شنبه ۱ شهريور ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۴۵ - Aug. 23, 2003
امروز آغاز مي شود
دوازدهمين دوره رقابت هاي واليبال جوانان جهان در تهران
010510.jpg

گروه ورزشي: ورزش ايران تاكنون تجربيات گرانقدري از برگزاري مسابقات جهاني در رشته هاي مختلف ورزشي دارد، اما بي ترديد با انجام مسابقات واليبال جوانان جهان، برگ زرين ديگري بر پرونده قطور و درخشان ورزش ما اضافه مي شود از امروز به مدت ده روز تهران كانون توجه مطبوعات و رسانه هاي ورزشي جهان خواهد بود و اين بهترين فرصت براي مردم ورزش دوست ايران است تا از نزديك واليبال را آن هم در بالاترين سطحش در دو سالن ۱۲ هزار نفري و فدراسيون واليبال به تماشا بنشينند. هنگامي كه بدانيم جوانان حاضر در تركيب تيمهاي مطرح امروز جهان چون برزيل، ايتاليا، يوگسلاوي، بلغارستان، روسيه، اسلواكي، لهستان و ... سال آينده استخوان بندي اصلي اين تيمها را در المپيك ۲۰۰۴ آتن تشكيل مي دهند، اهميت و حساسيت مسابقات جهاني تهران دوچندان مي شود.
فرصتي نيكو براي واليبال ايران
براي واليبال ايران نيز اين رويداد بزرگ فرصتي نيكو است تا بتواند حلقه هاي موفقيت هاي دو دهه گذشته خود را كامل كند. واليبال ايران در رده نوجوانان صاحب يك مدال نقره و برنز جهاني است و طبيعي است كه همگان در انتظار كسب مدال در رده جوانان لحظه شماري كنند. اين مهم اگرچه طي سه حضور گذشته جوانان ايران به سالهاي ۱۹۹۳ آرژانتين، ۱۹۹۷ بحرين و ۱۹۹۹ تايلند رنگ عملي به خود نگرفت، اما اينك با توجه به ميزباني و در صورت حمايت كامل تماشاگران خونگرم ايراني مي تواند رنگ تحقق بخود گيرد.
كارخانه سرمربي موفق تيم جوانان در اين مورد مي گويد: بدون حمايت تماشاگران موفقيت عملي نيست و نياز مبرمي به تشويق آنها داريم. رئيس فدراسيون واليبال ايران در اين زمينه مي افزايد: تماشاگران الگوهاي فرهنگي ما در بازيها محسوب مي شوند كه مي توانند با حمايت و تشويق هاي خود سطح كيفي تيم ما را ارتقاء بخشند.
يزداني خرم در مورد حضور بانوان در سالن بازيها گفت: براي محقق شدن اين امر اقداماتي از جمله در نظرگرفتن جايگاهي ويژه و مناسب براي آنها در سالن در نظر گرفته بوديم كه بسيار هم زيبا بود، اما تاخير در تحويل سالن مانع از اين مهم شد.
آشنايي با حريف امروز ايران
حريف امروز تيم ايران، كره جنوبي است تيمي كه سابقه يازده دوره حضور در اين بازيها را دارد و در ميان تيمهاي آسيايي بيشترين افتخارات را در اين رده سني در جهان داشته است. البته تيم كره جنوبي در چند سال اخير هميشه در رده نوجوانان و جوانان مغلوب تيم ايران شده است و با ظهور ايران و هند ديگر نتوانسته است به پيشتازي خود ادامه دهد.
010480.jpg

كره تيمي است سرعتي، توپگير كه بازيكنانش در اجراي كارهاي تركيبي خوب عمل مي كنند. اما تيم ايران نقطه قوتش در حمله و دفاع روي تور است. در حمله روي تور ايران به محمد سليماني، سعيد مصطفي وند، روح الله كوليوند و آرش صادقياني مي بالد. در اين ميان دو دفاع وسط تور ما مقبلي و مصطفي وند امروز كار دشواري مقابل همتاهاي كره اي خود پيش رو دارند و آنها هستند كه مي توانند در اين بازي تعيين كننده ظاهر شوند.
تمام تلاش تيم ايران امروز در رسيدن سالم توپ هاي اول به دستان دو بازيساز خوشفكر مهدوي و معروف خلاصه خواهد شد كه هر كدام به تناوب شرايط بازي در ميدان حضور پيدا مي كنند.
تركيب تيم ايران
* مهدي مهدوي * داود مقبلي * محمد سليماني * سعيد مصطفي وند * روح الله كوليوند * آرش صادقياني * فرهاد ظريف (ليبرو)
برنامه  بازيهاي امروز
بازيهاي سالن واليبال
ساعت ۱۰ صبح: هند - آلمان
ساعت ۱۴: روسيه - چين
ساعت ۱۸: اسلواكي - بلغارستان
ساعت ۲۰: مصر - ونزوئلا
بازيهاي سالن ۱۲ هزار نفري
ساعت ۱۰ صبح: تونس - كانادا
ساعت ۱۴: ايتاليا - يوگسلاوي
ساعت ۱۸: ايران - كره جنوبي
ساعت ۲۰: لهستان - برزيل

رقابت هاي فوتبال بين المللي پرفيوم بيك
سپاهان با غلبه بر پاس قهرمان شد
010485.jpg
گروه ورزشي: تيم فوتبال سپاهان فاتح رقابت هاي بين المللي جام پرفيوم بيك شد.
اين تيم بعد از پيروزي در مقابل استقلال در ديدار فينال به مصاف پاس رفت. سپاهان در اين ديدار تغييراتي را در تركيب خود به وجود آورده بود و ادموند بزيك، رسول خطيبي و سهيل كرمي ۳ بازيكن اصلي اش را از ابتدا به ميدان نفرستاد از سوي ديگر پاس از وجود بهروز رهبري فر نيز در خط دفاعي اش سود برد.
در نيمه نخست دو تيم بازي كسل كننده اي را ارائه دادند اما در نيمه دوم سپاهان با جابجايي هايي كه در تيم خود به وجود آورد توانست انسجام تيمي از دست رفته خود را بازيابد. سيدمهدي سيدصالحي در دقيقه ۵۴ از درون محوطه جريمه با ضربه پاي چپ توپ را درون دروازه رودباريان جاي داد. حضور ادموند بزيك در ادامه بازي قدرت تهاجمي اين تيم را افزايش داد و او روي يك فرار زيبا در دقيقه ۶۵ بعد از دريبل رودباريان دومين گل را درون دروازه حريف جاي داد. بعد از اين دو گل پاس از لاك دفاعي بيرون آمد و ابوالقاسم پور در دقيقه ۷۰ روي يكي از حملات اين تيم دروازه سپاهان را گشود. سپاهان پس از دريافت اين گل باز هم روي دروازه پاس حضوري مؤثر داشت. اين تيم در دقايق باقي مانده بارها خط دفاعي اين تيم را آزار داد و در دقيقه ۸۶ موفق شد به گل سوم دست يابد.
هاشم زاده در اين لحظه بعد از دريبل مدافع مستقيم خود توپ را روي دروازه فرستاد كه بهروز رهبري فرد به اشتباه دروازه پاس را گشود تا نتيجه سه بر يك شود. در اين بازي حميد سرآباداني از تيم پاس اخراج شد. اين نتيجه تا پايان باقي ماند تا سپاهان قهرمان جام بين المللي پرفيوم بيك ۲۰۰۳ شود.
در پايان بازي جوايز نقدي مسابقات از سوي ياسر رفيق دوست مسئول اول برگزاري اين بازي ها به تيم هاي شركت كننده اهدا شد.
استقلال به مقام سوم رسيد
تيم  استقلال  تهران  موفق  شد در ديدار رده بندي  رقابت هاي  بين المللي پرفيوم بيك در ورزشگاه  تختي  تهران  با برتري  مقابل  الوصل  امارات  در جاي  سوم  قرار گيرد. اين  ديدار كه  به  نسبت  ديدارهاي  روز نخست  با استقبال  بيشتر تماشاگران  و قضاوت  مسعود مرادي  داور بين المللي  فوتبال  كشورمان  برگزار شد با نتيجه سه  بر دو به  سود ياران  آبي پوش  پايتخت  به  پايان  رسيد. گل هاي  تيم  استقلال  را عليرضا نيكبخت  واحدي  دو گل  و پيروز قرباني در دقايق  ۱۶، ۶۵و ۷۰ درون  دروازه  حريف اماراتي  قرار دادند. براي  تيم  الوصل  امارات  نيز فرهاد مجيدي  با باز كردن  دروازه  تيم  سابق خود و طارق  درويش  در دقايق  ۳۳ و ۷۷ گلزني  كردند.

صعود تيم فوتبال دانشجويان ايران در كره
گروه ورزشي: تيم منتخب فوتبال دانشجويان كشورمان با پيروزي بر چين به عنوان سرگروه به جمع ۸ تيم برتر
بيست و دومين دوره رقابتهاي ورزشي دانشجويان جهان درشهر دايگو كره جنوبي پيوست.
تيم كشورمان در دومين بازي با نتيجه ۳ بر ۲ بر تيم چين پيروز شد و به عنوان سرگروه به جمع هشت تيم برتر اين مسابقات راه يافت.علي جانملكي، پورانكوه و اميرآبادي در اين بازي گلهاي كشورمان را به ثمر رساندند و گلهاي تيم چين نيز در دقايق ۷۱ پنالتي و ۹۰ به ثمر رسيد. تيم كشورمان در نخستين بازي خود با نتيجه ۲ بر يك بر اروگوئه پيروز شده بود.

حضور تيم واليبال بانوان در قطر
گروه ورزشي: تيم واليبال بانوان باشگاه فرهنگي ورزشي دانشگاه آزاد اسلامي به نمايندگي بانوان جمهوري اسلامي ايران در تورنمنت بين المللي  «جام همبستگي بانوان مسلمان كشورهاي اسلامي» كه در هفته پاياني شهريورماه سال جاري در دوحه پايتخت قطر برگزار مي شود، شركت خواهد كرد.اسامي بازيكنان دعوت شده : مريم السادات هاشمي- فخرالسادات رياضي- افسانه فرهادي- زينب گيوه اي- مونا نگهبان- شيدا زارع- فيروزه خسروشعار- سمانه  رشيدي- الهه حسيني- غزال سرشار- مهشيد ميرميران- پديده بلوري زاده- اكرم قهرماني- فاطمه رشيدي از تهران- سميه شيرازي و سميرا ايماني از اصفهان- محبوبه طباطبايي از شيراز و مهرك ميلاني از قم.

وزنه برداري باشگاههاي ايران
سايپا با ستارگانش شكست خورد
گروه ورزشي: هفته دوم از مسابقه هاي وزنه برداري قهرماني باشگاه هاي ايران با انجام دو ديدار در شهرهاي تهران و اصفهان آغاز شد .
در مهم ترين ديدار اين هفته دو تيم دانشگاه آزاد اسلامي و سايپا تهران قهرمان و نايب قهرمان فصل گذشته اين مسابقات به مصاف هم رفتند كه در اين ديدار برخلاف انتظارات تيم دانشگاه آزاد اسلامي با امتياز ۷۸/۲۸ بر ۷۹/۲۷در برا بر تيم سايپا كه وزنه برداراني همچون حسين رضازاده، كوروش باقري و محمدحسين برخواه را در اختيار داشت، به پيروزي رسيد.

استقرار تيم كشتي فرنگي جوانان ايران در تركيه
گروه ورزشي: تيم  كشتي  فرنگي  جوانان  ايران  براي شركت  در رقابتهاي  قهرماني  جوانان  سال  ۲۰۰۳ جهان  وارد شهر استانبول  در تركيه شد.
تمامي  اعضاي  تيم  در سلامتي  كامل  به سر مي برند و كادر فني  تيم  درصدد است به  محض  مشخص  شدن  محل  استقرار تيم  زمينه ،انجام  تمرينات  برنامه  ريزي شده  را فراهم  كند.
براساس  برنامه هاي  اعلام  شده  از سوي  كميته  برگزاري  مسابقات  مراسم  وزن كشي  كشتي گيران  چهار وزن  اول  ۵۰، ۶۰ ، ۷۴ و ۹۶ كيلوگرم  ساعت  ۱۸ تا ۳۰/ ۱۸ فردا  به  وقت  محلي  برگزار خواهد شد و رقابتهاي  قهرماني  كشتي  فرنگي جوانان  جهان  از ساعت  ۳۰/ ۹ صبح  روز دوشنبه  به  وقت  محلي  آغاز مي شود.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سياسي
شهر
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهر   |   شهري   |  
|  علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |