دوشنبه ۳ شهريور ۱۳۸۲ - شماره ۳۱۴۷- Aug, 25, 2003
مكاني در آفتاب
محمدرضا منصوريان ـ نسل نو كشتي ايران در حال پوست انداختن است. نسلي كه بسيار جدي است و مي خواهد خود را بالا بكشد. نسلي كه از روي اعتقاد برايشان مي نويسيم: شما مي توانيد دنياي جديدي براي كشتي ما بسازيد و عجيب اينجاست در ميان جواناني كه ما امروز آنها را «عزيز دردانه هاي مدپرستي» لقب داده ايم اين مجموعه كوچك گرايشي تحسين برانگيز براي تأثير گذاشتن و تأثير گرفتن از صفات والاي پهلواني و اخلاقي دارد.
007610.jpg

نو پهلوانان امروز كشتي ايران با شجاعت و اعتماد به نفس مثال زدني براي آنكه پايه هايي محكم تر و امنيتي مطمئن تر براي موفقيت هاي آتي خود پايه ريزي كنند، خيلي خوب خود را با شرايط و موقعيت هاي متغير تطبيق مي دهند و در ميان امواج پرتلاطم ورزش به دنبال «مكاني در آفتاب» هستند.
روزي از يكي از بزرگان ورزش كشتي شنيدم كه مي گفت: نسل امروز ظرفيت بيكراني دارد. درست است كه با نسل در حال رشد از مسئوليت هايي كه در سنين بزرگي به عهده مي گيرند، بايستي سخن گفت، ولي براي بزرگسالان نيز اگرچه نه بيشتر ولي به همين اندازه لازم به يادآوري است كه نسل در حال رشد را چگونه بار بياوريم تا براي انجام وظايفي كه در بزرگي به آنان واگذار مي كنيم، آمادگي داشته باشند و اين چيزي است كه در بدنه تعليم و تربيتي جوانان كشتي گير ما مشهود است. شهريور و مهر ۸۲ ،ماه جهاني شدن كشتي ايران است. جوانان در تركيه، فرنگي كاران در فرانسه و آزادكاران در آمريكا ما را سرشار از لذت و خاطره هايي تازه در كشتي مي كنند كه در اين جمع حضور جوانان در ميدان جهاني تركيه برايمان معني ديگري دارد.
ما امروز از وسعت بينش، حس نيرومند و عظمت روح نسل تازه كشتي ايران كه مي خواهد در شهر استانبول حيات تازه اي به ورزش ملي ما ببخشد آگاهي كامل داريم.
اين نسل خواستار ساختن دنياي بهتري است. پس طبيعي است كه براي شركت در كارهاي بزرگ علاقه نشان مي دهد. اين جوانان مي خواهند در بازتاب قدرت حقيقي كشتي ايران نقش فعالانه اي بازي كنند. آنها را ببينيم و بشناسيم:
007655.jpg

يوسف شربتي (۵۵ كيلوگرم)
*خود را كامل معرفي كنيد؟
- يوسف شربتي نوكنده هستم و ۲۰ سال از سنم مي گذرد.
* كشتي را از كجا شروع كرديد؟
- كشتي را از نوكنده شروع كرده ام.
* چرا به ورزش كشتي علاقه مند شديد؟
- خانواده ام به اين ورزش علاقه مند بودند و خودم هم اين ورزش را دوست دارم. از طرفي ديگر عمويم كشتي گير بود ولي در جنگ ايران و عراق به درجه شهادت نائل آمد و من هم همنام او هستم و مي خواهم راه او را ادامه دهم.
*براي خود چه مقامي در مسابقه هاي جهاني استانبول پيش بيني مي كنيد؟
- من براي موفقيت در مسابقه جهاني استانبول زحمات زيادي كشيده ام و از پستي و بلندي هاي آن گذشته ام. اميدوارم كه در مسابقات جهاني جوانان به مقام اول دست پيدا كنم و پرچم پرافتخار ايران را به اهتزاز درآورم و دل همه را شاد كنم.
* خصوصيات يك كشتي گير خوب در چه چيزهايي است؟
- يك كشتي گير خوب علاوه بر اين كه يك قهرمان است بايد پهلوان هم باشد. بايد اخلاق خوب ، رفتار خوب و از خود گذشتگي داشته باشد. مسأله بعدي اينكه يك ورزشكار بايد به بزرگترهاي خود به خصوص مربيان خود كه براي او زحمات زيادي را متحمل شده اند احترام بگذارد.
* چه توصيه اي به جوانان هم سن و سال خود مي كنيد؟
- من هنوز به آن حد نرسيده ام كه بخواهم به كسي توصيه كنم ولي فقط اين را مي دانم كه نبايد نااميد شد و از رحمت خدا هم نبايد غافل شد چون هر كس نتيجه زحمات خود را بالاخره مي گيرد.
007625.jpg

مصطفي آخوندي (۶۰ كيلوگرم)
* خود را كامل معرفي كنيد؟
- مصطفي آخوندي هستم، فرزند نريمان ۲۰ ساله ام و ساكن مازندران شهر شيرگاه.
* كشتي را از كجا شروع كرديد؟
- كشتي را از سن ۱۱ سالگي در سالن كشتي خرمشهر شيرگاه شروع كردم.
* چرا به ورزش كشتي علاقه مند شديد؟
- از كوچكي كه پدرم مرا به مسابقات لوچو براي تماشا مي برد خيلي دوست داشت كه من كشتي گير بشوم و من هم با مشورت پدرم به ورزش اول كشورم روي آوردم.
* براي خود چه مقامي در مسابقه هاي جهاني استانبول پيش بيني مي كنيد؟
- هيچ چيز را نمي شود پيش بيني كرد من به شخصه مي توانم بگويم خودم خوبم و بدون هيچ عذري مي توانم روي بلندترين سكوي جهان قرار گيرم.
* خصوصيات يك كشتي گير خوب در چه چيزهايي است؟
- اول از همه بايد بگويم كه سردار پهلواني در كشتي، امام علي(ع) است. يك كشتي گير نبايد فقط به ظاهر اخلاقي مناسب داشته باشد بلكه از لحاظ باطني هم بايد قلبش پاك و نيت خوبي داشته باشد تا خدا هم با او صاف برخورد كند.
* چه توصيه اي به جوانان هم سن و سال خود مي كنيد؟
- كوچكتر از آن هستم كه بتوانم توصيه كنم ولي مي توانم به عنوان يك مسلمان شيعه بگويم كه هر كجا نااميد شدند باز هم اميدوار به آينده باشند و از خداي خود غفلت نكنند اين حركت باعث پيروزي هرچه سريع تر آنها خواهد شد.
007675.jpg

عباس رنجبر (۶۶ كيلوگرم)
* خود را كامل معرفي كنيد؟
- عباس رنجبر هستم و داراي ديپلم رشته علوم انساني هستم.
* كشتي را از كجا شروع كرديد و چند سال سن داريد؟
- كشتي را از شهر خودم شيرگاه، زير نظر آقاي حامد عباسپور شروع كردم و ۲۰ سال سن دارم.
* چرا به ورزش كشتي علاقه مند شديد؟
- چون كشتي ورزش ملي ايران مي باشد و بالطبع تمام خانواده ها به آن علاقه دارند و من هم از اين جمع مستثني نبودم. ضمن اينكه با علاقه و پشتكار خودم و تشويق خانواده و عمويم در تمرينات كشتي مصمم تر شدم.
* براي خود چه مقامي در مسابقه هاي جهاني استانبول پيش بيني مي كنيد؟
- آرزوي ديرينه من اين بود كه عضو تيم ملي باشم و در مسابقات جهاني مدال كسب كنم و حال كه چنين فرصتي نصيب من شده مطمئناً آن را از دست نخواهم داد. البته من تمام تلاش خود را براي مدال طلا مي كنم و توكلم به خداوند متعال است.
*خصوصيات يك كشتي گير خوب در چه چيزهايي است؟
- اولين خصيصه يك ورزشكار اخلاق  نيكو و پسنديده و منش پهلواني است و بعد از آن براي يك كشتي گير فني بودن و همچنين پرقدرت بودن خيلي مهم است و مهم تر از همه شعور كشتي مي باشد.
* چه توصيه اي به جوانان هم سن و سال خود مي كنيد؟
- اول از هر چيز توكل به خدا و احترام به بزرگترها را از ياد نبرند. از شكست ها نااميد نشوند و به راه خود ادامه دهند و در راه رسيدن به هدف خود به بيراهه نروند.
007630.jpg

ميثم اميني (۷۴ كيلوگرم)
* خود را كامل معرفي كنيد؟
- ميثم اميني- سن ۲۰ سال- كشتي گير وزن ۷۴ كيلوگرم اعزامي به مسابقات جهاني تركيه.
*كشتي را از چه سني شروع كرديد؟
- كشتي را از هشت سالگي شروع كردم و تا مقطع نونهالان زيرنظر آقاي گلن تمرين كردم و در مقطع نوجوانان و جوانان زير نظر آقايان سيدمصطفي سيدعماريان و غلام كلانتري تمرين مي كنم.
* چرا به ورزش كشتي علاقه مند شديد؟
- من از دوران بچگي به كشتي علاقه خاصي داشتم و با تشويق پدرم اين علاقه بيشتر شد و با موفقيت هايي كه در كشتي به دست آوردم علاقه من چند برابر شد.
* براي خود چه مقامي در مسابقه هاي جهاني استانبول پيش بيني مي كنيد؟
- با زحمت هاي چند ماهه خودم و مربيانم آقايان ميرعماديان و كلانتري در ساري قبل از جام ناطق نوري و با زحمت هاي مربيانم در اردوي تيم ملي آقايان- محمود اسماعيل پور- جانعلي خسرونژاد- جليل جهانشاهي- يدالله اعتصامي- علي حق وردي و سرمربي اكبر فلاح و با دعاي مردم؛ من به مدال طلا اميدوارم و براي طلا مبارزه مي كنم. ان شاءالله...
* خصوصيات يك كشتي گير خوب در چه چيزهايي است؟
- احترام به پيشكسوتان و مربيان خود و احترام به پدر و مادر و احترام به كساني كه به هر طريقي براي او زحمت كشيدند، اخلاق خوب، افتاده، زحمت كش، اميدوار، پاك، با پشتكار، با انگيزه، با هدف و آشنا با فن در ريزه كاريهاي كشتي و زيرك.
* چه توصيه اي به جوانان هم سن و سال خود مي كنيد؟
- سعي كنند در اوقات بيكاري به ورزش بپردازند و براي همه كارهايشان برنامه ريزي داشته باشند و در زندگي و هر كاري هدف خاصي داشته باشند تا موفق شوند.
007670.jpg

امير عباس مرادي گنجي (۸۴ كيلوگرم)
* خود را كامل معرفي كنيد؟
- اميرعباس مرادي گنجي و متولد نور هستم.
*كشتي را از كجا شروع كرديد و چند سال سن داريد؟
- كشتي را زير نظر مربي عزيزم آقاي سيدعلي حسيني و پدرم شروع كردم و در حال حاضر ۱۸ سال سن دارم.
* چرا به ورزش كشتي علاقه مند شديد؟
- چون پدرم يكي از كشتي گيران خوب تيم ملي بود و هم خودم به ورزش علاقه خاصي داشتم به اين ورزش علاقه مند شدم.
* براي خود چه مقامي در مسابقه هاي جهاني استانبول پيش بيني مي كنيد؟
- چون كشتي داراي پيچ و خم بسيار زياد است و قابل پيش بيني نيست هر چي خدا بخواهد همان مي شود. ما كه با توكل به خدا براي مقام قهرماني مي رويم.
* خصوصيات يك كشتي گير خوب در چه چيزهايي است؟
- پهلوان باشد، رفتار و اخلاق خوب و گذشت داشته باشد، به فقيران كمك كند و به كوچكترها زور نگويد و در كل جوانمرد و خصلت مردانگي در او وجود داشته باشد.
* چه توصيه اي به جوانان هم سن و سال خود مي كنيد؟
- مواظب رفيق هاي بد باشند و به سمت فساد نروند و ورزش كنند. چرا كه هيچ چيز بهتر از سلامتي نيست و مهم تر از همه اينكه به پدر و مادر خود احترام كامل گذاشته و با مردم با متانت و خوش رفتاري كنند تا آتيه اي درخشان داشته باشند.
007620.jpg

محمدحسين خالقي فر (۹۶ كيلوگرم)
* خود را كامل معرفي كنيد؟
- محمدحسين خالقي فر هستم و ۲۰ سال سن دارم و در تهران متولد شده ام.
* كشتي را از كجا شروع كرديد و چند سال سن داريد؟
- كشتي را در باشگاه چمران واقع در سه راه آذري زيرنظر آقاي علي حق وردي حدود ۵ سال و نيم پيش شروع كردم.
* چرا به ورزش كشتي علاقه مند شديد؟
- چون پدرم كشتي گير بود من هم علاقه زيادي به كشتي پيدا كردم.
* براي خود چه مقامي در مسابقه هاي جهاني استانبول پيش بيني مي كنيد؟
- خدا مي داند. من براي طلا به ميدان مي روم.
* خصوصيات يك كشتي گير در چه چيزهايي است؟
- اول ايمان ، دوم اخلاق و سوم تحصيل .
007650.jpg

* چه توصيه اي به جوانان هم سن و سال خود مي كنيد؟
- كشتي گير نشوند، خواهش مي كنم. ولي اگر ورزش كنند خوب است.
محمد هادي پورعليجان (۱۲۰ كيلوگرم)
محمد هادي پورعليجان كشتي گير ۲۰ ساله از استان كشتي خيز مازندران است. او در استانبول تركيه در ميان سنگين وزن هاي جوان كشتي دنيا شايد سبك ترين آن ها باشد. ولي او با وزني معادل ۱۰۲ كيلوگرم مي خواهد شگفتي آفريني كند و اين چيزي است كه پورعليجان قابليت و اندازه هاي آن را دارد. پورعليجان در ليگ كشتي سال قبل خود را بسيار خوب نشان داد و حالا هم يكي از اميدهاي كسب مدال طلاي ايران در مسابقه هاي جهاني تركيه است.

ارزيابي ملي پوشان جوان كشتي از زبان فلاح
007660.jpg
اكبر فلاح در ارزيابي نفر به نفر تيم تحت هدايت خود مي گويد: ۵۰ كيلوگرم، فرزان بهرامي طي چند ماه گذشته دگرگوني زيادي پيدا كرده و با انگيزه فراوان در راه رسيدن به هدف خود تلاش بسياري خواهد كرد.
۵۵ كيلوگرم؛ يوسف شربتي در حال گذراندن تمرينات سنگين بود كه مصدوميت گريبانگير وي شد اما با برطرف شدن اين مشكل، وي آماده كسب مدال جهاني است.
۶۰ كيلوگرم؛ مصطفي آخوندي از ابتدا با قدرت ظاهر شد و در همان جام ناطق نوري جواز حضور در مسابقات جهاني را گرفت. آخوندي نيز همانند شربتي دچار مصدوميت شد كه در روز مسابقات قطعاً با سلامت كامل و قدرتمند رو در روي حريفان مي ايستد.
۶۶ كيلوگرم؛ عباس رنجبر در جام ناطق نوري به مقام سوم رسيد و در مسابقه انتخابي كه مجدداً برگزار شد، توانست به عضويت تيم ملي درآيد. وي يك كشتي گير فني مي باشد كه اميد زيادي به وي داريم.
۷۴ كيلوگرم؛ سال گذشته ميثم اميني توانست قهرمان جوانان آسيا شود و با كسب تجربه در چنين مياديني علاوه بر كسب مدال در مسابقات امسال، فاصله خود را با بزرگسالان كاهش خواهد داد.
۸۴ كيلوگرم؛ اميد زيادي به كسب مدال توسط گنجي است. وي با پيشرفتي كه در ماه هاي اخير آن دست يافته، تا دو سال آينده مي تواند در اين رده سني افتخار آفريني كند.
۹۶ كيلوگرم؛ محمد حسين خالقي فر كه قهرمان دوره گذشته مي باشد، با زحمات بيشتري كه نسبت به گذشته متحمل شده، در صورت عدم بروز حادثه طلاي مسلم تيم ما خواهد بود.
۱۲۰ كيلوگرم؛ هادي پورعليجان با ۱۰۲ كيلوگرم وزن به مصاف ۱۲۰ كيلويي ها مي رود. ما هميشه در رده جوانان اين وزن به مدال هاي متعددي دست يافته ايم كه با توجه به قدرت فني و جسماني پورعليجان، وي نيز به مدال طلا بسيار نزديك است.

آشنايي با باشگاه هاي ايتاليا
آنكونا
نام باشگاه: آنكونا كالچيو اس. پ.ا
007640.jpg

اسامي مستعار: شواليه هاي قرمز پوش
سال تأسيس: ۱۹۵۰
رئيس باشگاه: رموگايتي
مدير باشگاه : ارمانو پيروني
سرمربي: لئوناردو منچيني
آدرس سايت: www.anconcalcio.it
ورزشگاه اختصاصي: دل كونرو
اسپانسر مالي: بانك «دل ماره چي»
طراح لباس: لي كوبا اسپورتيف
مقام فصل پيش: چهارم سري B
پيش بيني مقام اين فصل: بين پانزدهم تا هجدهم
اولين بازي اين فصل: با ميلان
بازيكنان تازه وارد: آندرسن (هافبك- كيه وو)، بررتا (هافبك- آتلانتا)، كاروس (هافبك- كالياري)، فرانچسكو (هافبك- پياچنتزا)، فابيو بيليكا (مدافع- برشا)، هوينر (مهاجم- پياچنتزا)، جاكوبو (هافبك- مسينا)، يورگنسن (هافبك- بروندبي)، لوئيزو (مهاجم- سالرنيتانا)، ميلانزه (مدافع- پروجا)، ويالي (مدافع- پروجا) و ماسكاردي (هافبك- جنوا)
بازيكنان خارج شده: بودان (پالرمو)، گرافيدي (فيورنتينا)، روبياتي (اينتر)، سار (آتلانتا) و ترانا (پياچنتزا).
اهداف خريد: بيتي (هافبك- اينتر)، بوريلو (مهاجم- ميلان)، مارينلي (مهاجم- ميدلزبورو)، فونتانا (هافبك- اسكولي) و مينيرو (مهاجم- پالرمو).
آنكونا بعد از يك دوري طولاني به رقابت هاي دسته اول باشگاههاي ايتاليا راه يافت. اين شهر در شرق ايتاليا در كنار درياي آدرياتيك قرار دارد. در سال ۱۹۰۵ اين باشگاه توسط عده اي از سرمايه داران آن دوره تأسيس شد. آنكونا فصل پيش با كسب مقام چهارم جدول رقابت هاي دسته دوم با مجموع ۶۱ امتياز جواز صعود را دريافت كرد.
007615.jpg

آنكونا ۱۱ سال پيش در سال ۱۹۹۲ در سري A حضور داشت ولي از آن به بعد فرصت حضور مجددي را در اين ليگ به دست نياورد. لئوناردو منچيني مربي ۵۰ ساله تيم آنكونا رهبري اين تيم را برعهده دارد او دو فصل از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۱ در تيم برشيا به مربيگري پرداخت.
هونبر پيرمرد گلزن
آنكونا فصل پيش در سري B با به ثمر رساندن ۵۳ گل در رديف دومين تيم از نظر بهترين خط حمله قرار گرفت نكته جالب اين بود كه ترستينا با ۵۴ گل عنوان بهترين خط حمله را در ليگ سري B به دست آورد تيمي كه شانس صعود به دسته اول را به دست نياورد. مديران اين باشگاه براي حفظ اين عنوان به سراغ داريو هونبر مهاجم گلزن سري A رفتند و او را به استخدام تيم خود درآوردند. هونبر از سال ۱۹۸۷ به طور رسمي به عنوان مهاجم مشغول به بازي شد. او از همان ابتدا استعداد مادرزادي در گل زدن داشت و در ۲۵ بازي براي تيم پياوگينا ۱۰ گل به ثمر رساند. ۶ سال بعد او به تيم سينا در سري B پيوست. هونبر در آن سال ۲۵ ساله بود و ۵ سال در اين تيم عضويت داشت و در مجموع ۹۰ گل نيز براي سينا به ثمر رساند اما تيمش طي سالهاي ۹۲ تا ۹۷ شانسي براي رسيدن به سري A پيدا نكرد. در سال ۹۷ هونبر به تيم برشيا رفت حضور او در اين تيم زياد خوش يمن نبود و اين تيم در آن سال به سري B سقوط كرد.
برشيا مجبور شد دو سال را در سري B سپري كند كه همواره هونبر يكي از بهترين گلزنان اين تيم به شمار مي رفت. او يكي از اعضاي ثابت تيم بود و در طول عمر بازي اش در برشيا ۱۲۹ بازي انجام داد و ۷۵ گل به ثمر رساند. در سال ۲۰۰۰ او با برشيا به دسته اول راه يافت. مقصد بعدي اين بازيكن پياچنزا بود.
هونبر دو سال هم در اين تيم عضويت داشت و در مجموع ۶۰ بازي و ۳۹ گل به ثمر رساند. هونبر در فصل ۲۰۰۲-۲۰۰۱ به طور مشترك عنوان بهترين گلزن را در كالچو به خود اختصاص داد .او در اين دوره بيشترين تعداد گل را در يك فصل با ۲۴ گل به ثبت رساند. در كنار هونبر يك نام آشناي ديگر، نامورنيريوگانتز به چشم مي خورد مهاجم سابق تيم هاي اينتر و آث ميلان اكنون در آنكونا دومين سال حضورش را جشن مي گيرد.
گانتز در تيم هاي زيادي از جمله سامپدوريا، مونزا، پارما، برشيا، آتالانتا، اينتر، ميلان، ونيتزيا و فيورنتينا عضويت و در مجموع ۱۴۲ گل به ثمر رسانده است. حضور اين دو در نوك پيكان خط حمله آنكونا مي تواند افتخار فصل پيش اين تيم را در سري B در كالچو تكرار كند.

سايه روشن ورزش
تيم ملي!
معراج مژده - تيم ملي فوتبال خوب بود، بد بود. تيم بلاروس قوي بود، ما ضعيف بوديم. تيم ملي دو پارچه است يا پير شده است. تيم ملي درس روز فوتبال را مي داند يا در انديشه هاي سال هاي دور باقي مانده است.
تيم ملي در ابتداي راه است. تيم ملي زمان مي خواهد، تيم ملي نياز به هماهنگي بيشتر دارد. تيم ملي تاكتيك مشخص ندارد، تيم ملي دچار ضعف جسماني است. تيم ملي آسيب پذير است و تيم ملي مي تواند تيم شود، ديگر خون تازه اي در رگ هاي آن به جريان بيفتد. تيم ملي مشاوران خوبي ندارد، شايد هم فدراسيون مشاوران دسته چندم دارد.
در مجموع اين تيم ملي در خور نام ايران نبود. اين نفرات بهتر از اين ها مي توانند فوتبال بازي كنند. اين تيم ملي در تمام خطوط بازيكنان با استعدادي دارد، تيم ملي ما پشتوانه خوبي هم دارد.
در يك نگاه كلي تك تك بازيكنان ما در ارزيابي دقيق پتانسيل بالايي دارند، اما چرا در مجموع و تركيب كلي راندمان پايين تري بدست مي دهند. درد تيم ملي كجاست؟ آيا بحران ناشي از ليگ فوتبال به تيم ملي هم سرايت كرده است؟ آيا فدراسيون در شرايط نه چندان خوب زمان قرار گرفته است؟ آيا فدراسيون نياز به مشاوران و كارشناسان قوي تري دارد؟ اين فدراسيون با اين تيم ملي سرنوشت مشترك دارند. بايد كنكاش بيشتري كرد و تيم ملي را از اين شرايط نامطلوب نجات داد.
007645.jpg

قهرمان واقعي جام
واقعا از بازي تيم سپاهان لذت برديم. باورمان نمي شد سپاهان اين اندازه آماده، سرحال و با انگيزه باشد. آنها فوتبال را روان و راحت بازي مي كردند. نقطه ضعفي در تيم به چشم نمي خورد. در درگيريهاي فيزيكي، در سرعت، در حركات فردي آنها نسبت به استقلال و پاس برتر بودند. اين سپاهان نشان داد كه پس از قهرماني در ليگ برتر به خواب خرگوشي فرو نرفته است. اين سپاهان فوتبال را از حفظ بازي مي كند. تمام حركات فردي بازيكنان در نقطه و خطي به يك تاكتيك عمومي تبديل مي شود. اين بچه هاي زردپوش خوب آموخته اند، خوب تمرين كرده اند و فوتبال با طراوتي از خود نشان دادند. نه اين سپاهان روي شانس و اتفاق قهرمان نشد. اين سپاهان فوتبال روز را مي شناسد و در تمام شرايط متفاوت بازي مي داند چكاري انجام دهد. به جرأت مي توان گفت هيچ زمان در تاريخ فوتبال ما اين اندازه متكي به كار گروهي نبوده است و اين اندازه توپ را راحت به حركت در نياورده است سپاهان قهرمان جام اتحاديه شد و شايستگي آنرا داشت كه قهرمان هم باشد. سپاهان در آينده بيشتر خواهد گفت.
007665.jpg

وطن پرستي
سيامك قليچ خاني ـ براي تيم هاي ايراني كه به خارج از كشور سفر مي كنند هميشه حامياني وجود دارد.
چه كسي فكر مي كرد مثلا در بازي فوتبال ايران و ايرلند در دوبلين ده هزار هموطن حضور پيدا كنند و ايران تشويق كنند. اين خاصيت ما ايروني هاست. در مجارستان هم با اينكه ايراني زيادي زندگي نمي كند اما هر تيمي كه از ايران مي رود شاهد حضور هموطنان هستيم، اما در كنار اين عزيزان، ايراني هايي هم هستند كه افتخار كسب مي كنند. در مجارستان دو بسكتباليست سابق ايران بسيار معروفند و حتي معروفتر از كژالي دروازه بان تيم ملي مجارستان كه عضور هرتابرلين است. صحبت از سعيد ارمغاني و علي اكبر شيريان است. در اين ميان علي اكبر شيريان كه نماينده كميته ملي المپيك در مجارستان مي باشد سالهاست در آن كشور هر تيمي كه از ايران مي رود مثل پروانه دور آن تيم مي چرخد.
علي اكبر شيريان كاپيتان سابق تيم ملي بسكتبال ايران و باشگاههاي استقلال و ذوب آ هن، پس از سالها بازيگري براي تيم هاي حرفه اي مجارستان مثل «مافس» و «اف سي دبرسن»حالا ساكن مجارستان است و به اتفاق همسر مجاري اش و سه فرزند خود به نامهاي فاطمه، آرش و مهسا زندگي مي كند. مثل علي اكبر شيريان كه دلشان براي ايران مي تپد در گوشه گوشه جهان زياد سراغ داريم.
007635.jpg

نقل و انتقالات بي پايان
يادش به خير سال گذشته كه در فدراسيون فوتبال وقتي اعلام شد مهلت نقل و انتقالات در فلان روز پايان مي گيرد، طبق قانون هيچ بازيكني بعد از آن جا به جا نشد، تا قانون زير پاگذاشته نشود. اماامسال تا سال گذشته فاصله بسيار است. اول براي چند نورچشمي يك تيم منتسب به دستگاه فوتبال تبصره گذاشتند، بعد خود رئيس براي چندنفر واسطه شد. بعدها زيردستان نيز قول هايي دادند و حالات نوبت به امتيازات به تيم هاي ليگ دسته اول است مگر نه اينكه پايان مهلت نقل و انتقالات دسته اول جام آزادگان روز ۲۸ مرداد ماه بود پس چرا تيمي مثل صنايع اراك هنوز ليست نداده است، برق تهران بعد از آن مهلت اسم چند بازيكن را رد كرده است و...
بالاخره هر تيمي رابطه اي دارد، يكي با اعضاي اتحاديه، ديگري با اعضاي سازمان ليگ و بعضي ها هم كمي بالاتر....

ورزش
ادبيات
اقتصاد
سفر و طبيعت
سياست
فرهنگ
هنر
|  ادبيات  |  اقتصاد  |  سفر و طبيعت  |  سياست  |  فرهنگ   |  ورزش  |  هنر  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |