يكشنبه ۹ شهريور ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۵۳ - Aug. 31, 2003
صفحه آخر
Front Page

اَلْعَقْلُ دَليلُ الْمُؤْمِنِ
خرد، راهنماي مردان باايمان است.
امام صادق (ع) - كافي، ج ۱، ص ۲۵
امروز با حافظ
كه بود ساقي و اين باده از كجا آورد
چه مستي است ندانم كه رو به ما آورد
كه مرغ نغمه سرا ساز خوش نوا آورد
تو نيز باده به چنگ آر و راه صحرا گير

۵ سينماي كشور به نمايش فيلم كوتاه اختصاص يافت
چند سينما در تهران  و شهرستان  ها براي  نمايش  آزمايشي  تعدادي  فيلم كوتاه  اختصاص  يافت .
سليماني  كارشناس  فرهنگي  و هنري  با بيان اين  مطلب  گفت : سينماهاي  سپيده  و شاهد در تهران، سينماي  نصر دركرج ، سينماي  ياسمن  در زنجان  و سينماي  ۲۹ بهمن  در تبريز براي  نمايش  آزمايشي  فيلم  هاي  كوتاه  اختصاص  يافت .
وي  با اشاره  به  توليد زياد فيلم  هاي  كوتاه  در كشور افزود:  نمايش اين 
فيلم  ها از هفته  آينده  در اين  سينماها آغاز خواهد شد.
سليماني  اعلام  كرد: افرادي كه 
فيلم  هاي  كوتاه  توليد كرده اند مي توانند براي  نمايش  فيلم  هاي  خود، نمونه  فيلم ها را به  موسسه سينمايي  حوزه  فيلم  هاي  كوتاه  عرضه  كنند تا براي  نمايش  انتخاب  شود. اين  كارشناس  هنري  و فرهنگي  افزود: نمايش  فيلم هاي  كوتاه  به  صورت  ديجيتالي  خواهد بود كه  اميد است  مورد استفاده  علاقه مندان  اين  نوع فيلم ها قرار گيرد.

جواد ذوالفقاري:
برنامه ريزي مشكل اصلي تئاتر كودك است
011955.jpg
در تمام دنيا، تئاتر با حمايت هاي همزمان دولتي و مردمي اجرا مي شود و زماني كه اين حمايت ها نباشد، تئاتر نمي تواند پديد آيد.
جواد ذوالفقاري، نويسنده و كارگردان تئاتر كودك در گفت وگو با ايسنا با بيان اين مطلب گفت: متاسفانه در حال حاضر حمايت هاي دولتي اندك است، در نتيجه  هنرمندان تئاتركودك براي گذران زندگي ناچارند به حرفه هاي ديگر روي آورند كه تعدادي چنين كرده اند و تعدادي نيز افسرده هستند. به اعتقاد وي، حل مشكل تئاتر كودك چندان سخت نيست و تنها نيازمند برنامه ريزي است و در مقايسه با برنامه ريزي، كمبود بودجه مسئله فرعي است.
وي هشدار داد: اگر برنامه ريزي توليد از جانب بخش دولتي و خصوصي، صورت نگيرد حتي تئاتري كه پيش از اين داشته ايم فراموش مي شود و بايد تئاتر گذشته را تنها در كتاب هاي تاريخ بخوانيم. وي با تأكيد بر اينكه تئاتر، هنر مظلومي است و تئاتر كودكان مظلوم تر، گفت: زماني كه جلوه و امكان عرضه  كار در زمينه  تئاتر كودكان كم باشد، ناخودآگاه براي برگزاري جشنواره هم فعاليت كمتري خواهد شد، زيرا جشنواره زماني معنا پيدا مي كند كه در طول سال اجراهاي متفاوت و متنوعي داشته باشيد و بعد مجموعه آن اجراها به جشنواره راه پيدا كنند. به گفته وي، مهمترين موضوع، فراهم آوردن زمينه كار براي نمايش هاي كودكان است اگر اين امكانات فراهم شود، زمينه براي برگزاري جشنواره بيشتر فراهم مي شود.
ذوالفقاري تصريح كرد: براي داشتن يك جامعه  سالم، بايد زمينه  فكر و انديشه سالم و به ويژه شادي لازم را فراهم آورد كه يكي از راه ها براي تحقق اين امر، تئاتر است و در رابطه با تئاتر كودكان، همه اين موارد مضاعف خواهد شد بنابراين اگر مي خواهيم جامعه و كودكاني سالم داشته باشيم بايد به اين هنر توجه كنيم.

تالارهاي نمايش امروز تعطيل است
همانگونه كه انتظار مي رفت با اجراي نمايش مريم و مرداويج، سردي چند ماهه تالار سنگلج جاي خود را به گرمايي دلپذير داد.
به گزارش ايسنا، اين نمايش پس از ۲۴ اجرا، ۵۱۳۹ تماشاگر و بيش از ۲ ميليون و ۶۰۰ هزار تومان فروش داشته است. اما به نظر مي رسد اجراهاي كودكان در فصل تابستان از استقبال خوبي برخوردار بوده است. به گونه اي كه نمايش حسن كچل پس از ۴۷ اجرا در تالار هنر موفق شد ۷۸۹۸ تماشاگر را به اين سالن جذب كند.
تمام تالارهاي نمايش امروز به دليل ايام شهادت تعطيل مي باشد.

۲۲ شهريور به مناسبت روز سينما
جشن خانه سينما در تالار وحدت برگزار مي شود
هفتمين جشن خانه  سينما ۲۲ شهريورماه با حضور دست اندركاران و هنرمندان در تالار وحدت برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي خانه سينما در اين روز منتخبان اصناف معرفي خواهند شد.
هر ساله بر سر مكان برگزاري جشن خانه سينما مشكلاتي وجود داشت و همواره اين موضوع مطرح مي شد سالن يا مكاني انتخاب شود كه آحاد اهالي سينما و جمع علاقه مندان بتوانند در جشن ملي سينما حضور داشته باشند اما تنها در دوره  جشن صدسالگي سينما اين مراسم در ورزشگاه انقلاب و با حضور جمع كثيري از هنرمندان و علاقه مندان برگزار شد و سال گذشته نيز همانند امسال در تالار وحدت برگزار شد.
همان زمان ابوالحسن داوودي طي گفت وگويي، عدم همكاري يكي از موسيقيدانان را در دادن سالن ميلاد به مراسم جشن، باعث ساده تر و محدود برگزار كردن اين مراسم دانست، اما امسال نيز اهالي سينما در تالار وحدت روز سينما را جشن خواهند گرفت.
اصغر هاشمي - مسئول داوران كانون كارگردانان در هشتمين جشن خانه سينما در آستانه روز ملي سينما به ايسنا گفت: مردم ايران سينما را دوست دارند، بايد شرايطي فراهم شود كه گفتمان فيلمساز و مخاطب برقرار شود و اين اختلاف سليقه ها در حمايت از سينما برطرف شود.
وي درباره داوري جشن امسال كه ۹ نفر از كارگردانان حضور داشتند گفت: متأسفانه براي داوران كارگردانان امسال يك جوسازي از سوي بعضي افراد بوجود آمد كه مي گفتند داورها فيلم ها را نمي بينند.
وي در ادامه افزود: من معتقد نيستم همه داورها توانستند فيلمها را ببينند ولي وقتي فيلمي قرار بود كانديد شود و مورد توجه قرار مي گرفت، همه به يكديگر پيشنهاد مي دادند و فيلم را مي ديدند تا بتوانند در رأي گيري حضور داشته باشند.
اين كارگردان سينما در پاسخ به اينكه سطح كيفيت فيلم ها باعث شد كه همه فيلمها ديده نشود، گفت: سطح فيلم ها همانند سالهاي گذشته بود و داوري نيز مثل سالهاي قبل، اما وقتي بين فيلمساز و مردم فاصله است و مميزي هايي در ذهن كارگردان انجام مي شود و مميزيهاي غيرمعقول در دوره اي وجود دارد، بايد صبر كرد تا بالاخره فاصله ها از بين برود و مردم باورهايشان را در سينما ببينند.

نشست خبري جشنواره سنتور نوازان
هنرمندان شركت كننده در نخستين جشنواره بين المللي «سنتور» كه اواخر اين هفته در فرهنگسراي نياوران برگزار مي شود در نشست خبري روز گذشته با خبرنگاران تاكيد كردند كه اجراهاي آنها عمدتا مبتني بر آهنگ هاي فولكلور خواهد بود.
به گزارش ايسنا، در اين نشست خبري روز گذشته به خبرنگاران تأكيد كردند كه اجراهاي آنها عمدتا مبني بر آهنگ هاي فولكلور خواهد بود. به گزارش ايسنادر  اين نشست كه مجيد كياني، باربارا شرمر از سويس، ويكتوريا هرنچكا، مجارستان، كاستيارينا آتوخينا (بلاروس) شركت داشتند، ساسان رسولي، دبير اين جشنواره با اشاره به اين كه از بيشتر پيشكسوتان سنتور براي شركت در اين جشنواره دعوت شده است، گفت: برخي از سنتورنوازان، همزمان با جشنواره اجرا داشتند لذا موفق به حضور در جشنواره نشدند اما با اين حال از دو مكتب سنتورنوازي  ايران يعني سماعي و پايور مجيد كياني و سعيد ثابت دعوت شدند.
وي تصريح كرد: سنتورنوازان خارجي نيز به دنبال ماه ها تحقيق و پژوهش با همكاري رايزنان فرهنگي، سفارتخانه ها و سايت هاي دانشگاهي انتخاب شدند. راهول شارما و شفاعت احمدخان (هند) محمد اسماعيلي (ايران) ماريوس پاپاراس (يونان) آنجلو مليكوف (بلغارستان) و يانگ كين ژاهو از چين ديگر اعضاي دعوت شده به نخستين فستيوال جهاني سنتور هستند.
رسولي در ادامه سخنانش در پاسخ به سئوال يكي از خبرنگاران مبني بر دلايل عدم حضور برخي سنتورنوازان برجسته ايراني در جشنواره گفت: ما تا شاكله كلي جشنواره مشخص نمي شد، در دعوت هنرمندان داخلي ترديد داشتيم اين سئوالي را كه شما پرسيديد بايد خودتان دنبال جوابش برويد مبني بر اينكه در مجموع چه عواملي در برگزاري اتفاقات و جشنواره هاي هنري رخ مي دهد كه هنرمندان ما را دلسرد و بدبين به اين رخدادها مي كند من از رسانه ها درخواست دارم تا اين موضوع را بررسي كنند كه در آينده از اين امر بهره ببريم.
مارتينا كريگفسكا موسيقيدان اسلواكي در ادامه اين نشست با اشاره به اين كه سنتور از مجارستان وارد اسلواكي شده است گفت: اين ساز امروزه مورد اقبال بيشتري واقع شده و افزون بر ۲۰ سال است كه سابقه تدريس در مدارس را دارد و از آنجا كه به وسيله كولي ها وارد اسلواكي شده با موسيقي فولكلور در ارتباط است. وي افزود: حدود ۶ سال است كه براي سنتور يك آكادمي تخصصي نيز پايه ريزي شده و اساتيد مطرح در اين آكادمي سنتور تدريس مي كنند.
كريگفسكا همچنين يادآور شد كه اجراهاي او از قبل به صورت نت نوشته شده و مبتني بر بداهه نوازي نخواهد بود.
ويكتوريا هرنچكا، موزيسين مجاري و رئيس انجمن بين المللي سنتور نيز با اشاره به برگزاري اولين كنگره سنتور در سال ۱۹۹۱ و شركت محمد ملك از ايران در اين كنگره گفت: مهاجران در قرون وسطي سنتور را به اروپا آوردند و مداركي وجود دارد كه نشان مي دهد  اين ساز در قرن ۱۵ ميلادي اجرا داشته است. وي افزود: آن موقع سنتور ما مثل ايراني ها بود كه بعدها بي مضراب يا با مضراب نواخته مي شد پس از مدتي فراموشي در نهايت در قرن ۱۹ آهنگسازان مجاري متوجه شدند كه بايد به سنتور توجه كنند لذا برخي از اين آهنگسازان قطعات بزرگي براي سنتور ساختند مثل باخ! رئيس انجمن بين المللي سنتور گفت: اين انجمن در حال حاضر داراي ۲۹ عضو است و به دليل ارتباطاتي كه به وسيله اين انجمن برقرار شده مي توانيم در مورد فرهنگ هاي گوناگون سنتورنوازي مطالب گوناگوني بياموزيم. به گزارش خبرنگار  ايسنا بارباراشومر موزيسين سوييسي ديگر سخنران نشست خبري امروز بود كه به بررسي گسترش و توسعه سنتورنوازي توسط كشاورزان و اهالي ساكن در كوهستان هاي سوييس و سپس شهروندان پرداخت. مجيد كياني عضو شركت كننده ايراني در فستيوال سنتور نيز گفت: اصل برگزاري اين جشنواره ها به واقع يك تبادل فكري است كه ما در جهان موسيقي بدانيم كجا هستيم و كشورهاي ديگر چه مي كنند.
وي افزود: در ايران هنوز تغييري در ساز سنتور به وجود نيامده است بر خلاف اروپا كه البته آنها هم سعي دارند بدانند ريشه هاي  اين ساز كجاست تا در كنسرواتوارها تدريس كنند.
كياني تصريح كرد: ذوق ايراني به گونه اي است كه نمي خواهد چندان تغييري در ساز سنتور بدهد با اين حال اميدوارم كه صداي اين سازها دل هاي ما را به هم نزديك كند.

كوتاه از هفت هنر
همايش سينماي ديني در تهران
فرهنگسراي هنر با همكاري مركز گسترش سينماي مستند و تجربي و انجمن سينماي جوان همايش سينماي ديني را در تهران برگزار مي كند.
اين همايش از امروز در فرهنگسراي هنر (ارسباران) آغاز مي شود و به مدت دو روز ادامه پيدا خواهد كرد. ديروز از ساعت ۱۷ فيلم «غلتك و ويولون» به كارگرداني آندري تاركوفسكي به نمايش درآمد و سيداحمد ميراحسان درباره شالوده شكني سينماي ديني و امير پوريا درباره ايدئولوژي يا معنويت سخن گفتند. در روز يكشنبه امروز كه در دومين روز از اين همايش است از ساعت ۳۰/۱۴ فيلم هاي مستند و كوتاه ميان سايه و نور (خسرو سينائي)، باد سرخ (علي محمد قاسمي)، ايل بايرامي (مهرداد اسكويي)، چاه نجوا (مصطفي جلالي مهر)، ژوان (ابراهيم سعيدي)، كاروان (محسن اميريوسفي)، دخيل (داريوش ياري)، خاك خوب (علي زماني عصمتي)، يك قفس آزادي (جوانمرد مزدآبادي)، امواج برائت (حسن ساروقي) به نمايش درمي آيد.
انتخاب هيأت مديره انجمن تئاتر خياباني
مجمع عمومي انجمن تئاتر خياباني خانه تئاتر برگزار شد و طي آن اعضاي هيأت مديره جديد انجمن انتخاب شدند.
علي شايان فر، شهاب غزالي، وحيد لك، حامد شيدايي، مژگان رضاييان به عنوان اعضاي اصلي سوسن رحيمي و سيامك گل سرخ به عنوان اعضاي علي البدل و مجيد امرايي و منوچهر اكبرلو به عنوان بازرس انتخاب شدند.
گزارش كار هيأت مديره قبلي در اين جلسه قرائت شد. پيش از اين انتخاب اين انجمن به خاطر به حد نصاب نرسيدن اعضاي شركت كننده يك بار به تعويق افتاده بود.
جشنواره سينماي مستند در كيش
فيلم هاي چهار دوره از جشنواره سينماي مستند بزودي در جزيره كيش به نمايش گذاشته مي شود.
هدف از نمايش فيلم هاي سينماي مستند، آشنايي بيشتر جوانان و علاقه مندان با سينماي مستند و همچنين تشويق فعاليت آنان در اين عرصه است.
اين فيلم با همكاري دبير جشنواره سينماي مستند و فيلم سازان مستند ايران به نمايش گذاشته مي شود.
اسب كهر را بنگر در دانشگاه تهران
فيلم سينمايي اسب كهر را بنگر به كارگرداني فرد زينه مان امروز يكشنبه نهم شهريورماه در كانون فيلم جهاد دانشگاهي دانشگاه تهران به نمايش درخواهد آمد.
«اسب كهر را بنگر» محصول سال ۱۹۶۴ آمريكا بوده و با مدت زمان ۱۱۸ دقيقه تهيه شده است.
بازيگراني چون گريگوري پك، آنتوني كويين و عمرشريف در آن به ايفاي نقش پرداخته اند. داستان فيلم اسب كهر را بنگر به دو دهه پس از جنگهاي غيرنظامي اسپانيا مربوط مي شود.
مانوئل آرتي گوئز انقلابي مشهور بيشتر از ۲۰ سال است كه در فرانسه به شكل تبعيد زندگي مي كند او هم اكنون به صورت انفرادي و شخصي به فعاليت هاي انقلابي اش ادامه مي دهد.
يك رئيس پليس فاسد و جاه طلب تصميم گرفته است اين انقلابي غيرنظامي را به قتل برساند. موش و گربه بازي آغاز مي شود.
گرچه به نظر مي رسد هيچ راه گريزي وجود ندارد و مانوئل شكار خواهد شد اما وي تصميم گرفته است طوري بميرد كه خبر مرگش به اطلاع ديگران برسد.
كارگرداني زينه مان در اغلب آثارش به لحاظ فني بي عيب و نقص به نظر مي رسد.
بررسي وضعيت آموزش هنر
وضعيت آموزش هنر و روش هاي افزايش كيفيت آن در همايش سراسري هنر بررسي مي شود.
به گفته دبير اين همايش گروهي از اساتيد دانشگاه، هنرمندان، متخصصان و دانشجويان رشته هاي مختلف هنري در روزهاي سوم و چهارم آذرماه به ارائه نتايج پژوهش هاي خود در قالب مقاله و سخنراني مي پردازند.
پژوهشكده فرهنگ و هنر، برگزاركننده همايش، موضوعاتي كه در همايش مطرح مي شود را به اين شرح اعلام كرده است: ارزيابي وضعيت آموزش هنر در كشور در مقاطع مختلف طي ۵۰ سال اخير، بررسي شيوه هاي گوناگون آموزش مستقيم و غيرمستقيم هنر و وضعيت  آموزش هنر در ديگر كشورها، شناسايي منابع مكتوب رسمي و غيررسمي در زمينه هنر، بررسي توان علمي دانش آموختگان هنر، آسيب شناسي فرهنگي، ديني و اجتماعي در آموزش هنر و ارائه راهكارهاي مناسب براي ارتقاء كيفي و كمي آموزش هنر.
يادبود ابراهيم اصغرزاده با آخرين تير آرش
كانون فيلم حوزه هنري در نهمين نشست تخصصي خود براي بزرگداشت زنده ياد ابراهيم اصغرزاده و با حضور خانواده آن مرحوم اقدام به نمايش فيلم آخرين تير آرش به كارگرداني حبيب احمدزاده با حضور عوامل سازنده فيلم خواهد كرد.
علاقمندان در جهت شركت در مراسم فوق مي توانند روز سه شنبه ۱۱ شهريور ساعت ۱۸ در محل حوزه هنري واقع در شهرري، خيابان فدائيان اسلام، بعد از بيمارستان فيروزآبادي، خيابان شيخ اكبري - پلاك ۶ حضور به هم رسانند.
شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
پيام گير: ۲۰۴۲۴۹۰
۲۰۵۱۴۹۲
دفتر ارتباطات توزيع و اشتراك
۲۰۵۸۸۱۱
۲۰۴۲۴۹۰
دفتر ارتباطات تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶

داستانك
جيغ
صداي جيغش آن قدر بلند بود كه همه به وحشت افتادند. ضربات پي درپي به پيكرش وارد مي شد و او همچنان جيغ مي كشيد. پس از مدتي توانش را از دست داد و با صداي آرامي ناله مي كرد. ناله هايش رو به خاموشي مي رفت. در لحظات پاياني عمرش گويي مي خواست چيزي بگويد اما ضربه كاري آخر جسم بي جانش را نقش بر زمين كرد.
ديگر درختان خود را براي جيغ كشيدن آماده مي كردند.
رضا رشيدي
گشتي در دنياي خبرها
جايزه براي سارقان حوله
آتلانتا: هر سال بيش از ۵۰۰ هزار حوله از ۲۶۳۸ شعبه هتل هالي دي اين در سراسر جهان به سرقت مي رود.
مسئولان اين هتل به دنبال دستگيري و شكايت از سارقان نيستند اما مي خواهند بدانند مشتريان با چه هدفي به سرقت حوله ها مي پردازند.
به همين دليل رئيس اين هتل اعلام كرده است اگر هر مشتري اين هتل (كه از اين مكان حوله سرقت كرده) علت سرقت خود را بيان كند، يك دلار جايزه خواهد گرفت و از تعقيب قضايي در امان خواهد بود. هر حوله حدود ۳ دلار قيمت دارد.
پسر تيزهوش
نيويورك:  يك پسر ۹ ساله با تيزهوشي خود، ۱۶۴ هزار دلار به خانواده اش سود رساند.
هنگامي كه وي به همراه برادر سه ساله اش مشغول تماشاي تلويزيون بود، دو سارق مسلح وارد خانه شدند و ۱۶۴ هزار دلار پول نقد را به سرقت بردند. در حالي كه آنان مشغول جستجوي خانه بودند، پسربچه تيزهوش، گوشي تلفن را زير پتو پنهان كرد و به گونه اي كه سارقان متوجه نشوند با پدرش تماس گرفت و موضوع را به وي اطلاع داد پدر نيز پليس را خبر كرد و ماموران سارقان را با ۱۶۴ هزار دلار پول نقد دستگير كردند.
فرياد عوضي
آريزونا: ديروز همسايه هاي يك پيرزن در آمريكا صداي فرياد او را شنيدند كه درخواست كمك مي كرد. به همين دليل آنان بلافاصله با مركز فوريتهاي پليسي تماس گرفتند و موضوع را به اين مركز اطلاع دادند. پليس نيز براي ورود به منزل مجبور شد در را بشكند اما هنگامي كه ماموران وارد خانه شدند، پيرزن را داخل اين مكان نيافتند و مشخص شد كه فريادها متعلق به طوطي ۲ ساله او بوده است.
جريمه عروس
ليدز: يك تازه عروس در انگليس به جرم ايجاد اغتشاش در مراسم عروسي خود به پرداخت جريمه محكوم شد.
پس از اينكه مسئولان تالار محل برگزاري مراسم ازدواج راس ساعت مقرر چراغ ها را خاموش كردند و خواستار خارج شدن ميهمانان از تالار شدند، عروس ۱۸ ساله شروع به شكستن ليوان ها و بشقابها كرد و به سوي كاركنان سالن، كيك پرتاب نمود. به همين دليل رئيس تالار با پليس تماس گرفت و درخواست كمك كرد.
براساس حكم قاضي، عروس خانم بايد ۹۰دلار جريمه بپردازد.
ركوردشكني با وانت شير
لندن: از سالهاي بسيار دور هر روز صبح كاركنان شركت شير انگليس پشت در خانه هاي شهروندان اين كشور بطري شير مي گذارند.
چند سال پيش، اين شركت ميني وانت هاي برقي را طراحي و توليد كرد كه كاركنان شركت با اين ميني وانت ها به توزيع بطري هاي شير مي پردازند.
با  آنكه اين وانت ها بسيار كم سر و صدا هستند و محيط زيست را هم آلوده نمي كنند، اما سرعت آنها بسيار پايين است.
اما يك راننده از ولز كه در رقابتهاي فرمول -۳ شركت مي كند ديروز موفق شد ركورد رانندگي با اين وسيله را بشكند. وي موفق شد با سرعت ۱۱۶ كيلومتر در ساعت با اين خودرو برقي حركت كند.
كلت الكترونيكي
منچستر: پليس انگليس براي اولين بار از يك كلت الكترونيكي براي دستگيري يك سارق استفاده كرد. اين كلت كمري خاري رابه سوي هدف شليك مي كند كه درون آن مقدار زيادي الكتريسيته ساكن وجود دارد.
اين خار به هدف خود شوكي معادل ۳۰۰ برابر شوك الكتريكي حاصل از تماس با برق خانگي وارد مي كند. با اين كلت الكترونيكي مي توان طي ۵ ثانيه، ۳۰ خار شليك كرد.
سقوط ساقدوش
لندن: يك دختربچه ۶ ساله كه ساقدوش عروس در مراسم عروسي شده بود با سر روي آسفالت خيابان سقوط كرد.
اين ساقدوش هنگامي كه داخل خودرو عروس و داماد قرار داشت شيشه وسيله نقليه را پايين داده بود و سر خود را بيرون گرفته بود.
ناگهان بر اثر افتادن خودرو در چاله، ساقدوش كنترل خود را از دست داد و با سر از خودرو به روي آسفالت خيابان سقوط كرد.
بر اثر اين حادثه وي مجروح شد، اما اصرار داشت به هر قيمتي خود رابه مراسم عروسي برساند. به همين دليل والدينش او را به منزل برده و پس از تعويض لباس در مراسم عروسي حاضر شد.
ساعات شرعي
اذان ظهر: ساعت۱۳و۵ دقيقه
اذان مغرب:ساعت ۱۹ و ۵۴ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت۵ و ۶ دقيقه
طلوع آفتاب فردا: ساعت۶ و۳۶ دقيقه

|   اجتماعي زنان    |    اجتماعي    |    اقتصادي    |    آموزشي    |    انديشه    |    خارجي    |
|   سياسي    |    شهر    |    شهري    |    علمي فرهنگي    |    ورزش    |    ورزش جهان    |
|   يادداشت    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |