پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۴۳ - Aug. 21, 2003
رقابت هاي بين المللي جام «بيك پرفيوم»
پاس و سپاهان در فينال
010330.jpg
استقلال همانند فصل گذشته اين بار در جام اتحاديه مغلوب سپاهان اصفهان شد. عكس لحظه اي قبل از به ثمر رساندن گل مساوي استقلال است كه «فابريتسيو روميو» مهاجم برزيلي آبي پوشان با عبور از دروازه بان سپاهان توپ را وارد دروازه حريف مي كند.
گروه ورزشي: فوتبال دوباره به راه افتاد. در هر سو از ورزش ما به نوعي فوتبال در جريان است. تيم ملي در بلاروس به ميدان مي رود، دانشجويان در كره بر اروگوئه غلبه مي كنند و در تهران استقلال، سپاهان و پاس در جام «بيك پرفيوم» با الوصل مربع يك جام را تشكيل داده اند. آغاز بازي هاي باشگاهي نزديك است و دو هفته ديگر تيم ملي در چارچوب بازي هاي مقدماتي جام ملت هاي آسيا به ديدار اردن مي رود. خلاصه فوتبال بال و پر خود را باز كرده است. آنچه در اين شرايط احساس مي شود، مديريت اين پديده است و هدايت آنها در جهات مختلف تمام اين حركت در برايندي به نام تيم ملي تجلي پيدا مي كند.
روز گذشته در ورزشگاه آزادي تهران كه تنها ورزشگاه اعتباري ما در آسياست ابتدا دو تيم پاس و الوصل امارات در مقابل يكديگر قرار گرفتند. پاس تني چند از بازيكنان تازه آمده را به ميدان برد تا از اين هفته نقشه بافت تيمي خود را بريزد پاس بر الوصل كه مجيدي ملي پوش را همراه داشت غلبه كرد تا يكپاي فينال باشد.
الوصل حريف پاس نشد
پاس در مصاف با الوصل امارات درحالي به ميدان آمد كه از بازيكنان تازه واردش، مهدي هاشمي نسب و كيانوش رحمتي را در تركيب داشت. بازي در نيمه نخست بيشتر در ميانه ميدان در جريان بود و حركات انفجاري فرهاد مجيدي و خداداد عزيزي چند صحنه هيجان انگيز را خلق كرد.
در نيمه دوم پاس خيلي زود به گل رسيد. عباس آقايي از روي يك ضربه كرنر در دقيقه ۴۷ دروازه الوصل را گشود.
۱۰ دقيقه بعد از اين گل فرهاد مجيدي روي يك فرار زيبا با رودباريان تك به تك شد اما نتوانست از اين فرصت خوب استفاده كند تا درنهايت اين بازي با پيروزي پاس خاتمه يابد.
سپاهان فيناليست شد
در ديدار دوم تيم استقلال به ديدار سپاهان رفت. قهرمان ليگ برتر بعد از يك اردوي كوتاه مدت در ايتاليا به رقابت هاي «بيك پرفيوم» قدم گذاشته بود. از سوي ديگر استقلال نيز با تغييراتي كه در آن به وجود آمده است نشانه هايي از يك تيم انسجام يافته را درخود داشت.
استقلال عليرغم اين كه در فصل نقل و انتقالات كم سروصداترين تيم بود با نفرات سابقش به علاوه عنايتي مقابل سپاهاني قرار گرفت كه در هر چهار بازي فصل قبل آبي هاي پايتخت را مغلوب كرده بود.
گل زودهنگام رسول خطيبي در دقيقه ۲ استقلال را با يك شوك روبه رو كرد. فرار مهاجم فصل قبل استقلال از ميان مدافعين اين تيم و ضربه دقيقش از بين دستان پرويز برومند درون دروازه قرار گرفت.
بعد از اين گل استقلال به تدريج به انسجام و به دو گل رسيد. ابتدا«فابريتسيو» مهاجم برزيلي استقلال در دقيقه ۲۱ روي يك حركت زيبا و دريبل دروازه بان سپاهان با ضربه اي زيبا گل اول را به ثمر رساند. در دقيقه ۳۵ نيمه اول به دنبال خطاي سعيد بيات روي نيكبخت واحدي استقلال صاحب يك ضربه پنالتي شد كه نوازي آن را به گل دوم تبديل كرد.
استقلال در نيمه دوم كمي متمايل به زمين خود به بازي پرداخت كه اين موضوع باعث شد سپاهان فشار بيشتري را روي خط دفاع استقلال وارد كند و سرانجام در دقيقه ۷۰ رسول خطيبي روي پاس كريمي و تعلل مدافعان استقلال گل مساوي را درون دروازه برومند جاي داد.
سپاهان در دقايق باقي مانده صاحب يك ضربه پنالتي شد در دقيقه ۸۰ اين موقعيت را بزيك تبديل به گل برتري سپاهان كرد. حتي حضور سامره نيز باعث تقويت خط حمله استقلال نشد و اين تيم يك ضربه پنالتي ديگر را در دقيقه ۹۰ به سپاهان داد اما نويدكيا اين توپ را به هوا زد تا بازي با نتيجه سه بر دو خاتمه يابد. بدين ترتيب فردا ابتدا استقلال با الوصل ساعت ۳۰/۱۵ ديدار رده بندي را برگزار مي كنند، سپس سپاهان و پاس در ساعت ۱۸ براي تعيين تيم قهرمان اين دوره به ميدان مي روند.

۱۹۰ كيلوگرم يكضرب بر فراز دستان حسين توكلي
010320.jpg
گروه ورزشي: حسين توكلي گفت: پس از ۳ سال توانستم ۲ و نيم كيلوگرم بر ركورد المپيك خود بيفزايم، ولي متاسفانه دو هفته قبل در اردو دچار مصدوميت شدم و حضورم در مسابقات آسيايي در هاله اي از ابهام قرار دارد.
قهرمان وزنه برداري المپيك سيدني افزود: در ركوردگيري اردوي اردبيل ۱۹۰ كيلوگرم يك ضرب زدم ولي قادر به ادامه حركت براي دو ضرب نشدم.
در آخرين اردو عضلات كمر و پهلويم آسيب ديدند و اكنون نيز دوران استراحت خود را مي گذرانم.
وي ادامه داد: منتظرم تا روند بهبود آسيب ديدگي خود را ارزيابي كنم و بعد براي حضور در مسابقات آسيايي تصميم بگيرم.

چرا ورزشگاه تختي!؟
ديروز به هنگام برگزاري بازي هاي چهارجانبه تهران در ورزشگاه آزادي به يكباره اعلام شد كه مسئولين برگزاركننده اين بازي ها عليرغم اعلام قبلي بنا را بر اين گذاشته اند كه بازي هاي رده بندي و فينال اين جام را در ورزشگاه تختي برگزار كنند.
اين در حالي است كه پيش از اين طبق برنامه بازي هاي آخر نيز مي بايستي در ورزشگاه آزادي برگزار مي شد.
ظاهراً حكايت استفاده از زمين ورزشگاه آزادي داستان گنگ و مبهمي شده است. هنوز هم مشخص نيست كه چه مقامي يا چه ارگاني اجازه استفاده از اين زمين را صادر مي كند! دعواي مسئولين ليگ برتر و اداره كنندگان تيم هاي سرشناس تهراني هم كه به قوت خود باقي است و اين چنين است كه هركس هر تغييري را كه مناسب حال خود بداند در اين رابطه آن را انجام مي دهد.
مشكل استفاده از زمين ورزشگاه  آزادي و تأمين سليقه هاي ذينفع و مديريت متمركز در اين زمينه مشكلات موجود در راه برگزاري بازي هاي ملي يا غيرملي در ورزشگاه آزادي است. جالب اينكه هيچ مقام مسئولي هم مستدل و مستحكم حرف اول و آخر و راه منطقي استفاده از اين زمين را بر زبان نمي آورد.
البته در رابطه با انتقال بازي هاي چهارجانبه از آزادي به تختي مطلوب اين است كه چنين كاري اتفاق نيفتد و برگزاري بازيهاي رده بندي و فينال در همان ورزشگاه آزادي به قوت خود باقي بماند.

با واليبال جوانان جهان در تهران
جمع تيم هاي شركت كننده امروز كامل مي شود
010325.jpg
گروه ورزشي: در ۴۸ ساعت مانده به آغاز دوازدهمين دوره مسابقات واليبال جوانان جهان در تهران اين رويداد تمامي وقايع ورزشي كشورمان را تحت الشعاع خود قرار داده است. پس از ورود تيم كانادا، صبح ديروز تيم هاي لهستان، اسلواكي و ونزوئلا وارد تهران شدند و كشورهاي آلمان، روسيه، تونس، بلغارستان، برزيل، صربستان و مونته نگرو، هند، مصر، كره، ايتاليا و چين هم صبح امروز به تهران مي رسند.
پيروزي دوم ايران بر كانادا
تيم واليبال جوانان ايران در دومين بازي تداركاتي خود مقابل كانادا هم با پيروزي ميدان را ترك كرد.با وجود پيروزي سه بر صفر در هر دو بازي به اعتقاد كارشناسان تيم ايران در بازي دوم از نظر رواني و بازي گروهي به مراتب بهتر از بازي قبل ظاهر شد.امروز نيز در صورت موافقت يكي از دو تيم اسلواكي و آلمان تيم جوانان يك بازي تداركاتي ديگر را هم انجام مي دهد.
توانايي خط خورد
در حالي كه پيش بيني مي شد از بين دو بازيكن با آتيه و سرعتي مهدي رنجبر و وحيد صادقي يكي در جمع اردونشينان خارج شود، قرعه به نام محمود توانايي اصابت كرد. مصطفي كارخانه دليل اين امر را ناشي از نزول فني و روحي توانايي در يكماه گذشته ذكر كرد و عنوان داشت رنجبر و صادقي از هر جهت بهتر از او بودند.

تيم  هاي شنا ،شيرجه و واترپلو ايران در دو نوبت راهي ماكائو مي شوند
گروه ورزشي: فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو اعلام كرد: تيم  هاي شنا، شيرجه و واترپلو ايران براي شركت در مسابقات گروه هاي سني آسيا در ماكائو در دو نوبت راهي اين منطقه مي شوند.
بنابراين گزارش، تيم هاي شنا و شيرجه بامداد امروز راهي ماكائو خواهند شد و سپس تيم واترپلو، بامداد فردا به اين منطقه اعزام مي شود. مسابقات شنا، شيرجه و واترپلو گروههاي سني آسيا در روزهاي يكشنبه تا جمعه هفته آينده در ماكائو چين برگزار مي شود.

فوتبال دانشجويان جهان ايران از سد اروگوئه گذشت
گروه ورزشي: تيم  فوتبال  منتخب  دانشجويان  ايران  در اولين  ديدار خود در رقابت هـــاي  فوتبال  بازي هاي  ورزشي  دانشجويان  جهان  مقابل  تيم  اروگوئه  به  برتري  دســــت يافت . در اين  ديدار كه   از گروه  دي  در شهر دايگو كره  جنوبي برگزار شد ، تيم  فوتبــال  منتخب  دانشجويان  كشورمان  با نتيجه  ۲ بر يك  از سد حريف  قدرتمند خـــــود گذشت . هر دو گل  تيم  ايران  را بهمن  طهماسبي  به  ثمر رساند. تيم هاي  كانادا و چين  ديگر تيم هاي  شركت كننده  در اين  گروه  هستند. ۱۲ تيم  در رقابت هاي  فوتبال  بازي هاي  فوق  حضور دارند.

تأكيد فدراسيون پزشكي ورزشي بر بيمه نوجوانان
گروه ورزشي: فدراسيون پزشكي ورزشي كشور ضمن تقدير از همكاريهاي اخير فدراسيون فوتبال در خصوص قراردادن كليه فوتباليستها، مربيان، داوران و ناظران ۱۴ تيم شركت كننده در ليگ برتر فوتبال ايران تحت پوشش بيمه تكميلي فدراسيون پزشكي ورزشي، بر اهميت و ضرورت ارائه خدمات درماني مناسب به نوجوانان به عنوان سرمايه هاي اصلي ورزش كشور تأكيد دارد. در اين رابطه از دبير فدراسيون  فوتبال خواسته شده است تا در خصوص قرار گرفتن نوجوانان تحت تعليم در مدارس فوتبال سراسر كشور تحت پوشش كميته تأمين خدمات درماني فدراسيون پزشكي (مطابق دستورالعمل اخير معاون ورزشي و امور فدراسيونهاي سازمان تربيت بدني) اقدامات لازم معمول گردد.

طالقاني: ويزاي آمريكا ۱۷ شهريور آماده مي شود
گروه ورزشي: محمدرضا طالقاني رئيس فدراسيون كشتي گفت: با اقدامات انجام شده مبني بر مصاحبه تمامي اعضاي تيم اعزامي كشتي آزاد ايران به مسابقه  هاي قهرماني جهان در نيويورك، دوشنبه ۱۷ شهريورماه ويزاي نفرات تيم حاضر خواهد شد.طالقاني درباره نحوه مصاحبه مسئولان سفارتخانه آمريكا در آنكارا گفت: اعضاي تيم ايران بدون هيچ مشكلي ساعت ۱۳ روز سه شنبه به سفارت آمريكا رفتند و در مدت ۲ ساعت، مصاحبه تمامي نفرات انجام شد.وي افزود: از آنجايي كه ملي پوشان ايران همگي از قهرمانان مطرح و مدال دار جهاني هستند و از شهرت كافي بهره مي برند، بدون مشكل كارهايشان انجام شد.

قدرداني  رئيس  فدراسيون  ورزشهاي  جانبازان  ومعلولين  از رييس  جمهوري
گروه ورزشي :محمــود خسروي  وفا رييس  فدراسيون  ورزشهاي  جانبازان  ومعلولين  با ارسال نامه اي  ازحضورو بيانات  سيد محمد خاتمي  رييس  جمهوري  اسلامي  ايران  در مـراسم گشايش  چهارمين  جشنواره  بزرگ  فرهنگي  - ورزشي  جانبازان ، معلولين  و نابينايان  ميلاد كوثر قدرداني  كرد.
دربخشي از اين  نامه  آمده  است :
  برخود فرض  مي دانم  به عنوان  نماينده  اين  دريادلان  ازحضور پربركت  وبيانات  مهربانانه  آن  عزيزمحبوب ، كه  بي ترديد چراغ  راه  و مشكل  گشاي  آينده  ورزش  اين  عزيزان  خواهدبود، قدرداني  نمايم .چهارمين  جشنواره  فرهنگي  - ورزشي  ميلاد كوثر با شركت  حدود ۵۵۰۰ ورزشكارزن  و مرد طي  روزهاي  ۲۰ تا ۲۸ مردادماه  در ورزشگاههاي  تهران  و كرج  برگزارشد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
گلستان كتاب
محيط زيست
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   گلستان كتاب   |  
|  محيط زيست   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |