلسفي) و معصومه علي اكبري، در ساعت ۱۷ امروز، (سه شنبه) در محل خانه  كتاب واقع در چهار راه فلسطين- انقلاب برگزار مي شود.

مجمع عمومي انجمن نمايش هاي خياباني
مجمع عمومي انجمن نمايش خياباني خانه تئاتر، چهارشنبه پنجم شهريور ماه ساعت ۱۸ برگزار مي شود.
محمود فرهنگ، رئيس هيات مديره اين انجمن گفت: در اين مجمع با هر تعداد از اعضا انتخابات برگزار مي شود. پيش از اين قرار بود مجمع عمومي اين انجمن چهارشنبه ۲۲ مردادماه برگزار شود كه به دليل اينكه تعداد اعضاي شركت كننده به حد نصاب نرسيده، اين مجمع برگزار نشد.

فيلم هاي ۱۰۰ ثانيه اي در كرج
مهلت ارسال آثار به نخستين جشنواره فيلم صد ثانيه اي تا اول آبان امسال تمديد شد.
به گزارش ستاد خبري حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي، نخستين جشنواره فيلم ۱۰۰ ثانيه به منظور گسترش نگاه موجز در توليد آثار تصويري با مضامين انساني به همت دفتر آفرينش هاي تصويري حوزه هنري كرج ۱۱ آذر برگزار مي شود.
اين جشنواره از دو بخش مسابقه و ويژه تشكيل شده است انسان امروز و انتظار در تصوير از موضوعات بخش ويژه اين جشنواره به شمار مي رود.
علاقه مندان مي توانند براي شركت در اين جشنواره فيلم هاي خود را تا اول آبان به دبيرخانه جشنواره در حوزه هنري كرج واقع در عظيميه، خيابان حافظ شمالي، نبش سوسن، شماره ۱۳۸ ارسال كنند.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
پيام گير: ۲۰۴۲۴۹۰
۲۰۵۱۴۹۲
دفتر ارتباطات توزيع و اشتراك
۲۰۵۸۸۱۱
۲۰۴۲۴۹۰
دفتر ارتباطات تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶


داستانك
دفعه اول
اتوبوس با سرعت مي رفت. من ايستاده بودم. دستم به ميله بود. پسر جواني از جايش بلند شد. به من تعارف كرد. اصرار كرد. براي اولين بار با چنين وضعي روبرو مي شدم. باز تعارف كرد. نشستم. تا شب در فكر بودم.
اردلان عطارپور

گشتي در دنياي خبرها
نوجوان دروغگو
برلين: ديروز يك نوجوان در آلمان با پليس تماس گرفت و مدعي شد، هنگامي كه وي در خانه نبود، سارقان به منزل خانوادگي آنان يورش آورده و همه وسايل را تخريب كرده اند.
اما پليس پس از بررسي دقيق متوجه شد كه اين نوجوان دروغ گفته است. وي در زماني كه والدينش براي سپري كردن تعطيلات، به خارج از كشور سفر كرده بودند، يك ميهماني با دعوت از دوستانش ترتيب داد كه در جريان همين ميهماني، جوانان به تخريب لوازم خانه پرداختند.
آخرين وداع
پاريس: گرماي بي سابقه در فرانسه تاكنون باعث مرگ ۵ هزار نفر شده است. اما نكته جالب اينكه جسد قربانيان گرما در يخچال هاي فروشگاهي نگهداري مي شود.
مقامات فرانسوي مي گويند، علت قرار دادن اجساد داخل يخچال هاي ويترين دار، فرصت دادن به خانواده آنان براي آخرين وداع است.
اغلب قربانيان گرماي حدود ۴۰ درجه سانتيگراد در فرانسه، افراد مسن هستند.
پيتزا بدون سيگار
لندن: يكي از بزرگترين رستورانهاي زنجيره اي پيتزافروشي در جهان سيگار كشيدن در ۵۰۰ شعبه خود در كشور انگليس را ممنوع اعلام كرد. اين اقدام براي حفظ سلامت مشتريان و كاركنان غيرسيگاري اتخاذ شده است.
در يك نظرسنجي مشخص شد، نيمي از مشتريان بزرگسال اين رستوران ها علاقه مند هستند پيتزا را در محيطي عاري از دود سيگار ميل كنند.
نوزاد در جعبه مهمات
بصره: سربازان انگليسي يك نوزاد دو روزه را از داخل جعبه آهني مهمات بيرون آوردند. هنگامي كه دو سرباز انگليسي مشغول جستجو در شهر بصره بودند با يك جعبه آهني مملو از مهمات مواجه شدند كه داخل اين جعبه يك نوزاد دو روزه قرار داشت.
هنگامي كه آنها نوزاد را بيرون آوردند. او نفس نمي كشيد اما آنان با انجام اقدامات پزشكي، تنفس نوزاد را احياء كردند و او را تحويل مادرش دادند.
هنوز مشخص نيست كه نوزاد چگونه وارد جعبه مهمات شده بود.
تلفات قايم باشك
پكن: ۶ كودك ۲ تا ۹ ساله در چين در حين بازي قايم باشك جان خود را از دست دادند.
اين كودكان در حين بازي در يك كمدچوبي به ابعاد ۲*۳*۱*۱ متر پنهان شدند كه ناگهان در اين كمد قفل شد و كودكان بي گناه به دليل كمبود اكسيژن خفه شدند.
بقاياي بمب افكن
پكن: كارگران در جنوب غربي استان سي چوآن چين بقاياي يك بمب افكن آمريكايي را كشف كرده اند. از اين بمب افكن در زمان جنگ جهاني دوم استفاده مي شد. در همين حال، يك پيرمرد ۷۱ ساله در اين منطقه ادعا مي كند، سقوط اين هواپيما در زمان جنگ را كاملاً به خاطر دارد كه در يك روز سرد زمستاني در سال ۱۹۴۴ طعمه حريق شد و سقوط كرد.
بدآموزي كشتي كج
كوالالامپور: رهبر حزب اسلامي مالزي معتقد است، علت افزايش جرم و جنايات ميان نسل جوان اين كشور، نمايش كشتي كج از تلويزيون است.
او مي گويد: نمايش كشتي كج از تلويزيون باعث مي شود جوانان و نوجوانان از حركات اين افراد الگوبرداري كنند. چندي پيش يك نوجوان به دليل كتك خوردن از چند جوان ديگر، كليه خود را از دست داد.
تيراندازي در جشن تولد
اسلو: يك مرد نروژي در جشن تولد ۴۰ سالگي خود، ۶ نفر را با شليك گلوله مجروح كرد. او قصد داشت مراسم جشن را در ميان جنگل برگزار كند. به همين دليل از ميهمانان دعوت كرد در يك كابين واقع در جنگل حضور يافته و تولدش را جشن بگيرند.
او پيش از آغاز جشن با يك تفنگ شكاري پشت درخت ها پنهان شد تا با شليك چند تيرهوايي ميهمانان را غافلگير كند. وي پس از اينكه اولين تير هوايي را شليك كرد، پايش روي يك سنگ بزرگ لغزيد و به زمين افتاد. متأسفانه در حين زمين خوردن، مرد ۴۰ ساله ناخودآگاه چندتير شليك كرد كه اين تيرها به شش تن از ميهمانان اصابت نمود و آنها براي درمان روانه بيمارستان شدند.
پشيماني ديرهنگام
منچستر: يك مرد در انگليس با چاقو، همسر خود را به قتل رساند اما چون از اين كار خود پشيمان شده بود تصميم گرفت با چسب نواري و نخ و سوزن، زخم وي را بخيه بزند.
البته چند ساعت بعد، اين مرد با برادر خود تماس گرفت و اعتراف به قتل كرد. اين زوج رابطه بسيار بدي با يكديگر داشتند.

بر ديوار نگارخانه ها
* نگارخانه سعدآباد: نمايشگاه آثار و آلات موسيقي سنتي/ تا ۳۰ مرداد/ خيابان فلاحي، شهيد طاهري، پلاك ۵۰
* نگارخانه گلستان: نمايشگاه صد اثر نقاشي از صد هنرمند/ تا ۳۱ مرداد/ خيابان دروس، شهيد كماسايي، شماره ۴۲/ تلفن: ۲۵۴۱۵۸۹
* نگارخانه بانو: نمايشگاه «زن در آينه هنر» محصولات هنري بانوان سراسر استان/ تا پنجم شهريور/ خيابان ولي عصر، ضلع شمالي پارك ساعي، كوي ساعي/ تلفن:
۸-۸۷۸۶۲۷۶
* نگارخانه لاله: نمايشگاه نقاشي «هندسه مغموم» / اول تا ششم شهريور/ خيابان فاطمي، جنب هتل لاله/ تلفن: ۸۹۶۰۴۹۷
* نگارخانه برگ: نمايشگاه نقاشي هاي فرزانه قريشي/ از اول تا ۱۱ شهريور/ خيابان ولي عصر، ميدان ونك، نرسيده به ميرداماد، دامن افشار، شماره ۱/۱۲ / تلفن: ۸۷۹۷۹۲۷
* نگارخانه دريابيگي: نمايشگاه نقاشي به سبك ژاپني مريم پازوكي/ ۳۱ مرداد تا سوم شهريور / شهرك قدس، فاز ۳، كوچه دوم، شماره ۱۱۶۵ / تلفن: ۸۰۸۳۳۲۷
* گالري سيحون: نمايشگاه نقاشي شادي داوري / دوم تا ششم شهريور/ خيابان خالد اسلامبولي، كوچه چهارم، شماره ۳۰/ تلفن: ۸۷۱۱۳۰۵

صفحه آخر
اجتماعي زنان
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سخنگاه آزاد
سياسي
شهر
شهري
علمي فرهنگي
معلولين
موسيقي
ورزش
ورزش جهان
همشهري اقتصادي
انفورماتيك
همشهري ضميمه
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
برديوارنگارحانه ها
|  اجتماعي زنان   |   اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سخنگاه آزاد   |  
|  سياسي   |   شهر   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   معلولين   |   موسيقي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |