پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۴۳ - Aug. 21, 2003
الْغِنَي فِي الْغُرْبةِ وَطَنٍ. وَالْفَقْرُ فِي الْوَطَنِ غُرْبة
توانگري در غربت چون در وطن بودن است و درويشي در وطن، در غربت به سربردن.
علي بن ابيطالب(ع) - نهج البلاغه
امروز با حافظ
دولت خبر ز راز نهانم نمي دهد
بخت از دهان دوست نشانم نمي دهد
اينم همي ستاند و آنم نمي دهد
از بهر بوسه اي ز لبش جان همي دهم
در ميزگردي با حضور اعضاي اتحاديه تهيه كنندگان سينما بررسي شد
تحول در مناسبات سينماي ايران
سخنگوي خانه سينما گفت: اگر اساسنامه اي كه براي اتحاديه تهيه كنندگان سينما تهيه شده، شرايطي را براي اتحاديه فراهم كند كه بتواند حرف خودش را برمبنايي كه همان فرهنگ فيلمسازي و متكي بر سرمايه بخش خصوصي است، بزند، مي توان اميدوار بود در غير اين صورت در شرايط حاضر آنچه خطر محسوب مي شود اين است كه اراده هاي بيروني آشكار شوند.
ابوالحسن داوودي كه به همراه عليرضا داوودنژاد و جهانگير كوثري در ميزگردي در خبرگزاري ايسنا شركت كرده بوددر ادامه گفت: اين اراده ها كه وجوه دولتي يا سياسي دارند به اين سمت پيش مي روند كه تعريف جديدي بدهند و اگر اين اتفاق بيفتد دچار چالش خواهيم شد.
ابوالحسن داوودي مهم ترين وظيفه خانه سينما را تأمين امنيت شغلي و صنفي اعضا دانست و افزود: چرا در اين زمينه هيچ وقت به تعريف مشخصي نرسيديم، چون همه اين سرنخ ها وصل مي شود به اتحاديه اي كه بتواند يك تصميم فراگير را بگيرد بنابراين از نظر خانه سينما اقتدار اتحاديه يعني اقتدار صنوف.
جهانگير كوثري نيز درخصوص نظر سخنگوي خانه سينما كه به اقتدار اتحاديه تهيه كنندگان اشاره مي كند گفت: ما مگر چقدر قدرت قانوني داريم كه از منافع قانوني تهيه كنندگان حمايت كنيم و چقدر اين امكان را به ما مي دهند؟
وي در ادامه گفت: با موقعيت خاصي كه جامعه ما دارد خيلي مشكل است كه اتحاديه به تنهايي بتواند از منافع تهيه كنندگان دفاع كند و تصميمات كلان در بحث هاي فرهنگي و صنعتي سينما بگيرد و باتوجه به محدوديت هاي موضوعي ايجاد شده كه هر سال نيز تغيير مي كند به نظر من تنها صنفي كه كار خود را به درستي انجام مي دهد تهيه كنندگان هستند كه سالي ۷۰ فيلم را توليد مي كنند.
عليرضا داوودنژاد در اين نشست گفت: وضعيت امروز اتحاديه نتيجه موضع گيري هايي است كه خيلي صريح و روشن اين صنف از يكسال قبل نسبت به سينماي ملي داشته و به خاطر همين موضوع از شوراهاي مختلف پروانه ساخت و شوراي صنفي كنار گذاشته شده است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: اگر مي خواهيم اين سينما مخاطب داخلي ما را پوشش بدهد پس بايد نقدي در مناسبات و ساختارهاي صنفي داشته باشيم.
البته طي سال گذشته در خانه سينما ساختار صنفي تعريف شد كه در آن جايگاه تهيه كننده و سرمايه گذار و نيروهاي توليد در رابطه با يك سينماي متكي مردمي روشن شده بود اما نمي دانم آن نوشته ها و تصميمات كجا رفت؟

نقش سينما در زدودن عوارض بحران سارس و قطع برق از بزرگترين شهر كانادا
احياي تورنتو
010365.jpg
برگزاركنندگان جشنواره فيلم تورنتو اميدوارند حضور ستارگان هاليوود در طول برگزاري اين جشنواره به احياي شهر تورنتو، پس از گذراندن بحران هايي چون شيوع بيماري سارس و قطع بي سابقه برق، كمك كند.
به گزارش بي.بي.سي، نام نيكول كيدمن، دنزل واشينگتن و نيكلاس كيج در ميان اسامي بزرگان هاليوود كه ماه آينده در جريان جشنواره تورنتو به اين شهر سفر مي كنند، به چشم مي خورد.
شهر تورنتو كانادا ميزبان يكي از بزرگترين جشنواره هاي فيلم جهان است كه در دوره امسال خود ۶۴ فيلم را از سراسر جهان براي نخستين بار به نمايش مي گذارد.
اين جشنواره روز ۱۳ شهريور آغاز به كار مي كند و برگزاري آن با جشنواره دوويل فرانسه همزمان است.
رئيس هيأت داوران اين فستيوال فرانسوي، رومن پولانسكي، برنده جايزه اسكار است. هريسون فورد نيز براي نمايش تازه ترين فيلم خود، «جنايتكار هاليوود» به فرانسه سفر مي كند و جذاب ترين سوژه جشنواره دوويل خواهد بود.
اما جشنواره تورنتو اهميت و جذابيت بيشتري دارد. انتظار مي رود آنتوني  هاپكينز، فرانسيس فورد كاپولا، كيت بلانشت و مگ رايان نيز به تورنتو سفر كنند.
پيرس هندلينگ، مدير جشنواره مي گويد: حضور اين بزرگان در تورنتو نشانه آشكار تجديد حيات اين شهر است. اين حضور، شور و هيجان را به شهر بازمي گرداند. به عقيده من شركت ستارگان بزرگ نشان دهنده اهميتي است كه جشنواره تورنتو در چشم دست اندركاران صنعت فيلم جهان يافته است.
يكي از فيلم هايي كه در جشنواره به نمايش گذاشته مي شود، «دختري با گوشواره مرواريد» است كه بر اساس رماني به همين نام نوشته تريسي شواليه ساخته شده و در آن كالين فيرث در نقش يوهانس ورمير، نقاش قرن ۱۷ آلمان ظاهر مي شود.
«مدرسه راك» ساخته ريچارد لينك ليتر فيلم ديگري است كه در جشنواره حضور دارد. جك بلك در اين فيلم نقش يك ستاره افول كرده موسيقي راك را بازي مي كند كه اميدوار است بتواند به اوج بازگردد.
ريدلي اسكات، كارگردان سرشناس آمريكايي نيز در اين جشنواره نسخه تازه اي از فيلم كلاسيك خود، «بيگانه» را ارائه مي كند كه شامل صحنه هايي است كه تاكنون نمايش داده نشده است.
سال گذشته برگزاري ده روزه جشنواره تورنتو، ۵۰ ميليون دلار براي اين شهر عايدي داشت.

كوتاه از هفت هنر
هنر مقاومت در مركز فرهنگي هنري صبا
010370.jpg

مراسم افتتاحيه نمايشگاه آثار تجسمي هنرمندان فلسطين (هنر مقاومت) روز دوم شهريور رأس ساعت ۱۰ در مركز فرهنگي هنري صبا برگزار مي شود.
در اين نمايشگاه آثاري از اعتدال شريف، سامي الزورو، احمد صبيح، عبدالحي مسلم، ياسر شاعر، عبدالمعطي ابوزيد، علي الكفري، سليمان آل علي، عماد رشدان، زكي سلام و عمر شاعر به نمايش درمي آيد.
علاقمندان براي بازديد مي توانند به نشاني ميدان فلسطين، نبش سينما فلسطين، خيابان مظفر، پلاك ۵۳ مراجعه كنند.

۶۱ فيلم به بخش مسابقه فيلم كوتاه راه يافت
شصت و يك فيلم كوتاه، به مسابقه بخش ب بيستمين جشنواره ملي فيلم كوتاه تهران راه يافت.
به گزارش روابط عمومي انجمن سينماي جوانان ايران، هيأت انتخاب بخش ب مسابقه ملي جشنواره متشكل از ابراهيم تجدد عليزاده، كوروش گرمساري، شهرام مكري، نسرين شاه محمدي و فيما امامي، پس از بازبيني ۷۴۶ عنوان فيلم در مدت ده روز، چهل و يك فيلم از آثار توليدي دفاتر انجمن سينماي جوانان و بيست فيلم از كارگردانان و تهيه كنندگان خصوصي و آزاد را براي بخش مسابقه ب برگزيدند.
اطلاع رساني به فيلمسازاني كه آثارشان به بخش مسابقه راه يافته، از اول شهريور آغاز خواهد شد.
ياد نامه استاد اقبال آذر
يادنامه استاد ابوالحسن اقبال آذر در ۶۹۲ صفحه به تاليف سيد جواد حسيني از سوي نشر ني منتشر مي شود.
به گزارش سايت اينترنتي ايران بين، اين كتاب حاصل هشت سال جستجو در آرشيوهاي مختلف وديدار و گفتگوبا نزديكان و بازماندگان اين هنرمند بزرگ است كه در يازده فصل به دوستداران موسيقي ايراني تقديم مي شود.
استاد ابوالحسن خان اقبال آذر كه از وي به عنوان سلطان آواز ايران نام برده مي شود در سال ۱۲۵۲ شمسي در روستاي الوند قزوين ديده به جهان گشود. فعاليت  هنري او با تعزيه خواني آغاز شد. در دوازده سالگي شاگرد حاج ملاكريم جناب شد و رديف هاي موسيقي ايراني را نيزاز او فرا گرفت. وي سپس به دربار قاجار پيوست و در تهران و آذربايجان بود. پس از انقراض قاجاريه با حفظ سوابق خدمت به استخدام دولت درآمد و در تهران و تبريز فعاليت كرد.
در سال ۱۲۹۳ شمسي به همراه جمعي از هنرمندان آن روزگار براي اجراي كنسرت و ضبط صفحه موسيقي به تفليس سفر كرد. با اشغال آذربايجان به دست نيروهاي بيگانه در سال ۱۳۲۰ شمسي اقبال آذر هنر خود را در خدمت دفاع از حريم ايران نهاد و پس از عمري كوشش درراه حفظ هنر اصيل موسيقي ايران در تاريخ ۳ اسفندماه ۱۳۴۹ چشم از جهان فرو بست.كتاب با زمزمه هزار دستان در قطع وزيري و قيمت ۳۰۰۰ تومان به بازار كتاب عرضه مي شود.
شهر كنار دريا و ماتريكس در حوزه هنري
فيلم سينمايي ماتريكس ساخته واچوسكي در برنامه شب فيلمنامه دفتر هنرهاي تصويري حوزه هنري كرج شنبه اول شهريور ماه نمايش داده مي شود.
اين برنامه ساعت ۳۰/۱۶ روز شنبه در تالار نقش حوزه هنري كرج واقع در عظيميه، خيابان حافظ شمالي برگزار مي شود و ورود براي علاقمندان آزاد است.
فيلم سينمايي «شهر كنار دريا»نيز به كارگرداني مايكل كيتون جونز در برنامه شب فيلمنامه نمايش داده مي شود. به گزارش ستاد خبري حوزه هنري، اين فيلم نوشته كن هيكسون محصول ۲۰۰۲ آمريكا با بازي رابرت دنيرو و فرانسيس مك دورماند است كه از ۳۰ مرداد تا پنجم شهريور ماه در سانس هاي ۱۷ و ۳۰/۱۹ براي اعضاي برنامه شب فيلمنامه در سالن كوچك شماره يك نمايش داده مي شود.
شهر كنار دريا داستان پليسي است كه مأموريت مي يابد تا در جريان پرونده اي مربوط به مواد مخدر از فرزندش بازجويي كند و در اين راه دچار ترديد مي شود.
فيلمسازان جوان در منطقه نفتي عسلويه
بيست و سه فيلمساز جوان ديروز با سفر به منطقه عسلويه بوشهر، از تأسيسات صنعتي و حوزه هاي نفتي كشور واقع در اين منطقه بازديد كردند. به گزارش روابط عمومي انجمن جوانان ايران اين بازديد كه با برنامه ريزي انجمن سينماي جوانان و مركز فرهنگي روابط عمومي وزارت نفت جمهوري اسلامي ايران برگزار مي شود، به منظور تسهيل در روند توليد آثار مشترك در عرصه فيلم كوتاه، با موضوعات داستاني، مستند، تجربي و پويانمايي درباره حوزه نفت در ايران انجام گرفته است.

موسيقي زبان گوياي مردم هر منطقه است
مهديه الهي قمشه اي، پژوهشگر و استاد دانشگاه به برگزاري جشنواره  موسيقي  زنان  نواحي  ايران  اشاره كرد و گفت : موسيقي  زبان  گوياي  احوالات  مردم  هر منطقه  ازكشور است  كه  خوبي ، زيبايي ، جمال  و تناسخ  در آن  نمود يافته  است .
اين  پژوهشگر حوزه  موسيقي  معتقد است  كه  موسيقي  نواحي  و اقوام ايران  ريشه  در كار دارد و كار دميدن  در ني  عالم  هستي  است  كه  انسان  را در وجه  شادي آور موسيقي ، براي  رسيدن  به  معنويت  فعال  مي كند.
قمشه اي  ادامه  داد: موسيقي  يادآور عهد و پيمان  الهي  است  كه  انسان  باخداي  خود بسته  و در بسياري  از موارد انسان  را از مقام  دنيايي  به  معنويت مي رساند.
قمشه اي  برپايي  جشنواره هاي  موسيقي  را سبب  زايندگي  و ايجاد خلاقيت در هنر دانست  و افزود: جشنواره  موسيقي  زنان  نواحي  موجب  افزايش  سطح  آگاهي مردم  نسبت  به  فرهنگ  بومي  كشور مي شود و تشويق  اهالي  موسيقي را نيز به  دنبال دارد.
اين  پژوهشگر تصريح  كرد: موسيقي  كشورمان  بايد متحول  شود و زنان  نيزبيشترين  استعداد و خلاقيت  را در اين  عرصه  دارند.
نخستين  جشنواره  سه  روزه  موسيقي  زنان  نواحي  و اقوام  ايران  شامگاه گذشته  در تالار انديشه  حوزه  هنري  پايان  يافت .
هوشنگ  جاويد دبير جشنواره  در مراسم  پاياني  گستره  فعاليت  موسيقي زنان  نواحي  ايران  را با اهميت  دانست  و بر تقويت  اين  هنر تاكيد كرد.
وي ، زنان  را حافظان  موسيقي  نواحي  ايران  معرفي  كرد و افزود: زنان  هنگام هنرآفريني ، كار در مزارع  و باغات ، در خانه ، هنگام  كوچ  و در جمع  خانوادگي اين  موسيقي  را پرورانده اند.

تعطيلي سينماها بايد ريشه يابي شود
حل مشكلات سينماهاي شهرستان هاي كوچك، نياز به كمك دولت و اراده اي ملي دارد.
عنايت الله زماني، رئيس ارشاد اسلامي جهرم، در گفتگو با ايسنا، حل مشكلات سينماداران در شهرستان  هاي كوچك را خارج از توان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامي دانست و گفت: سينمايي مانند باربد جهرم نياز به تعمير و بازسازي ساختمان، امكانات و ابزارآلات وسايل فرسوده دارد كه از توان ما خارج است و اصلاً از وظايف اين اداره نيست. چنين مشكلاتي بايد با مساعدت دولت و در نهايت بانكها حل وفصل شوند. بودجه ما بسيار محدود است و اگر خيلي زرنگ باشيم مي توانيم در طول سال چند برنامه فرهنگي و هنري را اجرا كنيم و نه بيشتر. زماني، آنچه را كه تاكنون براي رونق بخشيدن به سالن هاي سينما انجام شده ناكارآمد و ناكافي دانست و عنوان كرد: مشكلات سينماها هر چند در تمامي ايران داراي وجوه اشتراك فراواني است اما اين مشكل در شهرستان هاي كوچك مانند جهرم با شهرهاي بزرگ و صنعتي مانند تهران و شيراز به لحاظ بافت اجتماعي، شهري و اقليتي متفاوت است. مردم شهرستان هاي كوچك داراي نوعي نگرش خاص نسبت به فيلم و سينما هستند كه ريشه در رسوم و عقايد و اعتقادات و سنت هاي آنها دارد. به هر صورت در مورد تعطيلي سينماها مي بايست به طور جدي ريشه يابي و كارشناسي شود.
طرح سينماهاي كوچك كه بسيار مناسب شهرهايي مانند جهرم است اگر اجرا و عملي شود و همچنين نوع و كيفيت فيلم هايي كه نمايش داده مي شوند مي تواند در جهت بهبود وضعيت نيمه جان سينماها عمل كند.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
پيام گير: ۲۰۴۲۴۹۰
۲۰۵۱۴۹۲
دفتر ارتباطات توزيع و اشتراك
۲۰۵۸۸۱۱
۲۰۴۲۴۹۰
دفتر ارتباطات تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶


داستانك
بند باز
حالا ديگر با روزهاي اوج خود فاصله زيادي دارد.
روزهايي؛ سراسر شور و هيجان، كه صدها نفر گرداگرد صحنه مي نشستند تا هنرنمايي او را هنگام بندبازي و حركات ديدني اش را تماشا كنند.
اما ديگر از آن لحظات، تنها سايه روشني از خاطرات در ذهنش مانده است. خاطراتي كه فقط به واسطه شيريني همان ها، توانسته سالها روي صندلي چرخدار به زندگي ادامه دهد.
محسن سعيدالسادات

گشتي در دنياي خبرها
فرار از آلكاتراز
كپنهاگ: ۵ زنداني در دانمارك با الگوي برداري از فيلم سينمايي «فرار از آلكاتراز» از محل حبس خود گريختند. اين زندانيان براي ايجاد يك تونل ۱۰ متري در ديوار زندان ۸ ماه به فعاليت پرداختند و سرانجام به هدف خود رسيدند.
اين ۴ نفر قصد پناهنده شدن به كشور دانمارك را داشتند كه درخواست پناهندگي آنان پذيرفته نشده و به زندان منتقل شده بودند.
ماهي در گلو
كامبوج: يك نوجوان ۱۷ ساله در كامبوج در هنگام ماهيگيري به گونه عجيبي جان باخت.
وي پس از صيد يك ماهي آن را در دست گرفت اما ناگهان ماهي به داخل دهان وي پريد و در گلويش گير كرد. همين اتفاق عجيب باعث خفگي و در نهايت مرگ نوجوان نگونبخت شد.
حمام در كارواش
برلين: پليس آلمان مردي را كه قصد داشت در داخل يك كارواش حمام كند، دستگير كرد. اين مرد با مراجعه به كارواش از كارگران اين مركز خواست تا او را مانند يك خودرو روي ريل يك دستگاه كارواش قرار دهند. وي پس از اينكه با پاسخ منفي كارگران مواجه شد تصميم گرفت، خودش وارد دستگاه شود.
همين موضوع باعث شد تا رئيس كارواش پليس را خبر كند و مأموران پيش از اينكه مرد بي خانمان دستگاه ها را به كار بيندازد، او را دستگير كردند.
او به دليل اينكه خانه خود را از دست داده بود به مدت دو هفته حمام نكرده بود و تنها مكان مناسب براي حمام كردن را كارواش مي دانست.
پيرمرد بدشانس
رم: يك مرد بازنشسته در ايتاليا پس از اينكه متوجه شد فرصت برنده شدن ۶۶ ميليون يورو را از دست داده است، غش كرد و روي زمين افتاد.
چندي پيش اين مرد يك بليت بخت آزمايي خريداري كرد اما چون سرگرم تدارك مراسم ازدواج دختر خود بود فراموش كرد اين بليت را به داخل صندوق بيندازد.
به هر حال هنگامي كه مراسم قرعه كشي برگزار گرديد مشخص شد كه شماره بليت برنده مسابقه همان شماره بليت پيرمرد است اما چون وي آن را به صندوق نينداخته بود از كسب ۶۶ ميليون يورو پول بادآورده محروم شد.
وي هم اكنون بر اثر شوك وارده در بيمارستان بستري است.
هزينه هاي سرسام آور
سنگاپور: هراس زوج هاي جوان از بحران هاي اقتصادي، آمار تولد نوزاد در سنگاپور را به پايين ترين حد خود طي ۲۶ سال اخير رسانده است.
اين كشور براي تأمين نيروي كار مورد نياز خود سالانه به تولد ۵۰ هزار نوزاد نياز دارد در حالي كه پيش بيني مي شود در سال تنها ۳۷ هزار نوزاد چشم به جهان بگشايند.
يك روانشناس در اين رابطه مي گويد: مردم سنگاپور بسيار واقع بين هستند و چون مي دانند بزرگ كردن كودك به ويژه تأمين هزينه تحصيل آنان دشوار است، تمايلي به بچه دار شدن ندارند.
بيماري آشكار
شيكاگو: بسياري از مردم و حتي پزشكان تصور مي كردند، بيماري قلبي يك بيماري نهفته است و ۵۰ درصد موارد علائم آن پنهان مي ماند و عوامل ژنتيك در بروز اين بيماري دخيل است.
اما پزشكان پس از تحقيقات مفصل به اين نتيجه رسيده اند كه بيماريهاي قلبي علائم آشكار دارد و نهفته بودن علائم اين بيماري تصوري صحيح نيست.
علائم اين بيماري عبارتند از: كلسترول بالا، فشارخون و ديابت. همچنين افرادي كه سيگاري هستند بيش از سايرين بايد انتظار ابتلا به بيماري قلبي را داشته باشند.
سارق مودب
بارسلونا: يك سارق اسپانيايي كه پس از ارتكاب جرم از مال باختگان عذرخواهي مي كرد، بازداشت شد.
اين سارق ۲۹ ساله در خيابان در كمين خانم هايي كه در آستانه ورود به منزلشان بودند، مي نشست و سپس آنها را با چاقو تهديد به مرگ مي كرد و كيف پولشان را به زور از آنها مي گرفت. بعد بلافاصله به مال باختگان مي گفت: من واقعاً  متأسفم چون مي دانم كار خطايي انجام داده ام. لطفاً روي صورتم آب دهان بيندازيد تا تنفر خود را نشان بدهيد. به هر حال ديروز پليس، اين سارق را دستگير كرد.

ساعات شرعي
اذان ظهر: ساعت۱۳و۸ دقيقه
اذان مغرب:ساعت ۲۰ و ۸ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۴و۵۶ دقيقه
طلوع آفتاب فردا: ساعت۶ و۲۸ دقيقه

بر ديوار نگارخانه ها
* نگارخانه برگ: نمايشگاه نقاشي فرزانه قريشي/ اول تا ۱۱ شهريور / خيابان ولي عصر، نرسيده به ميدان ونك، نرسيده به ميرداماد، كوچه دامن افشار، پلاك ۱/۱۲ / تلفن: ۸۷۹۷۹۲۷
* نگارخانه راه ابريشم: نمايشگاه عكس گروهي از عكاسان /۹ شهريور تا ۱۰ مهر / خيابان آفريقا، تابان شرقي، شماره ۷۵/ تلفن: ۸۷۸۸۲۵۹
* نگارخانه سعدآباد: نمايشگاه زيورآلات گروهي از هنرمندان / از ۲ تا ۱۱ شهريور / زعفرانيه، خيابان كمال طاهري، شماره ۵۰
* نگارخانه پاسارگاد: نمايشگاه فرش شير آثار وحيد ملك / از اول تا ۳۱ شهريور / پاسداران، خيابان دولت، جنب داروخانه اكسير، كوچه سلمي، پلاك ۲۶/ تلفن: ۲۵۴۰۴۰۷
* نگارخانه تهران: نمايشگاه گروهي طراحي فرش / اول تا هفتم شهريور / خيابان انقلاب، خيابان قدس، ضلع شرقي دانشگاه تهران / تلفن: ۶۱۱۲۴۹۵
* نگارخانه سيحون: نمايشگاه نقاشي شادي داوري / اول تا ششم شهريور / خيابان خالد اسلامبولي، كوچه چهارم، شماره ۳۰ / تلفن: ۸۷۱۱۳۰۵

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
گلستان كتاب
محيط زيست
ورزش
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
ساعات شرعي
برديوارنگارحانه ها
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   گلستان كتاب   |  
|  محيط زيست   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |