سه شنبه ۲۸مرداد ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۴۱ - Aug. 19, 2003
فوتبال از درون
اشتغال در تيمهاي ملي يا باشگاهي؟
009845.jpg
گروه ورزشي: پس از اينكه همايون شاهرخي با توصيه سازمان تربيت بدني و فدراسيون فوتبال مجبور شد از بين تيم ملي و پاس يك تيم را انتخاب كند معلوم بود انتقادات رسانه هاي گروهي تأثير خود را داشته است. هر چند در مورد مربيگري همزمان در دو تيم مقاومتهايي بود و هنوز هم ديده مي شود اما انگار فوتبال در اين مورد راه صحيح را شناخته است. همزمان با انتقادات رسانه هاي گروهي حضور چند مربي طراز اول جهان در تهران هم مشخص كرد اين نحوه بكارگيري از مربيان چه مشكلات بسياري دارد. در ابتدا بورا ميلوتينوويچ وقتي در مقابل سئوال خبرنگار سيما كه پرسيده بود آيا يك مربي مي تواند به طور همزمان هدايت دو يا چند تيم را در دست بگيرد آنقدر واكنش چهره اش تعجب برانگيز بود كه حتي جواب تمسخرآميزش را نيز تحت الشعاع قرار داد. بعد نوبت به والدير ويه را و ايويچ رسيد كه هدايت همزمان دو تيم توسط يك مربي را امري غيرممكن بدانند. همانطور كه گفتيم در اولين گام همايون شاهرخي، پاس را رها كرد تا فقط سرمربي تيم ملي باشد هر چند مي دانست عمر سرمربيگري اش در تيم ملي بسيار كوتاه است و وقتي مربي خارجي تيم ملي به تهران برسد، بايد با پست سرمربيگري تيم ملي خداحافظي كند. البته گرايش شاهرخي به تيم ملي و ارجح دانستن آن نسبت به تيم پاس باعث شده تا از سوي فدراسيون فوتبال يك پست مهم و مناسب سن و سال شاهرخي براي او در نظر گرفته شود. بعد از بركناري محمد رنجبر از مديريت تيم هاي ملي در واقع اين مكان خالي مانده است تا شاهرخي در شصت و سومين سال زندگي اش مدير كل تيم هاي ملي شود. همان پستي كه به علي پروين در واقع تعارف شد تا پرسپوليس حاشيه هايش كمتر شود اما از سوي پروين رد شد.
اما در تيم ملي جوانان نيز منتظر اتفاقات جديدي هستيم. پس از اينكه مجيد جلالي سرمربي پاس شد نوك پيكان حملات به سوي جلالي نيز نشانه رفت كه همزمان مربي تيم ملي جوانان بود. مجيد جلالي درست يك روز قبل از اينكه سرمربي پاس شود گفته بود مربيگري همزمان دو تيم كاري محال است اما فرداي روزي كه حكم پاس را گرفت در مصاحبه اي گفت: مربيگري همزمان كاري غير اصولي است اما مگر در ايران كار اصولي هم انجام مي شود.
و حالا مجيد جلالي هم از تيم ملي جوانان رفتني است .از راهروهاي فدراسيون شنيده مي شود كار حميد عليدوستي با تيم ملي جوانان تمام شده است و به زودي حكم او صادر مي شود و شايد اين سومين اصطكاك ميان پاس و فدراسيون فوتبال باشد. اول شاهرخي و سپس حضور بورا ميلوتينوويچ در تهران كه به نوعي باشگاه پاس در آن دخيل بود كه حتي در جشن فوتبال، رئيس فدراسيون شركت نكرد و حالا كنار گذاشتن مجيد جلالي كه خبر آن از حد زمزمه به مرز واقعيت رسيده است.
اما محمد مايلي كهن و نادر فرياد شيران كه هنوز به طور همزمان مربي سايپا و تيم اميد هستند. گفته مي شود به آنها نيز اعلام شده وضعيت شغلي خود را مشخص كنند. روزي مايلي كهن گفته بود در كشوري كه ماشين صفر كيلومترش وقتي از در كارخانه بيرون مي آيد خراب مي شود پس مربيگري در دو تيم هم بايد در آن كشور صورت گيرد.
نمي دانيم او كه مربي سايپاست منظورش كدام ماشين صفر كيلومتر بود، پرايد و يا ديگر توليدات كارخانه هاي ايراني....

خبرهايي از واليبال
كانادا رسيد، لهستان، اسلواكي و ونزوئلا فردا وارد مي شوند
گروه ورزشي: كانادا به عنوان نخستين تيم خارجي از جمع ۱۶ تيم شركت  كننده در دوازدهمين دوره رقابت هاي واليبال جوانان جهان بعدازظهر ديروز وارد تهران شد و فردا هم سه كشور لهستان، اسلواكي و ونزوئلا به تهران مي رسند و مابقي تيم هاي شركت كننده هم سي ام مردادماه خواهند آمد.
«فرانس اشميت» نماينده فدراسيون جهاني به همراه دكتر هالوي، شانريت و تني چند از اعضاي كميته هاي مختلف اجرايي هم ديروز پس از ورود به تهران از امكانات سالن ۱۲ هزار نفري بازديد كردند.
محل اقامت تيم هاي شركت كننده هتل استقلال و اعضاي كميته كنترل و داوران هم هتل المپيك تعيين شده است.
امروز جوانان ايران و كانادا
تيم جوانان كانادا به اين دليل زودتر از ساير تيم هاي شركت كننده وارد ايران شد كه بر اساس توافق قبلي صورت گرفته بتواند چندبازي تداركاتي با تيم جوانان و بزرگسالان ايران انجام دهد .اين تيم صبح امروز پس از تمريني سبك در سالن دوازده هزار نفري آزادي به مصاف تيم جوانان ايران مي رود . برنامه بازي ديگر اين تيم با بزرگسالان ايران هنوز اعلام نشده است.
در پايان بازي امروز جوانان ايران با كانادا، از بين مهدي رنجبر و وحيد صادقي يك بازيكن از جمع تيم  جوانان ايران خط مي خورد و تركيب نهايي اين تيم معرفي مي شود. ساعت بازي ايران و كانادا ۱۸ اعلام شده است.
قهرماني واليبال نشسته ايران در مجارستان
تيم واليبال صنايع شير پگاه تهران كه به نمايندگي از كشورمان در رقابت هاي بين المللي پنج جانبه مجارستان حضور يافته بود، توانست با كسب چهار پيروزي پي درپي عنوان قهرماني اين مسابقات را بدست آورد. اين تيم در آخرين ديدار خود مقابل تيم واليبال نشسته لهستان قرار گرفت كه در نهايت توانست اين تيم را در ۳ گيم پياپي و با نتايج ۲۵ بر ۱۷ ، ۲۵ بر ۱۶ و ۲۵ بر ۱۹ شكست دهد.
تيم واليبال صنايع شير پگاه تهران پيش از اين توانسته بود مقابل تيم هاي ملي واليبال نشسته ميزبان، هلند و اوكراين نيز به برتري دست يابد.

حل مشكل عضويت ايران در «فيزو»
گروه ورزشي: اداره كل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي ديروز اعلام كرد :«روش كامپانا» دبيركل «فيزو» با ارسال نامه اي خطاب به دكتر بهرام قديمي مديركل تربيت بدني اين دانشگاه از وي خواسته است تا با اعزام هيأتي به كره جنوبي و شركت در مجمع عمومي «فيزو» كه در حاشيه بازي هاي دانشجويان در شهر دايه گو برگزار مي شود پيرامون عضويت دانشگاه آزاد در تشكيلات جهاني ورزش دانشجويان تصميم مقتضي اتخاذ گردد.از قرائن چنين برمي آيد كه روش كامپانا درصدد برآمده است تا با مذاكره بين دكتر مهرزاد حميدي و دكتر بهرام قديمي مشكل عضويت نمايندگي ايران در تشكيلات فيزو را به شكلي منطقي در كره جنوبي حل و فصل نمايد.

تيم كشتي فرنگي پيشكسوتان ايران نايب قهرمان جهان شد
گروه ورزشي: مسابقات كشتي فرنگي پيشكسوتان جهان با قهرماني روسيه در شهر اودساي اوكراين پايان يافت و تيم ملي كشورمان به مقام نايب قهرماني رسيد. در اين رقابتها كه با حضور ۲۴۲ كشتي گير از ۲۳ كشور جهان برگزار شد، روسيه با ۷۱ كشتي گير بيشترين شركت كننده را داشت و كشورمان كه از لحاظ تعداد شركت كننده در رده دوم بود، ۵۷ پيشكسوت را روانه مسابقات كرده بود.پيشكسوتان كشورمان ۶ مدال طلا توسط عبدالكريم كاكاحاجي، خداداد شاعري، جهانگير مقدم نژاد، خيرالله فتاحي، داود جهانشاهلو و احمد ساكي پور در اين دوره از رقابت ها به دست آوردند.پس از كشورمان كه با ۶ طلا، ۱۳ نقره و ۶ برنز نايب قهرمان شد، تيم كشور ميزبان در رده سوم قرار گرفت.

تيم دووميداني جوانان ايران فردا عازم چين مي شود
گروه ورزشي: فدراسيون  دووميداني  اعلام  كرد: تيم  دووميداني  جوانان  ايران  براي  شركت در يك  اردوي  دو هفته اي  در چين ، فردا راهي  اين  كشور مي شود.
اين  اردو به دعوت  كنفدراسيون  دووميداني  آسيا و بمنظور ارتقاء سطح  كيفي ورزشكاران  و آمادگي  بهتر آنـــان  جهت  شركت  در مسابقات  جوانان  آسيا درپكن  برگزار مي شود.
رقابتهاي  آسيايي ، خردادماه  سال  آينده  در مالزي  برگزارخواهد شد.نفرات  اعزامي به  اين  اردو به  شرح  زير است :
ورزشكـاران : كــاوه  موسوي ، مجتبي  پوستچي ، مهدي  شاهرخي ، عليرضا حبيبي ،ايمان  كريم پور،سعيد هاشمي ،مجيد خضريان ، امير پياهو، مسعود كريمي ، مهدي جليلي  و امير خيرگو.
سرپرست : سيروس  زارع.
مربيان : جواد صغادي  و نعيما خواجوي .

استقلال به مصاف پاس مي رود
گروه ورزشي: رقابت هاي بين المللي اتحاديه باشگاههاي ايران «جام بيك» از روز چهارشنبه اين هفته (فردا) با حضور ۳ تيم برتر باشگاههاي ايران و تيم الوصل امارات آغاز مي شود.
ياسر رفيق دوست يكي از مسئولين برگزاري اين رقابتها ضمن اعلام اين مطلب گفت: طبق برنامه  افتتاحيه مسابقات ساعت ۱۵ آغاز مي شود و ساعت ۳۰/۱۵ ابتدا سپاهان با الوصل ديدار مي كند و در ساعت ۳۰/۱۷ تيم هاي پاس و استقلال به مصاف هم مي روند. سپس در روز جمعه در بازي نخست تيم هاي بازنده براي كسب مقام سوم و در بازي دوم تيم  هاي برنده، قهرمان اين دوره از رقابت ها را تعيين مي كنند. از سوي مسئولين برگزاري رقابت ها به تيم قهرمان ۳۰ هزار دلار، به تيم دوم ۲۰ هزار دلار و تيم سوم ۱۰ هزار دلار اهدا خواهد شد. رفيق دوست در ادامه گفت: تيم  الوصل به همراه فرهاد مجيدي در اين بازي ها حضور خواهد يافت و با تمامي نفرات اصلي اش بامداد روز گذشته وارد تهران شدند. اين بازي ها در ورزشگاه آزادي برگزار مي شود و از سوي كميته برگزاري به بهترين خبر و عكس كه از اين بازي ها نيز تهيه شود نيز جوايز نفيسي اهدا خواهد شد.

ورزش
اجتماعي زنان
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سخنگاه آزاد
سياسي
شهر
شهري
علمي فرهنگي
معلولين
موسيقي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
انفورماتيك
همشهري ضميمه
|  اجتماعي زنان   |   اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سخنگاه آزاد   |  
|  سياسي   |   شهر   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   معلولين   |   موسيقي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |